כל הליגה משחקת ביום ראשון ואחרון של העונה הסדירה! / צוות הופס

(NBA.com)

היום הוא היום האחרון של העונה הסדירה ב-NBA והמחזור ה-82 והסופי שלה ישוחק היום. אדם סילבר, אולי במחווה לצד היהודי שבו, הורה למשבץ המשחקים לשים את כל המשחקים הלילה בשעות נוחות: משחקי המזרח יתחילו ב-20:00 והמערב ב-22:30 (ואיתם גם דטרויט-סאן אנטוניו, המשחק היחיד בין הקונפרנסים הערב). הלילה הגדוש שלפנינו הפך עמוס עוד יותר כשהאחד והיחיד, פתיבר, הודיע שהוקפץ למילואים בפעם השנייה העונה, אז לפני הכל נאחל לו הצלחה במשימה ושישמור על עצמו מכל רע. לגבי המשחקים, הכנו מבעוד מועד צוות מנצח, המורכב מרותם, מתנאל ועמיחי, שלקח על עצמו גם את המשחקים של פתיבר, אז תודה גדולה לשלושתם.

מכיוון שסידרנו את זה לפי הכותבים ולא לפי השעות, נציין שכל המזרח משחקים ב-20:00, כל המערב משחקים ב-22:30 והמאצ'-אפ בין הספרס לדטרויט יתקיים גם הוא ב-22:30, שם המפסידה תפגוש את המנצחת בין מכבי לבאסקוניה בפליי-אין של היורוליג.

הרבה אקשן לפנינו, בואו נתחיל:

יהלי:

20:00 – קליבלנד קבאלירס (33-48) מול שארלוט הורנטס (61-20):

אני לא יודע איך לאכול את הקאבס האלה. החמישייה שלהם מפוצצת כישרון והם נראו טוב מאוד בחלקים נכבדים העונה, אך המכנה המשותף לחלקים הללו היה פציעות לאחד או יותר מ-4 השחקנים המובילים שלהם. איך הם נשארו מעל המים? ועם סיכוי טוב לסיים במקום השלישי? תשאלו את הספסל שלהם. ג'יי.בי. ביקרסטאף יכול לשלוף משם אסים בכל ערב: יכולת הצליפה המדהימה של סאם מריל הפכה כמה משחקים העונה, דין וויד החזיר אותם מפיגור 20 נגד בוסטון לבדו וקאריס לוורט הוא פליימייקר מסוכן נוסף לקו אחורי עמוס ביכולת יצירה לאחרים. כמו כן, אייזק אוקורו הוסיף את ה-3 ל-D, ג'ורג'ס ניאנג שוב מתגלה כסופר-סולידי ואפילו מרקוס מוריס הצטרף כדי להוסיף קצת עארסיות. אז כן, חלקם שחקנים אפורים. לפחות עד שהם יטו משחק, או אפילו סדרה, בפלייאוף הממשמש ובא. קליבלנד יסיימו במקום הרביעי אם יפסידו ויוכלו לעבור את מילווקי והניקס אם ינצחו וכל אחת מהן תפסיד.

הצרעות התחילו להשתכשך בים מהרגע שלאמלו שיחק את משחקו האחרון העונה, אי שם ב-26 לינואר. פציעת קרסול סיימה את העונה שלו בטעם מר אחרי 22 משחקים בלבד, אך פתחה לרווחה את כל האחריות ההתקפית בקבוצה. הרוקי ברנדון מילר השתלט על רוב החלל וסיום עונה חזק שלו מבטיח רבות לשנה הבאה. מיציץ' הראה שהוא יהיה רכז מחליף נהדר לבול וגם טרה מאן עושה קולות של גארד לגיטימי בליגה. הסנטר מארק וויליאמס שיחק רק 19 משחקים העונה אך הוא גבוה פותח ראוי כבר עכשיו, בגיל 22 (וידוע שסנטרים פורחים מאוחר) והגיבוי שלו, ניק ריצ'רדס, סולידי ואמין. כל זה, פלוס בחירת דראפט גבוהה, יכול להסתיים בפליי-אין בשנה הבאה. זה לא המון, או אפילו מבטיח משהו, אבל זאת התקדמות.

המלצת צפייה עבור: זוכרים את אמוני בייטס? את ההייפ שהיה עליו פעם כ-KD הבא? אז כיום הוא על טו-ווי בקאבס. אם יקבל דקות הערב הוא יכול להתפוצץ, אפילו בליגה של הגדולים.

דו"ח מצב: מיצ'ל, לוורט, ווייד ומריל על אזרחי אצל הביתיים, גארלנד בספק. סטיב קליפורד, במשחקו האחרון כמאמן שארלוט (עד הקדנציה הבאה) בלי בול, מארק וויליאמס, מרטין וקרי. ברידג'ס, מילר, ברטאנס, ריצ'רדס וגרנט וויליאמס בסימן שאלה.

הימור: קליבלנד ב-11.

20:00 – אינדיאנה פייסרס (35-46) מול אטלנטה הוקס (45-36):

ההצלחה של אינדי העונה היא הסיפור המושלם של קבוצה שמתחברת למקורות ולזהות שלה. הפייסר (Pacer) הוא סוס מירוץ שתפקידו לקבוע את הקצב במירוץ וממנו נגזר שם הקבוצה – הפייסרס – כמחווה להיסטוריית מירוצי הסוסים באינדיאנה. יש להם כוכבים (ברבים) והמון רול פליירס יעילים, אבל את זה יש לרוב קבוצות הליגה. חניכיו של ריק קרלייל פשוט רצים מהר יותר מיריביהם ומשיגים כך המון נקודות קלות במעברים, בלייאפים פשוטים או בשלשות פנויות לגמרי אם ההגנה הספיקה לחזור. בשבילי, הם קבוצה מסקרנת ביותר לקראת הפלייאוף, עם סגל עמוק (9 שחקנים שהם באנקר ברוטציה), שסגנון המשחק שלו יעמוד למבחן משמעותי מול יריבות שיעברו על דו"ח הסקאוטינג ויאטו את הקצב. הפייסרס יעפילו לפלייאוף אם ינצחו, אך כנראה יהיו בפליי-אין אם יפסידו, למעט תרחיש שבו גם פילדלפיה מפסידה ואורלנדו מסיימת לפני מיאמי.

יריבתם להערב נמצאת בקצה השני של מעגל החיים של קבוצת NBA. תקופת בודנהולצר והחמישייה באולסטאר נגמרה מזמן ואפילו גמר המזרח שהם הגיעו אליו היה בעונה המקוצרת של לפני 3 שנים. מאז, הם במאזן של 120 ניצחונות ו-125 הפסדים. כלומר, בינוניות מזהרת. כל העונות הללו הסתיימו באיזור החיוג של הפליי-אין ובהפסדים בסיבוב הראשון. אלו העובדות. מה העתיד? הנבואה ניתנת לשוטים כמובן, אך לניצים צפוי קיץ עמוס ואקטיבי, אם רק ילחצו על כפתור הפירוק.

המלצת צפייה עבור: אוהבי נקודות, התקפות, קצב גבוה? אז זאת אולי ההזדמנות האחרונה העונה למשחק שיסתיים עם 140 נקודות ומעלה לכל אחת מהקבוצות (למען השם, המשחק הראשון שלהן העונה, באטלנטה, נגמר 157-152 לפייסרס!)

דו"ח מצב: מאת'ורין הייחיד שייעדר בודאות אצל ריק קרלייל, אך טופין, סמית' ואייזיה ג'קסון בסימן שאלה. הניצים ללא ג'ונסון, ביי, אוקונגוו, ווסלי מת'יוס ועם קפלה בסימן שאלה.

הימור: טריי יאנג אוהב להרוס חגיגות. אטלנטה ב-3.

22:30 – ניו אורלינס פליקנס (32-49) מול לוס אנג'לס לייקרס (35-46):

משחק אש עם משמעויות רבות בעיר הג'אז. NOLA, הפייבוריטית להלילה, תבטיח את המקום השישי במערב אם תנצח, אולי בדרך לדייט לוהט מול דנבר בסיבוב הראשון. הפליקנס הם קליבלנד של המערב: כל הסטארים שלהם פספסו כמה משחקים ובעיקר, ההתאמה המוזרה ביניהם ממשיכה להיות סימן השאלה הגדול סביב הקבוצה. זאיון, אינגרם ומקולום שיחקו יחד 57 משחקים ובמדגם נאה של 730 דקות משותפות, הנט רייטינג שלהם עומד על (תופים תופים תופים) 1.5-. אם אתם מהאנשים שמקדימים תרופה למכה, אז אתם כבר יודעים שהסגל המשלים שלהם הוא אחד הטובים בליגה, עם מגוון רול פליירס מצוינים עם אוריינטיציה הגנתית- הרב ג'ונס, נאנס, דייסון דניאלס, נאג'י (לא מהאגודה לתרבות הדיור) מרשל וחוזה אלברדו (שגנב את דרכו לנט רייטינג הטוב בקבוצה, 10.3+) והתקפית, עם טריי מרפי (הרול פלייר הטוב בליגה?) ויונאס. אני בעדם. הפליקנס יסיימו 6 אם ינצחו או אם פיניקס יפסידו ויגיעו לפליי-אין מהמקום השביעי רק אם יפסידו יחד עם ניצחון של פיניקס.

הלייקרס התחברו יפה העונה, בדרכם הייחודית. אם כבר פתחנו את עמוד הליינאפ דאטה באתר ה-NBA, אז אגלה לכם שהחמישייה הפותחת, ג'יימס, דייויס, דיאנג'לו, ריבס והאצ'ימורה מנצחת את הדקות שלה (372 כאלו, 24 משחקים) ב-4 נקודות פר 100 התקפות. לא רע בכלל. בנוגע למצבם בטבלה, גם הם תלויים בעצמם הערב – אם ינצחו, המקום השמיני שלהם ומי יודע מה יקרה מול אוקלהומה או מינסוטה (מאצ'אפ נפלא, הגנתי וקשוח) בסיבוב הראשון, אם וכאשר. אפילו, אגזים ואומר, שהמפגש הזה יכול להיות פריוויו לסדרת סיבוב שני מרתקת, שתציג את AD מול קבוצת נעוריו. או שהוא יכול להיות עוד אחד מאינסוף משחקי ה-NBA שאף אחד לא יזכור אף פעם. תשובות בעוד שלושה שבועות בערך. הלייקרס יסיימו 8 אם ינצחו, אך יכולים לרדת למקום ה-10 אם יפסידו, תלוי בווריורס ובקינגס.

המלצת צפייה עבור: חובבי שחקני הגנה ייחודיים: דייויס בצד אחד, ג'ונס בצד השני.

דו"ח מצב: אינגרם ומרשל בסימן שאלה עבור השקנאים. לברון ודייויס כנראה ישחקו, ג'ארד ואנרדבילט וכריסטיאן ווד לא.

הימור: ניו אורלינס ב-7.

עמיחי:

20:00 ניו-יורק ניקס (49- 32) – שיקגו בולס (39- 42):

הניקס יהיו עם יתרון ביתיות, לראשונה מאז 2013, ואולי גם עם 50 ניצחונות לראשונה מאז, כשמדובר באחת מ-4 הקבוצות היחידות בליגה שמדורגות בטופ 10 גם בהתקפה וגם בהגנה. שווה להתעכב על ג'יילן ברונסון שנמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו, ועומד מאז האולסטאר על ממוצע של 30.8 נקודות ו-7.3 אסיסטים ב-47.4% מהשדה, 38.6% לשלוש ו-53.8% אפקטיבי ובאפריל הוא כבר עם 35.3 נקודות ו-9 אסיסטים ב-49.4% מהשדה, 42.3% לשלוש ו-55.9% אפקטיבי, כך שיש מקום לטעון שמדובר בסופרסטאר שמגיע לפלייאוף בכושר הטוב ביותר מכולם. הניקס יסיימו במקום השני אם ינצחו ומילווקי יפסידו, הרביעי אם יפסידו וקליבלנד ינצחו והשלישי בכל תרחיש אחר.

שיקגו כבר עברו להרכב מחליפים שלשום לאחר שהבטיחו את המקום התשיעי במזרח ואת יתרון הביתיות בפליי-אין נגד אטלנטה, כשגם אצלם אפשר לומר שזו הפעם הראשונה שיהיה להם יתרון ביתיות מאז 2015, אם כי מובן שמדובר בסיטואציה שונה לחלוטין. ההתקפה של שיקגו מדורגת 19 וההגנה 21 במבט עונתי, כשהמאזן שלהם שם אותם במקום ה-20 בליגה, ככה שכדי להגיע לפלייאוף הם יצטרכו לנצח בחוץ נגד קבוצה טובה יותר במשחק פליי-אין מכריע, כמובן בהנחה שהם ינצחו את אטלנטה.

המלצת צפייה עבור: אנשי ניינטיז שיראו גם את הניקס נגד שיקגו וגם את ההצלחה ההגנתית של הניקס בתקופה האחרונה, אנשי ת'יבודו שיראו אותו בפלייאוף שלישי ב-4 עונות עם הניקס, יותר מכל מאמן אחר במאה ה-21 ואלו שאוהבים משחקים בקצב איטי.

דו"ח מצב: הפצוע היחיד בניקס הוא ג'וליוס רנדל. בבולס יש יותר מאחד: בול, וויליאמס, לאבין ודראמונד. דוסומו וג'בונטה גרין בספק.

הימור: הניקס ב-10.

20:00 מיאמי היט (45- 36) – טורונטו ראפטורס (25- 56):

מיאמי לא הצליחו עדיין לפתח מומנטום של ממש, והפעם האחרונה שהיה להם רצף של יותר מ-3 ניצחונות הייתה בפברואר, אבל הם עדיין יסיימו את העונה עם מאזן טוב יותר מאשר בעונה שעברה, וגם רייטינג התקפי והגנתי טוב יותר, כך שהם עדיין מרחק ההתעלות הקבועה בפלייאוף מלהיות לכל הפחות יריבה קשה עבור מי שתקבל אותם בפליי-אין או בפלייאוף. מעניין לציין שפטי מילס מוביל את ההיט בפלוס-מינוס (5+) ובנט רייטינג (13.2), על אף שהממוצעים שלו הם 6.3 נקודות ב-35.1% מהשדה ו-22% לשלוש מאז שהצטרף למיאמי.

על טורונטו אין הרבה מה להרחיב, כשהם יסיימו במקום השישי מהסוף, כך שאם הגרלת הלוטרי תעבוד לטובתם הם יצליחו לשמור על הבחירה שלהם השנה, שמוגנת טופ 6. הפציעה של סקוטי בארנס, שגמר את העונה לפני כחודש וחצי, הייתה האות הרשמי להתחלת הטנקינג, ותהיה להם הרבה עבודה בבנייה מחדש, החל מהקיץ הקרוב.

המלצת צפייה עבור: אוהדי מיאמי ומי שמאמין שההיט שוב עומדים להתחבר ברגע הנכון ולהיות מועמדים לגיטימיים בכל סדרת פלייאוף אפשרית.

דו"ח מצב: רוזיר וריצ'רדסון על אזרחי היום, דאנקן רובינסון בסימן שאלה אצל ספולסטרה. בארנס, קוויקלי, פולטל ובושיי לא ישחקו בטורונטו.

הימור: מיאמי ב-20.

20:00 אורלנדו מג'יק (46- 35) – מילווקי באקס (49- 32):

אין הלילה הרבה משחקים שחשובים ל-2 הקבוצות, אבל הנה אחד מהם. אורלנדו כבר העפילו למקום השלישי במזרח לרגע, אך כעת הם ברצף של 3 הפסדים. המג'יק עדיין תלויים בעצמם ויעפילו לפלייאוף אם ינצחו, כנראה מהמקום החמישי, אלא אם פילי ינצחו ואינדי יפסידו, מה שיוריד אותם למקום השישי, אבל הפסד של החבורה של ג'מאל מוזלי כנראה יוביל לכך שהם יצטרכו להיאבק בפליי-אין, ובתור הקבוצה הכי פחות מנוסה שם וזו שמגיעה בכושר הכי פחות טוב, כבר לא בטוח שנראה אותם בפלייאוף.

מילווקי מגיעים אחרי הפסד לאוקלהומה שקטע רצף של 2 ניצחונות, אחד מהם בבית על אורלנדו, אבל יתרון ביתיות הם כבר הבטיחו כשהם יסיימו במקום השני אם ינצחו, או אם הניקס וקליבלנד יפסידו. הבאקס יכולים לרדת למקום הרביעי במקרה של הפסד, מה שכנראה אומר נסיעה לבוסטון בסיבוב השני, בזמן שמקומות 2-3 שווים מאבק נגד הניקס או קליבלנד בסיבוב השני, קבוצות שעם כל הכבוד לו הן ראויות הן עדיין נוחות יותר מבוסטון באופן משמעותי.

המלצת צפייה עבור: חובבי מתמטיקה וסטטיסטיקה בספורט שעושים חישובים מה יקרה אם אורלנדו ינצחו ומה יקרה אם מילווקי ינצחו, אנשי הז'אנר "דוק ריברס המאמן הכי גרוע בליגה" ואלו שמחבבים קבוצות צעירות שגם יודעות לעשות הגנה.

דו"ח מצב: רק וונדל קארטר ג'וניור ברשימה של אורלנדו וגם הוא רק בסימן שאלה. מילווקי תחסר את יאניס וגרין, כשדמיאן, בוצ'אמפ ותנאסיס כנראה ישחקו.

הימור: משהו קרה למג'יק לאחרונה. מילווקי ב-11.

20:00 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (46- 35) – ברוקלין נטס (32- 49):

הקבוצה בכושר הכי טוב בליגה כרגע זו פילדלפיה, שעומדת על רצף של 7 ניצחונות מאז שאמביד חזר מהפציעה, והם צפויים להיות יריבה מסוכנת עבור כל מי שתפגוש אותם, לא משנה אם בפליי-אין או בפלייאוף. ניצחון יספיק להם לכרטיס הישיר אם לפחות אחת מבין אורלנדו או אינדיאנה תפסיד, ואפילו הפסד עשוי להספיק להם במקרה מאוד תיאורטי שלא צפוי לקרות, אבל ניצחון יבטיח להם את המקום השביעי לפחות, ובהתחשב בעובדה שלמקום ה-7 יש 100% הצלחה בהגעה לפלייאוף לעומת 50% של המקום השמיני עד כה, זה הבדל חשוב מאוד. על ברוקלין אין צורך לדבר, כי העונה שלהם נגמרה מזמן.

המלצת צפייה עבור: מי שמחפש בכוח אלטרנטיבות לבוסטון ומאמין בניק נרס או בבריאות של אמביד.

דו"ח מצב: רוברט קובינגטון לא יתלבש בפילי. אמביד, מלטון ומרטין בסימן שאלה. כל ברוקלין תשב על אזרחי היום: סימונס, שרודר, קאם ג'ונסון, DFS, דיירון שארפ ודניס סמית' בחוץ.

הימור: פילדלפיה ב-25.

22:30 ממפיס גריזליס (27- 54) – דנבר נאגטס (56- 25):

אם כוללים גם את כתבנו המכונה "פתיבר" שהיה אמור לכתוב על המשחק הזה לפני שהוקפץ למילואים, אני מכיר באופן אישי 3 אוהדי ממפיס, שזה כנראה יותר מהממוצע, אבל משהו שהיה לממפיס הרבה העונה זה שחקנים כשהם קבעו שיא NBA של 33 שחקנים ששיחקו במדיהם העונה ושיא של 50 חמישיות פותחות שונות. לדנבר יש חמישייה אחת מרכזית שפתחה ב-47 משחקים שונים ושיחקה יחד 937 דקות, יותר מכל הרכב אחר בליגה, וההפסד לספרס הוריד אותם למקום השלישי, אבל מינסוטה במשחק קשה נגד פיניקס ככה שיש לדנבר סיכוי לעבור אותם אם ינצחו, אז יש להם על מה לשחק.

המלצת צפייה עבור: חובבי השחקנים האלמונים מהג'י ליג, חובבי יוקיץ' ודנבר ומי שזוכר שבעונה שעברה אלו היו מקומות 1-2 במערב בעונה הסדירה.

דו"ח מצב: כל השחקנים האמיתיים של הגריזליס פצועים: מוראנט, ביין, JJJ, אלדמה, קלארק, קנארד, קונצ'אר, רוז, סמארט, סטיבנס, וינס וזאיר וויליאמס ייעדרו. 12 שחקנים! "רק" רוב הרוטציה של דנבר בסימן שאלה- יוקיץ', מארי, MPJ, גורדון, KCP, נאג'י וג'קסון.

הימור: דנבר ב-22.

22:30 לוס אנג'לס קליפרס (51- 30) – יוסטון רוקטס (40- 41):

הקליפרס כבר עברו להרכבי המחליפים לקראת סדרת הפלייאוף נגד דאלאס בפעם השלישית ב-5 העונות האחרונות, וזה הוביל בין היתר להפסד דרמטי ליוטה. יוסטון לא יהיו בפליי-אין או בפלייאוף, אבל יש להם סיכוי להגיע למאזן חצוי שיהפוך את העונה הטובה שלהם לקצת יותר טובה, ועם תחושה שבסיטואציה אחרת הם היו יכולים לעשות זאת כבר השנה ושאולי בעונה הבאה…

המלצת צפייה עבור: אוהדי יוסטון שירצו לסכם עונה טובה.

דו"ח מצב: קוואי ייעדר, הארדן בסימן שאלה. הקבוצה של יודוקה בלי שנגון, ואן וליט, איסון, טייט, ברוקס ואדאמס.

הימור: יוסטון ב-7.

רותם:

22:30 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (25-56) VS דאלאס מאבריקס (31-50)

משחק נוסף מהמשונה שיתחילו ב-22:30 מחר יגיע אלינו מאוקלהומה סיטי, שם הת'אנדר יקוו לניצחון שישפר את סיכוייהם לשמירה על המקום הראשון במערב, בעוד דאלאס תשחק ללא דונצ'יץ', אירווינג ולייבלי לאחר שהבטיחה את מיקומה במקום החמישי במערב באופן סופי.

הת'אנדר ישחקו הלילה ללא ג'וש גידי, אך פרט לאוסטרלי הקבוצה תגיע בסגל מלא לחלוטין, וכאשר מחברים זאת אל יתרון הביתיות העצום שלה (ניצחה ב-32 מ-40 משחקי הבית שלה העונה) ברור למדי כי אוקלהומה סיטי היא הפייבוריטית לקראת המשחק הלילה. ללא שני כוכביה המרכזיים אין לדאלאס סיכוי גבוה במיוחד מול הת'אנדר, במיוחד לאור כך שהאחרונים נמצאים בשוויון עם מינסוטה על המקום הראשון במערב, וניצחון הלילה יקבע את מקומם בפסגה, אלא אם מינסוטה ינצחו ודנבר יפסידו ואז הם ירדו למקום השני. הם גם יכולים לסיים במקום הראשון עם הפסד אם זה כולל הפסדים של דנבר ומינסוטה, אבל הפסד עלול להוריד אותם עד למקום השלישי.

אוקלהומה סיטי מחזיקה העונה במקום הרביעי בליגה הן במדד הרייטינג ההגנתי הן במדד הרייטינג ההתקפי, כך שברור למדי שהעדיפות ביחסי הכוחות הלילה היא לטובתה. דאלאס קבוצה שנוטה להסתמך על שני הכוכבים המובילים שלה מאוד, יש אף שיטענו יותר מדי, וההיעדרות של השניים ללא ספק לא מבשרת טובות עבור הקבוצה הטקסנית הלילה. לכאן ולכאן, המאבריקס לא זקוקים לניצחון הלילה בעוד הת'אנדר ללא ספק יוכלו להיעזר באחד, כך שקשה להאמין שנקבל משחק תחרותי במיוחד בין השתיים.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הת'אנדר ב-17.

22:30 – סן אנטוניו ספרס (60-21) VS דטרויט פיסטונס (67-14)

אחד המשחקים בעלי החשיבות הנמוכה ביותר שישוחקו הלילה יתרחש בטקסס, שם הספרס, המדורגים במקום ה-14 במערב, יארחו את דטרויט, המחזיקה במקום האחרון במזרח ובליגה כולה.

שתי הקבוצות מעשית סיימו את העונה עוד הרבה לפני שזו התקרבה לסיומה הרשמי, והלילה ישחקו אך ורק לפרוטוקול. כצפוי, בשני הצדדים ייעדרו לא מעט שחקנים, כאשר סן אנטוניו תשחק ללא ברנהאם, סוהאן, ואסל ובאסי, בנוסף לאוסמן וקלדון ג'ונסון שנמצאים בספק למשחק, בעוד בדטרויט דורן, פונטקיו, גריימס, סטיוארט ואוסאר תומפסון ייעדרו, בעוד קייד קנינגהאם נמצא בספק למשחק. מדובר במשחק עם חשיבות אפסית לשתי הקבוצות ולליגה ככלל, כך שסביר להניח שכמות הצופים בו תהיה מינימלית (ובצדק), אך בקרב ביניהן ברור למדי כי סן אנטוניו היא החזקה מהשתיים, במיוחד בתקופה האחרונה, וכשלדטרויט אין שחקני הגנה להציב בקו הקדמי סביר להניח שנראה את ויקטור וובמניאמה צד את דטרויט כטרף קל.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי של הספרס ב-13.

22:30 – סקרמנטו קינגס (36-45) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (60-21)

עוד אחד מהמשחקים הרבים שיחלו בשעה זו הערב יגיע אלינו מבירת קליפורניה, שם הקינגס יגיעו לאחר שלושה הפסדים רצופים וינסו להשיג ניצחון שבהינתן הפסד של הלייקרס יבטיח להם יתרון בפלייאין. הקינגס יסיימו 8 אם ינצחו והלייקרס יפסידו, 9 אם הלייקרס ינצחו והווריורס יפסידו ו-10 אם יפסידו והווריורס ינצחו.

סקרמנטו מחזיקה בשובר השוויון בקרב המשולש אשר כולל אותה, את הלייקרס ואת הווריורס, משמע אם הקבוצה תסיים במאזן זהה לשתי האחרות היא תחזיק במקום השמיני במערב, מה שיסייע לה רבות בפלייאין ויאפשר לה לעלות לפלייאוף באמצעות ניצחון בודד בטורניר הקצרצר. הבעיה של הקינגס כרגע היא שהם נמצאים במרחק משחק מהלייקרס, ובהינתן ניצחון של לוס אנג'לס יסיימו במקום התשיעי או העשירי באיזור. למרות זאת, העובדה שהלייקרס ייאלצו לשחק מול הפליקנס בניו אורלינס בעוד סקרמנטו תארח את פורטלנד, המדורגת במקום האחרון במערב, היא מעודדת למדי עבור הקינגס.

הקינגס יגיעו ללא מונק והרטר הפצועים, אך מדובר בהיעדרויות זניחות בהתחשב בכך שהטרייל בלייזרס יגיעו ללא שארפ, ברוגדון, גראנט, ת'ייבול, סיימונס ורוברט וויליאמס, כאשר הדובדבן על הקצפת הוא בכך שדיאנדרה אייטון נמצא בספק למשחק גם כן. פורטלנד כמעט ולא הייתה קבוצה רלוונטית העונה, וקשה לראות איך דווקא במשחק האחרון של העונה היא תצליח להוות בעיה עבור סקרמנטו, קבוצה העדיפה עליה בעשרות מונים אשר הצליחה להוכיח שהיא מסוגלת לספק כדורסל איכותי. אין לפורטלנד מה להציע נגד פוקס, סאבוניס וחבריהם, ובשל כך אני מאמין שנקבל פה משחק חד צדדי לטובת סקרמנטו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקינגס ב-15.

מתנאל:

20:00 – בוסטון סלטיקס (63- 18) – וושינגטון וויזארדס (15- 66):

לפרוטוקול בלבד. שתי הקבוצות כבר הבטיחו מיקומים, אז למה לצפות במשחק? קודם כל העם היושב בציון ישמח לראות את אבדיה משחק נגד שחקני משנה של שחקני משנה ואולי לסיים עם שורה סטטיסטית מרשימה כמו שעושים כל הרול פליירס בלילה האחרון של הליגה. הסלטיקס שמו את כל שחקני הרוטציה שלהם ב"ספק" (לא ישחקו ואם כן אז עשר דקות), לכן מי שעשויים לזרוח הם פייטון פריצ'ארד שממשחק למשחק מגדיל את החשיבות שלו לקבוצה גם ברגעים קריטיים, סאם האוזר שהתפתח לאורך העונה להיות מה שהוא אמור להיות – קלע חסר מצפון לשלוש באחוזים טובים, 42.5 אחוז בווליום של 5.8 למשחק (ונזניח את המשחק בו קלע 1 מ-18 מהשדה), ואקסבייר טילמן שיוכל להיות תוספת טובה לקליעה באזור הטבעת.

אני מהמר שהמשחק יתנהל על מי מנוחות ובעיקר עם רוטציה רחבה כדי לתת לשחקנים שלא מקבלים דקות לזרוח ואולי גם להתפוצץ. מבחינת מי תנצח? לא כזה משמעותי כי אין פה באמת פערי רמות בשחקני סוף הספסל מלבד השלושה מהסלטיקס שציינתי.

בגלל שחייבים לתת הימור – סלטיקס ב-7.

22:30 – גולדן סטייט ווריורס (45- 36) – יוטה ג'אז (31- 50):

משחק חשוב מאין כמותו לווריורס על יתרון הביתיות בפליי-אין בקרב בין מקומות 9-10 ואפילו על הכניסה למקום השמיני אם סקרמנטו והלייקרס מפסידות, הפסד שלה ישאיר אותה במקום העשירי בלי יתרון ביתיות בפליי-אין בכל מקרה, ובמקרה של ניצחון היא תעבור את הקינגס והלייקרס אם מי מהן תפסיד. יוטה כנראה תרוקן את הספסל ותיתן לסאמניצ'ים והלופטונים להתמודד נגד הווריורס בחמישייה מלאה. אני לא רואה סיבה שגולדן סטייט תתקשה נגד הג'אז בבית כשיש לה על מה לשחק. המטרה של הווריורס היא לגמור את המשחק מוקדם, לתת לחמישייה להתפוצץ בהתחלה ולהפוך את המחצית השנייה ללא משמעותית כדי שיוכלו לתת להם לנוח לקראת הפליי-אין ולרוקן את הספסל גם הם. אין לשתי הקבוצות שחקני ספסל מלהיבים במיוחד מלבד קנת' לופטון ג'וניור שהוא מעין אטרקציה.

אני מהמר על ניצחון של הווריורס ב-22 הפרש.

22:30 – מינסוטה טימברוולבס (56- 25) – פיניקס סאנס (48- 33):

אחרי ההפסד של דנבר, מינסוטה יכולה לנצח את פיניקס ולקוות להפסד של אוקלהומה סיטי לדאלאס או של דנבר לספרס והיא תסיים במקום הראשון במערב. פיניקס מצידה חייבת את הניצחון והפסד של ניו אורלינס ללייקרס כדי להגיע למקום השישי ואולי אפילו לפגוש את מינסוטה עצמה. אין ספק שיהיה משחק מורט עצבים.
מבחינת מינסוטה היא הצליחה לא לפשל נגד ההוקס למרות משחק לא טוב של אנתוני אדוארדס בזכות משחק נפלא של רודי גובר שקלע 25 נקודות ב-100 אחוז מהשדה וקטף 19 ריבאונדים להן הוסיף חמש חסימות. מינסוטה בתקופה פחות טובה כשלמרות שניצחה שלושה משחקים מהחמישה האחרונים, הניצחונות היו נגד אטלנטה בדוחק, נגד וושינגטון נתנו לוויזארדס לקלוע 121 נקודות במינסוטה והיחיד שהרשים היה בקריפטו נגד הלייקרס. ההפסדים היו בקרב הישיר על המקום הראשון נגד הנאגטס (שלמזלה של מינסוטה הפסידה לספרס) ונגד היריבה שלה, פיניקס, בתצוגה התקפית מזעזעת של 87 נקודות. רמת ההתקפה של מינסוטה חייבת להיות בשיא במשחק הזה כי דרך ההגנה בלבד יהיה קשה לנצח את פיניקס.

אם כבר דיברנו על הסאנס – גם לא בתקופה מזהירה, 2-3 בחמשת המשחקים האחרונים, כמו מינסוטה, וגם קולעת פחות ממנה, אבל הניצחונות שלה כוללים ניצחונות על הקליפרס בחוץ אחרי שהפיקו לקחים מההפסד בבית וניצחון ענק בסקרמנטו בלילה בין שישי לשבת שביסס אותה במינימום במקום השביעי. עם כמה שמינסוטה קבוצת הגנה טובה בהרבה מפיניקס ויש לה מאמן שיודע לעשות התאמות מצוינות יחד עם הכלי ההתקפי שנקרא אנתוני אדוארדס, לפיניקס יש בכל זאת שלושה סקוררים מנוסים כשאחד נחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה (לא בראדלי ביל). קווין דוראנט הוא שחקן של משחקים גדולים, הוא מסוגל להרוס מומנטום חיובי של קבוצה עם שלשה ואנד וואן ולצידו יש את בוקר שאמנם לא יציב במשחקים האחרונים אבל אם הוא יזרוק יותר לשלוש הוא גם יקלע יותר, ב-17 משחקים מתוך 26 בהם הוא זורק מעל לשש שלשות (הממוצע העונתי שלו) הוא קולע מעל ל-30 נקודות.

המשחק ילך צמוד מאוד לטעמי, הייתי אומר שאם זה הולך התקפי זה של פיניקס ואם הגנתי של מינסוטה אבל שתי הקבוצות כבר הוכיחו שהן מסוגלות לנצח גם משחקים שהן ההפך מהנרטיב לגביהן. אני מהמר על הפתעה וניצחון של פיניקס ב-5 הפרש.

ונסיים עם כל התרחישים:

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. תודה רבה ובהצלחה במילואים.
    מעניין שאם הלייקרס מנצחים ייקרו שני דברים מעניינים כנראה:
    1. משחק חוזר בין אותן קבוצות. באותו מקום, במצ'אפ הפלייאין של מקום 7 ו 8 במערב.
    2. מה שהיתה סדרת סיבוב ראשון סופר איכותית ומותחת בשנה שעברה, בין הקינגס לווריורס, תהפוך למשחק הדחה בפלייאין בין מקום 9 ו-10 במערב.

  2. זה היום האחרון?
    וואו
    איזה יופי של פריוויו, תודה לכולם.
    גוווווווו ניו אורלינס(הכי חשוב, ואני בכלל מתעב את ציון הדבה)
    דה שוט מבולבל הלילה חחחחח
    לזרוק את חבורת הזבל מתחת לרכבת או לוותר על האנט חסר השכל.
    ווינק ווינק

  3. תודה לכל המעורבים.
    אני אהמר על הדירוג הסופי ונראה מחר כמה צדקתי:
    מזרח – בוסטון, מילווקי, ניקס, קליבלנד, אינדיאנה, פילדלפיה, מיאמי, אורלנדו, שיקגו, אטלנטה, ברוקלין, טורונטו, שארלוט, וושינגטון, דטרויט (מקומות 1 ו-9-15 כבר סגורים).
    מערב – אוקלהומה, דנבר, מינסוטה, קליפרס, דאלאס, פיניקס, פליקנס, לייקרס, סקרמנטו, גולדן סטייט, יוסטון, יוטה, ממפיס, ספרס, פורטלנד (מקומות 4-5 ו-11-13 כבר סגורים).

    1. מזרח: בוסטון, ניקס, קאבס, באקס, מג'יק, פייסרס// פילי, היט, בולס, הוקס
      מערב: אוקייסי, מינסוטה, דנבר, קליפרס, דאלאס, פליקנס// פניקס, לייקרס, סקרמנטו, גולדן סטייט

  4. תודה על הפריוויו הסופר מושקע! קיצר, המשחקים לראות הם מיני-פיניקס, ומלווקי-אורלנדו. כל השאר נראה כמו שלפחות לקבוצה אחת נמשחק מעניין את התחת.

  5. כל כך הרבה טוב נופל עלינו, איך נדע במי לבחור? הfomo הולך לעבוד קשה הערב. נראה לי שאלך על המלצתו של אברי.
    תודה רבה לכל המסקרים (המפריוויוים?) על עונה שלמה של תפנוקים

  6. למי שבנה לראות וומבי במשחק אחרון העונה נגד הפיסטונס (אל דאגה אין חשש שבאמת יש מישהו כזה) גם הוא סיים את העונה וישב בצד.

  7. אמביד גם ינוח היום, בזמן שמאמי יעלה לחמש דקות כדי לרשום את המשחק ה-82 שלו העונה ולשמור על הרצף (באדי הילד מהצד השני ישחק את ה-84 שלו).

  8. ניקס בולס היחיד שלא בלואו אאוט. חבל.
    יכול להיות ש(בלי לספור את בוסטון) שלוש הראשונות במזרח מפסידות, וה 4 שאחריהן מנצחות

  9. ניקס במקום השני, כנראה נגד פילי בסיבוב הראשון. סדרה מעולה
    מקווה מאוד מאוד שהבאקס והקאבס יפסידו אחרי סיום העונה הבזיוני של שתיהן
    יאללה למערב

    1. בהחלט. כל הכבוד לניקס על הרוח הספורטיבית, ומאצ'אפ לא פשוט לבאקס נגד הפייסרס (4-1 לאינדיאנה בעונה הרגילה)

  10. איזה שיחוק באקס-פייסרס סיבוב ראשון עם כל העניינים שהיו בין הקבוצות העונה (הפלייאין, יאניס והמרדף אחר הכדור וכו')

  11. מילווקי מקבלים את אינדיאנה קבוצה שהם הפסידו לה 4 פעמים, לא פשוט, הם נוגעים בחולשה מרכזית שלהם וזה הרוטציות בהגנה , נראה אם הם יתפקסו בפלייאוף, הכישרון שם. אחרי זה אם יפגשו את פילי שלדעתי היא הקבוצה הכי טובה במזרח אחרי בוסטון, זה יתן להם פלייאוף קשוח.
    בכל מקרה מפגשים דווקא די שיוויניים במזרח פילי ניקס יהיה מפגש אינטנסיבי, אורלנדו קליבלנד ,לבוסטון לא יהיה קל מול מיאמי או פילי, יתכנו הפתעות.

    1. ג״ג יכעסו עליך מאוד על זה שסגרת את המשחק של פיניקס. אני מציע שתתרכז בקבוצה שלך, אל בי ג׳יי ישן, תעיר אותו

  12. הלייקרס טובחים הפליקנס עוד ימצאו את עצמם מחוץ לפלייאוף. פיניקס צריכים לנצח אבל אז יקבלו את מיני בסיבוב הראשון. מיני מפחידים עם ההגנה שלהם. התקף לב כל פוזסשן

    1. לא נראה לי שהם מעדיפים את דנבר על מיני אז הכל טוב. נראה מה יהיה במשחק על המקום השביעי שהמנצחת תקבל את דנבר

  13. הבאקס הביאו את ריברס כדי לברוח למקום השלישי ולהימנע ממיאמי/פילי בסיבוב הראשון.
    רק שלאינדיאנה העונה יש את המספר של הבאקס…

            1. 😄

  14. ממה שהצלחתי להבין (תקנו אותי אם אני טועה) המשחק של ג"ס היה משחק חשוב לא? מאבקי מיקום וכאלה. אז למה 5 דקות לסוף עלו כל המחליפים כשהמשחק היה צמוד? אני באמת שואל לא מנסה להתסיס. אולי פספסתי משהו?

  15. Anthony Davis walked gingerly to the scorer's table as he asked to be subbed out with an apparent back injury.

    5 וחצי דקות לסוף, 21 הפרש.

    תודה דווין.

  16. לברון עם משחק ענק, תרומה אדירה וכמות אסיסטים פסיכית. רק לא הבנתי מדוע שיחק 38 דק'. למי שצפה במשחק ולא רק בהיי לייטס היה רואה שלפחות במשחק הזה, לברון ממש לא קיבל שיפוט אוהד ולא פעם שרקו נגדו, גם במקרים גבוליים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט