אירוע דיומא – 11.04.2024 – שחמט

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 7 / אהרן ברלין

מתקרבים אל מחצית התחרות ואפשר לומר כמעט בוודאות ששני הנועלים של הטבלה כבר איבדו סיכוי מעשי לזכות. במקרה של אבאסוב זה היה צפוי אבל הנפילה של פירוז'ה למקום האחרון (שלושה הפסדים ו 1.5 נקודות מתוך 6 פוטנציאליות) מפתיעה יותר ותשלח את השחקן הצרפתי בסוף התחרות לעשות חושבים. העובדה שהשניים סיימו מעשית את דרכם בתחרות משנה את הדינמיקה וההתנהלות מולם. ייתכן מאוד שנראה משניהם שחמט סולידי יותר (אבאסוב עד עכשיו בכל מקרה שיחק כך) ופחות נטייה למשחקים מורכבים וארוכים כשהמקום הראשון רחוק כל כך. זה מחייב את היריבים שלהם לבצע התאמות ולנסות לכפות משחק לא יציב ולאסוף מולם נקודות קלות יחסית. כמובן שהכל בגדר השערה ויכול להיות שפירוז'ה יעדיף להמשיך להיכנס למבוכים אינסופיים אבל קשה לי להאמין. הלילה אני מעריך שנראה משחקים הרבה יותר רגועים מכל הכיוונים היות ומחר יהיה יום מנוחה ואף אחד מששת המקומות הראשונים לא רוצה להסתכן בהפסד שעלול לעלות לו בסיכוי לסיים במקום הראשון.

יום המשחקים השישי התנהל כצפוי. נפו עם הכלים הלבנים פתח בפתיחת ארבעת הפרשים המשמימה מול קרואנה והשניים שיחקו 41 מהלכים לפרוטוקול לפני שהסכימו על תיקו. התיקו השני בין גוקש בלבן להיקארו בשחור היה רק קצת יותר מעניין כאשר אף אחד מהצדדים לא הצליח ליצור הובלה בווריאציית הדרקון הסיציליאנית שנחשבת לרוב לחדה מאוד. במשחק השלישי ווידית הגיע בכלים הלבנים לאחר החמצה גדולה בסיבוב החמישי מול קרואנה ושני הפסדים בסיבובים השלישי והרביעי. מפגש עם פירוז'ה זה בדיוק מה שרשם לו ד"ר אנאנד. פירוז'ה וווידית שיחקו את הסיציליאנית הפתוחה והצרפתי פשוט קרס וביצע שגיאות על ימין ועל שמאל כל הדרך לניצחון של ווידית ששרף הרבה מאוד זמן על השעון אבל תקף בצורה מושלמת. במשחק האחרון אבאסוב המשיך את היכולת הירודה שלו עם הכלים הלבנים כאשר הטורף התורן היה הפעם פראג שהצליח למצב את עצמו במקום השני יחד עם קרואנה, חצי נקודה מאחורי המובילים. פראג החזיק בייתרון קל ובעמדה נוחה יותר בשלב מוקדם יחסית של המשחק ובמהלך ה 40 לפני תוספת הזמן אבאסוב לא עמד בלחץ וביצע טעות שהובילה לרגלי חופשי של פראג שלא הייתה לו אפשרות לעצור והוא נכנע ארבעה מהלכים לאחר מכן. הטבלה נשארת די צמודה כאשר כל אחד מששת המקומות הראשונים נמצא חזק בתמונה ומצב העניינים, לפחות לפי הערכתי, לא אמור להשתנות הלילה.

הטבלה לאחר 6 סיבובים

משחקי סיבוב 7 (לבן-שחור)

היקארו נקמורה (3) – יאן נפומנישצ'י (4)

היקארו אולי ינסה להפתיע את נפו בפתיחה אבל לא ילך על כל הקופה ונפו מצידו עם הכלים השחורים לא יתאמץ כדי להוציא נקודה שלמה מהמשחק הזה. שני השחקנים במומנטום חיובי וירצו ללכת ליום המנוחה מתוך עמדה יציבה. תיקו.

פביאנו קרואנה (3.5) – פראגנננדה (3.5)

מפגש בין תאורטיקן הפתיחות הטוב בעולם לשחקן שמפתיע בכל משחק עם הפתיחות שלו. פראג וקרואנה חולקים ביניהם את המקום השני. גם כאן אני לא רואה סיבה שאחד הצדדים יהמר על כל הקופה וסביר מאוד שהמשחק ילך לתיקו, אם כי ייתכן שאחד הצדדים יתכנן 30 מהלכים מראש ויצא עם ניצחון. נהמר שהמשחק יגמר בתיקו.

ניג'אט אבאסוב (1.5) – ווידית גודג'רת'י (3)

ווידית רוכב על גלי הניצחון מול פירוז'ה אתמול אבל ישחק בכלים השחורים ולמרות שינסה להוציא את אבאסוב מאיזון אני מאמין שהשחקן האזרי ירצה לצאת עם תיקו לפני יום המנוחה ויישאר יציב וסולידי. גם כאן תיקו.

עאלי-רזא פירוז'ה (1.5) – גוקש (4)

פירוז'ה ככל הנראה מחכה שהתחרות תיגמר ולכן אני מעריך שממש כמו אבאסוב הוא לא יתאמץ יותר מדי להפוך את המשחק למורכב. בטח לא כשהוא פוגש את אחד המובילים בתחרות שנהנה מאוד ממשחקים מסובכים בהם כל התוצאות אפשריות. אם היו נפגשים לפני שלושה ימים הייתי מהמר שהמשחק יגיע להכרעה, הלילה נלך עם המומנטום ונהמר שגם המשחק הזה יגמר בתיקו.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה אהרון.
    אני חושב שהגזמת קצת עם פירוז'ה. עשה כמה טעויות קטנות ועוד טעות אחת קריטית בפתיחה, אבל אחריה עשה מה שהוא יכול כדי להשאיר את המשחק בחיים וכמעט הצליח.

  2. תודה רבה, מעניין מאוד מה שקורה שם.
    נראה לי היקארו הולך לנסות היום לקחת את ההובלה, הוא יודע שאם הכל יימשך ככה אז הוא שוב יפרשן את קרב האליפות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט