אירועי דיומא – 13.04.2024 – שחמט

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 8 / אהרן ברלין

עם 2 שניות על השעון הוא פספס מט ב 2 וירד למקום ה 2. 222. הסיבוב הקודם אמנם הסתיים עם 3 תוצאות תיקו אבל היה רחוק מאוד מההערכה של עבדכם הנאמן שיהיה סולידי. במשחק המרכזי היקארו הכין הפתעה לנפו בהגנת הפטרוב עם הכלים הלבנים והכניס את המוביל בתחרות למגננה. במהלך ה 26, אחרי שבזבז רק חצי שעה מהזמן שלו, הוא נכנס לחשיבה ארוכה שבסופה ביצע מהלך מסוכן שאפשר טקטיקה מרהיבה לנפו, שרק במזל לא הובילה אותו להפסד. נפו מצא את הטקטיקה, שכללה הקרבת רץ ופרש בתמורה למלכה אבל נשאר בלי חומר מספיק לניצחון והשחקנים חזרו על העמדה שלוש פעמים בדרך לתיקו. פראג הפתיע גם הוא מול קרואנה עם ההגנה הצרפתית אלא שהמשחק המעניין התנהל יחסית על מי מנוחות בדרך לתיקו צפוי. ווידית עם הכלים השחורים היה יכול להיכנס לתמונה של המובילים במשחק מול אבאסוב והשיג עמדה עדיפה בסביבות המהלך ה 40 אלא שגם הוא פספס טקטיקה הגנתית של אבאסוב שהובילה למבנה רגלים נוראי של שני השחקנים אבל לעמדה שאף אחד מהם לא היה יכול לפרוץ והמשחק נגמר בתיקו. במשחק האחרון והמופרע פירוז'ה כהרגלו איבד את הראש ונכנס לעמדה לא פשוטה בכלל מול גוקש. ההודי מצא הקרבת פרש ששמרה על הייתרון שלו אבל פירוז'ה לא וויתר והמשחק חזר להיות שוויוני. עם 2:40 על השעון כשנשארו 9 מהלכים לתוספת הזמן פירוז'ה מצא רצף מהלכים קריטי שהשאיר את העמדה שוויונית אבל מסוכנת לשני הצדדים הודות לרגלי חופשי של השחור ועודף החומר של הלבן. ארבעה מהלכים לסיום שני השחקנים כבר היו עם פחות מ 2 דקות (פירוז'ה עם פחות מאחת) וגוקש, בן 17 להזכירכם, לא עמד בלחץ והתעלם לחלוטין מהתקפה חריפה של פירוז'ה. כאמור למעלה, עם 2 שניות הוא פספס מט כפוי ונכנע, יודע שהיה יכול להיות המוביל הבלעדי בתחרות לאחר מחציתה. כל זה משאיר אותנו עם נפו במקום הראשון ואחריו במרחק חצי נקודה גוקש, קרואנה ופראג, כשמאחוריהם עם חצי נקודה פחות נמצאים היקארו וווידית שעדיין בתמונה.

הטבלה לאחר 7 סיבובים

משחקי סיבוב 8

הסיבוב הקרוב הולך להיות מדמם: נפו משחק עם הכלים הלבנים מול אבאסוב האנדרדוג. השחקנים צריכים להניח שנפו יצליח לנצח את אבאסוב היום וכל הדבוקה שבמקום השני תהיה נקודה אחריו אם תשיג רק תיקו. אני מעריך שכמעט כולם יפשילו שרוולים ויחשפו קלפים חשובים בסיבוב הקרוב בידיעה שהמקום הראשון יתחיל להתרחק.

פביאנו קרואנה (4) – היקארו נקמורה (3.5)

כללי התחרות אומרים ששחקנים מאותה המדינה משחקים בחלקים הראשונים שלה כדי לא להגיע למצב שבו יהיה שיתוף פעולה מודע או לא מודע בין שחקנים בשלבים המאוחרים. מה שאומר שנראה את המקומות 2-3 בעולם במשחק שבו לייתרון התיאורטי בפתיחה תהיה משמעות גדולה, כאשר קרואנה יצטרך להשיג ייתרון בשלב הראשון של המשחק והיקארו ינסה להכניס אותו לבעיית זמן אז הוא עדיף. ניצחון לקרואנה.

יאן נפומנישצ'י (4.5) – ניג'אט אבאסוב (2)

נפו יודע מתי ללחוץ עד דוושת הגז והוא יעשה זאת הפעם. ניצחון לרוסי.

פראגנננדה (4) – עאלי-רזא פירוז'ה (2.5)

פירוז'ה לא מרשים בתחרות הזאת וגם בניצחון האחרון שלו הוא לא ממש צריך להיות גאה. אני מאמין שנראה משחק מורכב שבסוף יסתיים בתיקו.

ווידית גודג'רת'י (3.5) – גוקש (4)

המבחן האולטימטיבי לשחקן הצעיר בתחרות – האם יצליח להתאושש מההפסד הכואב? אני מעריך שלא ונראה ניצחון של ווידית.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט