אירועי דיומא – 10.04.2024 – שחמט

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 6 / אהרן ברלין

21:30 שעון ישראל

"וואו איזה משחק קשוח זה שח – עקבתי עכשיו אחרי סוף המשחקים" שלח לי אחי בשעה 03:30 בלילה (המשחקים התחילו ב 23:00). שחמט אפשר לשחק שעות על גבי שעות בדיוק מופתי ובסוף להפסיד על טעות קטנה או פספוס של טקטיקה. זאת הסיבה שלענף האינטלקטואלי משהו נכנסת יותר ויותר ההבנה של חשיבות ההיבטים הפיזיים והפסיכולוגיים שיכולים ממש להכריע משחקים. בסיבוב החמישי שהיה אתמול היו שני משחקים שנגמרו בהכרעה ושניים שהלכו לתיקו, כאשר שני המפסידים שיחקו משחק שקול ושוויוני אבל קרסו עקב בעיית זמן בשלבי הסיום והגישו ליריביהם את הניצחון.

ההכנות של פראג ממשיכות לעשות צרות לשחקנים בתחרות. השחקן ההודי שיחק אתמול בכלים הלבנים מול מוביל התחרות יאן נפומנישצ'י שהלך על הגנת הפטרוב אותה הוא מכיר ישר והפוך. אלא שדווקא ידו של פראג הייתה על העליונה בפתיחה ובמהלך ה 19 הוא הקריב את הרגלי השני שלו והכניס את נפו לחשיבה של יותר מ 40 דקות. נפו ביצע שגיאה קלה במהלך הבא ופראג, מבלי שבזבז כמעט זמן על השעון, הקריב את הפרש תמורת פריצת ההגנה של המלך. נפו היה יכול לקחת רגלי חינם ומשום מה בחר שלא לעשות זאת, מה שהוביל אותו למצב הגנתי בעמדה בה לפראג היה ייתרון משמעותי. העמדה הפכה למסובכת עוד יותר וההודי שלא הצליח למצוא את הקומבינציה המנצחת נתקל בהגנה מדויקת של יריבו הרוסי ולאחר החלפת כמעט כל הכלים על הלוח המשחק נגמר בתיקו. במשחק בין ווידית לקרואנה הראשון שרף הרבה מאוד זמן בפתיחה ונקלע להכנה של האמריקאי אבל הצליח לשמור על ייתרון קל לאורך הדרך. קרואנה ביצע כמה שגיאות עמדתיות קלות ונכנס לעמדה מסוכנת בה המלך שלו נשאר במרכז הלוח ולא היה יכול להצריח לאף כיוון. השחקנים החליפו כמה כלים ובמהלך ה 23 קרואנה פספס טקטיקה שעלתה לו ברגלי חשוב והוא ניסה לבצע התקפה נואשת על המלך של ווידית. עם 12 דקות על השעון ו 14 מהלכים לתוספת הזמן ווידית היה יכול לברוח עם המלך ולשמר ייתרון משמעותי אבל בחר לאפשר לקרואנה להכניס את המלך הלבן לרשת מט והמשחק נגמר בתיקו על ידי שח נצחי. שני המשחקים האחרים היו שוברי לב כאשר גוקש ואבאסוב שיחקו ווריאציה מעניינת אחרת של הגנת פטרוב ונכנסו לעמדה בה גוקש הצליח לנתב את כל הכוחות שלו לטור e הפתוח והגביל את התנועה של אבאסוב. האזרי ניסה להגן ללא הצלחה מרובה אבל קיבל מתנה מגוקש והמשחק חזר להיות שוויוני. כל הכלים ירדו מהלוח למעט המלכות והשחקנים שכבר היו בבעיית זמן חמורה החליפו טעויות על הלוח. כשהיה נראה שהסכנה חלפה אבאסוב הלך עם המלך למשבצת לא נכונה והייתרון חזר ללבן. גוקש ביצע טעות נגדית ונתן לאבאסוב הזדמנות להוליך את המשחק לתיקו, הזדמנות שהוחמצה על ידי המדורג הנמוך. גוקש הצליח להכריח החלפת מלכות כשהוא מוביל ברגלי שאין דרך לעצור אותו ואבאסוב נכנע לאחר 87 מהלכים ו 5 שעות וחצי של שחמט. ולבסוף, קרב התחתית בין היקארו לפירוז'ה היה די שוויוני לכל אורך הדרך כאשר במהלך ה 59 היקארו היה מופסד בטיב אבל עם שני רגלים מסוכנים עודפים. פירוז'ה הגן על העמדה היטב אבל נדחק לפינה עם 10 שניות על השעון, לקח רגלי מורעל ואפשר לרגלי החופשי השני של היקארו להתקדם ללא הפרעה ופירוז'ה נכנע כמעט מייד, יודע שביצע טעות שעם קצת יותר זמן על השעון לא היה עושה ושהסיכוי שלו לזכות בתחרות מתקרב לאפס.

אל הסיבוב השישי אנחנו נכנסים עם שני מובילים (גוקש ונפו) וקרואנה במקום שמזנב אחריהם עם חצי נקודה פחות. אבאסוב ופירוז'ה, שניהם עם שני הפסדים, כבר מתחילים להיכנס למצב בו אין להם יותר מה להפסיד וייתכן מאוד שנראה מהם משחק הרבה יותר אגרסיבי בסיבובים הקרובים, אולי גם מכיוונו של ווידית. הסיבוב הזה ככל הנראה יהיה אחד המטורפים שנראה בתחרות והוא יציג כמה מפגשים מסקרנים מאוד. למעט משחק אחד שאני מסופק לגביו, אני לא חושב שאנחנו הולכים לראות תוצאות תיקו הלילה.

הטבלה לאחר חמישה סיבובים

משחקי סיבוב 6 (לבן-שחור)

יאן נפומנישצ'י (3.5) – פביאנו קרואנה (3)

המשחק המרכזי של הערב צפוי לעניות דעתי להיות גם הסולידי ביותר. לנפו אין עניין לשבור את הכלים ולהסתכן מול קרואנה שמצידו ינסה למצוא הזדמנויות נוחות יותר להשיג נקודות. שני התיאורטיקנים הגדולים של התחרות ינסו להפתיע אחד את השני אבל אני לא רואה אותם נכנסים למחוזות לא מוכרים רק כדי לצאת עם הניצחון. השניים ייפגשו בסיבוב האחרון של התחרות (אז קרואנה יהיה בלבן) ואז כבר נראה את שניהם מוציאים את כל התותחים בהתאם למצב התחרות שיהיה אז. השניים נפגשו 15 פעמים בעבר בפורמט קלאסי וכל אחד מהם השיג ניצחון אחד כאשר כל שאר המשחקים הסתיימו בתיקו. היום יהיה התיקו ה 14.

גוקש (3.5) – היקארו נקמורה (2.5)

משחק אחד בלבד שיחקו שני השחקנים אחד מול השני בתחרות נורווגיה האחרונה אז ידו של האמריקאי הייתה על העליונה. שני השחקנים באים עם מומנטום לאחר שניצחו במשחקים ארוכים ומתישים אתמול ולמרות שייתכן שנראה משחק זהיר בין השניים אני צופה הסלמה מצידו של היקארו שינסה להפוך את המשחק לכמה שיותר מורכב. גוקש בינתיים הוא הפתעת התחרות ולמרות שהשחמט שלו לא מדויק כל כך הוא מצליח לנצל את ההזדמנויות ולהתמודד עם הפתעות לא צפויות. היקארו הוא שחקן שאסור לעשות מולו יותר מטעות אחת (וגם זה לפעמים אחד יותר מדי) וחוסר הדיוק של ההודי יכול לשחק לרעתו מול הסולידיות והגנת הברזל של האמריקאי. ניצחון להיקארו.

ווידית גודג'רת'י (2) – עאלי-רזא פירוז'ה (1.5)

שני שחקנים שחייבים ניצחון לפני שמגיעים למחצית התחרות. אני מעריך ששניהם יאבדו את הראש באיזה שלב היות והזמן הולך לרעתם כך שמי שיעשה את הטעות האחרונה יהיה זה שיוכל להיפרד מהסיכויים להיות אלוף העולם ב 2025. שני השחקנים במומנטום רע מאוד – פירוז'ה מגיע אחרי הפסד מיותר וווידית אחרי שהיה יכול לנצח את קרואנה אבל החליט ללכת על בטוח. ברולטה הרוסית הזאת אהמר שווידית יתאושש וינצח את הצרפתי למגינת לבי.

פראגנננדה (2.5) – ניג'אט אבאסוב (1.5)

המשחק שיחתום את הערב יהיה בין פראג שנמצא במקום טוב באמצע וממש לא יצא מהתחרות מול מי שההגעה שלו לכאן הייתה ההישג המשמעותי עבורו. מדובר בהזדמנות פז עבור פראג עם הכלים הלבנים מול החוליה החלשה במועמדים שגם מגיע מותש לאחר הפסד כואב לגוקש. פראג לא מראה סימנים של פחד או סולידיות ואין סיבה שבמשחק הקרוב זה יהיה אחרת, זה פשוט יהיה לו כנראה יותר קל. ניצחון לפראג.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. איפה עידו גילרי. Ipt בעוד מירוץ נפלא היום מפספסת את הניצחון בקצת, שדילן טיונס מקום שני. עוד שני רוכבים בעשירייה עם ג'ו בלקמור רביעי עם רכיבה מרשימה ביותר, וקורבין סטרונג שסוגר את בעשירייה. קמפיין בלקמור לגארנד טור צובר תאוצה.
    המנצח קונספרואה מag2r

      1. פאקו טוב עם השמות. קלאסיקה חד יומית בבלגיה
        De Brabantse Pijl – La Flèche Brabançonne
        מירוץ מדרג הפרו. היו שם לא מעט חברים רציניים

    1. הוו עכשיו זה נהיה מעניין. להבנתי הנקודות שהוא צובר לא מגיעות לקבוצה הבוגרת אלא לאקדמי, כי שם הוא חתום. כלומר לא עוזר לקבוצה במירוץ. נראה שגם אינו יכול להצטרף למירוצי וורלד טור. בנוסף, החוזה שלא נגמר בסוף העונה. הקבוצה צריכה לעשות מהלך ומהר. שלא יהיה לנו פה עוד פוג'אצ'ר.

  2. תודה רבה על הסקירה המשובחת של התחרות. לטעמי זאת תחרות מאד מעניינת. (הפורמט של 4 משחקים במקביל מקל על העלמות של שחקן לחצי שעה של חשיבה :))

  3. יפה אהרן, 3 מ-4 כולל אופן ההתנהלות של המשחקים.
    חוץ מגוקש שהתגונן יפה ומדויק נגד היקארו.
    תבקש שפופ לנצח יכניס את זה לטבלה שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט