מוצאי שבת קצרים ומשחק מוקדם מעניין במיוחד / מתנאל אלאשבילי

מוצאי שבת קצרים ומשחק מוקדם מעניין במיוחד / מתנאל אלאשבילי

לוס אנג'לס לייקרס (33-44) נגד קליבלנד קאבלירס (31-46), 22:30:

משחק שאין קריטי ממנו לשתי הקבוצות. הלייקרס, שנמצאים ברצף של שלושה ניצחונות, יכולה לנצל את ההפסדים של סקרמנטו וניו אורלינס ולעשות צעד לכיוון פיניקס שנמצאת במקום השישי. קליבלנד לעומתה יכולה לנצל את ההפסד של מילווקי לראפטורס ולעלות זמנית למקום השני. אבל מי מהקבוצות במומנטום טוב יותר?

לא אתפלפל יותר מדי – אלו הלייקרס. הם במאזן 1-4 בחמשת המשחקים האחרונים, ראשונים בנקודות למשחק בליגה (119), בריבאונד הגנה (38.6). באחוזים מהשדה היא גם מובילה אבל ב-0.1 על (כמה אירוני) קליבלנד, שקולעת כמובן פחות ממנה – 111.8. כמובן שהפקטור לכל ההצלחה של הלייקרס הוא אנתוני דיוויס שנראה כמו השחקן בכושר הטוב בליגה. בחמשת המשחקים האחרונים דיוויס עם 26 נקודות למשחק ב-57.6 אחוזים מהשדה, 14.8 ריבאונדים למשחק (ראשון בליגה) כשהוא כמעט לא קולע משלוש.

ממול דיוויס לעומת זאת יהיו שני שומרים מאוד טובים – ג'ארט אלן ואוון מובלי שנמצאים בתקופה התקפית טובה בניגוד לשאר הקבוצה. אני מהמר שכמו שקליבלנד עושה בהרבה משחקים כשמדובר בסנטר פיזי, בתחילת המשחק ג'ארט אלן שומר עליו כי הוא לא מרבה לעשות עבירות וכמובן כדי שמובלי לא יתעייף בהגנה ויוכל לתת יותר באספקט ההתקפי. בחמשת המשחקים האחרונים צמד הגבוהים של הקאבס מובילים אותם בנקודות, אלן עם 19.4 למשחק ומובלי עם 18.8 שמה שמפתיע זה שמובלי זורק 2 שלשות בממוצע למשחק וגם קולע ב-60 אחוז. השלשה הזאת לרוב קורית בתחילת המשחק וזה כבר פותח לו את הצבע כי היריבה מתחילה לסגור לו את הקליעה מבחוץ. כדי לנצח קבוצת התקפה כל כך מוכשרת כמו הלייקרס, קליבלנד תצטרך שדונובן מיטשל יחזור לעצמו, הוא נראה כמו הצל של עצמו מאז שחזר מהפציעה עם 16.3 נקודות ב-35.7 אחוזים מהשדה ו-25 אחוזים משלוש.

אני מהמר שעל אף חשיבות המשחק בשביל הקאבס, הלייקרס ירצו יותר ויצליחו יותר בבית – לייקרס ב-9 הפרש.

ברוקלין נטס (47-30) נגד דטרויט פיסטונס (64-13), 2:00:

ברוקלין רשמית איבדה סיכוי לפליי-אין, ובכל מקרה גם בסיטואציה הנוכחית ניצחון או הפסד לא משנה לה. למה? כי אין לה סיבה לעשות טאנקינג, הבחירות שלה לדראפט הקרוב ילכו כולן לרוקטס. הנטס לפחות מגיעים אחרי ניצחון מרשים מול הפייסרס ואחרי יומיים של מנוחה כשנואה קלאווני הפתיע מהספסל עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים. אם זאת לא תקופה לנצח או להפסיד, אז מה כן? לפתח צעירים אנונימיים. זאת מגמה של חודש אפריל מזה שנים, אמנם בשבוע האחרון של העונה בדרך כלל אבל אצל קבוצות סוף הטבלה זה קורה קצת לפני כן. מיקאל ברידג'ס אולי יחזור להיות שחקן כדורסל שכיף לצפות בו ולא מכונת החטאות של זריקות קלות, בטח נגד ההגנה של דטרויט שיש לה רשימת חוסרים באורך הגלות. כדי לסבר את האוזן, ברידג'ס ב-15 המשחקים האחרונים עם 17.2 נקודות בממוצע למשחק כשהאחוזים לשלוש טובים אבל האחוזים לשתי נקודות על גבול המביכים – 43 אחוז.

מבחינת דטרויט גם היא בסיטואציה לפרגן לצעירים כשקאנינגהאם ופונטקיו לא ישחקו וכמובן שאר הפצועים שגמרו את העונה (לא שדטרויט לא גמרה את העונה כבר בפברואר). כל מיני שחקנים חביבים כמו מרכוס סאסר ומלאקיי פלין (ריספקט על משחק ה-50 נקודות הרנדומלי בהיסטוריה), האם זה ייתן להם דקות רוטציה בעונה הבאה? יש כאלה שיגידו שלא אבל ראינו מקרים של שחקנים כאלו שהפתיעו באפריל וקיבלו לאחר מכן דקות באוקטובר בקבוצה או בקבוצה אחרת, גרייסון אלן הוא דוגמה מצוינת לכך. הוא היה שחקן מושמץ בכל מובן ואז קלע 50 נקודות במשחק חסר כל משמעות, מילווקי בעונה לאחר מכן השתמשה בו יותר וראתה את השיפור שלו, היום הוא שני בליגה באחוזים משלוש.

אני מהמר על משחק חסר שמות מוכרים וגם חסר עניין אבל עם ניצחון של הנטס ב-12 הפרש.

ממפיס גריזליס (50-27) נגד פילדלפיה סבנטי סיקסרס (35-42), 3:00:

אחת שצריכה את הניצחון ואחת שתגיד תודה על מה שיש.

ממפיס שוב תשחק עם שחקנים שצריך לעשות עליהם גוגל או שניים כדי להבין מי הם, שזה באופן מפתיע עבד להם נגד דטרויט, כי שחקנים כאלו עם כל היכולת הפחות טובה רוצים להוכיח ושומרים לפעמים יותר חזק מבפלייאוף. לדוגמה – טריי ג'מיסון שפתח אתמול אצל ממפיס בעמדת הסנטר סיים עם 17 נקודות, 13 ריבאונדים ו-3 חסימות. מתוך 13 הריבאונדים שלו 8 מהם היו בהתקפה, ולא על יריב קל (על אף שמדובר בדטרויט), אלא על ג'יילן דורן שהוא מכונת ריבאונדים שמסוגל לקחת גם 20 ו-25 ריבאונדים במשחק. שחקני ממפיס בעיקר יילחמו על חוזה ועל השם שלהם בליגה בכל משחק שיהיה עד סוף העונה.

האם זה יעבוד נגד קבוצה שיש לה מטרה קצת יותר נעלה? לא. ממש לא. עם כל הכבוד לג'מיסון, הוא צריך הלילה להתמודד עם שחקן קצת יותר טוב מג'יילן דורן – האם וי פי המכהן ג'ואל אמביד. מצד אחד מדובר במשחק קריטי לפילדלפיה וכל עניין המקום בפלייאוף, מצד שני גם אם היא עולה עם אמביד ואלן אייברסון בגילו הם מנצחים את הגריזליס. פערי הרמות, בטח כשאמביד ומקסי משחקים יחד, הם עצומים. אל תתנו לניצחון של ממפיס בפילדלפיה לפני חודש להטעות אתכם, ג'ארן ג'קסון ג'וניור שיחק באותו משחק בשורות ממפיס ואצל פילדלפיה לא שיחקו שני האולסטארים. הפעם טריפל ג'יי לא משחק ומקסי ואמביד כן.

אני מהמר על ניצחון של פילדלפיה ב-14 הפרש.

דנבר נאגטס (24-53) נגד אטלנטה הוקס (41-36), 4:00:

דנבר הבטיחה פלייאוף אבל היא כמובן מכוונת למקום הראשון. אטלנטה, שלא ניצחה בדנבר מנובמבר 2019, הבטיחה את המקום העשירי והמקסימום שהיא יכולה להגיע אליו במה שנשאר זה המקום התשיעי (שזה אומר לארח את הבולס במשחק הפליי-אין).

אצל הנאגטס יוקיץ', מארי וגורדון כתובים בספק אבל אמורים לשחק, אצל ההוקס אין שינוי מיוחד בסגל.

דנבר מגיעה אחרי שכמעט חזרה מול הקליפרס אבל יוקיץ' החטיא את הזריקה המכריעה ובאופן כללי בתקופה קצת בעייתית עם שני ניצחונות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים כשנראה שיוקיץ' מתקשה להיות הסקורר העיקרי ללא מארי. זה רק מראה שעל אף שאין לג'מאל מארי את הטייטל של אולסטאר, הוא שחקן ברמת אולסטאר בכל מובן, והוא אפילו עם כותרת משמעותית יותר – אקס פקטור בקבוצת אליפות. בכל הליגה יש רק שני שחקנים כאלו שלא נבחרו העונה לאולסטאר, מארי וקריסטפס פורזינגס (אפשר להתווכח על רודי גובר אבל זה דיון אחר).

אטלנטה גם לא מגיעה בתקופה טובה, על אף הניצחונות מול בוסטון הייתה ירידת מתח בהפסדים לבאקס ולמאבס. הניצחונות נגד דטרויט והיריבה הישירה על המקום בטבלה שיקגו לא היו מדגם מייצג ונראה שההוקס מתקשים מאוד למצוא דרכים לקלוע בצורה אפקטיבית נגד קבוצות פלייאוף. דנבר יכולה להיות קבוצה שתוקעת אותה על גבול ה-100 נקודות כמו שעשתה דאלאס, בטח בהתחשב בעובדה שההתקפה של ההוקס מחודש מרץ קולעת 111.3 נקודות בממוצע למשחק. ההגנה החלשה של ההוקס לטעמי לא תצליח למצוא פתרונות ליוקיץ'.

אני מהמר על ניצחון של הנאגטס ב-20 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. הבעלים של לצ'ה עוזב עכשיו עם אשתו את המגרש אחרי שהשופט לא קיבל דרישה לפנדל אחרי דחיפה חוקית ברחבה ונתן למילאן לצאת להתקפה יפה שבה ליאו שם גול. הקהל הביתי ביקש שישאר אבל הוא עשה עם הידיים, ילה תנו ללכת…

  2. מת לדעת למה וושינגטון החביאה את טריסטן ויוקוביץ׳ שנה שלמה מחוץ לקבוצה.
    אחרי שהטיסו משם את גאפורד זה עוד יותר לא ברור לי.
    נראה לי גבוה עם פוטנציאל יפה מאוד. פוסט אפ, זריזות טובה ליד הסל, אורך, מסוגל למסור מגיע עם יד ל-3, מגיע כבר עם הסימן של האבזם של אוברדוביץ׳ על הפנים.
    רק אלוהים יודע למה לא שיחקו איתו.

    גם גיל הזה אחלה סטרץ׳.

      1. ולמה זה? כזה טאלנט היה צריך לפתוח את העונה בחמישיה כשאתה חושב איך בונים את ההתקפה סביבו.
        חתיכת גניבה.

  3. תודה, מתנאל.
    .
    ב-5 המשחקים האחרונים של הלייקרס יש לצד דייויס גם אחד לברון. זקן שחקני הליגה,
    אבל עדיין אחד משחקני ההתקפה המשמעותיים –
    ב-5 המשחקים האחרונים:
    25.4 נק' ב-63% מהשדה, 62.5% מהשלוש, 8.4 רב', 8.6 אס', גם לו וגם לדייויס בפרק הזמן +/- חיובי של יותר מ-12.

  4. אני רוצה עוד דקות לוינסנט היום. אם הלייקרס יעשו בסוף ריצה ארוכה בפליאוף הוא יצטרך לתת את ההגנת פרימטר שלו מהעונה שעברה.
    חזר לא רע מהמתים.

  5. מנחחחםםםםם באיזה זכות אתה דופק לי פה שנ״צ, מתי פרדו- nc state בעוד כמה קטנות.

    שים מים לקפה ותכין גם לך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט