"מרץ המשוגע" W – סיכום הפיינל-פור / מיכל קארו

"מרץ המשוגע" W – סיכום הפיינל-פור / מיכל קארו

דרום קרוליינה (1) – צפון קרוליינה סטייט (3) 59-78
37 נצחונות, אפס הפסדים. דרום קרוליינה טרם שמטה משחק העונה, והיא בטח לא התכוונה לעשות זאת מול צפון קרוליינה סטייט. השחקניות של דון סטיילי ירדו ביתרון קטן למחצית 31-32, ולרגע אחד הייתה תחושת דז'ה-וו שהיינו כבר בסרט הזה בפיינל-פור אשתקד. גם אז הגיעה דרום קרוליינה עם מאזן מושלם, חזקה, אתלטית וגבוהה, אך נכנעה לאיווה וקייטלין קלארק במשחק צמוד, והודחה במפתיע.
לרבע השלישי עלו שחקניות דרום קרוליינה במוד אחר לגמרי וכנראה שגם קיבלו השראה מקבוצת הגברים של קונטיקט, שכן הרבע השלישי היה כולו ריצת 29-6. לוח התוצאות הראה 37-61 בתום הרבע. לצפון קרוליינה סטייט כבר לא היה סיכוי להתאושש מזה, והמסע הנחמד מאוד שלה העונה הגיע לסיומו.
קמילה קרדוסו הצטיינה בשורות דרום קרוליינה וסיימה משחק נוסף ביעילות שיא: 22 נק' (10-12), 11 ריב', 2 חסימות, ב-22 דקות (ואפילו נחה כל הרבע הרביעי).
לפני המשחק דיברה דון סטיילי על חשיבותה של אשלין ווטקינס למשחק הזה, ווטקינס שעלתה מהספסל באה לתת עבודה וסיימה עם 8 נק', 20 ריב', ו-2 חסימות, ב-30 דק' (הכי הרבה בדרום קרוליינה).
אזיאה ג'יימס הייתה הקלעית המצטיינת של צפון קרוליינה סטייט וסיימה עם 20 נק'. ריבר בולדווין סייעה לה עם 12 נק', 9 ריב', ו-3 חטיפות.

דרום קרוליינה עושה את שלה ומעפילה לגמר השלישי בתולדותיה.

תקציר המשחק

איווה (1) – קונטיקט (3) 69-71
אפשר לדבר על השריקה המוצדקת או לא (תלוי את מי שואלים) שנשרקה כ-4 שניות לסיום כאשר איווה ביתרון נקודה. אפשר לדבר על קבוצה שאיבדה 5 שחקניות העונה לפציעות ועדיין הגיעה לפיינל-פור, ובכלל נראתה נהדר בטורניר. אפשר לדבר על איווה שרוב האנשים לא האמינו שעם הסגל שיש להן יגיעו שוב לפיינל-פור, בטח שלא לגמר. ואפשר לדבר על עוד משחק בצד הקשה של הבראקט שמספק לנו דרמות אדירות, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים!
קונטיקט פתחה את המשחק מצויין ולא נתנה לשחקניות של איווה, וקלארק בראשן, לנשום. ברשתות כבר התחילו לשאול – "למה אף אחד לא חשב לשמור ככה על קלארק לפני זה"? ובכן, ניקה מיול הקרואטית שקיבלה את המשימה הקשה הזאת, היא שחקנית הגנה אדירה שנבחרה פעמיים ברציפות לשחקנית ההגנה הטובה ביותר של איזור ה-BIG EAST. כמה ההגנה של קונטיקט הוציאה את איווה לגמרי מאיזון במחצית הראשונה? איווה רושמת בממוצע 14 איבודי כדור במשחק, ואחרי 15 דק' כבר היו לה 11 איבודים. קלארק סיימה את החצי הראשון עם 6 נק' בלבד (0-6 לשלוש), וגם המסירות הטובות שהיא חילקה לחברותיה לקבוצה לא כ"כ מצאו את הטבעת. ועדיין, עם כל זה, קונטיקט ירדה למחצית ביתרון 6 נק' בלבד.
הרבע השלישי הביא עימו את השינוי המיוחל אצל איווה, כאשר קלארק מתחילה לראות קצת כדורים נכנסים פנימה, וקונטיקט עם הסגל המאוד קצר שלה מתחילה להסתבך בבעיית עבירות. 51-51 בתום הרבע השלישי.
5.40 דקות ברבע הרביעי איווה עולה ליתרון 9, הגדול ביותר שלה במשחק (57-66). קונטיקט מהצד שלה יוצאת לריצה וחותכת את ההפרש לנקודה אחת בלבד.
ואז הגיע הרגע שכולם מדברים עליו. 9.8 שניות לסיום, הכדור בידיים של קונטיקט שיוצאת להתקפה אחרונה. השופטים שורקים לעבירת תוקף של אליה אדוארדס עם 3.9 שניות על השעון. כדור של איווה. קלארק הולכת לקו וקולעת את הזריקה הראשונה, הזריקה השנייה בחוץ אבל איווה מצליחה לשים את ידה על הכדור ובזה מסתיים הסיפור.

איווה:
האנה סטולקי במשחק ענק סיימה כקלעית המצטיינת של איווה עם 23 נק' (9-12, 5-7 מהקו).
קייטלין קלארק הראתה הרבה אופי ורוגע שבעבר היה קצת חסר לה וסיימה עם 21 נק' (7-18 מהשדה, 3-11 לשלוש, 4-5 מהקו), 9 ריב', 7 אס', 2 חטיפות, ו-4 איבודים ב-40 דקות.
קייט מרטין הייתה קלאץ' וסיימה עם 11 נק', 8 ריב', 2 חטיפות, ו-4 איבודים.
קונטיקט:
פייג' בקרס סיימה עם 17 נק' (7-17 מהשדה, 3-8 לשלוש), 4 ריב', 3 אס', ו-4 איבודים ב- 40 דקות.
אליה אדוארדס: 17 נק' (8-15 מהשדה, 1-2 מהקו), 8 ריב', 3 אס', 5 חטיפות.
קיקי ארנולד: 14 נק', 5 אס', 5 חטיפות, 4 איבודים.
ניקה מיול: 9 נק', 7 אס', 5 ריב', 3 חטיפות, 3 איבודים ב- 40 דקות.

איווה:קונטיקט:
איבודי כדור:1614
ריבאונד:3729
אסיסטים:1221
חטיפות:715
זריקות עונשין:10-143-4
אחוז מהשדה:45.8% (27-59)46% (29-63)
אחוז מהשלוש:28% (7-25)32% (8-25)

קונטיקט לא הפסידה בגלל השריקה הזאת, מוצדקת או לא מוצדקת ככל שתהיה. האם ככה אני רוצה לראות משחק מוכרע? ממש לא! יוקון הייתה צריכה לוודא עוד במחצית הראשונה, כשאיווה הייתה נראית כמו הצל של עצמה, שהיא לא משאירה לה סיכוי לחזור למשחק. אסור להשאיר לאיווה מרווח נשימה! שלשה אחת או שתיים, בדיוק כפי שקרה, והן חוזרות למשחק. להגיד שהכל "מכור" (rigged ־ שונאת את המילה זאת) ושהשופטים "סחבו" את קייטלין קלארק לגמר, זה פשוט זלזול מוחלט, בטח כשהן קיבלו את הצד הקשה של הבראקט. ומצד שני, איזה יופי שפתאום לכולם איכפת מכדורסל נשים.

תקציר המשחק

משחק הגמר:

בחצי הגמר בשנה שעברה איווה הדיחה די במפתיע את דרום קרוליינה, שלא הפסידה כל העונה עד לאותו משחק. עכשיו כשהן נפגשות בגמר, איווה תרצה להנחיל שוב הפסד ראשון העונה לדרום קרוליינה ולזכות באליפות ראשונה, ודרום קרוליינה תרצה לנקום ולסיים עם אליפות שלישית ועונה מושלמת!

דרום קרוליינה (1) – איווה (1)
יום א' (מחר), בשעה 22:00.
שידור בערוץ 50 ONE.

כמה דברים מהרשתות הלילה:

פייג' בקרס במסיבת העיתונאים לאחר המשחק:

ג'ינו על המשחק "הרע" שהיה לקייטלין קלארק:

מאז שמאמן קונטיקט ג'ינו אוריימה לא זימן את קנדס פארקר לסגל נבחרת ארה"ב למשחקים האולימפיים בריו 16' (וכמה שחקניות קונטיקט מפורסמות מאוד מידרו אותה), יוקון לא זכתה באליפות. וכן יש מי שסופר…

המיטב מאולפן הפיינל-פור של סו בירד ודיאנה טוראסי – The Bird & Taurasi Show:
נתחיל עם שריל מילר שהייתה אחת האורחות באולפן. היה מצחיק!

סו בירד, דיאנה טוראסי ובריאנה סטיוארט ששיחקו בקונטיקט תחת ג'ינו, בשוק מהשריקה לעבירת תוקף 4 שניות לסיום.

הן לגמרי היו הזוג המנצח של השידורים אתמול.
שאלות מהקהל: האם ג'ינו היה נותן לקייטלין קלארק לזרוק שלשות מהלוגו אם הייתה משחקת אצלו?

2 שחקניות של קונטיקט לשעבר בוחרות שחקנית של קונטיקט… הלם!

ולסיום:

נשארו 2! יאללה גמר!!!

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. -קרדוסו למיטב הבנתי נפצעה ולכן שיחקה יחסית מעט.
    -אגב, לא הצלחתי להבין מהתגובה של פייג' אם היא יוצאת לדראפט או ממשיכה במכללות.
    -אני חושב שהשריקה היתה חרטא, בטח בשלב של המשחק, אבל בדיוק כמו ב-mma: אם אתה לא רוצה להפסיד בהחלטת שופטים ,תכניע או תיתן נוקאאוט.
    יוקון פספסה את ההזדמנות והיתה לה.

    -הנעת הכדור של דר קרוליינה ממש טובה אגב.

    1. כן היא נפצעה קצת, לא משהו שהיא הייתה יושבת בחוץ אם המשחק היה צמוד.
      פייג׳ כבר הודיעה לפני כמה שבועות שהיא נשארת לעונה נוספת במכללות.
      דרום קרוליינה מכונה!

  2. הדבר שנהניתי ממנו יותר מכל היה לראות את קלארק – שהייתה בשמירה צמודה ביותר משך כל המשחק ולא הצליחה להשתחרר, מצליחה לעזור לנצחון ע"י מסירות ואסיסטים מצויינים. סאות' קרולינה תגבור על איובה די בקלות

    1. קלארק עשתה קפיצת מדרגה מטורפת בקטע הזה. פעם היא סתם הייתה מפגיזה משלוש במקרים כאלה ומאבדת את עצמה לדעת. היא נרגעה ותורמת איפה שהיא יכולה כשהולך קשה.
      על דרום קרוליינה גם אמרו את זה שנה שעברה… מקווה לפחות לעוד משחק צמוד

  3. תודה מיכל.
    איווה וקלארק פתחו נורא ואיום אבל התייצבו בהמשך.
    מה שכן, כבר היה נראה שהניצחון בכיס וקונטיקט חזרו בכל זאת.
    השריקה בסיום היא שערוריה לטעמי. מה יש לשרוק על משהו גבולי/לא חד משמעי בסיטואציה הזו? פשוט טמטום.
    זה מזכיר לי את השריקות המטומטמות בסופי משחק צמוד כששורקים למגן שעוצר את המתקיף פאול במתכוון, ואז עוד נותנים טכני למאמן כי הוא מעז להתלונן.

  4. פוסט נפלא! כל הכבוד על ההשקעה.
    קונטיקט היו צריכות להרוג את המשחק במחצית הראשונה כשאייוה שיחקו קט סל. השריקה האחרונה הייתה רעה אבל כמו שנאמר כבר ממקודם- תהייה חכם ואל תגיע למצב בו עונה שלמה מוכרעת על שריקה רעה אחת…

  5. תודה על הסיקור
    אם יש משחק שקייטלין קלארק צריכה להעלות עוד הילוך זה זה.
    ייתן סיום מהאגדות לסיפור מופלא
    נראה בקרוב
    🙏

  6. תודה רבה.
    יש גם קונספירציה שהזימון של פרקר היה בגלל שהיא חתומה עם אדידס והנבחרת משחקת עם נייקי, שהיא הספונסרית האולימפית של האמריקאים.
    בכל מקרה לא הייתה הצדקה לאי זימון מכיוון שפרקר הייתה אחת הטובות בעולם.
    .
    דון סטיילי (שהייתה שחקנית נפלאה) פשוט מאמנת אדירה

  7. תודה מיכל. גו קייטלין. לא רואה אותה מוציאה שני משחקי חושך אחד אחרי השני, למרות שבכדורסל מכללות אפשר לשתק שחקן\ית יותר מאשר במקצוענים

    1. אני ממש לא חושבת שהיא הייתה חושך במשחק מול יוקון. זה שמצפים ממנה לקלוע כל משחק 40 נק׳ זה הזוי.
      זה שבסטנדרטים שלה 21 נק׳ 9 ריב׳ 7 אס׳ זה משחק לא טוב זה הזיה. ההשפעה שלה על המשחק קיימת כל הזמן, גם אם היא לא קולעת 40 נק׳.
      ואני עדיין מאחלת לה שתתפוס יום ותצלוף מכל מקום על המגרש.

  8. מדוע פארקר לא זומנה לסגל ארה"ב לאולימפיאדת ריוומודרה ע"י שחקניות מפורסמות מאוד של קונטיקט?

  9. בא לי להזכיר את מיול שהיתה מדהימה בשמירה על קלארק, ונתנה (אולי) את המשחק הכי גדול שלה במשחקה האחרון במכללות. אם אני הליברטי אני לא חושב פעמיים לפני שאני בוחר אותה בדראפט.

  10. תודה על אחלה סיקור.
    ממש נהנה לקרוא את הפוסטים שלך (קראתי את כולם לדעתי) כתובים היטב, מנומקים, הרבה התלהבות מהנושא… שאפו.
    בקשר לשריקה – הייתה עבירה. לשרוק או לא ? זאת תמיד שאלה בשלבים כאלה (סוף משחק צמוד, חצי גמר) לטעמי – כן, צריך לשרוק מה שהשופטים רואים בלי חשבון של זמן או מעמד.
    כמו שאמרת – הן לא הפסד בגלל זה.

    1. תודה רבה רבה!! 🙏
      שריקה קשה מאוד כי אתה רוצה שהשחקניות יהיו אלו שיכריעו את המשחק ולא שריקה על דבר כזה.
      אני פשוט לא אוהבת את הדיבור מסביב – ״מכור״ ״השופטים סחבו את קלארק לגמר״ וכדומה – זה מבחינתי זלזול מוחלט.

  11. תודה מיכל.
    אכן עוד פוסט כתוב עם הרבה אינפורמציה ומתובל בהומור וקלילות בסטייל אמריקאי (בעיני).
    תמשיכי.
    יהיה משחק גמר גדול, מקווה שגם צמוד.

  12. אפשר להתווכח אם הייתה עבירה או לא, אם צריך לשרוק או להתעלם לאור המעמד, אבל לומר שיוקון לא הפסידה בגלל השריקה הזאת זה הזוי. הן היו בפיגור של נקודה אחת בלבד והכדור היה אצלהן בידיים לתרגיל שתוכנן מראש בפסק זמן. עצם השריקה העבירה את הכדור לאיווה כשהיא מובילה בנקודה עם בערך 4 שניות על השעון. השריקה הזאת הרגה לחלוטין את המשחק. אם היו שואלים את השחקניות של יוקון ואת המאמן לפני המשחק שזו תהיה הסיטואציה: אתן בפיגור של נקודה, נשארו 9 שניות למשחק, יש לכן פסק זמן ואת הכדור. זו סיטואציה שכל קבוצה שנאבקת על אליפות רוצה להיות בה, במיוחד נגד קבוצה כל כך טובה כמו איווה. השריקה (המאוד גבולית הזאת) גמרה להן את העונה. זה אכזרי להפסיד ככה. ואני ממש לא טוען שמשהו כאן היה מכור.

  13. לא אמרתי משהו שפייג׳ בקרס לא אמרה במסיבת עיתונאים אחרי המשחק.
    אני גם חושבת שזאת הייתה שריקה קשה מאוד, אכזרית. ברור שאני מעדיפה לראות משחק מוכרע על ידי השחקניות ולא ככה, אין שום שאלה בכלל.
    יוקון היו צריכות לחסל את איווה כבר במחצית הראשונה, שהייתה ככל הנראה הגרועה ביותר בעידן קייטלין קלארק. היו להן איזה 12 איבודי כדור, הן לא פגעו בכלום ונראו כמו הצל של עצמן. ויוקון ירדה למחצית רק ביתרון 6, היא הייתה יכולה בקלות לרדת בדו ספרתי גבוה.
    זה שאיווה (קבוצה לא גבוהה ובטח שלא אתלטית) ניצחה אותן בריבאונד (37-29) זה הזוי.
    בגדול יוקון קבוצה הרבה הרבה יותר מוכשרת, לפחות 3 שחקניות שם ילכו לwnba, באיווה אני אתפלא אם עוד מישהי חוץ מקלארק תגיע לשם.
    יותר התייחסתי לכך שהתחילו להגיד שהשופטים סוחבים את קלארק כל הטורניר. זה זלזול מוחלט בעיני בכל מה שהיא עשתה עד עכשיו.
    בכל מקרה, נקווה למשחק גמר מהנה ומותח 🙌

      1. תודה רבה ותודה רבה באופן כללי על כל הסיקורים והעלאת המודעות
        בחיים לא הייתי מדמיין את עצמי מחפש את זה בלעדייך

  14. ברבע הראשון של הגמר (10 דקות! לא 12) קלארק כבר קלעה 18 נקודות. וואו…
    הקשקשנים של ערוץ one דיברו כל כך הרבה שאפילו לא שמו לב שעם השלשה האחרונה ברבע היא הפכה לקלעית המובילה בהיסטוריית טורניר ה ncaa

  15. הקבוצה היותר טובה, חזקה, ובעיקר אתלטית – ניצחה. בשלב מסוים רואים שקרולינה עם הרבה מאוד שחקניות שחורות ואתלטיות לעומת השחקניות הלבנות ופחות אתלטיות של איווה. זה נראה לעיתים כלא כוחות.
    כל הכבוד לקרולינה.

  16. אגב, אני בכלל לא בטוח שקלארק תהיה כזו הצלחה ברמה הבאה. רואים איך שמירת לחץ והגנה אתלטית וארוכה מגבילים אותה מאוד.

    1. היא גם תשחק עם שחקניות יותר טובות איתה וזה יעזור מן הסתם. הרף שלה הוא עוד ככ גבוה כי היא תמשיך לעבוד ולהשתפר בככ הרבה תחומים.
      בסופו של דבר נגמר לה האוויר. אי אפשר באמת מול דרום קרוליינה.
      זה שהיא הביאה מכללה בינונית ביותר פעמיים לגמר זה הישג עצום! אני לא רואה עוד מישהי שם חוץ ממנה מגיעה ל-wnba. בקבוצות אחרות שהיא שיחקה מולן משלב רבע הגמר והלאה יש לפחות 3 שחקניות שיגיעו לשם.

    2. היא שיחקה בקבוצה שאף אחת ממנה לא תהפוך לשחקנית מקצוענית (לא כל שכן, WNBA) ולכן היה הרבה יותר קל להתמקד בה ב-100% (תחשוב סטף בדווידסון). ב-W היא תשחק עם שחקניות הרבה יותר טובות, ואם כל התכנית ההגנתית תהיה עליה זה יגרום לאחרות לעשות פחות או יותר מה שהן רוצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט