הכל אישי: פייג׳ בקרס vs קייטלין קלארק / מיכל קארו

הכל אישי: פייג׳ בקרס vs קייטלין קלארק / מיכל קארו

הכל אישי: פייג׳ בקרס.
לפני שכולם דיברו על קייטלין קלארק הייתה זאת פייג׳ בקרס שנחשבה לכוכבת המכללות הבאה, ועוד בהיותה בתיכון זכתה לכבוד השמור למתי מעט תיכוניסטים כאשר הופיעה על שער מגזין "SLAM". בקרס בחרה לשחק עבור קונטיקט ־ שיאנית הזכיות בכדורסל המכללות עם 11 תארים (רק ל-UCLA בגברים יש אותה כמות תארים), והגיעה לשם עם ילקוט עמוס ציפיות.

ההתחלה הייתה נפלאה בדיוק כפי שציפו ממנה. ב-21׳-20׳ עונת הפרשמן שלה היא רשמה ממוצעים של 20 נק׳, 4.9 ריב׳, 5.7 אס׳, 2.3 חטיפות, ונראתה בדרך הבטוחה לממש את ההבטחה שהיא, כולל זכייה בתואר שחקנית השנה במכללות (הראשונה בנשים שזוכה בפרס זה בתור פרשמנית).

אבל אז הגיעו השנתיים הקשות, אלו שדחקו אותה אל מחוץ לתודעה הציבורית והעמידו אותה למבחן, כשבין עונת 22׳-21׳ לעונת 23׳-22׳ בקרס שיחקה 17 משחקים בלבד!
זה התחיל ב-5 לדצמבר 2021 כאשר נפצעה מול נוטרדאם, כשהמשחק כבר היה גמור וקונטיקט הובילה בביטחה. לקח לה כשלושה חודשים להתאושש מהפציעה והיא חזרה לשחק בשלהי חודש פברואר 2022. כחצי שנה לאחר מכן, קרעה בקרס את הרצועה בברך (ACL) ובשל כך החמיצה את כל עונת 23׳-22׳. ״האם פייג׳ בקרס תהיה אותו הדבר אחרי הפציעה”? תהו ב-ESPN.

הפציעה של פייג' בקרס מול נוטרדאם. דצמבר 2021.

בכל הזמן הזה שבקרס ישבה בחוץ היא ראתה איך כוכבות חדשות תופסות את מקומה בתודעה הציבורית, ובראשן כמובן ־ קייטלין קלארק. כל זה קורה כאשר כדורסל הנשים מתחיל להמריא לגבהים חדשים, הן מבחינת רמת המשחק והן מבחינת השיווק, והכסף שהחל לזרום עם ההחלטה של ה-NCAA כי אתלטים ואתלטיות במכללות יוכלו ליהנות כלכלית מהשימוש בשמם, בתדמיתם או בדמותם למטרות מסחריות (או בקיצור NIL=Name, Image, Likeness).

במהלך השיקום שינתה בקרס את אורך חייה ודרך התנהלותה והחלה לעשות את כל הדברים הקטנים שמפרידים בין ספורטאי טוב לספורטאי על, כגון: תזונה, פילאטיס, שינה, שמירה על הגוף, וכמובן עבודה על הצד המנטלי. הרבה מזה בהשראת סיפרו של קובי בראיינט ־ ״ממבה מנטליטי״ ־ שסייע לבקרס להתמודד עם הפציעה ועזר לה לראות בה עוד אתגר בקריירה או הזדמנות להוכיח לאנשים כי טעו.
בקרס בת ה-22 חזרה חזקה יותר פיזית, ושחקנית כדורסל טובה ושלמה יותר ממה שהייתה לפני הפציעה. היא מעמידה העונה ממוצעים של 22 נק׳ למשחק (מקום 11 במכללות) ב-53.4% מהשדה, 5.2 ריב׳, 3.9 אס׳, 2.26 חטיפות, וסוחבת את קונטיקט הפצועה כל הדרך לפיינל-פור.

פייג׳ בקרס בת ה-18 על שער מגזין SLAM.

סו בירד, דיאנה טוראסי, מאיה מור, ובריאנה סטיוארט הן רק כמה מהשמות הגדולים ביותר בכדורסל הנשים ששיחקו בקונטיקט, ולכל אחת מהן יש גביע אחד או שניים (או ארבע) בארון. פייג׳ בקרס היייתה קרובה לכך, אך הפסידה בגמר של 2022. זו הייתה הפעם היחידה מתוך 12 הופעות בגמר שקונטיקט הפסידה, ובקרס יודעת שאם היא רוצה ששמה יכתב בספר הספרים של אימפריית הכדורסל הזו, היא צריכה להביא אליפות, בדיוק כפי שעשו השחקניות המוזכרות למעלה.

קרוב לשנתיים ישבה בקרס בחוץ ונאלצה לראות איך כבר לא סופרים אותה ועוברים הלאה לדבר הבא. עכשיו כשהיא בריאה ורושמת טורניר פנטסטי ־ הגיעה ההזדמנות שלה להוכיח זאת, ואין יותר כיף ומספק מאשר לעשות את זה מול מי "שגנבה" לך את הפוקוס.

הכל אישי: קייטלין קלארק.
את קייטלין קלארק, אני חושבת, באמת שאין צורך להציג. בשנה החולפת ה״קייטלין קלארק מאניה״ הגיעה לכל פינה, כולל ישראל.
אחרי שבשנה שעברה הובילה את איווה לגמר המכללות הראשון בהיסטוריה של האוניברסיטה, הזניקה קלארק במו ידייה ענף שלם לשיאים חדשים שטרם נראו כמותם. קלארק פתחה את העונה הנוכחית כשהיא נישאת על גלי הערצה והייפ היסטריים והיסטוריים! בַּמָּקוֹם בו רבים וטובים ממנה קרסו תחת הלחץ, קלארק העלתה הילוך, שברה שיא אחרי שיא ורשמה עונה חלומית כשהיא מובילה את המכללות בנקודות למשחק (32.0) ואסיסטים (9.0), מוסיפה גם 7.3 ריבאונדים, ו-1.8 חטיפות, ובפעם השנייה ברציפות זוכה בשחקנית השנה של המכללות.

שחקנית השנה בפעם השנייה ברציפות.

בגיוס מחזור 2020 למכללות, קייטלין קלארק הייתה ״רק״ רביעית ברשימת השחקניות הטובות ביותר במדינה. בקרס הייתה ראשונה!
קלארק קיבלה הצעות מכל האוניברסיטאות הגדולות מלבד קונטיקט, ולבסוף בחרה להישאר קרוב לבית, באיזור חיוג איווה. היה לה איזה רגע בילדותה בו חשבה שתשחק עבור קונטיקט, בעיקר בגלל ששם שיחקה השחקנית האהובה עליה ביותר ־ מאיה מור.
מאמנה של קונטיקט ג׳ינו אוריימה לא רק שלא ניסה לגייס את קלארק לשחק אצלו, הוא גם אמר במסיבת עיתונאים שנערכה לפני מספר ימים שפייג׳ בקרס היא לדעתו השחקנית הטובה ביותר במכללות.

איווה מעולם לא זכתה באליפות, אם קלארק תצליח להצעיד אוניברסיטה בינונית בפעם השנייה ברציפות לגמר, והפעם גם לנצח ־ היא ככל הנראה תסיים את הדיון של ־ "מי שחקנית המכללות הטובה ביותר בכל הזמנים".
בניגוד לבקרס שהחליטה להישאר לעונה חמישית ואחרונה בקונטיקט, קלארק תעבור ל-WNBA עם סיום הטורניר, ועבורה זו בהחלט ההזדמנות האחרונה לזכות באליפות המכללות. Enough Said!

קייטלין קלארק על שער מגזין SLAM. מרץ 2024.

פייג' בקרס וקייטלין קלארק הן בכלל חברות טובות. שתיהן שיחקו יחד בנבחרת ארה"ב הצעירה (U-19) וזכו בזהב באליפות העולם ב-2019.
המשחק בין קונטיקט לאיווה לא יעורר את אותן האמוציות כמו המשחק של איווה נגד לואיזיאנה סטייט, אך יחד עם זאת, כל אחת מהן סוחבת איתה "תיק קטן", ולשתיהן יש רצון להוכיח מי הטובה ביותר. גם לעולם, אך בעיקר בינן לבין עצמן.

קייטלין קלארק, פייג' בקרס, והיילי ואן לית' באליפות העולם 2019.

ב-2021, שנת הפרשמן שלהן, ועדיין תחת מגבלות הקורונה, שיחקו אחת נגד השניה בשלב הסוויט 16, במה שהיה מפגשן הראשון והיחיד עד כה. זה הסתיים כשידה של בקרס וקונטיקט על העליונה. איווה הודחה לאחר הפסד 72-92. אחד-אפס לבקרס על קלארק. שדר המשחק אמר שהוא מקווה שנזכה לראות עוד הרבה התמודדויות בין השתיים הללו. שלוש שנים אחרי אותו משחק, הפעם הן נפגשות בפיינל-פור.

{בלילה שבין שישי לשבת, בשעה 04:30}.

כל אחת סוחבת איתה "תיק קטן". קלארק vs בקרס איווה vs קונטיקט. סוויט 16 טורניר המכללות 2021.

תקציר משחק הסוויט 16 בין איווה וקלארק לקונטיקט ובקרס 2021.

דוד מול גוליית (סוג של…)

בחצי הגמר השני יפגשו דרום קרוליינה (1) וצפון קרוליינה סטייט (3).
צפון קרוליינה סטייט סיימה את העונה הסדירה במקום ה-2 בקונפרס שלה (ACC) עם מאזן של 31-6, אולם הפסידה לנוטרדאם במשחק הגמר האיזורי.
שימו לב לסאנייה ריברס (מס' 22) שבעונתה הראשונה במכללות שיחקה בכלל בדרום קרוליינה, אך בתום העונה ביקשה לעבור לצפון קרוליינה סטייט. ריברס מובילה העונה את צ.ק.ס באסיסטים (3.8), וחטיפות (2.2).
זה הפיינל-פור השני בהיסטוריה של צ.ק.ס, כאשר הפעם הקודמת שלה במעמד זה הייתה לפני 26 שנה. מבחינת NC State ־ אל תעירו אותן מהחלום הנפלא הזה.

דרום קרוליינה רושמת עונה שנייה ברציפות עם מאזן עונתי מושלם (36-0). בשנה שעברה זה הסתיים בשברון לב לאחר הפסד מפתיע משהו לאיווה וקייטלין קלארק בפיינל-פור. במידה ויודחו ע"י צפון קרוליינה סטייט זו בהחלט תהיה הפתעה ענקית, הרבה יותר גדולה מההדחה בשנה שעברה.
עם סיום עונת 2023 עזבו חמש שחקניות החמישייה הפותחת של דרום קרוליינה לטובת ה-WNBA. למרות זאת הצליחה דון סטיילי ־ שנבחרה למאמנת השנה במכללות בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות ־ להוביל אותן לפיינל-פור הרביעי ברציפות שלהן ולעוד עונה מושלמת. ועל כך צריך להסיר את הכובע.

{בלילה שבין שישי לשבת, בשעה 02:00}.

מאמנת השנה – דון סטיילי.

ונסיים עם זה – 12.3 מיליון איש ופיק של 16.1 מיליון צפו במשחק בין איווה ללואיזיאנה סטייט בשלב ה-Elite 8, וזאת על אף שהמשחק שודר ב-ESPN שהוא אינו ערוץ ציבורי. זהו משחק כדורסל מכללות הנשים הנצפה ביותר בכל הזמנים, ובנוסף לכך משחק כדורסל מכללות גברים/נשים הנצפה ביותר בהיסטוריה של ESPN.
מבחינת הקהל, NCAA ו-ESPN כולם רוצים מפגש בגמר בין איווה וקייטלין קלארק לבין דרום קרוליינה הבלתי מנוצחת.

יאללה פיינל-פור!!

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. מעולה, אני מרגיש שנראה את יוקון נגד סאות' קרוליינה (זו באמת תהיה הפתעה אדירה עם להקת הזאבות תנצח).
    הסגל של ארה"ב לאליפות ההיא היה מפוצץ בכישרון. מלבד בקרס שהובילה קלארק שלא פגעה בכלום וון לית', היו גם שתי הבחירות הראשונות בשני הדראפטים האחרונים – אליה בוסטון וריאן הווארד כמו גם קמרון ברינק (שגם לא באה לידי ביטוי, אבל היא בקושי התחילה לשחק אז) ודיאמונד מילר שהייתה הבחירה השניה בדראפט. בקיצור הכל מהכל.

    1. סגל ענק היה להן.
      דרך אגב, הדראפט של 2024 ל-WNBA מתחיל להרגיש לי קצת כמו הדראפט של 1984 בגברים (או לפחות משהו באיזור)

  2. מיכל, רק שתדעי שאת היא אחד הגורמים העיקריים לזה שהפיינל פור של הנשים הפך כאן למעניין לא פחות מזה של הגברים (אני מקווה שההארה שעשיתי לקוראי האתר עם DJ BURNS תביא קצת עניין לצפון קרולינה סטייט בגברים ולטורניר הגברים בכללו). רק הערב בקשר לבקרס. זה לא "החליטה להישאר לעונה חמישית", אלא "לעונה חמישית באוניברסיטה" אבל רק "עונה רביעית כשחקנית כדורסל"

    1. תודה מנחם.! בקשר לבקרס – אני יודעת אבל לא רוצה לסבך את העניניים ומנסה לכתוב פשוט (אני שמה את הלינק לכתבה בכל מיני מקומות בתקווה שעוד אנשים יקראו על ספורט נשים, ולהם העניין הזה ספציפית פחות משנה).

  3. מיכל הפכת למלכה הבלתי מעורערת של הספורט הנשי באתר. פריוויו מעולה לפיינלפור הנשים שלדעתי מושך יותר עניין ממקיבלו הגברי. קלארק מול בקרס קרב ענקיות.

  4. מצויין מיכל, תודה. משחק שהוא בהחלט must-see TV.
    מעניין שדראפט ה-WNBA הוא אוטוטו ב-16 באפריל והליגה מתחילה במאי, ככה שלא יהיה לקלארק הרבה זמן לנוח..

  5. מעולה מיכל, כרגיל.
    .
    בשבילי, ולא משנה התוצאות של הפיינל פור, השחקנית הגדולה בהיסטוריה של הNCAA היא בריאנה סטיוארט. אין אף אחת שתצליח להשתוות להישגים שלה.

  6. להזכיר את השחקניות שהובילו את קונטיקט לשרשרת האליפויות מבלי להזכיר את האם המיסדת, רבקה לובו?
    מעבר לכך, בריאנה סטוארט הובילה את קונטיקט ל 4 אליפויות. השחקנ.ית היחידה להצליח בזה. לו אלסינדור היה מן הסתם מצליח אבל בתקופתו רוקיז לא שחקו.

  7. כתבתי כמה מהשמות, לא רוצה להעמיס, ובחרתי את אלה המוכרים ביותר לקהל הרחב (בסקירה שלי לפני תחילת הטורניר השם של לובו צויין גם). יודעת שלסטיוארט יש 4 אליפות זה כתוב בסוגריים שם. היא גם זכתה ב-MVP בכל אחת מהאליפויות הללו.

  8. מעולה ותודה רבה.
    לא בדקתי את זה מעולם, אבל נראה, אולי כנראה בגלל מבנה הגוף הנשי (אין לי באמת מושג), שפציעות ברכיים רבות קורות שם להרבה מאוד שחקניות, אבל הם חוזרות לעצמן (אולי בגלל שהמשחק הנשי לא מבוסס על אתלטיות כמו אצל הגברים).
    אני מניח שכבר התחילו לבנות תוכניות עומסים ובניית שרירים לספורט הנשי במיוחד כדי למנוע את זה.
    .
    איכשהו אני הולך עם יוקון עד הסוף (ודאבל לבקרס שנתיים רצוף עם זכייה בשנה הבאה)
    .
    אני יותר ממקווה שכל ההייפ הזה ימשיך לכיוון ה-WNBA שיהפוך לליגה במשרה מלאה עבור הנשים ולא יצטרכו לקושש משכורות (שלפעמים גבוהות יותר מעבר לים).

  9. אכן נשים סובלות מזה המון (מה שהולך בכדורגל זה בכלל סיוט).
    זה קשור להמוןןן דברים, ומן הסתם למבנה הפיזיולוגי, אבל זה קורה המון כי יש פחות השקעה במחקר על ספורט נשים ופציעות של נשים (אפילו שהיום יש קצת יותר), האימונים הרבה פעמים לא מותאמים (או לא היו) למה שצריך, תנאי מגרש ועוד ועוד.

    הרבה מההייפ יעבור לwnba, אחרי זה רק לדאוג שישאר שם.

    איווה – קונטיקט זה לגמרי 50-50…

  10. כרגיל, פוסט מעולה.
    אהי עם האנדרדוג, בקרס (מטורף שהיא אנדר דוג..כזו רוצחת עם ורידים של קרח), אבל גם האגדה של קלארק זה סבבה לגמרי אם תביא בראש ללא מנוצחות.
    היכולת של סטיילי להתגבר על אובדן החמישיה הוא הישג מדהים. כנראה מאמנת עילוי.

    1. תודה רבה!
      אני לא חושבת בכלל שיש אנדרדוג. זה כמו במשחק מול LSU 50-50. יוקון כקבוצה יותר טובות (למרות שהן חסרות איזה 5 שחקניות), ופייג׳ היא אכן שחקנית אדירה!

  11. אני תרנגול המהופנט על ידך, בזכותך אני מתחיל לאהוב ספורט נשים.אפילו משלים ידיעות בעוד אתרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט