אמביד והסיקסרס מגיעים למיאמי, הקינגס יתארחו בניו יורק ושלושה משחקים נוספים בפריוויו ליל חמישי / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – מיאמי היט (33-42) VS פילדלפיה סיקסרס (35-41)

המשחק הגדול של הלילה יגיע אלינו מפלורידה, שם ההיט יארחו את הסיקסרס במפגש בין שתיים מהמועמדות לפלייאין המזרחי, כשמיאמי תנסה להתרחק מנפילה למקום השביעי בעוד פילדלפיה תנסה לנצל הזדמנות אחרונה לטפס בדירוגים לאחר החזרה של ג'ואל אמביד.

מיאמי מגיעה למשחק זה כשהיא מחזיקה בארבעה ניצחונות בחמשת משחקיה האחרונים, כאשר באותם חמישה משחקים הקבוצה מעמידה נט רייטינג של 20.2 נקודות ל-100 פוזשנים, מה שנובע מכך שמשחקים אלו כללו ניצחון בהפרש 60 נקודות מול הטרייל בלייזרס וניצחון בהפרש 37 נקודות מול קליבלנד. העונה של מיאמי הייתה מלאה בעליות וירידות, אך אחד הדברים שנשארו קבועים היה האיכות ההגנתית אותה הציגה הקבוצה – ההיט מדורגים העונה במקום הרביעי ב-NBA במדד הרייטינג ההגנתי, כאשר בהובלת באם אדביו הקבוצה מציגה יכולת מרשימה בצד ההגנתי באופן קבוע, מה שעשוי להיות קריטי לקראת המשחק הלילה. בדקות עם אמביד על המגרש השנה הסיקסרס מחזיקים ברייטינג התקפי של 120.4 נקודות ל-100 פוזשנים, מה שהיה מציב אותם במקום השני בליגה במדד זה. ברור לכולם כי פילדלפיה בהובלת אמביד ופילדלפיה בהיעדרו הן שתי קבוצות בתכלית, והתקופה האחרונה הוכיחה זאת עוד יותר, כך שהתמודדות עם הסיקסרס בהובלתו ללא ספק תהיה משימה שמיאמי תצטרך להתאמץ על מנת לצלוח.

פילדלפיה קיבלה את אמביד בחזרה רק במשחקה האחרון, בו ניצחה את הת'אנדר בהפרש ארבע נקודות בלבד. ב-29 דקות בלבד אמביד העמיד 24 נקודות, 6 ריבאונדים, 7 אסיסטים ושלוש חטיפות במשחק זה, אך היה ניכר שיש לו עוד חלודה להסיר, מה שהתבטא ב-6/14 מהשדה לצד 6 איבודים. למרות שלא נראה שאמביד חזר לשיא יכולתו, העובדה שהוא מתלבש למשחקים וחוזר לסייע לפילדלפיה היא הדבר הטוב ביותר שהסיקסרס יכלו לבקש, והלילה התרומה שלו תהיה קריטית לניצחון פוטנציאלי של פילדלפיה. הפער בין הסיקסרס, הניצבים במקום השמיני במזרח, ובין מיאמי המדורגת במקום השישי באיזור, הוא משחק וחצי בלבד, וניצחון הלילה עשוי להטות את הכף לטובת הסיקסרס ולתת להם אפשרות להשתחל אל הפלייאין לאחר תקופה חלשה. מיאמי לא קבוצה ביתית יוצאת מגדר הרגיל והיא ניצחה רק ב-20 מ-37 משחקי הבית שלה העונה, כך שהסיכויים של פילדלפיה להציג ניצחון הלילה באולמה הביתי של מיאמי מכובדים למדי ועשויים להוביל למשחק צמוד.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של פילדלפיה ב-3.

שאר המשחקים

2:30 – ניו יורק ניקס (31-44) VS סקרמנטו קינגס (31-44)

השני משלושת המשחקים שיתחילו ב-2:30 הלילה יתרחש בניו יורק, שם ייפגשו שתי קבוצות בעלות מאזן זהה הנמצאות בסיטואציות שונות לחלוטין.

הניקס יגיעו למשחק ללא רנדל ואנונובי וכשמיצ'ל רובינסון וג'וש הארט נמצאים בספק, כשמעבר לכך הם מחזיקים בשלושה הפסדים רצופים. למרות תצוגות מרשימות מצד שחקנים שונים בקבוצה, ובראשם ג'יילן ברונסון עם 61 נקודות בהפסד לספרס, הקבוצה לא מצליחה להשיג את הניצחונות המיוחלים, כשברור למדי כי החיסורים וההיעדרויות פוגעים ביציבות וברמה של הניקס. במשחק הבית האחרון שלה, ניו יורק הפסידה לאוקלהומה סיטי בהפרש נקודה בודדת, ולמזלה הלילה היא פוגשת ביריבה חלשה באופן ניכר מהת'אנדר. אף על פי ההפסדים האחרונים וחוסר היציבות, הניקס חזקים למדי בבית וניצחו ב-24 מ-38 משחקי הבית שלהם העונה, כך שיתרון הביתיות גם הוא צפוי לשחק תפקיד מרכזי הלילה.

סקרמנטו, אשר תשחק ללא מונק והרטר הפצועים, מציגה יכולת לא רעה בפני עצמה, כשעם שישה ניצחונות בתשעת משחקיה האחרונים הקבוצה מתקרבת לאט ובבטחה ליציאה מהפלייאין, כאשר היא ניצבת במרחק משחק בודד מהסאנס במקום השישי. בתשעת המשחקים האחרונים הקבוצה דווקא בולטת בצד ההגנתי של המגרש, כאשר היא ממוקמת במקום השישי בליגה במדד הרייטינג ההגנתי במהלך אותם משחקים. בפועל, ייתכן שנתון זה לא מצביע על מצוינות הגנתית של הקבוצה אלא פשוט על חוסר תפקוד של הקבוצות שפגשה, מה שסביר מאוד בהתחשב בכך שכמה מיריבותיה באותם משחקים היו אורלנדו, פילדלפיה נטולת אמביד, וושינגטון וטורונטו. קשה לומר שסקרמנטו יותר מרשימה מהניקס העונה וקשה לומר שהתקופה האחרונה בהכרח מצביעה על עלייה כלשהי של הקבוצה ביכולת, כך שניו יורק בכל זאת עשויה להגיע למשחק זה כפייבוריטית, ולו רק בשל יתרון הביתיות.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הניקס ב-7.

2:30 – דאלאס מאבריקס (30-45) VS אטלנטה הוקס (40-36)

המשחק השלישי והאחרון שיחל ב-2:30 הלילה יגיע אלינו מדאלאס, שם נקבל את אחד מהמשחקים הפחות משמעותיים של לילה מלא בעניין.

המאבריקס יבואו למשחק מהמקום החמישי במערב, אך כשהם נמצאים במרחק חצי משחק בלבד מהפליקנס במקום השביעי, מה שמציב אותם בעמדת סיכון לנפילה לפלייאין, כך שניצחון הלילה יהיה משמעותי עבורם לשמירה על מקום מובטח בפלייאוף. בתקופה האחרונה ראינו את דאלאס נעה בין מקום מובטח בפלייאוף לפלייאין מספר פעמים, אך עם 7 משחקים בלבד עד תום העונה הקבוצה בעיקר תנסה לשמור על מיקומה הנוכחי. למרות שהפסידו במשחקם האחרון לגולדן סטייט בסן פרנסיסקו, המאבריקס נמצאים בתקופה מצוינת, כאשר לפני משחק זה הם ניצחו ב-11 מ-12 משחקיהם, כולל רצף של 7 ניצחונות. ב-13 משחקיהם האחרונים המאבריקס מחזיקים בנט רייטינג השני בטיבו ב-NBA, ולמרות ההפסד הנקודתי לגולדן סטייט, סביר להניח שאטלנטה נטולת טריי יאנג לא תהיה מסוגלת להתמודד עם המומנטום הנהדר בו דאלאס נמצאת.

מנגד, ההוקס יגיעו ללא יאנג, אוקונגו ואיי ג'יי גריפין הפצועים, כשבנוסף לכך מדובר בלילה השני של בק טו בק, כך שמצבם לקראת משחק זה מפוקפק עוד לפני שמסתכלים על יחסי הכוחות בין הקבוצות. כשכן מסתכלים על יחסי הכוחות בין השתיים, ברור מאוד כי מדובר במשחק שסביר להניח שתוצאתו תיקבע הרבה לפני שייגמר – ההוקס נמצאים בתקופה לא רעה ואף מצליחים לנצח במירב משחקיהם ללא יאנג הפצוע, כאשר הם מנצחים ב-11 מ-19 משחקיהם מאז הפציעה של הכוכב, אך ברור למדי כי הם חלשים בהרבה מהמאבריקס. אין להוקס תשובה הגנתית לדונצ'יץ' או לאירווינג, כאשר גם התקפית אין להם מספיק איומים משמעותיים שמסוגלים באמת להפריע לדאלאס. אטלנטה קבעה את מקומה בפלייאין המזרחי באופן קרוב לוודאי, כך שהמשחק הזה מחזיק בחשיבות פחותה בהרבה עבורה, כך שגם בקרב הרצון דאלאס מחזיקה ביתרון משמעותי.

לאור שלל הסיבות, ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דאלאס ב-18.

3:00 – יוסטון רוקטס (37-38) VS גולדן סטייט ווריורס (34-41)

אחד מהמשחקים המשמעותיים ביותר של הלילה יגיע אלינו מטקסס, שם ייפגשו הרוקטס והווריורס במשחק שעשוי להוביל לכניסה או לחוסר כניסה של אחת מהשתיים לפלייאין המערבי.

הרוקטס יבואו למשחק לאחר שהפסידו בשני משחקיהם האחרונים, וזאת לאחר שניצחו ב-13 מ-14 המשחקים ששיחקו קודם לכן (כולל 11 ניצחונות רצופים). למרות הפציעה של אלפרן שנגון, הקבוצה מציגה בתקופה האחרונה יכולת נפלאה, מה שקירב אותה למרחק שלושה משחקים בלבד מהווריורס במקום העשירי במערב. במהלך 16 המשחקים האחרונים התקבע מעמדו של ג'יילן גרין כשחקן המוביל החד משמעי של המועדון, כאשר באותם משחקים הגארד המוכשר מעמיד 27.6 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים לערב, כאשר את הנקודות שלו הוא משיג באמצעות 48.9% מהשדה ו-39.2% משלוש (9.6 זריקות לערב). בהיעדר שנגון, גרין העלה הילוך ולאחר שבשתיים וחצי עונותיו הראשונות בליגה ראינו אותו מתקשה לקלוע ביעילות גבוהה, הוא סוף סוף מראה שיש לו את יכולת ייצור הנקודות שכולם ציפו לה ממנו.

כאמור, הרוקטס הפסידו בשני המשחקים האחרונים ששיחקו, אך ההפסדים האלה היו למינסוטה ולדאלאס, שתי קבוצות חזקות המדורגות בחמישייה הראשונה במערב, ושתי הקבוצות האלה הן ללא ספק אתגר משמעותי בהרבה מגולדן סטייט. הווריורס אמנם מציגים יכולת מצוינת בתקופה האחרונה ואף מחזיקים בחמישה ניצחונות רצופים, אך לאורך מירב העונה ראינו אותם מאכזבים ומתקשים להציג יכולת יציבה, וקשה לי להאמין שרצף של 5 משחקים מצוינים בהכרח מעיד על שינוי יכולת ב-180 מעלות. הווריורס ללא ספק יהוו אתגר, ואין ספק שבתקופה האחרונה הם מציגים יכולת טובה יותר ומתחילים לחזור לעצמם, אך הלילה מדובר בקרב בין מומנטומים, והמומנטום הנפלא בו נמצאת יוסטון מציב אותה בנקודת יתרון בשל כך.

ההימור שלי הוא על ניצחון ביתי של יוסטון ב-5.

5:00 – לוס אנג'לס קליפרס (28-47) VS דנבר נאגטס (23-53)

המשחק שיחתום את הלילה יגיע אלינו מעיר המלאכים, שם הקליפרס יארחו את הנאגטס למפגש בין שתיים מארבע הקבוצות המחזיקות בביתיות במערב נכון להיום.

הקליפרס יבואו למשחק ללא קוואי לנארד הפצוע, בעוד מנגד הנאגטס יגיעו כשניקולה יוקיץ', ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור נמצאים בספק למשחק, כך שנראה שמה שיכריע את המשחק הוא איזה שחקנים יתייצבו אליו. הקליפרס כמעט ולא שיחקו העונה ללא לנארד, כאשר הסופרסטאר שותף ב-68 מ-75 המשחקים של הקבוצה, כך שהחיסרון שלו הלילה עשוי להשפיע עליה עוד יותר – לוס אנג'לס לא רגילה לשחק בלעדיו העונה, ובדקות בלעדיו העונה הנט רייטינג של הקבוצה יורד מ-8.2 ל-5.5-, פער של לא פחות מ-13.7 נקודות ל-100 פוזשנים. התרומה שלו קריטית לקליפרס, ומול קבוצה ברמתה של דנבר ההיעדרות של קוואי עשויה לכאוב פי כמה וכמה ל-L.A.

כאמור, גם דנבר לא מגיעה במצב אידיאלי הלילה, כאשר שלושה מארבעת השחקנים החשובים ביותר של הקבוצה עשויים להיעדר ממשחק זה. למרות זאת, הסיכויים שלה הלילה גבוהים משמעותית מאלה של הקליפרס – יוקיץ' וגורדון מוגדרים כ-Probable, משמע יש סיכוי גבוה למדי שיעלו לשחק הלילה, ואפילו בהיעדר מארי יוקיץ' לבדו מסוגל לגבור על הקליפרס נטולי לנארד. מעטות הקבוצות בליגה שמסוגלות להאט את דנבר, והקליפרס ללא קוואי בוודאי לא נכנסים לקטגוריה זו, כך שהתוצאה הלילה כמעט ידועה מראש.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הנאגטס ב-14.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. להכניס את אננובי ובעיקר את רנדל לרוטינה בפלייאוף תהיה לדעתי בעייתית.
    כן אני אוהב מה שטיבס עשה שם. כשהם בריאים הם קונטיינדרים אבל השנה כבר מאוחר מדיי עבורם.
    קבוצה טובה וחזקה אבל לא יעברו שלב בפלייאוף וזה אני אומר בצער.

  2. כיף שיש עדיין הרבה משחקים חשובים בשלב זה של העונה.
    אני גם הולך עם הקינגס הפעם. הפסד של הקליפרס וקרב המערב רק יהיה מעניין יותר

  3. אחלה משחקים ופרוויו מצויין

    רג'י ג'קסון מול הקבוצה שגידלה אותו, יש לי הרגשה שיתעלה הלילה.
    ופילי מיאמי משחק על 6 נקודות, אם היה מדובר בכדורגל…. יאללה אמביד, תן בראש
    🤩

  4. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    אמביד קולט כדור בלי אף אחד לידו, ישר נופל על הרצפה…
    איזה שקץ

  5. איףףףףףףףףףףף, טמביד זה סופט בייבי. פילי הובילו ב 15 או 16 וכל ההפרש נמחק בצ'יק. לא יודע מה קורה עם נרס. היה מאמן מצויין בטורונטו אבל החליף קבוצה וזה פשוט לא זה…

  6. כל ההחמצות האלה של הקליפרס יכולים לעלות להם במשחק. הם חייבים להיכנס לפוקוס. 3 החמצות בהתקפה אחת, לא צריך לקרות אם הם רואים את עצמם קונטיינדרים.

  7. מאד אוהב את יוקיץ כשחקן אבל הבכיות שלו לשופטים הרבה פעמים לא במקום. בפליאוף יהיו באמפים ולא יפנו לא את הדרך. לא כל התנגשות שלו בסנטר אחר (זובאץ ושות) זה אוטומטית שתים אנד וואןץ מה נהייה ממנו ילד בן 4?

  8. השיפור שחל בהגנה של ג"ס קשור לשינוי בקו הקדמי: TJD, גרין ווויגינס. קמינה שלא משחק איפשר את השינוי. הלילה הוא היה אמור לחזור לשחק אבל זה לא קרה. מצד אחד זה פתר לקר בעיה קשה ומצד שני, האם שוב יש לג"ס בעית ברך? בכל מקרה, אני מתקשה לראות את ג"ס צולחת שני משחקי פליי-אין בהצלחה.

  9. מייק מאלון מראה לשחקניו שיש להם גב ממנו. חוטף שם טכניות עבור שחקניוץ בטוח שיש אנשים שחושבים שזה טפשי אבל הוא מרוויח את הכבוד של שחקניו וזה יותר חשוב מהפסד במשחק אחד.

    1. הפסיד אבל הראה הרבה יותר גוייס מאשר פווק או אבו זקן איל בגדדי.
      פול יכול היה לגמור את המשחק הזה וגם הזקן, פול ברח מהאחריות והעביר לזקן שהחטיא שלשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט