אירועי דיומא – 04.04.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 4

קטע 3 של אתמול היה בעל טיפוסים מתונים יחסית וסיום מישורי. מלבד קבוצת הבריחה שכתמיד נתפסה לפני הסיום, העיבו על הקטע כמה התרסקויות שעירבו רוכבים בעלי פרופיל גבוה. את הראשונה והמשמעותית יותר קיבלנו בשלב מוקדם יותר של הקטע, ובה ראינו את פרימוז' רוגליץ' מתרסק עם חשש למה שנראה באותו רגע כזעזוע מח. הסלובני שב לבסוף אל אופניו, ואף הצליח לחזור אל הדבוקה גם בזכות הכבוד שזו נתנה למוביל המירוץ. ממש לפני הסיום ראינו עוד התרסקות של רוכבים בפרופיל גבוה, שעירבה את חואן איוסו ואת מתיאס סקלמוס, אך גם אלה חזרו לאופניהם. והיה גם מיאוץ סיום אל הקו, שבו הצליח לזכות קווינטן הרמאנס לפני אדוארדו זמבניני ואלכס ארנבורו. הבלגי מקבוצת אלפסין מתפקד בעיקר כסייען עוצמתי לכוכבים המהירים של הקבוצה, וזהו לו ניצחון ראשון בדרג הוורלד טור, שהגיע לאחר מספר נצחונות במירוצים פחותי ערך. בגזרת ה-GC שוב לא קיבלנו שינויים משמעותיים, מלבד איסוף שניות הבונוס העיקש של רמקו אוונפול, ופרימוז' רוגליץ' ממשיך להוביל לפני אוונפול (7+), סקלמוס (10+), איוסו ו-וינגגור (14+), ונקלאן ושכמן (16+), מקנולטי (23+), ארמיראי (24+) ובילבאו (25+).
קטע 4 ממשיך להעלות עוד את דרגת הקושי, עם מספר טיפוסים מהדרג הבינוני. החשוב שבהם יגיע 12 ק"מ לסיום, כשמדובר אמנם בטיפוס קצר, אך תלול למדי, שאף יכלול בסיומו שניות בונוס. אמור בהחלט לקרוץ למטפסים המתחרים על המירוץ, שינסו לצבור כאן יתרון על יריביהם. בפרט יהיה מעניין לראות כאן את פרימוז' רוגליץ', וכיצד אירועי יום אתמול השפיעו עליו. שידור ביורוספורט מ-16:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. בעולם האופניים ישנה סערה כעת סביב המסלול המתוכנן לקלאסיקה הקרבה פריז- רובה. ברגע האחרון המארגנים הכניסו איזשהו פיתול אכזרי ומיותר ממש, עם פנייה של כמעט 180 מעלות על המקום, וכל הרוכבים עצבניים ממש. עד עכשיו ראיתי כבר ציוצים נזעמים של ואן דר פול יורגנסון, ועוד

    1. זה היה בעקבות בקשות של הרוכבים עצמם…
      זה כדי להאט את הכניסה לתוך הארנברג. מן הסתם שהרוכבים החזקים פחות יאהבו את זה אבל יש פה גם אישיו של בטיחות.

  2. אם רוגליץ' בלי זעזוע מח נוסע בכיוון הלא נכון ומתרסק כל הזמן אז אולי רוגליץ' עם זעזוע מח יהיה יותר מפוקס?

            1. לפי התמונות, התקווה היא שמדובר רק בעונה.

  3. תאונה נוראית.
    עיקול חד של כמעט 90 מעלות.
    בתכנון כבישים משתמשים בפניות ועיקולים של 90 מעלות ככלי להפחתת מהירות רכבים למהירות איטית מ א ו ד, בשנים האחרונות עושים בכלי הזה שימוש נרחב באזורים בהם רוצים לעודד עירוניות והליכתיות.
    השילוב של עיקול כזה ומהירות מירוץ של כ 50 קמ"ש בפלוטון הוא נורא.

    1. אני מניח שמדובר שמדובר כאן בכבישים כפריים שבהם השיקול הזה לא נעשה. כמובן כאן מה שגרם את הנזק הגדול היה תעלת הבטון שמייד אחרי העיקול (מזכיר למי שזוכר את ההתרסקות של אילנור זכארין בג'ירו של 2016).

  4. וואי וואי וואי איזה שיט שואו. אני 'שמח' שלא הייתי יכול לראות את זה . עוד ידברו על המירוץ הזה הרבה.

  5. אגב בין כל ההודעות של הקבוצות בורה הפעם דווקא לא דיווח על רוגלה (שלפחות עמד על רגליו…) אבל כן היה דיווח שלני קאמנה בטיפול נמרץ לאחר תאונת דרכים באימון. ספורט קשוח.

  6. אז העדכון לגבי וינגו הוא שהוא עם שבר בעצם הבריח וכמה צלעות שבורות. (מאד) לא נעים, אבל כנראה הרבה פחות נורא מכפי שזה נראה לאחר התאונה.

  7. קשה, קשה לצפייה… מקווה שלתאונה הזאת לא תהיה השפעה מכרעת על עונת הגראנד טורים למרות שכנראה שכן. ידוע שתאונות הן חלק מהספורט הזה אבל עדיין… בררר… עושה חשק להעביר לסנוקר

      1. כמובן. נייחל להחלמה מהירה ומלאה של כולם. ניסיתי לשקף את ההרגשה שהתאונה הזאת פגעה קשה לא רק ברוכב כזה או אחר או אפילו בקבוצה כזו או אחרת – הענף כולו נפצע איתם.

  8. גם אוונפול שבר את עצם הבריח ובנוסף גם את הסקפולה.
    הוא ווינגו עוד יצאו בזול לעומת ג'יי ויין ששבר 3 חוליות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט