אירועי דיומא – 05.04.2024 – אופניים ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 5

קטע 4 ודאי יהיה אחד המדוברים ביותר בתקופה הקרובה, אך לא מהסיבות הנכונות כלל וכלל. זאת כיוון ש-36 ק"מ לסיום, בפנייה חדה למדי, החלקה של אחד הרוכבים בקדמת הדבוקה הפילה כ-12 רוכבים, חלקם אל תוך תעלת בטון בצד המסלול. בין הנפגעים אפשר היה למצוא את שלושת הפייבוריטים לזכייה במירוץ – יונאס וינגגור, פרימוז' רוגליץ' ורמקו אוונפול. התוצאות הקשות (שגם הגיעו לאחר תמונות קשות מהמירוץ) התבררו בהמשך כשבר בעצם הבריח ובשלוש צלעות לוינגו, שבר בעצם הבריח ובעצם השכם לאוונפול ופציעות יותר קלות לרוגליץ' (אם כי גם הוא סיים את המירוץ). הנפגע הקשה ביותר בתאונה היה האוסטרלי ג'יי ויין, ששבר שלוש חוליות בעמוד השדרה. המארגנים החליטו לנטרל את הדבוקה, אך בהחלטה תמוהה משהו אישרו לבריחה בת ששת המתחרים להמשיך קדימה לאחר הפסקה ארוכה (אך ללא חישובי זמנים), כשלבסוף הדרום אפריקני לואי מנקיז הצליח לנצח בקטע. לאחר כל הפרישות, מתיאס סקלמוס ניצב בראשות ה-GC, כשחואן איוסו 4 שניות מאחוריו.
נכון לכתיבת שורות אלה, המירוץ ימשיך להתקיים במתכונתו המקורית. זה כולל עוד שני קטעים, היום ומחר, שניהם עם טיפוסים, כשהיום אמור להיות קטע מעט יותר קל בעוד שמחר הרוכבים צפויים לטיפוסים רבים וקשים. כותב שורות אלה חש שעקב הנסיבות ניטל העוקץ הספורטיבי מהמירוץ, ולכן אין ממש טעם להמשיך לסקר אותו באופן שנעשה עד כה. המירוץ ימשיך להיות משודר ביורוספורט בשעות אחר הצהריים.

תחרות המועמדים בשחמט / עמיחי קטן

כל המשחקים אמש הסתיימו בתיקו, אך המעניין והמסובך ביותר ביניהם היה בין פביאנו קרואנה להיקרו נקמורה, שם קרואנה הצליח לסדר לעצמו עמדה עדיפה מעט עם יתרון של רגלי, אך נקאמורה מצא הקרבת צריח שלא יכולה להתקבל, משום שהיא מובילה לשח נצחי, ומתוך כך הצליח לסדר לעצמו את החלפות הכלים הנכונות על מנת להגיע לסיום שמוביל לתיקו, עליו הצדדים הסכימו מיד לאחר המסע ה-40 ותוספת הזמן שהגיע בעקבותיו.

משחקי סיבוב 2 (לבן – שחור):

פראגנננדה (0.5) – גוקש (0.5)

היקארו נקמורה (0.5) – וידית (0.5)

יאן נפומנישצ'י (0.5) – עאלי-רזא פירוז'ה (0.5)

פביאנו קרואנה (0.5) – ניג'אט אבאסוב (0.5)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה פאקו.
    מזדהה שמה שנשאר מהמירוץ הזה הפסיק לעניין ברמה הספורטיבית. נקווה להחלמה מהירה של כל המעורבים. אולי שיורוספורט יעבירו את השידור החי לבית החולים בקטלוניה, גם ככה העיניים של כולם נשואות עכשיו לשם.

    1. אז הבנתי אותו שלא כהלכה. האמת שאז חשבתי שכולם נגד, אז ברגע שראיתי שצייץ והעלה תמונה קשה לצפייה אוטומטית חשבתי שהוא מתנגד, ולא התעמקתי בציוץ. תודה על התיקון

  2. תודה פאקו.
    .
    תאונה נוראית. אבל!
    אני לא התרשמתי שהיה משהו רשלני במיוחד בתכנון המסלול; סיבובים כאלו במהירויות כאלו הם חלק אינטגרלי לגמרי מכל מסלול, ולא היו אתמול תנאים קשים.
    התאונה תופסת כותרות בגלל (1) פרופיל הנפגעים ו-(2) חומרת הפגיעות.
    היה חוסר מזל משווע שהם עפו לתוך תעלת בטון (והסלעים שהיו מפוזרים שם לא הועילו).
    מודה שלא הבנתי כל כך איך רמקו נפגע כזה קשה..היה נראה שהוא ממשיך לרכוב בשטח עד שבסוף נתקע בעץ במהירות הרבה יותר נמוכה.
    אני שמח שזה "כל" מה שקרה לוינגו; בזמן אמת היה נראה שהוא יותר קרוב לפרישה מהחיים מאשר רק מהמרוץ. ודווקא ויין שהיה נראה קצת פחות רע חטף יותר (הזיזו אותו שישכב בתוך התעלה, אז חשבתי שפחות חוששים).
    .
    מתי וינגו ורמקו צפויים לחזור?

    1. חושב שמוקדם לדעת מתי מישהו מהם יחזור. פטריק לפברה (המנהל של קוויק סטפ) עוד העז לדבר על ליאז׳ בסטון ליאז׳ בהקשר של רמקו, משהו שנראה הזוי לחלוטין. רוגליץ׳ כנראה לא אמור לשנות את התכניות בעקבות ההתרסקות.

    2. ולגבי המסלול, מישהו מהרוכבים הבסקים שלא השתתף במירוץ טען לפני כן שיש באיזור כבישים שהשורשים של העצים חדרו אליהם, מה שגורם פוטנציאלית לקפיצות של האופניים ולכך שהרוכבים יאבדו יציבות, בטח בפניות.

    3. אלף בית אסור להזיז פגוע גב ,
      יש פרוצדורה מסובכת של מספר
      אלונקאים המרימים פגןע גב ביחד.
      בקשר לתאונה לתנאים :
      פניה של 90 מעלות מחייבת התראה מתאימה לרוכבים
      למיטב הבנתי אסור שתהיה בכלל
      במירוץ אופניים ,ובלי להפחית מאחריות המארגנים , ההכנה שך הקבוצות היתה בלתי מתקבלת על הדעת : לאנס בזמנו רכב כל קטע בטור עד שנת 2005 כולל , אותה
      התחמקות מופלאה מפגיעה בבלוקי שנת 2004 נבעה מהיכרות
      בעיניים עצומות של כל חלק מהקטע שרוכבים , הפעם שלושת הפייבוריטים רכבו קטע ללא הכנה ראויה .
      העובדה שלא היו אתמול תנאים קשים , לא צריכה להשכיח את התנאים הקשים שהיו עד עכשיו
      וגרמו לקבוצות עייפות שחיקה וכמובן תנאים מקלים לחוסר ההכנה לקטע .
      בגדול צריך לומר ספרד היא אוסף
      של פרונביציות אוטונומיות השייכות
      לעמים שונים ,בעלי מנטליות ןמסורת מאד שונה , רמת האירגון והניהול בקטלוניה היא רמה אחרת לגמרי מאשר באנדלוסיה אראגון או חבל הבסקים , רמת האירגון והניהול בוולנסיה דומה לשל קטלוניה , מאד הופתעתי כי שלושת הפייבוריטים הגיעו דוקא למירוץ הבסקי , מירוץ לא יוקרתי ומאד קשוח , התוצאה היא הפסד טוטאלי
      למירוצי הקטעים בספרד בכלל ,כי
      את ההפרדה אשר רק מי שמכיר את ספרד היטיב עושה ,מרבית הקבוצות לא יודעות לעשות .
      חבל כי קטלוניה וולנסיה יפגעו מהפשלה הבסקית ,אך כאלו הם פני הדברים .

  3. נדב רייסברג הולך לעשות בפעם הראשונה את פריז רובה. באופן כללי הרכב קצת מוזר וצעיר לטעמי, למרות שאין איזה קלאסיקו על ברוסטר בכל מקרה

    1. זורקים את הצעירים להתרסק על קרקע המציאות…
      מה שכן הם באמת נותנים לרייסברג להשתפשף עם הרבה מירוצים שלאו דווקא תואמים את האופי רכיבה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט