"מרץ המשוגע" W – סיכום ה-Elite 8 / מיכל קארו

"מרץ המשוגע" W – סיכום ה-Elite 8 / מיכל קארו

מנות פתיחה:

דרום קרוליינה (1) – אורגון סטייט (3) 58-70
הקבוצה של דון סטיילי מעפילה בפעם הרביעית ברציפות לפיינל-פור, ועל הדרך עולה למאזן עונתי של 36 נצחונות ו-0 הפסדים!
זה היה המשחק החלש ביותר של דרום קרוליינה עד כה בטורניר, היא נראתה פגיעה מאוד (גם במשחק מול אינדיאנה), וקלעה 33.3% מהשדה (26-78), ו-20% מהשלוש (4-20). קבוצה קצת יותר טובה ומנוסה מאורגון סטייט הייתה מנצחת את המשחק הזה, שהיה הרבה יותר צמוד מהתוצאה הסופית.
טסה ג'ונסון הייתה הקלעית המובילה של דרום קרוליינה עם 15 נק' (4-11 מהשדה, 2-5 לשלוש, 5-5 מהקו). קמילה קרדוסו קלעה 12 נק' והוסיפה 9 ריב' (והכריזה שהיא נרשמת לדראפט ה-WNBA). אשלי ווטקינס במשחק הגנתי נהדר סיימה עם 14 ריב', 4 חסימות, חטיפה ו-8 נק'.
רייגן בירס בלטה בשורות אורגון סטייט וסיימה עם 16 נק', 8 ריב', ו-3 חסימות.

תקציר המשחק

טקסס (1) – צפון קרוליינה סטייט (3) 76-66
לראשונה מאז 1998 ובפעם השנייה בהיסטוריה מעפילה צפון קרוליינה סטייט לשלב הפיינל-פור. שעתיים אחרי הנשים, העפילו גם הגברים של NC State, שלא ראו פיינל-פור מאז 1983!
ברשותכם נתחיל עם משהו שקרה לפני תחילת המשחק, או יותר נכון שמו לב אליו רק לפני תחילת המשחק. בזמן שהשחקניות מתחממות כבר על הפרקט באולם הכדורסל בפורטלנד, הבחינו פתאום שקו השלוש אינו שווה במידותיו בשני צידי המגרש. בכל המשחקים ששוחקו באולם זה בשלב הסוויט 16 אף אחד לא שם לב לכך. בכל אופן, שתי הקבוצות הסכימו לשחק ולא רצו לדחות את המשחק למועד לא ידוע. זה מביך וחובבני, ובעיקר לא צריך לקרות ברמות האלה.

ועכשיו למשחק הכדורסל.
צפון קרוליינה סטייט הובילה בביטחה מתחילת המשחק, וקלעה 50% מהשלוש (9-18), ו- 45.3% מהשדה (24-53).
אזיאה ג'יימס צלפה 7 שלשות וסיימה עם 27 נק' (9-17 מהשדה, 7-9 לשלוש, 2-4 מהקו), 6 ריב', ו-4 אס'.
טקסס הייתה רחוקה מלהיות במיטבה, וקלעה 39.7% מהשדה (29-73), 16.7% מהשלוש (1-6). כוכבת הקבוצה מדיסון בוקר סיימה עם 17 נק' (8-21 מהשדה, 0-1 לשלוש), 6 ריב', 5 אס', ו-4 איבודי כדור.

תקציר המשחק

מנה ראשונה:

דרום קליפורניה (1) – קונטיקט (3) 80-73
גם המשחק שנעל את שלב ה-Elite 8 (תכף נגיע למנה העיקרית) לא איכזב והמשיך את הלילה המדהים שהתחיל עם איווה ולואיזיאנה סטייט.
קונטיקט היא אימפריית כדורסל נשים ־ וגם כשהיא פצועה, חבולה, וחסרה לא פחות מ-5 שחקניות, קשה מאוד להדיח אותה. מאז 2008 ועד היום, יוקון העפילה לכל פיינל-פור מלבד השנה שעברה.
בשנתה הראשונה בקונטיקט הובילה פייג' בקרס את הקבוצה לפיינל-פור, שנה לאחר מכן הפסידה במשחק הגמר, ובשנה שעברה ישבה בחוץ ולא שיחקה בטורניר המכללות עקב פציעה שהשביתה אותה לכל עונת 23׳-22׳. בזמן הזה היא ראתה איך קייטלין קלארק ואנג'ל ריס "גונבות" את כל הפוקוס, וכעת היא נמצאת במסע אישי להוכיח לכולם שהיא עדיין שחקנית אדירה, בדיוק כמו לפני הפציעה.
בקרס, שנותנת עד עכשיו טורניר פנטסטי הובילה את יוקון עם 28 נק' (11-23 מהשדה, 3-6 לשלוש, 3-3 מהקו), 10 ריב', 6 אס', 3 חטיפות, ו-2 חסימות ב-40 דקות. כוכבת נוספת של יוקון ־ אליה אדוארדס סיימה עם 24 נק' (7-13 מהשדה, 10-14 מהקו) + 6 ריב'. ניקה מול הקרואטית סייעה עם 8 נק', 8 אס', 5 ריב', ו-2 חטיפות.
ג'וג'ו ווטקינס בשנתה הראשונה במכללות מסיימת עונה נהדרת עם USC, והיא גם הפרשמנית שקלעה הכי הרבה נקודות בעונה אחת במכללות. ג'וג'ו סיימה עם 29 נק' (9-25 מהשדה, 2-6 לשלוש, 9-9 מהקו), ו-10 ריב'. מקנזי פורבס הוסיפה 24 נק' (8-22 מהשדה, 5-15 לשלוש, 3-3 מהקו), ריה מרשל סייעה עם 11 נק' + 11 ריב'.
USC שהעפילה ל-Elite 8 לראשונה מאז 1994 היא עדיין קבוצה צעירה עם כוכבת פרשמנית שעוד תוביל אותה להישגים.

מנה עיקרית:

איווה (1) – לואיזיאנה סטייט (3) 87-94
WOW! מאיפה בכלל מתחילים? זה היה רבע גמר שכל כולו גמר.
ההייפ לפני המשחק הזה היה בשמים, ובצדק! בפינה הימנית קייטלין קלארק, בפינה השמאלית אנג'ל ריס. השחקנית הטובה ביותר במכללות מול זאת שניצחה אותה בגמר אשתקד. מה עוד אפשר לבקש? רק שיהיה משחק טוב. ואנחנו קבלנו משחק אדיר, מהטובים ביותר. בכלל, הלילה שבין שני לשלישי היה לילה של כדורסל נשים חלומי שיכתב בדברי הימים של ספורט הנשים. לא פחות!
על הבמה הכי גדולה בעולם לכדורסל נשים ־ הכוכבות זרחו למרחקים. הקרב בין אנג'ל ריס לבין קייטלין קלארק לא איכזב לרגע, ושתיהן נתנו לנו את כל מה שרק יכולנו לבקש, ועוד קצת.
לואיזיאנה סטייט הגבוהה והחזקה ניצחה בריבאונד בענק עם 54 מול 36, אך מכונת ההתקפה של איווה (מקום 1 במכללות בנקודות למשחק) הייתה יעילה וקלעה 46.4% מהשדה, 41.9% מהשלוש, 77.3% מהקו, לעומת לואיזיאנה סטייט שקלעה 38.6% מהשדה, 33.3% מהשלוש, 64.7% מהקו.
אנג'ל ריס שיצאה ב-5 עבירות קצת פחות מ-2 דקות לסיום, התחילה מצויין את המשחק ובירידה למחצית היו לה 13 נק' ו-8 ריבאונדים. במחצית השנייה היא קצת איבדה מומנטום וביחד עם הקרסול שהציק לה לא כ"כ הצליחה למצוא את הטבעת. ריס סיימה את המשחק עם 17 נק' (7-21 מהשדה, 3-8 מהקו), 20 ריב', 4 אס', 3 חסימות, ו-2 חטיפות. פלאוג'ה ג'ונסון הוירטואוזית והנהדרת כהרגלה הייתה הקלעית המובילה של LSU עם 23 נק' (10-18 מהשדה, 1-6 לשלוש, 2-2 מהקו), 6 ריב', ו-3 חסימות.
עוד ראויות לאיזכור ב-LSU: מיקיילה וויליאמס הפרשמנית שסיימה עם 18 נק' (6-16 מהשדה, 4-8 לשלוש) + 7 ריב'. אניסה מוראו שקלעה 14 נק' (7-18) ולקחה 14 ריב'.

והרבה הרבה מעל כולן, בסטרטוספירה אחרת לגמרי, כוכבה של קייטלין קלארק זרח למרחקים אדירים.
על הבמה הכי גדולה, מול מיליוני צופים שהתיישבו מול מסך הטלויזיה כדי לראות קודם כל אותה ואח"כ את כל השאר, בדיוק שם ־ איפה שהרבה קורסים תחת הלחץ ־ קייטלין קלארק הראתה שמקומה עם הגדולים ביותר.
קלארק הובילה את איווה בכל הפרמטרים וסיימה עם 41 נק' (13-29), 9 שלשות (9-20), 12 אס', 7 ריב', 2 חטיפות, ו- 5 איבודים, ב-40 דקות על הפרקט (ועוד הרבה שיאים שהיא שברה, ובאמת שכבר קצרה היריעה). הממים, הגיפים והתשבוחות על ההופעה של קלארק לא איחרו להגיע, והטוויטר הוצף בתגובות.
עוד זרחו באיווה: קייט מרטין עם 21 נק' (8-16), סידני אפולטר שתרמה 16 נק' (5-10 מהשדה, 2-3 לשלוש).

קים מאלקי מאמנת LSU נשאלה במסיבת העיתונאים מה היא אמרה לקלארק בסיום המשחק כשלחצו ידיים: "אני בטוח שמחה שאת עוזבת. את משהו אחר. מעולם לא ראיתי דבר כזה".

תקציר המשחק

כל התגובות, הממים, והגיפים מרבע הגמר האדיר הזה בשרשור הזה:

משחקי הפיינל-פור:

דרום קרוליינה (1) – צפון קרוליינה סטייט (3): בלילה בין שישי לשבת, בשעה 02:00.
איווה (1) – קונטיקט (3): בלילה בין שישי לשבת, בשעה 04:30.
*ה-NCAA ו-ESPN יושבים ומחייכים עכשיו לאור המפגש של קייטלין קלארק ופייג' בקרס בפיינל-פור, ומחירי הכרטיסים כבר מרקיעים שחקים.

ועוד כמה דברים מרחבי הרשת:

אירועים כמו מה שקרה עם קו השלוש במשחק בין טקסס לבין NC State לא אמורים לקרות יותר וחבל שעדיין רואים דברים כאלה מידי פעם. יחד עם זאת, חשוב גם לראות את ההתקדמות המטורפת שנעשתה לאורך השנים, הן מבחינת התנאים והן מבחינת התפיסות החברתיות/תרבותיות.
קייטלין קלארק מספרת על ההתקדמות ב-4 השנים האחרונות, הכוללת בין היתר גם את העובדה שעד לפני שנתיים לנשים היה אסור להשתמש במיתוג של "March Madness" מכיוון שזה היה שייך לגברים (אחרי מחדל התנאים שקיבלו הנשים בטורניר 2021, ה-NCAA ערך בדיקה מקיפה בכל הקשור לשיוויון מגדרי ושינה את החלטתו בנושא זה ובנושאים נוספים).

תפיסות חברתיות/תרבותיות: ליסה בלדר מאמנת איווה, מספרת במסיבת העיתונאים על כך שבילדותה אביה תלה מחוץ לביתם סל בשביל שני אחיה הגדולים, שמועלם לא השתמשו בו. היא זו שלקחה את הכדור והחלה לזרוק לסל.

מאמן קונטיקט האגדי ג'ינו אוריימה, נשאל במסיבת העיתונאים איך הוא דאג לכך שרוחה של פייג' בקרס לא תישבר בזמן שהייתה מושבתת בשנה שעברה עקב פציעה. אוריימה סיפק 2 דקות של תשובה לפנתיאון.

הדבר הכי טוב וכיפי על המסך ב"מרץ' מאדנס" הזה הוא ללא ספק ־ צ'יניי אוגוומיקה, אל דאנקן, ואנדריה קרטר מ-ESPN.

ומשהו קטן לסיום, הפעם מטורניר הגברים: משפחת סימפסון שוב חזו את העתיד! בפרק ששודר בספטמבר 2015 חזו את המפגש בין דיוק לבין NC State. ואל תפספסו את התאריך בתחילת הקטע!

יאללה לפיינל-פור – CLEVELAND, THIS IS FOR YOU!

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. נהדר מיכל.
    תודה רבה.
    ראיתי קצת את קייטלין והתאהבתי. שחקנית אדירה, כאילו בלי "הצדקה" אתלטית.
    את רואה את ג'וג'ו שהיא פשוט אתלטית נפלאה ועושה הכל נכון, והיא עוד תשלוט ביד רמה בליגה הזו – והיא מזכירה קצת את רונאלדו שבנוי נכון ובועט חזק ומבקיע בצרורות, והכל אצלו מעולה…
    ואז מגיעה החייזרית הזו שעושה דברים כאילו לאט (אבל לא באמת), שמצליחה נגד כל השחורות האתלטיות האלו, שתמיד פוגעת בול גם ממרחקים אסורים… וזה מזכיר את מסי שכאילו מגיע מעולם אחר והכל מצליח לו ונכנס לו, לכאורה בלי מאמץ.
    בקיצור – היא גדולה

      1. כשהיא תשחק עם שחקניות פנים גדולות וחזקות יותר, היא תסיים עם המון אסיסטים (ולא ש12 אסיסטים במשחק הדחה זה רע). היו לה המון מסירות ששמו שחקניות במצב של לייאפ, שהן לא הצליחו לסיים בגלל האתלטיות של היריבות, בעיקר ג'ונסון האדירה.

  2. נהדר מיכל.
    כבוד גדול לכדורסל הנשים. פשוט אדיר איך שהן מושכות הרבה יותר עניין והייפ מהגברים.
    קלארק היתה אדירה במשחק – בעיקר ברבע השלישי עם יכולת אישית מדהימה שהספיקה להפריד בין הקבוצות, שעד אז היו שוות לחלוטין, עד לניצחון.
    קלארק-בקרס ואייווה-קונטיקט זה בהחלט מאצ'אפ מרתק.

  3. תודה גדולה מיכל!
    .
    כתבתי אתמול לחבר אוהד אייווה – מדהים איך אחרי שאיבדו את צ'ינזנו הן לא עשו כלום כשי לשפר את הקבוצה (שאף אחת מהשחקניות שלה לא תהפוך למקצוענית, אולי רק סטוקלי) בשנתה האחרונה של קלארק, בניגוד ליריבות שלה. עם זאת, המשחק אתמול הוכיח כמה הן מתואמות ביניהן, וגם החיסרון של הגבוהות לא הורשת יותר מידי אתמול.
    איזה כיף שהולכים לקבל מפגש של קלארק-בקרסול!
    .
    ואם אפשר מילה לגנותה של הוועדה המארגנת, אז חבל שלא קיבלנו חצי גמר שני ברמה של הראשון. הצד של טקסס היה חלש באופן היסטורי וחבל שלא שיבצו שם קבוצות אחרות. NC St קבוצה נחמדה, אבל לא יותר מזה.
    .
    לסיום, בתור תושב ניו יורק, הקטע הזה של רבקה לובו ממש הצחיק אותי (שווה מאוד לראות את התגובות):
    https://twitter.com/awfulannouncing/status/1774972582049288478?t=I9S07Nx1locNUWFDkdVQSw&s=19

    1. כמעט כל השחקניות שם השתפרו, סטולקי בכלל נתנה קפיצת מדרגה, ובהחלט החיבור בניהן יותר טוב וזה מורגש.

      הוועדה המארגנת גם לקחה סיכון גדול בזה שקלארק תעוף עוד לפני הפיינל-פור, שזה מכה קשה לרייטינג. מקווה שהיא תמשיך עד הסוף ותניף גביע (גם ככה הבראקט שלי הלך). אם NC State מעיפים את דרום קרוליינה זה יהיה מטורף (קרוליינה לא נראתה טוב בכלל במשחק האחרון).

      צחקתי מרבקה לובו ב-4 בבוקר כשראיתי את השידור.

    1. כולנו מקווים שידעו מה לעשות עם זה.
      בקשר לקלארק – בקרס, תן לקייטלין קלארק לקחת עכשיו תואר, ולפייג׳ בשנה הבאה (היא הודיעה כבר שהיא נשארת לשנה נוספת).

  4. תודה רבה על הסיקור המעולה. ראיתי חלק מהמשחקים וכמובן את המשחק ביו אייוה ללואיזיאנה והיה פשוט מפעים. כיף של כדורסל וכיף של תחרות. קלארק פשוט לא פחות ממשהימה והמשחק מול יוקון יהיה אדיר.

    1. מבחינת ההייפ כן. מבחינת רייטינג, עדיין רוב המשחקים של הגברים מובילים על הנשים.
      עכשיו זה מאוד תלוי מי יגיע לגמר בגברים ובנשים מבחינת הרייטינג של משחק הגמר

  5. מעולה מיכל.
    קייטלין קלארק ממשיכה בצעדיה בעקבות סטף קרי,
    אבל היא הולכת להשאיר אותו הרבה מאחור.
    כמות הביטחון העצמי וקור הרוח שלה, ראויים להערצה על ידי כל ספורטאי בכל ענף ספורט בעולם.

    ועניין נוסף לא פחות חשוב.
    סגנון הכתיבה שלך בטור הזה היה הדבר הכי קרוב למעורבים של מנחם.
    נהדר.

  6. ,תודה מיכל. מה שהטריף אותי עם קלארק היו המרחקים שהיא זרקה את השלשות. ממש מרחקים של סטפן קרי. ואני לוקח חזרה את הדברים שאמרתי על סאות' קרולינה. הן נראו מצויין נגד אורגון סטייט.
    יהיה לנו חתיכת פיינל פור!

    1. אני חושבת שהמשחק של דרום קרוליינה נגד אורגון סטייט היה המשחק החלש ביותר שלהן עד כה. כפי שכתבתי, קבוצה מנוסה וטובה יותר הייתה מנצחת אותן במשחק הזה.

  7. מעולה מיכל ותודה על הסקירה
    חשבתי שאפשר להשוות את קייטלין קלארק לוומבניאמה מבחינת איכויות היוניקורן אבל היא נראית רגילה מדי… מזכירה את יוקיץ' שנראה הרבה פחות אתלטי אבל הכל עושה נכון.
    ואהבתי את העניין עם קווי ה 3 הלא שווים. נכון, זה שכונה, אבל זה מוסיף קצת פלפל לסיפור
    🙂

    1. בקשר לקו השלוש, אם זה היה הדבר היחיד אז מילא, אבל זה בא אחרי היסטוריה ארוכה של הזנחה וזלזול (כולל עוד דברים שקרו בטורניר הנוכחי), אז דווקא זה פלפל שאנחנו פחות מעוניינים בו.

    1. כן ראיתי. זאת השוואה קצת בעייתית מכיוון שהנשים משחקות באולם כדורסל והגברים באצטדיון פוטבול.
      עדיין מחירים פסיכים!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט