ראש בראש – האם קליבלנד קונטנדרית? / רועי ויינברג ומתנאל אלאשבילי

העונה הסדירה מתקרבת לסיומה בצעדי ענק, ורגע לפני הפלייאוף יש כמה קבוצות שהשאירו איתן לא מעט סימני שאלה. בתקופה הקרובה אנחנו נבחן כמה מהקבוצות שיש ספק בשאלה האם אפשר לכנות אותן "קונטנדריות" או לא, ונתחיל עם קליבלנד, השלישית במזרח בעת כתיבת שורות אלה.

קונטנדרית – רועי

קליבלנד קאבלירס 2023/24 היא קונטנדרית. מתנאל, במופע נאחס משובח, ינסה לשכנע אתכם אחרת, אבל במציאות של היום ההגדרה הזאת גמישה יותר. דנבר הפייבוריטית לאליפות, בהפרש, ואחריה אולי יש את בוסטון, אבל ההבדל בין מקום 3 ל-10 לצורך העניין לא כזה גדול. אוקלהומה סיטי, הקליפרס, הטימברוולבס, מילווקי, מיאמי (כן!), הסאנס והלייקרס יכולות למצוא את עצמן עפות בסיבוב הראשון ומניפות את גביע לארי אובראיין. גם קליבלנד.

קודם כל, הקאבלירס במאזן של 3:8 במשחקים צמודים של עד 3 נקודות. במשחקים מול קבוצות עם מאזן חיובי הם במאזן 19:18, לא רחוק מהקליפרס (21:20) ומעל מיאמי (22:14), פיניקס (20:18) והלייקרס (24:19). כל זה כשהם היו בסגל חסר לאורך רוב העונה.

במשחקים בהם דונובן מיטשל, אוון מובלי ודריוס גרלנד משחקים, הם ב-7:16. הקבוצה הזאת הספיקה לנצח את דנבר, בוסטון, הקליפרס, מילווקי (פעמיים), מינסוטה, מיאמי, ניו יורק וגם בגולדן סטייט, מגרש לא פשוט. הם ניצחו כל קבוצה שהם היו "צריכים" לנצח, וכל זה עם המון פציעות.

גרלנד החמיץ 24 משחקים, מיטשל 19, מובלי 30. כולם אמורים להיות כשירים לפלייאוף, וכאן נכנס היתרון הגדול הראשון של קליבלנד. העומק. מקס שטרוס היה שחקן חמישייה בקבוצה שעשתה גמר בשנה שעברה, דין וויד התפוצץ בניצחון על בוסטון, ג'ורג'ס ניאנג יכול להגיע ל-20 נקודות אם תתעקשו מספיק. תוסיפו לזה את סם מריל ויש לכם אוסף לא רע בכלל של קלעים, וזה לפני שדיברנו על מרקוס מוריס (14 נקודות בבכורה) או על ההגנה של אייזק אוקורו. אם אנחנו מדברים על שחקנים 5-13, יכול להיות שקליבלנד במצב הכי טוב במזרח אחרי בוסטון. זה עומק שאין כמעט לאף קבוצה אחרת.

כאן נכנס האלמנט של הסופרסטאר, מה שהופך את קליבלנד לקונטנדרית. דונובן מיטשל, בעונה אדירה, משחק כדורסל בוגר יותר מהשנה שעברה. הוא מוסר יותר, קצת יותר אחראי ועדיין יכול להשתלט על משחקים. בפלייאוף של השנה שעברה – הראשון של ג'יי בי ביקרסטאף כמאמן ראשי עם הקבוצה והשני בסך הכל – זה לא קרה. זה נכון, ואני מניח שרוב הטייק של מתנאל יתבסס על אותו פלייאוף.

בכל זאת, מיטשל זה שחקן שמתעלה בפלייאוף. הוא קלע 57 ו-51 נקודות בסדרה המופרעת ההיא מול דנבר בבועה, 45 נקודות על קוואי וג'ורג' והשנה רק השתפר כשחקן התקפה, בזמן שהריווח מסביבו טוב יותר. הוא יכול להתברר כשחקן ששווה עליית סיבוב בפני עצמו.

אני לא יודע כמה רחוק קליבלנד יכולה להגיע, ובכנות כאוהד מיאמי כנראה מעדיף אותה על מילווקי או בוסטון בסיבוב הראשון, אבל יש לה לפחות 5% כדי לצאת מהמזרח. בשנה שבה "השדה" אחרי דנבר ובוסטון כל כך פתוח, אין סיבה לא להחשיב אותם כקונטנדרים.

לא קונטנדרית – מתנאל

רועי ניסה לשכנע אתכם שהקאבס הם סיפור דומה למילווקי או הניקס, אבל הם לא, בגלל חוסר התאמה של החמישייה הראשית.

העובדה שביקרסטאף מצליח לבצע התאמות עם הסגל היא בהחלט יתרון גדול, לא ראיתי הרבה מאמנים שמצליחים להכניס לכושר משחק תוך כדי עונה שחקני משנה כמו דין ווייד, ג'ורג' ניאנג, קרייג פורטר ג'וניור ואפילו טריסטן תומפסון (שחזר מהשעיה). מצד שני, הקאבס בנויים על "יום גדול". ברוב המשחקים העונה של הקאבס, הניצחון מושתת על יום גדול של אחד השחקנים ולא משהו קבוצתי כמו שנראה אצל שאר הקבוצות במזרח. בגלל זה החמישיות שאינן החמישייה הפותחת הקלאסית, מביאות נתונים סטטיסטיים טובים של משחקי התפוצצות.

מבחינת החמישייה של גארלנד, מיטשל, שטרוס, מובלי ואלן – החמישייה הזו שיחקה רק 282 דקות ביחד, היא לא יעילה ונראה שהם דורכים אחד על השני. גארלנד ליד מיטשל העונה מתקשה לקלוע, מובלי (שפצוע נכון לכתיבת שורות אלה) עוד לא פיתח אפשרות לשחק לצד סנטר צבע דומיננטי כמו אלן, והריצה של הקאבס מינואר הייתה כשמיטשל ואלן ניצחו על הלהקה ללא גארלנד ומובלי.

מבחינת יעילות החמישיות:

היעילה ביותר (75 דקות ומעלה יחד): מיטשל, שטרוס, אוקורו, ווייד, אלן (232 דקות). פר מאה פוזשנים – הפרש ממוצע על היריבות של 22.7, זורקים 7.3 שלשות בממוצע יותר מהיריבות וקולעים 5.3 יותר, 7 אסיסטים יותר מהיריבות ו-5.1 איבודים פחות.

הכי פחות יעילה: גארלנד, לאברט, אוקורו, ניאנג, אלן (107 דקות). פר מאה פוזשנים – היריבה מובילה בהפרש ממוצע של 2.2, ללא התעלות על אחוזי השדה של היריבות, אחוז ריבאונד של 10.6 פחות מהיריבה.

ומה לגבי החמישייה הראשית? גארלנד, מיטשל, שטרוס, מובלי ואלן (282 דקות), פר מאה פוזשנים – הפרש ממוצע של 3.1 לטובת הקאבס, זורקת 4.4 שלשות פחות מהיריבה וקולע 3.8 שלשות פחות.

רועי אמר שאם הקאבס יגיעו בריאים לפלייאוף אין סיבה שלא יעמדו בשורה אחת עם הניקס והבאקס, אני חושב שיש סיבה – החמישייה שלה פשוט לא מתחברת. מיטשל ואלן היו מבריקים כשקיבלו את הספייס שלהם, גארלנד מתקשה לשחק לצד מיטשל או לאברט והם שני השחקנים הכי משמעותיים לקאבס. בלי מיטשל ולאברט ההתקפה של קליבלנד חד ממדית, חסר לה קליעה בדרגת קושי גבוהה וחסר לה איום ממשי לחדירה לטבעת. גארלנד היה כזה אבל העונה האחוזים שלו גם באזור הטבעת ירדו משמעותית – העונה עם 51.5 אחוז באזור הצבע לעומת 53.15 אחוז בעונה שעברה, כשהוא ם משמעותית מגיע לטבעת יותר.

ברור שלקאבס יש כוח אש שכן כל שחקן יכול להתפוצץ, אבל בפלייאוף כשיהיה מדובר על משחק עם סגל שלם, יהיה הרבה פחות מקום לשחקנים כמו ניאנג ודין ווייד להתפוצץ. כשהקאבס יצטרכו לשחק על החמישייה שלהם, הם ייתקלו במשהו שהם נתקלו בו יותר מדי העונה, דווקא בסגל בריא – חוסר יכולת להתמודד עם כמות של כישרון בסגל.

ברור שבתור אוהד יגידו עליי שאני מנסה להגיד הפוך כדי שננצח, או שאני פסימי מטבעי. אבל עם כמה שהייתי רוצה שהמניע שלי לקרוא לקאבס "לא קונטנדרית" יהיה ממקום כזה, זאת לא הסיטואציה. שאר קבוצות הפלייאוף במזרח ובמערב הן קבוצות מגובשות עם חמישייה ידועה, קליבלנד היא קבוצה בלי חמישייה ידועה וכל משחק זקוקה להבלחה בין אם של שחקן שיצפו ממנו ובין אם לא. כשהקבוצות תגענה לישורת האחרונה, לקאבס תהיה בעיית תלכיד, כמו בעונה שעברה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה על הדיון המרתק.
    כוכבי הקבוצה נמצאים בסימן שאלה גדול.
    מיטשל ידע עליות ומורדות בפלייאוף, גארלנד צריך להוכיח שהוא ראוי לתפקד ככוכב משנה (וגם הציוות שלהם כגארדים נמוכים יחדיו טעון הוכחה הגנתית).
    מובלי ואלן חייבים להוכיח שהם לא דורכים אחד לשני באצבעות בהתקפה.
    הרצפה שלה זה סיבוב ראשון, התקרה שלה במידה והכל מתחבר זה גמר איזורי.
    שורה תחתונה: לא קונטנדרית.

  2. נתחיל בזה שהפייבוריטית הברורה היא בוסטון.
    לקאבס יש עוד דרך לעשות עד שיהיו מועמדת אמיתית – נתחיל בלנצח סדרה.

            1. פספסתי את זה, למרות שעכשיו נזכרתי שראיתי את המשפט הזה בטיוטה אתמול. אני אישית חושב שהן די קרובות

            2. פייבוריטית ברורה זה עניין של דעת קהל. הליינים אמרו את שלהם.

  3. תודה לשניכם.
    בניגוד לדעת הרוב פה, אני חושב שקליבלנד היא קונטנדרית, מכיוון שזאת קבוצה שלדעתי יכולה לנצח כל קבוצה בסדרה אם דברים מתחברים לה ברגע האמת, והמאזן הטוב שלה מראה שרוב הזמן היא לא כל כך רחוקה משם. הם שיפרו מאוד את נקודות התורפה המרכזיות מהעונה שעברה – עומק וקליעה.

  4. אחלה דיון.תודה רועי ומתנאל. הקאבס עדיין לא קונטנדרים, אם כבר מישהי שלא בוסטון/באקס במזרח שהייתי חושב עליה כקונטנדרית אלו הניקס.

  5. הצבעתי נגד הקאבס, מה שמעלה פלאים את סיכוייה להיות הסוס השחור של הפלייאוף הזה. אבל היי, חייבים לשחרר את יכולת הניחוס מדי פעם.
    תודה רבה מתנאל ורועי

  6. קליבלנד היא מסוג הקבוצות שתקועות יותר מהנגריות המפסידות של וושינגטון ודטרויט,
    אין לה שום סיכוי לזכות באליפות,
    אין לה איכות או ערך גבוה בסגל לטרייד שיהפוך אותה לכזאת
    ובחירות דראפט שיביאו לה את הלברון הבא.

    האם שווה לקבוצה כזאת להיות תחרותית? זאת צריכה להיות השאלה בדיון.

  7. טרם קראתי אבל המועמדות הברורות בעיני
    הם
    במזרח
    1 בוסטון
    2 מילווקי
    במערב
    1 דנבר
    חוץ מהם בקונסטלציות מאד יחודיות
    אז במזרח פילי ואולי אולי מיאמי
    במערב קליפרס ואולי אולי אולי פיניקס

  8. לא ברור עד הסוף מה הכוונה קונטנדרית.
    אם בוסטון ודנבר פייבוריטיות ברורות אז בעיני כל השאר לא.
    לא מילווקי
    לא פילי
    לא מיאמי
    לא הניקס
    וגם לא קליבלנד.
    קליבלנד אמנם באותה רמה של הרשימה, אבל רחוקה רחוקה מבוסטון.

  9. לא חושב שהם קונטנדרים.
    נראה שהם אמנם עמוקים אבל אם מיטשל לא ייתן פלייאוף מהסרטים, נראה שהם די בשיא שלהם, בעוד שלרוב הקבוצות יש עוד לאן להשתפר – בפלייאוף קבוצות מצמצמות את הרוטציה, אצלם זה לא בהכרח יתרון.
    מאמן – הוא מעולם לא עבר סיבוב כמאמן ראשי ולמעשה אימן לרוב קבוצות רעות ואין לו ניסיון בשלבים הגבוהים בפלייאוף.
    פציעות – האם כולם יבריאו לגמרי בזמן ויספיקו להכנס לכושר ?
    יציבות – לא על כולם שם אפשר לסמוך שיתנו תפוקה עקבית בסדרה

  10. שיתחילו להרביץ בוסטון תתחיל להפסיד. קליבלנד יש כמה בריונים באינספור עלוקות. וגם מוריד גשם פר אקסלנס.
    עוד אחד לרועי

  11. בס"ד
    תודה רבה חברים..
    בקונסטלציה מאד מאד מסוימת, הם יכולים לקחת אליפות.
    אבל הרבה דברים צריכים לקרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט