סיקור משחקי יום שני / שקד יעקובי

אם הרגשתם לאחרונה שיש קצת פחות נקודות במשחקי הNBA ושהשחקן האהוב עליכם לא קולע בצורה אסטרונומית אתם בהחלט צודקים. מאז פגרת האולסטאר ישנה מגמה בקרב השופטים לשרוק פחות שריקות ולתת פחות זריקות עונשין. אם במהלך השנים אחרונות התרגלנו לעונה סדירה שבה הכוכבים עושים כל העולה על רוחם, מגיעים אל הקו 6-10 פעמים בערב ובפלייאוף פתאום המשחק נראה אחרת, אז לא עוד. מאז פגרת האולסטאר כמות הנקודות ירדה בממוצע ב-4 נק' לקבוצה, כשהשחקנים זורקים בכמויות זהות ובאחוזים כמעט זהים, רק מקבלים פחות שריקות קלות כמו במשחק פליאוף. מה התוצאה? סקור נמוך יותר, משחק בוא השחקנים היותר חסונים פיזית ואתלטים פורחים למרות כמות המגע. גם הלילה היה אפשר לראות את המגמה הזו ממשיכה כבוחנים איזה קבוצות נראו טוב ואיזה שחקנים עוד לא התרגלו לפיזיות.

מי שלא ראה את הדאנק של אדוארדס זה הזמן

יוטה גאז(39:29) 104 – מינסוטה טימברוולבס(21:47) 114

אנטוני אדוארדס עם דאנק העונה וכל מילה מיותרת. הגארד הצעיר סיים עם 32 נק', 8 אסיסים, Monster dunk מהסרטים והוביל קאמבק של הוולבסחזרה מפיגור דו-סיפרתי אחרי פתיחה מצויינת של הג'אז. קולין סקסטון עלה מהספסל והוביל את ג'אז עם 24 נק' כשמארקנן מוסיף 22 משלו. בהיעדר בסנטר הפותח רודי גובר, נאז ריד עלה בחמישיה והראה שהוא יכול להיות סנטר פותח כמעט בכל קבוצה בNBA היום כסיים עם 17 נק'. הוולבס עולים חזרה למקום השני רק חצי משחק מאחורי אוקלהומה שנמצאת במקום הראשון במערב.

גולדן סטייט ווריורס(32:35) 112 – ניו-יורק ניקס(27:41) 119

סקרמנטו קינגס(28:39) 121 – ממפיס גריזליס(46:23) 111

אחרי ההפסד בקרב החפירות אתמול בלילה מול הניקס, הקינגס הגיעו מעט עייפים וקצת שאננים למשחק מול הגרילזליס חסרת ג'ה שסיים את העונה. ממפיס הפתיעו את הקינגס פתחו את המשחק מצויין וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 32-28 אך התחרטו מהר מאוד שלא לחצו יותר עם הרגל על הגז. ברבע השני סקרמנטו שיחקה כדורסל קצת יותר פיזי הגנתית הצליחו לשמור את ממפיס על 15 נק' ברבע השני. מאותו רגע המומטומים במשחק לא הפסיקו להתחלף. גם כשהיו בפיגור דו-סיפרתי הגריזליס לא הורידו רגל מהגז והצליחו להפוך את התוצאה 103-101 דקה לסיום. כשהדרמה בשיאה דזמון ביין ומאליק מונק הלכו ראש בראש אבל היתרון עדין נשאר בצד של האורחים. חצי דקה לסיום ניסיון של פוקס לעשות Two for One כמעט גרם לאיבוד כדור אך הגארד השתלט על הכדור וקלע לחצי מרחק זריקה שהשוותה את התוצאה. רגע לפני שהמשחק נשלח להארכה פוזשן הגנתי מצויין של הקינגס פשוט הדליק בהם משהו שהתפוצץ בהארכה שנגמרה בתוצאה 16-6 לקינגס שמשיגים ניצחון קשה אבל חשוב. אצל הקינגס, מאליק מונק קלע מהספסל 28 נק' חילק 6 אס' ואסף 6 ריב', סבוניס 25 ו18 ריב' ופוקס 23 נק' 10 אס' ו7 ריב'. מן העבר השני JJJ קלע 25, ביין הוסיף 24 וGGJ קלע 22.

לוס אנג'לס לייקרס(32:37) 136 – אטלנטה הוקס(38:30) 105

ללא טריי יאנג ההוקס היו אבודים הלילה מול לברון שקטע רצף שני הפסדים כשהו קולע 25 נק' מוסיף 10 אס' ורחוק 3 ריב' בלבד מטריפל-דאבל. מאז הטרייד דד-ליין שבסופו הוחלט להשאיר את דיאנג'לו ראסל, נראה שהוא משחק הרבה יותר בחופשיות ושירדה לו אבן מהלב. הלילה הגארד המשיך בתקופה המצויינת שלו כשסיים עם 27 נק' ו10 אס', והשאלה העיקרית של אוהדי הלייקרס תיהיה האם הוא יכול לספק את אותם מספרים גם בפליאוף. AD הוסיף 22 והאצ'ימורה 17 משלו. הליקרס ממוקמים במקום ה-9 במערב רק שניים וחצי משחקים מאחורי פיניקס.

אינדיאנה פייסרס(31:38) 103 – קליבלנד קאבלירס(25:43) 108

הקאבס הגיעו הלילה למשחק חוץ קשה באינדיאנה ללא אוון מובלי וכוכב הקבוצה דונבון מיצ'ל. בהעדר הגארד והסנטר, קריס לאברט וג'ארט אלן התעלו על טרנר והאליבארטון. לאברט שהקופץ לחמישיה סיפק את הסחורה עם 23 נק' ו8 ריב' 11 אס' וג'ארט אלן הוסיף 23 משלו עם 9 ריב'. האליבארטון סיים עם 14 נק' ו12 אס' וסיאקאם הוסיף 19 משלו אבל זה לא הספיק בהתמודדות הלילה.
הנצחון הלילה היה חשוב מאוד לקאבס במאבקי צמרת המזרח וקירב אותם משחק אחד בלבד למילווקי שנמצאת במקום השני. מהצד השני ההפסד הלילה של אינדיאנה בנוסף לניצחון של פילי על ההיט סיבך עוד יותר את פליי-אין המזרח, כשאורלנדו חמישית, פילי שישית שני משחקים מאחוריה, הפייסרס חצי משחק מאחורי פילי וההיט במקום השמיני רק שלושה משחקים מאורלנדו.

בוסטון סלטיקס(14:54) 119 – דטרוייט פיסטונס(56:12) 94

הסלטיקס שיחקו הלילה ללא טייטום, הולדיי והורפורד ולמרות העדר הכוכבים הראו למה הם הקבוצה הטובה בליגה. החימשייה של בוסטון נראו מצוין כשג'יילן בראון קלע 31 נק' 7 ריב', פריצ'ארד 23 עם 7 אס', פרוזינגס 22 נק' 8 ריב', לוק קורנט 4 נק' 10 ריב' ומעל כולם היה דרק וואיט עם טריפל-דאבל של 22 נק' 10 ריב' 10 אס'. לקח לבוסטון בערך רבע להתאקלם לסגנון המשחק עם שני גבוהיים אבל מהרגע שהבינו את הקונספט הם סגרו את ג'יילן דוראן(8 נק') ואייזאה סטיוארט(5 נק'). מהרבע השני הסלטיקס החלו לשטוף את המגרש כשקלעו 44.9% מקו השלוש ושלטו מתחת לסלים עם 53 ריב' אל מול 43 בלבד של דטריוט. בוסטון ממשיכה למצב את עצמה בראשות המזרח בזמן שהפיסטונט ממשיכים במסע אל עבר הדראפט.

פילדלפיה 76'(20:38) 98 – מיאמי היט(31:37) 91

אחרי שני ניצחנות מול הפיסטונס ושלשה על הבאז ענקית של אדביו, נכנעו הלילה ההיט ללא באטלר והירו לפילי חסרת אמביד. פילי הובילה לאורך כל המשחק וברבע השלישי כבר הייתה ביתרון שיא של 17 נק'. ברבע הרביעי ההיט עשו הכל כדי לחזור ו6:54 לסיום המשחק השוו את התוצאה 85-85. מכאן, שלשות של האקס קייל לאורי והגארד החדש באדי הילד פתחו פער תוך שתי דקות שממנו ההיט כבר לא הצליחו לחזור. נקמה קטנה ללאורי שהשאיר את פילי במקום השביעי במזרח ממש מעל ההיט שנמצאים בקמום השמיני. בצד של פילי טירייס מקסי הצטיין עם 30 נק' 10 אס' ו8 ריב', אוברה הוסיף 22 נק ו10 ריב' וקייל לאורי סיים עם 16 משלו. בצד השני אדביו ורוזיר סיימו עם 20 כל אחד.

שיקגו בולס(35:34) 110 – פורטלנד טריילבליזרס(49:19) 107

ניצחון שני ברציפות של הבולס שנראים בדרך הנכונה להבטיח את המקום ה-9 במשחקי הפליי-אין וממשיכים לחלום על המקום השמיני כשהם רק 2.5 משחקים מאחורי ההיט. הבולס הובילו לאורך כל ההתמודדות בזכות משחק מצויין של דרוזן שסיים עם 28 נק'. ברבע השלישי היתרון כבר גדל לדו-סיפרתי, אבל רבע רביעי מצויין של סיימונס עם 14 נק' החזיר את הבלייזרס למשחק עד פיגור נקודה בלבד 7 שניות לסיום. דרוזן נשלח אל הקו וקלע את השתיים שלו ניסיון אחרון של סיימונס נחסם על ידי אלכס קארוסו והבולס ניצחו 110-107.

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. תודה על הסיקור המצויין
    טייריס מקסי מראה ביציבות מרשימה שהוא הגניבה של פילי, גם כשביג מן אמביד נעדר.
    כבוד גדול ותקווה לעתיד.
    הדאנק של אדוארס מרשים מאוד. נראה אחריו שכואבת לו יד שמאל דווקא. ממה שראיתי הוא הטביע בכזו עוצמה ביד ימין שהכדור פגע לו בשמאל אחרי שעבר את הטבעת עד כדי כאב.
    וואו
    💪🏼

  2. תודה ענקית על הסיקור!
    איזה שינוי מבורך זה מיעוט השריקות
    אולי יצילו את הNBA
    אדוארדס מפלצת, אין מילים, אני בהלם מהדאנק הזה
    ממפיס יתמודדו חזק על אליפות שנה הבאה, פשוט קבוצה מצוינת, מטורף מה שהם עושים השנה עם 40 אחוז הרכב
    אינדיאנה מאכזבים קשות, סיאקם לא מוסיף להם את האקס פקטור
    כיף לראות את הפריחה של איטון, ממש מפרגן לו. עצוב נורא מצד שני לראות את העונה המסויטת של סקוט הנדרסון
    אדאביו המשיך את רצף משחקי ה100 אחוז משלוש עם 2-2 היום, למיאמי זה לא עזר אבל עדיין שאפו. בכלל מיאמי זאת הקבוצה הפחות אהובה עליי בליגה. גם הקהל שלהם מסריח, וגם הקבוצה אפורה חבל על הזמן והתרגלו יותר מדי לזרוק זין במהלך העונה

    1. אדוארדס הוא מיני לברון אבל בלי השקציות.
      הוא רק צריך להפנים את זה.
      +1966 על מיאמי. מקווה שהשנה בפלייאוף יחפשו את הזנב.

  3. ואלה התובנות שלי מהמשחק של הסלטיקס הלילה שמראה כמה הקבוצה מגוונת.
    רק אציין שקנינגהם של דטרוייט היה בחוץ.
    3 שחקנים בלואוד (טייטום, הורפורד והולידיי), אחד בשליש לואוד (פרוזינגס שיחק 20 דקות) ואחד עם נקע (האוזר).
    השאר עשו את העבודה כשארבע עם 20 נקודות ומעלה. אחד ווייט עם טריפל דאבל ראשון בקריירה. כשהיה עם 22, 10 ו 9 מאזולה נתן לו לעשות את האסיסט העשירי ומיד אחריו הוציא אותו, מה שגם מראה שהסטט כן חשובה לשחקנים ושהמאמנים (חלקם) מתחשבים בזה!
    מי ששיחק הכי הרבה בסלטיקס היה פריצארד ונתן תפוקה מצוינת (שווה ערך למה שהאוזר עשה אתמול) ורואים שיש לו הרבה יותר ביטחון עצמי. בקיץ יצטרך לשפר את הפלואוטרים והקליעה מחצי מרחק.
    חייב להגיד משהו על חבייאר טילמאן, אמנם רק 2 נקודות אבל הוא ניסה רק פעמיים והכי חשוב הוא משתלב מעולה בהגנה של הסלטיקס ואת זה לא תמיד רואים בסטט מעבר ל +/-. למרות שאינו גבוה הוא מסה באזור הסל ולא נותן סלים קלים למי שמולו.
    השחקן הגרוע היום בסלטיקס היה בריסט. כן יש לו סוואג בהגנה אבל היום ב 19 דקות הוא היה בעיקר נזק. אולי כדאי היה לשחק קצת יותר עם האחרים.
    .
    לגבי סקרמנטו, היה משחק מותח ורואים שהחזרה של ביין היתה חשובה מאד.
    הוויתור של הלייקרס על מאליק מונק מוכיחה ששוב נעשתה שם טעות ב LA, הוא לגמרי שחקן חמישייה שעולה ממרתפי הספסל ומביא שינוי.
    הקבאנוס נתן משחק מצויין אבל די סגרו לו את המסירה.
    אם הסאק היו מנצלים את החסימות הנפלאות שלו היו לו עוד לפחות 10 אסיסטים.
    אם ג"ס היו יכולים להביא אותו במקום גרין הם היו הולכים השנה בכל הכח על מספר 5!
    דארון פוקס במשחק לא משהו ביחס למה שהרגיל אותנו, אולי בגלל העייפות.
    השופטת הבלונדינית צריכה משקפיים.
    קבאנוס, קבאנוס קבאנוס…

    1. הלייקרס לא ויתרו על מונק,מונק הגיע ללייקרס להזדמנות אחרונה שלו כאשר הוא חותם על חוזה מינימום.אחרי שנה בלייקרס שבה הוא היה מצויין הלייקרס פשוט לא יכלו לשלם לו מה שמגיע לו ולכן הוא הגיע לסקרמנטו שיכלה לשלם לו

        1. הסבר ונמק איך בדיוק אתה יכול לשלם לשחקן מה שמגיע לו כאשר הוא אצלך בחוזה מינימום ויש לך תקרת שכר שהיא מלאה ואין לך זכויות בירד על השחקן.
          אשמח לתוובנות כי אני גם לא רואה איך טרייד היה עוזר לשמור את השחקן אצלך.

            1. שוב אתה זורק דברים באוויר .אם אני מבין אותך נכון היו צריכים לוותר על שחקנים נמצאים לקבל שחקנים פחות טובים או לפחות שמרוויחים הרבה פחות וזה בשביל לפנות מקום בתקרת השכר שיהיה להחתים את מונק.ושלא דיברנו על התניות למשל שאם אתה מעל תקרת השכר שלך אז לא יעזור לך לשחרר שחקנים ולהחתים במקומם.
              לא סתם נתתי את הדוגמא של ברוס בראון כי דנבר בדיוק כמו הלייקרס עם מונק פשוט לא יכלו לשלם לו את מה שמגיע לו ולכן הוא עזב.אין פה טעות אלא מצב קיים

            1. זה לא אותו מקרה.הטעות של דאלאס הייתה שנה לפני שהם לא האריכו לו את החוזה.פה לא הייתה בעיה שדאלאס לא יכלה לשלם אלא הרצון של ברונסון להגיע לניו יורק(שנה לפני היה כנראה סיפור אחר)

            2. כן ברור ככלל טעו בהערכת חסר שלו

  4. ראיתי את הדאנק של אנט ורצתי(וירטואלית) לשים פה קישור, תודה על הסיקור ושזה צורף לכאן, חבל לפספס!

    היילייטס מטורפים של קיירי ואנט יום אחרי יום waaw חחחחחח

  5. דאנקים 'על' שחקנים הופכים לעסק מסוכן, הם פשוט קופצים על שחקנים אחרים בשביל הפוסטר ובדר"כ גם מורידים את המגן עם היד.
    תודה שקד ומזל טוב

  6. תודה רבה שקד
    ומזל טוב!

    סקרמנטו מראים ניצנים של אופי לאחקונה וזה מעודד. בעיקר שווה לשים לב לאליס שפתאום פורח בהגנה וגם היום תרם המון, כולל חסימה נהדרת וקריטית במאני טיים על ביין.
    מונק פורח ולא מקבך מספיק קרדיט על המסםרים, הקלאץ, הביתים, האגרסיביות, המנהיגות ורגי ההיי לייט, ולמרות שזו חמישיה נמוכה, החמישה ששיחקה זמן ארוך בסוף המשחק, פוקס דומאס מונק אליס ומארי היא חזקה ממה שחושבים (הכל יחסי, ברור), כשמארי הוא בינתיים דווקא החוליה החלשה בה אבל עם בארנס על הספסל (ותאורטית הרטר אבל הוא בצניחה חופשית השנה), ועם מאץ אם שלא יהיה ממש גרוע עבורם, הם מסוגלים להפתיע את כל אלו שחושבים שהם לא יעברו סיבוב או אפילו יעופו בפלייאין.
    כל עוד הקופסא המנטאלית שלהם תמשיך להתחזק כמו לאחרונה, כמובן. אחרת הכל יקרוס.

  7. הדאנק של אנט חולני אני מת עליו
    אבל…
    כמו שכתבתי כאן לא פעם בעבר, וכנ"ל גם לגבי הדאנק של דיוויס על וומבי – זה לא דאנק
    🙂
    זה סוג אחר של קליעה, גריפין היה עושה כאלה, זה מגניב וזה מדהים, אבל זו לא הטבעה, אין מגע בין היד לטבעת. לכן זה פחות מלהיב אותי מהדאנק של גרין, למשל.

    1. מעניין, בעיניי יש הבדל בין דייוויס לגריפין ואנט. בעוד שאחד זרק את הכדור בקושי, אנט וגריפין בזמנו ריחפו, והנחיתו את הכדור אל תוך הסל, ולכן בעיניי זו הטבעה כשרה למהדרין. הדאנק של גריפין על פרקינס וגם ההוא על מוזגוב אם אני זוכר נכון הם בין המרשימים שראיתי, וגם של אנט היום ושל אנט על ווטאנאבי. גם גרין הביא דאנק מטורף לפני שבועיים, בעיניי אנט לוקח

        1. אגב הדאנק של גרין – אנפרני קפץ שם לאטרלית, לא שזה לא דאנק מטורף, אבל זה פחות פוסטר מזה של אנט. לדעתי אנט היום עם דאנק השנה, הכי יפה מאז… הדאנק ששמת כאן למעלה

            1. אגב כי אני שמעתי שאתה על עגלה של הקאפקייק – ב2014 גם הוא היה דאנקר לא קטן

            2. ובוודאי שאין כמו וינס, ומתחתיו לאבין,גורדון, דומיניק, מייק, קובי, הדוקטור, בלייק, ובקרוב אולי נוסיף את אנט וג'ה

            3. דירוג טוב. דומיניק הקדים את זמנו – הראשון עם עוצמה

  8. תודה שקד.
    (פיספסתי על מה הברכות ?)
    אני לא מתלהב מדאנקים, סורי, נקסט.
    מתלהב מאוד מסל קשה לביצוע כמו של קיירי אמש

  9. תודה רבה על אחלה סיקור.
    מזל טוב לנישואים ושתהיו מאושרים… (אל תשכח לבקש ממנה רשות לכתוב סיקור בירח הדבש…)
    מצויין שהליגה הורתה לשופטים להתעלם ממגע שנועד לגנוב פאול. אמנם פחות נקודות, אבל המשחק יותר מוצלח בעיני.

  10. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לחלוק כבוד לשור שלא מקבל כאן הערכה כמו האחרים ברשימה. יש שיאמרו בצדק. אני? אני רק רוצה לתת לדמאר קצת אהבה: On November 1, 2023, DeRozan passed Larry Bird for 38th in the NBA All-Time Scoring List in loss to Dallas Mavericks. On November 3, 2021, DeRozan passed Gary Payton for 36th in the NBA All-Time Scoring List in loss to Brooklyn Nets. On December 12, 2023, DeRozan passed Clyde Drexler for 35th in the NBA All-Time Scoring List in loss to Denver Nuggets.[141] On March 13, 2024, DeRozan scored a season-high 46 points and grabbed 9 rebounds in a 132–129 overtime win over the Indiana Pacers. He also passed Elgin Baylor, Dwyane Wade, and Adrian Dantley to enter 32nd place on the NBA All-Time Scoring List.

      1. אשריך, דמאר אחלה סקורר בעונה הרגילה ודמות חיובית בחדר הלבשה, כוכב בלי אגו וכל השטיקים של הצעירים של ימינו.
        זה לא פחות חשוב מהיכולת המקצועית שגם שם הוא סבבה.

  11. דבר ראשון מזל טוב שקד. לא מכיר עוד הרבה בחורים שאחד החברים הטובים שלהם הוא סבא של הכלה. אשריכם שניכם. לא מכיר אישית אבל כאן מרחוק שמח בשמחתכם.
    דבר שני – אני היחידי כאן שנהנה מהדאנק של א"א אבל לא נכנס לאיזה אטרף? כאילו מה שכחנו מהדוקטור/מייקל/דומיניק/וינס ושאר גדולי הדור של תקופתם? הרי היינו רואים דאנקים כאלה על בסיס שבועי.
    (מסקנה אפשרית – הדאנק האקספלוסיבי הפך באמת לדבר מאוד נדיר, עד שכאשר מגיע אחד כזה כולם חוטפים התקף לב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט