סיקור 5 משחקי שלישי / עמיחי קטן

5 משחקים היו לנו הלילה עם תוצאות די צפויות כשוושינגטון, שארלוט, ברוקלין והספרס הפסידו ועוד משחק אחד צמוד בין מינסוטה לדנבר, אבל יוקיץ' ניצח בסופו של דבר את הקבוצה שעלתה בלי 3 הגבוהים הבכירים שלה.

וושינגטון וויזארדס (11- 58) – יוסטון רוקטס (33- 35) 114- 137:

וושינגטון עלו בלי אבדיה שנפצע במשחק הקודם בין הקבוצות בשבוע שעבר, זה היה רק עניין של זמן עד לבריחה של יוסטון שמשיגים ניצחון שישי ברציפות ומצמצמים את הפער מגולדן סטייט העשירית במערב ל-2.5 משחקים בלבד.

ג'יילן גרין הוביל את יוסטון עם 42 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמן תומפסון קלע 25 עם 10 ריבאונדים, סמית רשם 18 ו-14, לנדייל קלע 12 עם 7 חסימות ופרד ואן-וליט קלע 10 עם 11 אסיסטים.

אצל וושינגטון, שמפאני רשם 16 ו-8 וגם קיספרט וברנרד קלעו 16 כל אחד, באטלר קלע 15 עם 9 אסיסטים, פול קלע 13 ב-5/18 מהשדה, הולמס רשם 12 ו-9, גיל רשם 12 ו-8 ובולדווין רשם 12 ו-7.

אורלנדו מג'יק (41- 28) – שארלוט הורנטס (17- 52) 112- 92:

אורלנדו נמנעים ממאזן שלילי, לראשונה מאז 2019, ועוד 2 ניצחונות הם יבטיחו את המאזן הטוב ביותר של המועדון מאז ימי דוויט הווארד ב-2012. הלילה הם חצו את רף 40 ההפרש כבר ברבע השני ויכלו לעשות יותר, אבל הורידו הילוך בשלב מאוד מוקדם ויציינו בעיקר את הניצחון הרביעי ברציפות כשרצף משחקי הבית שלהם יקבל טוויסט מעניין עם 6 קבוצות מערביות שיבקרו ב-6 המשחקים הקרובים.

קול אנתוני הוביל את אורלנדו עם 21 נקודות, סאגס קלע 16 עם 6 אסיסטים, 3 חטיפות ו-2 חסימות, באנקרו קלע 13 עם 5 אסיסטים, מו ואגנר קלע 13 ואח שלו פרנץ קלע 11.

אצל שארלוט, מילר קלע 21 עם 7 ריבאונדים, מיצ'יץ' קלע 20, ברידג'ס קלע 16 עם 5 אסיסטים ומאן קלע 11 עם 5 אסיסטים.

ברוקלין נטס (26- 43) – ניו-אורלינס פליקנס (42- 26) 91- 104:

רבע הבריחה של הפליקנס היה הרבע השני, אותו הם ניצחו 37- 24 ועלו ליתרון דו-ספרתי עליו הם שמרו עד לסיום. עם הניצחון השלישי ברציפות, והשביעי מתוך 8 האחרונים, הפליקנס מצמצמים את הפער מהקליפרס לחצי משחק בלבד ומבטיחים מאזן חיובי עונה שנייה ברציפות, נתון אותו הם השיגו לאחרונה בימי כריס פול בקבוצה ב-2008-9, ומאז פול עבר כבר בקליפרס, יוסטון, אוקלהומה, פיניקס וגולדן סטייט וסיים במאזן חיובי בכל עונה למעט 2010, ואולי גם העונה, כי עוד מוקדם לדעת שם.

זאיון הוביל את הפליקנס עם 28 נקודות ו-7 ריבאונדים, מקולום קלע 16 עם 5 אסיסטים, נאנס רשם 13 ו-10, ג'ונס קלע 11 עם 3 חסימות, אינגרם קלע 11 עם 6 אסיסטים ומרפי קלע 10 עם 8 ריבאונדים.

אצל ברוקלין, תומאס בתקופה הזאת בשנה שהוא קולע והוא הוביל את קלעי ברוקלין עם 25 נקודות, ברידג'ס קלע 15, שרודר קלע 12 עם 5 אסיסטים וג'ונסון קלע 10.

סאן-אנטוניו ספרס (15- 54) – דאלאס מאבריקס (40- 29) 107- 113:

רציתי לכתוב כאן על ההבדל בין הקבוצה שדונצ'יץ' שיחק בה באירופה והקבוצה של וומבניאמה בעונה שעברה ולהראות שכמה שוומבי טוב, לוקה היה צריך להיחשב פרוספקט גדול יותר אלמלא זה שב-NBA אוהבים את האירופאים שלהם גבוהים וארוכים, אבל שניהם לא הצטיינו בקליעה. דונצ'יץ' סיים עם 6/27 מהשדה שהם אחוזי הקליעה הכי נמוכים שלו מאז עונת הרוקי, אבל הביא טריפל-דאבל כרגיל, ואילו וומבניאמה היה באחוזים די דומים עם 3/13 מהשדה, ובמקרה שלו החסימות הן הנתון החיובי המרכזי. בכל מקרה, משחק בו דאלאס שלטו וגם משיגים ניצחון צמוד מהצפוי, כך שלוקה ידע מתי "לבזבז" יום קליעה כזה מזעזע.

קיירי היה הקלעי המוביל של דאלאס עם 28 נקודות ו-7 ריבאונדים, דונצ'יץ' הגיע בכל זאת ל-18 נקודות, 10 ריבאונדים ו-16 אסיסטים, אקסום קלע 16, גאפורד רשם 13 ו-8 ולייבלי קלע 12.

אצל הספרס, ג'ונס קלע 22 עם 9 אסיסטים, ואסל קלע 19 עם 3 חטיפות, ג'ונסון קלע 14, סוהן רשם 13, 10 ו-6, וומבניאמה קלע 12 עם 11 קרשים ו-6 בלוקים וברנהאם קלע 11.

מינסוטה טימברוולבס (47- 22) – דנבר נאגטס (48- 21) 112- 115:

המשחק היחיד בין שתי קבוצות במאזן חיובי היה גם המשחק הצמוד ביותר של הלילה, כשמינסוטה הובילו באמצע הרבע האחרון לפני שפורטר התחמם עם ריצת 7- 0 אישית. 2 שלשות של יוקיץ' ואחת נוספת של פורטר כבר העלו את האלופה ליתרון 8, 1:45 לסיום, אבל קונלי ומקדניאלס צמצמו ל-3. פורטר דייק ב-1/2 מהקו וכך גם יוקיץ' אחרי ריבאונד התקפה וקונלי הגיב בשלשה, יוקיץ' הפעם שם 2/2 ומקדניאלס ענה מחוץ לקשת ו-2 מהקו של מארי קבעו 115- 112 עם כדור אחרון של מינסוטה, אבל אדוארדס החטיא מחוץ לקשת ודנבר משיגים ניצחון חוץ חשוב.

יוקיץ' הוביל את דנבר עם 35 נקודות ו-16 ריבאונדים, פורטר קלע 26, מארי קלע 18 עם 11 אסיסטים וגורדון קלע 11 עם 14 ריבאונדים.

אצל מינסוטה, שהסתדרו בצורה סבירה לחלוטין בלי טאונס, גובר ונאז ריד, אדוארדס קלע 30 עם 8 ריבאונדים ואסיסטים, מקדניאלס קלע 26 עם 2 חסימות, קונלי קלע 13 עם 5 אסיסטים, קייל אנדרסון קלע 12 עם 2 חסימות ולוקה גרזה קלע 11.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. מסכים שלוקה היה יותר מוכח, לא בהכרח שהוא נחשב פרוספקט טוב יותר.
    לוקה היה מוכח, nba ready, עם רצפה בשמיים ותקרה עוד יותר, וגם היום הוא הוכיח שהוא מהטובים בעולם ועם פוטנציאל לקריירה מהגדולות אי פעם.
    וומבי היה פחות מוכח, עם רצפה נמוכה יותר וצ'אנס גבוה יותר(גם אם נמוך) לבאסט, אבל התקרה הכי גבוהה לשחקן אי פעם. 2.20, עם דריבל וקליעה ובלי חולשה אחת לרפואה במשחק, דומיננטי התקפית והגנתית(כבר יתרון על לוקה בחצי מזמן המשחק), וכאן השאלה איך מודדים פרוספקט.
    לפי תוחלת וממוצע התרחישים האפשריים וסבירותם? אז לוקה עדיף.
    או לפי מהו הפוטנציאל להצתת הדמיון ולשינוי תפיסת המשחק? אז זה וומבי.
    בכל מקרה לוקה היה אנדרייטד, וומבי היה די פיירלי רייטד

    1. וזה שבאמריקה התייחסו לרזומה "השחקן הכי טוב באירופה בגיל 17 שזכה בכל תואר אפשרי, כולל בנבחרת סלובניה" כדבר פחות מ"הוא עשה ווינדמיל בקולג' והוא יודע לעשות 360 וווווההוווווו הוא גם די גבוה!!!" מראה על הערכת חסר של אירופה ורפות הבנה, שמתבססת על טראומות עבר מאירופאים(דארקו, דראגן, אנדריאה, נבארו, רוביו ודומיהם)

      1. רוב מוחלט של הפלופים שהגיעו מאירופה הם גבוהים, לדעתי בעיקר בגלל שלליגה אין סבלנות אליהם או שלהם אין סבלנות לליגה והם חוזרים לאירופה מהר, בניגוד לגבוהים תוצרת ארה"ב שנוח להם יותר לחיות בארה"ב גם כשלוקח להם זמן. לצורך ההשוואה, יאן וסלי מול ג'יימס וייזמן.

    2. שאלה: שואלים אותך אם אתה רוצה את וומבי בגיל 25 (שאין לדעת איך ייתפתח), או את לוקה באותו גיל.
      את מי אתה לוקח?

      1. כבר עכשיו לא לוקח את וומבי,לא מחכה לגיל 25.נכון להיום וומבי מסתגל לליגה,ואין לו צוות שחקנים סביר לידו.שים עוד שחקן כוכב לידו , וכבר תבין עד כמה הבחור הזה עומד לשלוט בליגה.

        1. עדיף ללכת על בטוח במקרה של כישרון של גארד מוכח כמו לוקה לעומת כישרון של ביגמן צעיר.
          יש כמה דוגמאות מהעבר של ביגמנים סופר מוכשרים שנפצעו בתחילת הקריירה.(אודן,וולטון,סמפסון)
          יש גם את מינג וריד שבגיל 28 שבקו, אמביד שהקריירה שלו רצופה בפציעות והיעדרויות ממושכות.
          אלך על לוקה, גם אם התקרה של וומבי יכולה להיות גבוהה הרבה יותר, מטעמי בריאות.

      2. וומבי, לא בלי חשש, אבל וומבי – גם בגלל ההגנה, גם בגלל שלוקה לא מקפיד על המשקל, וגם בגלל שהקבוצה של לוקה, כנראה לא רק בגללו אבל אולי גם בגללו, מתקשה לנצח במאני טיים. מגוחך ככל שזה ישמע, לטעמי לוקה, נכון לעכשיו, הוא סוג של אכזבה, ולא בגלל יכולות כדורסל נטו אלא בגלל המסביב, ונכון לעכשיו, מוקדם מדי ככל שזה יהיה, אני חושב שוומבי בהחלט בכיוון.

      1. וומבי הוא פרוספקט נדיר. בכל מקרה לוקח את לוקה(בקצת כרגע). הוא יותר מוכח ולמרות שוומבי זה מניה כמעט ודאית, זה עדיין כמעט. לוקה שחקן טופ 5 בליגה לכל הפחות ועם קייס לטוב בעולם. וומבי יהיה שם בעוד שנה שנתיים כנראה. בכל מקרה אי אפשר לטעות כאן

  2. סיקור נהדר. תודה.
    תוצאות צפויות בתקופה שהקבוצות שצריכות את הניצחונות עושות את העבודה מול קבוצות שאיבדו עניין.

    1. לוקה כמה רמות מעליו בהתקפה. וומבי כמה רמות מעליו בהגנה. בסוף התקפה מנצחת ראה מאזן ספרס ומאזן מאבס 😂
      וומבי אבל יהיה מפלצת הבן אדם לא זורק בכלל ראש ולא מתנגש במגינים שזה יגיע הוא יוסיף 10 נק קל לסטט ומגינים מורתעים שיאפשרו לו לקלוע יותר.

      אצל וומבי מה דמדהים זה עבודת הרגליים שלו שהתלהבתי מהם עוד,שהיה באירופה. אנשים בגובה שלו הם ככ גמלוניים ומסורבלים והוא מעביר בין הרגליים ועושה נאטמאג לשחקנים ונע מצויין בהגנה.
      הוא מאד בוסרי יקח לו עוד איזה שנתיים להיות מפלץ.
      לוקה בא הרבה יותר מוכן וטוב ממנו בגילו ולוקה זרק ראש ואייייי מהשניה הראשונה שדרך על פרקט בארהב.

  3. תודה
    .
    ההתרשמות שלי מדנוור במיניץ
    המשחק היה גמור בחצי הראשון. מה מיני יכולה לעשות בלי גובר וקאט מול דנוור בריאה?
    ואזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז, אז הגיע הרבע השלישי בו מיני נלחמה כמו נמרה. בתחילת הרבע הם עצרו את דנוור בהגנה מהסרטים וזה בלי רודי. אפילו הובילו פעם לקראת הרבע. ברבע השלישי היה מותח וכפי שעמיחי ציין אבל בלי גובר וקאט קשה מאד לנצח אלופה בריאה.
    יוקיץ עם ההצגות וזריקת הראש זו תופעת טבע. מצד אחד כדורסל גדול שבא לתת לו נשיקה מצד שני זריקות הראש שבא לחנוק אותו. הכי מגעיל היתה זריקת הראש בעבירת תוקף שעשה עם המרפק אבל תוך חצי שניה הוא התעשת והבין שהעבירה שלו ואז באבירות עזר לשחקן בו פגע להתרומם.
    השלשה השלישית של יוקיץ בעצם הכריעה את המשחק הזה, גם אם זה לא נראה ככה…

  4. אהההה, רגע.
    למעוניינים, יש תחרות גלישת רוח היום בבת גלים, כרגע מחכים שהגשם יעצר בשביל להוציא אותה.
    לינק למצלמה למעוניינים.
    https://www.9825555.co.il/%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%AA-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9D
    עכשיו כאמור מבול אבל מי שיעקוב ייתכן שיראה את המשתתפים מרחוק.

            1. כשעוד הסתכלתי, זו לא היתה התחרות אלא גלישה חופשית. יש מצב שחיכו שהים יעלה עוד כי היה נמוך יחסית.
              בראשון אני חגגתי בצפונית עם גל בבת ים.

  5. ווש עלו בלי אבדיה, נו חברה רדו כבר מהענין של אבדיה. אפשר לחשוב שווש עלו בלי אמביד, ואם כן היה עולה ווש היו מנצחים? השחקן הוא בינוני אם רוצים להיות לארגים.אתם יודעים מה רול פלייר קרוב לטוב.הוא, קוזמה וגורדן פול הם המראה של מראה שבורה ומלאה בסדקים.שחקנים די מוכשרים כמו גרין ותומפסון משפצים את החוזה העתידי שלהם בזכותם.איזה סטט הם הביאו עם יכולת כזו אפילו בוסטון קטנה עליהם.
    שרלוט עוד הפסד ועוד לקבוצה שנתנה מנוחות ארוכות לשחקני רוטציה (משהו כמו 25 דקות או פחות לשחקן)
    ברוקלין בונה על תומאס ,שחקן התקפה לא רע עם הגנת פח.התוצאות כבר 4 הפסדים רצופים.
    דנוור עם 48 נצחונות הכי הרבה במערב.עם מיני ללא גובר וטאונס ,זה ריאלי מאוד מצד דנוור לגמור מקום ראשון במערב.

  6. בס"ד
    תודה רבה עמיחי.
    מיני מפגינים אופי, ונלחמים גם בלי הגבוהים, וזה לא המשחק הראשון ככה.
    בא לי שהם יפתיעו בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט