גולדן סטייט ווריורס מארחים את הניו יורק ניקס / שחר שרון

גולדן סטייט ווריורס מארחים את הניו יורק ניקס / שחר שרון

לאחר סוף שבוע קייצי ראשון שמגיע לאחר שעבר על ארץ הזהב חורף קר וגשום, אנחנו מגיעים לערב של כדורסל בין שתי קבוצות חמות שרוצות להמשיך את המומנטום הטוב ולסיים את העונה הסדירה חזק. שתי הקבוצות מגיעות למשחק הערב עם רצף של שישה נצחנות בעשרת המשחקים האחרונים. אצל גולדן סטייט, למרות פציעה של סטף שעלתה לקבוצתו בשלושה הפסדים (את שיקגו אני מחשיב כאחד מהם) הם עדיין ממשיכים במומנטום יחסית טוב מאז סוף ינואר שגם הקנה לסטיב קר חוזה חדש ואת מאמן החודש בNBA. ואצל הניקס הם כבר במשחק שלישי בטיול שלהם במזרח כשהם ניצחו את שתי המשחקים הראשונים שלהם מול פורטלנד ובשבת הם עשו טובה לגולדן סטייט בכך שניצחו את יריבתם הקינגס, למרות שלמעשה לא נראה שיש לגולדן סטייט סיכוי ממשי לעקוף אותם בטבלה.

הערב בכניסה למשחק

גולדן סטייט: השיבה הביתה וסאגת השעונים

הווריורס, שבאים אחרי ניצחון מרשים מול הלייקרס, מחפשים לחזק את מקומם במשחקי הפלייאוף. עם סגל מלא וללא פצועים, נראה שהערב הם מוכנים לקרב. סטף קרי, שחזר ביום שבת לאחר פציעה מאז דקות הסיום מול שיקאגו, חזר להוביל את גולדן עם 31 נקודות. בנוסף קליי נראה כבר לגמרי נוח בתפקיד השחקן השישי עם ממוצע של 20.3 נקודות למשחק ב45% לשלוש מאז שנכנס לתפקיד החדש, כנראה שמאוחר מדי לפתוח עבורו בקמפיין שחקן השישי של הליגה אבל לפחות הוא אמר שהוא למד לאהוב את התפקיד הזה ו. למרות ניצחון משכנע בשבת, ישנם גם תחושות מעורבות שהניצחון הגיע הרבה בזכות מזל בדמות פצצה לעין של אנתוני דיוויס שסיים את המשחק בתחילת המחצית הראשונה וגם סאגת השעונים המוזרה שהעיבה על סיום המשחק. אך אל נשכח שבזמן שסטף היה בחוץ הווריורס הפסידו כמה משחקים שהיו משמעותיים עבורם במאבקי הפלייאין וכעת נראה שהם מגיעים לישורת האחרונה של העונה הסדירה כשכנראה אין להם סיכוי ממשי להתחמק מתמונת הפלייאין.

ניו יורק ניקס: ההגנה של פלייאוף

הניקס נמצאים ניצחון אחד מלהבטיח את מקומם בפלייאין, והם עושים זאת עם הגנה קשוחה כמו סטייק ניו יורק. ג'יילן ברונסון, שחקן השבוע בקונפרנס המזרחי, קולע מאז שהגיע אל המערב 43.5 למשחק. ובהחלט נראה שהניקס עשו את עסקת חייהם כשהחתימו אותו להיות שחקן הפרנצ'ייז שלהם. עם זאת, הם יחסרו את שירותיו של אוג׳י אנאנובי, ג'וליוס רנדל ומיטשל רובינסון. דונטה דיווינצ'נזו, שחזר הערב לביי קיבל מחווה קטנה כשהציגו את שחקני הניקס.

בעוד הווריורס מקווים להשלים ניקוי סידורי נגד הניקס לראשונה מאז עונת 2018-19, והניקס מחפשים להחזיק יריב שישי ברציפות מתחת ל-100 נקודות.

אצלי אגב הסופ״ש האחרון היה עמוס: בשישי בערב אירחתי חברים לארוחת שישי גדולה וגם שגב הגיע עם יין מעולה, תוך כדי שעשיתי על האש גם יצא לי חתיכת בשר שנראית כמו ארץ ישראל.

בשבת וראשון ניצלתי את מזג האוויר הטוב בשביל להתחיל כמה תחביבים שהרבה זמן רציתי להתחיל בהם. בשבת עשיתי שיעורי בית בגולף לאחר שלקחתי שיעור ראשון בתחילת השבוע והתאמנתי על החבטה. מדהים כמה שגולף זה נחשב ספורט בורגני ויקר בארץ ופה אני משלם 14$ על 100 כדורים.

בראשון הייתי בים ורכבתי על רולר בליידס, דבר שלא עשיתי מאז החטיבה במקרה הטוב והאמת שממש נהנתי לחזור לזה.

לאחר מכן הלכתי לחגיגות פטריקס דיי שזה חג אירי, דבר שנחגג במיוחד בחוף המזרחי אך בכל ארצות הברית שיש בה קהילה אירית מאוד גדולה.

כמובן גם שצפיתי במשחק המוזר בין גולדן לליקרס אך בהחלט היה מהנה עד השתי דקות האחרונות בקרב הענקים בין לברון לסטף.

הערב שגב עם שפעת אז הגעתי למשחק לבד, רפואה שלמה לשגב 🙏

כשהגעתי האווירה כבר מהכניסה הייתה מחשמלת. לא היה מקום אפילו לצלם נורמלי את סטף מתחמם וכל העמדות היו מכוסות עם כתבים ולא הצלחתי לקחת יותר מדי תמונות מוצלחות, אך חימום מוזר של סטף שניסה לקלוע את החולצה שלו לסל הסתיים כשהחולצה כמעט נחתה לי על הראש, חבל שרק כמעט

כמו כל משחק בכל ערב יש מחווה לקבוצה או קהלים מסויימים, הערב התקיים ערב מחווה לבוליווד כנראה לכבוד חג ההולי המתקרב. כך שקיבלנו ריקודים יפים בתחילת המשחק עם תלבושות הודיות מסורתיות בצבעי גולדן סטייט, טאצ׳ נחמד ביותר

הרכבים

גולדן

קרי, פודג׳מסקי, וויגינס, קמינגה, וגרין

ניקס

ברונסון, מקבריד, ג׳וש הארט, דונטה דיוינג׳נזו, הרקנסטיין

מהלך המשחק

רבע ראשון

הווריורס פתחו את ה3 דקות הראשונות של המשחק עם 3 איבודי כדור ו 0 נקודות כשמהצד השני הרקנסטיין עושה לגולדן סטייט המון בעיות בעקבות יתרון הגובה שלו. סטף לדעתי נדבק מהשפעת של שגב ולא הופיע למשחק וכבר ב 07:05 לאחר שקלע 8 נקודות והעלה את הניקס ל15-4 וורירוס נאלצים לקחת טיימאוט. דבר נוסף הערב שמאוד מפתיע אותי היא כמות הקהל שמעודד דווקא את האורחת. נדמה שבכל סל של הניקס השאגה של הקהל כמעט זהה לשאגה שבאה אחרי סל של קמינגה (היחידי שקלע בינתיים מהשדה).

השלשה הראשונה של גולדן במשחק (מתוך 2 בלבד ברבע)

אך מדהים שבNBA סל אחד משנה מומנטום ואחרי סל של גרין ב5 לסוף הרבע הניקס עם טיימאוט, שממנו הוורירוס חזרו גבוהים יותר והניקס נמוכים יותר, מה שגם שינה את המומנטום וריצה קטנה של הספסל של גולדן מסיימת את הרבע ב30-22 לניקס. כשקמינגה וטרייס עם 6 נקודות כ״א ומהצד השני מקבריד עם 11 והרקנסטיין עם 8 ב6 דקות בלבד. גולדן סטייט עם 5 איבודי כדור כש2 מהם רשומים על סטף, לעומת 1 בלבד של הניקס.

הנעת כדור יפה של הווריורס מסתיימת אצל קמינגה

רבע שני

מודי חוזר לרוטציה ופותח את הרבע השני לתרועות הקהל שממש רוצה לראות אותו מקבל מקום של קבע בהרכב, ובשביל זה הוא יצטרך כנראה לספק יד יותר יציבה משלוש. איך שכתבתי זאת הוא גם קלע מהפינה שלשה קשה בסוף שעון. יופי ילד!

בדקות בהן שיחקו ההרכבים השניים נראה שלגולדן יתרון קל אך מרגע שהפותחים חזרו לשחק הניקס פתחו שוב מבערים בזמן שסטף קרי לא מצליח לפגוע מהשדה ואפילו לייאפ לא נכנס בעבורו הלילה. בינתיים זה כריס פול בערב קליעה חד הוא מוביל את הווריורס עם 2-2 מחוץ לקשת ו12 נקודות.

רק ב05:23 לסיום הרבע השני סטף קרי עם סל שדה ראשון לשלשה, ביום רגיל זה כל מה שהוא צריך בשביל להתעורר אך כנראה שההגנה של הניקס עליו בינתיים עושה את העבודה. יש סטיגמה על הקהל האמריקאי שהוא מעריך בעיקר התקפה, אך הערב מהלכי hustle במיוחד של הצעירים מקבלים תשואות יותר מאשר שלשה כזו או אחרת.

המחצית נגמרת לאחר הגנה טובה משתי צידי המגרש ב62-56 לניקס. האווירה פשוט חשמל ויש הרבה אוהדים משתי הקבוצות. כשבראנסון עמד על קו העונשין קריאות MVP חזקות התחלפו בקריאות בוז של אוהדי גולדן שהבינו שהם צריכים להתעורר עבור הקבוצה שלהם. שתי הקבוצות הצליחו לנטרל את הנשקים המרכזיים של היריבות שלהן והניקס ממשיכה בתצוגת הגנה מצויינת כאשר היא די מבטלת את סטף בהתקפה. גם ברונסון בינתיים בערב יחסית צנוע לעומת התקופה האחרונה בה הוא נמצא. מקבריד אצל הניקס במחצית מצויינת עם 6-8 מהשדה ו19 נקודות. קרי התעורר לקראת סוף הרבע וסיים אותו עם 15 נקודות לאחר שהיה רק עם 7 עד ה5 דקות האחרונות של המחצית. אגב בהרכב הראשון של הוורירוס וויגינס עם 12- גרין 11- וקרי 10- במדד ה +/- שמראה עד כמה ההרכב הראשון של הניקס היה דוממנטי על זה של הווריורס.

רבע שלישי

את הרבע הפעם פתחו הכוכבים בצורה הרבה יותר חזקה כשסטף עם 5 נקודות מהירות ומהצד השני דיויג׳נזו עם 5 וברונסון עם 4. בזמן שכל האוהדים חוזרים מהפסקת הנקנקיות שלהם בינתיים קיבלנו את הדקות הטובות במשחק. אך כמו בפתיחת הרבע הראשון ההרכב הראשון של הניקס מנצח זה של הווריורס וב07:32 פייתון השני וקלי חוזרים לעשות קצת הגנה ולשפר את הקליעה, ששניהם אגב עם מדד +\- חיובי בניגוד לאלו שהם החליפו. הדקות האחרונות היו יותר מעצבנות ואיטיות כשגולדן מתחילה לשלוח את הניקס כמעט בכל התקפה שניה אל הקו. בנוסף אירוע מעניין ב1:24 לסיום כאשר טרייס ממש צועק על סטיב קר לעשות צ׳אלנג׳ על בלוק שנשרק כנגדו כעבירה וקר מתעלם ממנו, כנראה שלא קיבל אישור מהעוזר שלו שזה מהלך שכדאי לעשות צ׳אלנג׳ עליו.

סיום הרבע 99-88 לינקס. ולמרות שמקבריד נעצר עם רק 4 נקודות ברבע, ברונסון פתח מבערים והוא כבר עם 29 נק׳ ב11-21 מהשדה ודונטה עם 18 נקודות כאשר 10 מתוכם ברבע. סטף קרי פתח את הרבע טוב אך מאז היה על הספסל והוא עומד על 22 ב7-15 מהשדה וקלי תומפסון עם 9 ברבע השלישי.

רבע רביעי

לרבע הזה עלו רק הוורירוס כאשר בהגנה הם משיגים עצירות עם הרבה מלחמה במיוחד בריבאונד. ובהתקפה עם סלים שבאים עם תנועה טובה וב9:27 לאחר ריצת 7-0 הניקס לוקחים פסק זמן כשהקהל פשוט בטירוף וגם אני עם צמרמורות מהאווירה הערב.

אווירה של פלייאוף בצ׳ייס הלילה

מהטיימאוט הניקס חזרו שוב עם ריצה משלהם וב103-95 ווריורס עם פסק זמן משלהם בשביל להכניס את סטף קרי וקמינגה לישורת האחרונה של המשחק. האם נראה הערב את השף מבשל ניצחון ביתי בזמן שבינתיים אפילו לא היינו פעם אחת ביתרון? נחכה ונראה

כמו בכל המשחק הווריורס לא באמת הצליחו להתקרב לניקס וכשוויגינס על הקו למרות פיגור 12 בלבד הקהל החל לעזוב, איזה סיום מאכזב למשחק מבחינת הקהל. למרות שסטף קרי לא מצליח להתחמם כל עוד הוא בצד שלך קשה להספיד אותך, אך לצערי יש אוהדים שמעדיפים לוותר על הפקקים ביציאה והם לא יחכו לראות האם אולי יהיה הלילה נס ז׳לגיריס. שגם לצערי לא הגיע.

סיום המשחק: 119-112

בלטו

ניקס

ברונסון עם 34 נקודות ב12-25 מהשדה ו 3-9 לשלוש והוסיף 7 אסיסטים

מקבריד עם 29 נקודות ב9-13 מהשדה ו6-9 לשלוש

דונטה בערב החזרה שלו לצ׳ייס עם 18 נקודות ב7-13 מהשדה ו4-8 לשלוש

גולדן סטייט

סטף עם 27 נקודות ב8-20 מהשדה ו4-13 לשלוש

טרייס ג׳קסון-דיוויס עם 19 נקודות ב 9-10 מהשדה ודאבל דאבל של 10 ריבאונדים

קלי תומפסון עם 18 נקודות ב6-15 מהשדה ו5-10 לשלוש והוסיף 8 אסיסטים

סיכום הערב

הניקס ממשיכים את הסיבוב שלהם בחוף המערבי עם עוד ניצחון משכנע שמסדר להם באופן רשמי לפחות מקום בפלייאין אך באופן מעשי מראה שהם מוכנים לקראת הפלייאוף.

גולדן סטייט במשחק לא משכנע לא נראתה טוב מהפתיחה אך בכל משחק שעובר הצעירים מתחברים יותר עם הותיקים וגם צוברים ניסיון משמעותי. בינתיים כבר מחכה המשחק הבא מול ממפיס, שאמור לעזור לקבוצה לחזור ולנצח ובכדי לנסות לסיים את העונה במקום ה-9 ולקבל משחק ביתי מול כנראה הלייקרס במה שנראה כמו להיות או לחדול עבור שתי הקבוצות הללו.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סיקור מצויין .
    ניהול משחק חלש של קר , שמתעקש לייבש את מודי בעוד שפודז' לא פוגע כבר תקופה . טרייס ג'קסון צריך לפתוח במקום וויגנס .
    מקום 10 עדיין בהישג יד .

    1. גם אולי מקום 9 אבל הדרך משם לפלייאוף מאוד מסובכת כשצריך לנצח 2 משחקים קבוצות שבינתיים אנחנו מתקשים מאוד לנצח

  2. מצויין. תמונות מעולות. נראה שהיה לך מושב טוב מאד. מזכיר לך ולכל הכתבים האחרים: כשמעלים תמונות אנא השתמשו בלינק לתמונה ע"י לחיצה עליה בצד ימין של העכבר, ואז היא נעולה. 20 שניות של עבודה, אבל חוסך לאתר נפח גדול (וכסף) אצל השרת.
    תודה

  3. ככה עושים סיקור בחינם!! שאפו שרון! אתה הולך ומשתדרג ממשחק למשחק!
    תענוג גדול! אני מוכרח לשאול, במה אתה עוסק למחייתך? מצטער אם כבר ענית בעבר ופספסתי…
    אולי תוסיף איזו כתבה אישית עלייך, "מי ומה" אתה…לפני שאתה נוסק הלאה?
    נדמה שהחיים במפרץ נואמים לך מאוד, למרות שהייתי מוריד את הסטייק הזה מהאש 50 שניות קודם לכן 🙂
    Good Friends, Good Vibes…

    למרות זאת, ב"דוגרי" או ב"תכלס" (שאלה מאיפה אתה בארץ)…Real Talk…
    לא משנה מה תעשה, רוב הקוראים באתר יקנאו בך עד דם.
    עם זאת, המסקרים של "הופס" בנ.ב.א בכללותם, לא עושים עבודה מספיק טובה ואף לא מעכלים את מעמדם.
    הם יחסית מתרפקים במזלם ולא מבינים שבעוד שנה ואף פחות, יהיו עשרות ישראלים שיילחמו אחד בשני עבור כל משבצת סיקור בליגת הכדורסל הטובה בעולם. ה"קומבינה" הזאת, של הופס…הוא רק "קומבינה" לזמן קצוב.

    כי בסופו של דבר, רק הטובים ביותר יסקרו את הנ.ב.א מהשטח.
    עתיד "הופס" להפוך למדרגת קפיצה משמעותית עבור כל כותב צעיר אשר רואה את עתידו בעיתונאות ספורט. בכל הארץ וכשם דבר.
    אני צופה שתוך שנתיים שלוש, יהיו מאות ישראלים אשר יתדפקו על תיבות הדואר של עמיחי, רועי ומגוון העורכים עבור בקשות לסיקורים דרך "הופס".
    Make it Happen Now, dont wait for it or take it for granted.

    אני אוהב את הפן ה"בלוגי" של הכניסה הזו. הייתי נוהג באותו האופן ומקווה שתמשיך כך…
    עם זאת, עלייך להנגיש את עצמך והחוויה אלייהם אפילו עוד יותר.
    בכדי להעלים את הקנאה, אתה צריך להיות אף יותר מופשט ואנושי.
    בזמן שאנו בארץ עדיין שומעים אזעקות (אפילו באילת לפניי יומיים)…
    קשה לקורא הארץ ישראלי להתחבר לדברים ולהגיב אלייהם. כי הפערים במציאות כה שונים ורחבים.
    בנרגנותו, הוא מקנא בשקט וע"פ התגובות, בוחר שלא להגיב.
    איזו קטנות נפש מה! 🙂 אל תלחם בה, אך תנסה לנאום לה. לכאב הקיומי כאן בבית, עם כל הזוהר והיופי שאתה חווה.

    טיפים : עם התגית שלך, אתה לא חייב להשאר בבוטקה כל המשחק. אתה יכול לרדת לפרקט ולעמוד.
    אתה יכול למצוא נקודה טובה ולנוע ללא מפרע באולם. אתה יכול לעמוד מאחורי ספסל הבית וגם היריב…לצלם, להקליט, לדבר…
    אל תהא מקובע לעמדת "הטלוויזיה" שנתנו לך. סתם כסא מחורבן בתכלס. אם יש מושבים ריקים ליד הפרקט? הם שלך עם התגית!
    יש לך תגית! לך! טייל! צלם! אתה יכול גם כל המשחק לעמוד מאחורי הספסל…כמובן לאור תנאי הבטחון והסיטואציה.
    אני הייתי רק ב-2 משחקיי נ.ב.א בחיי, אך גם בלי הופס, ישבתי ליד אמא של אל הרינגטון והיא הזמינה אותי לדירה שלה אחריי המשחק…

    עם התגית שיש לך על הצוואר אין מגבלות על החומר האנושי, התיעודי או המקצועי שאתה יכול לשאוב, ללמוד ולהחכים ממנו…
    ישראלי ממוצע "קומבינטור" היה נכנס גם למטבחים עם התגית ועושה טעימות של הבורגרים שירדו הרגע מהגריל…

    עם הלבוש והשקפיים שבחרת, אתה ממש לא נראה לי Introvert כמו רוב המסקרים באתר…
    Be yourself, Be kind, Be Cool and Love Basketball.

    תשאל את ה-PR מתי יש אימונים. אם תוכל להגיע. אולי תוכל להגיע לאולם, סתם לאכול צהריים? תשאל.
    מתי יש אירועים פתוחים למדיה. מתי אתה יכול להגיע לארוחה של הקבוצה עם חתיכת נייר ואייפון.
    Invest Yourself in this "Free Hobby", the payoff is priceless…

    הם מדברים על "חורף" והיום היו 34 מעלות באילת. אחריי עשר שעות עבודה ורבע בקבוק ליקר…
    כתבתי לך את התגובה הזו. חחחח….אני בטוח שאתה הולך עוד להשתפר בהרבה! אתה מוכשר!

    Lets GO Sharon!!!
    Lets GO Baby!!!
    Lets GO HOOPS!!!
    LETS GO!!!!!

    1. האמת, אולי 37-43 שניות לפניי כן….
      חמישים שניות כבר מוגזם…

      רצועה כזו של סטייק צריכה לדעת צריבה בצד אחד והשני, זה רק שירה עבור הטעם…
      If we dont bleed through the middle, what can we relate to?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט