הסאנס יתארחו בקליבלנד וחמישה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני רגוע / רותם אלרן ומתנאל אלאשבילי

מתנאל כתב על שלושת המשחקים הראשונים, רותם על שלושת האחרונים.

1:00 – דטרויט פיסטונס (53-10) VS שארלוט הורנטס (48-16)

קרב תחתית מהמזרח יפתח את הלילה. דטרויט שבאה מובסת מול דונצ׳יץ׳ ודאלאס שקלעו עליה 142 נקודות בביתה תתמודד עם קבוצה הרבה פחות מוכשרת בהתקפה.

ההורנטס, שניצחו את הנטס בשארלוט במשחק האחרון, נמצאת במקום ה-29 בליגה בנקודות למשחק.
מבחינת פצועים אין שינוי מהמשחק האחרון של שארלוט, קווינטין גריימס בדטרויט מוגדר בספק.

מבחינת יכולת הקבוצות עצמה – לדטרויט יש יותר כוח אש כשהגארדים שלה אייבי וקאנינגהאם בתקופה טובה. עוד דבר שיש לפיסטונס יתרון משמעותי בו על ההורנטס, הריבאונד. דטרויט קבוצת ריבאונד ממוצעת עם 43.6 למשחק (מקום 16) בעוד שארלוט עם 41.1 (מקום 29). ההפרש נראה לא משמעותי אבל כשלדטרויט יש שחקן כמו ג׳יילן דורן שהוא ריבאונדר התקפה נהדר הוא יוכל לתקן המון החטאות.

מבחינת שארלוט אין ספק שהסיפור הוא מיילס ברידג׳ס, שסל הכלים ההתקפי שלו מול הפורוורדים של דטרויט משמעותי, מאחר שסטוארט יתקשה לשמור על הקליעה שלו, ופונטקיו יתקשה איתו בפיזיות.

אני מהמר על משחק צמוד אבל על ניצחון של דטרויט ב-8 הפרש.

1:30 – קליבלנד קאבלירס (23-42) VS פיניקס סאנס (27-37)

הקאבלירס קבוצה משונה העונה כשדונובן מיטשל לא משחק. מצד אחד היא יכולה לנצח במותחן את הסלטיקס ומינסוטה, מצד שני להפסיד לשאריות של הניקס ולנטס בבית. אין ספק שקליבלנד תלויה במיטשל, אבל כדי באמת להתמודד עם פיניקס החזקה היא תצטרך את אוון מובלי שלצערה הרב – לא משחק. מיטשל, גארלנד ושטרוס בספק למשחק. אם שלושתם לא ישחקו אני צופה משחק שיא של בראדלי ביל, שככל הנראה יחגוג על הגנת הגארדים החלשה של הקאבס באופן כללי. כדי לנצח הקאבס יצטרכו ערב גדול של שחקן משנה, זה יכול להיות לאברט, זה יכול להיות ניאנג וזה יכול להיות גם קרייג פורטר ג׳וניור שונות.

בהגנה הקאבלירס יצטרכו להתמודד עם הסקורר הכי כשרוני בליגה, וכנראה גם לא יצליחו, כי קווין דוראנט בחמשת המשחקים האחרונים על 33 נקודות למשחק ב-54 אחוזים מהשדה וכמעט 43 אחוזים לשלוש.

פיניקס מגיעה אמנם לסביבה קשה, כי הקאבס במאזן 6-14 נגד קבוצות מהמערב, אבל לא מדובר בקאבס במלוא הדרם. לכן, פתיחה חזקה של הסאנס תוכל לגרום לה לשייט לאורך המשחק.

אני מהמר על ניצחון של פיניקס ב-12.

2:00 – סן אנטוניו ספרס (50-14) VS גולדן סטייט ווריורס (30-33)

אחרי שהיממו את הווריורס מחוסרי סטף, ללא ויקטור, בסן פרנסיסקו, ההתמודדות עוברת לטקסס.
ויקטור וומבניאמה צפוי לחזור, והווריורס יהיו בבעיה. כי אם הצליחו לחטוף בבית 126 נקודות מאחת מקבוצות ההתקפה הרעות בליגה, בלי שחקן המפתח שלהם, כשכל המשחק מושתת על פיזיות והאסל, מה יעשה בטקסס וומבי?

אני צופה משחק שיא של ויקטור וומבניאמה מול אולם מלא, חוסר הסייז של הווריורס על אף היותו של גרין מגן נהדר יעזרו לסן אנטוניו בזכות וומבי ושחקנים כמו קלדון ג׳ונסון לשלוט בצבע ולאמלל את הסמול בול של גולדן סטייט.

מה גולדן סטייט צריכה לעשות? להוכיח שיש לה מספיק פיזיות כדי להתמודד עם הענק, לצאת למתפרצות ולהשתמש בשחקנים כמו פוג׳מסקי וקומינגה האנרגטיים כדי לשבור את ההגנה של הספרס שמאוד תלויה בויקטור וסוהאן.

כידוע, הווריורס קבוצת שלשות נהדרת, לעומת הספרס שנמצאת במקום ה-27 באחוזים לשלוש. על אף חסרונו של קרי, הווריורס יצטרכו לשחק מעבר לקשת, בטח כשדווין ואסל בספק למשחק ולספרס יהיה קשה להחזיר על קליעות מבחוץ של גולדן סטייט.

אני מהמר שלמרות משחק השיא של וומבניאמה הספרס יפסידו בזכות מופע שלשות של גולדן סטייט ב-9 הפרש.

2:00 – שיקגו בולס (33-31) VS דאלאס מאבריקס (28-36)

המשחק השני שיתחיל ב-2:00 הלילה יגיע אלינו היישר משיקגו, שם הבולס יארחו את המאבריקס למפגש בין שתי קבוצות שיצטרכו ניצחון על מנת לשפר ולקבוע את מיקומיהן במאבק על הפלייאין.

שיקגו תגיע למשחק ללא לאבין, פטריק וויליאמס ולונזו בול (כתמיד), כאשר גם טורי קרייג נמצא בספק אליו, אך למרות הפציעות היא תבוא בכושר לא רע בכלל – עם 8 ניצחונות ב-15 משחקיה האחרונים ויכולת התקפית סבירה למדי (מקום 13 בליגה במהלך אותם 15 משחקים) שיקגו מצליחה להציג כדורסל איכותי פה ושם, אך הבעיה היא שהאיכות מגיעה בעיקר בצד ההתקפי, כשההגנה כושלת פעם אחר פעם ומדורגת במקום ה-23 בליגה במהלך תקופה זו. ההגנה החלשה צפויה להוות חיסרון משמעותי במשחק זה, כאשר מול הבולס ניצבת דאלאס, אשר למרות חוסר יציבות ופציעות מצליחה לשמור על רמה גבוהה בהתקפה, כשב-15 המשחקים האחרונים היא אף מדורגת במקום השלישי ב-NBA במדד הרייטינג ההתקפי. המאבריקס מציגים יכולת מרשימה בהרבה מזו של הבולס, ולאור החולשה ההתקפית של שיקגו ברור למדי כי דאלאס היא הפייבוריטית לקראת המשחק.

המאבריקס יגיעו למשחק בסגל מלא לחלוטין, ועם היכולת שראינו מהם בתקופה האחרונה לא צפויות לצוץ בפניהם יותר מדי בעיות הלילה – שיקגו לא מחזיקה בשחקני הגנה איכותיים, ובוודאי לא בשחקנים שיהיו מסוגלים להאט כוכבים התקפיים ברמתם של דונצ'יץ' ואירווינג, כך שצפו לתצוגות מצד שני הכוכבים הגדולים של דאלאס. הסגל שלה לא ארוך או מרשים במיוחד מעבר לשני אלה, אך מול שיקגו אין סיבה שדאלאס בכושרה הנוכחי (הכולל 10 ניצחונות ב-15 משחקיה האחרונים) תצא מהמשחק הזה עם ידה על התחתונה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דאלאס ב-11.

3:00 – דנבר נאגטס (20-44) VS טורונטו ראפטורס (41-23)

המשחק הבא יבוא אלינו מדנבר, שם הנאגטס, המדורגים במקום השני במערב והמחזיקים במאזן השני בטיבו בליגה, יארחו את טורונטו, המגיעה מהמקום ה-12 במזרח וכשהיא תשחק ללא סקוטי בארנס ויאקוב פלטל, בנוסף לאר ג'יי בארט, ברוס בראון וכריס בושה הנמצאים בספק למשחק.

דנבר מגיעה למשחק הזה כפייבוריטית החד משמעית, כאשר עם פער של 21 משחקים מהראפטורס הבדלי הרמות בין הקבוצות עצומים, כשהם מתעצמים עוד יותר לאור מצב הפציעות וההיעדרויות של הראפטורס. הנאגטס מדורגים במקום השביעי ב-NBA במדד הרייטינג ההתקפי ובמקום העשירי במדד הרייטינג ההגנתי, בעוד טורונטו מדורגת במקומות ה-20 וה-24 (בהתאמה). גם בימים כסדרם הסגל של טורונטו לא מספיק חזק על מנת להתמודד עם האלופה המכהנת בהובלת ניקולה יוקיץ', והחיסרון של בארנס באופן ספציפי רק מדגיש זאת עוד יותר – בדקות של בארנס העונה הראפטורס מחזיק בנט רייטינג שלילי של 3.2- נקודות ל-100 פוזשנים, אך כאשר הוא לא משחק הם מידרדרים עוד יותר ל-6.0-. קשה לראות איך הראפטורס מחזיקים בסיכוי כלשהו לניצחון במשחק הזה, כך שסביר להניח שיתווסף עוד הפסד חוץ ל-22 שכבר צברו העונה מחוץ לאולמם הביתי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דנבר ב-21.

4:30 – פורטלנד טרייל בלייזרס (45-18) VS בוסטון סלטיקס (14-49)

המשחק שיסגור את הלילה יגיע אלינו מאורגון, שם פורטלנד תארח את הסלטיקס לאחד מהמפגשים הפחות מאוזנים של הלילה.

הטרייל בלייזרס מגיעים למשחק עם רשימת פציעות מכובדת, כאשר מלקולם ברוגדון, שיידון שארפ וג'בארי ווקר ימשיכו להיעדר, בעוד ג'רמי גראנט נמצא בספק למשחק. במשחקם האחרון הם הצליחו להכריע את טורונטו בהארכה, אך כאן מחכה להם יריבה קשה בהרבה שקשה לי להאמין שיצליחו להתמודד מולה בהצלחה. למרות הניצחון מול טורונטו, פורטלנד מחזיקה רק ב-3 ניצחונות ב-15 משחקיה האחרונים, כאשר במהלך תקופה זו מחזיקה הקבוצה ברייטינג ההתקפי החמישי בחולשתו בליגה והרייטינג ההגנתי השביעי בחולשתו. גם ללא הפציעות מדובר במשחק שהסיכוי של פורטלנד לצאת עם ידה על העליונה בו הוא אפסי, ולאור מצב הפציעות והמומנטום השלילי של הקבוצה, נראה כי היא מגיעה מנקודת חיסרון בולטת במיוחד.

הסלטיקס יבואו למשחק לאחר שלפני יומיים ניצחו את הסאנס ללא יותר מדי מאמץ למרות 45 נקודות מקווין דוראנט, וכאן סביר להניח שיקבלו התנגדות משמעותית פחות חריפה מצד פורטלנד. אין לטרייל בלייזרס שחקנים ברמתם של דוראנט או ביל שיוכלו להוות איומים של ממש על הגנת הסלטיקס, ולצד זאת הגנת הכנפיים בפורטלנד לא צפויה להאט את טייטום או בראון, כך שמדובר במשחק שתוצאתו כמעט קבועה מראש.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון חוץ קליל של הסלטיקס ב-18.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ניחושים:
    הבוכנות יקחו מול הצרעות
    השמשות ינצחו את הפרשים(יש פרשים באפור שקשה יותר לנצח)
    הדורבנים ינצחו את הלוחמים בתצוגה של וומבי
    פורצי הדרך ינצחו את השוורים בטריפל דאבל שביעי ברצף לבייבי שקץ
    הנגיסונים ינגבו מול הדינוזאורים
    והאירים ינגבו מול מנתצי הפערים

    1. הדיכנות יעקצו
      הפרשים ישרפו
      הלוחמים ידרבנו
      השוורים יפרצו את הבייבי
      הדינוזאורים ינשנשו
      והלפריקונים יפרצצו.

  2. שירותי ההשכמה הטלפונית ברחבי העולם קרסו עקב עומס בהזמנות לשעה 1 לקרב בין שארלוט לדטרויט.
    ביבי אחרי עוד הכרזה על הניצחון המוחלט: הולד מיי ביר.

  3. הסלטיקס שומרים על הלטבי בתוך תיבת בטון עם פצפצים. גם ג'רו נשמר טוב.
    השאלה היא האם כולם יהיו בריאים בפלייאוף ואם זה יספיק מול דנוור?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט