פריוויו משחקי יום ראשון ממוספר / פתיבר

(nba.com)

שבוע טוב אמיגוס. השבוע נבצר מיהלי להצטרף לכתיבת הפריוויו וכהרגלנו בקודש, כשיש בית ריק אני מנצל את ההזדמנות כדי לעשות שטויות. אני לא יודע מה איתכם אבל אני לפחות מרגיש שבליגה האהובה עלינו יש איזשהו פטישיזם למספרים וסטטיסטיקות שלפעמים עוקרים מהספורט את העיקר. כמחאה על הנודניקיות של התופעה היום הפריוויו שלנו יסבוב סביב השחקנים בעלי מספר הגופייה הגבוה ביותר בכל קבוצה, יאללה לעסק.

21:30 – מילווקי באקס (23-41) מול לוס אנג'לס קליפרס (20-41):

כיף של משחק לפתוח איתו את השבוע!. בסיפתח של הערב יפגשו שתי קבוצות בצמרת הקונפרנס שלהם שנותנות עונה טובה מאוד אבל מצד שני לא מציגות קייסים משכנעים להיותן קונטדריות. הקליפרס התחפשו לאטלנטה כשכבר חודש הם ניצחו והפסידו את אותה כמות משחקים, כשלא היה להם רצף (שלילי או חיובי) של מעל 2 בכל התקופה הזו. הבאקס מגיעים מצוננים, ששתי הפסדים רצופים (אחד לפאקינג דיאנג'לו ראסל, עם הולידי בקבוצה זה לא היה קורה), הרגיעו את המחשבה שדוק ריברס פיצח איך לממש את הפוטנציאל השאקובי של יאמיאן.

בעל גופייה 44 בקליפרס הוא לא פחות מאשר מייסון פלאמלי, אחד השחקנים בעלי החזות הכי רדנקית בNBA. כדי לחגוג את המאורע הוא לוקח בדיוק 4.4 ריבאונדים למשחק וכבר 4 שנים הוא הפלאמלי היחיד בליגה. מרתק!

בבאקס לא הייתה בכלל שאלה על מי נדבר כי משחק אצלם ג'יי קראודר, מספר 99 בשבילכם. הוא אחד משמונה שחקנים בהיסטוריה (כמעט!) שלבשו את הגופייה המוזרה הזו. במשחק הקודם של הבאקס הוא הבריק עם 5 ניסיונות מהשדה, שלושה ריבאונדים וחטיפה. תחברו את הכל מה תקבלו?, 9!, הוא כנראה השחקן היחידי בהיסטוריה של הnba שלבש גופייה 99 וביום קלנדרי 9 בישראל השורה הסטטיטית שלו היא 9. וואו!

המלצת צפייה עבור: כל חובב NBA שיש לו זמן

הימור: הקליפס ניצחו בצמוד במשחק המוקדם של שבוע שעבר, הם אטלנטה עכשיו, באקס ב3

00:00 – יוסטון רוקטס (35-28) מול סקרמנטו קינגס (26-36):

עוד משחק ממש אחלה למי שיתחשק לו אפטר-פארטי אחרי המשחק הקודם. יוסטון או שכבר אפשר לקרוא להם בייבי נאגטס?, מגיעים לסקרמנטו אחרי ששנגון החליט לאותת לעולם שהוא עומד להיות כוכב על עם שתי תצוגות מפלצתיות שאם לא היינו בזים לסטטיסטיקות היינו צוללים אליהם באיזה שתי פסקאות טריפל דאבלים פחד אלוהים ישמור. מהצד הסגול אין חדש תחת השמש, סקרמנטו מנצחת יותר שהיא מפסידה והיא בקצב ניצחונות שהביא לה עונה שעברה את המקום השלישי במערב אבל העונה אפילו לא מכניס אותה לפלייאוף ישירות. דארון קולע בצרורות, סאבוניס עושה קסמים והמצ'אפ שלו עם שנגון הוא אולי המעניין ביותר הערב.

אבל עזבו שטויות, אתם יודעים מי לובש את גופייה מספר 41 אצל סקרמנטו?, האחד והיחיד טריי ליילס. מה האחד ב40 מציין אתם שואלים?, את העובדה שנבחר מקום אחד בדראפט לפני אחד, דווין בוקר. האמת מזל, לא יושב על בוקר מורמני.

מהצד השני את גופייתו המפוארת של בובאן מריאנוביץ' מעטר המספר 51 שזה המספר הגדול ביותר אצל יוסטון. לא רק זה אלא שבובאן הוא השחקן הגבוה ביותר בליגה. הפעם נוריד אחד ממספר הגופייה ונגלה שנשארנו עם חמש, שזה בדיוק מספר הסרטים בהם בובאן המקסים שלנו הופיע, כשאחד מהם הוא אפילו מסדרת סרטי האקשן המהוללת ג'ון וויק, כל הכבוד בובאן!

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים לראות סנטרים אירופאים לבנים אדירים מתגוששים בשעה סבירה בינונית

הימור: סקרמנטו צריכים את הניצחון יותר, סקרמנטו ב10

00:00 – אטלנטה הוקס (34-29) מול ניו אורלינס פליקנס (25-38):

הנה נגיד משחק לא כזה מרגש בין שתי קבוצות שמסורתית משחקות בימי ראשון. הפליקנס שכל שבוע אני אומר שבשקט בשקט הם נותנים עונה ממש מעולה וטפו טפו די בריאה פוגשים את אטלנטה שכל עונה אני אומר שמשהו רקוב בממלכת דנמרק והם צריכים לעשות שינוי.

באטלנטה עם גופייה 43 זהו לא אחר מאשר סאדיק ביי, השחקן היחיד שקוראים לו סאדיק שאי פעם לקח חלק בליגת הNBA. חדי העין מכם ישימו לב שהוא השחקן היחיד שליגה העונה שיש לו ראסטה אחת צבועה בורוד וראסטה אחת בירוק. למי שפספס את הידיעה זוהי כמובן מחווה לג'וקר, כי כמו שהג'וקר נאבק בכל העולם כך גם סאדיק שלנו (ציטוט שלו אני אפילו לא צוחק).

בפליקנס עם גופייה מספר 50 זהו ג'רמיה רובינסון ארל. זה אולי נראה שם קצרצר בעברית אבל באנגלית יש כאן 22 תווים, שזה שקול למקום השני בהיסטוריה מבחינת אורך שם ביחד עם קודוול-פופ. מי הראשון אתם שואלים? Martynas Andriuškevičius כמובן ששיחק 1.5 בממוצע למשחק בליגה בימים היפים של 05 שזה בעצם 50 הפוך, מדהים איך שזה מסביר את התופעות על המגרש.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים קבוצות שקרויות על שם ציפורים

הימור: פליקנס ב15

00:00 – מיאמי היטס (28-35) מול וושינגטון וויזרדס (52-10):

רק לכתוב את המאזן של הוויזרדס עשה לי צרבת. מיאמי מגיעים למשחק קצת כמו הבאקס, מצוננים. שני הפסדים רצופים לקבוצות הכחולות של OKC וDAL ביאסו תקופה של 8 ניצחונות והפסד. הוויזרדס מהצד השני יכולים לפתוח שמפניות שבשעה טובה הצטרפו לקבוצת הדאבל פיגרס בניצחונות בזכות רבע רביעי מעולה של דני בוי הצדיק היחיד בסדום.

במיאמי נכבד את הרכש החדש הישר מערבות אוסטרליה פאטי מילס והגופייה המגניבה שלו 88. יש 9 אנשים בהיסטוריה שלבשו גופייה כזו (בחיאת דינק לא יכולת להתחלף עם ה99?). פאטי מילס האלוף הוא השחקן האבוריג'יני היחיד בהיסטוריה של הליגה ועדיין כשהוא הגיע למיאמי הוא היה צריך להחליף את המספר הרגיל שלו 8 כי זה היה תפוס על ידי ג'מאל קיין שחקן ה2 ווין.

בוויזרדס מודל 2024 יש הרבה טיפוסים מפוקפקים, אבל האם מישהו מכם שמע על יוג'ין אמורואי שזו השנה השלישית שלו בNBA ולובש את גופייה 97 (אחד משניים בהיסטוריה)!. יוג'ין קלע העונה סה"כ 135 נקודות ואם זה ימשיך ככה הוא עומד להיות שחקן שלא קלע פי שתיים ממספר הגופייה שלו בעונה סדירה. מרשים מאוד יוג'ין

המלצת צפייה עבור: פטריוטים הדוקים

הימור: למיאמי אין מקום להפסדים מיותרים במאבקי המזרח. מאמי ב25.

00:00 – אורלנדו מג'יק (27-37) מול אינדיאנה פייסרס (29-35):

משחק מעניין על 6 נקודות יתרחש גם הוא בשעה 00:00 היום בין שתי קבוצות עם סגנונות שונים בתכלית. אורלנדו ההגנתית אחרי סטריק טוב של משחקים (8-2 בעשרת האחרונים) נמצאת במקום החמישי במזרח שממנו נכנסים לפלייאוף מהשער הראשי, אינדיאנה ההתקפית לעומתם נמצאת במקום ה8 ממנו מחתתים רגלים בקרבות הפלייאין האכזריים ודוגרי זה יהיה ממש מבאס לא לראות את האליברטון בפלייאוף אחרי העונה המדהימה שהוא נותן. למרות שבין הקבוצות מפרידים שלושה מקומות, מפרידים בינהם רק שתי ניצחונות!, יהיה חם הלילה בפלורידה.

אבל עזבו את השטויות האלה של הפלייאוף, ידעתם שהאס מהספסל של אורלנדו העונה קול אנתוני לובש את גופייה מספר 50, לכן לא מפתיע שהוא נמצא בטופ 50 בליגה בדיפנסיב רייטינג מבין השחקנים ששיחקו מעל 20 דקות. מהצד של אינדיאנה כמעט ודיברתי על פסקאל סיאקאם הרכש הנוצץ שלובש את גופייה 43, לרוע מזלכם באינדיאנה משחק שחקן אפריקאי נוסף, אוסקר טשיאבה הקונגוזלאי. אוסקר החמוד לא נבחר בדראפט ולובש את גופייה מספר 44. הממוצע של שני הפורוורדים הללו למשחק עומד על 25 וקצת נקודות שזה קצת יותר מרבע מסכום הגופיות שלהם.

המלצת צפייה עבור: חובבי הפכים, חובבי מזרחים

הימור: אורלנדו ב5

01:00 – ניו יורק ניקס (26-37) מול פילדלפיה 76זרס (28-35):

עוד מאבק ישיר בבטן הלוהטת של המזרח בין שתי קבוצות חבולות שהוכיחו שהן הרבה יותר טובות מהתקופה האחרונה שלהם. הניקס נטולי רנדל ואננובי זה לא אותה קבוצה שדרסה את הליגה והם נמצאים על מאזן בינוני של 4-6 בעשרת המשחקים האחרונים, כשניצחון על אורלנדו הסופש הרגיע מעט את הרוחות. חוץ מזה אם הם רוצים להתעודד הם תמיד יכולים להסתכל על היריבה שלהם הערב, שללא הMVP המכהן שלהם בקושי מחזיקים את הראש מעל המים ולא אופתע לראות אותם בפלייאין. מקסי וחצי האריס זה לא מספיק והסיקרסז סופרים שלושה הפסדים רצופים ו7-3 בעשרת המשחקים האחרונים.

גם לניקס יש שחקן שלובש את גופייה מספר 50 וזה אייזה הארטנשטיין העצום. אייזה הוא בן 25 שזה בדיוק חצי מ50. הוא גם הספיק מ2018 לעבור חמש קבוצות בNBA והשאלה שעולה בהתחשב באווירה הג'ינג'ית שהוא משרה היא האם מדובר בלוק רידנאור. אצל פילי מי שמבסוט מאוד מפציעתו של אמביד זה פול ריד, שבתור סנטר שנבחר על ידי קבוצה שהשחקן הכי טוב שלה זה סנטר לא זכה להמון קרדיט, ואילו עכשיו הוא מנצל את הפציעה לשיאי קריירה בדקות למשחק. והוא גם לובש את גופייה מספר 44!. אילומנטי קונפירמד?

המלצת צפייה עבור: חובבי פלסטרים, חובבי מזרחים 2

הימור: ניקס ב12

01:00 – אוקלהומה ת'אנדר (19-44) מול ממפיס גריזליז (42-22):

לפעמים הגלגל מסתובב ממש מהר. משחק שבעבר היה יריבות מרה, משחק שלפני שנתיים היה קרב קצוות בין הגריזליז הצעירים והמפתיעים שמצאו את עצמם בצמרת המערב לנמושה מאוקלהומה ונגמר ב73 הפרש לממפיס, היום הוא קרב קצוות בין הרעמים הצעירים והמפתיעים שמוצאים את עצמם מובילים את הקונפרנס! מול הנמושה המאכזבת מממפיס (טריפל J טריפל מ).

עוד גופייה מספר 50, הפעם של זקן השבט אצל הרעמים, מייק מוסקלה. שחקן שכבר 10 שנים בליגה ולא הגיע ל10 נקודות לעונה באף אחת מהן. העונה הוא משחק 11 דקות למשחק אצל הת'אנדר, שזה בדיוק משחק אחד כי הוא ממש לא מזמן חזר לקדנציה שלישית בקבוצה. אגב מה יוצא כשמחסרים 1 (משחק) מ11 (דקות), נכון מאוד, 10.

איזה כיף שאני מסקר את ממפיס ולא צריך לדבר על הכדורסל שלהם. בכל מקרה לג'ון קונצ'אר יש את גופייה 47, שזה הגופייה הכי גדולה בקבוצה. בתור אוהד ממפיס אני יכול לתת קצת פיקנטריה מיוחדת וזה שהוא כנראה השחקן הכי גרוע אי פעם שעשה טריפל דאבל. עשיתי חיפוש בהתבסס על ממוצעים למשחק וPER ועוד לא מצאתי אחד יותר גרוע, בין הקוראים שיצליחו למצוא יוגרל אקדח הישר מהאוסף הפרטי של ג'ה.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים בלואוטים, או נקמות של רעמים

הימור: OKC ב30

01:00 – ברוקלין נטס (39-25) מול קליבלנד קאבלירס (22-41):

עוד משחק קצוות והפעם בקונפרנס המזרחי. אחרי התקופה הפסיכית שהם שרפו את הליגה הקאבס מצליחים להשאיר את הראש מעל המים עם הפציעה של דונובן, אבל שוב כמו הניקס או פילי הם רק צל של התקופה הטובה שלהם. הנטס די מאכזבים כשהם נכון להיום אפילו מחוץ לפלייאין, בטח כשאין להם סיבה לא להיכנס כי הבחירה שלהם בכל מקרה לא שלהם העונה. ברידג'ס מאמי שעונה שעברה נראה כמו כוכב גם די מאכזב ובאופן כללי קצת כמו אטלנטה ברוקלין צריכה ללחוץ על כפתור הריסטרט.

סוףסוף שחקן טוב עם הגופייה הגדולה ביותר!. תודה לך דונובן מיטשל. כולם יודעים שהוא עם אחוזי יוסג' ממש גבוהים, קולע בצרורות ועושה בערך הכל שהעונה גם הגנה, אבל האם ידעתם שהתכשיט הפצוע של הקאבס מתהדר בגופייה מספר 45, שזה בדיוק בין ה44 WS המצטברים שהיו לו עד עכשיו לאורך הקריירה ל460 המשחקים ששיחק חלקי עשר שזה 46?, אין מצב שידעתם. אצל ברוקלין כמו יכולות הכדורסל גם המספר גופייה המקסימלי די נמוך, קלקסטון עם 33. בתאום דיאנדרה ג'ורדן לקלקסטון יש אחוז קליעה אפקטיבי ממש גבוה, בדיוק פי 2 ממספר הגופייה, 66% אפקטיבי. שדווקא העונה בגלל שבואקום של ברוקלין הוא משתשעשע קצת יותר עם זריקות שהם לא דאנקים (אפילו זרק 4 שלשות וקלע אחת!) אז האחוז האפקטיבי שלו ירד

המלצת צפייה עבור: לא ברור האמת

הימור: קליבלנד ב14

01:00 – לוס אנג'לס לייקרס (29-33) מול מיניסוטה טימברוולבס (20-44):

את הערב יחתום משחק בין הזאבים למלכים. הזאבים יאלצו להסתדר עד הפלייאוף בלי הווינגמן החתולי של אדווארדס הלא הוא קארל אנתוני טאונס. בעוד שהלייקרס גם הם מתמודדים עם פציעות של לברון ואנתוני אדווארדס אבל אולי זה מה שצריך כדי להדליק בD-LO את ניצוצות הבחירה השנייה החבויים בו, כשבשישי האחרון הוא ניצח כמעט לבדו את הבאקס בסגל מלא עם המון קרח בורידים.

אצל הלייקרס הגופייה המובילה היא של כריסטיאן וודס עם 35. וודס הגיע בקול תרועה כגבוה עתיר נקודות שהגיע כמעט בחינם, הוא השתפך כמה הוא רצה והעדיף להיות לייקרס. אולם לפעמים גם כששני הצדדים מעוניינים לא תמיד יש כימיה. וודס נותן את העונה הגרועה בקריירה שלו מאז הפך לשחקן אמיתי בניו אורלינס כשהוא בשפל של נקודות אחוזים דקות וריבאונדים, לא נעים. אה שיט זה סיקור מסוג אחר. עד כה העונה הוא קלע בדיוק 35 שלשות.

אצל מיניסוטה השחקן עם הגופייה הכי גדולה הוא לוקה גרזה 55 שחקן השנה בעבר במכללות ושחקן TW אצל מיניסוטה בהווה, TW זה לא באמת בקבוצה אז נעבור לשחקן הבא ג'סטין ג'קסון עם 44, מאז שהשחקן בעל השם של גיבור מסרטי מארוול, התגלגל למיניסוטה, הוא הספיק לשחק שני משחקים ולא לקלוע נקודה אחת, גם לא מעניין, טוב אז מי הבא? לאונרד מילר. בחירה 33 בדראפט האחרון שהנציח את הרגע עם הגופייה 33 ושיחק 7 משחקים בקבוצה וקלע בהם 15 נק'. גם לא מרגש. אבל היי55-44-33. דרופ דה מייק

המלצת צפייה עבור: האמת משחק לא רע וגם יש קצת דם רע מאז הפלייאין של שנה שעברה ששלח את הלייקרס לקבל בראש מדנבר רק בגמר המערב ואת מיניסוטה לקבל בראש מדנבר בסיבוב הראשון. אז מי שקם מוקדם לקפה ורוצה לראות רבע אחרון איכותי אני מניח.

הימור: אני מהמר על הפתעה?, לייקרס ב3

נסיים עם השיר של הדג נחש שכבר עלו לפני שנים רבות על הבלוף של הליגה

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. מקסי כבר שבוע לא משחק בגלל זעזוע מח
    פילי משחקים בלי 4 שחקני חמישייה והשחקן חמישייה שכן משחק זה טוביאס שהוא בעצם שחקן חיזוק של הקבוצה השנייה

  2. תודה על פריוויו מהאגדות ועל הגיבוי המופלא!
    הפריוויו נהפך לפי אלף יותר טוב כשיש לך מבחן בסטטיסטיקה מחר (מבוסס על סיפור אמיתי).
    ההמלצות צפייה הרגו אותי, במיוחד בברוקלין קליבלנד.
    אין כמוך פתיבר.

  3. פרוויו משובח מלא באנדוקטות שוליות וציוני דרך זניחים, בדיוק מהסוג שאני אוהב
    שועשעתי קשות
    תודה גדולה
    🙂

    1. ראיתי ריאל נגד סלטה ויגו. היה משחק קשה עד הגול השני שפרץ את הסכר. קארלו גאון של חילופים, אחרי השני הוריד את מודריץ והכניס את קרוס ומיד עוד שני גולים, וזה בלי בילינגהם. שנה הבאה גם מ'בפ'ה פמצטרף ללהקה של אנצ'לוטי ואז ריאל תהיה יותר טובה ממנצסטר שיטי…
      עכשיו על מכבי תל אביב מול ביתר.

      1. חרא משחק של מכבי תל אביב אבל 3 נקודות ועכשיו 5 צפונית לחיפה.
        נשגב מבינתי איך קבוצה ששמה 4 ליוונים לא מסוגלת ליותר מפנדל מול בת'ר רושליים.

  4. השופטים עם השופטת הגרועה בליגה ניסו בכוח לתת למיאמי לנצח את וושינגטון עם שריקות אוויר הזויות ועצימת עיניים לצעדים של באטלר ורובינסון, ואיכשהו זה לא הצליח להם.
    ניצחון נאה לוויזארדס. השיפוט כרגיל מחורבן מינוס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט