פורים שפיל NBA של 2024 חלק ראשון – פריוויו למשחקי שלישי / עמיחי קטן

האתר הרשמי של הקליפרס

לפני 3 שנים כתבתי שני קדימונים בסגנון הזה, אבל עבר מספיק זמן מאז והרבה שינויים חלו בליגה, אז אפשר לעשות זאת שוב, כשהפריוויו היום יכסה את החצי הראשון והפריוויו הבא שאכתוב יכסה את החצי השני. הניקס ופילדלפיה ייפגשו שוב, הפעם עם אנונובי ומקסי שחוזרים מפציעות, אוקלהומה תארח את אינדיאנה וסקרמנטו את מילווקי לקרבות צמרת בין מערב למזרח, ממפיס תארח את וושינגטון למשחק שהוא לא ממש צמרת בלשון המעטה, וכך גם הספרס ויוסטון, ואילו יוטה תארח את בוסטון למשחק בין הצמרת לתחתית והקליפרס ומינסוטה ייפגשו לקרב צמרת מערבי

מתוך ויקיפדיה: פורים שפיל (מיידיש או מגרמנית: Purimspiel; משחק פורים או מחזה פורים) הוא מופע היתולי לחג הפורים המתבסס על מגילת אסתר. זוהי למעשה דרמה קומית, שבה שחקנים, לעיתים קרובות לא מקצועיים, מופיעים בסגנון הקומדיה דל ארטה. השחקנים מחופשים לגיבורי המגילה כמו מרדכי היהודי, אסתר המלכה, אחשוורוש והמן. מופעים מסוג זה היו נהוגים בקרב יהודי אירופה מאז המאה ה-16.

1:30 ניו-יורק ניקס (37- 27) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (36- 28):

ויהי בימי רוז, הוא לאון רוז המולך על פעולות הכדורסל של הניקס כנשיא, שבע ועשרים ומאה פצועים. בשנת שלוש לתפקידו עשה משתה לכל אנשי הניקס, חיל שחקנים וצוות, הפרתמים ושרי הקליעות לפניו. בהראתו את עושר סלי ברונסון, ואת יקר תפארת ההגנה, ימים רבים על הניצחון על קליבלנד. והשקות בכלי זהב והשתיה כדת אין אונס, כי כן יסד ת'יבודו על ההגנה. כטוב לב ת'יבודו ביין אמר לסריסי החמישייה לשחק המון דקות בלי לנוח, ויפצעו רובינסון, רנדל ואנונובי ויקצוף לאון רוז מאוד וחמתו בערה בו.

ויאמר ניק נרס לפני כל שחקניו בקבוצה, לא על אמביד לבדו מוטלת כל העבודה, כי על כל החמישייה ועל כל המחליפים, אשר מפסידים רבות בלעדיו ובלי מקסי שחוזר הלילה. כי יצא הדבר על כל השחקנים להבזות הקליעה בעיניהם, באמרם אמביד אמר שהוא יקלע 35 נקודות בכל משחק ואז הוא נפצע. והיום הזה יחגגו עלינו היריבות אשר ינצלו את הסגל הקצר ואנחנו נסיים עם סקור נמוך. וישלח ספרים אל כל השחקנים בקבוצה, אל שחקן ושחקן ככתבו, ואל כל אחד כלשונו, להיות כל שחקן יוצר מצבים ומנסה להכניס את הכדור לסל.

רמת עניין של משחק: B+ – קבוצות במאבק צמוד והפעם עם יותר שחקנים בריאים.

הימור: הניקס ב-5.

2:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (45- 19) – אינדיאנה פייסרס (36- 29):

ויהי אחר הפליי-אין שעבר, כשוך חמת שיי גילג'ס-אלכסנדר, זכר את המשחק שבו הם הודחו ואת אשר נגזר על העונה שעברה. ויאמרו כל שחקניו משרתיו, יבקשו לקבוצה לתת דקות לצ'ט הולמגרן. ויפקד הולמגרן את ההגנה בצבע מול כל היריבות, ויקבצו את כל הקלעים מסביב להולמגרן אל קשת השלוש כדי לרווח הצבע, על יד שג"א הקלעי המוביל ומלך המיד-ריינג'. והקלעי אשר ייטב בעיני המאמן יקבל הרבה דקות, וייטב הדבר בעיני דייגנולט ויעשו כן.

איש של ניהול משחק היה במדינת אינדיאנה, ושמו טייריס בן יאיר בן שמעי בן קיש איש של אסיסטים. אשר הגלה מסקרמנטו בטרייד אשר נעשה על סבוניס מנגד, אשר חיזק את שתי הקבוצות למעשה. ויהי אמן את הקבוצה, כי אין לה מנהל משחק, וההתקפה יפת תואר ויפת מראה, אך אין הגנה. ובהגיע תור שחקן ושחקן לקבל אסיסט מהאליברטון מקץ עשה תנועה ללא כדור או נשאר פנוי, כי כך ימסור לכולם, שישה אסיסטים להטבעות ושישה אסיסטים לשלשות או לקליעות מחצי מרחק.

רמת עניין של משחק: A- – מוליכת המערב נגד אחת מההתקפות הטובות בליגה.

הימור: אוקלהומה ב-10.

2:00 ממפיס גריזליס (22- 43) – וושינגטון וויזארדס (11- 53):

בימים ההם וג'נקינס יושב בשער המאמנים, נפצעו מוראנט וביין, שני כוכבי הקבוצה בשנים האחרונות, אשר ביקשו לשלוח יד ולהביא את ממפיס לפלייאוף. ויודע הדבר לג'נקינס ויקפיץ שחקנים שאף אחד לא שמע עליהם, ויקלע גרגורי ג'קסון הרבה נקודות. ויבוקשו הכדורים וימצאו וינתנו לשחקנים הצעירים, ויכתב בספר דברי הימים של ממפיס שתהיה להם השנה בחירה גבוהה בדראפט לפני סילבר.

אחר הדברים האלה גידל ווס אנסלד את ירדן בריכה וינשאו ויתן לו כדורים מעל כל השחקנים אשר איתו. וכל שחקני וושינגטון אשר מפסידים בלי סוף לא מתאמצים בהגנה כי כן הדוגמה האישית, ודני לא נכנע ועושה את שלו. ויאמרו שחקני וושינגטון אשר לא מוסרים לדני, מדוע אתה עובר ויורד להגנה. ויהי באמרם (כְּאָמְרָם) אליו יום ויום ולא שמע עליהם, ויגידו לאנסלד לראות היעמדו דברי אבדיה כי הגיד להם שצריך לרדת להגנה. ויפוטר אנסלד וימונה קיף במקומו וירא קיף כי אין פול מקבל החלטות טובות וימלא קיף חמה. ויבז בעיניו לשלוח יד בזריקות של פול, ויבקש קיף להוריד את פול לספסל ושיעשה משם מה שהוא רוצה.

רמת עניין של משחק: B- – רק בשביל אבדיה.

הימור: ממפיס ב-5.

2:30 סאן-אנטוניו ספרס (14- 51) – יוסטון רוקטס (29- 35):

בחודש הראשון של הפלייאוף, בשנת תשע עשרה לנער וומבי, הפיל פור הוא הגורל לפני הלוטרי מקבוצה לקבוצה ומבחירה לבחירה הראשונה שהלכה לספרס. ויאמר פופוביץ' במסיבת עיתונאים ישנו שחקן אחד גבוה במיוחד וכישרוני, ויכולותיו שונות מכל גבוה ואת הקליעה שלו אין להם ולנו אין שווה להניחו ולדלג עליו בדראפט. אם על הסילבר טוב ייכתב שאנחנו בוחרים בו בבחירה הראשונה בדראפט. ויאמר סילבר לפופ הויקטור נתון לך והוומבניאמה לעשות בו כטוב בעיניך.

ויקראו סופרי יוסטון בקיץ האחרון, ויכתב ככל אשר ציווה יודוקה אל השחקנים ואל המאמנים-והפחות והרכש החדש אשר מטורונטו ועד ממפיס. ונשלוח תקצירים ביד הרצים אל כל הליגה, להשמיד את כל ההתקפות היריבות, מנער ועד זקן בכל משחק, ולמתפרצות לרוץ. פתשגן הכתב להינתן דת בכל מדינה ומדינה שיוסטון מאוד השתפרו, להיות עתידים ליום שבו הם יחזרו לפלייאוף בשנים הקרובות. הרצים יצאו דחופים בדבר יודוקה, ויוסטון כבר עם 29 ניצחונות, אך אז שנגון נפצע והעיר יוסטון נבוכה.

רמת עניין של משחק: B – יוסטון עוד בשלהי המאבק שלהם ו-2 הקבוצות במומנטום חיובי בסך הכל.

הימור: יוסטון ב-9.

3:00 יוטה ג'אז (28- 36) – בוסטון סלטיקס (50- 14):

ודני איינג' ידע את כל אשר נעשה, ויקרע איינג' את הקבוצה, ויעביר את רובם בטריידים. ויבוא עד לפני שער הפליי-אין, כי אין לבוא אל שער הפליי-אין באמצע ריבילד. ובכל מדינה ומדינה, מקום אשר הטרייד עם איינג' מגיע, אבל גדול על הבחירות בדראפט שהלכו ליוטה. ויבואו מרקאנן וסקסטון ויקלעו הרבה, ויתחלחל איינג' מאוד, וישלח בגדי טרייד להלביש עוד שחקנים ולהסיר את כל מי שטוב מהקבוצה, ולא קיבל.

ויקרא מאזולה לסטיבנס אשר מינה אותו למאמן ויבקש ממנו גבוה שירווח, ויקבל את פורזינגיס. ויבוא פורזינגיס ויקלע שלשות יחד עם כל חבריו לחמישייה. ויגד לו מאזולה את כל אשר קרה בעונה שעברה, ואת כל אשר גידלו את טייטום ואת אשר הוא כוכב, על הקבוצה ועבדי המאמן. ואת פתשגן כתב הדת אשר ניתן בבוסטון על שיטת המשחק של מאזולה נתן לו, ליישם את זה ולעזור לקבוצה, ולצוות על הולידיי לנהל את המשחק של בוסטון אחרי שעשה להם צרות בעבר עם מילווקי.

רמת עניין של משחק: C+ – בוסטון צריכים לנצח בקלות.

הימור: בוסטון ב-21.

4:00 סקרמנטו קינגס (36- 27) – מילווקי באקס (42- 23):

ויגידו לסבוניס שהוא לא נבחר לאולסטאר. ויבוא סבוניס ויעשה עוד טריפל-דאבל ויוביל את הליגה, ויאמר לו מייק בראון המאמן, כל זה לא עוזר אם הפסדנו 4 מ-7 המשחקים האחרונים. ויאמר בראון לסבוניס ויצווהו על כל הקבוצה. כל אוהדי סקרמנטו ועם צופי ה-NBA יודעים, אשר כל שחקן סקרמנטו אשר לא יתאמץ מספיק בהגנה, אחת דתו לטרייד, לבד אשר יושיט לו המאמן את כדור הזהב ויקבל זריקות, ואנחנו לא עושים מספיק הגנה במשחקים האחרונים. ויאמר סבוניס להשיב אל בראון. לך כנוס את כל הקבוצה בתוכנית המשחק, גם אני ופוקס נעשה כן, ובכן ננהל שנינו את המשחק וכאשר איבדנו (את הכדור) איבדנו.

ויהי במשחק השלישי במסע המערבי, וילבשו לילארד ויאניס מלכות, ויקלעו הרבה נקודות כל אחד, ויושט ריברס לשניהם את שרביט הזהב אשר בידו וינצחו את הקליפרס. ויאמר ריברס ליאניס, מה שאלתך יאניס מלך מילווקי ותנתן לך. ויאמר יאניס אם על הריברס טוב, נמשיך להשתפר בהגנה היום ולילארד יקלע את אשר מסרתי לו. ויאמר ריברס מהרו את לילארד לעשות את דבר יאניס, ויבואו מילווקי לסקרמנטו למשחק החוץ האחרון ברצף הזה, ויחפשו ניצחון שיהיה שני ברציפות.

רמת עניין של משחק: B+ – סקרמנטו מנסים לעצור את המומנטום השלילי לאחרונה.

הימור: מילווקי ב-8.

4:00 לוס אנג'לס קליפרס (41- 22) – מינסוטה טימברוולבס (44- 21):

ויאמר סטיב באלמר לטיירון לו, מה שאלתך מאמן הקבוצה ותנתן לך, ומה בקשתך ותעש. ויאמר לו אם על הבאלמר טוב, יביאו גם את הארדן בטרייד ויהיה לנו כוכב נוסף. ויצא הארדן מפילי ביום ההוא שמח וטוב לב, וכראות ווסטברוק את הארדן בשער הקריפטו.קום ארנה, ולא לבש מדי קבוצה אחרת וימלא ראסל על הטרייד חמה. ויתאפק ווסטברוק ויהפוך לשחקן שישי עד שנפצע.

וישלח כריס פינץ' ויבא את ההגנה של מינסוטה למקום הראשון. ויספר לכל שחקניו כמה שהגנה מנצחת משחקים, ואת כל אשר גידלה ההגנה את גובר ואת אשר הוא עשה ביוטה, ובמינסוטה יש אולי סגל משלים יותר טוב. ויאמר פינץ', אף לא הגענו לצמרת המערב כי אם בזכות ההגנה, וגם בפלייאוף אנחנו צריכים הגנה טובה כדי להצליח. וכל זה איננו מספיק בכל עת אשר טאונס יושב בשער הספסל פצוע. ויאמר לו אנתוני אדוארדס יעשו תוכנית משחק שנותנת לי כדורים, ובמשחק אמור לכולם וימסרו לי הרבה כדורים ואוביל את ההתקפה גם בלי טאונס הפצוע בינתיים, וייטב הדבר בעיני פינץ' ויעש כן.

רמת עניין של משחק: A – גם בלי טאונס זה קרב צמרת בין שתי קבוצות טובות מאוד.

הימור: הקליפרס ב-11.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

    1. אחוזי ההצלחה: מעל 57 (7-4) שזה טוב מאוד ומעלה מכל הטווחים מהשדה.
      אך שתי טעויות היו גדולות: במקום ניצחון תבוסה כשבמקום ניצחון 11 לקליפרס היה ניצחון 18 של מיני ובמקום ניצחון ב-8 למילווקי הייתה תבוסה מהדהדת לקינגס של 35 הפרש.
      בהפרש לטובת הניקס הייתה טעות גדולה כשהיה 27 במקום 5, יותר מפי 5, ובהפרש לטובת יובטון היה יותר מפי 4 אך מספרית הפער היה 7 (9 לעומת 2)

  1. תודה עמיחי,
    הודעה שכתב לי חבר חובב ספורט, בעיקר טניס ויורוליג, כדורסלן חובב פעיל מאוד בעצמו, שלא צפה באנ בי איי מזה זמן מה.
    ישבנו עד מאוחר וכשהוא חזר הבייתה הוא נכנס לשידור של ווש נגד מיאמי.
    וכך כתב לי :
    תקשיב, אחרי שחזרתי נתקלתי בטלוויזיה במשחק של וושינגטון נגד מיאמי במיאמי. וושינגטון "נקלעו" ליתרון של 10 נקודות 2 דקות לסיום המשחק. ואז ראיתי פשוט תצוגת אימה של קבוצה מקצוענית, שהקבוצה של הילד שלי בן ה-11 משחקת יותר טוב מנה! פשוט מזעזע! שחקן טיפש כמו קייל קוזמה פשוט זורק על חמישה שחקנים. שוב ושוב, התקפה אחרי התקפה, כששאר השחקנים (ואבדיה ביניהם) מתייבשים על הפרקט בלי לראות כדור. הם הצליחו לנצח ב-2 רק בגלל שמיאמי החטיאו שתי שלשות בהתקפה האחרונה. והמאמן? כלום. נותן לזוועה הזאת להתרחש מול עיניו בלי להוריד את הקוזמה הזה לספסל או לפחות להעיר לו.
    סורי, אבל NBA זה חרא. פשוט כדורסל סוליסטי טפשי ורדוד. אין שום קבוצתיות. רק יכולת אישית. היורוליג אסתטי וחכם פי 10

    1. סיפרת לו שהמכשפים מתחרים על תואר הקבוצה הגרועה בליגה?
      תשמע, אני לא ראיתי יורוליג כבר שנתיים אני יכול להתערב איתך שאני מנחש את 8 הקבוצות בטופ של המפעל בדיוק של 80% גם בלי לצפות במשחק אחד. מה זה אומר על היורוליג?

      1. וואי הבאת פה משהו מעניין
        כי לדעתי דווקא העונה ביורליג מפתיעה ברמה ושוויונית מאוד
        תן בראש נראה כמה אתה קולע

        1. שתי הספרדיות ברצלונה וריאל
          צאסקה מוסקבה
          אולימפיאקוס
          פנתנאיקוס
          פנרבחצ'ה
          הקבוצה של בולוניה לא יודע איך היא נקראת היום
          ז'לגיריס קובנה

          מילה שלי, לא בדקתי בטבלה או בשום מקום אחר.

          1. חח תכלס יפה
            הטבלה נראת ככה
            ריאל
            בארסה
            פנא
            מונאקו
            אולימפיאקוס
            פנר
            וירטוס בולוניה
            בסקוניה/קאחה לבוראל/טאו ויקטוריה(בטוח אחת מהם אתה מכיר😂)
            מכבי בשוויון עם בסקוניה…

            1. 75% אחוז. מה זה אומר על היורוליג?

    2. חברך חובב הטניס והיורוליג צודק.
      קייל קוזמה נתן תצוגת iso חסרת מוח חסידת דוקטורינת הראש בקיר, ובמו ידיו כמעט והפסיד לוויזארדס את המשחק.
      הבנאדם סירב למסור ויהי מה, צעדים, תוקף, ריבאונד התקפה שהפך מיד לזריקה חסרת אחריות במקום להוציא החוצה ולאכול את השעון.
      כל זה, ביחד עם תצוגת שיפוט עלובה כמעט כרגיל (שתי שופטות ושופט – כולם גרועים) שפינקו את באטלר – הביאו לכך שוושינגטון ניצחו במזל אחרי שתי החטאות די פנויות של רובינסון ובאטלר.
      מבין אותו שהזדעזע ככה.

      1. חחחחחח הרגת ברצץ'
        פאני מסכים איתך במאה אחוז, אתה גם דוקטור וויזארד
        וגיא די מסכים גם איתך. אמרתי לחבר בדיוק מה שאמרת – ואף יותר – שאני בכל זאת מעדיף לראות סקילס והצגיות אישיות על פני כדורסל קבוצתי
        🙂
        (בזה אף אחד כאן לא מסכים איתי חחח)

    1. כמו שכבר אמרתי – אין לי בעיה כל עוד שומרים על קונסיסטטנטיות וזה די עקבי עם מה שהליגה מגדירה כאסיסט כבר שנים.

            1. הכנסת את יונה יהב לסיפור?
              הגעת לתהומות…

  2. תודה עמיחי.
    פורים שפיל מושקע, מוצלח ומבדר.
    נקווה שיהיה סימן לבאות ושיהיו לכולנו בשורות טובות, זמנים וחגים לששון.

  3. כאן אני מגיב את תגובתי במקומה כתגובה עצמאית ובתגובה מתוקנת –
    אחוזי ההצלחה: מעל 57 שהם אחוזים טובים מאוד ומעלה בכל טווח מהשדה.
    היו שתי טעויות גדולות ואחת משמעותית:
    סקרמנטו הביסה ללא תנאי ב-35 הפרש לעומת הימור של ניצחון ב-8 למילווקי;
    מיני הביסה ב-18 לעומת הימור של ניצחון ב-11 לקליפרס;
    היה הפרש 20 בין ניצחון אינדי ב-10 לעומת ההימור על ניצחון ב-10 לאוקלהומה.

    בניצחון הניקס היה טעות גדולה בהפרש עם 27 בפועל לעומת הימור של 5, יותר מפי 5.
    יוסטון ניצחה ב-2 לעומת הימור של 9 שזה פחות מרבע אך מבחינה מספרית פער של 7.
    ממפיס ניצחה את ווש ב-12 לעומת הימור של 5, קרוב לפי 2.5, אך מבחינה מספרית פער של 7.
    הסלטיקס ניצחו ב-16 במקום הימור של 21, וזה ההימור הקרוב ביותר למציאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט