טייטום נגד דוראנט, ארבעה מפגשי מזרח מול מערב מתוך שבעה משחקים ומשחק אחד מוקדם בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי ורותם אלרן

טייטום נגד דוראנט, ארבעה מפגשי מזרח מול מערב מתוך שבעה משחקים ומשחק אחד מוקדם בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי ורותם אלרן

מתנאל כתב על ארבעת המשחקים הראשונים, רותם כתב על השלושה האחרונים.

לוס אנג'לס קליפרס (21-40) נגד שיקגו בולס (32-31), 23:00:

לשתי הקבוצות אין חיסורים משמעותיים, אצל הקליפרס כל הרביעייה בספק אבל נראה שחוץ מווסטברוק שההחלטה לגביו תקרה בחימום, השאר אמורים לשחק.

הקליפרס חוזרת ממסע חוץ די מעצבן בצפון המדינה עם ניצחון דחוק במינסוטה, הפסד במילווקי וניצחון בטקסס נגד הרוקטס אחרי מחצית שנייה מרשימה. הקליפרס בירידה ביכולת הקליעה כשבעשרת המשחקים האחרונים הם קולעים 6 נקודות פחות מהממוצע העונתי שלהם וזה משפיע עליה מאוד כשהיא במאזן מאוזן של 5-5 ברצף הזה. עם זאת, הקליפרס עדיין קבוצת בית מהטובות בליגה עם מאזן 8-21 בבית, ולקבוצה מהמזרח הפסידה פעם אחת בלבד בבית (הקבוצה הזאת היא בוסטון שפירקה אותה ב-37 הפרש בסוף דצמבר).

שיקגו מגיעה אחרי תצוגת קלאץ' אדירה של דמאר דרוזן בסן פרנסיסקו, וזה המשחק האחרון שלהם במה שנקרא "סיבוב מערב" שכולל לרוב שלושה או ארבעה משחקים בקליפורניה ברצף. שיקגו יכולה לצאת מאוד מרוצה ממשחקי החוץ האלה, הם ניצחו בשלושתם במשחקים צמודים והוכיחו אופי בסביבה לא נוחה לאף קבוצה במזרח. שיקגו היא הקבוצה מהמזרח עם הכי הרבה ניצחונות במערב, 8 כאלו.

ללא ספק יהיה משחק מאוד מרתק בטח כשמדובר בשתי קבוצות שהסטטיסטיקה לטובתן, אבל אני מהמר על ניצחון של הקליפרס ב-5 הפרש.

דטרויט פיסטונס (52-10) נגד דאלאס מאבריקס (28-35), 2:00:

דטרויט הוכיחה אופי מרשים במשחק נגד ברוקלין בו הנטס קלעו ברבע השני 41 נקודות, אבל הפיסטונס התאוששו מזה בזכות תצוגה אדירה של הגארדים קייד קאנינגהאם (32 נקודות ו-11 אסיסטים) וג'יידן אייבי (34 נקודות), וניצחו 118-112. על אף חוסר הציפיות והפתיחה הגרועה של העונה, דטרויט מגיעה לישורת האחרונה עם כדורסל משופר, קאנינגהאם, אייבי ודורן התייצבו גם בקליעה וגם בבריאות. על אף הסגל החלש, יש לדטרויט מה לקחת מחודש פברואר בו ניצחה 3 משחקים ושיפרה את הדבר שהייתה הכי רעה בו – אחוזים לשלוש, עם 39.5 אחוזים מחוץ לקשת בפברואר (מקום רביעי בליגה).

דאלאס לעומתה צריכה פחות מחמאות ויותר ניצחונות, היא במקום השמיני במערב הצפוף וכל משחק קריטי בשבילה. דטרויט קבוצה חלשה ממנה עם פחות כוח אש באופן משמעותי, ולמרות שהסגל די דומה בבנייה שלו, לדאלאס יש כישרון ומאמן טוב יותר. אחרי שניצחה את מיאמי שהייתה במומנטום, אין סיבה שלא תגיע לדטרויט ותסתמך על ערב גדול נוסף של דונצ'יץ' וקיירי שלפיסטונס אין באמת מי שישמור עליהם מלבד פונטקיו שעולה מהספסל, וגם הוא כנראה לא יצליח יותר מדי.

אני מהמר על ניצחון של דאלאס ב-4 הפרש.

שארלוט הורנטס (48-15) נגד ברוקלין נטס (38-25), 2:00:

שתי הקבוצות מגיעות אחרי שהצליחו להפסיד לשתי הקבוצות הגרועות בליגה. שארלוט הצליחה לחטוף 44 נקודות מהוויזארדס ועזרה לה לצאת מרצף ההפסדים, ברוקלין הפסידה לדטרויט בחוץ במשחק בו לא הצליחה להסתדר נגד דורן וסטוארט ולקחה 28 ריבאונדים מול 50 של הפיסטונס.

מבחינת ההורנטס כל משחק הוא כבר להבטחת הבחירה הגבוהה בדראפט, שכעת היא בחירה שמובטחת לאזור הטופ 5 ואולי אפילו תהיה בחירה בטופ 3. מבחינת הכדורסל, היא בעיקר רוצה לפתח את ברנדון מילר שמפתיע את המבקרים בכל פעם מחדש, ולתת לשחקנים בעלי חוזים גדולים להעלות את ערך הטרייד שלהם.

בגזרה של ברוקלין, היא כנראה כבר לא מכוונת לפליי-אין, בן סימונס גמר את העונה, ונראה שהיא עם מטרה דומה לשל שארלוט. כן הייתי שם לב לדניס שרודר שנראה כמו נקודת אור בנטס והוא ממש מאפשר להם לקבל את מה שקיוו שסימונס ייתן, ניהול משחק.

אני מצפה למשחק כדורסל מאוד לא טוב וחסר הגנה, האם הוא יהיה צמוד? כנראה ששארלוט בזכות הביתיות תפתח יתרון מסוים בתחילת הרבע השלישי או הרביעי ותנצח. אני מהמר על ניצחון של ההורנטס ב-10 הפרש.

גולדן סטייט ווריורס (29-33) נגד סן אנטוניו ספרס (50-13), 3:30:

המשחק הזה היה יכול להיות מעניין בטירוף, אבל קרי סובב את הקרסול, והוא לא ישחק (הערכת מצב בנוגע לחזרתו – בעוד כמה ימים). גם ויקטור וומבניאמה לא ישחק וכידוע הוא הפקטור היחידי לניצחון בספרס.

ככל הנראה כריס פול יפתח בחמישייה, ובעקבות החוסר של וומבי כנראה גם דריימונד גרין. מבחינת שחקנים שיכולים לקחת את המשחק אצל הווריורס בהיעדרו של קרי – מדובר בשחקן מאוד ספציפי, שכבר עשה את זה העונה, ג'ונתן קומינגה. לספרס אין כלים הגנתיים משמעותיים בצבע ללא וומבניאמה (עם כל הכבוד לסוהאן) וקומינגה האתלט יוכל לחדור לטבעת כאוות נפשו.

בספרס בעיקר יסתמכו על יכולות ניהול המשחק של טרה ג'ונס ועל הקליעה של דווין ואסל. הווריורס מאוד מתקשים בהגנת הגארדים, כשקליי וכריס פול כבר לא קלי רגליים כבעבר, ו-ואסל שיש לו סל כלים שכולל גם קליעה משלוש וגם יצירה מצבים לעצמו יהיה שחקן המטרה. אם יתקשה ליצור לעצמו, טרה ג'ונס וג'רמי סוהאן הם פליימייקרים מספיק טובים כדי למשוך אליהם את ההגנה ולהעביר לכיוונו את המסירה הנכונה.

אני מהמר שהווריורס לא יתקשו נגד הספרס וינצחו ב-17 הפרש.

פיניקס סאנס (26-37) נגד בוסטון סלטיקס (14-48), 3:30:

אחד מהמשחקים המעניינים של הלילה יגיע אלינו מאריזונה, שם הסאנס, המגיעים מהמקום השישי במערב, יארחו את בוסטון, המחזיקה במאזן הטוב ביותר במזרח ובליגה כולה.

פיניקס מחזיקה במטרה ברורה למדי בשלב זה של העונה – לא ליפול לפלייאין. נכון להיום הקבוצה נמצאת במרחק חצי משחק בלבד מסקרמנטו, המדורגת במקום השביעי באיזור, ובמצב הפלייאין הנוכחי אף קבוצה לא רוצה להגיע למצב שבו היא תצטרך להיאבק עם שלוש קבוצות חזקות לא פחות ממנה על מקום בפלייאוף. הסאנס יבואו למשחק כשדווין בוקר בספק אליו, כשמעבר לכוכב ג'וש אוקוגי, דמיון לי ונאסיר ליטל ייעדרו הלילה. אם בוקר ייעדר מהמשחק, הסיכוי של פיניקס לניצחון בו צונח משמעותית, וכשפיניקס נאלצת להתמודד עם קבוצת העונה הסדירה הטובה ביותר בליגה היום, כל חיסרון מתעצם פי כמה וכמה.

בוסטון תגיע גם היא עם חיסורים משלה, כאשר ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון נמצאים בספק הלילה. ההיעדרות הפוטנציאלית של שני הכוכבים המובילים של הקבוצה ללא ספק צריכה להדאיג אותה לקראת המשחק הלילה, אך לאור כך ששניהם נמצאים בספק סביר להניח שלפחות אחד מהם ישחק, מה שככל הנראה צפוי לתת לבוסטון יתרון קל הלילה – אחוז הניצחונות של בוסטון במשחקי חוץ לא רחוק מאחוז הניצחונות של פיניקס במשחקי בית, והסלטיקס מגיעים כשהם מציגים העונה יכולת עדיפה באופן משמעותי על זו של הסאנס בשני צידי המגרש. לא צפוי להיות כאן משחק חד צדדי, אך הסלטיקס בהחלט מחזיקים ביתרון נאה בו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הסלטיקס ב-8.

פורטלנד טרייל בלייזרס (45-17) נגד טורונטו ראפטורס (40-23), 5:00:

המשחק הבא יציג לנו מפגש בין שתיים מהקבוצות החלשות ביותר בליגה בנקודת הזמן הנוכחית, כאשר פורטלנד, המגיעה מהמקום ה-14 במערב, תפגוש את טורונטו, המדורגת במקום ה-12 במזרח וכשהיא מחזיקה בניצחון בודד בחמשת משחקיה האחרונים.

פורטלנד מגיעה למשחק עם שלל חיסורים, כשהלילה דיאנדרה אייטון, ג'רמי גראנט, סקוט הנדרסון, מלקולם ברוגדון, שיידון שארפ וג'בארי ווקר לא יעלו לשחק במדי הטרייל בלייזרס. טורונטו נמצאת גם היא במצב לא אידיאלי, כאשר סקוטי בארנס, יאקוב פלטל וברוס בראון ייעדרו במדיה הלילה, כך שנראה שיהיה מדובר במשחק שיהיה קשה לחזות מראש. הסגל של הראפטורס קצר מאוד מלכתחילה, כך שהחיסורים יביאו אותם למצב בעייתי במשחק, בעוד הסגל של פורטלנד בימים כהרגלם ארוך למדי, אך לאור כמות הפציעות גם הוא כמעט ולא קיים. מדובר במשחק שיוכרע על סמך תצוגות של השחקנים שכשירים לשחק בו, ומצב זה נותן יתרון לראפטורס, אשר שחקנים דוגמת בארט, קוויקלי ואוליניק עשויים לבלוט במדיהם הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של טורונטו ב-12.

דנבר נאגטס (20-43) נגד יוטה ג'אז (35-28), 5:00:

משחק שעל הנייר צפוי להיות חד צדדי למדי יגיע אלינו הלילה מקולורדו, שם הנאגטס, המחזיקים במקום השלישי במערב, יארחו את הג'אז, אשר נמצאים בנפילה וצנחו אל המקום ה-12 במערב.

דנבר מגיעה למשחק כשניקולה יוקיץ' נמצא בספק אליו, אך יוטה לא נמצאת במצב יותר טוב, כאשר מרקנן ייעדר וקיונטה ג'ורג', ווקר קסלר, טיילור הנדריקס ואוטו פורטר ג'וניור לא יעלו לשחק הלילה. גם אם יוקיץ' ייעדר, לנאגטס יש את ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור בהובלה בצד ההתקפי של הפארקט, בעוד מולם ניצבת קבוצת ההגנה השישית בחולשתה ב-NBA, והמחסור של יוטה בתיאום הגנתי ושחקנים איכותיים בצד זה של המגרש ללא ספק יעבוד לטובתה של דנבר. הנאגטס לא מבריקים במשחקים בהם יוקיץ' לא משחק, אך הם מספיק טובים על מנת להתגבר על יוטה במצבה הרעוע.

הג'אז הצליחו לנצח רק ב-2 מ-11 משחקיהם האחרונים, כאשר הסיבה העיקרית להפסדים החוזרים ונשנים היא ההגנה. יוטה מדורגת במקום האחרון בליגה במדד הרייטינג ההגנתי במהלך אותם 11 משחקים ואף מחזיקה בנט רייטינג החמישי בחולשתו בליגה, למרות שהיא מחזיקה ברייטינג ההתקפי העשירי בטיבו ב-NBA. גם אם מרקנן היה משחק היא הייתה צפויה להפסיד הלילה, וההיעדרות שלו רק תגביר זאת פי כמה וכמה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דנבר ב-17.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. כדאי לדאלאס וללוחמים לנצח לשם שינוי חחחח או שיתכוננו לפלייאין. בינתיים בחדשות הפלייאין במערב המלך הראשון לשמו עובד על הבריאות ועל החלמה מהירה, כתבי החצר תולשים שערות בניסיון לטעון שדילו נגר וכל הלייקרס מלבד מלכנו פסחים עיוורים ונגרים, ורק האחד והיחיד שבשמיים ובארץ מובילם בגדולתו למקום העשירי במערב ומצילנו מידם של חורשי הרעה.

  2. לום חברים.
    אחרי הרבה זמן שלא הגבתי אני שמח להגיב.
    ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהגיד לכל מבקרי דריימונד גרין מילה אחת: 'שבו בשקט' (זה מחובר).

    הבן אדם הוא זן נדיר, וכמו שכתבתי כאן תמיד: הוא בחמישייה הראשונה של כל קבוצה שאני מרכיב.

    מוזמנים (החל מהדקה ה25 בסרטון) להקשיב לו מדבר על לייקוב. הכנות, הבהירות, האינטלגנציה, הרהיטות והכבוד הם כל כך נדירים, בעיניי, בספורט המקצועני.

    https://youtu.be/ncFs13fGTZw?si=B9M90KHMh04Ys57V

כתיבת תגובה

סגירת תפריט