אירועי דיומא – 09.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 6

קטע 6 של אתמול היה קטע מרובה טיפוסים מהדרג הבינוני וגם מרובה אירועים. הקטע היה תפור לקבוצת בריחה, וכזאת די גדולה אכן קיבלנו, אך הדבוקה הותירה לה חבל קצר, שנעלם לחלוטין מעט לאחר אמצע הקטע. מיני התקפה של פרימוז' רוגליץ' הותירה בחזית קבוצה שכללה את רוב הפייבוריטים, ממנה נשר בהמשך סנטיאגו בויטראגו לאחר התרסקות. אלא שהמהלך של היום הגיע 30 ק"מ לסיום עם התקפה של האמריקני מתיאו יורגנסון, אליו הצטרפו בהמשך בן ארצו ברנדון מקנולטי והדני מתיאס סקלמוס. השלושה ניצלו היסוס בקבוצת הפייבוריטים מאחור ושמרו על הפער, כשבעיקר שני האמריקנים עבדו בחזית. לקראת הסיום, היה זה סקלמוס שניצל את רעננותו מול שני חבריו לבריחה על מנת לזכות בקטע לפני מקנולטי ויורגנסון. את האלוף הדני הצעיר ראינו בעונת פריצה בשנה שעברה עם הזכייה בטור דה סוויס, וניצחון זה היה הראשון שלו בעונה זו. מקנולטי יתנחם בעובדה שחזר להוביל במירוץ, והוא נמצא בעמדה מצויינת ללכת עד הסוף בשני הקטעים המסיימים. מאחורי השלישייה הגיעה קבוצת הפייבוריטים בראשות רמקו אוונפול בהפרש של כמעט דקה. לפיכך מקנולטי כאמור מוביל במירוץ לפני יורגנסון (23+), פלאפ (34+), סקלמוס (54+), אוונפול (1:03+), ברנאל (1:14+), אלמיידה (1:30+), גאל (1:36+), טחאדה (1:37+) וקלדרמן (1:39+).
קטע 7 של היום מתחיל בעיר החוף ניס, וממשיך אל טיפוס מהדרגה הראשונה בהרים הסמוכים לריביירה. טיפוס זה הוא ארוך ובשיפוע קבוע ומתון יחסית. זהו תוואי החביב במיוחד על רמקו אוונפול, ומעניין אם הבלגי אכן ינסה לנצל זאת על מנת לטפס מהמקום הנחות שלו יחסית ב-GC. שידור ביורוספורט 2 ב-14:25.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 6

קטע 5 של אתמול היה, כמו במירוץ המקביל, קטע המיועד לקבוצת בריחה, אך גם כאן המציאות נראתה אחרת. קבוצת בריחה גדולה וחזקה אכן קיבלנו, אך היא כללה מספר רוכבים הממוקמים גבוה ב-GC, מה שהביא לכך שהדבוקה שמרה על קשר עין עם הבורחים. הפער התפוגג לחלוטין בטיפוס הגדול של היום לסן ג'אקומו, שם ראינו את קבוצת יומבו ויסמה מפעילה לחץ כבד בחזית קבוצת הפייבוריטים. מטרת הלחץ התבררה במהרה במהלך הטיפוס, עת יונאס וינגגור יצא במתקפה – ולא הסתכל מאז לאחור. זוכה הטור ברח קדימה, והגדיל את הפער במהירות על הרודפים המובלים בידי חואן איוסו וג'אי הינדלי. הדני שמר על הפער גם בירידה מהטיפוס וחצה בנוחות את הקו, מעל דקה לפני איוסו והינדלי. לוינגו זהו ניצחון רביעי העונה (אחרי שלושה קטעים בהם זכה במירוץ גראן קמינו) והוא גם מביא אותו לעמדת הובלה מבטיחה במירוץ לפני איוסו (54+), הינדלי (1:20+), ארנסמן (1:29+), אוקונור (1:32+), דל טורו (1:34+), אויטדברוקס (2:12+), ונקלאן (2:54+), טיברי (2:57+) וגרגואר (3:02+).
קטע 6 של היום הוא הקטע המכריע של המירוץ. הקטע ברובו גבעי, אך הוא מסתיים בטיפוס רצחני במיוחד להר פטראנו, 10 ק"מ בשיפוע של כ-8%. אחרי התצוגה מאתמול יהיה קשה מאד להמר נגד עוד ניצחון של וינגגור, אם לא בקטע עצמו (אם קבוצתו תשחרר חבל לבריחה), אזי לפחות במאבק הישיר מול מתחריו, מה שאמור לתת לו היום מעשית את הזכייה במירוץ כולו. שידור ביורוספורט 2 ב-15:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. שיתוף הפעולה בין מקנולטי ליורגנסון היה תזכורת לפוטנציאל שיש לשיתופי פעולה בין שניים מאותו לאום, גם אם הם לא באותה בקבוצה. מקנולטי אמר אחרי הקטע שחוץ מחברי קבוצתו הוא הכי שמח לשתף פעולה אם יורגנסון. זה גם קנה להם את מקומות 1-2 בGC, בפער. בכלל תמיד נראה לי שלשיוך ללאום משותף יש פוטנציאל הרבה יותר חזק משיוך לאותה קבוצת אופניים (לפחות אם קבוצת הלאום לא מלאה באגו מניאקים כמו בלגיה הנוכחית). חברי קבוצה באים והולכים וחברים ללאום תמיד יחלקו איתך שפה ותרבות ויהיה נחמד יותר לפטפט איתם בפלוטון בדרכים מנומנמות. יהיה מעניין לראות את הדינמיקה ביניהם בשלבים שנשארו עכשיו כשהם בעצם ראש בראש.

    ההתקפה של יונאס – האופן והשלב בקטע שבהם היא בוצעה – הייתה נראית כמו עוד מקרה של תכנון מדויק מראש של הקברניטים של ויסמה שבוצע באופן מושלם ע"י הרוכבים. סגנון כל כך שונה מהאילתורים האינסטינקטיביים של פוגאצר. ולפחות לפי שני הטורים האחרונים הוא מביא לתוצאות טובות יותר. Samenwinnen מה שנקרא.

    1. שני הדברים שאמרת מאד נכונים. בכל מה שקשור להתקפה של וינגו, הוא אמר אחרי הקטע שזה היה פרי תכנון מדוקדק מאד של הקבוצה. בתכלס זה גם די הפתיע את המתחרים, כי היום היה אמור להיות הקטע עבור ה-GC, ואתמול היה יותר צבוע לבריחה. אבל זאת ויסמה – קבוצה שמעבר לאיכויות של הרוכבים, היא גם מאסטר קלאס של טקטיקה.

    2. ואגב מה שאמרת על הבלגים, זה היה נכון באליפות לפני שלוש שנים, כשואן ארט ורמקו הילד לא ממש ידעו לאכול אחד את השני (בעיקר בגלל השטויות שרמקו עשה). בשנה אחר כך, שיתוף הפעולה ביניהם היה אחד הדברים שהביא לאליפות של רמקו (זה נראה כמו בריחת סולו, אבל היא לא הייתה מצליחה אם לא ואן ארט מאחור).

      1. אמת אבל עד כמה נראה לך שישתפו פעולה מחוץ למסגרת הנבחרת…יאקובסן יעשה לידאאוט לגרונווייגן לפני שזה יקרה…

        1. אז הנה אתמול הייתה דוגמה טובה למקרה כזה – שני אמריקאים שיתפו יחד פעולה בצורה טובה בבריחה. נכון שמדובר בבריחה של רוכבים מצוינים אבל גם אצל הרודפים היה הרבה כוח אש ועובדה שהם לא יכלו להם. ברור שהמחויבות של רוכבים היא קודם כל לקבוצה אבל יש קטעים אפורים ששם יש משמעות ללאום. דוגמה אחת שזכורה לי די במעומעם היא שניירו קינטאנה הביע רצון לעשות יד (קולומביאנית) אחת עם ברנאל, נראה לי נגד פוגאצאר בטור של 2021. אבל ברמה האישית הם לא הסתדרו מי יודע מה וזה לא קרה. אז ברור שזה לא חוק רשמי אבל כן מוסיף עוד רובד של מורכבות, בעיקר במירוצי קטעים כשיש עוד שלל שיקולים מלבד הרצון "להגיע ראשון". המורכבות הזאת היא היופי של הספורט הזה לדעתי (כצופה).

          1. יש הרבה מקרים – פשוט התייחסתי לדוגמא הספציפית של פאקו. הספרדים ידועים בנכונות לעזור לבני ארצם במיוחד מול יריב 'זר'.

            1. אה אופסי פספסתי את זה… כנראה שצריך לדעת לאיזה לאום להיוולד 🙂

            2. תספר לפוריטו את מה שאמרת עכשיו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט