אירועי דיומא – 10.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 8 ואחרון

קטע 7 של אתמול כלל את הטיפוס הארוך בסיומו ללה מאדון ד'אוטל. הקטע ראה קבוצת בריחה קטנטנה של שני רוכבים, שהאחרון מביניהם ששרד, יוהאן יאקובס ממוביסטאר, נתפס ע"י הדבוקה בתחילת הטיפוס. בטיפוס עצמו קיבלנו כצפוי לחץ בחזית מאת קבוצת קוויק סטפ של רמקו אוונפול, במטרה לשגר את הבלגי קדימה. אוונפול אכן משך בחזית, אך לא ממש הצליח להשיל את מתחריו ל-GC. מי שניצל את הקיפאון הנ"ל היה אלכסנדר ולאסוב, שפרץ מקבוצת המובילים 2 ק"מ לסיום, והמשיך משם לבד עד לקו הסיום. הרוסי של קבוצת בורה, שהגיע למירוץ כאחד הסייענים של פרימוז' רוגליץ', היה אחד המטפסים הטובים בענף לפני כשנתיים, אך מאז זוהרו מעט הועם, והוא זוכה לניצחון ראשון מאז תקופה זו. בחזרה למירוץ, לאחר ההתקפה של ולאסוב ראינו עוד האצה של אוונפול, שהותירה עימו את רוב מתחריו מלבד המוביל במירוץ, ברנדון מקנולטי, שאיבד מגע עם קבוצת המובילים. בקו הסיום היו אלה אוונפול ורוגליץ' שהשלימו את הפודיום, בראש קבוצה שכללה גם את מתיאס סקלמוס ומתיאו יורגנסון. מקנולטי נאבק להגיע בזמן שישמור אותו בחולצת המוביל, ולבסוף הצליח לעשות זאת, אך נותר בראש בפער מצומק של 4 שניות מיורגנסון, ואחריהם גם סקלמוס (35+), אוונפול (36+), פלאפ (47+), רוגליץ' (1:21+), ברנאל (1:42+), אלמיידה (1:30+), קלדרמן (1:43+), פארה פאנטר (1:53+) ו-ולאסוב (2:05+).
קטע 8 של היום, שיחתום את המירוץ, יתחיל בעיר ניס וגם יסתיים בה, בסיום המסורתי ב"טיילת האנגלים". אלא שהסיום המישורי ממש לא מעיד על מה שיקרה לפני כן בקטע, הכולל מספר רב של טיפוסים מהרמה הגבוהה, כמה מהם תלולים במיוחד. המצב הצפוף ב-GC צפוי להביא לנו קרב מרתק במיוחד בין 4-5 רוכבים שייאבקו על הבכורה, כשהתחושה כאן היא שהרוכב בעל הסיכוי הגבוה ביותר לזכות הוא יורגנסון, שאם אכן יעשה זאת, הוא אמור לסדר חגיגה כפולה לקבוצת ויסמה בסופו של יום זה. בכל מקרה מאד לא כדאי להחמיץ את הצפייה בקטע. שידור ביורוספורט 2 ב-14:05.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 7 ואחרון

קטע 6 של אתמול כלל את הטיפוס הקשה בסיומו להר פטראנו. בתחילה קיבלנו קבוצת בריחה חזקה שכללה רוכבים כקאראפאז, קביאטקובסקי, לקנסונד ואלאפיליפ. אלא שכל מי שעוקב אחר המירוץ ידע שזה לא יהיה היום של הבריחה, וכך אכן היה. קאראפאז היה האחרון שנותר מהקבוצה, לאחר שהצליח לנער את לקנסונד בטיפוס המסיים. אלא שהוא נתפס לאחר התקפה של ג'אי הינדלי, שאליו הצטרפו יונאס וינגגור וחואן איוסו. לא מעט לאחר מכן קיבלנו את התסריט הצפוי ביותר, כשוינגו ברח קדימה 6 ק"מ לסיום, ומשם לא הסתכל לאחור. הדני לבסוף חצה ראשון את הקו, כשאיוסו והינדלי מגיעם 26 שניות אחריו. לוינגו זהו הקטע השני ברצף בו הוא זוכה במירוץ, מה שהגדיל עוד יותר את הפער שלו ב-GC, והבטיח לו מעשית את הזכייה במירוץ. מאחוריו נמצאים איוסו (1:24+), הינדלי (1:52+), דל טורו (1:34+), אוקונור (2:24+), ארנסמן (2:25+), אויטדברוקס (3:10+), קמנה (4:02+) פידקוק (4:05+), ו-ונקלאן (4:24+),
קטע 7 של היום, שיחתום גם כאן את המירוץ, יתחיל ויסתיים כרגיל במירוץ זה בעיירת החוף סן בנדטו דל טרונטו. החצי השני של הקטע הוא מישורי לחלוטין, ויכלול מספר סיבובים סביב העיירה, עד לסיום המישורי אף הוא. הפרופיל של הקטע צפוי כמובן להביא לנו זוכה מבין המאיצים במיאוץ המוני, ולא לשנות כלל את תמונת ה-GC. שידור ביורוספורט 2 ב-15:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. בנתיים איתמר איינהורן עם עוד ניצחון בדרג הנמוך. מתחילת העונה ומתחרה בעיקר עם הילדים של האקדמי, ואוסף כבר שלוש ניצחונות. איתמר עושה רושם של ספרינטר שיכול לעשות טופ עשר גם ברמה הגבוהה ואפילו טופ חמש. הבעיה שלו היא הסיבולת וחוסר היכולת להתמודד עם תוואי לא שטוח ועם קצב של מרוצים בדרגת הוורלד טור. אולי עודד קוגוט יצליח איפה שהוא לא..

  2. אם וינגו בקטע של יצירת הרתעה הוא עושה עבודה טובה…מה שכן לא נראה לי שעל פוג הדברים האלה משפיעים.

          1. אולי, אבל כמו דברים אחרים שאמר או עשה בעבר, זה חמוד ונסלח יותר כשאתה בלתי מנוצח – אבל אוי, זה כבר לא המצב.

            הי, גם ברנאל זכה בג'ירו כשבטור הלך קשה!

            לדעתי הבחור פשוט קצת מיצה את צרפת והלחץ של הטור, אבל מסיבות ברורות לא יכול לוותר על ההשתתפות שם.

            1. אני פשוט חושב שהוא אומר לעצמו שהוא מסוגל לעשות את מה שאף אחד אף פעם לא עשה. כן וינגו לא וינגו, לא משנה.

            2. לא מופרך בעיניי שבעוד 15 שנה הוא ייתפס כרוכב הגדול בהיסטוריה (ובמובן הזה ברור שיונאס לא מסכן אותו ולא מאפיל עליו), אבל כן מופרך בעיניי שהוא יצליח להיות באמת תחרותי (כלומר ברמת הGC ולא רק לטרגט קטעים) בשני גראנד טורים עוקבים אחרי שנתיים שבהן הוא לא ניצח בגראנד טור הבודד (בכל שנה) שבו הוא השתתף. בקיצור, יודעת שלא בא לו לעשות את זה, אבל אולי הגיע הזמן להתבגר… את החולצה הלבנה הוא כבר לא ילבש.
              אבל בכל אופן שיהיה לו בהצלחה!

  3. בצרפת בהחלט מותח עכשיו, כשמלפנים יש קבוצה הכוללת את אוונפול, יורגנסון ו-ולאסוב שנמצאת לפני הקבוצה של רוגליץ׳, סקלמוס ומקנולטי, שנלחם פה על חייו. זה נראה של יורגנסון להפסיד עכשיו.

        1. עוד מוקדם לסכם וכמו שאמרת רק תחילת העונה עם הקבוצה החדשה. אבל ההצלחה של יורגנסון מראה כמה הקבוצה היא דבר קריטי בספורט הזה. זה לא שהיה לו צוות מסייע פסיכי. אבל הוא מהצרעות

          1. בדיוק. ומצד שני, רואים פה איך קבוצת האמירויות מגיעה עם צוות מסייע טוב בדמות ויין ואלמיידה, ואף אחד מהם לא מצליח לעזור למקנולטי (כפי שגם הפרשנים ציינו).

  4. אם פוגי לא היה מגיע לג'ירו הם היו יכולים עוד פעם לסגור ספרייה. יורגנסון מין הסתם יהיה שם. אבל פוגי יכתוש אותו. אולי זה חלק מהעניין..

    1. עוד מוקדם לדעת, לדעתי (בהנחה ששיורגנסון יהיה בליין אפ לג'ירו). גם למרוץ הנוכחי הוא לא הגיע כפייבוריט, ולא נראה לי שיש מישהו בעולם חושב שהוא רוכב טוב מרמקו. ועדיין בשקט בשקט ובלי זכייה בקטע הוא לקח את המירוץ.
      האפקט המיוחד של המכונה של ההולנדים היכה שוב.

  5. סיכום המרוץ הראשון ביניהם כיריבים: ויסמה 1, רוגליץ' 0. אולי בהמשך זה ישתנה (איי דאוט איט!).
    .
    היה משהו פואטי בלראות את רמקו ממליך רוכב של ויסמה ^_^ אולי השתעשע שוב ברעיון האיחוד שלא היה.
    מזל טוב ליורגנסון וברוך הבא למגרש של הגדולים!
    .
    באיטליה – פייי איזה מנוע יש למילאן, מרשים ביותר. והיה נחמד לראות את פיליפסן כושל לשם שינוי עם הבאמפים שלו. מקווה לשידור חוזר בטור.

  6. מילאן בהחלט משתפר כל עונה
    הפעם הוסיף יכולת שעון , רוכב גדול.
    יורגנסון לקח את מה שנותנים ,
    190 על 65 קג אלו נתונים טובים
    משל פרום .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט