אירועי דיומא – 03.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 1

אחרי תצוגת הסולו המרהיבה שקיבלנו אתמול מטאדיי פוגאצ'אר בסטראדה ביאנקה, הענף נפנה כרגיל בתחילת חודש מרץ לשניים ממירוצי הקטעים היוקרתיים ביותר בלוח השנה – פאריס-ניס וטירנו-אדריאטיקו, כשהמירוץ בצרפת יתחיל היום, בעוד שמקבילו האיטלקי יחל מחר. מירוץ פאריס-ניס, שכשמו ייצא מפרברי הבירה הצרפתית ויסתיים בעיר הריביירה היפה ניס (שעל כן גם מכונה "המירוץ אל השמש"), הוא מירוץ של שמונה קטעים בעלי תוואי מגוון – שלושה קטעי טיפוס קשים, ארבעה המיועדים למאיצים או לאול אראונדרים ועוד קטע נג"ש קבוצתי אחד. בכל הקשור לרשימת המשתתפים, הרי שבמוקד נקבל את הקרב בין פרימוז' רוגליץ' לרמקו אוונפול. הסלובני הוותיק והבלגי הצעיר הביאו לנו בשנים האחרונות שורה של דו קרבות איכותיים, שהיתרגמו ליריבות ספורטיבית מרתקת, והמירוץ הנוכחי לא אמור להיות שונה. מבין השניים, יהיה מסקרן במיוחד לראות את פרימוז' רוגליץ' במדי קבוצת בורה הגרמנית, במה שיהווה את ההופעה הראשונה בקריירת הוורלד טור שלו במדי קבוצה שאינה ויסמה על גלגוליה השונים. מלבד שני הפייבוריטים הגדולים, נקבל כאן חברים כז'ואאו אלמיידה, פיו בילבאו, פליקס גאל, מתיאס סקלמוס, קרלוס רודריגז וריגוברטו אורן קשישא. בקטעים השטוחים יותר נקבל שורה איכותית של מאיצים כפדרסן, קואי, גרובס, גרונבייגן, דמאר, קוקאר, דה לי, תייסן ואקרמן, שייצג את קבוצת IPT. הקבוצה הישראלית תתמקד במירוץ זה בעיקר בקטעים השטוחים יותר, כשיאקוב פוגלסאנג והוגו הול ינסו להשיג משהו בקטעים ההרריים יותר.
הקטע הפותח של המירוץ ייפתח ויסתיים בפרבר הפריסאי לה מורו. זהו קטע בעל תוואי גבעי, המסתיים במישור בעל עלייה קלה. אמור להתאים למאיצים שנזכרו לעיל, כשאחד כמו פדרסן אמור אולי לנצל את יתרונותיו בסיום מהסוג הנ"ל. שידור ביורוספורט 2 ב-16:10.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. הלו פרוגליץ' – מוזר לראות אותו עם צוות מסייע בינוני כזה…
    לא הייתי מוציא מכלל אפשרות גם התקפה של רמקו היום – ככה בשביל לתת הצהרה.

  2. פאקו, תודה רבה. נעדכן מעט על התוצאות הבולטות מאתמול באליפות העולם באולם באתלטיקה, שמתקיימת בגלזגו, ותסתיים הערב.

    שיא עולמי לפמקה בול ב-400 מטר. ההולנדית בת ה-23, אלופת העולם ב-400 משוכות, שיפרה בגמר אליפות העולם באולם את שיאה העולמי בשבע מאיות וניצחה בתוצאה של 49.16 שניות. בת ארצה, לייקה קלאבר, הגיעה שנייה, כשקבעה 50.17.

    תוצאה בולטת נוספת היא ניצחונה של אלינור פורייר סנט פייר בריצה ל-3000 מטר. האמריקאית בת ה-29, שחזרה להתחרות לאחר שילדה את בנה הבכור לפני שנה, קבעה הערב שיא אליפות חדש של 8:20.87 והקדימה שתי אתלטיות יוצאות מן הכלל – גודאף צגאיי האתיופית, אלופת העולם ב-10,000 ושיאנית העולם ב-5,000 וביאטריס צ'פקואוץ' הקנייתית – שסיימו עם הכסף והארד, בהתאמה.

    ג'וליאן אלפרד ניצחה בגמר המיאוץ ל-60 מטר. האתלטית מסנט לוסיה הקטנה, סטודנטית באוניברסיטת טקסס, חצתה את קו הגמר לאחר 6.98 שניות. הקדימה בשתי מאיות את אווה סבובודה הפולניה, שסיימה שנייה ואת זיינאב דוסו מאיטליה, שזכתה בארד עם 7.05.

    ג'וש קר הסקוטי שימח את הקהל המקומי בגלזגו, כשהוסיף לתוארו העולמי ב-1500 מטר באצטדיון את מדליית הזהב העולמית ב-3000 מטר באולם. הרץ בן ה-26 ניצח בריצה טקטית, שהסתיימה בספרינט צמוד, בתוצאה של 7:42.98 דקות. אחריו הגיע יארד נגוסה מארה"ב, בעל התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה בריצת המייל. סלמון ברגה האתיופי, אלוף אולימפי ב-10,000 מטר, זכה בארד.

  3. הבוקר, שעון יפן, נערך מרתון טוקיו. איימרו עלמיה רץ נהדר וסיים במקום השביעי, בתוצאה של 2:06:27, איטית יותר רק ב-23 שניות משיאו האישי. בנסון קיפרוטו הקנייתי ניצח במירוץ בתוצאה מעולה של 2:02:16, שמהווה שיא מסלול חדש. אליהוד קיפצ'וגה הגיע עשירי לאחר 2:06:50.
    אספה קבדה מאתיופיה ניצחה במירוץ הנשים ב-2:15:55, ואף היא שיפרה את שיא המסלול. סיפאן חסן מהולנד הגיעה רביעית וקבעה 2:18:05. לונה סלפטר לא סיימה את הריצה.

    1. קיפצ'וגה לא ניצח ב-2 מתוך שלושת המרתונים בהם השתתף בשנה האחרונה, כאשר ב-10 השנים הקודמות ניצח ב-15 מתוך 17 המרתונים בהם השתתף.
      האם אנחנו חוזים בתחילתה של השקיעה?

  4. יורגנסון לוקח את שניות הבונוס בספרינט הביניים, כשרמקו וברנאל אחריו. טוב לראות פה את ברנאל, מקווה שזאת לא הבלחה זמנית. רוגליץ' לא ממש נראה מעוניין.

  5. תודה רבה!
    עם או בלי יומבו כספונסר, פשוט קבוצה ווינרית. מעניין לראות אם יורגנסון יצליח לדבר חזק בGC, ולו בזכות העובדה שהוא השתדרג ככה ממוביסטאר.

    ואגבבב לא הזכרת בספרינטרים את יאקובסון בקבוצתו החדשה! בכל מירוץ שהליין אפ שלו כולל אותו ואת חרוננבייגן יש מתח באוויר (או אולי זה רק בראש שלי 🙂 )

    1. זה ממש לא רק בראש שלך (בעיקר בראש של יאקובסן או אולי בלסת שלו…)
      בכל מקרה הוא ירגיש העונה את מלוא אפקט הלהקה או ליתר דיוק העדר הלהקה.

      1. זהו, אפשר להבין אותו שרצה לעזוב את קוויקסטפ, שיעדיפו לעבוד בטור שעות נוספות בשביל אוונפול, ואז אף אחד לא יהיה שם לעזור לו לשרוד את מגבלת הזמן בהרים (או סתם יעזור לו לנצח בספרינטים). אבל בתי הקברות מלאים בספרינטרים שהיו בטופ עם קוויקסטפ ואז רצו להגשים את עצמם במקום אחר! מעניין מה יעלה בגורלו.

  6. הדבר שהכי מעניין אותי למירוץ הזה הוא השאלה – הכואבת משהו – כמה רוגליץ' יצליח בבורה. לא בטוח שהמירוץ הזה ייתן תשובה סופית או משקפת להמשך, בכל זאת החבר'ה רק הכירו ולומדים להתחרות ביחד. אבל (וזאת דעתי האישית בלבד, אפילו יותר כמו הרגשה), עם כל כמה שהוא ווינר וזכה בטריליון מירוצים, הוא עדיין מוכתם מאותם מירוצים שהוא לא זכה בהם, החל מאותו נג"ש ארור (או היסטורי, תלוי באיזה צד אתם). הנה עוד טור שהוא מתרסק באופן מוזר ויוצא מהתמונה, והיה גם הפאריס ניס ההוא שהתרסק ביום האחרון, ואולי בכלל זכה בוואלטות כי לא היו לו שם מתחרים מהטופ, ואולי זכה בג'ירו רק כי הקורונה הגיעה לבקר את אוונפול… מודה, בתחושה שלי דבק בו משהו קצת לוזרי (שבטח הפרשנים ביורוספורט היו מכנים באדיבות "חוסר מזל"), ואם התותחים הכבדים של יומבו לשעבר לא הספיקו לו, לא נראה לי שהכלים שבורה תעמיד בשבילו יעשו את ההבדל. והלוואי שאני טועה…

    1. שום דבר לא לוזרי ברוגליץ' – הוא עשה את יומבו הרבה יותר ממה שהם עשו אותו. כל פעם שהוא ספג מפלה ידע לחזור ממנה ישר. כן יש לו עניין לא סגור שקשה לראות איך הוא סוגר עם הטור – אבל חוץ מזה כל מירוץ שבוא הוא נפל הוא חזר וניצח – כמו פאריס ניס למשל.

      1. הכל נכון, הבנאדם מכונה של נצחונות… אבל המבטים האבלים ההם של דומולאן וקוס (או שזה היה ואן ארט..?)!! אחרי שעבודה של שלושה שבועות ירדה באסלה. כאילו נחתה עליו שם איזו קללה, מן רגע שמגדיר קריירה. אני מאמינה שכמו הטיפוס הרובוטי-צנוני שנראה שהוא, הוא בטח לא חווה את זה ככה. וגם מרגיש שהוא בטופ של הטופ (ושבקבוצה שהיא לא ויסמה הוא יוכל להביא את זה לידי ביטוי). אבל שוב… אני קצת סקפטית, ושוב – הלוואי שאתבדה.

        1. דומולאן ו-ואן ארט. לקוס היה מבט אבל, אבל זה קרה כשנפלה לרוג השרשרת בקטע הנג"ש המסיים של הג'ירו הקודם, שזאת אגב בעיניי הוכחה לאופי הווינרי שלו – הרבה מאד רוכבים אחרים היו מתייאשים כאן, אבל הוא פשוט המשיך הלאה וזכה במירוץ (ושלח את גראן האומלל להטביע את יגונו במשקה, כדבריו).

      2. מסכים כאן עם ידידי – מדובר במסמר קשוח ביותר בעל אופי חזק מאד. בורה דווקא די מתאימה לו מבחינת צוות הסיוע הכולל בקבוצה (לא במירוץ זה – בכללי), והם ודאי ישאפו לשדרג את המעמד שלהם מקבוצה שזכתה בגראנד טור, לקבוצה שזוכה בטור. צריך לזכור גם שהמירוצים של תחילת העונה לא תמיד משקפים את מה שקורה אחר כך, ויעידו חברים כמו פרום או וינגו, שנהגו בד"כ לבנות את הכושר שלהם בצורה הדרגתית לטור, כך שגם כישלון יחסי במירוץ זה לא אמור להטריד אותו או את החברים בבורה.

  7. טוב לראות כי ענייני דיומא חוזרת
    קצת תפסתי מרחק ברגע שהםכה לענייני שכונה .
    חושב כי כולם צודקים ובו בזמן כןלם טועים .
    פרימוז הוא הכי רחוק מלוזר שיש
    אך יש בו ולוורדיות …
    כלומר חוסר ריכוז ברגע האמת .
    הסיפור החל באותה מקפצה בגובה 90 מטרים בפלאניצה אותהנקפיצה אשר בפועל הפכה אותו לרוכב אופניים .
    החא מעולם לא התאושש מההשפלה בתחום הזה .
    רצה להיות אלוף העולם
    שכח או ניסה לשכוח את מגבלות
    הפיסיקה ומגבלות זווית ההזדקרות.
    יש לי קרוב למאה המראות בהרים
    בגלשן אוויר למעשה הרים פלוס גרירה ,מבין בדיוק את הרגשת האופוריה ואיבוד הפחד ,
    גם לי קרה .
    את כל יתר הנפילות של פרימוז
    צריך לייחס לאותה אופוריה
    הוא לא תמיד מאה אחוז דרוך.
    מה יקרה איתו בבורה, מי שמסתדר
    בקבוצה הולנדית יסתדר
    יופי בקבוצה גרמנית להבנתי.
    יקח זמן אך שם בגרמנית
    לא יאפשרו לו להיכנס לאופוריה .
    לפי מה שכתבתם הם לא בדיוק
    מתכונים להתאבד על הפאריז ניס.
    ובענין המירוץ אל השמש
    שמש זו המומחיות שלי
    בתגובה נפרדת מיד .

    1. תהיתי אם יש כאן חובבי קפיצות סקי (או לפחות צפייה בתחרויות שלהן)!
      לא צפיתי בשנים שרוגליץ' היה קופץ פעיל, אבל אם הבנתי נכון, הוא לא היה מהקופצים הבולטים ואת הנצחונות שלו רשם בדרג הנמוך יותר של הקונטיננטל קאפ ולא הוורלד קאפ… אז כנראה שכרוכב אופניים הוא עילוי הרבה יותר מרשים. ונראה שגם הנבחרת הסלובנית מסתדרת בלעדיו 🙂

      1. מאוד נהנה לצפות בקפיצות סקי, עוד מימי סוון הנאבלד ואדם מאליש. רוגליץ' היה קופץ מעולה ברמת הנוער. אחר כך נפצע קשה ופרש מהענף. המעבר המוצלח שלו לאופניים מרשים, היות ונתקשה למצוא קווי דמיון בין הענפים. הסלובנים אכן מצטיינים בקפיצות וכמובן שבשטח המדינה הקטנה, בפלאניצה, נמצאת המקפצה הגבוהה המפורסמת. האחים (כולל האחות) לבית פרבץ עושים חיל, יחד עם טימי זאייץ וקופצים נוספים.

        1. תודה!
          קפיצות סקי זה הספורט האהוב עליי (אבל רק לצפייה..!). וגם מירוצי אופניים אי שם למעלה.
          דווקא רואה קווי דמיון בין השניים, ובין היתר במבנה הגוף של קופצים ושל מטפסים (לא גבוהים/נמוכים, רזים מאוד, נעריים כאלה… מה שבסלנג הומואי קרוי "טווינק"). למרות שכמובן שהדגשים מבחינת כוח וטכניקה שונים כאן וכאן.
          התחלתי להתעניין בקפיצות סקי לפני כ4 עונות רק (אבל מאז צופה באדיקות מרשימה), ולמרות שכבר אז היו קופצים סלובנים בולטים, התרשמתי שכנבחרת הם התקדמו מאוד בשנים האחרונות. הם הפכו לאחת מ2-3 האומות הבולטות בתחום, תהליך ממש מרשים. כמובן שגם הקופצות הנשים מיישרות קו. בכלל, אין לי היכרות יוצאת דופן עם סלובניה אבל עושה רושם שזאת אומת ספורט קטנה אך מהממת שמייצאת כישרונות גדולים, אז סחתיין עליהם.

          1. כן, מדינה קטנה, שתושביה מצטיינים בענפי ספורט רבים ומגוונים. מסכים לגבי מבנה הגוף הדומה של קופצים ורוכבים שמתמחים בטיפוס. ישנו אכן דמיון. רוגליץ', בכל אופן, הוא רוכב מגוון שמטפס היטב, מעולה בירידות ועושה חיל גם נגד השעון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט