אירועי דיומא – 04.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 2

הקטע הפותח של המירוץ היה קטע גבעי עם סיום בעלייה קלה. קבוצה של שלושה בורחים לא עשתה רושם על הדבוקה, שבלעה אותם כ-15 ק"מ לסיום. במיאוץ הביניים בגבעה שלפני הסיום, מתיאו יורגנסון לקח את מירב שניות הבונוס, כשרמקו אוונפול ואיגן ברנאל השלימו את השלישייה, בעוד שפרימוז' רוגליץ' לא נראה מעוניין במיוחד בכך. לקראת קו הסיום קיבלנו מיאוץ ארוך של מאדס פדרסן, הפייבוריט לזכייה בקטע, אלא שאולאב קואי, שרכב מאחוריו, ידע לתזמן היטב את המיאוץ לקו על מנת לזכות בקטע. ההולנדי הצעיר ממשיך את הקו של העונה הקודמת ואת תחילתה של הנוכחית על מנת לזכות בניצחון נאה, וגם על מנת להעניק עוד הישג לקבוצת ויסמה שלו בעונה זו.
קטע 2 של המירוץ הוא עוד אחד למאיצים, אלא שבניגוד לקודמו מדובר בקטע שטוח כמעט לחלוטין, כולל הסיום. קואי, פדרסן, גרונבייגן, יאקובסן, גרובס, קוקאר, דמאר, בנט ואקרמן יתמודדו על הזכייה בקטע, במה שעשוייה להיות ההזדמנות האחרונה במירוץ זה לרובם המכריע. שידור ביורוספורט 2 ב-15:10.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 1

כתמיד בחלק זה של העונה, אנו מקבלים בזמן המירוץ בצרפת את מקבילו האיטלקי – טירנו-אדריאטיקו, שכשמו יוליך את הרוכבים במסלול שבין חוף הים הטירני לזה האדריאטי. כאן נקבל שבעה קטעים, ששלושה מהם כוללים טיפוסים בדרגות שונות, עוד שלושה שטוחים עד גבעיים וקטע נג"ש אישי קצר שיפתח את את המירוץ. אשר למתמודדים, אנו מקבלים כאן פייבוריט אחד גדול ומפחיד בדמותו של יונאס וינגגור. הדני, שלא כהרגלו, החליט לפתוח את העונה הנוכחית מוקדם במירוץ גראן קמינו בספרד, שם הראה דומיננטיות מוחלטת על שאר המתחרים. מולו נוכל למצוא את חואן איוסו, שינסה לשדרג את מעמדו לכזה שזוכה גם במירוץ קטעים ברמה הגבוהה, ולא רק בקטעים במירוצים. ג'אי הינדלי, אנריק מאס, ריצ'רד קאראפאז, רומאן בארדה, טאו גגן הארט, בן אוקונור וגיום מרטאן הם מטפסים נוספים בעלי שם שנראה כאן. בקטעים השטוחים יותר נקבל מקבץ איכותי מאד של מאיצים הכולל את פיליפסן, מרלייה, באוהאוס, מילאן, קריסטוף, גירמאי וקבנדיש קשישא. קבוצת IPT תגיע לכאן, כמו במירוץ המקביל, עם נבחרת שתתמקד בקטעים השטוחים יותר, כשאיתן ורנון יוביל את הקבוצה בקטעים השטוחים יותר, בעוד שקורבין סטרונג יוביל בקטעים המעט יותר גבעיים.
הקטע הפותח של המירוץ הוא קטע הנג"ש האישי שלו, שייערך ברחובות עיר החוף הטוסקנית קמאיורה. זהו קטע קצר ושטוח לחלוטין. בין השענים האיכותיים שהגיעו לכאן נוכל למנות את אלוף העולם לשעבר בדיסציפלינה, פיפו גאנה, שינסה לשחזר את הישגו ממירוץ זה בעונה הקודמת. חבר קבוצתו הצעיר, מגנוס שפילד, ינסה למנוע ממנו לשחזר את ההישג. יונאס וינגגור, אחד השענים הטובים בענף, הוא כמובן עוד מועמד רציני מאד לזכייה, ומתחרהו ל-GC, חואן איוסו, הוא עוד שען חזק מאד. מיקל ביירג, קספר אסגרן ונלסון אוליברה עשויים גם הם לדבר כאן חזק. שידור ביורוספורט 2 ב-14:05.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

    1. אחח רמקו והפה הגדול שלו. אפשר לסמוך עליו שיכניס קצת פלפל.
      מעניין עד מתי הרומן עם לפברה יימשך (או למי יימאס ממי קודם), מרגיש כאילו התנגשות תהיה בלתי נמנעת.

        1. כמו שהוא אמר בצורה מפורשת בסוף העונה הקודמת – "אבא שלי ולפברה צריכים לסתום את הפיות שלהם" (זה כשגם אבא שלו התייחס לעניין החוזה שלו).

            1. היו דיבורים (עוד לפני הסיפור עם האיחוד עם יומבו ויסמה) שהוא לא ישלים את החוזה שלו בקוויק סטפ, כשאבא שלו שפך שמן על המדורה, ולפברה ענה בתגובה. שניהם התווכחו מעל הראש של רמקו עד שלבחור נמאס.

            2. 1+

  1. תודה רבה פאקו!
    אולי בגלל שהקרב על הGC נראה סגור מראש, יהיה מעניין לראות את הקרב על הספרינטים ואם יש לקאב מה למכור מול פיליפסן ושאר הסוסים הצעירים

  2. ואם איתן ורנון יכול לדבר במגרש של הגדולים. ההימור שלי שעד הטור הוא כבר הספרינטר המוביל של הקבוצה ואקרמן יספק בג'ירו/וולטה

  3. המירוץ אל השמש כי הבטחתי
    טמפ סבירה קצת קרה עבורינו
    טובה למתחרים קצת לחות לא משמעותית רוב היום שמש קצת מעונן בסיום רוחות סבירות 10 קשרים דרומה לא אמורות להשפיע .
    טוב שרמקו מחמם את הענינים
    פרימוז אוהב שמחממים אותו .
    אך אין לו לפרימוז מישהם לבנות
    עליהם תרגילים מתאימים .
    ואם הוא לא מתכנן להתפוצץ במירוץ הזה ,הוא פשוט לא יתיחס .
    בענין הטיראנו נשמע הרבה יותר
    מעניין , יש לוינוגררד אופוזיציה יפה ,
    אך גם סיוע קבוצתי חזק .
    יהיה מעניין .

  4. למה סטיבי וויליאמס לא נוכח באף אחד המירוצים? לא ראוי שינסו אותו במירוץ קצת יותר נחשב אחרי ההצלחה בתחילת העונה?

  5. בטירנו איוסו בינתיים מקיז שניות ראשונות לוינגו, כשהוא עוצר את השעון 22 שניות לפניו. הוא כרגע גם על הכיסא החם, תוך שהוא מקדים עוד כמה שענים מדופלמים כמו ביירג ואסגרן. כל זאת לפחות עד שטופ גאנה ייכנס לעניינים.

    1. פתיחה די מאכזבת לוינגגור.. אולי התשובה היא פסיכולוגית לגמרי אבל קשה לי להבין איך הוא (וגם פוגצאר לצורך העניין) יכול לדפוק נגשים לא מהעולם הזה שגם טובי השענים לא יוכלו להתחרות בהם, ובזמנים אחרים להיראות כמו שען טוב ותו לא. ממה שיצא לי לראות דווקא רמקו יותר יציב בדיסציפלינה הזאת, וממעט לאכזב.

      1. במקרה הספציפי הזה יכול להיות שזה גם קשור לאורך הנג"ש, יש רוכבים שטובים הרבה יותר בקטעים כאלה מאשר בארוכים, נגיד מייקל מתיוס היה מצויין בקטעים כאלה, אפילו שהוא לא באמת שען (היום נגיד יונתן מילאן נתן תצוגה כזאת אפילו שגם הוא לא באמת שען מצטיין).

      1. איזה דבר טוב יצא מכמויות הכסף הפסיכיות שנשפכות במפרץ כדי להביא תחרויות ספורט בולטות לשם? (שואלת ברצינות)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט