אירועי דיומא – 02.03.24 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ סטראדה ביאנקה

אחרי סוף השבוע הפותח של עונת הקלאסיקות בשבוע שעבר, עונה זו מביאה לנו את אחד המירוצים המיוחדים ביותר של לוח השנה – סטראדה ביאנקה. המירוץ, ששמו המשקף בתרגום מאיטלקית הוא "הדרך הלבנה", מתחיל בסיינה, ממשיך אל דרכיו הציוריות של חבל טוסקאנה, ומסתיים שוב בסיינה בעלייה הקשה והאפית לפיאצה דל קאמפו. אלא שהייחוד הגדול של המירוץ טמון בחלקים הגדולים שבו הנערכים על דרכי עפר (מסומנים באפור באיור). קטעים אלה בד"כ מפרקים את המירוץ לחתיכות קטנות, ומותירים בראש בעיקר את הרוכבים היודעים טוב יותר לשלוט באופניהם (שגם נהנים ממספיק מזל לא להיתקל בתקלות טכניות כתוצאה מהתוואי). אחד שאולי יודע לעשות זאת טוב מכולם הוא זוכה השנה שעברה, טום פידקוק, אחד הפייבוריטים הגדולים לזכות במירוץ. הבריטי יזכה לתחרות קשה מהזוכה בשנה שלפני כן, טאדיי פוגאצ'אר, אחד שיראה לנו את זיו פניו לראשונה בעונה זו. מול השניים הנ"ל נקבל את כריסטוף לאפורט, שינסה לשמור על מאזן הקלאסיקות המושלם עד כה של קבוצת ויסמה. קלאסיקנים נוספים שנראה כאן הם בן הילי, נילסון פאולס, ולנטאן מדואס, בנואה קוסנפרואה, ז'וליאן אלאפיליפ וטים וולנס. קבוצת IPT תגיע לכאן עם חברים כדילן טיונס, סיימון קלארק וסטיבי וויליאמס, וגם עם נדב רייסברג הצעיר, לו יהיה זה מירוץ הוורלד טור הראשון בקריירה. שידור ביורוספורט 2 ב-15:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. פאקו, תודה רבה ושבת שלום. אתמול נפתחה אליפות העולם באולם באתלטיקה, בגלאזגו שבסקוטלנד. התחרות תסתיים ביום ראשון ונוטלים בה חלק כמה מהאתלטים המובילים בעולם. בין התוצאות הבולטות שהושגו אמש נציין את כריסטיאן קולמן, שחזר בחיל מהשעייה על שימוש בחומרים אסורים, וניצח במיאוץ ל-60 מטר בתוצאה של 6.41 שניות. נואה ליילס, אלוף העולם ב-100 ו-200, סיים במקום השני, שלוש מאיות לאט יותר. ריאן קראוזר האמריקאי, בן ארצו של קולמן, זכה בזהב בהדיפת כדור ברזל. שיאן העולם והאלוף האולימפי הדף את המכשיר, ששוקל שבעה ק"ג, ל-22.77 מטר והקדים את טום וולש הניו-זילנדי, שהדף ל-22.03. למעשה, ארבע מהדיפותיו של קראוזר היו עשויות להספיק לו לנצחון.
    חלק מהאליפות משודר בערוץ 56.

    לוח הזמנים והתוצאות:
    https://worldathletics.org/competitions/world-athletics-indoor-championships/glasgow24/timetable

  2. תודה רבה!
    כיף שעונת האופניים חזרה.
    מעניין להזכיר שסטראדה ביאנקה )אגב זה strade bianche ולא strada biancha, כלומר לשון רבים – הדרכים הלבנות( תוציא לדרך שבוע מרתק שימשיך עם שני מרוצי קטעים של שבוע: טירנו אדריאטיקו בהשתתפות אלוף הטור המכהן וינגגור, וגולת הכותרת )בעיניי( – פאריס-ניס בהשתתפות רוגליץ' לראשונה בקבוצתו החדשה בורה vs. אבנפול, שינסה לסגור חשבון אחרי הג'ירו האחרון… בקיצור, יש למה לצפות!

  3. לוטה קופקי משאירה בקלילות את אליסה לונגו בורגיני מאחור בעליה לפיאצה דל קמפו ומשפרת מקום אחד משנה שעברה.דמי וולרינג סוגרת את הפודיום.

  4. למרות כל הסופרלטיבים (הנכונים בגדול) של פרשן יורוספורט לרכיבה ההירואית של פוגצ'אר, בסופו של דבר היא הובילה למירוץ גמור ומשעמם לצפייה משלב מוקדם. כל הכבוד לפוג, אבל עדיין קצת מבאס.
    הדבר הכי מעניין שעלה מהצפייה הוא השאלה הרגילה-משהו בשנים האחרונות, אם שוב פוג יכוון לשלל מירוצים חד יומיים בעונת האביב ויגיע בכושר (אולי) לא אופטימלי לטור, וישלם על כך.

            1. הוא סתם מנסה שלא נחשוד…

  5. קצת כפיים גם לנדב רייסברג שהצליח לסיים את המירוץ המתיש במקום ה-100 ובמסגרת הזמן (משהו שלמשל ריילי שיהאן הפרוספקט הצעיר של הקבוצה לא הצליח לעשות). זה יותר ממה ש70 רוכבים אחרים שניצבו על הקוי הזינוק לא עשו היום.

  6. שיא עולמי לפמקה בול ב-400 מטר. ההולנדית בת ה-23, אלופת העולם ב-400 משוכות, שיפרה בגמר אליפות העולם באולם את שיאה העולמי בשבע מאיות וניצחה בתוצאה של 49.16 שניות. בת ארצה, לייקה קלאבר, הגיעה שנייה, כשקבעה 50.17.

  7. תוצאה בולטת נוספת היא ניצחונה של אלינור פורייר סנט פייר בריצה ל-3000 מטר. האמריקאית בת ה-29, שחזרה להתחרות לאחר שילדה את בנה הבכור לפני שנה, קבעה הערב שיא אליפות חדש של 8:20.87 והקדימה שתי אתלטיות יוצאות מן הכלל – גודאף צגאיי האתיופית, אלופת העולם ב-10,000 ושיאנית העולם ב-5,000 וביאטריס צ'פקואוץ' הקנייתית – שסיימו עם הכסף והארד, בהתאמה.

  8. ג'וליאן אלפרד ניצחה בגמר המיאוץ ל-60 מטר. האתלטית מסנט לוסיה הקטנה, סטודנטית באוניברסיטת טקסס, חצתה את קו הגמר לאחר 6.98 שניות. הקדימה בשתי מאיות את אווה סבובודה הפולניה, שסיימה שנייה ואת זיינאב דוסו מאיטליה, שזכתה בארד עם 7.05.

  9. ג'וש קר הסקוטי שימח את הקהל המקומי בגלזגו, כשהוסיף לתוארו העולמי ב-1500 מטר באצטדיון את מדליית הזהב העולמית ב-3000 מטר באולם. הרץ בן ה-26 ניצח בריצה טקטית, שהסתיימה בספרינט צמוד, בתוצאה של 7:42.98 דקות. אחריו הגיע יארד נגוסה מארה"ב, בעל התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה בריצת המייל. סלמון ברגה האתיופי, אלוף אולימפי ב-10,000 מטר, זכה בארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט