הסלטיקס מתארחים בניו יורק ושני משחקים נוספים בפריוויו ליל שבת קצר ולעניין / רותם אלרן

מנת השף

3:30 – ניו יורק ניקס (22-34) VS בוסטון סלטיקס (12-44)

המשחק הגדול של הלילה יגיע אלינו מהמדיסון סקוור גארדן, שם ייפגשו שתיים ממובילות המזרח, כאשר הניקס יגיעו מהמקום הרביעי באיזור בעוד בוסטון תגיע מהמקום הראשון וכשהיא בפער של 7.5 משחקים מקליבלנד במקום השני.

אף על פי שיארחו את המשחק, הניקס לא צפויים להגיע אליו כפייבוריטים – הם ישחקו ללא או ג'י אנונובי, ג'וליוס רנדל ומיצ'ל רובינסון הפצועים, ואין ספק שהיעדרות של שלושה שחקני רוטציה כה משמעותיים משפיעה באופן שלילי על היכולת שהיא מציגה. ניו יורק ניצחה העונה בחמישה מעשרת המשחקים בהם שיחקה ללא רנדל, כך שהסיכויים לא עומדים לטובתה בהיבט זה, במיוחד לאור כך שמולה עומדת הקבוצה בעלת המאזן החזק ביותר ב-NBA כיום. התקווה העיקרית של הניקס היא ללא ספק ג'יילן ברונסון, אשר בתשעת המשחקים בהם שיחק ללא רנדל מעמיד 31.5 נקודות ו-7.1 אסיסטים לערב. המשחק הראשון של כוכב הניקס לאחר החזרה מפגרת האולסטאר לא היה מיטבי, כשהקבוצה אמנם ניצחה את פילדלפיה נטולת אמביד אך ברונסון עצמו דייק רק ב-5 מ-18 זריקותיו.

הבעיה המרכזית בהסתמכות של הניקס על ברונסון הלילה היא מי שעומדת בצד השני – בוסטון מחזיקה ברייטינג ההגנתי השלישי בטיבו בליגה העונה, כאשר אחד מהחלקים הבולטים בהגנתה הוא הגנת הקו האחורי שלה. בהובלת ג'רו הולידיי ודריק וייט הסלטיקס מסוגלים להתמודד כמעט עם כל גארד בליגה, ואת ההשפעה שלהם על ברונסון כבר ראינו בשלושת המשחקים של הניקס מול הסלטיקס העונה, כאשר בכל השלושה ניו יורק הפסידה, כאשר ברונסון בעצמו מעמיד 21.3 נקודות ו-4.7 אסיסטים למשחק באותם שלושה משחקים, אך קולע רק ב-48.8% טרו שוטינג.

לפי משחקים קודמים בין שתי הקבוצות, לפי רמתן לאחרונה ובהתחשב בכך שהניקס מגיעים בסגל חסר ברור למדי כי בוסטון היא הפייבוריטית הלילה. היא מגיעה למשחק בסגל מלא לחלוטין ועם שבעה ניצחונות רצופים (הרצף הארוך ביותר בליגה כרגע), כאשר באותם שבעה משחקים היא מחזיקה בנט רייטינג 19.1, הגבוה ביותר בליגה בפער של 2.7 נקודות ל-100 פוזשנים במהלך תקופה זו. יש סיבה שבוסטון מובילה את המזרח ואת הליגה כולה, ואף על פי שמדובר במשחק המעניין ביותר הלילה, הסלטיקס לא אמורים להתקשות מדי מול הניקס הפצועים.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הסלטיקס ב-13.

שאר המשחקים

3:00 – דטרויט פיסטונס (47-8) VS אורלנדו מג'יק (25-31)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו היישר ממישיגן, שם ייפגשו שתי קבוצות שחלקו את תחתית המזרח בעונה שעברה, אך לא יכולות להיות שונות יותר זו מזו כרגע.

הפיסטונס מגיעים עם המאזן החלש ביותר בליגה, כאשר הם אחד משני מועדונים (יחד עם וושינגטון) שטרם הגיעו למספר ניצחונות דו ספרתי העונה. הלילה הם דווקא מגיעים בסגל מלא, אך קשה להאמין שזה יעזור להם יותר מדי – הם ניצחו בשניים מתשעת משחקיהם האחרונים, כאשר באותם משחקים הם מדורגים בעשירייה התחתונה בליגה במדד הרייטינג ההתקפי ובחמישייה התחתונה בהגנתי, בעוד מולם עומדת קבוצת פלייאין אשר מציגה את אחת מההגנות המרשימות בליגה ואף מדורגת במקום החמישי ב-NBA במדד הרייטינג ההגנתי. אורלנדו רחוקה מלהיות קבוצה התקפית טובה והיא אף מחזיקה ברייטינג ההתקפי ה-23 בטיבו בליגה, אך אין ספק שהיא עדיפה באופן משמעותי על דטרויט בנקודת הזמן הנוכחית, כשאפילו יתרון הביתיות של דטרויט לא צפוי לסייע לה הלילה לאור כך שהיא ניצחה רק ב-4 מ-23 משחקי הבית שלה העונה.

המג'יק גם הם יבואו בסגל כמעט מלא (פרט למרקל פולץ הפצוע), מה שיבטיח להם את הניצחון הלילה באופן כמעט אוטומטי. ההתקפה שלהם אמנם חלשה למדי, אך מול קבוצה ברמתה של דטרויט סביר להניח שנראה תצוגות מרשימות למדי מפרנץ ואגנר ופאולו באנקרו, שני הכוכבים המובילים של המג'יק. בשני המשחקים של אורלנדו מול הפיסטונס העונה ואגנר מעמיד 32.5 נקודות למשחק בעוד באנקרו מספק 22.0 משלו, כאשר המג'יק ניצחו בשני המשחקים. אין סיבה שהלילה נראה תוצאה שונה בין השתיים, כך שצפו לתצוגות מרשימות משני הכוכבים ולמשחק שייגמר בהפרש נכבד לטובת המג'יק.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של אורלנדו ב-19.

4:00 – מינסוטה טימברוולבס (17-39) VS ברוקלין נטס (34-21)

המשחק שיחתום את הפריוויו ואת ליל המשחקים כולו יגיע אלינו ממינסוטה, שם הטימברוולבס יארחו את הנטס במפגש בין מובילת המערב למדורגת 11 במזרח.

משחק זה יהיה המשחק השני בבק טו בק עבור מינסוטה והיא תגיע אליו כאשר רודי גובר עשוי להיעדר, אך למרות בעיות אלו, אין ספק שהיא מגיעה אליו כפייבוריטית מובהקת. מינסוטה מובילה את ה-NBA במדד הרייטינג ההגנתי העונה ואין ספק שהסיבה המרכזית להגנה המצוינת שלה היא היכולת שמציג רודי גובר, כאשר בדקות של הצרפתי על המגרש הקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי 105.8, אך גם בלעדיו היא עוצרת את יריבותיה על 108.7 נקודות ל-100 פוזשנים, מה שהיה ממקם אותה במקום הראשון בליגה בין כה וכה. כאמור, גובר בספק ועשוי לשחק הלילה, אבל גם בלעדיו מינסוטה מסוגלת לספק הגנה מצוינת אשר ללא ספק תאט את ברוקלין, אשר מדורגת במקום ה-19 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי. הנטס לא מצטיינים באף אחד משני צידי המגרש, כאשר הם גם מדורגים במקום ה-21 במדד הרייטינג ההגנתי, כך שהמשחק לא צפוי להיות מאתגר במיוחד עבור מינסוטה.

הנטס מגיעים לאחר שלפני ימים בודדים פיטרו את מאמנם, ז'אק ווהן, ובתקופה כזו של חוסר יציבות הם פגיעים אף יותר, מה שללא ספק ישחק היישר לידיה של מינסוטה. סיכויי הפלייאין של הנטס אמנם עדיין קיימים, כאשר הקבוצה נמצאת במרחק 2.5 משחקים בלבד מאטלנטה במקום העשירי, אך לאור הרמה שאנו רואים מהקבוצה לאחרונה ועם חילופי המאמנים הטריים, סביר להניח שהנטס יפסידו הלילה זו הפעם הרביעית ברציפות.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הטימברוולבס ב-11.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה רותם. הניקס כבר רגילים לשחק בלי רובינסון ורנדל ועם החיזוקים החדשים (בוגדנוביץ היה ענק נגד פילי) והכושר של דה ויצ׳נזו והארט יש להם סיכוי לתת פייט בגארדן. המג׳יק ומיני גם עם W קל

    1. לא סתם דיק מסיים את המהלך על הרצפה. כדי לא לסיים מהלך שכזה על הרצפה, נדרשות תנועתיות ושהייה באוויר מרהיבות שמלוות ביכולת לתפוס הכדור ביד אחת תוך כדי שיווי משקל מושלם. יש רשימה היסטורית מאד מצומצמת של שחקנים שקיימו התכונות האלוהיות הללו. הדוקטור ומייקל, וגם וינס אם כי באופן לא שווה, מהווים הרשימה הנ"ל באופן הכי מובהק ובולט. אם נדבר על השחקנים של היום, אז ליאניס וקאוואי אין את התנועתיות והשהייה באוויר הנדרשות כדי להשתייך לרשימה הזו באופן מובהק. כנ"ל לגבי וומבי שאין לו התנועתיות והפיתוליות הנדרשות תוך כדי איזון/שיווי משקל אווירי. גם לא לג'ארט אלן למרות שגם הוא, כמו האחרונים שציינתי שלא שייכים לרשימה, מכיל את המסוגלות לייצר מהלכים שגורמים לי לתפוס את הראש. המהלך של דיק לא מרשים – אין אחיזה של הכדור בכף יד אחת, אין שיווי משקל באוויר, ומבחן העין משאיר רושם שיש הרבה מזל במהלך. המהלכים של הדוקטור, מייקל, ו-וינס הם נדירים מאד ולכן גם מאד חסרים כיום.

      1. ברור, היכולות של גריידי דיק לא קרובות לשמות שהזכרת פה. אבל גריידי דיק הוא שחקן ברמה ממוצעת, אולי אפילו קצת מתחת לממוצעת בליגה של היום. הטענה היא שמה שעושה הגריידי דיק של היום היה נראה דמיוני ושמור למעטים בשנות השמונים של הnba, המשחק התפתח, השחקנים התפתחו ולקחו השראה מהדורות הקודמים, ולכן הליגה מוכשרת מאי פעם.
        ולמי שלא מאמין, דעה שהרגיזה כמה חברים שלי בשבוע שעבר – לכו לצפות בדאנק של וינס מתחרות ההטבעות, ואז תצפו בדאנק של ג'ייקוב טופין מהתחרות השנה. אחד נחשב הטוב אי פעם, אחד דאנק נשכח שלא נזכור בעוד חודש. לדעתי, אם ג'ייקוב טופין היה מתחרה בשנת 95 הוא היה נזכר כמטביע אגדי. שלא נדבר על ארון גורדון והטבעה שלו מ2016, שהיא ללא ספק הטובה בהיסטוריה לדעתי, וזאק לבין שהטביע מהעונשין כמו מייקל וג'יי, רק שהוא הוסיף ווינדמיל/איסטביי.

  2. קווין דוראנט על האפשרות של לפרוש במדי פניקס: "אני לא יכול לדעת מה יקרה."
    פאקינג חננה 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

  3. מאזולה לא לקח טיימאאוט אחד בחצי הראשון…
    מה יהיה בפליאוף? טיימאאוט אחד עשוי להכריע משחק!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט