העונה של כל קבוצה במילה אחת בפריוויו 11 משחקים של יום ראשון!/ פתיבר ויהלי אולמר

(nba.com)

מהר מהר לפני שיתחיל, יום ראשון יום קצר, אז לפני שנתחיל, נציין שיהלי אמון על 5 המשחקים הראשונים ותומר על 6 האחרונים. שבוע טוב לכולם וקריאה נעימה!

20:00 – פילדלפיה '76 (23-33) מול מילווקי באקס (21-36):

שתי קבוצות בשיפולי הצמרת של הקונפרנס המזרחי יפגשו למשחק צהריים בפנסילבניה, כשאמביד הפצוע ייעדר. הסיקסרס ממשיכים ברצף הביתי לאחר שקליבלנד הגיעה אליהם ביום שישי, מילווקי מצידה תסגור מסע חוץ שהתחיל באותו היום, במינסוטה הקפואה.

פילדלפיה בהמתנה. אמביד ייעדר עוד שבועיים לפחות, אך הקבוצה מחזיקה את הראש מעל המים בלעדיו, כשהיא מדורגת 5 במזרח כעת. רק 8 קבוצות בליגה רושמות יעילות טובה מהממוצע בצד ההתקפי וההגנתי גם יחד, כשהחבורה של ניק נרס מחזיקה בדירוג ההתקפי השישי (118.9 נק' פר 100) ובדירוג ההגנתי ה-12 (114.9) בליגה. מי שלקח את הכדור לידיים עד שהסנטר המצוין יחזור הוא באדי הילד, שהגיע מאינדיאנה בתמורה לפורקן קורקמז ו-2 בחירות סיבוב שני. הקלעי הפנומנלי שורף רשתות העונה עם 44.9% מרחוק על כמעט 10 ניסיונות במשחק, אבל הדובדבן שבקצפת זה היצירה לאחרים (לא מה שציפיתם, אה?). יליד הבהאמס מחלק 5.4 אסיסטים בכל 100 התקפות שהוא משחק העונה, שמתחלקים ל-4.9 בתקופתו באינדיאנה ו-9.3 בחמשת המשחקים הראשונים כסיקסר! אם הוא ימשיך ככה, בדרך להופעת הפלייאוף הראשונה שלו בקריירה, הוא יתן לפילי אופציה שלישית קטלנית ליד צמד הכוכבים שלהם.

מילווקי במצב די דומה ליריבתה הערב, שכן שתיהן לא יקבלו החלטות מקצועיות בהתבסס על הצלחתן בעונה הסדירה, אלא על בסיס מה שיקרה בסיטואציות שבהן הכסף על השולחן. הבאקס, בפשטות, בערפל. ליאניס, לילארד, מידלטון, לופז והסגל שלצידם יש הרבה ניסיון, גם בחיים וגם באוויר ההרים הדליל של הפלייאוף, אך זה דבר שיכול לשחק לטובתם או לרעתם. אין לדעת מה דוק ריברס יעשה כשנגיע לזמן הזה בשנה, אבל בינתיים מגיע לו קרדיט על החזרת ההגנה הקבוצתית לימיה הגדולים. מאז החלפת המאמן, הצבאים גילו מחדש את הזהות ההגנתית שאפיינה אותם זמן כה רב. הם הבינו שכדורסל זה משחק פשוט ואם יש לך 2 איילי ניגוח כמו ברוק והפריק היווני, כדאי להחנות אותם ליד הסל ולהרשות ליריבות לקלוע ב-64% בטבעת (6 בליגה) ולזרוק משם רק 27% מהזריקות שלהם (6 בליגה) לאורך העונה. עם דירוג הגנתי של 113.9 בחודש האחרון, שמספיק למקום השביעי, מילווקי הזיזה ת'תחת וחזרה לשמור (למרות 38% של יריבותיה לשלוש באותה תקופה). האם כל זה יתורגם לפלייאוף? מי יודע, אבל אופטימיות היא דבר מדבק.

המלצת צפייה עבור: עכברים ואוהדים מן השורה שרוצים לראות שתי קבוצות מזרחיות בכירות מתנגחות עם רוטציות הפלייאוף שלהן (מינוס אמביד) בשעה תענוג.

דו"ח מצב: אמביד וקובינגטון לא יעמדו לרשותו של ניק נרס, KJ מרטין כנראה ישחק. במילווקי, מידלטון בחוץ ויאניס כנראה ישחק.

הימור: מילווקי ב-14.

22:30 – פיניקס סאנס (24-33) מול לוס אנג'לס לייקרס (27-31):

קרב אמצע טבלה מערבי העונה יפגיש את דוראנט ובוקר מול לברון ודייויס. החבורה של פרנק ווגל, אקס הלייקרס, תחזור הביתה לאחר טיול קצר ליוסטון בשישי. החבר'ה של דרווין האם גם שיחקו באותו זמן, עת אירחו את הספרס.

פיניקס משתפרים. לפני משהו כמו חודשיים הם ניצחו את יוסטון בחוץ, במשחק ה-30 של העונה והגיעו למאזן מאוזן. מאז ועד היום, השמשות ניצחו 18 משחקים נוספים והפסידו 9 בלבד, המאזן החמישי בטיבו ב-NBA בתקופה זו. אם נדבר ספציפית, אני אוהב את ההגנה שלהם ובמיוחד את העובדה שפוזשנים הגנתיים נגדם נמשכים 13.9 שניות, הזמן הרביעי הכי ארוך בליגה. מה זה אומר בתכלס? שהשמשות כופות הרבה זריקות עם היד בפנים שנקלעות באחוזים נמוכים בהשוואה לזריקות פנויות (גם בהשוואה לאותן זריקות קשות בצד השני של המגרש, אחד היתרונות כשיש בקבוצה שחקנים כמו KD ובוק). לגבי ההתקפה, שני אלו מסדרים אותה בקלות ויחד עם 37.7% (7 בליגה) קבוצתי מדאונטאון, הריווח סביבם יופי טופי וזה מאפשר להם ליצור לחבריהם בקלות. אפרופו קליעה, גרייסון אלן, שבשקט בשקט הוא אחד הקלעים הכי טובים בליגה כבר כמה שנים (43.8% בשלשות פנויות לגמרי ו-42.4% בקאץ' אנד שוט ב-3 העונות האחרונות), קובר את הטריצות שלו ב-48.5% הזויים העונה וסוחב כמעט לבד את הקבוצה בקטגוריה.

הלייקרס, ובכן, בינוניים. אחד המשחקים שאני אוהב לשחק עם האחים שלי הוא "השחקן הממוצע", כלומר מי השחקן הכי ממוצע העונה בליגה. בין המועמדים העונה אפשר למצוא את גארי טרנט ג'וניור וניק ריצ'ארדס למשל, אבל שאלה קלה יותר תהיה מי הקבוצה הכי ממוצעת העונה? הרשו לי להציג את הקייס לחבורה מאל.איי: מקום 18 בהגנה, מקום 15 בהתקפה (עם דירוג התקפי שווה ערך לממוצע הליגה), אחוז שלשות בינוני (36.9% שמחוזק בעזרת 40% בחודש האחרון) והמון שחקנים סולידיים כמו ראסל, האצ'ימורה, ווד, פרינס ודינוודי ואני יכול להמשיך עד שהבוסים (לברון? קלאץ'?) יחליטו לאיזה צד של הגדר להישען. במבט לעתיד, הלייקרס יוכלו להעביר 3 בחירות החל מהקיץ, אז צפו לעוד פצצת ווג'/שאמס בחצי שנה הקרובה, באופסיזן שלפני העונה ה-22 של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה (אולי הוא מכוון לשיא העונות בכלל?)

המלצת צפייה עבור: המלך מול הנחש ודווין בוקר מול הגבה. מומלץ לאנשים שהתאהבו במשחק בעשור שעבר, עם מקום חם בלב עבור 2 פורוורדים גדולים מהחיים.

דו"ח מצב: הסאנס יחסרו את ביל ולי, נורקיץ' בסימן שאלה ואריק גורדון כנראה ישחק. אל.איי בלי ואנדרבילט, וינסנט ו-ווד ועם רדיש, לברון ודייויס בסימן שאלה.

הימור: במשחק יוכרע על זהות הפצועים בו, נהמר שפיניקס תנצח ב-7

00:00 – אינדיאנה פייסרס (25-32) מול דאלאס מאבריקס (23-33):

שתי קבוצות אנדרייטד, העונה ובכלל בהיסטוריה, יפגשו במשחק השני בגיינברידג' פילדהאוס מאז האולסטאר. במשחק הראשון, המקומיים אירחו את דטרויט השכנה (הכל יחסי) בחמישי בלילה. המאבס גם הכניסו אורחים באותו זמן, כשפיניקס הגיעה לבירת טקסס.

אינדיאנה, יותר משהיא מפתיעה, משחקת העונה בצורה כל כך דינמיט (תרתי משמע). שבריר שנייה אחרי שפוזשן הגנתי שלהם מסתיים, טייריס האליבורטון עובר את החצי ויוצר מכלום לייאפ/דאנק/שלשה פנויה לגמרי. פוזשנים התקפיים שלהם נמשכים רק 13.2 שניות, הכי מעט בליגה וכצפוי, הם קולעים בהם 121.6 נק' פר 100 כאלו, הכמות השנייה בגובהה (השנה ובהיסטוריה!). אבל זאת רק ההתחלה. האלי עצמו נמצא בעיצומה של אחת מעונות הפליימייקינג הטובות בהיסטוריה. הוא יוצר 19.3 זריקות פנויות לחברים בכל מאה התקפות (סטט' מאת בן טיילור, הסבר כאן) וזה אומר של-4 הפייסרס האחרים שאיתו יש זריקה מצוינת בכל פוזשן חמישי, עוד לפני שהתחלנו לכלול את הסקורינג של הרכז האולסטאר שנה שנייה ברצף. ההכוונה מריק קרלייל מסייעת להפיכתו מאולסטאר ראוי לסופרסטאר של הקבוצה שמסמלת יותר מכולן את הכדורסל המודרני.

בבואי לכתוב על הקבוצה של ג'ייסון קיד רציתי להמשיך את השטיק של סגנונות המשחק ולדבר על כמה שזו קבוצה מחושבת, שמשחקת על מיסמאצ'ים שנבחרים בקפידה. אך מבט קצר בלו"ז העונתי גילה שהלהקה של לוקה לוהטת לאחרונה. לאחר הפסד מול מילווקי במשחק הראשון שלהם בפברואר, דאלאס דורסת את כל מי שנקרה בדרכה בדרך ל-7 ניצחונות רצופים (הרצף הכי ארוך שלה ביי פאר העונה). לוקה מביא טריפל דאבלים עם 40 נק' בצד במשחקים בינוניים שלו, קיירי בריא ונותן עבודה כאופציה התקפית שנייה שהיא תענוג לצפייה ודניאל גאפורד (שהטרייד שחרר את החיה שבו) מאזן את הקו הקדמי שלהם, כשהאתלטיות המתפרצת שלו מענישה כל טבעת בסביבה. מי יודע, אולי זה כל מה שדונצ'יץ' צריך כדי לתת ריצת פלייאוף מהחלומות.

המלצת צפייה עבור: חובבי גארדים-ווינגים-וואטאבר-פליימייקרים ריכוזיים שמוליכים התקפות בגאון.

דו"ח מצב: נייסמית' בחוץ וג'יילן סמית' בסימן שאלה אצל הביתיים. בדאלאס, אקסום לא יתלבש, כשלוקה, לייבלי וקלבר כנראה ישחקו.

הימור: דאלאס לא עוצרים ומנצחים ב-10.

1:00 – וושינגטון וויזארדס (47-9) מול קליבלנד קאבלירס (19-36):

קרב קצוות מזרחי בעיר הבירה של ארה"ב. המכשפים שבים הביתה מטיול לאוקלהומה בשישי, כשדווקא הקאבס שיחקו קרוב יותר לוושינגטון באותו יום, כשהתארחו בפילדלפיה.

וושינגטון בטאנקינג. אפשר לקרוא לילד בשמו אחרי הבינוניות המזהרת שהפרנצ'ייז הזה עבר במשך השנים האחרונות ולמעשה מ-2017. מאז, הקבוצה ניצחה 25 עד 43 משחקים בכל עונה והגיעה לפלייאוף ולפלייאין פעם אחת כל אחד, עם 35,34 ו-35 ניצחונות ב-3 העונות האחרונות. לאחר שנזכרנו בזה, אוהדי הוויזארדס וכל חובבי הכדורסל בארץ הקודש בהחלט יכולים לחייך, כי המקום הכי גרוע ב-NBA הוא באמצע בואכה למטה. כעת, הכיוון של הוויזארדס הוא ברור, לפחות בשנים הקרובות. בפראפרזה על הדברים שאמר פעם אחד, עודד פז: "נתחשבן עכשיו ונהנה אחר כך".

יריבתם להערב מגיעה ממקום אחר לגמרי. הקאבס מתחברים ומוצאים את הקצב שלהם. לפני חודשיים וחצי גארלנד ומובלי נפצעו לתקופה ארוכה ופתחו ואקום אליו נכנסו שאר שחקני הרוטציה. מאז, דברים מוזרים התחילו לקרות: קלעים כמו דין וויד, אייזק אוקורו (עם 39.5% מדאונטאון העונה) וסם מריל (שרושף אש עם 43.8% משם!) התחילו לקלוע וסקוררים כמו מקס שטרוס הנהדר, קאריס לוורט ואפילו הרוקי קרייג פורטר ג'וניור פתאום יצרו לאחרים והניעו כדור לתפארת. מהון להון, קליבלנד מצאה את עצמה במאזן 15-4 ללא גארלנד ו15-7 ללא מובלי אך מאז ששניהם חזרו, הפרשים ניצחו 8 מ-11 המשחקים שלהם. כעת, הם ניצבים במקום השני במזרח עם יתרון קטן מעל הדבוקה הרודפת אותם ויחד עם כימיה משופרת וסגל עמוק, הם יהיו וואחד סוס שחור בפלייאוף.

המלצת צפייה עבור: מתנאל אלאשבילי שלנו וחובבי כדורסל התקפי מהיר ומרובה שלשות.

דו"ח מצב: דני בסימן שאלה בוויזארדס עם פציעה בעקב. מיצ'ל החולה כנראה ישחק בקאבס.

הימור: קליבלנד ב-33. נקסט.

2:00 – יוסטון רוקטס (31-25) מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר (17-39):

שתיים מהקבוצות הצעירות והנמרצות בליגה יפגשו בטויוטה סנטר. הקבוצה הביתית קיבלה את פניה של פיניקס בשישי, האורחת אירחה את וושינגטון באותו היום.

יוסטון, לראשונה מזה זמן רב, יסודית. הגעתו של קואוץ' יודוקה שינתה סדרי עולם וירידה להגנה במתפרצת, סימן קלאסי לקבוצה מאומנת. פוזשנים הגנתיים נגדם נמשכים 14.3 שניות, שישי בליגה ואתם זוכרים איך זה משפיע לטובה על ההגנה הקבוצתית (אם לא, פשוט תגללו כמה פסקאות למעלה). בנוסף, הרוקטס מרשים ליריבות לקלוע ב-35% מעבר לקשת בלבד (7) ולהגיע לטבעת רק ב-26% מהזריקות שלהם (4), פילוסופיה הגנתית שלהשערתי מגיעה ממחלקת האנליטיקס המפורסמת של המועדון. יחד עם המון רגליים צעירות של שחקנים אתלטיים וארוכים כמו ג'בארי סמית', טארי איסון, דילון ברוקס וג'יישון טייט שדופקים חשבון בהגנה כמו שאר הקבוצה, ליוסטון יש את הדירוג ההגנתי השישי בטיבו (113.7) ולאימה יש שינה טובה בלילות.

את יריבתם להערב, OKC רעמים, אפשר לתאר במגוון מילים. מפתיעה, חדשנית, נמרצת הן חלק מהן, אבל הקבוצה הזו היא הכי ייחודית בליגה. זה מתחיל מה-GM סאם פרסטי, שאפשר לכתוב ספרים על אסטרטגיית בנק הבחירות שלו, שנצברות מאז קיץ 2019, כשכל הקבוצות בליגה ניסו להשיג את קוואי ודוראנט. כשהן עושות זיג, אוקלהומה עושה זאג, דבר שגם מתבטא בסגנון המשחק שלהם. בזמן שכל קבוצה מנסה לשחק סוג כלשהו של 5 אאוט או פיקרנ'ול קלאסי עם מוביל כדור וגבוה מוכשרים, מארק דייגנולט היצירתי שובר את הסכמות ומורה לגארדים, בין אם קלעים כמו אייזיה ג'ו או פליימייקרים כמו ג'וש גידי לחסום ל-SGA/ג'יילן וויליאמס בפיקנ'רול ואת הגבוהים (צ'ט או ג'יילין וויליאמס) הוא שולח לפינות כדי להוציא את מקביליהם היריבים מהצבע. טקטיקה פשוטה וגאונית שבזכותה הם במקום השני במערב, חצי משחק מהפסגה.

המלצת צפייה עבור: אוהבי משחק ריצה ועכברי כדורסל שרוצים לקבל מבט על שחקנים ייחודיים כמו שנגון, שיי, צ'ט, פרד ואן וליט, וויליאמס ועוד ועוד.

דו"ח מצב: יודוקה יחסר את אדאמס ואיסון, אוקייסי בסגל מלא.

הימור: הרוקטס נפלאים בבית, אז יוסטון ב-5.

2:00 – גולדן סטייט ווריוורס (26-28) מול דנבר נאגטס (19-37):

בראש שלי מדובר ביריבות, אולי בגלל שהשושלת של של הווירוורס התחילה באפסט על דנבר של איגודאלה שהובילה לעריקתו. אולי בגלל שהווריוורס ניצחו אותם בשנת האליפות של 2022, ואז דנבר לקחו את האליפות של 2023, אולי סתם כי שתיהן לבן כחול וצהוב.

דנבר משייטים. מאז ה29 בדצמבר דנבר עומדים על מאזן של 9-14, כולל רצף של שלושה הפסדים לפני פגרת האולסטאר, לא סיטואציה שצועקת קונטדרית. האם מישהו מודאג שם במייל היי?, כנראה שלא. בשביך יוקיץ' לשייט זה לתת (שוב) עוד עונה לפנתיאון ולהיות מועמד המוביל לזכות (שוב) בMVP. עבור שאר הקבוצה זה להעמיד ממוצעים דומים לשנה שעברה. שימו לב לחלוקת הדקות, שיוקיץ' משחק פחות מ34 דק' בשביל האוהדים ושאר החמישייה משחקים נשבע שלא המצאתי: 31.6,31.5,31.5,31.4. ככה נראה תכנון וככה נראת צבירת כוחות לפלייאוף.

גולדן סטייט מתאוששים. אחרי חצי עונה מפתיעה לרעה בסטנדרטים של סן פרנסיסקו, שבה מצאו את עצמם מחוץ לפלייאין, מתחת לקבוצת השאריות של יוטה, גולדן סטייט מאותתים שאולי יש דלק במיכל לעוד ריצה. ב11 המשחקים האחרונים הם עם מאזן של 2-11, ועם נט רייטינג רביעי בליגה בתקופה הזאת. אולי זה כי דריימונד גרין חזר כמה משחקים לפני הרצף ואיתו הווריוורס חזרו לפורמה?, אולי זה קליי שירד לספסל?, מי יודע. המשחק הערב יהיה מבחן מעניין לראות כמה רצינית ההתאוששות שלהם. אולי היריבות תוציא מהם את דוקטור דריימונד ולא את מיסטר גרין.

המלצת צפייה עבור: אוהדי NBA באשר הם בלי תוכניות לשני בבוקר. לאוהדי מכבי.

דו"ח מצב: רק כריס פול יהיה על אזרחי אצל סטיב קר. אצל האלופה, ג'מאל מארי ו-KCP בסימן שאלה.

הימור: דנבר יראו ללוחמים מה ההבדל בין קונטדרית לקונטנדרית בעיני עצמה, דנבר ב10

2:00 – אטלנטה הוקס (31-24) מול אורלנדו מג'יק (25-31):

ההוקס מדשדשים. ההוקס מפסידים די הרבה, מנצחים קצת פחות. טריי יאנג מחטיא די הרבה, קולע קצת פחות. ככל הנראה יגיעו לפלייאין (אם העונה הייתה נגמרת היום אפילו זה היה מול המג'יק), בזה הם מצטיינים כבר עונה שלישית ברציפות. בליגה שבה הכי גרוע להיות בינוני, אטלנטה אולי אחת הקבוצות הכי גרועות של השנים האחרונות. כנראה הגיע הזמן שלהם לשינוי.

אורלנדו מצפים. יש הרבה למה לצפות בעיר של דיסני. הקבוצה שלהם היא הגרסה הכי מלהיבה של אורלנדו מאז ימי דוויט העליזים, כהמסורת של המג'יק לבחור ביגמנים בבחירה הראשונה בדראפט מצדיקה את עצמה שוב. בנקרו בעונתו השנייה מוביל את המג'יק אל עבר המאזן הכי טוב שלהם מאז 2012 כשהוא עושה הכל, מי ידע שסחבק מוסר מעל חמש אסיסטים למשחק?. ממש לא מן הנמנע שהמג'יק שגם הם נכנסו לפורמה לקראת פגרת האולסטאר, ימצאו את עצמם פתאום במקום השישי שנכנס לפלייאוף מהדלת הראשית, וזה עוד דבר לצפות לו, כי באמת לראשונה מאז 2012, הגעה לפלייאוף לא פשוט תהיה בחירה יותר נמוכה לקבוצה אפרורית אלא נסיון חשוב לגרעין הצעיר (הקבוצה הרביעית הצעירה בליגה) שהתגבשה לה באורלנדו.

המלצת צפייה עבור: לא ברור, אולי אנשים שאוהבים אחים שמשחקים באותה קבוצה אבל באופן מוצדק?

דו"ח מצב: ההוקס בלי טריי ואוקונגוו, המג'יק יעלו ללא מרקל פולץ.

הימור: אורלנדו ב13.

2:00 – ניו אורלינס פליקנס (24-34) מול שיקגו בולס (30-26):

שתי קבוצות שמרגיש לי שנמצאות קצת מתחת לרדאר. אחת מהן היא קבוצה שמפתיעה לטובה לראשונה מאז שבעטו לדמיאן בישבן, בשנייה שחקן מהדראפט של הכוכב של הראשונה שבשקט בשקט נותן עונת פריצה מרשימה.

אני קצת מפחד להגיד את זה בקול ולנאחס אותם, אבל ניו אורלינס סוף סוף בריאים . הרי כישרון לא חסר שם בלואיזינה. 4 מחמש שחקני החמישייה שלהם אמורים לפתוח בכל קבוצה בליגה. צמד הכוכבים שלה הם בחירות ראשונה ושנייה. יש להם שילוב בין כישרון התקפי להגנה מרשימה (7 בדיפנסיב רייטינג), אז למה רק עכשיו זה עובד?, כי סוף סוף הכוכבים הסתדרו והם משחקים זה עם זה (טוב מקולום חצי קלאצ'). אינגרם נעדר באחוזים הכי מעט מאז עונת הרוקי שלו, זאיון נעדר הכי מעט מאז שהגיע לליגה. אם הם ימשיכו ככה הם יכולים להיות מוקש רציני בפלייאוף לאחת מ4 הגדולות.

שיקגו עצובים. הניסוי של קבוצת הכוכבים אינסטנט של לונזו, דהרוזן לוין וווצ'ביץ' נכשל חרוצות והבולס כמו אטלנטה נמצאים במקום הכי גרוע בNBA האמצע. אבל אמא אמרה לי שתמיד חשוב להסתכל על חצי היינג הלבן. קלטתם את קובי וויט העונה?, שהוא עקף את זאק לוין בממוצע נקודות? 19.6, אחרי שבעונה הקודמת הוא שם 9.7? שהוא קולע אותם באחוז האפקטיבי הגבוה בקריירה שלו?. אם יש איזשהי סיבה להיות אופטימים בשיקגו אז קוראים לה קובי הלבן.

המלצת צפייה עבור: חובבי ציון

דו"ח מצב: NOLA תיאלץ להסתדר ללא מקולום ודניאלס, כשאינגרם וזאיון בסימן שאלה. הבולס ללא לוין, לונזו, קרייג ופטריק וויליאמס.

הימור: ניו אורלינס ב15

3:00 – יוטה ג'אז (30-26) מול סן אנטוניו ספרס (46-11):

למי שחפצה נפשו לקום בשלוש בלילה כדי לראות קרב תחתית מערבי או שורכים אירופאיים מתנגשים, זו הזדמנות טובה

הספרס צריכים להיות מעושרים. טפו טפו חמסה חמסה שום בצל, נראה שהם זכו בכל הקופה עם מגדל האייפל שלהם. ככה נראו השחקנים שבניתי ב2K בmycreer, עם סטטיסטיקות של 2K, לא הגיוני שדבר כזה מתרוצץ לו על פרקט אמיתי בNBA, שובר לו שיאים היסטוריים בעונת הרוקי שלו, פשוט לשפשפף את העיניים ולא להאמין. השבוע נגיד וומבי החליט שבא לו קצת לחטוף אז שני משחקים ברציפות הוא העמיד חמש חטיפות כאילו הוא גארד נמרץ מטר 80. אפילו פסיכולוגית נראה שמדובר בחתיכת מענטש. אם לניו אורלינס איחלנו בריאות אז עבור וומבי שבעתיים. חוץ מזה למרות שהם עדיין לא מנצחים, הספרס מתחילים להתקדם אל עבר ניצחונות שכבר לא נדיר לראות אותם גוררים קבוצות טובות למשחקים צמודים, שווה להיות אפור.

הג'אז התייצבו. הם התחילו את העונה כאחת הקבוצות הגרועות בליגה, עם המאזן הנמושתי 7-16, התהפכו על עצמם חשבו הם קונטנדרים רצו 4-15! עשו פלייאוף מה טוב מה נעים. אבל עכשיו, כשהאבק התפזר ואנחנו אחרי פגרת האולסטאר, בתוך עונה די קוטבית, הג'אז מוצאים את עצמם איפה שציפו שהם יהיו, לא קבוצה נוראית, אבל בלי סיכוי ממשי לפלייאוף כשהם 3.5 משחקים מהפלייאין וכל הקבוצות שמעליהן עדיפות מהם בהרבה. עוד קבוצה שצריכה להחליט על כיוון

המלצת צפייה עבור: מעריצי שאנסונים

דו"ח מצב: יוטה בסגל מלא. חניכיו של פופוביץ' ללא בארלו ובאסי.

הימור: ספרס ב2

3:00 – שארלוט הורנטס (42-14) מול פורטלנד טרייל בלייזרס (40-15)

מדובר באחד ממשחקי העונה לשתי קבוצות שהרוויחו ביושר את התואר נמושות. כנראה שכדורסל איכותי לא נראה פה. בגלל שקודם התרכזנו בדוברי צרפתית אנצל את ההזדמנות כדי לגלוש למחוזות האבסורד. טומאני שחקנה של פורטלנד הוא השחקן הבלגי היחיד הפעיל (מילה גדולה) היחיד בליגה נכון לעכשיו. הלם אני יודע. אולם העונה שיחק בליגה עוד שחקן שנולד בבלגיה (חמישה משחקים ואז נפלט מהליגה), איפה הוא שיחק? נכון מאוד, בשארלוט. האם תוכלו לנחש מי זה?. האם אתם מכירים עוד שחקן בלגי (הפעם מפורסם) שסיים את הקריירה בליגה בשארלוט?. מה פיני גרשון היה אומר על כל השחקנים האלה מבלגיה? כל אלו שאלות יותר מעניינות מהמשחק הערב

המלצת צפייה עבור: שונאי שינה וחובבי שוקולד

דו״ח מצב: בול ובראטנס בחוץ אצל שארלוט אצל פורטלנד סקוט ושארפ וברוגדון ורוברט וויליאמס בחוץ

הימור: פורטלנד ב6

4:30 – סקרמנטו קינגס (23-32) מול לוס אנג'לס קליפרס (18-37):

אוקי עכשיו אנחנו מדברים. משקימי הקום יזכו לראות דרבי קליפורני ברמה גבוה. כשהמלכים מקופחי האולסטאר יפגשו את קבוצת האולסטאר של שנת 2017 במשחק מעולה של קבוצות מאוד טובות שמשחקות כדורסל יפה.

הקליפרס מוכיחים. לא בטוח שזו המילה הכי מייצגת, אבל לשחקנים המובילים בקליפרס היה לא מעט להוכיח. קוואי וג'ורג' מוכיחים שהם באו לשחק כדורסל ולא פצועים בשריר החשק כמו שעשו מהם. הארדן מוכיח לכל הספקנים שחשבו שהוא כבר יותר בענייני הצ'יטוס מהכדורסל שהוא עדיין רכז עלית בליגה, ובדיוק הרכז שהיה חסר לקליפרס מאז הגעת הפורוורדים הכוכבים לעיר המלאכים (טוב אולי גם איזה שיי אחד שהיה להם ביד היה יכול לעזור). אבל מי שהתוכחה שלו הכי בולטת העונה הוא לא פחות מאחד השחקנים המושמצים בהיסטוריה, האיש והשמלה, ראסל לבנה מערבית. בלי אגו ולצד המחליף שלו לשעבר, הוא עולה מהספסל ותורם המון האסל וכדורסל חיובי, בקושי זורק שלשות וקולע באחוז האפקטיבי הגבוה בקריירה שלו. אולי גרסת "נראה לכם" של הקילפרס היא זאת שתשבור את הקללה?

הקינגס יכולים להיות מאוכזבים. אובייקטיבית הם משחקים מעולה, הם עומדים על אותו אחוז ניצחונות בערך שהביא להם את המקום השלישי בקונפרנס בעונה שעברה. שני הכוכבים שלהם ממשיכים לשחק מעולה ולהיות ראויים לאולסטאר, קיגן מארי רק הולך ומשתפר ומאליק מונק הוא המועמד המוביל לשחקן השישי של העונה. אז איך זה שהקינגס רק במקום השביעי-שמיני במערב, במקום שאפילו לא מוביל ישירות לפלייאוף?. מה משותף לארבעת המובילות של המערב שלקינגס אין?, הגנה. עם הדיפנסיב רייטינג ה20 בטיבו בליגה, מאוד ברור מה הנקודה הבאה שהקינגס צריכים לשפר כדי לפוך מקבוצה כיפית לקונטנדרית אמיתית.

המלצת צפייה עבור: חובבי כדורסל, תושבי קליפורניה

דו"ח מצב: בחבורה של טיירון לו רק נורמן פאוול בסימן שאלה, כשהמלכים בלי וזנקוב ועם אלכס לן בספק.

הימור: קליפרס ב5

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. אחלה פריוו,
    אחד היתרונות הגדולים של דנבר, זה המייל היי\ביתיות.
    בלי ביתיות בשלבים המאוחרים בפליאוף קריטי עבורם.

  2. אגב, איפה מתלוננים על שיפוט וזריקות עונשין?
    הלייקרס רק עם 8 זריקות כל המשחק מול 19 של פיניקס. מותר להתלונן או שזו זכות טבעית רק של אוהדי הקבוצות היריבות? איפה ההגנה המפורסמת של השופטים על לברון ודיוויס?
    .
    מסקנה: אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם.

    1. העובדות הן שהלייקרס מחזיקים בפער הגדול ביותר לזכותם בעונשין מול יריבותיהן…
      מצאת משחק אחד לחגוג עליו.
      לברון ו-AD זה פאול מגנט, ריבס למד מהר ולא מפגר הרבה מאחור, וגם האחרים זוכים מההילה.
      אל תשכח ששיחקו נגד חבורת זורקי ראש מדופלמים בעצמם.
      לא ראיתי את המשחק אז לא יכול להיכנס לפרטים ספציפיים הפעם.

    1. פוקס אדיר ממש (אבל חייב להשתםר מהעונשין, ולחזור להיות קלאץ ברמה של שנה שעברה)

      אבל הקליפרס הביסו/ניצחו את הקינגס 3 פעמים השנה, אז אני לא יודע את המשחק הזה הוא הזמן לכתוב את מה שכתבת

  3. לעניין העונשין שכתבתי בלילה:
    אין לי באמת טענות, כי ראיתי את המשחק והיה ברור שלא הגיע ללייקרס יותר מדי שריקות. אולי אחת שתיים, שגם לסאנס לא שרקו.
    אבל זו המסקנה – שורקים לעבירות כשיש, ולא שורקים כשאין.
    As simple as that

  4. אחלה פריוויו מושקע ומעניין, תודה!

    לגבי הקינגס אמרתם נכון והרבה שוכחים שהם על אותו אחוז בערך שהביא להם את מקום 3 . כלומר לכאורה הם לא נחלשו.

    אבל
    הם היו מעולים (קבוצתית, ופוקס ספציפית) בקלאץ ומשחקים צמודים והשנה הם לא. זו לא הסיבה היחידה , אבל זה עוד סממן לכך, שמנטאלית משהו לא מסתדר שם כדי לעלות מדרגה משנה שעברה. כמו גם הפסדים רבים מידי כשהך פייבוריטיים.

    זה שהם לא עשו טרייד חזק כד לחזק את הסגל די סגר את העונה שלהם ולכן הם יותר מאכזבים ממאוכזבים לדעתי. נקוה שיפתיעו לטובה במה שנשאר מהעונה כי יכולת יש.

    מה שכן, מבחינת מיקום, צריך לזכור שבמערב מקומות 5-8 צמודים בטירוף, חצי משחק/משחק הפרש. אז זה לא מאוד אינדיקטיבי הנה אחרי הנצחון שלהם על הקליםרס הם מקום 5…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט