אירועי דיומא – 16.02.2024 – כדורסל

כדורסל / אילן אגינסקי

13:30 הפועל ירושלים – מכבי תל-אביב:

הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי ייערך היום בצהריים. הפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו הייתה ב-01.10 בגמר גביע ווינר שמהווה טורניר קדם עונה, שבו ירושלים זכתה. מאז עברו הרבה מים בנהר.

כידוע כל קבוצה צריכה לבחור חמישה זרים אותם היא רושמת לכל משחק. ירושלים שקיוותה שקאדין קרינגטון שעד כה לא שיחק העונה בליגה, יקבל אזרחות עד השלב הנוכחי ויוכל להירשם כישראלי, הבינה השבוע סופית כי אין לכך היתכנות בזמן הקרוב ובחרה לרשום אותו כזר למשחק היום. אזכיר כי אין אפשרות לשנות סטטוט מזר לישראלי במהלך העונה כדי למנוע קומבינות שהיו בעבר בהן שחקנים קיבלו אזרחות במהלך העונה ופינו לקבוצותיהן מקום של זר לקראת השלבים המכריעים. מכבי תל אביב בחרה לרשום את אותו הרכב שהביס ביום ראשון החולף את הפועל תל אביב בדרבי, משמע ההרכב שעל הנייר הוא היותר חזק שלה כולל לורנזו בראון שסוחב פציעה בגבו.

עבור שתי הקבוצות מדובר השבוע במשחק שלישי בניסיון להכניס כמה שיותר משחקים לפני פגרת הנבחרת בשבוע הבא. מבחינה מקצועית – אם הדרבי היה תחרות בין שתי קבוצות שהולכות לפי שיטת ר' פנחס גרשון – אם היריבה תקלע 100 נקודות אנחנו נקלע 101. ירושלים לעומת זאת בימיו של דזיקיץ' וכן בימיו של מחליפו איליאס קנצוריס מאמינה בהגנה חזקה שתוריד את כמות הנקודות שתקלע היריבה (סופגת 77.4 בממוצע העונה – הכי נמוך בליגה) גם במחיר של סגנון משחק מעט איטי. אם "הנקודת שבירה" של מכבי תל אביב היא ספיגת 85 נקודות אזי של ירושלים היא 75 נקודות. כשהיא סופגת יותר מכך היא מפסידה.
מעניין לראות איזה סגנון משחק יגבר היום.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

    1. מחצית הסתיימה בשוויון 45.
      מי שעוד לא פתח טלוויזיה, יש לו עוד 5 וחצי דקות לעשות את זה.
      קרינגטון נראה כמו אס שירושלים שלפה לקראת המשחק הזה ועדיין מבחינת סקור זה סקור של מכבי (מעל 75 והם כנראה ינצחו)

  1. הפועל מורידים ל 12 אבל זה נראה דיי גמור.
    היתי לוקח את קטש לבוסטון במקום המוצרלה אבל לא בראן או טייטום היו מסכימים!

  2. חמה כדורסל בענייני דיומא :
    כל רעיון הדיומא להציג ענפים אחרים.
    לטעמי מיותר לגמרי ,אפשר להכנעסכדורסל ישראלי תחת כותרת כדורסל ישראלי ,לא לדיומא!

  3. ההגנה של ירושלים בקו האחורי נהדרת, אבל בקו הקדמי יש למכבי יתרון על כל קבוצה ישראלית אחרת כרגע ובלי ספידי סמית והנקינס ביכולת טובה מאוד קשה לירושלים

    1. ובלי מחליף להנקינס אחרי שצ'אצ'אשוילי נפצע ברבע הראשון ולא חזר וג'אקורי וויליאמס לא נרשם. היו כמה דקות שהנקינס היה על הספסל שזה הרגיש שסורקין הוא גוליבר בארץ הגמדים.

  4. איך לא הייתה התייחסות לאליפות העולם בשחייה?!?!?!
    גם אם לא היו נציגים ישראליים כלל היה צריך להתייחס לתחרות הזו!!! ובוודאי כשישנם נציגים ישראליים ובפרט כשישנה שחיינית מהצמרת העולמית.
    בסופו של דבר גורבנקו השיגה מדליית כסף היסטורית לישראל לצד מקום רביעי.
    ארה"ב בסופו של דבר הובילה בבריכת השחייה אך אליפות די חלשה עם 8 זהב (שמהם 4 בגב עם כל השלוש בנשים וגם שתיים בשליחים מתוך 8 ללא מדליה במשחי השליחות המסורתיים וכן ללא זהב בפרפר ובחופשי) ו-20 מדליות סה"כ.
    קרוזן האמריקנית הייתה הבולטת מעל כולם עם 4 זהב (3 אישיות מהגב ואחת שליחים מעורב בסגנון ובמגדר)
    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D_%D7%91%D7%A9%D7%97%D7%99%D7%99%D7%94_2024

כתיבת תגובה

סגירת תפריט