הקליפרס יארחו את הטימברוולבס, הנאגטס יגיעו למילווקי ושמונה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני עמוס לעייפה / רותם אלרן

מנת השף

5:30 – לוס אנג'לס קליפרס (16-35) VS מינסוטה טימברוולבס (16-36)

המשחק הגדול של הלילה יגיע אלינו היישר מלוס אנג'לס, שם נקבל מפגש בין שתי מוליכות המערב ושתיים מהקבוצות המעניינות ביותר בליגה, כאשר ניצחון של הקליפרס כאן יציב אותם במקום הראשון באיזור.

הקליפרס מגיעים למשחק בסגל מלא לחלוטין, מה שמציב אותם בנקודת יתרון – ב-377 דקות משותפות העונה החמישייה המובילה של הקליפרס (הכוללת את ג'יימס הארדן, קוואי לנארד, טרנס מאן, פול ג'ורג' ואיביצה זובאץ) מעמידה נט רייטינג של 13.9 נקודות ל-100 פוזשנים, קרוב ל-4.5 נקודות ל-100 פוזשנים יותר מבוסטון, המובילה את הליגה במדד זה. מינסוטה אמנם קבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה כיום, אך היא קבוצת התקפה בינונית לכל היותר, מה שעשוי להפוך את ההתמודדות עם הקליפרס לקשה עבורם – לוס אנג'לס היא אחת מהקבוצות השלמות ביותר בליגה, כאשר ההתקפה שלה היא השלישית בטיבה בה וההגנה מדורגת במקום ה-12. ההתקפה של מינסוטה עשויה להתקשות מול הגנת הקליפרס, ובמצב כזה לקליפרס יש יתרון מובהק.

למרות זאת, מינסוטה ללא ספק מסוגלת ללכת ראש בראש מול הקליפרס – כפי שהזכרתי קודם, הטימברוולבס מחזיקים ברייטינג ההגנתי הטוב ביותר ב-NBA כיום, כאשר בעקבות זאת היא מחזיקה בנט רייטינג השלישי בטיבו בליגה העונה, בעוד הקליפרס ניצבים במקום החמישי במדד. הקבוצה מגיעה בסגל מלא כמעט לחלוטין כאשר רק ג'יידן מקדניאלס נמצא בספק למשחק, ובשיאה היא מסוגלת להתמודד כמעט עם כל קבוצה בליגה, ואף העובדה שמדובר במשחק חוץ לא פוגעת בה יותר מדי – מינסוטה מחזיקה ב-17 ניצחונות ב-28 משחקי החוץ שלה העונה, והלילה תנסה להיעזר זאת ולהנחיל הפסד בית שישי העונה לקליפרס.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקליפרס ב-7.

שאר המשחקים

2:00 – שארלוט הורנטס (41-11) VS אינדיאנה פייסרס (24-30)

ההורנטס מגיעים למשחק כשברור למדי שהם צפויים להפסיד בו – גם הלילה הם ישחקו ללא לאמלו בול הפצוע, כאשר לצידו גם מארק וויליאמס ימשיך להיעדר. שארלוט תארח את אינדיאנה, קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה העונה, כאשר אין לה כלים הגנתיים שיצליחו להתמודד עם ההתקפה הזו בצורה כלשהי, ואף על פי שהפייסרס עשויים לשחק ללא טייריס האליברטון הנמצא בספק למשחק, אין ספק שהם צריכים לצאת מהמפגש הזה עם הניצחון ביד.

אינדיאנה לא מגיעה בכושר אידיאלי, כאשר היא מחזיקה ב-4 הפסדים ב-7 משחקיה האחרונים, אך אין ספק שהיא חזקה בהרבה משארלוט והיא לא צפויה להתקשות יותר מדי מולה – ההורנטס ישחקו ללא השחקן המוביל שלהם, כאשר הם שלחו שניים מהקלעים המובילים שלהם (פי ג'יי וושינגטון וטרי רוזייר) בטריידים במהלך החודש האחרון, בעוד אינדיאנה מגיעה בהובלת פסקל סיאקם, אשר מציג יכולת נפלאה מאז שהגיע לקבוצה. הפער בין הקבוצות עצום, הן מבחינת מיקומים והן מבחינת יכולת, כך שקשה לי להאמין שיהיה כאן משחק צמוד במיוחד.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הפייסרס ב-16.

2:00 – קליבלנד קאבלירס (16-35) VS פילדלפיה סיקסרס (21-31)

אחד מהמפגשים המסקרנים של הלילה יגיע אלינו מקליבלנד, שם הקאבלירס ינסו להתקרב עוד קצת לפסגת המזרח בעוד הסיקסרס ינסו לשמור על סיכויי הפלייאוף בהיעדרו של ג'ואל אמביד הפצוע.

קליבלנד מגיעה למשחק כפייבוריטית ברורה למדי, כאשר היא מחזיקה ב-9 ניצחונות רצופים ו-17 ניצחונות ב-18 משחקיה האחרונים. היא ללא ספק נמצאת בשיאו של המומנטום הטוב ביותר בליגה כרגע, והלילה היתרון שלה על פני הסיקסרס מתעצם עוד יותר לאור העובדה שהיא קבוצת הבית העשירית בטיבה בליגה, בעוד פילדלפיה מגיעה ללא אמביד וכשהיא מציגה יכולת חלשה מאוד ללא הסופרסטאר. הקאבלירס מחזיקים בנט רייטינג אבסורדי של 17 נקודות ל-100 פוזשנים ב-18 המשחקים האחרונים, כאשר הפער ביניהם לבין ניו יורק השנייה שווה לפער בין הניקס לאוקלהומה סיטי במקום השביעי. מעטות הקבוצות שמסוגלות לעמוד ראש בראש מול קליבלנד בתקופה האחרונה, ופילדלפיה הפצועה היא בוודאות לא אחת מהקבוצות שמסוגלות לכך.

הסיקסרס יגיעו למשחק ללא אמביד, דיאנתוני מלטון, ניקולא באטום ורוברט קובינגטון, ובמצב הנוכחי קשה לראות איך יצליחו לעמוד מול הקאבלירס באופן כלשהו – מאז הפציעה של אמביד הקבוצה ניצחה רק בשניים מתשעת המשחקים ששיחקה, כאשר במהלך אותם משחקים היא מחזיקה בנט רייטינג הרביעי בחולשתו ב-NBA. טייריס מקסי עושה כמיטב יכולתו כאשר הוא משחק, אך הוא החמיץ 4 מאותם 9 משחקים, כשפילי הפסידה בכל הארבעה. למרות שהלילה הגארד המוכשר ישחק, הסיכויים שהוא יצליח להתמודד מול קליבלנד בכושרה הנוכחי הם אפסיים, כך שהתוצאה גם כאן כמעט צפויה מראש.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של קליבלנד ב-24.

2:30 – אטלנטה הוקס (29-24) VS שיקגו בולס (28-25)

המשחק הבא יגיע אלינו מאטלנטה, שם נקבל מפגש בין המדורגות 9 ו-10 במזרח, כאשר כל אחת מהשתיים תנסה להמשיך לשפר מיקומים בפלייאין המזרחי.

ההוקס יגיעו ללא קלינט קאפלה, אך פרט אליו וכמה חיסורים חסרי משמעות הקבוצה מגיעה בסגל מלא כמעט לחלוטין, מה שעשוי להציב אותה בנקודת יתרון על פני הבולס הלילה – שיקגו היא קבוצת חוץ לא מבריקה, כאשר היא מחזיקה רק ב-10 ניצחונות ב-26 משחקי החוץ שלה העונה, בעוד אטלנטה נמצאת במצב מעט יותר טוב עם 13 ניצחונות ב-27 משחקי בית. שתיהן לא מציגות יכולת מרשימה במיוחד, אך ההבדל הגדול הוא בגזרת הכוכבים, שם להוקס יש את טריי יאנג, בעוד לבולס אין יותר מדי מה למכור תחת הובלתם של ווצ'ביץ' ודרוזן, במיוחד כאשר קובי וייט, אלכס קארוסו וטורי קרייג בספק למשחק וזאק לאבין (שגמר את העונה) ופטריק וויליאמס ייעדרו ממנו.

שתי הקבוצות מגיעות במצב בעייתי וכשהן לא מפגינות יכולת טובה העונה, אך אטלנטה מגיעה כקבוצה הביתית ובמומנטום טוב עם 6 ניצחונות ב-8 משחקיה האחרונים, מה שיציב אותה כפייבוריטית מובהקת למדי מול שיקגו. בהיעדר כמות כזו של שחקנים ובולטים וכשממילא היא לא משחק כדורסל איכותי מדי, קשה לי לראות את שיקגו מצליחה לצאת מהמשחק הזה עם הניצחון ביד.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של אטלנטה ב-11.

2:30 – טורונטו ראפטורס (34-19) VS סן אנטוניו ספרס (43-10)

משחק זה יפגיש בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה בנקודת הזמן הנוכחית, כאשר הראפטורס, אשר שלחו את סיאקם, אנונובי ושרודר בטריידים שונים במהלך התקופה האחרונה יגיעו בסגל מקוצר מאוד ועם רוטציה כמעט לא קיימת, בעוד הספרס יגיעו מהמקום האחרון במערב ועם המאזן השלישי בחולשתו ב-NBA.

מאז הטרייד על אנונובי הראפטורס ניצחו רק ב-7 מ-22 משחקיהם, כאשר במהלך פרק זמן זה נקודות האור היחידות שלהם היו סקוטי בארנס ואר ג'יי בארט, במיוחד לאור השילוב בין השניים – בארט תפס את מקומו כסקורר מוביל בקבוצה, כאשר באותם משחקים הוא מעמיד 20.8 נקודות לערב לצד 6.9 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים למשחק, כאשר מעבר לכך הוא אף קולע ביעילות טובה, מה שלא ראינו ממנו בניקס. בארנס אמנם ירד מעט בממוצעים, אך השילוב בין השניים נראה טוב למדי. הבעיה היחידה בכך, היא שמדובר בקבוצה מאוד בוסרית ועם כמות כישרון מוגבלת להחריד, מה שהוביל ליכולת החלשה שראינו ממנה במשחקים ששיחקה מאז הטרייד. הספרס מגיעים במצב אפילו יותר גרוע, כאשר עם 7 הפסדים רצופים הם מחזיקים בכושר מהחלשים בליגה כרגע, ואף על פי שהלילה יגיעו בסגל כמעט מלא, קשה לראות אותם מצליחים לנצח אפילו את טורונטו במצבם הנוכחי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הראפטורס ב-14.

3:00 – ממפיס גריזליס (35-18) VS ניו אורלינס פליקנס (22-31)

משחק נוסף שבו ניתן לדעת מראש כמעט בוודאות את זהות המנצחת יגיע אלינו מממפיס, שם הגריזליס המתדרדרים יארחו את הפליקנס, אשר ימשיכו במסע שיפור המיקומים שלהם וינסו להעפיל אל המקום החמישי במערב.

הגריזליס מגיעים למשחק ללא ג'ה מוראנט (שגמר את העונה), דזמונד ביין, מרכוס סמארט, ברנדון קלארק, ג'ייק לראביה, כאשר בנוסף לכך דריק רוז וזאיר וויליאמס נמצאים בספק למשחק. כפי שניתן לראות, כמעט ואין שחקנים שכן צפויים לשחק עבור ממפיס, וזו הסיבה המרכזית ליכולת שראינו הקבוצה בתקופה האחרונה, אשר מתבטאת בכך שהקבוצה הפסידה בשמונת משחקיה האחרונים – הרצף השני באורכו בליגה כרגע. הפליקנס אמנם עשויים לשחק ללא זאיון וויליאמסון, הכוכב המוביל של הקבוצה שמהווה את אחת מהחוזקות המרכזיות שלה בצד ההתקפי, אך גם ללא וויליאמסון הם מחזיקים באינספור יתרונות על פני ממפיס. קשה להאמין שהגריזליס יצליחו להתמודד עם הפליקנס, כך שקשה לראות תרחיש שבו ממפיס יוצאת מהמשחק הזה עם הניצחון ביד.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הפליקנס ב-19.

3:00 – מילווקי באקס (19-34) VS דנבר נאגטס (17-36)

אחד מהמשחקים המרתקים ביותר של הלילה יתרחש במילווקי, שם יארחו הבאקס, המגיעים מהמקום השלישי במזרח, את דנבר, המדורגת במקום הרביעי במערב.

הבאקס יגיעו למשחק כאשר יאניס אנטטקומפו ודמיאן לילארד נמצאים בספק אליו, כאשר קריס מידלטון ייעדר ממנו, והחיסורים הפוטנציאליים האלה עשויים להציב את הקבוצה בנקודת נחיתות הלילה – הנאגטס אמנם עשויים להגיע ללא מייקל פורטר ג'וניור וקנטביוס קלדוול פופ, אך הם מגיעים כששני הכוכבים הבולטים ביותר שלהם משחקים, וזה חשוב יותר מהכל במשחקים ברמת הקושי הזו. מילווקי מסתמכת באופן כמעט בלעדי על אנטטקומפו ולילארד, ולשחק ללא השניים האלה או אפילו אחד מהם עשוי להוביל לניצחון של דנבר הלילה.

כאמור, גם אצל הנאגטס צפויות להיות היעדרויות הלילה ואף הם עשויים לשחק בסגל חסר, אך זהות הפצועים היא החשובה כאן. יוקיץ' ומארי בוודאות ישחקו הלילה, ואין ספק שעם שניהם דנבר מסוגלת לנצח כל קבוצה – בדקות המשותפות של צמד הכוכבים של הנאגטס העונה הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג 12.6, כאשר עם רייטינג התקפי של 123.8 הם נראים נפלא ומשחקים כדורסל ברמה גבוהה, מה שלא מפתיע לאחר שקטפו את האליפות האחרונה. הם לא מגיעים כפייבוריטים מובהקים, בעיקר בשל כך שההיעדרויות של יאניס ולילארד הם לא ודאיות, אך עצם הפוטנציאל לחיסורים אלה שם את דנבר בנקודת יתרון מסוימת והופך אותה לפייבוריטית הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הנאגטס ב-6.

3:00 – יוסטון רוקטס (29-23) VS ניו יורק ניקס (20-33)

משחק נוסף בעל איזון מפוקפק בין הקבוצות יגיע אלינו מיוסטון, שם הרוקטס הנחלשים יארחו את הניקס נטולי ג'וליוס רנדל.

הרוקטס מגיעים כשבאמתחתם ארבעה הפסדים רצופים, ויש סיכוי לא רע שישיגו הלילה את החמישי – הקבוצה מגיעה למשחק ללא פרד ואן וליט, קאם וייטמור וטארי איסון, כאשר גם אלפרן שנגון נמצא בספק אליו. בסגל כה חסר יוסטון מתקשה לצבור ניצחונות, והלילה היא עשויה להתקשות עוד יותר לאור כך שהניקס מציגים יכולת טובה במשחקי חוץ העונה, כאשר הם ניצחו ב-14 מה-26 ששיחקו.

כאמור, גם לניקס יש חיסורים משלהם ובראשם רנדל, אנונובי, מיצ'ל רובינסון ואייזיאה הרטנשטיין (הנמצא בספק למשחק), אך בהובלת ג'יילן ברונסון ועם התוספת של בויאן בוגדנוביץ' בטרייד דדליין, הם נמצאים במצב טוב בהרבה מזה של יוסטון, מה שגם מציב אותם כפייבוריטים במשחק הלילה. ההגנה אמנם לא צפויה לתפקד כפי שאנו רואים אותה מתפקדת בדרך כלל לאור הפציעה של אנונובי, אך הפציעות ביוסטון מובילות לכך שהאיום ההתקפי מצידה קטן למדי, מה שיקל על העבודה של הגנת הניקס ויסייע להם במשחק הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של ניו יורק ב-11.

3:30 – דאלאס מאבריקס (23-30) VS וושינגטון וויזארדס (43-9)

משחק לא מאוזן נוסף יגיע אלינו מטקסס, שם המאבריקס ינסו להשיג את ניצחונם החמישי ברציפות בעוד הוויזארדס יקוו לעלות למספר ניצחונות דו ספרתי לאחר יותר מחצי עונה.

המאבריקס יגיעו למשחק בעיצומה של תקופה טובה, כאשר כאמור הם ניצחו בארבעת משחקיהם האחרונים, כשהמשמעותי מניצחונות אלה היה במשחק האחרון, בו ניצחו את אוקלהומה סיטי בהפרש 35 נקודות. יותר מהכל בלטו במשחק התוספות החדשות, כאשר דניאל גאפורד סיפק 19 נקודות ו-9 ריבאונדים ב-17 דקות משחק ופי ג'יי וושינגטון קלע 14 נקודות ב-24 הדקות ששיחק. דאלאס הייתה אחת מהקבוצות הפעילות ביותר בטרייד דדליין, אשר חל לפני ארבעה ימים בלבד, ונראה כי המהלכים שביצעה סייעו לה לא מעט, וצפויים לסייע לה גם הלילה, אף על פי שלאור יריבתה עזרה זו ככל הנראה לא תהיה נחוצה במיוחד.

הוויזארדס מגיעים למשחק לאחר שהפסידו בששת משחקיהם האחרונים, ואין ספק כי היכולת החלשה שלהם צפויה לסייע למאבריקס לא מעט – דאלאס מחזיקה בהתקפה השביעית בטיבה ב-NBA העונה, בעוד ההגנה של וושינגטון נמצאת בעשירייה התחתונה בליגה במהלך ששת המשחקים האחרונים. אין ספק שדונצ'יץ' יכול להנות מול ההגנה החלשה של הוויזארדס, ובהובלתו כל התקפת המאבריקס עשויה לפרוח, כך שניתן לצפות כאן לניצחון שלהם בהפרש נאה למדי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דאלאס ב-17.

4:00 – יוטה ג'אז (27-26) VS גולדן סטייט ווריורס (25-25)

המשחק שיסגור את הפריוויו יגיע אלינו מיוטה, שם הג'אז יארחו את הווריורס בקרב על מקום בפלייאין, כאשר גולדן סטייט תגיע מהמקום העשירי במערב בעוד יוטה תגיע מהמקום ה-11 וכשהיא במרחק משחק בודד מגולדן סטייט.

יוטה תבוא למשחק בסגל מלא כמעט לחלוטין (פרט לאוטו פורטר ג'וניור וברייס סנסבו הנמצאים בספק), בעוד גולדן סטייט תשחק גם הלילה ללא כריס פול הפצוע. למרות הפציעה של הרכז, הווריורס מחזיקים בארבעה ניצחונות רצופים, כאשר האחרון מהם הגיע מול פיניקס בעקבות סל ניצחון מרשים של סטף קרי, אך לא בטוח שהיכולת הזו תספיק להם הלילה – הווריורס מחזיקים במאזן חוץ שלילי (11 ניצחונות ב-23 משחקים), בעוד יוטה ניצחה ב-17 מ-24 משחקי הבית שלה, כאשר היא מחזיקה בנט רייטינג השביעי בטיבו ב-NBA במשחקי בית העונה. יתרון הביתיות ישחק לטובת הג'אז הלילה, וגם אם המומנטום של הווריורס מרשים למדי, לא בטוח שהוא יספיק מול הג'אז בביתם. לגולדן סטייט אמנם יש סיכוי לנצח כאן, במיוחד לאור כך שיוטה תתקשה להאט את סטף קרי, אך היא עדיין מגיעה מנקודת נחיתות ברורה למדי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של יוטה ב-8.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אחלה פרוויו לערב משחקים משובח
    משחקי צמרת מזרח-מערב
    משחקי מיקום חשובים
    ולוקה אחד שינסה לקטוף נצחון מול הקבוצה של דני אבדיה…..
    🤣

  2. אובר/אנדר לגאפורד 3 שאגות הלילה חחחחחחח

    בא לנקום במכשפים הכסילים שבזבזו אותו לתפוס כמה לובים מלוקה ולתת קצת האסל אנד וואנס שאגות וחגיגות.

    חוץ מזה משחק חשוב מאוד ללוחמים מול יוטה, מאבק צמרת של הזאבים מול הקליפס והגאון מול הפריק.

    אני עם לוקה, סטף, הזאבים והגאון.

  3. ההגנה של מינסוטה טובה בתוך הצבע. הקליפרס משחקים מחוץ לצבע. בתוך הצבע יש להם חוטבי עצים שחיים על שאריות. 20 ומעלה הפרש לקליפרס.

  4. אגב, הליגה התחילה לעבוד עם הסעודים, ומשתפת פעולה עם אמירטס איירליינס בטורניר אמצע העונה ובשבוע האולסטאר. הסעודים עשו משהו דומה בכדורגל בסביבות 2011, כמה שנים אח"כ עברו לרכוש קבוצות, והיום מציעים חוזים מגוחכים לכוכבים הגדולים ביותר כמו רונאלדו, ניימאר(שחתמו) מסי ואמבאפה(שוויתרו).

    עוד עשור נראה את הקינג חותם על חוזה ביליונים חחחחח the kid from saudi. דווקא נראה לי יותר מתאים למי שלא מימש את עצמו עד הסוף כי ללברון וסטף נניח יש לגאסי והאמריקאים לא אוהבים ליגות זרות. אם מתייחסים ככה ליורוליג איך יתייחסו לסעודי פרו ליג חחחח
    אבל יש מצב שתהליך דומה יקרה גם בכדורסל

  5. בדאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאד
    הלילה לילה לילה
    אין פה אפאחד
    הלילה לילה לילה
    רק אני פה לבד

    יפה לראות את פילי נטולת טמביד נותנת פייט לקבס הגבוהים והחזקים.

  6. מה עם מיצ׳יץ׳?
    קצת שקט פה היום כשהוא לא בקצב של המשחק עם 0 נקודות.

    אחלה פתיחה למאן בשארלוט, הוא יהנה שם כשיתנו לו את הרשות להתפוצץ לטבעת כמה פעמים שהוא רק צריך פר משחק.

    ברנדון מילר ממשיך להתפתח.

  7. באדי הילד שחקן הרבה יותר טוב ממה שחשבתי
    עזבו את הקליעה בצד החדירה לסל , ראיית המשחק והאסיסטים זה משהו שלא חשבתי שהוא מסוגל לעשות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט