שחזור גמר המזרח וקרב צמרת מערבי בפריוויו קצת אחר למשחקי ראשון! / פתיבר ויהלי אולמר

(NBA.COM)

והיום, משבץ המשחקים התחשב באירוע השיא של הפוטבול, הסופרבול, כשהוא מפנק אותנו בשני משחקים בלבד אך איכותיים אחד אחד, בשעות נוחות לצופים בארץ הקודש. בזמן שכל האמריקאים נחלקים לתומכי מחנה הצ'יפס מקנזס או למחנה הפורטי ניינרס מסאן פרנסיסקו, גם עבדיכם הנאמנים בחרו להם צדדים בכל אחד ממשחקי הערב, כשפתיבר יכתוב על בוסטון ואוקלהומה ויהלי על מיאמי וסקרמנטו.

21:00 – מיאמי היט (24-28) מול בוסטון סלטיקס (12-40):

המפגש השלישי העונה בין שתי פיינליסטיות המזרח יתקיים שוב בקייסיה סנטר, בו נערך המפגש הקודם ביניהן לפני שבועיים בערך. בוסטון ניצחה באותו לילה ועלתה ל2-0 בסדרה העונתית. הסלטיקס פגשו ביום שישי את הוויזארדס והחבורה של ספולסטרה קיבלה מנוחה ארוכה מיום רביעי, עת הכניסה לביתה את הצ'ילבה הותיקה מסאן אנטוניו.

למה מיאמי תנצח: כי אי אפשר להגיע לטבעת נגדם. רק 21% מהזריקות של היריבות שלהם מגיעות מהטבעת שהיא עדיין איזור הנדל"ן הכי יקר בכדורסל וההיט חוסמים את הגישה אליו בצורה הכי טובה בליגה. במשחק ש-"אווירת פלייאוף" זה תיאור מצחיק עבורו (בכל זאת שחזור גמר המזרח ב-3 מ-4 השנים האחרונות), ההיט תמיד יצמצמו 2-3 צעדים לצבע על חשבון שלשות פנויות, כשההתקפה ממול (בטח בליגה של היום) תמיד תשמח להרים שלשה פנויה. האסטרטגיה הזו מתסבכת דווקא את ההתקפה, כי רק 36.5% מהשלשות שמרימים נגדם נכנסות פנימה, אחוז נמוך מהממוצע (איכשהו) השנה. גם ההיט קאלצ'ר המהוללת עומדת לזכותם, כשהבחורים של ספוסלטרה ידועים בזכות המאמץ האדיר שהם נותנים בכל משחק (וזה נכון שבעתיים היום בזכות יתרון מנוחה גדול). כשהרמה מולם עולה, הם מתעלים מעליה. מנקודת מבט של אחד שראה אותם הרבה השנה, ההתקפה שלהם חסרת אנוכיות ומגוונת בצורה מפתיעה: בכל משחק אפשר לראות את קווין לאב טוחן בפוסט כאילו זה 2012 או את קיילב מרטין תוקף מיסמאץ' בבידוד עם האתלטיות החתולית שלו. הניצחונות ב-2 מתוך 3 סדרות הפלייאוף האחרונות מול יריבתם להערב זה גם יתרון מנטלי אדיר לחבורה מסאות' ביץ' במאצאפ' הענק הזה.

למה בוסטון תנצח: טיעונים יפים יהלי באמת, אולי במשחק הבא תצליח להטות אנשים לאנדרדוגית, כאן פערי הכוחות פשוט גדולים מדי. בוסטון מודל 23/24 היא ה-טים טו ביט. קבוצה שניתן היה לטעון שהיא המוכשרת בליגה בעונה שעברה הוסיפה עוד שתי אולסטרים שהשתלבו מעולה בהרכב שלה. בוסטון פשוט מפרקת את הליגה. ההתקפה קטלנית, כשהם שניים באופנסיב רייטינג ומחוררים יריבות מהשלוש כש47% מהזריקות של הלפרקונים מגיעות מחוץ לקשת וכידוע מאז מהפכת קרי מדובר בפרמטר הכי חשוב להצלחה. ההגנה קטלנית כשבוסטון היא שלישית בדיפנסיב רייטינג ומעמידה את אחוזי הקליעה של היריבה לפחות מ45% ו35% מהשלוש, בהצלחה למיאמי נטולת הקליעה מול זה ונט רייטינג פסיכי של 9.6, מה שם אותה כקבוצה ה15 הכי טובה בהיסטוריה. עכשיו מילא מיאמי הייתה בתקופה טובה אבל הם מדשדשים כבר תקופה, כשהם עומדים על 6-4 בעשרת המשחקים האחרונים כשלעומתם בוסטון משייטים כל הדרך למאזן הכי טוב בליגה עם 2-8 באותה תקופה. ואם כל המספרים האלה זה קצת בני גורן לכם מדי פשוט תזכרו הרבה אהבה אין בין שתי הקבוצות האלה ושלבוסטון יש אקסטרה מוטיבציה למחוק את החיוך המטופש של באטלר. אה ועונה סדירה, מיאמי לא קיבלו את הממו שצריך לנצח בה משחקים.

המלצת צפייה עבור: חובבי הגנות ואנשים שמחפשים הזדמנות (מצוינת) לצפות בשתי קונטנדריות ותיקות במזרח שאוהבות ללכת ראש בראש עד הסוף

דו"ח מצב: ג'ימי בסימן שאלה אצל הקבוצה הביתית. בצד השני, אקסבייר טילמן ימשיך לחכות לבכורה שלו בירוק, כשהערב הוא בחוץ.

הימור:

יהלי: יהיה צמוד, יהיה מרתק, יהיה קשוח ויהיה של מיאמי ב-3.

פתיבר: מה שהיה הוא שיהיה, בוסטון חיה בעונה הסדירה ומיאמי בתרדמת, בוסטון ב15

22:00- אוקלהומה סיטי ת'אנדר (17-35) מול סקרמנטו קינגס (21-30):

המשחק שיסגור את הלילה שוב יהיה השלישי בסדרה העונתית, גם הוא בין שתי קבוצות מוכשרות וכיפיות לצפייה. המלכים מובילים 2-0 באותם מפגשים ישירים, ששוחקו בנובמבר ובדצמבר. אוקייסי חוזרת הביתה אחרי טיול לדאלאס הסמוכה אמש (רק 3 שעות נסיעה מחברות ביניהן!), סקרמנטו תצא למערב התיכון לאחר משחק בית מול דנבר בשישי.

למה אוקלהומה תנצח: בגדול יש שלוש סיבות עיקריות. שיי גילגוס ואלכסנדר. עכשיו שאמביד עומד להעדר השחקן בעל שלוש השמות עומד לקבל פרס בעל שלוש אותיות M V וP. שג"א השנה פשוט עושה הכל. לקלוע, מה הבעיה? 31.1 נקודות ב54.7% מהשדה כאילו הוא סנטר ובעיקר התחושה הזו שאם יהיה פה סל או לא תלוי רק בו. למסור? אין בעיה 6.6 אסיסטים ביחס אסיסטים איבודים מעולה של 3, ריבואנדים. לשמור, ברור, עם דיפנסיב רייטינג בטופ של הרכזים בליגה והגנב המצטיין בליגה, מנהיגות, בוודאי, כשאני זוכר שלושה באזר ביטרים שלו רק העונה ועוד אחד שהוא פרגן לוויליאמס. האמת היא שאוקלהומה היא קבוצה ממש טובה העונה בפני עצמה, עם הגנה והתקפה משובחות (שתי הרייטינגים טופ חמש בליגה, נט שני לבוסטון), טופ שלוש באחוזי הקליעה, מאבדים שלישי מהסוף בליגה. הדואו הצעיר של וויליאמס והולמגרן הם 2 ways starts שעוד קשה לדמיין איפה הגבול שלהם, והדובדבן שבקצפת שעכשיו עם צירופו של היווארד הם אולי מחזיקים בסגל הלבנים דוברי האנגלית הטוב בליגה. בגדול יש איזה חמש קבוצות בליגה שאוקלהומה העונה לא פייבוריטיט מולן, עם כל הכבוד לסקרמנטו החביבים, הם לא אחת מהן.

למה סקרמנטו תנצח: כי לצאת למשחק חוץ אחרי שהאוהדים שרים "איך זה לקבל 29?" לאלופים המכהנים מדנבר בגולדן וואן סנטר נותן לקינגס טונות של מומנטום וביטחון להתמודדות הזאת. ברמה הטקטית, משחק הפיקנ'רול שלהם הוא עדיין אחד מהטובים בליגה, כשהדומיננטיות של דיארון פוקס (בעונת קריירה בגיל 26) ודומנטאס סאבוניס (שמגדל בן יהודי לתפארת שבעזרת השם יהיה טוב בכדורסל כמוהו וכמו אבא ארווידאס) שמה את סקרמנטו שמינית ביעילות בתחום הזה (1.01 נק' למהלך). מסביבם יש קליעה יציבה בסולידיותה עם 37.2% מדאונטאון (11 בליגה), שמסופקת ע"י שחקנים נפיצים, שמסוגלים לרשוף אש ולהכריע כל משחק נתון כמו מונק, קיגאן מארי, הארטר ובארנס הוטרן. בנוסף, סקרמנטו גם מחזיקה ביתרון מנוחה מול יריבתה להערב ויתכן שהקצב המהיר שהם מכתיבים, גם במעבר בין הגנה להתקפה וגם בהתקפות עצמן (בעזרת הנעת כדור מסחררת ומהלכים שלא משאירים להגנה זמן לנשום) יסייע להם היום. גם אם זה יספיק רק למשחק צמוד, כולם זוכרים מי מחזיקה בשחקן הקלאץ' המכהן של הליגה (גם אני לא זכרתי שהתואר הזה קיים לפני ששורות אלו נכתבו).

המלצת צפייה עבור: עכברים שמעוניינים בקרב הקו הקדמי עם צ'ט הנחוש מול סאבוניס הקשוח, אנשים שמשתוקקים לראות התקפות יצירתיות שעושות מטעמים מפיקנ'רולים פשוטים ואוהדים שמתחברים לקצב הסילוני שמתפשט בליגה כמו אש בשדה קוצים. אה, ויש גם את השועל מול SGA, שרשמו 40+ חיצים בקנה כל אחד במפגש הקודם. בקיצור, אסור לפספס.

דו"ח מצב: OKC תחסר את גורדון היוורד, מייק בראון יאלץ להסתדר ללא וזנקוב ודוארטה.

הימור:

פתיבר: כראוי למשחק מלהיב וצעיר זה יגמר צמוד, OKC ב4

יהלי: אוקייסי קשוחים אבל המלכים מצוינים מול הגדולות השנה. סקרמנטו ב-7.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. פריוויו מעולה תודה חברים. אני עם בוסטון ועם אוק הערב. סאק מצויינים אבל אוק במשברון והם חייבים לצאת ממנו.
    הולכים להיות שני משחקים אש ולהבה לצערי לא אצפה (כי רק אני ואנוכי נורמלי מכולם פעם בשנה מתנדב באגד עושה משמרת לילה בקו 5 נוסע אל הים) אבל אתעדכן בזמן אמת בתוצאות מהכתבים במגרשים. אליך זוהיר.

    1. גם מיאמי במשברון וראינו מה קורה כשהסלטיקס פוגשים את הלייקרס במשבר מינוס השקץ והגבבון.
      חושב שגימי ישחק ויעמוד 15 פעם על הקו. מיאמי מנצחים ב 12.
      אני לא אהיה מאוכזב יותר מדיי כי מותר גם להפסיד וזה המקום.
      בתקווה שהסלטיקס יתקפו פנימה אם השלשות לא ייכנסו כי צריך ללכת נגד היכולת של מיאמי לסגור בפנים ולהחזיר לגימי באותו המטבע!

  2. מה זאת המכה השפלה הזאת של אדביו על זינגר?! איך הסלטיקס נתנו לזה לעבור בשתיקה?! אני הייתי שולח את השופטים למסך ודורש להעיף אותו מהמשחק. זה נראה יותר מאלים גם הומואי.

  3. אוקלהומה קינגס.
    השדר…..
    איזה ליגה מלאה כישרון תוצאות גבוהות השחקנים מאוד מאוד ח-כ-מ-י-ם🤣🤣🤣
    דקה אחרי "כבר כמה שנים נותנים יתרון להתקפה" פאקינג אהבלים.
    והקהל תואם

  4. נגד הלייקרס בלי השחקנים המובילים, נגד וושינגטון בלי גאפורד, נגד מיאמי בלי באטלר, אני לא מבין למה הסלטיקס מתקשים מול נגריות.

  5. הקינגס משחקים לידיים של או קי סי. צריכים לשחק יותר לאט ומסודר עם תשומת לב לכל פוזשן , לנצל את היתרון של סבוניס בפוסט ולהפסיק להשתולל משלוש. כרגע זה הקצב של או קיסי ולקינגס אין סיכוי בבלאגן הזה.

    1. הפאול של בראון היה מהמלולכלכים.נשיקות ופרחים להנהלת בוסטון שנתנו סופר מקס לבראון- הוא חונק להם משחקים באופן קבוע- מת לפגוש אותו בפלייאוף.

      1. השנה יש יותר מדיי כשרון בבוסטון, אם כולם בריאים, שום דבר לא יעזור לכם.
        אני יותר חושש מדנוור, לייקרס והשופטוטים.

            1. מתלבט בין מילווקי, ניו יורק או פילי. התלבטות קשה

  6. מלחמת עולם שם במיאמי אבל נראה שהסלטיקס מצליחים לגרד את זה.
    תמ"א.
    למיאמי חסר איזה סטף כזה שישים שתי שלשות לוגו ברצף קצף.

  7. ניצחון קשה מאד.
    מיאמי תגיע לפלייאוף ותעבור כנראה שלב כי תברח מהתמודדות עם הסלטיקס אבל…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט