אורלנדו תפגוש את אוקלהומה לקרב מסקרן, פיניקס וסקרמנטו ייאבקו על המקום השישי במשחקי שלישי / אהרן ברלין

בניסיון להתנהל בין שתי עבודות נדחקו הצידה הכדורסל והשחמט האהובים כל כך, והשבוע נמצאה השעה המיוחלת לחזור ולכתוב פריוויו קצר למשחקים מעבר לים. תודה רבה לכל מי שהחליף אותי בשבועות שבהם נעלמתי בתקווה גדולה לחזור לשגרה, בכל המובנים.

02:30 ברוקלין נטס (31-21) – בוסטון סלטיקס (12-41)

הביתית

העונה של הנטס הולכת בבטחה לשום מקום ונראה שלאף אחד לא אכפת. ההתקפה וההגנה סבירות פחות או יותר, השחקנים חביבים עד מביכים אבל אין ביניהם חוט מקשר שיכול להעיד על עקביות.

הניצחונות מבליחים מפעם לפעם על קבוצות בינוניות (פילי בלי אמביד עדיין לא הוכיחה את עצמה כקבוצה טובה) וקשה להאמין שזה יקרה ברצף שני המשחקים בק-טו-בק מול הקבוצה הטובה בליגה, אחד בבית ואחד בחוץ. הלילה הם הולכים לארח את הסלטיקס כמו שצריך ולתת להם להרגיש בבית במשחק שלא אמור להיות מעניין ארבעה רבעים.

האורחת

מלבד ההפסד התמוה ללייקרס החסרים אי אז לפני כשבוע וחצי הסלטיקס ממשיכים לנצח גם אם בקושי מסוים. שני המשחקים האחרונים מול וושינגטון החלשה ומיאמי נטולת באטלר גרמו לכוכבים הירוקים להזיע יותר ממה שהיו אמורים אבל ברגע האמת ה W עלה על הלוח. ההתקפה שנייה בליגה, ההגנה שלישית ולמרות שהקבוצה במקום ה 24 באסיסטים כמות הכישרון הפסיכית בקבוצה מספיקה בהחלט בשביל הצמרת של הליגה. הלילה מול ברוקלין טייטום וחבריו לא אמורים להתקשות, בשני המפגשים הקודמים בין הקבוצות ידה של הסלטיקס הייתה על העליונה ואין שום סיבה שזה יהיה שונה הלילה.

ייעדרו: בברוקלין קמרון ג'ונסון, בבוסטון אין נעדרים משמעותיים.

עוצרים בווגאס: בוסטון אולי קצת תתקשה אבל תגדיל את הפער שלה בפסגה. סלטיקס ב 10.

02:30     אורלנדו מג'יק (24-29) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (17-36)

הביתית

המשחק המסקרן של הערב (גם אם לא בהכרח הטוב ביותר בו) יגיע אלינו מפלורידה שם המג'יק ימשיכו להתעקש על עונת פלייאוף משמעותית ואפילו יעזו לחלום לראות את הפלייאין מהבית. ההגנה שהייתה הטובה ביותר בתחילת העונה קצת ירדה אבל ההתקפה, שמדורגת 24, עדיין עושה צרות לקבוצות כמו מינסוטה ופיניקס. אורלנדו נראים על אמת, באנקרו ווואגנר הופכים לצמד לגיטימי בליגה והספסל מדורג רביעי בנקודות למשחק. הלילה מול ההתקפה החמישית בליגה והשלישית באחוזים אפקטיביים תהיה לחבורה הקשוחה משימה קשה בעיקר בשמירה על קשת השלוש.

האורחת

אוקלהומה שומרת על יציבות יחסית ולמרות שני הפסדים רצופים ליוטה ולדאלאס לפני שבוע היא חזרה בגדול עם משחק מושלם מול סקרמנטו בבית. עניין הריבאונד מתחילת העונה ממשיך כאשר הקבוצה ניצבת במקום ה 29 בריבאונדים (רק וושינגטון קולטת פחות) אבל הקליעה הנהדרת של כלל השחקנים מחפה על החוסר בפוזשנים. כמות הפוזשנים הנמוכה מובילה את הקבוצה לכמות זריקות קטנה מאוד מהשדה ומהשלוש למרות שהיא טופ 3 בכל הקטגוריות שקשורות בקליעה מהטווחים השונים. ניתן רק לדמיין מה יקרה אם בקבוצה המאוזנת הזאת יהיה שחקן שיוכל לסגור היטב לריבאונד ואם הקבוצה ככלל תיקח את זה כפרויקט. השמים הם הגבול.

ייעדרו: באורלנדו כולם צפויים לשחק. ביומבו והייווארד לא ישחקו עד אחרי האולסטאר.

עוצרים בווגאס: משחק שוויוני והגנתי ביותר הולך להיות אבל לאורחת יש יותר כח אש. אוקלהומה ב 4.

03:00     מילווקי באקס (19-34) – מיאמי היט (25-28)

הביתית

מאז הסיבוב הראשון של הפלייאוף בשנה שעברה בו מיאמי הדהימה את יאניס ואת העולם, מילווקי כבר הספיקה להחליף שני מאמנים. מיאמי? הם בהחלט מרוצים עם האיש שלהם על הקווים ב 27 השנים האחרונות (כולל עוזר מאמן). מילווקי בתקופה רעה מאוד (וגם לוח משחקים לא קל) אבל המשחק אמש מול האלופה בהחלט יכול להיות שהכניס קצת אוויר לשחקנים. החניכים של דוק ריברס עצרו את מארי על 3 נקודות ואת KCP על אחת ולמרות נחיתות קלה באסיסטים וריבאונדים הם התמקדו במה שחשוב – לקלוע. המשחק הזה היה חשוב עבור הבאקס בעיקר משום שההגנה שלהם – שבשנים האחרונות הולכת מדחי אל דחי – לא מבריקה השנה בעוד ההתקפה ניצבת במקום הרביעי והמכובד. יש למילווקי לא מעט כלים הגנתיים ראויים שיכולים לחפות על לילארד ושימוש נכון בהם, ממש כמו במשחק הקודם, יכול להוציא את הקבוצה מהבור הקטן שהיא נמצאת בו.

האורחת

שום דבר לא חדש – פטריק מהומס זכה בסופרבול ומיאמי היט לא מצליחה לחבר התקפה נורמלית בעונה הסדירה של ה NBA. זאת עונה לא רעה בכלל עבור הביג 3 של ההיט עם יותר מ 20 נקודות למשחק כל אחד, 50% מהשדה עבור אדבאיו ובאטלר ויותר מ 40% לשלוש עבור באטלר והירו. הבעיה (מעבר להיעדרות הצפויה של באטלר הלילה) היא שהצוות המסייע כרגיל מורכב משמות אנונימיים במקרה הטוב והשאלה היא אם גם השנה יימצא המקס סטרוס התורן שיוביל את הקבוצה לגמר. זה לא נראה כרגע, בטח ללא הג'ימי..

ייעדרו: מידלטון בבאקס. באטלר, רוזייר וריצ'רדסון בחוץ, רובינסון בספק..

עוצרים בווגאס: מילווקי בבק טו בק אבל עם לא מעט מנוחה במשחק הקודם מול דנבר. באקס ב 10.

05:00     פיניקס סאנס (22-31) – סקרמנטו קינגס (22-30)

הביתית

עונה מסקרנת למדי עוברת על פיניקס שמחזיקה כנראה בכמות ההפסדים הגדולה ביותר בליגה כששחקן שלה עובר את ה 40 נקודות. ההתקפה שמינית וסולידית, ההגנה בדיוק באמצע (מקום 15) והאחוזים האפקטיביים טובים מאוד (מקום 5). נסכום את כולם ונקבל בדיוק את המקום שבו הקבוצה נמצאת – במאבק על הכרטיס הישיר לפלייאוף מבלי להסתבך מול קבוצות כמו הווריירס, הלייקרס, המאבס והקינגס של המערב. לשם כך היא תהיה צריכה לנצח את המשחק הלילה על המקום השישי היוקרתי במערב מול קבוצה שהמאזן שלה עם הסאנס העונה עומד על 1-1. שני המשחקים היו צמודים ובניצחון הקלעי המוביל של פיניקס היה גרייסון אלן כך שמצפה לנו משחק מסקרן הלילה בו כל הטריו אמור להופיע. האם מישהו יצליח לעצור את בוקר?

האורחת

סקרמנטו של השנה בקושי מזכירה את ההתקפה הקטלנית שהלהיבה את הליגה בשנה שעברה. ההתקפה הבכירה בליגה בעונה הקודמת מסתפקת במקום ה 11 המכובד וההגנה שאז גירדה את התחתית ניצבת במקום ה 19. זה לא מפריע לקינגס לנצח בכמויות ולהישאר חזק בתמונת הפלייאוף כשהיא מנסה להתנער מארבע הקבוצות שנושפות בעורפה. הקליעה היעילה של השחקנים, בעיקר זאת של סבוניס עם 62.3% מהשדה, משאירה את הקבוצה מעל המים כי בשאר האספקטים של המשחק הקינגס לא מרשימים השנה בכלל. אגב, סקרמנטו הכי גרועה השנה בשמירה על קשת השלוש. בהצלחה מול דוראנט ובוקר.

ייעדרו: לא צפויים חיסורים מלבד דמיון לי אצל פיניקס. דאורטה וווז'נקוב בחוץ אצל הקינגס.

עוצרים בווגאס: משחק מאוד מאוד מעניין בעיקר לאור העובדה שבחמשת המשחקים האחרונים הסקורר הבכיר של הקינגס הוא מאליק מונק. נלך על הקבוצה שלא הפסידה לדטרויט לפני שבוע – סאנס ב 8.

05:00     פורטלנד טרייל בלייזרס (37-15) – מינסוטה טימברוולבס (16-36)

הביתית

הליגה מתקדמת לעבר הישורת האחרונה שלה והעניין בקבוצות התחתית הולך ופוחת. אל תדאגו, הוא יחזור במחזורים האחרונים כשהמאבק על הלוטרי יתחיל. בינתיים יש את פורטלנד, ויש לה אוהדים ויש לה שחקנים שעולים על המגרש? קבוצה? זה כבר משהו אחר.

האורחת

הפסדים לשיקגו, סן אנטוניו ושארלוט ואז ניצחונות על הבאקס, הקליפרס ואוקלהומה. לך תבין. מה שכן, בדרך כלל כשההפסדים באים מול קבוצות תחתית המשמעות היא אחת – שהקבוצה הפסידה יותר מאשר שהיריבה ניצחה. ומיני, כפי שהיא הוכיחה העונה, יכולה לנצח כל קבוצה. ההתקפה אמנם במקום ה 18 בליגה אבל ההגנה ניצבת בגאון בראש הרשימה ועושה כאב ראש גדול לשחקני כדורסל שמנסים את מזלם מול הוולבס. בעונה שבה מוטחות האשמות (חלקן מוצדקות) על עדיפות ההתקפה בליגה והסקור הפסיכי, צריך לזכור ששלוש המדורגות הבכירות בליגה מאיישות את המקומות 1-3 בהגנה, כששתיים מתוכן מחזיקות בהתקפה בינונית ומטה.

ייעדרו: פורטלנד – ברוגדון ושיידון בחוץ כידוע, סיימונס וסקוט בספק. מיני – קלארק בחוץ, מקדניאלס בספק.

עוצרים בווגאס: אין איך להתחמק מהגזירה. מינסוטה ב 20.

05:30     לוס אנג'לס לייקרס (26-28) – דטרויט פיסטונס (44-8)

הביתית

בשנה שעברה לאחר פגרת האולסטאר הלייקרס היו הקבוצה החמה בליגה (יחד עם מילווקי) והחזיקו בהגנה הרביעית בטיבה. לפני האולסטאר? המאזן ה 23 בטיבו וההגנה ה 18. בסוף השבוע הקרוב מתחיל שבוע האולסטאר. איזו קבוצה של לברון נקבל אחריו?

האורחת

בעונת שיאים שליליים וגם קצת חוסר מזל בחלקים מהמשחקים, דטרויט תנסה אולי לדאוג למספר ניצחונות דו ספרתי כדי לא להישאר חלילה מתחת לפילי 72-73, בעלת המאזן הגרוע בתולדות הליגה. הלילה זה כנראה לא יקרה.

ייעדרו: ווינסנט, רדיש, וונדרבליט בלייקרס. סטיוארט, גריימס, פורנייה בספק אצל דטרויט.

עוצרים בווגאס: לייקרס ב 25.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. ג"ס זרקו חצי עונה כדי שקלי יפנים שהוא רול פלייר וגרין יפנים שהוא חייב לשלוט בעצמו אחרת אין יותר כדורסל אין כסף אין תהילה ואין חוזה שידור עתידי.
    עכשו נשאר לראות אם קמינגה יפגין יציבות, וויגינס יחזור לספק הגנה ו 17 נקודות כל משחק, פוד לא יתרסק בקיר של הרוקיז', GP2 ישאר בריא, שהגאווה של כריס פול לא תגבר על ההגיון שאומר שהוא שחקן של 18 דקות, עם החמישיה השניה, לא פותח ולא מסיים משחקים אלא במקרים מיוחדים ושההימור של ההנהלה לא להביא 7 פוטאר יתברר כנכון (עדין אפשר להחתים בייאוט)

            1. אבל הפעם אין להם חשש שהוא יגיע ל-50 ויצטרך לחכות בחוץ עד הרגע האחרון

            2. הוא לא חיכה עד הרגע האחרון והשנה מספר הקסם הוא 90…

      1. כרגע יש להם 13 חוזים רגילים ו 3 2-WAY בטווח הקרוב הם צריכים למלא את שני המקומות הפנויים בסגל. אם הם ישארו רק עם 14 חוזים הם לא יהיו זכאים ל 3 2-WAY בשנה הבאה. ההנחה ש קניונס יקבל חוזה ויחתימו מישהו מהבייאוט או את גרובה

  2. תודה אהרן. ברוך שובך.
    פיניקס מתחילה להתגבש והיא במגמת עליה, סקרמנטו ממשיכה לקרטע ומאוד מאכזבת העונה.
    ההפסדים של מינסוטה לקבוצות חלשות מעידות כנראה על חוסר ריכוז או מוטיבציה.

  3. אם אני מאמן של קבוצה שמשחקת מול בוסטון בפליאוף? הייתי דורש משחקנים לעשות עבירות על בראון בקליעה.
    הוא פשוט גרוע מהקו שהאקינג מתבקש!

  4. איכססססססס, איזה משחק של הסלטיקס
    גועל נפש כל ההאקינג הזה, ילך המוצרלה לקיבינימט, מאונן פח

  5. טייטום כבר עם 31 נקודות ויש עוד דקה וחצי למחצית הראשונה. התקנא בטמביד?
    אולי הוא ינסה לשים היום 20 נקודות? חחחחחחחחחחחחחחחחחחח אולי 20+50?

  6. אני תמיד נדהם מהקטע שטייטום יכול להבריק חצי משחק ואז חצי שני כאילו שמישהו עשה לו שאט-דאון.
    כיבוי כמעט כללי!

  7. מישהו יכול להסביר לי, כיצד מילווקי שדרסה את דנבר אתמול בהצגה ממש מרשימה, נטחנה ככה ע"י מיאמי? טרם צפיתי במשחק, אבל מישהו יכול להסביר לי את חוסר הקונסיסטנטיות של הבאקס?
    אינני נביא, אבל אני מהמר שמיאמי יעשו את המוות לכל קבוצה שתפגוש אותם במזרח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט