סופרבול LVIII

קנזס סיטי צ'יפס – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס 22-25

אפילו בלאס וגאס ידעו שהמשחק הזה יהיה משחק צמוד בין שתי קבוצות שמשחקות בצורה משלימה אחת לשניה, צורה שמסוגלת לחשוף נקודות תורפה בהגנות ולנצל את החוזקה של ההתקפות אחת נגד השניה.
בסופו של דבר אנשי המקצוע שאחראים על לעשות הרבה כסף מהמצ'אפ הזה, הכריעו את ליין ההימורים לטובת הניינרס, לא בהרבה.  אבל הרוב המוחלט של הפרשנים והראשים המדברים, כשהגיע הזמן שלהם לתת את התחזית שלהם, ידעו, שבפראפרזה על האמרה המפורסמת מהמונדיאל של הכדורגל האחר, פוטבול משחקים 60 דקות, וגרמניה, קנזס סיטי של פטריק מהומס אנדי ריד באנלוגיה הזו, תמיד מנצחת בדקה ה90.
סן פרננסיסקו ידעו שאת המשחק הזה הם יצטרכו לפתוח חזק בהתקפה, לנצל כל הזדמנות ולהימנע מטעויות, אם הם רוצים למנוע את הגורל הזה.
ובכן, הם הצליחו לפשל בכל אחד משלושת האלמנטים האלו כבר בהתחלה ורק משחק מצויין של ההגנה של סטיב ווילקס, ששלטה בקו ההתגוששות, וסכמה שהציגה מראות מתעתעים בקו האחורי, גרמו למהומס להרגיש מהוסס ולא בנוח בחלקו הראשון של המשחק, למנוע מהצ'יפס נקודות כמעט כל המחצית הראשונה ואיפשרה להתקפה לצאת לעבוד.

ככה זה התחיל, קנזס סיטי צ'יפס


אבל הייתה זו  דווקא ההתקפה של קייל שאנאהן שהחליטה שזה הזמן שלה לבעוט בדלי ולסבול מחוסר משמעת והרס עצמי.
סן פרנסיסקו פתחו בהתקפה ובדרייב הראשון, נראה שתוכנית המשחק של שאנאהן עם  המהלכים המתוסרטים הראשונים הצליחה להתקדם בצ'אנקים גדולים, בשילוב מוצלח של מסירות וריצות. אבל חמישה מהלכים לתוך הדרייב, ההגנה של ספאגנולו כפתה פאמבל לא אופייני של כריסטיאן מקפפרי  וקנזס סיטי השתלטה על הכדור. התוכנית של שאנאהן נעצרה בחריקת בלמים.
ההגנה של סן פרנסיסקו תפקדה מצויין במחצית הראשונה וכפתה על הצ'יפס שלושה דרייבים קצרים ולא מוצלחים ומלבד דרייב אחד עם כניעה למסירת עומק אחת שהכניסה את קנזס לרד זון של הניינרס, אבל הסתיימה בפאמבל אבוד של הרץ פאצ'קו, התקפת קנזס לא הצליחה לעשות יותר מדי.   
התקפת סן פרנסיסקו בתורה המשיכה בטעויות וסדרה של עבירות התחלה מוקדמת יצרה יותר מדי מצבים של דאון שלישי והמון (בשלב מסויים במשחק  הנינרס היו עם2/11 בדאון שלישי וממוצע של 9.8 יארד לעבור), וחיסלה הזדמנויות לדרייבים מוצלחים.
ההגנה של ספאגנולו המשיכה לבלבל את ברוק פרדי וקייל שאנאהן עמוק לתוך המחצית השניה וגרמה לה להעלם לגמרי לתקופות ארוכות, אבל למרות שלא הצליחו לחדור לתוך הרד זון של קנזס סיטי, שאנהן בכל זאת חייג מהלך אחד מוצלח. מהלך שהיה יכול להסתיים באסון אבל הסתיים במסירה לאטארלית של פרדי  לתופס ג'ואן ג'ננינגס שבתורו מסר את הכדור חזרה כל הדרך לרוחב המגרש לכריסטיאן מקקפרי שלקח את הכדור 21 יארד לט"ד.
קנזס עלתה לראשונה על הלוח לראשונה כשצימצמה עם שער שדה של הריסון באטקר בשניות הסיום של המחצית. באטקר יוסיף שער שדה ארוך נוסף ברבע השלישי כשהוא שובר את השיא של ג'ייק מודי מתחילת המשחק עם פגיעה של 57 יארד.
ובשעה שהתקפת סן פרנסיסקו נעלמה מהמגרש לגמריי ברבע השלישי, הגיעה תורם של הקבוצות המיוחדות של סן פרנסיסקו לתרום לשרשרת הטעויות כשבעיטת הרחקה של קנזס פוגעת באחורי רגלו של שחקן מקבוצת הכיסוי. מחזיר הבעיטת ריי ריי מקלאוד רואה זאת ומנסה לאסוף את הכדור במקום ליפול עליו והתוצאה היא שקנזס משתלטת על הפאנט על קו 16 היארד של הניינרס. מהלך אחד אחרי ומהומס מוצא את מרקז סקטלינג ולדז לט"ד הראשון של קנזס במשחק שמגיע רק בסוף הרבע השלישי ומעניק להם לראושנה יתרון במשחק.
ברבע הרביעי המשחק כבר נפתח קצת כשקייל שאנאהן נזכר שיש לו את הרץ הכי טוב בליגה ושחקן ההתקפה של השנה עם כריסטיאן מקקפרי, ובדרייב ארוך, סן פרנסיסקו מגיעים לראשונה לרד זון של קנזס ומחזירים לעצמם את היתרון עם ט"ד של פרדי לג'ואן ג'נינגס. נקודת הבונוס של אחרי הט"ד נחסמת וסן פרנסיסקו ביתרון של 3 נקודות במקום 4.
בשלב הזה אנדי ריד עושה את התיקונים הנדרשים ומהומס כבר מרגיש יותר בנוח, ומול הגנות עייפות, לא עזרה גם הפציעה חסרת המזל של הליין בקר המצויין של סן פרנסיסקו, דרה גרינלואו, שקרע את האכילס תוך כדי ריצה מהסייד ליין למגרש אחרי פאנט.



שתי הקבוצות מצליחות להניע את הכדור ולהשיג ניקוד בכל דרייב של הרבע .מהומס יוביל  את הדרייב האחרון לשער שדה כדי להשוות את התוצאה ולשלוח את המשחק להארכה.
בהחלטה קצת לא מובנת, שאנאהן שזוכה בהטלת המטבע של ההארכה, בוחר לקבל את הכדור ראשון למרות שחוקי ההארכה החדשים דיי נותנים יתרון לקבוצה שמקבלת שניה את הכדור.
אחרי שהם נמנעים בזכות עבירת הולדינג בהגנה מ3 והחוצה, סן פרנסיסקו מנהלים דרייב ארוך ומוצלח למדיי שמסתיים בשער שדה מ27 יארד אחרי ששאנאהן מחייג בדאון שלישי וקצר את הפוסט קורנר לפינה הימנית אחורית של האנדזון, מהלך הידוע היסטורית לשמצה כהורג החלומות ומחסל סופרבולים של הקבוצה מהמפרץ, אל מול קריאת בליץ מוצלחת של ספאגנולו.
מהומס יוצא לעבוד בסיטואציה שהוא כל כך מכיר ושולט בה ועם דרייב מכריע וקריטי על הליין, במצבים של הכל או כלום, הוא ממיר בין היתר דאון רביעי עם רגליו, חותך את הגנת סן פרנסיסקו עם לייזרים לטראויס קלסי שעד כה נעלם כמעט לחלוטין כל המשחק, ובקיצור הופך למהומס הסופרמן והבלתי עציר. הווינר שכולנו מכירים.
ועם 17 מהלכים ו76 יארד במשך שבע דקות ו20 שניות, פטריק מהומס ואנדי ריד מעבירים כיתת אומן באיך לנצח משחקים למרות כל הבעיות בדרך ואיך לבנות את האגדה של עצמך ואת השושלת החדשה של הליגה, ועם 6 שניות לסיום הם מנפצים את החלומות של סן פרנסיסקו בט"ד למקול הרדמן.


וככה זה הסתיים

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. המשחק הזה הזכיר את מופע הלוזריות של הליונס בבמה קצת יותר גדולה.
    אחרי כל כך הרבה שנים שמהומס והצ'יפס בליגה
    המאמן שאנהאן חייב לדעת שפילד גול בניסיון רביעי בהארכה זה בסך הכל דרך בטוחה להפסיד לקנזס.

    לא מובן ללכת על פילד גולד בטח עם חוקי ההארכה החדשים,
    אבל אם יש מגיע אז מגיע לצ'יפס שניצחו את הקבוצות החזקות בליגה בחוץ לעומת הניינרס שעברו במזל את גרין ביי ודטרויט.

  2. יותר מהכוכבים מהומס והארוסה של קלסו.
    האליפות הזו היא של המאמנים ספאנגנולו ואנדי ריד שהכניס לקבוצה משבר יזום לקראת סוף העונה הרגילה.

    המשבר הזה לא רק העלה את המתח אצל קבוצה שעושה בק טו בק אלא גם הוריד את הפרופיל מול
    היריבות שחשבו שהן באותה ליגה.

  3. תודה על הסיקור(ים) במשך כל העונה
    הצ'יפס שוב מיצו את מזלם (שאכן הולך עם הטובים) כל הדרך לעוד תואר.
    כיוון שגם זו היתה עונת מעבר עם הרכב טלאים בהתקפה, כנראה שבעונה הבאה הם יהיו עוד יותר חזקים.
    מעניין איך יהיה להם להתמודד בעונה הבאה עם ג'ים הרבואו והצ'רג'רס.

    להתראות בדראפט.

  4. קודם כל, תודה על הסיקור ועל כל העונה.
    1. היה משחק נהדר, בהתחלה רק של ההגנות והפאנטרים ובהמשך גם של ההתקפות וכל היתר, ועדיין ההגנות עשו המון מהלכים גדולים לאורך כל המשחק, משני הצדדים. כמובן שהיו גם טעויות ופספוסים, אבל אני חושב שיהיה קשה לציין מישהו שהיה רע באופן עקבי, וטעויות קורות לטובים ביותר (מהומס ומקאפרי בין היתר במקרה הזה)
    2. בסופו של דבר, מה שהכריע את המשחק זה קצת יותר מחץ בדרייב האחרון של מהומס, בפעם היחידה שההגנה הנהדרת של הניינרס לא הצליחה למנוע ממנו לתת דרייב מוצלח מההתחלה ועד הסוף. הוא מדהים אותי כל פעם מחדש.
    3. אני לגמרי עם שאנאהן וטוני רומו בעניין ההארכה. צריך לזכור שמי שמקבל ראשון את הכדור מקבל אותו שלישי אם 2 הקבוצות עשו אותו דבר, וגם ההגנה של הניינרס היו חייבים מנוחה. זה כמובן שונה ממה שהיה קודם לכן ונותן גם יתרונות למי שמקבל את הכדור שני, אבל אני חושב שעדיין היתרון בסך הכל שייך למי שמקבל את הכדור ראשון, בוודאי במקרה הספציפי הזה.
    4. ההחלטה היחידה של שאנאהן שאני ממש לא בטוח שהייתי הולך עליה הייתה הדאון הרביעי שהוא כן הלך עליו וזה הצליח לו. בכל המקרים שהוא לא הלך על זה הסיכון היה פשוט גדול מדי. אולי אפשר היה לרוץ יותר, אבל למעט שלב קצר ברבע השלישי שבו שתי ההתקפות היו תקועות לחלוטין, הרגשתי ששאנאהן הצליח לאזן את זה טוב בסך הכל.
    5. ברוק פורדי מבחינתי הוכיח שהוא QB בטופ של הליגה, אחרי שלאורך העונה התלבטתי בעניין. הוא היה מספיק קרוב למהומס ביכולת כדי להביא את הניינרס למרחק נגיעה במשחק הזה ואני לא זוכר טעות אחת שלו לאורך המשחק. אחרי שטענתי שהוא אולי ה-QB הכי פחות טוב שמשחק נגד הצ'יפס בפלייאוף הוא הוכיח לי שטעיתי, והוא היה נהדר.
    6. עוד ראויים לציון – שני הבועטים שהבקיעו ממרחקים מרשימים מאוד, למרות הפספוס האחד של מודי שתיקן היטב, אצל הניינרס ג'נינגס עם 2 TD, אחד מהם במסירה (לא כל כך טובה, ועדיין…), מקאפרי שעשה את שלו אחרי הפאמבל בהתחלה, צ'ייס יאנג בהתחלה ובוסה בהמשך שהחזיקו את הקו לאורך כל המשחק, ואצל הצ'יפס קלסי שבסוף היה אחראי לרוב התפיסות החשובות, הארדמן שנתן את המהלך המנצח ותפס את הפעם היחידה שמהומס הצליח לתת מסירה ארוכה, רייס שצלח כמה דאונים שלישיים חשובים וכריס ג'ונס שהצליח להפוך כמעט כל דאון שלישי של הניינרס לקשה. כמובן שיש עוד, אבל הם אלה שבלטו לי חוץ מה-QB והפאנטרים (שלא היה צריך אותם בחצי השני של המשחק, אבל עשו שניהם עבודה נהדרת בחצי הראשון).

  5. תודה רבה על הפריוויו הזריז
    .
    הניינרס די מצאו פתרון לצ'יפס, גם בהגנה וגם בהתקפה אבל הפסידו (כצפוי?) בספיישל טימס
    הכדור שפגע ללאטר ברגל היה אולי מזל רע לא מוצלח במיוחד אבל ההחטאה של מודי, היתה הנקודה שהייתה יכולה להיות ההבדל בין תיקו לניצחון
    בהתקפה, הצ'יפס כמעט והצליחו לנטרל את משחק המסירה של פרדי, שיתקו לגמרי את קיטל וסמואל וסגרו מצוין גם את איוק, מה שהשאיר את פרדי עם מטרות המשנה שלו (ג'ניגס בעיקר) והאמת שעשה עבודה לא רעה בכלל
    בהגנה, הרביעיה בקו של הניינרס עשתה בגדול את מה שהייתה צריכה. תקפה את מהומס כמעט כל המשחק וסגרה את הריצות כמעט לגמרי (בעיקר ארמסטד שהיה סופר אגרסיבי)
    בסוף זה לא הספיק, היה מזל, היה מהומס, היו שופטים שלא שרקו כמעט PI (אין לי טענות לשיפוט, היה מצוין)
    וזהו

  6. תודה על עוד עונת פוטבול מעולה חברים. איזה אדירים אתם. הייתי כותב לכם שיר, אבל אני עצלן\עייף\ספיצ'לס. סופרבולים הם תמיד אנומליות. משחקים מוזרים. הלילה לא היה שונה. רב המשחק לא הבנתי מה לעזאזל המאמנים עושים, ולמה אין יותר מהלכים של צפון-דרום. כאילו חייבים להיות אולטרה שמרנים כל המשחק עד לאיזה פלוץ מוח משונה שקובע לשבט או לחסד. מהומס והמאמן השמן שלו שוב עשו את זה. ברכות לסוויפטיז. נגיש לכם את החשבון שנה הבאה. GO BEARS

  7. תודה על סקירה מצויינת ועל התרומה משך כל העונה.
    הייתי מרותק עד השנייה האחרונה, וכשהטאץ' דאון קרה, מיד סגרתי את הטיווי. נמאס לי לראות את טיילור סוויפט קופצת משמחה. הלב כואב לי על הניינרס.
    שוב, תודה על הכל.

  8. תודה רבה על הסקירות כל העונה! אתם מדהימים.
    היה משחק קשה לצפייה בחלקים. בעיקר הרגע השלישי שנראה שהמחצית הארוכה משפיעה על השחקנים שיותר מהפגנות מעולות, נראה שההתקפות לא הופיעו למחצית השנייה.
    כל זה השתנה ברביעי וכמובן בהארכה שהפכו את זה למשחק מותח ומעולה.
    כאוהד סיהוקס, הייתי בעד צ'יפס, אבל הייתי מעדיף את הניינרז האלה מאשר את הרמז שלקחו אליפות. קבוצה הרבה יותר סימפטית וראוייה בעיניי.
    מסכים עם מי שאמר פה שהדרך של קנזס פלייאוף הייתה מרשימה הרבה יותר. בעונה הסדירה הניינרז נראו טוב יותר.
    חוסר המזל עם הפאנט שפגע ברגל של הניינרז התאזן עם המזל בתפיסה של איוק מול דטרויט.
    בלי זה, כנראה שהיה שחזור של המשחק הראשון של העונה.

    תודה רבה. עכשיו המתנה ארוכה ארוכה עד לפתיחת העונה הבאה.
    5 בספטמבר 2024.
    205 ימים
    שעתיים
    ו28 דקות
    😢

  9. בסופו של דבר, אחרי כל המילים והסיכומים, מבחינתי, אפשר לומר דבר אחד פשוט ובסיסי. לצ'יפס יש את פטריק מהומס. זהו. הבחור הזה קורץ מחומרים שלא רואים כל יום. הוא מסרב להכנע, הוא עושה הכל, אבל הכל בשביל לנצח, הוא פשוט ווינר שהליגה לא ראתה מאז… (אתם יודעים מאז מי). אין לי אף מילה רעה לומר על ברוק פורדי, אבל אין לו את הקילר אינסטינקט, הוא בסופו של דבר ק"ב די מוגבל, עושה מה שצריך אבל לא יותר מזה, הוא לא באמת היה שם ברגעים המכריעים, הוא לא עושה טעויות אבל הוא גם לא עושה מהלכים גדולים שמביאים נצחון בסופרבול. מהומס הוא חייזר, הוא מנהיג, הוא קילר. אפשר לדבר על אנדי ריד ועל ההגנה ועל קלסי ועל מה שרוצים… בלי מהומס הצ'יפס לא זוכים בכלום, לא בסופרבול הזה, ולא בשניים הקודמים. זה רק הוא. כל השאר פשוט מיישרים איתו קו ומעלים את הרמה שלהם בהתאם אליו (כמו אתם יודעים מי…) הבחור הזה הוא בעיה ששאר הקבוצות בליגה יהיו חייבות להתמודד איתה בשנים הקרובות. שיהיה בהצלחה ותודה על העונה.

  10. שוב פעם הסיבה למה אני לא מת על הציפס ומהומס. כל השנים יש אחוז גבוה מדי של מזליקו. בין עם זה כדור שפוגע בנעל, שיפוט (מזל בשיפוט לא שיפוט מוטה בהכרך), ובין אם זה מהלכים נורא ארוכים שבינם לבין המהלך המקורי לא נשאר דבר. כן, זה מרגש וזה מביא אליפות, אבל זה לא פוטבול קונסיסטנטי. הייתי מעדיף קבוצה שפשוט משחקת טוב ומנצחת בלי טריקים ושטיקים…

  11. למי שמדבר על שיפוט הט"ד של מקפרי היה צריך להיות מבוטל , הסנטר של הניינרס היה איליג'בל מן דאון פילד שזה פאול ששורקים כל הזמן במיוחד השנה.
    וזה בא ממי שהימר על הניינרס , הם הפסידו בגלל הפציעה חסרת המזל של הליינבקר שיחד עם פרד וורנר פשוט סגר את כל מרכז המגרש בחצי הראשון וברגע שהוא לא היה שם מהומס הלך הרבה יותר על קלסי במקומות האלו.

  12. תודה רבה על שנה של סיקורים מעולים. לצערי העסק די צפוי שמדובר בצ'יפס. לא משנה כמה אבודים הם נראו במחצית הראשונה (אם אני זוכר נכון אז גם פילי נראו יותר טוב בהתחלה בשנה שעברה), היה ברור לי שהם ימצאו דרך לנצח את זה.

    שנה הבאה זה של הבילס! סתם, לא

  13. תודה לרביב ולכל צוות הפוטבולאים המדהים של האתר הזה. פוסטים וסיכומים לעילא ולעילא לכל אורך העונה. עכשיו נשארנו עם המנה העיקרית שהיא למען האמת די יבשה ודלוחה משהו – עד שה-ללל נכנסים לפעולה, דובי מפציע מערד, גיא הירוק ודה שוט חוזרים לתפקד והטמיר המקורי משחרר מדי פעם נפיחות הורסות. שאפו ענק לכם חביירים

  14. תודה על הסיקור המצויין. אכן מהומס הוכיח את גאונותו ועליונותו ובזכותו משחק שנראה אבוד הלך לקנזס.
    ההגנה של הניינרס הייתה מעולה בחצי הראשןו אבל הם לא תירגמו זאת ליתרון משמעותי.
    שתי טעויות מכריעות של הניינרס הכריעו המשחק- פספוס האקסטרא פוינט והפאמבל המטופש של מקקלאוד שנתן ט"ד בחינם לקנזס. גם ההחלטות ההגנתיות של הניינרס בני הדרייבים האחרונים היו תמוהות בלשון המעטה. ההגנה של קנזס לפנתאון.
    פרדי היה טוב מאוד אבל לא הבריק כמו מהומס וזה בדיוק ההבדל. אחלא עונה הייתה.

  15. בס"ד
    תודה רבה חברים על עונה נפלאה.
    בתור משיהו שלא ממש מבין בפוטבול, הכתיבה שלכם מצויינת.
    והיה משחק טוב.
    נתראה בעונה הבאה.

  16. תודה רבה.
    לצערי ראיתי רק בדיליי.
    נראה שמתפתח לנו סוג של הקבלה לטניס.
    בהתחלה היו שני הגדולים ביריבות ענקית, כשאחד משחק כל כך יפה שזה כואב (פייטון=פדרר) והשני פשוט מנצח כי הוא ווינר (בריידי=נדאל), ואז נשאר באיזור רק הווינר, עד לעלייתו של הכוח השלישי שמאיים להשאיר את שני הגדולים בצל (מהומס=נובאק).
    יש שימשיכו להקביל למג'יק ולארי שבסוף חסו בצילו של ג'ורדן. אולי. מעניין לחשוב על זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט