מוסיקת המקרה – לקראת הסופרבול / פריים-טיים זק

מוסיקת המקרה – לקראת הסופרבול / פריים-טיים זק

פוטבול הוא משחק מורכב, עם המון סטטיסטיקות, אסטרטגיות ומונחים מקצועיים. בתוך שלל הניתוחים וההסברים, קל לנו לפעמים לשכוח שהדמויות עם הקסדות שמתרוצצות על המסך הן בעצם בני אדם, ושהמשחקים אותם אנו מסקרים מוכרעים הרבה פעמים על ידי טעויות, מהלכים מקריים ושגיאות מנטליות של השחקנים או המאמנים. המאמן הוותיק שלמה שרף קרא לזה בזמנו (בהקשר של כדורגל, כמובן) "השפיץ של הנעל".

אם רק התאקל שביצע הקורנרבק של הצ'יפס, לדריוס סניד, על התופס זאי פלאורס (מהרייבנס) שדהר לאנד-זון בתחילת הרבע הרביעי של גמר ה-AFC היה מגיע שניה מאוחר יותר, בולטימור היו משיגים ט"ד, מצמצמים את תוצאת המשחק ל-17- 14 (כשהם בתנופה ועדיפים על קנזס סיטי במהלך כל הרבע השלישי) ובסיכוי סביר מאד היינו מדברים עכשיו על פלאורס (שצבר 115 יארדים אוויריים) כגיבור המשחק ועל סיכוייו של למאר ג'קסון להשיג טבעת בסופרבול הראשון שלו.

אם רק המסירה הרעה שמסר ברוק פרדי באמצע הרבע השלישי של גמר ה-NFC (כשהניינרס בפיגור של 14 נקודות) לא היתה ניתזת מקסדתו של של הקורנרבק של הליונס, קינדל וילדור, היישר לידיו של התופס (של הניינרס) ברנדון איוק להשלמה של 51 יארד על קו השער (שגרר ט"ד מיד אח"כ) – ובוודאי אם וילדור היה תופס ומיירט את המסירה הזו – היינו מנתחים כעת את סיפור הגאולה והכפרה של ג'ארד גוף וכל דטרויט הייתה גואה בהתרגשות לקראת הסופרבול הראשון בתולדות הליונס.

הצילו את הניינרס, ברנדון איוק והקסדה של וילדור (צילום : ABC)

אך כידוע, לא כך התגלגלו הדברים – אנו עומדים לקבל בסופרבול מפגש חוזר בין הניינרס לצ'יפס, בדומה לסופרבול של 2020, בו ניצחה קנזס סיטי ופטריק מהומס זכה בטבעת הראשונה בקריירה המפוארת שלו. שתי הקבוצות שונות מאד מאלו שנפגשו במיאמי לפני ארבע שנים, וצפוי לנו מפגש מרתק בין הקבוצה המנוסה והקשוחה מקנזס סיטי לבין הקבוצה המוכשרת והמגוונת מסן פרנסיסקו. האם מהומס יזכה בטבעת השלישית שלו (בדרך להפוך את הצ'יפס לשושלת אגדית באמת) או שמא פרדי יניף את הגביע כבר בשנתו השנייה בליגה (והראשונה כק"ב מוביל)? אחרי לילה ללא שינה נדע כולנו את התשובה, ובסופו תסתיים (לצערנו הרב) עוד עונה נפלאה בליגה הטובה בעולם.

סן-פרנסיסקו פורטי-ניינרס (12- 5, מקום 1 NFC) – קנזס-סיטי צ'יפס (11- 6, מקום 3 AFC), לאס-וגאס, בין ראשון לשני 01:30 שעון ישראל

בעקבות מאזן 2- 14 אומלל בעונת 2016, הניינרס זכו בבחירה השנייה בדראפט של 2017. בעצה אחת עם קייל שנהאן, שנשכר לתפקיד המאמן במהלך הפגרה, הם החליטו לוותר על הק"ב קולין קפרניק הבעייתי (הן מבחינת יחסי ציבור והן בשל אי-התאמה לשיטה של שנהאן) ונשארו ללא דמות משמעותית בעמדת הק"ב. זו הייתה הזדמנות פז לבחור את הפרנצ'ייז ק"ב לעשור הבא, אך הניינרס לא האמינו באף אחד מהק"ב שהציגו את מועמדותם לקראת הדראפט. הם החליפו בחירות עם שיקגו (שגייסו בבחירה השניה את מיץ' טרוביסקי) והשתמשו בבחירה השלישית להביא את הדיפנסיב-אנד סולומון תומס (כיום בג'טס) שלא השאיר חותם על הליגה. מבין הק"ב שנשארו בדראפט, בחרה קנזס סיטי בהמשך הערב את פטריק מהומס בבחירה ה-10. מהומס מגיע הלילה לסופרבול ה-4 שלו, מול סן פרנסיסקו, בתקווה לזכות בטבעת השלישית שלו. קשה לדעת מה היה קורה אילו היו הניינרס משתמשים בבחירה הגבוהה שלהם כדי להביא את מהומס לקליפורניה, אך יש להניח שההישגים והמאזן שלה ב-7 העונות שחלפו מאז היו טובים הרבה יותר מההגעה הבודדת לסופרבול ב-2020 (בו הפסידו ל…קנזס סיטי ופטריק מהומס). אגב, בבחירה השמינית באותו דראפט בחרה קרולינה את כריסטיאן מקאפרי – עוד נחזור אליו בהמשך.

בסקירה לקראת הסופרבול בין הניינרס לצ'יפס ב-2020 כתבתי כאן באתר כי "המשחק הזה יוכתר בהיסטוריה כסופרבול הראשון של פטריק מהומס. הק"ב הצעיר הזה הוכיח שהוא עומד לשלוט בליגה בשנים הקרובות". זו הייתה תחזית מדויקת (אפילו לי זה קורה לפעמים…). מהומס השתלט לחלוטין על ה-AFC מהרגע שקיבל את עמדת הק"ב הפותח (בעונת 2018), ניפץ אינספור שיאים אישיים והוביל את הצ'יפס לשישה משחקי גמר חטיבה רצופים, תוך שהוא מעפיל לארבעה סופרבולים (עד כה) – הוא הצעיר ביותר שהגיע להישג הזה, כשלפניו נמצאים רק ג'ון אלווי (5) וכמובן טום בריידי (10 סופרבולים). בגיל 28, הוא כבר כבש את המקום השלישי בכל הזמנים במספר ניצחונות פלייאוף (14) כשלפניו רק ג'ו מונטנה (16) וכמובן בריידי (35). הוא יתקשה לעקוף את מייג'ור טום אם לא ישחק עד גיל מופלג, אך בכל מקרה כבר ברור שהוא יגיע להיכל התהילה ויירשם כאחד מבין 3 הק"ב הגדולים בכל הזמנים.

מה היה קורה אילו… מהומס ואנדי ריד בליל הדראפט (צילום : Ourlads' Scouting Blog)

כבר בעונתו הראשונה כק"ב פותח (והשנייה סה"כ), כשהוא מוקף שחקני כישרון כטייט-אנד טראוויס קלסי, התופס טייריק היל והרץ קארים האנט רשם מהומס, תחת הנהגתו של המאמן הדגול אנדי ריד, מעל 5000 יארדים ו-50 ט"ד, הגיע לגמר החטיבה (שם הפסיד לבריידי) ובעונה שלאחריה (עונת 2019-20) זכה כאמור באליפות. הצוות ההתקפי סביבו התדלדל בכמות הכישרון עם השנים (היל והאנט עזבו, קלסי נשאר) אך מהומס וריד ידעו להפיק את המיטב גם משחקנים בינוניים ולהמשיך לייצר הישגים (כולל האליפות בשנה שעברה). נראה שריד פשוט מחליט לאתגר את מהומס תוך שהוא מקטין את כמות התופסים האיכותיים סביבו ועדיין מצפה ממנו לייצר לפחות 4000 יארד ו-25 ט"ד (רף ממנו לא ירד מהומס באף אחת מעונותיו בליגה).

השנה האתגר היה גדול במיוחד, כאשר קלסי הנאמן ירד במידת מה ביכולתו (במהלך העונה הרגילה), ומהומס נשאר עם חבורת תופסים צעירים שייצרו בתחילת השנה רצף של השמטות וטעויות שהביא אותו להפגנה לא אופיינית של כעס ותסכול. ההתאוששות של קלסי והצמיחה של התופס הרוקי ראשי רייס העלו את התקפת הצ'יפס חזרה על המסלול לקראת תום העונה, אך היא עדיין סיימה במקום ה-15 בלבד עם 22 נקודות למשחק, כשהתקפת המסירה מדורגת במקום ה-20 (!) עם 7 יארדים למהלך. גם התקפת הריצה לא הבריקה (למרות עונה טובה של איזייה פצ'קו הקשוח) כשסיימה במקום ה-12 עם 4.3 יארדים למהלך.

הופך קש לזהב, מהומס והתופס הרוקי ראשי רייס (צילום : NFL.com)

אל מול הנסיגה במשחק ההתקפה, הפגינה ההגנה של קנזס סיטי קפיצה אדירה ביכולתה. בתחילת דרכו של מהומס בקבוצה הייתה ההגנה נקודת תורפה משמעותית ובעונת 2018 דורגה הגנת הקבוצה במקום הלפני אחרון עם ספיגה של 404 יארד למשחק. עם הגעתו של סטיב ספנגולו הוותיק לתפקיד מתאם ההתקפה חלה השתפרות מתמידה והדרגתית שהגיעה לשיאה העונה. הגנת הקבוצה דורגה במקום השני בליגה עם 17 נקודות למשחק, כשהיא מאפשרת רק 5.3 יארדים לניסיון מסירה (מקום 2) וצוברת 57 סאקים (מקום 2). הגנת הריצה היא החלק החלש יחסית, כשהיא מאפשרת 4.5 יארדים למהלך (מקום 25 בליגה). שחקנים צעירים שגויסו בשנים האחרונות, כמו הדיפנסיב אנד ג'ורג' קרלפטיס והקורנרבקים טרנט מקדפי ולדריוס סניד, ביחד עם ותיקים כמו הסייפטי ג'סטין ריד וכמובן "שר ההגנה", הדיפנסיב טאקל כריס ג'ונס יוצרים חולית הגנה עמוקה, מוכשרת ומאד אפקטיבית.

למרות האליפות בה זכתה שנה שעברה, קנזס סיטי לא הגיעה כפייבוריטית לפלייאוף הנוכחי, לאחר שסיימה במקום השלישי בחטיבה וכאמור הפגינה יכולת לא מאד משכנעת במהלך העונה. היא עברה בפלייאוף מסלול קשה שכלל שני משחקי חוץ (הראשונים בקריירת הפלייאוף של מהומס) קשים בבפאלו ובולטימור אך קור הרוח והיכולת הגבוהה של מהומס (68% דיוק במסירה, 4 ט"ד ללא חטיפות), ההתעוררות של קלסי (88 יארדים למשחק ו-3 ט"ד), וכמובן הגנת הברזל (שספגה רק 14 נקודות למשחק ב-3 מפגשי הפלייאוף) החזירו אותה לסופרבול, בו תנסה להיות הראשונה שתגן על תוארה מאז עשו זאת טום בריידי והפטריוטס לפני 20 שנה.

לחץ פיזי לא מתון, הפאס-ראשרים כריס ג'ונס וג'ורג קרלפטיס (צילום : USA Today)

מאז אותו דראפט אומלל ב-2017, ולמרות ההגעה לסופרבול ב-2020, הניינרס דישדשו בבינוניות יחסית עד השנה שעברה. הק"ב ג'ימי גארופולו הוביל משחק התקפה לא מלהיב (למרות נוכחותם של מספר שחקנים מוכשרים, כגון הטייט-אנד ג'ורג' קיטל ושחקן הכל-בו דיבו סמואל). הקבוצה מיצבה את עצמה כקבוצת הגנה אימתנית (אותה הוביל הדיפנסיב אנד המעולה ניק בוסה) שבד"כ שהתה בשולי הצמרת ולא נספרה בין המועמדות לאליפות. גם את שנת 2022 החלה הקבוצה באותו אופן, כאשר לקראת הטרייד דדליין, לאחר 7 מחזורים, היא ניצבה במאזן של 3- 4 כשהיא משיגה רק 21 נקודות למשחק.

ב-20 באוקטובר 2022 ביצעה הקבוצה טרייד שהיה שנוי במחלוקת בזמן אמת (וגאוני בדיעבד), בו שלחה לקרולינה 4 בחירות דראפט בעבור הרץ הכישרוני אך הפציע כריסטיאן מקאפרי. כבר במשחקו הראשון בקבוצה (מול הראמס) צבר מקאפרי 94 יארדים על הקרקע ועוד 55 באוויר ובהמשך הוביל פריצה מסחררת של הקבוצה שניצחה 10 משחקים רצופים והגיעה עד לגמר החטיבה. מקאפרי המשיך להוביל התקפה שהפכה לרב-גונית ומרתקת תוך שהוא צובר מאז (ב-27 משחקיו בקבוצה) 2200 יארדים על הקרקע ועוד 1000 יארדים באוויר – מעל 120 יארדים כוללים למשחק! התקפת הניינרס מאז נבנתה בצלמו ובדמותו והפכה השנה לאחת הטובות בליגה, כשהיא צוברת 29 נקודות למשחק (מקום 2) ו-140 יארדים על הקרקע (מקום 3).

הלב של התקפת הניינרס, כריסטיאן מקאפרי (צילום : Forbes)

אך רץ אחורי, טוב ורבגוני ככל שיהיה, לא יכול לנצח משחקים ללא ק"ב איכותי, וכאן שיחק לניינרס המזל. לאחר הפציעה של ג'ימי גארופולו והאכזבה מהגיוס היוקרתי של טריי לאנס (שנבחר במקום ה-3 בדראפט 2021) הכניסה הקבוצה בשלהי עונת 2022 בלית ברירה למגרש את הק"ב שבחרה במקום האחרון (בחירה 262) בדראפט של אותה שנה, ברוק פרדי. כשהוא ללא כל נטל של ציפיות, פרדי שיחק היטב – למרות שלא הבריק, הוא היה מדויק (67%), נמנע מטעויות (פחות מחטיפה למשחק) וסייע להוביל את הניינרס לגמר החטיבה. אלמלא היה שובר את היד בתחילת המשחק מול האיגלס, ייתכן שהניינרס היו מגיעים לסופרבול כבר בשנה שעברה. רבים ציפו שהשנה יתפוגג הקסם, כמו בהרבה פריצות מטאוריות וקצרות טווח בעבר, אך פרדי המשיך מהמקום בו סיים את העונה הקודמת וממשיך למצב את עצמו כ"מנהל משחק" ברמה גבוהה, כשהוא צובר העונה 31 ט"ד מול 11 חטיפות, 69% דיוק ורייטינג מצוין של 113. עדיין, הספקות סביבו מרחפים – גם בשל עליות וירידות ביכולתו במהלך העונה – ויש התוהים אם הוא אכן שייך לצמרת הק"ב של הליגה או שמא ביצועיו הם תוצאה של הסגל המוכשר (מאד!) סביבו – מקאפרי, דיבו סמואל, קיטל והתופס המצוין ברנדון איוק, שהוא התופס המוביל של הקבוצה עם 1340 יארד.

חיל האוויר של פרדי – ג'ורג' קיטל, דיבו סמואל וברנדון איוק (צילום : Niners Nation)

ההגנה של הקבוצה, בעבר הבסיס להצלחתה, היא עדיין מהטובות בליגה והטובה ב-NFC, כשהיא מאפשרת רק 18.5 נקודות למשחק. הקו האחורי המצוין בראשות צ'רווריוס וורד טוב מאד כנגד המסירה (פחות מ-6 יארדים למהלך, מקום 5) וצובר הרבה חטיפות (1.3 למשחק – מקום שני). עם זאת, השביעיה הקדמית, למרות עונה אישית מצוינת של ניק בוסה (10.5 סאקים) לא מפעילה מספיק לחץ על הק"ב (2.6 סאקים למשחק- מקום 15) והגנת הריצה היא בינונית מינוס (4.3 יארדים למהלך – מקום 21).

גם הפלייאוף לא הפיג את הספקות סביב פרדי והקבוצה כולה, כשבשני משחקיה היא נקלעה לפיגור ביתי מול יריבות נחותות על הנייר (גרין ביי ודטרויט), הובילה רק 17 דקות מול גרין ביי ו-10 דקות מול דטרויט, כשההגנה סופגת 26 נקודות ו-395 יארדים כוללים בממוצע. גם פרדי לא הצטיין ונעזר ביכולת גבוהה של מקאפרי ואיוק (וכאמור, לא מעט מזל) כדי לצלוח את המבחנים הללו ולהגיע לסופרבול הראשון בקריירה שלו. עדיין, אין לזלזל בניינרס – הם הפגינו אופי וחזרו מפיגור (כולל הקאמבק הגדול בהיסטוריה של גמרי החטיבה –אחרי פיגור של 17 נקודות מול דטרויט). זוהי חבורה עמוקה, שלמה, קשוחה ומוכשרת מאד המאמינה בעצמה, שואפת למחוק את ההפסד של 2020 ולרשום אליפות שישית (וראשונה אחרי 30 שנה) בהיסטוריה המפוארת של הקבוצה מהמפרץ.

צוות הריסה של איש אחד, הדיפנסיב-אנד ניק בוסה (צילום : ESPN)

תחזית : הניינרס ינסו להקל את הלחץ על פרדי ולמנוע מכריס ג'ונס וחבריו להגיע אליו. אי לכך, הם ינסו להריץ הרבה מהלכי ריצה של מקאפרי וגם של דיבו סמואל הרב-תכליתי, משולבים במסירות קצרות לקיטל ולסמואל. אם פרדי ינסה להעז ולמסור לעומק לכיוון איוק, לא בטוח שיצליח להימנע מחטיפות ע"י הקו האחורי המצוין של הצ'יפס. בשל העובדה שההתמודדות כנגד הריצה אינה הצד החזק של הגנת הצ'יפס, הניירס ינחלו הצלחה מסוימת על הקרקע ויקוו להישאר כמה שיותר זמן על המגרש ולהשאיר את התקפת קנזס סיטי על הקווים. מהצד השני, קנזס סיטי תשים את הכדור בידיו של הק"ב החד-פעמי שלה ותסמוך על יכולתו להוביל אותו לניצחון. הקו ההתקפי הקדמי של הצ'יפס יצטרך לעמוד כנגד ניק בוסה וג'בון הרגרייב ולמנוע מהם להגיע למהומס, אך היעדרו הצפוי של הגארד ההתקפי המצוין גו תוני יקשה עליהם לעשות זאת. כשתוני לא שיחק בגמר החטיבה, מהומס הופל פעמיים ע"י הרייבנס בעוד בשני משחקי הפלייאוף שלפני כן (כשתוני שיחק) לא הופל הק"ב אפילו פעם אחת. בלי תוני, למהומס יהיה פחות זמן בפוקט אך קור הרוח ויכולת האילתור שלו (וגם יכולת הריצה שלו, שעליה הוא לא מקבל מספיק קרדיט) יאפשרו לצ'יפס להשיג יארדים רבים מול הגנת המסירה של הניינרס, שספגה 273 יארד אוויריים מג'ארד גוף. כשהקו הקדמי של הגנת סן פרנסיסקו יתמקד בעצירת המסירה, מהומס ירוץ בעצמו או ייתן את הכדור לאיזיה פצ'קו שיידע לדחוף את הכדור קדימה ולהשיג יארדים על הקרקע. כמו בשבועות הקודמים, הצ'יפס יעלו ליתרון מוקדם אך בניגוד למהלך המשחק מול דטרויט, ההגנה של קנזס סיטי לא תאפשר לניינרס לחזור למשחק. בסיום המשחק המצלמות יתמקדו בטרוויס קלסי וטיילור סוויפט שיחגגו את האליפות השלישית של החבורה האדומה מקנזס סיטי לאחר ניצחון של הצ'יפס בהפרש של 9 נקודות.

החגיגה תשוחזר גם בתום הסופרבול? טרוויס קלסי וטיילור סוויפט (צילום : People)

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. קודם כל, תודה על הפריוויו, תענוג לקרוא
    .
    השימוש בדירוגים (התקפת המסירה במקום ה 20) הוא בעייתי, זו ליגה של מומנטום ומה שקרה בתחילת העונה הרבה פחות רלוונטי ממה שקרה בסופה. כזכור קנזס התחילו את העונה חלש מאוד והניינרס נראו בלתי עצירים. בחודש חודשיים האחרונים, כל הדירוגים האלו נראים אחרת לגמרי.
    גם, קשה לי להבין איך אתה קורא לקבוצה שחוץ מההגעה לסופרבול ב 2020, הגיעה שנתיים רצופות (ובשנה שלא הגיעה, סבלה מפציעות ברמה לא מקובלת), "מדשדשת בבינוניות". גם בשנה שעברה וגם בשנה שלפניה הניינרס נחשבו פוטנציאל מצוין עם קווטרבק אפור. אפשר לחזור לפרויקטי פתיחת העונה של הופס ולקרוא מה כתבתם.
    .
    קנזס מנצחת 34:20 אחרי 17:14 במחצית

    1. בקיזוז עונת הסופרבול של 2019-2020,המאזן הכולל של הניינרס מאז דראפט 2017 ועד הגעתו של מקאפרי באמצע 2022 הוא 29 ניצחונות מול 43 הפסדים. באותן עונות (שוב, ללא עונת 2019) הם סיימו פעמיים במקום ה-3 ופעמיים במקום הרביעי בבית (ללא אליפויות בית) והגיעו לפלייאוף פעם אחת בלבד. בהגדרות שלי, זו בינוניות… בוודאי יחסית למה שהצ'יפס השיגו באותו פרק זמן.

      1. למה קיזזת?
        מה המאזן בעונות שמהסופרבול ואילך (בקיזוז עונת הפציעות שאחרי הסופרבול)?
        לקרוא לקבוצה שבשלוש שנים הגיעה לשני גמרי חטיבה וסופרבול אחד 'בינונית' זו בחירה טיפה משונה

  2. תודה על הסקירה המקדימה לסופרבול.
    רק הערה נוקדנית: מי שאמר את הביטוי 'השפיץ של הנעל' הוא לא דוביד שוויצר ז"ל אלא שלמה שרף יבל"א. לי היה את הכבוד (ממש כך) לראות אותו כשחקן הפועל כפר סבא וכמאמן. הכוונה באמירה הזו היא שלמרות כל התכנונים המוקדמים לפעמים הבלתי צפוי מביא מזל וניצחון.
    https://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=1678

  3. פול אוסטר זה יותר בייסבול אבל חוץ מזה פריוויו נהדר שאני ממש ממש מקווה שנקבל גם משחק שהולם אותו.
    אני יודע שהרבה אוהבים להגיד שקיבלנו את הסופרבול שלא רצינו אבל אני אישית ממש שמח לראות את שתי הקבוצות האלה משחקות אחת נגד השניה.
    בתקווה שפורדי יהיה מיסטר רלבנט ונקבל משחק לדורות.

  4. פריוויו נהדר זאק.
    מהומס אמר לא אחת שהוא שומר טינה מיוחדת לקבוצות שלא בחרו אותו, סטייל ג'ורדן, אין ספק שהוא אוהב לפגוש קבוצות כלה בשלבים המאוחרים של העונה.
    .
    נקווה שנקבל משחק נהדר כמו הפריוויו הזה

  5. אחלה פריוויו, תודה רבה
    יום חג שם בוגאס, מקווה למשחק צמוד כי נדמה שהצ'יפס רמה מעל… עשו דרך קשה מאוד והנסיון לצידם.

    1. לדעתי אתה באמת טועה. בשני משחקי הפלייאוף האחרונים הם היו פחות טובים מהיריבות. הם ממש לא בלתי עצירים. מנצחים עם קצת מזל והרבה עזרה מהשופטים. הניחוש שלי זה ניצחון ס"פ.

  6. עם כל המחקר על נזקים בריאותיים ממכות בראש.
    איך הזבל הזה עדיין משוחק?(אמריקה הו אמריקה=כסף)
    גם איגרוף שם.
    לא רוצה לראות את זה.

  7. רוג'ר גדל וטיילור סוויפט בשיחה צפופה ביציע. גדל תמיד היה לא-יוצלח, אבל הפעם הוא שובר גם את השיאים של עצמו. השתנה על האוהדים הנאמנים בתקווה נואשת לפתוח את הליגה שלו לקהלים חדשים. זה כבר לא תאוריית קונספרציה, זה שקוף מדי. בינתיים הרייבס כבר הודיעו על ההחתמה המשמעותית שלהם לעונה הבאה – קים קרדשיאן. גאון מי שחשב על זה. בקצב הזה הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב תהיה אוליבייה דן. אם לגדל היה רבע מהשכל שהיה לדיוויד סטרן הוא לא היה צריך את כל הקרקס הזה והליגה שלו היתה פורחת. לחמור הזה אין מושג איך לנהל ליגה והופך אותה לקרקס. כמה חבל. איפה דיוויד סטרן כשצריך אותו?

    1. במה בדיוק הליגה לא פורחת? (עוד לפני סוויפט)
      מה בדיוק ההפסד מלנצל את הפופולריות של סוויפט והמקריות של הכניסה של התהודה התקשורתית שלה לליגה להגדלת החשיפה התקשורתית לליגה?

      1. אם אתה שואל את השאלה הזאת אתה כנראה גר בארה"ב. בארה"ב הליגה באמת פורחת ופופולרית. אבל גדל מנסה במשך שנים להפוך אותה לאטרקטיבית מחוץ לארצות הברית, אבל הוא לא מצליח. הוא מסתכל בקינאה ב NBA, שלמרות הצלחה פושרת בארצות הברית יש לה הצלחה עצומה בעולם בהשוואה ל NFL. ה NBA עוקפת את ה NFL בהפרש עצום, וזה כמובן בזכות הקהל הבינלאומי. ה NFL היא בלתי רלוונטית באופן מדהים מחוץ לארצות הברית.

        את ההפסד מטיילור סוויפט תשאל את אוהדי הפוטבול הקיימים. טיילור סוויפט ממש לא אהודה על אוהדי הפוטבול בימים אלה, כמו שאתה כנראה יודע. אוהדי הפוטבול לא רוצים לראות או לשמוע את השם טיילור סוויפט. הניסיונות לקדם את טיילור סוויפט גם על חשבון ספורטיביות ממש, אבל ממש, לא עוזרים.

        1. כדורסל זה ספורט הרבה יותר פופולרי מפוטבול ברמה הבינלאומית.
          פוטבול זה בעיקר ספורט אמריקאי (די דומה לבייסבול, הוקי או ראגבי שהוא יותר נישתי למדינות מסוימות)

          1. נכון, אבל זאת לא התשובה אלא השאלה. כדורסל ופוטבול שניהם ענפי ספורט שהתחילו מארצות הברית. הכדורסל הפך לספורט פופולרי בעולם, וה NBA היא ליגה פופלרית מאוד מחוץ ארצות הברית. סין לבדה מכניסה ל NBA סכומים עצומים. הפוטבול פשוט לא תפס, וה NFL למרות הכוכבים הגדולים והאתלטים המדהימים לא פופולרית. אין לדבר הזה קונים בעולם. רוג'ר גדל (ובעיקר בעלי הקבוצות) מתוסכלים מהמצב, ויעשו הכל כולל הכל כדי לשנות אותו. ברור שזאת ספקולציה, אבל לדעתי אילו דיוויד סטרן היה הקומישינר של ה NFL הכל היה נראה אחרת.

            1. זה טענה ממש גרועה כדורסל לא נעשה פופולרי בעולם בזמן שטרן או בגללו.
              גם הסיבות שפוטבול אינו פופולרי מחוץ לארה"ב אינן קשורות למה שגודל עשה במהלך התפקיד שלו.

            2. לחלוטין לא מסכים איתך. הכדורסל הגיע לרמת פופולריות שלו היום הרבה בזכות ה NBA והדרך שבה היא שווקה בעולם. לדיוויד סטרן יש המון המון המון מניות בדבר הזה. לפני סטרן ה NBA לא היה בכלל קרוב לפופולריות שלו היום. וזה לא מקרי, אלא תוצאה ישירה של הפעולות שיוויד סטרן נקט בהן. אם לא סטרן רוב הסיכויים שגם האתר הזה לא היה קיים. הוא היה גאון שהקדים את זמנו בשנות דור. תן כבוד.

            3. לדעתי כדורסל זה ספורט יותר "נגיש ופשוט", וזאת כנראה הסיבה שכדורגל הכי פופולרי בעולם.
              פוטבול, מלבד זה שהשחקנים מכוסים ובכלל לא רואים אותם הוא ספורט עם מלא חוקים "מסובכים" (ואולי גם המשחק לא "רץ" כמו הכדורסל).
              וכמובן עניין התרבות שאותו ענף ספורט מהווה עבור המדינה

            4. בסדר סמיילי, אבל אתה מסתכל על המציאות כפי שהיא עכשיו כמצב נתון שלא ניתן לשנות אותו. נכון שפוטבול יותר מסובך וגם יותר קשה לשחק אותו עם חברים בפארק. הכל נכון. אבל זה נכון גם בארצות הברית, ובכל זאת הוא מצליח שם מאוד. מה שבעלי הקבוצות רואים זה ספורט שמצליח מאוד בארצות הברית אבל נכשל בעולם. ה NBA מראה להם שאפשר גם אחרת, אז הם מתוסכלים ומפנים אצבע מאשימה לגדל.

            5. ניתן לשנות, זה פשוט לוקח מלא מלא זמן.
              למשל ראגבי בישראל, שפעם שוחק רק בקיבוץ יזרעאל בעיקר…. ועכשיו יש לישראל קבוצה מקצוענית.
              זה עניין תרבותי שלוקח הרבה זמן לשנות אותו, אם בכלל.
              שלא לדבר על זה שמדובר בספורט "מסוכן" שצריך להשתלב מחוץ לארה"ב.
              ההשוואה ל-nba בעייתית כי כדורסל כבר היה פופולרי ברחבי הגלובוס (ולא נישתי)

        2. זה דרישה ממש מטופשת. ספורט זה עניין תרבותי. אי אפשר לקחת ספורט עם קיום תרבותי רק במדינה אחת ולהפוך אותו ברגע לתופעה כלל עולמית.
          זה בולשיט של התקשורת השמרנית בארה"ב שאין לו אחיזה ממשית במציאות.
          כמו שהם ניסו למכור שהnba איבד פופולריות בגלל התמיכה בblm
          כמו הקשקוש שלהם בנוגע לסרטים וסדרות עם אג'נדה ווק שבחלומות שלהם בלבד גורמות להם להפסדים כלכליים.

          1. אבל עובדה שבכדורסל זה כן הצליח. גם כדורסל זה ספורט שהומצא בארצות הברית, והנה תפס בכל העולם ומכניס ל NBA מליארדים. אז גם אם אתה צודק זה בכלל לא משנה. בעלי הקבוצות של ה NFL מראים לגדל מה קורה ב NBA ואומרים לו שהם רוצים גם. ואז גדל בלחץ כי הוא צריך לספק להם את מה שהם דורשים, וזה בכלל לא משנה אם זה מעשי או לא.

            1. אתה סתם מאלץ טיעונים.
              כדורסל שוחק על פני כל העולם שמשחק כדורסל היום כבר בשנות השמונים, והיה פופולרי עוד אז. מדובר בספורט אולימפי מלא עוד מ1936.
              ההשוואה מגוחכת לחלוטין.
              זה בכלל לא משנה שבעלי הקבוצות יבואו לגודל ויגידו לו תראה איך הnba פופולרי בעולם תעשה קסם שזה יהיה ככה גם עם פוטבול כאשר הוא לא משוחק בשום מקום אחר.
              אין שום דבר שהוא יעשה שיגרום לזה לקרות במהלך החיים שלו.
              לפתח פוטבול בעולם בפועל דורש השקעה מסיבית של תקציבים בשביל לצייד קבוצות לשלוח מאמנים ולתקצב פרוייקטים בבתי ספר ולייצר ליגות בכל מיני מדינות, שאף אחד מהבעלים לא יהיה מוכן להוציא מהכיס שלו עבור קצירת הפירות במקרה הטוב לפחות שני דורות בעתיד.

            2. מה אני אגיד לך? אתה צריך להסביר לבעלי הקבוצות של ה NFL שהם יכולים לשכוח מהשוק הבינלאומי כי החלטת שזה לא מעשי. בטוח שהם ישתכנעו ויעזבו את גדל בשקט. אבל עד שתשכנע אותם הם ימשיכו ללחוץ על גדל, והוא ימשיך ברעיונות הנואשים שלו (משחקי פוטבול באירופה וכו').

            3. דווקא השימוש בטיילר סוויפט ככלי שיווק פותח את העניין של הפוטבול ברחבי העולם (כמו שפתח עבור קהל חדש בארה"ב)

            4. בדיוק!! מה שאתה אומר כאן סמיילי זאת בדיוק הכוונה של גדל! אבל הוא עושה את זה בצורה גמלונית. הרעיון טוב אבל הביצוע כושל. אבל נחיה ונראה אולי זה בסוף יעבוד.

            5. זה לא מה שאני אומר לך. אני אומר לך שאם גודל או מי שאתה לא רוצה יבוא לבעלים ויסביר להם מה דרוש מהם להשקיע בשביל שפוטבול יהיה משחק שמשוחק בכל חלקי העולם כפי שאתה רוצה, הם יגידו להם ללכת לחפש מישהו אחר שיממן את זה.

            6. ושהנסיון שלך להשוות את זה באיזה דרך שלא תהיה לכדורסל היא חסרת שחר וקשר מינימלי למציאות

            7. סמיילי
              זה לא כלי שיעבוד. הקהל העולמי של סוויפט לא הולך להפוך לצופי פוטבול ולא הולכים להפוך לשחקני פוטבול בגלל שהיא מופיעה בכמה משחקים לחצי דקה על המסך.
              אפילו המשחקים בלונדון יותר אפקטיבים מזה

            8. אני לא חושב שזה יעבוד בטווח הארוך, זה משהו זמני… אני לא חושב שלקלסי יש הרבה שנים לפני שהוא יפרוש

            9. אין בעיה thog. כל מה שהסברת לי תסביר עכשיו לבעלי הקבוצות. תסביר להם שהם צריכים להפסיק את המשחקים באירופה כי זה חסר טעם. זה סתם מטרד עבור הקבוצות וזה אף פעם לא יעבוד. תסביר להם שאת הופעת המחצית של הסופרבול צריך לתת לזמרים שמצליחים בעיקר בארצות הברית ולהפסיק לתת במה לאמנים מוכרים יותר בעולם. באמת הגיע הזמן שמישהו סופר-פופולרית כמו קרי אנדרווד תופיעה בסופרבול. תסביר להם גם שהם צריכים לבטל את התוכנית לליגות פוטבול מקומיות. תסביר להם שההצלחה של סטרן וה NBA בעולם היא סתם מזל, ולא שום דבר שה NBA עשו. סטרן לא מבין כלום בשיווק ספורט בעולם, ולהצלחה של ה NBA אין שום קשר לדיוויד סטרן. הם בטוח ישתכנעו. אותי שכנעת, עכשיו כל מה שנשאר לך זה לשכנע את בעלי הקבוצות של ה NFL, ואז הם סופסוף יירדו מהרעיון הטפשי הזה.

            10. מתנצל, הפסקתי לקרוא באיש קש השלישי
              אם אין לך כוונה להיות ישר כשאתה מנהל דיונים עם אנשים אין לי עניין לשמוע אותך ממציא בדמיון שלך שאני כותב דברים שלא כתבתי.

            1. בסדר, אפשר לתת קרדיט להגנה ובצדק. אבל המשחק עצמו די משעמם עד עכשיו.

    1. מצטרף לאיחולים לפרדי. מהפעם היחידה שראיתי את פרדי הוא עשה רושם בחור מאוד חביב. בניגוד אליו, הבהמה קלסי כמעט התחיל מכות עם המאמן. היה צריך להפריד בינהם. חוץ מהטצ'דאון המכה של קלסי למאמן זה היה המהלך הכי מעניין במשחק.

    1. אני יודע לגבי הצ'יפס (טוב נו, גרתי באיזור). צ'יפ היה הכינוי של ראש העיר (את שמו שכחתי) שהביא את הקבוצה מדאלס לקנזס סיטי. הקבוצה נקראת על שמו.
      ה 49 זה כמובן כינוי לאנשי הבהלה לזהב שהגיעו לאזור קליפורניה מהמזרח, בערך בשנת 1849 כאשר התגלה שם זהב. אבל זה שם כללי ואני לא יודע אם יש משמעות נוספת למה הקבוצה בחרה בשם הזה.

      1. הם היו צריכים להשתמש בו הרבה יותר. הוא היה מנצח להם את זה הרבה קודם. ידיים בטוחות, התקדמות חזקה אחרי התפיסה.

  8. תודה ענקית על עונה מופלאה עם סיום כמו שרק הספורט הזה יכול לספק!
    מהומס היחיד בהסטוריה שיכול לקחת קבוצה כל כך חלשה ומוגבלת לאליפות, התחושה הייתה שהוא שיחק לבד
    אבל עם זאת כשהכדור כך אצלו ביד והפיגור פחות מט״ד יש מן תחושה באוויר שהוא יעשה מה שצריך לעשות
    לא ברור לי למה ריד לא לקח טיימאאוט לפני המהלך האחרון ובעצם במקום ללכת על 2-3 הזדמנויות הלך על הזדמנות אחת בלבד, אבל זה השתלם כי ההגנה של 49 נתפסה עם התחתונים למטה
    בכלל ניהול משחק תמוה קצת של ריד כשלא הלך על צאלנג למהלך של קלסי שנראה שהשיג פירס דאון
    השיפוט היה מצוין ולא הורגש
    משחק של הגנות קשוחות, ואם לא מהומס והדרייב האחרון למצביעים היה קשה מאוד לבחור MvP מהמשחק הזה
    בעיניי מהומס הוא הקווטרבק הגדול בהסטוריה מבחינת יכולות, עכשיו שלא יוריד רגל מהגז יקח עוד 3-4 אליפויות עד סוף הקריירה ויוריד כל ספק בנוגע לגדולתו לעומת בריידי שחלק מהאליפויות שלו היו כשחקן משני בקבוצה הגדולה בשל הפטריוטס של תחילת המילניום
    איזה שחקן, איזה קור רוח, איזה תלתלז׳
    אגדה שזכינו לראות בזמן אמת

    1. אם הכוונה למהלך האחרון של ההארכה, אז אם השעון היה נגמר פשוט היו ממשיכים מאותו מקום בהארכה השנייה, זה כמו מעבר בין רבעים לכן אין למה לנסות לסחוט עוד התקפה מהשעון

  9. יש לי שאלה
    במידה וסן פרנסיסקו היו עושים ט״ד בדרייב הראשון של ההארכה האם החוקים הם כמו בעונה הסדירה והמשחק היה נגמר או שמא קנזס היו מקבלים הזדמנות בכל מקרה?

    1. על פי מה שהשופט אמר לפני הטלת המטבע לפני ההארכה לשתי הקבוצות היה מובטח הזדמנות לעשות נקודות

    2. OVERTIME RULES FOR NFL POSTSEASON GAMES
      Unlike regular season games, postseason games cannot end in a tie, so the overtime rules change slightly for the playoffs.

      If the score is still tied at the end of an overtime period — or if the second team’s initial possession has not ended — the teams will play another overtime period. Play will continue regardless of how many overtime periods are needed for a winner to be determined.
      There will be a two-minute intermission between each overtime period. There will not be a halftime intermission after the second period.
      The captain who lost the first overtime coin toss will either choose to possess the ball or select which goal his team will defend, unless the team that won the coin toss deferred that choice.
      Each team will have an opportunity to possess the ball in overtime.
      Each team gets three timeouts during a half.
      The same timing rules that apply at the end of the second and fourth regulation periods also apply at the end of a second or fourth overtime period.
      If there is still no winner at the end of a fourth overtime period, there will be another coin toss, and play will continue until a winner is declared.

  10. תודה רבה על התשובות
    במידה והצ׳יפס היו עושים בדרייב המנצח פילד גול ומשווים, אז התוצאה הבאה מנצחת? גם אם זה פילד גול?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט