הקינגס מתארחים בקליבלנד, המאבריקס מגיעים לפילדלפיה וארבעה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני / רותם אלרן

מנת השף

2:00 – קליבלנד קאבלירס (16-31) VS סקרמנטו קינגס (19-29)

המשחק הבולט של הלילה יגיע אלינו מקליבלנד, שם הקאבלירס הלוהטים ינסו להתקרב עוד קצת לפסגת המזרח ויארחו את סקרמנטו, המגיעה מהמקום החמישי במערב.

קליבלנד צפויה להגיע למשחק הזה כפייבוריטית ברורה – היא אחת מהקבוצות החמות ביותר בליגה בתקופה האחרונה, כאשר היא מחזיקה ב-13 ניצחונות ב-15 משחקיה האחרונים. בתקופה זו היא מדורגת במקום הראשון בליגה במדד הרייטינג ההגנתי ובמקום החמישי ברייטינג ההתקפי, מה שמסייע להחזיק בנט רייטינג הטוב ביותר ב-NBA בתקופה זו. הלילה היא מגיעה כקבוצה הביתית, אך ייתכן שהביתיות לא תהווה יתרון גדול כפי שניתן לחשוב, במיוחד לאור כך שסקרמנטו היא אחת מקבוצות החוץ בליגה העונה עם 15 ניצחונות ב-26 משחקי החוץ שלה. אצל קליבלנד ג'ארט אלן נמצא בספק למשחק והקינגס מגיעים כאשר סשה וז'נקוב בספק, אך באופן כללי שתי הקבוצות מגיעות בסגלים כמעט מלאים, מה שעשוי להוביל למשחק מהנה שיפגיש בין אחת מההגנות הטובות בליגה לאחת מהקבוצות ההתקפיות המסקרנות ביותר בה.

סקרמנטו אמנם לא מחזיקה במומנטום או בהגנה של הקאבס, אך היא בהחלט מסוגלת להתמודד מול קליבלנד ראש בראש – ב-15 המשחקים האחרונים היא מחזיקה ברייטינג ההתקפי התשיעי בטיבו ב-NBA, כאשר בהובלת דומנטאס סאבוניס (20.4 נקודות, 13.4 ריבאונדים, 9.1 אסיסטים) ודיארון פוקס (23.9 נקודות, 4.1 אסיסטים ו-2.1 חטיפות) הקבוצה מציגה כדורסל התקפי מצוין. הלילה היא תבוא מנקודת נחיתות מסוימת לאור הרמה שקליבלנד מציגה והמסוגלות שלה להגביל את סאבוניס בצבע באמצעות מובלי וייתכן שגם אלן (במידה שישחק), אך עם כמות הכישרון בסגל שלה, היכולת המצוינת במשחקי חוץ והרמה ששני הכוכבים המובילים מציגים העונה, אין ספק שהיא מסוגלת לצאת מאוהיו עם הניצחון ביד הלילה, כך שלכל הפחות נקבל כאן משחק מסקרן מאוד.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של קליבלנד ב-8.

שאר המשחקים

2:00 – שארלוט הורנטס (38-10) VS לוס אנג'לס לייקרס (25-26)

השני משלושה משחקים שיתחילו ב-2:00 הלילה יגיע אלינו מצפון קרוליינה, שם ההורנטס יארחו את הלייקרס למפגש שתוצאתו כמעט ידועה מראש.

שארלוט עשויה לבוא למשחק ללא לאמלו בול, אשר נמצא בספק אליו, מה שמציב אותה בעמדה בעייתית במיוחד – הקבוצה ניצחה רק ב-3 מ-26 משחקים ששיחקה העונה ללא הרכז המוכשר, ואף על פי שהלייקרס מגיעים עם פציעות משלהם (לברון ודיוויס בספק, ואנדרבילט, וינסנט ורדיש ייעדרו) לא אמורה להיות להם בעיה לגבור על שארלוט במידה ובול לא ישחק. אפילו אם לאמלו יתלבש למשחק, הסיכויים של שארלוט לניצחון בו קלושים, מה שניתן לראות בכך שהקבוצה ניצחה בפחות משליש מ-22 המשחקים בהם השתתף העונה.

כאמור, הלייקרס מגיעים עם פציעות ובעיות משלהם ונראה כי יש להם לא מעט לחשוב עליו לקראת הטרייד דדליין בחמישי, אך בין כה וכה הם מגיעים למשחק הזה כפייבוריטים ברורים – אפילו אם רק אחד מלברון או דיוויס ישחק, אין לשארלוט תשובה הגנתית אליהם, ולאחר הטרייד על טרי רוזייר היא גם חסרה את הכלים ההתקפיים לפצות על כך. קשה להאמין שיהיה כאן משחק צמוד במיוחד, ואין ספק שזה משחק שהלייקרס אמורים וצריכים לנצח.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הלייקרס ב-13.

2:00 – פילדלפיה סיקסרס (18-30) VS דאלאס מאבריקס (23-26)

פילדלפיה תגיע למשחק זה ללא ג'ואל אמביד הפצוע, אשר צפוי להחמיץ לכל הפחות חלק נרחב מיתר העונה, כך שבהיעדרו היא תהיה תלויה בעיקר בטייריס מקסי. למזלה, מקסי נראה מצוין גם ללא אמביד, כאשר ב-11 משחקים ללא הסנטר הוא מעמיד 27.4 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-1.5 חטיפות לערב. למרות היכולת המצוינת שמקסי מפגין ויתרון הביתיות של הסיקסרס, לא בטוח שזה יספיק לניצחון – אמביד לא יהיה הנעדר היחיד משורות פילדלפיה הלילה, כאשר גם טוביאס האריס בספק למשחק ודיאנתוני מלטון, רוברט קובינגטון וניקולא באטום צפויים להיעדר. פילדלפיה מסוגלת להציג כדורסל איכותי גם ללא אמביד, אך ללא חלק גדול מהרוטציה וכשהיא פוגשת בקבוצה טובה למדי, היתרונות שלה מצטמצמים למדי.

מנגד, גם דאלאס מגיעה במצב רחוק ממיטבי – לוקה דונצ'יץ', קיירי אירווינג ומקסי קליבה בספק למשחק, כאשר דנטה אקסום ודרק לייבלי ג'וניור ייעדרו ממנו. הסיקסרס חסרים מאוד, אך אם המאבריקס ישחקו ללא שני הכוכבים הראשיים שלהם המשחק הזה צפוי להיות חד צדדי, במיוחד לאור כך שאין לדאלאס תשובה הגנתית ליכולת הנפלאה שמציג מקסי. דאלאס ניצחה רק ב-3 מעשרת משחקיה האחרונים, ועם כמות החיסורים שצפויה לה הלילה ועצם היותה קבוצת החוץ במשחק היא מגיעה במצב בעייתי מאוד, מה שמוביל לסיכוי גבוה להפסד הלילה.

שתי הקבוצות נמצאות בסיטואציות בעייתיות ומגיעות למשחק פצועות מאוד, אך אני נוטה להמר על ניצחון ביתי של פילדלפיה ב-7.

2:30 – ברוקלין נטס (28-20) VS גולדן סטייט ווריורס (25-21)

הנטס יגיעו למשחק עם שלל פציעות והיעדרויות, כאשר בן סימונס, דוריאן פיני סמית' ודיירון שארפ ייעדרו ודניס סמית' ג'וניור ודאריק וייטהד נמצאים בספק למשחק, אך לשמחתם גם לווריורס לא חסרות היעדרויות וחיסורים משלהם, כאשר כריס פול וגארי פייטון השני ימשיכו להיעדר, בעוד אנדרו וויגינס ודריו שאריץ' מוגדרים כ-Game Time Decision. שתי הקבוצות מגיעות עם סגל חסר וכשהן נמצאות בעיצומה של תקופה לא מוצלחת, כך שמה שעשוי להכריע את המשחק הלילה יהיה איכות השחקנים אשר כן ישחקו, מה שנותן יתרון קל לגולדן סטייט, אשר בהובלת סטף קרי מחזיקה ביתרון משמעותי בהיבט הכישרון.

הווריורס מחזיקים ברייטינג ההתקפי ה-11 בטיבו בליגה העונה, ואף על פי שההגנה חלשה בהרבה מזו שהציגו בעונות קודמות (מדורגת במקום ה-22 ב-NBA במדד הרייטינג ההגנתי), ברוקלין לא מהווה איום התקפי משמעותי במיוחד, מה שנותן יתרון קל לווריורס. הנטס לא מציגים יכולת יוצאת דופן בביתם, כאשר הם ניצחו רק ב-12 מ-25 משחקי החוץ שלהם העונה, ואף על פי שגולדן סטייט רחוקה מלהיות מבריקה במשחקי חוץ (ניצחה ב-8 מ-20), עצם כך שלנטס אין יתרון בולט בהיבט זה עשוי לסייע לווריורס רבות הלילה. לא מדובר במשחק שצפוי להיות מרתק או מותח במיוחד לאור ההיעדרויות בשני הצדדים והרמה המפוקפקת שהשתיים מציגות בתקופה האחרונה, אך אני מאמין שהווריורס מגיעים אליו כפייבוריטים ועשויים לקטוף את הניצחון בו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של גולדן סטייט ב-9.

2:30 – אטלנטה הוקס (27-22) VS לוס אנג'לס קליפרס (15-33)

המשחק הבא יגיע אלינו מג'ורג'יה, שם ההוקס יבואו מהמקום ה-10 במזרח ויארחו את הקליפרס לאחד מהמשחקים הפחות מאוזנים של הלילה שלפנינו.

ההוקס מגיעים למשחק מנקודת נחיתות מובהקת, כאשר למרות שניצחו בארבעת משחקיהם האחרונים הם לא משתווים לרמתם של הקליפרס, אשר הפסידו רק ב-8 מ-38 משחקיהם האחרונים, מה שסייע להם להתמקם במקום השלישי במערב ובמרחק משחק בודד מאוקלהומה סיטי ומינסוטה, אשר מחזיקות במאזן שווה במקום הראשון. ההוקס אמנם נראים טוב למדי לאחרונה ומצליחים לצבור ניצחונות, אך לאור מצב ההיעדרויות (קלינט קאפלה ייעדר מהמשחק ודיאנדרה האנטר וסאדיק ביי נמצאים בספק אליו) והיכולת שמפגינים הקליפרס בשני צידי המגרש העונה קשה לראות אותם מהווים תחרות של ממש ל-L.A.

הקליפרס מגיעים בסגל מלא לחלוטין, מה שכמעט מבטיח את העליונות שלהם במשחק זה – בדקות בהן קוואי לנארד, ג'יימס הארדן ופול ג'ורג' חלקו את המגרש העונה הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג 12.4 וברייטינג התקפי של 122.8 נקודות ל-100 פוזשנים. הקליפרס משחקים את הכדורסל הטוב ביותר ב-NBA כרגע, כאשר מעטות הקבוצות שמסוגלות להוות להם אתגר של ממש, מה שמהווה יתרון עצום לקראת המשחק מול ההוקס – אין לאטלנטה אמצעים הגנתיים להגביל את השלישייה המובילה של לוס אנג'לס, וגם אם תצליח לתפקד התקפית מול ההגנה של הקליפרס (המדורגת במקום ה-11 בליגה), קשה להאמין שזה יספיק לה בשביל ניצחון.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקליפרס ב-14.

3:00 – ניו אורלינס פליקנס (21-28) VS טורונטו ראפטורס (32-17)

המשחק שיסגור את הפריוויו ואת ליל המשחקים יגיע אלינו מלואיזיאנה, שם הפליקנס ינסו להשיג ניצחון שלישי ברציפות מול טורונטו הנחלשת.

ניו אורלינס מגיעה עם לא מעט חיסורים משמעותיים, כאשר זאיון וויליאמסון, לארי נאנס ג'וניור והרב ג'ונס נמצאים בספק הלילה, אך אין ספק כי היא גם מגיעה כפייבוריטית מובהקת – הראפטורס ניצחו רק ב-2 מתשעת המשחקים ששיחקו מאז הטרייד שבו שלחו את פסקל סיאקם לאינדיאנה, כאשר בתקופה זו הם מחזיקים בהגנה השישית בחולשתה ב-NBA ובהתקפה החמישית בחולשתה, בעוד ניו אורלינס מגיעה מהמקום השביעי במערב וכשהיא מחזיקה בנט רייטינג התשיעי בטיבו בליגה העונה.

גם ללא וויליאמסון, לפליקנס יש סגל עמוק ואיכותי, מה שמציב אותם בנקודת יתרון מעל טורונטו, אשר לאחר הטריידים על אנונובי וסיאקם נשארה עם רוטציה מצומצמת ביותר וכמות כישרון מוגבלת למדי בסגל. הקבוצות היחידות שהראפטורס ניצחו מאז הטרייד על סיאקם הן שיקגו ומיאמי, שתי קבוצות שנמצאות במצב רחוק מאידיאלי, וקשה לי לראות אותם מצליחים להכריע את ניו אורלינס במצבם הנוכחי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הפליקנס ב-11.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. חבר איש כדורסל העיר על זה שאין שחקן בליגה שזוכה להגנה כזאת. ואני מוסיף שבאירופה אף אחד לא היה מצליח להוריד נגד זה כדור לרצפה

        1. אOOOOOOOOOOOO
          15 ב 6 מ 16
          אOOOOOOOOOOOO
          23 ב 8 מ 23, 4 מ 6 מהקו
          מקסי שחקן טוב אבל בלי ההתמקדות באמביד קל יותר להתמקד בו ואז….

          1. אOOOOOOOOOO
            51 ב 17 מ 27
            אOOOOOOOOOO
            42 ב 13 מ 26, 14 מ 15 מהקו
            ברור שבלי אמביד יותר קל להתמקד בו אבל זה לא אומר שאפשר לעצור אותו ואז…

            1. ואז יש יותר הפסדים והקבוצה בצלילה מהמקום השלישי ל….???
              הוא שחקן טוב, אולסטאר אבל לא אחד מהכוכבים הגדולים שיכול לסחוק על הגב קבוצה כמו אמביד.

            2. תוציא מכל קבוצה שחקן בקליבר MVP והיא תהיה בצניחה, בוודאי כשיש עוד פצועים והקבוצה לא עמוקה מראש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט