מילווקי נגד פיניקס ועוד בשלישי / רועי ויינברג

(NBA.COM)

שבעה משחקי כדורסל לפנינו הערב, כשבמוקד קווין דוראנט יפגוש את יאניס אנטטקומפו. במשחק גדול אחר מיאמי ואורלנדו ייפגשו בקרב שיכול להיות קדימון לפליי-אין המתקרב ואינדיאנה את יוסטון למשחק שיכול להיות טוב יותר ממה שאתם מצפים.

05:00-פיניקס סאנס (21-29)-מילווקי באקס (17-33)

דוק ריברס, שאיכשהו הולך לאמן קבוצת אולסטאר ב-2024, אימן ב-4 המשחקים האחרונים.

המאמן הלא-כל-כך-מוערך מונה כדי לפתור את הבעיות בחדר ההלבשה שהיו בעידן אדריאן גריפין והספיק לאבד יתרונות של 14 נקודות (ברבע האחרון מול יוטה), 13 מול דנבר ולהפסיד לפורטלנד, מהחלשות בליגה. אמנם מדובר במדגם קטן, אבל בהתחשב במאזן של מילווקי וביכולתה לפני היה אפשר לצפות ליותר.

אפשר לתת לריברס להנות מהספק. ברוק לופז שיחק בשני משחקים בלבד, קריס מידלטון פספס משחק ויכול להיות שזה חלק מתתהליך ארוך טווח, אבל התוצאות עד עכשיו לא מדהימות. בכל אופן הוא יישפט רק בפלייאוף, ואיבוד היתרונות הזה הוא סימן רע מאוד. בטח במקרה של מאמן כמו ריברס שאיבד שלוש פעמים 3:1, בטח בעונה שבה יאניס אנטטקומפו קולע 31.3 נקודות עם 11.4 ריב' ו-6.4 אס' למשחק. ההגנה לא באמת השתפרה, וזה מרגיש שגם ההתקפה הלכה אחורה.

למרות זאת, לפעמים זה לוקח זמן. לא בטוח שיהיה אותו למילווקי עד הפלייאוף, אבל פיניקס היא הוכחה לא רעה לזה. הסאנס במאזן 7:15 מאז הכריסמס, רק מאחורי הקליפרס והת'אנדר במערב, כשהם קבוצת ההתקפה השנייה בטיבה ב-NBA בתקופה הזאת אחרי ההארדנים.

דווין בוקר וקווין דוראנט קולעים מעל 25 נקודות ומוסרים מעל 6 אסיסטים למשחק בתקופה הזאת, בראדלי ביל נראה כאילו הוא התרגל בצורה נפלאה לתפקידו כמספר השלישי בהתקפה (כשהוא מאוד לא עקבי מחוץ לקשת) ואת החמישייה משלימים בצורה נאה גרייסון אלן ויוסוף נורקיץ'. הנעת הכדור השתפרה, ההגנה לא רעה והם נראים כמו קבוצה שאנחנו צריכים לספור כחלק מהחמישייה הגדולה של המערב, יחד עם הטימברוולבס, הת'אנדר, הנאגטס והקליפרס. יש מצב ש-3 האחרונות הן המסוכנות ביותר בפלייאוף, בטח כל עוד קוואי ו-KD בריאים.

מה שהופך את המשחק הזה למעניין, מעבר לכל הסטאר קווליטי, הוא מעט ההגנה בקו האחורי. דמיאן לילארד, דווין בוקר, מאליק ביזלי ובראדלי ביל לא שומרים גדולים, מה שיכול להפוך את ההתמודדות למהנה במיוחד. גם המצ'-אפ של דוראנט ויאניס הוא אחד ששווה לשים שעון מעורר בשבילו, אבל בסוף זה משחק בין אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה לאחת שלא שומרת בכלל, ועם נכסים כדי לעצור את יאניס בצבע. לכן אני חושב שזה יהיה של פיניקס ובאופן די משכנע, ב-18 הפרש.

02:30-מיאמי היט (24-26)-אורלנדו מג'יק (23-27)

משהו במיאמי לא עובד. ההיט הפסידו לאחרונה שבעה משחקים ברציפות, הרצף הארוך מאז עונת 2007/08 הארורה, רצף שהוביל אותם לנפילת מדרגה במזרח – מהמאבק על המקום הרביעי, שכבר הפך מאז למאבק על המקום השני, לפליי-אין.

רוז'ייר עדיין לא התאקלם, טיילר הירו מכדרר את עצמו לדעת, באם אדביו רחוק מהשחקן שהיה בתחילת העונה ודווקא עכשיו, כשכולם בריאים, דברים נעצרו. בטח כשחיימה חאקז, שנפצע וחזר, קולע ב-30.6% מהשדה בתקופה הזאת. הפתרון עשוי להיות מעברו של הירו לספסל ושל חאקז לחמישייה, כשהירו נעדר מהמשחק הקודם וכרגע אמור לשחק. גם אם הוא כשיר, הצבתו של חאקז או של ג'וש ריצ'רדסון (מחריב משחקים בגלגול של מיאמי לפני עידן באטלר) בחמישייה נראית כמו צעד עדיף.

מיאמי פוגשת את אורלנדו, קבוצה שגם פתחה נהדר, דעכה ומאז התחברה. המג'יק ניצחו 4 מ-5 האחרונים לפני הדרבי של פלורידה, כולל ניצחונות מרשימים על פיניקס שקלעה 98 נקודות ועל מינסוטה שנעצרה על 106. ההתקפה לא מרשימה יותר מדי, מלבד פאולו בנקרו ופרנץ וגנר, אבל ההגנה כן. ג'ונתן אייזק, רק בן 26, מזכיר למה הוא כל כך טוב כשהוא כן משחק. ג'יילן סאגס ו-וגנר משמעותיים גם הם, והערב יהיה כאן משחק הגנתי. יכול להיות משחק ששתי הקבוצות קולעות בו בדו-ספרתי, משהו חריג ב-NBA של היום.

מעבר למשחק הגנתי, יהיה לנו משחק חשוב. ניצחון של מיאמי והיא תהיה עם מאזן שווה לזה של אורלנדו, 24:27. ניצחון של המג'יק והם פותחים פער של שני משחקים על ההיט, פער שיכול להדביק אותם לאינדיאנה השישית ואולי גם לפילדלפיה בהתחשב בפציעה של אמביד. על הנייר אלה המשחקים בהם קבוצה כמו אלופת המזרח היוצאת אמורה להתעלות, אבל המומנטום רע מדי. סקור נמוך, הרבה זריקות עונשין, וניצחון של אורלנדו ב-5 הפרש מרגישים כמו הפתרון הנכון.

02:00-אינדיאנה פייסרס (23-28) – יוסטון רוקטס (26-23)

רוב העניין סביב יוסטון יהיה בחמישי הקרוב, בדד-ליין. בצל הדיווחים על כך שאימה אודוקה רוצה לנצח עכשיו ועל אוסף הנכסים שיש לקבוצה אנחנו יכולים לראות אותה עושה צעד גדול, בטח בהתחשב בזה שהם במאזן 11:6 ב-7 המשחקים האחרונים. הניצחונות כוללים משחקים מול שרלוט, טורונטו ודטרויט, אבל גם על מילווקי, הלייקרס והג'אז. יש לקבוצה הזאת פוטנציאל, אבל ברוב המשחקים היא פשוט לא מגיעה אליו.

השלשות של דילון ברוקס צנחו לאחוז טבעי, פרד ואן וליט קולע ב-41% מהשדה ו-32% מהשלוש, אלפרן שנגון לא מצליח לבד וההגנה גבולית. אפשר להתנחם ביכולת של קאם וויטמור (14.2 נקודות למשחק באחוזים טובים בקבוצה הזאת), אבל כרגע זה אוסף שחקנים לא מספיק טוב. כרגע הם במקום ה-11 במערב, ואם לא יהיו שינויים דרסטיים אני מאמין שגם גולדן סטייט תעקוף אותם.

אינדיאנה בצד השני היא קבוצה שכבר עשתה שינוי דרסטי אחד. בדקות של טירייס הליברטון ופסקל סיאקם ביחד הפייסרס ב-16.8+ ל-100 פוזשנים, נתון מדהים, אבל הבעיה היא שהיו להם 5 משחקים ביחד. 20 מ-88 הדקות המשותפות היו מול שרלוט, במשחק היחיד שהם ניצחו כשהם שיחקו זה לצד זה. הליברטון שיחק כשהוא לא כשיר לחלוטין בשל מגבלת המשחקים בהפסדים לבוסטון, ניו יורק וסקרמנטו, ונוכל לשפוט אותם כמו שצריך בהמשך העונה.

הפייסרס כרגע מרחק 1.5 משחקים ממיאמי השמינית, שלושה משחקים מפילדלפיה החמישית ו-5.5 משחקים מקליבלנד השנייה. המזרח צמוד מאוד מתחת לבוסטון, והם עוד יכולים להתחבר בהמשך. בטח כשאנחנו רגע לפני האולסטאר עם שבוע המנוחה והאימונים שלו ועם מאמן התקפה ברמה של ריק קרלייל.

בכל אופן, גם בגרסה העוד לא מחוברת של הפייסרס הם גדולים על יוסטון. קשה לראות את הרוקטס מצליחים לעצור את סיאקם והליברטון, ולכן אני רואה את זה נגמר בניצחון של אינדיאנה ב-21 הפרש משכנע. זאת קבוצה עם פוטנציאל נפיץ מאוד, בטח מול מה שיש לרוקטס לזרוק מולה.

04:00-יוטה ג'אז (26-25)-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-35)

אחרי הריצה המדהימה של הג'אז באמצע העונה הם במאזן 6:3, כשהניצחונות מגיעים על שרלוט, וושינגטון ומילווקי של דוק ריברס. לא כדורסל מלהיב במיוחד, כשהחסרונות שהיו שם מורגשים פעם נוספת, בעיקר בהגנה. 153 נקודות מניו אורלינס, 147 מברוקלין, 134 מאוקלהומה שהם פוגשים הערב ו-127 מפילדלפיה ויוסטון בתקופה הזאת.

הם שיחקו כאמור מול הת'אנדר לפני פחות מחודש ב-129:134, משחק אותו שיי גילג'ס אלכסנדר סיים עם 15 זריקות מהשדה ו-17 מהעונשין ובתקופה טובה יותר של יוטה. ה-MVP לעתיד משחק כדורסל נהדר בקבוצה מצוינת, ג'יילן וויליאמס ממשיך להיות יעיל ושקט וצ'ט הולמגרן נראה טוב כאופציה השלישית בהתקפה. במשחקים האחרונים הם מנצחים גם בלי וויליאמס, ועשו את זה גם מול הנאגטס כשקנריץ' וויליאמס הנפלא פתח בחמישייה. זאת אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בעולם, ומול ההגנה הדלה של יוטה אני לא חושב שנראה קושי מיוחד. אוקלהומה ב-9.

02:30-ברוקלין נטס (29-20)-דאלאס מאבריקס (23-27)

דאלאס בצד הלא נכון של בק-טו-בק אחרי ניצחון על פילדלפיה, אבל מקבלת את קיירי אירווינג ולוקה דונצ'יץ' זה לצד זה בפעם ה-24 בלבד העונה. גם זה לא בהכרח מספיק כשהם ב-10:14 משותף ב-2023/24 ו-4:4 מאז שעברנו ל-2024, והקבוצה התקשתה מאוד בהגנה ובלוח משחקים לא פשוט.

ברוקלין קלה יותר מרוב היריבות שהיא פגשה, כשהיא גם אחרי בק-טו-בק והפסד לגולדן סטייט. הם עדיין לא הבינו איך להשתמש בקאם תומאס, בן סימונס עוד חזר ונפצע שוב, מיקאל ברידג'ס מעניין בעיקר בהקשרי טריידים ויש כאן אוסף שחקנים סביר, אבל קבוצה לא מספיק טובה. הם יכולים להתפוצץ ועשו את זה עם 130 נקודות על הלייקרס, 147 על יוטה ו-136 על פילדלפיה, אבל מועדון מאוד לא עקבי. למרות זאת, יש לי תחושה שזה יקרה גם הפעם מול ההגנה הרעה של דאלאס. ברוקלין ב-12.

02:30-ניו יורק ניקס (18-32)-ממפיס גריזליס (32-18)

שתי קבוצות עם מאזנים הפוכים. רצף הניצחונות של הניקס נעצר בגארדן מול הלייקרס, אבל הם מתמודדים טוב עם הפציעות של ג'וליוס רנדל ומיטשל רובינסון בעונה מצוינת. ג'יילן ברנסון אחד השחקנים הפחות מוערכים בליגה, או ג'י אנונבי נראה שם יותר טוב ממה שהוא נראה בטורונטו בתפקיד קטן יותר, וכל המכונה עובדת.

אפשר להמשיך ולחפור על הניקס, אבל הסיפור כאן זה הסגל של ממפיס. במשחק הקודם הגריזליס שיחקו עם טרי ג'מיסון, לוק קנארד, דיוויד רודי, GG ג'קסון, ג'ייקוב ג'יליארד, מאט הארט, טוסן איבומוואן וסקוטי פיפן ג'וניור. רק שניים מהרשימה הזאת היו שחקני NBA לגיטימיים בשנה שעברה ואחד הוא בן של מישהו שהיה כזה פעם. היום זה לא סגל מספיק טוב ל-NBA, בטח לא ל-MSG. ניו יורק ב-24.

03:00-שיקגו בולס (27-23)-מינסוטה טימברוולבס (15-35)

שיקגו עדיין בתמונת הפליי-אין, אבל בעיקר בזכות לוח המשחקים. ב-2024 הם ניצחו את שרלוט שלוש פעמים, את סן אנטוניו, את ממפיס, את פורטלנד, את טורונטו (והפסידו לה במשחק אחר) ואת יוסטון בהארכה. בשאר המשחקים הקבוצה הפסידה, כשזה בעצם מול כל יריבה שנמצאת ב-12 המקומות הראשונים של הקונפרנס שלה בערך. הם פשוט לא מספיק טובים, בטח כקבוצה שבשליש האחרון של הליגה בכמות הזריקות והאחוז מהשלוש.

היום הם פוגשים את שחקן ההגנה הבא של העונה ועוגן בצבע בדמות רודי גובר, ואת מינסוטה שניצחה 5 מ-7 האחרונים. הוולבס מעט הורידו הילוך אחרי פתיחת העונה וחזרו לעצמם, כולל ניצחון מרשים באוקלהומה סיטי. הם גדולים על שיקגו הזאת בכמה מימדים, בטח כשגם פטריק וויליאמס בחוץ. מינסוטה ב-19.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. שיר אחה"ץ
    הפכם קטע מדהים שחובר על ידי Leiber-Stoller שני יהודים חביבים מניו יורק לפני כשבעים שנה פלוס מינוס, מניח שהשניים הכירו את מרטין לותר קינג.
    השיר נקרא FRAMED
    .
    Well I was walkin' down the street
    Mindin' my own affairs
    When two policemen come up from behind
    And grab me unawares
    They said "You big bad Burton Cummings?"
    I said "Why sure!"
    They said "You're the cat we been lookin' for!"
    Well, I was framed.
    Framed, framed, framed I was blamed
    Framed, framed, framed
    Well I never do nothin'
    But I always get framed
    Well they took me to the lineup
    And let those bright lights shine
    There were 6 poor souls like me
    Standin' up there in that line
    The judge got a witness
    And got her way up on the witness stand
    A woman jump up, start screamin'
    "That's your man!"
    I was framed.
    Framed, framed, framed I was blamed
    Framed, framed, framed
    Well I never do nothin'
    But I always get framed
    Well the prosecutin' attorney started prosecutin' me
    Man, I mean that cat let loose and gave me the third degree
    He says "Where were you on the night of July 16th, 1963?"
    I said "I was cruisin'… just my sweetie and me…"
    I was framed.
    Framed, framed, framed I was blamed
    Framed, framed, framed
    Well I never do nothin'
    But I always get framed
    I get framed
    I get set up
    With circumstantial evidence
    Innocent bystander, stand by me
    I'm gon' need you

  2. ערב משובח
    פיניקס בקצב טוב לעומת מילווקי שיכולה להפסיד לעצמה כרגע באימון פנימי
    מיאמי חייבת להתאפס על עצמה ומשחק חפירות מול אורלנדו מושלם לזה
    אינדי גדולה על יוסטון ואוקלהומה על יוטה ואותו כנל במקרים שך דאלאס, הניקס ומיני

  3. תודה רבה רועי.
    אם גם אתה לא מבין מה קרה למיאמי שלך מי יבין?
    אפילו "טריפל ח" (חיימה חואקז חוניור) נמצא בתקופה לא טובה.

  4. סיקור טוב.
    בסה"כ פיניקס והבאקס קבוצות שוות ברמה כשכולם כשירים,

    מה שהופך את המשחק למעניין הוא העובדה שבראדלי ביל חוזר לכושר,
    במשחק האחרון של הסאנס הוא היה השחקן הטוב ביותר בפער גם מבוקר שהיה חלש מאוד.

  5. קיים ווייטמור שחקן רציני.
    כל פעם שהוא עולה ביוסטון זה מרשים כמה הוא מוכן ובוגר ביחס לשאר חברי הקלאס הזה שהם לא וומבי או חאקז.

  6. ואכן משחק מעולה. בטופ של הכדורסל שיש לליגה הזו להציע. שני מאמנים צעירים שמעצבים את קבוצתם ולא בובות של כוכבים אגואיסטים.
    שחקני משנה יכולים לקבל צ'אנסים ולפרוח ככה.
    אין שום שחקן שבא לשחק על פלופים.
    נטו כדורסל.

  7. לוקה סמאניץ' זה תופעה מעניינת.
    נראה כמו שחקן כדורסל.
    יש לו כל הנתונים להיות שחקן כדורסל (חזק, גבוה, אתלטי, אירופי עם קליעה מבחוץ).
    ואז מתחיל המשחק והוא אף פעם לא טוב בכדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט