9 משחקים טובים בפריוויו יום ראשון / פתיבר ויהלי אולמר

אחרי שתומר לחיאני AKA פתיבר העמיס אותנו על הגב בשבוע שעבר, יהלי חוזר היום לליינאפ כדי לחלק את הכוחות בלילה של ט' משחקים, הכמות הגבוהה ביותר מזה 4 שבועות. בזמן שאתם לוקחים כמה נשימות עמוקות לפני הצלילה לפריוויו, נספר לכם שתומר אמון על 4 המשחקים הראשונים ויהלי על 5 האחרונים. יום ראשון יום קצר (אבל בכלל לא מרגיש ככה), אז בואו נתחיל:

22:00 – דטרויט פיסטונס (42-6) מול אורלנדו מג'יק (23-26):

לארצות הברית יש היסטוריה צבאית עשירה במלחמות שאינה על גבולותיה. בוודאי שיצא לכם לשמוע על מלחמת ויאטנם, או אפגינסטאן או קוריאה למיטיבי הלכת שבכם. אחת המלחמות המרוחקות והפחות מוכרות של המדינה בה מתקיימת ליגת הכדורסל הטובה בעולם, היא מלחמת הפיליפינים. הדבר היה כך, 1899, ארה"ב בדיוק הביסה את שאריות האימפריה הספרדית ובכך זכתה בקולוניות האחרונות שנשארו לה, שגולת הכותרת הייתה הפיליפינים. אולם הנהגה פיליפינית מקומית הייתה בתהליכים מוקדמים של שאיפות לאומיות, והצהירו כי הסיפוח האמריקאי הוא תוקפנות והפרת הריבונות של הפיליפינים. האמריקאים ראו בזה עלבון ולכן בתגובה תקפו והפרו את הריבונות של הפיליפינים, וכך ב4 לפברואר פרצה מלחמת ארה"ב הפיליפינים. האמריקאים נלחמו באמצעות רובים ותותחים, הפיליפינים באמצעות רובים וחץ וקשת. כעבור שנתיים האמריקאים הרגו כ20,000 לוחמים פיליפינים, חמישית מהצבא שלהם. לאמריקאים נהרגו בקרובות 1000 לוחמים בלבד. יש מלחמות שהם פשוט לא כוחות

לצערם של היושבים בציון, ומזלם של היושבים בדיסני, הערב הליגה בחרה לשבץ משחק מוקדם של דטרויט. קבוצה שמולה כל משחק זה פשוט לא כוחות. הניצחון שלהם שבוע שעבר הרחיק אותם עוד טיפה מלהיות הגרועים ביותר בהיסטוריה, אולם הם עדיין גרועים בקנה מידה היסטורי שרבים וטובים ממני דיברו עליו. רק אוסיף שדטרויט מצליחה להיות הקבוצה הכי גרועה בליגה בלי להיות הקבוצה הכי גרועה באף אחת מהקטגוריות שאינה ניצחונות. אורלנדו מצידם ינסו לנצל את המצ'אפ הפשוט כדי להגיע לחבר רצף ניצחונות שיעמוד על 3 ולנסות להגיע למקום ה6 במזרח שמבטיח פלייאוף.

המלצת צפייה עבור: ישראלים שרוצים לראות משחק NBA וגם לישון 8 שעות שינה

דו"ח מצב: דטרויט ללא סטיוארט, מוסקאלה בסימן שאלה וקייד כנראה ישחק. אורלנדו בסגל מלא.

הימור: אורלנדו ב9

כל קבוצה מול דטריוט העונה B LIKE

22:30 – וושינגטון וויזארדס (39-9) מול פיניקס סאנס (21-28):

פרנץ' (פרנסואה) ריכלייט היה פריזאי משונה עם חיבה למצנחים. ריכלייט החל להתעניין בפיתוח מצנחים כששמע על מקרי מוות של טייסים שנהרגו מכיוון שעוד לא היה מצנח שאפשר מילוט ודאייה בגבהים נמוכים. ריכלייט בהכשרתו היה חייט ולא פיזיקאי או מהנדס, אבל זה לא הפריע לא להחליט שהוא עומד להיות הראשון שיצליח לפתח מצנח שכזה, בד זה בד לא?. ריכלייט הראה את המצנח שלו לאגודת האסטרופיזיקאים של פריז, הם הסבירו לו למה המצנח שלו יכשל וביקשו ממנו לחדול מהפיתוח חסר הסיכוי, ריכילייט לא הקשיב להייטרים. את שני הניסויים הראשונים במצנח שלו הוא עשה מגובה של 8 מטר בעצמו. באחד מהם הוא למזלו נחת על ערמת קש, בשנייה הוא שבר רגל. הכישלון שלו בשני הניסויים הראשונים רק נתן לו ביטחון והוא החליט שהוא בנוי לקפיצת מדרגה, תרתי משמע, והחליט שהניסיון השלישי יהיה קפיצה ממגדל אייפל.

כדי לא להדאיג את חבריו ובכדי לקבל את ההיתר מהרשויות לקפוץ מהמפלס הראשון של המגדל, ריכלייט שיקר ואמר שהוא מתכנן להצניח רק בובה. בבוקר ה4 בפברואר 1912 הגיע למגדל אייפל. כשהנוכחים במקום גילו על כוונתו לצנוח בעצמו, המון הפציר בו לא לקפוץ. האגדה אף מספרת שרייכלט הגיב לאחד מהנוכחים במקום שאיתגר אותו עם טיעונים פיזיקליים מטופשים, "אתה הולך לראות איך ה-72 קילו שלי והמצנח שלי יתנו לך את התשובה הטובה ביותר". הוא היה בן 33 במותו.

עוד פעם לצערם של היושבים מציון, יש כישלונות שאפשר לראות מקילומטרים, אחת מהם היא קבוצתו של הישראלי היחיד בליגה, הווישגנטון וויזארדס, שפשוט לא מצליחה לצנוחנצח. המכשפים מהבירה עשו את כל שביכולתם כדי להעמיד קבוצה שהיא גם חסרת כישרון, גם לא שומרת, גם מובלת על ידי כוכבים שמשחקים כדורסל שלילי וגם מאומנת על ידי דחליל. את התוצאה אפשר לראות במאזן כשהוויזארדס כרגע מעמידים את העונה הגרועה בהיסטוריה של הפרנצ'ייז.

מולם תשחק עוד קבוצה שנראתה כמו תאונה בהתהוות. אולם לאחרונה (למרות ההפסד המאכזב להוקס) הם משחקים טוב ועומדים על 7 ניצחונות ו3 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. כשמוספים לזה את הכישרון הנפיץ שהתרכז בקבוצה, הם עדיין מקבלים את חמת הספק. עבור קבוצה שיש לה את קווין דוראנט ודווין בוקר גזר הדין ניתן רק בפלייאוף.

המלצת צפייה עבור: גרופים של טורבו דני

דו"ח מצב: באגלי, קוזמה וליברס ייעדרו בוושינגטון, ג'ונס וקוליבאלי בסימן שאלה. רק דמיון לי פצוע בסאנס.

הימור: פיניקס ב20

1:00 – שארלוט הורנטס (37-10) מול אינדיאנה פייסרס (23-27):

היום לפני 59 שנים התרחשה באלסקה אחת מרעידות האדמה המתועדות החזקות בהיסטוריה. הרעידה הייתה בעוצמה של 8.7 בסולם ריכטר, שזה למעשה ממקם אותה במקום ה7 בהיסטוריה. למה זה אמור לעניין אתכם? כי זו למעשה רעידת האדמה החזקה ביותר שתועדה שלא היו בה נפגעים בנפש. לפעמים פחות משנה כמה רעש וצלצולים יש סביב איזשהי תופעה, אלא האימפקט שלה בפועל. היום באמצע הלילה עומדות להיפגש במזרח ארצות הברית שתי קבוצות שחוו שינויים שהיו אמורים להיות מטלטלים, אולם מבחן התוצאה מראה משהו קצת אחר.

הפייסרס הנחיתו בטרייד לפני כ9 משחקים את פסקל סיאקאם. כאולסטאר בעמדת הפורוורד, העמדה החלשה ביותר של הפייסרס, סיאקאם היה אמור להשלים את הפייסרס מצויין. כשחקן אתלטי ומגוון התקפית, סיאקאם היה אמור לפרוח בהתקפות המהירות של הפייסרס ולהוסיף להם מימד הגנתי שהיה ניכר שחסר להם. אולם כשמסתכלים על המאזן של אינדיאנה ב9 המשחקים האלה, רואים 6-3 מאכזב, בוודאי ביחס ליריבות שוות מעמד לה כמו הניקס או כמו הקאבס שהמריאו באותה תקופה. לפני הטרייד אינדי הייתה קרובה ליתרון ביתיות והיום היא קרובה לפלייאין, ואולי זה בעצם כל הסיפור.

ההורנטס בחרו בדראפט במקום השני את ברנדון מילר, הפורוורד המוכשר מאוניברסיטת טנסי. ואכן בתקופה האחרונה מילר פורח, כשבעשרת המשחקים האחרונים הוא קולע 19.3 קוטף 4.2 ומחלק 2.7, האם זה אומר שאפשר להיות אופטימיים בשארלוט?. באותם עשרת המשחקים מאזנם של ההורנטס הוא 8-2, שממשיך את העונה המסוייטת שלהם. עד שאני לא אראה בעיניים שלי כישרון צעיר מייצר נצחונות בשארלוט אני לא אאמין לזה.

המלצת צפייה עבור: אוהדי אכזבות

דו"ח מצב: הביתיים בלי לאמלו, היוורד, לאורי ומארק וויליאמס. באינדי, האליבורטון, בנדיקט מאת'ורין, סמית' וטרנר כולם בסימן שאלה.

הימור: אינדי ב15

לא רע שם באלסקה

1:00 – מיאמי היט (23-26) מול לוס אנג'לס קליפרס (15-32):

נתקדם קצת בשנים. היום לפני עשרים שנה, חל אחד הרגעים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה המודרנית, כשמארק צוקרברג ייסד את פייסבוק. בתחילת דרכה היו עוד כאלו שראו בפייסבוק מודל לחברה מסוג חדש. חברה מסחרית שמרוויחה בכך שהיא מקדמת חיבוריות בין העולם, חופש של מידע ושל דעות. אולם ככל שהתקדמו השנים והתעצבה התפלצת שהיא פייסבוק, גילינו את הצדדים האפלים שבה. גילינו איך היא את הרווח שלה היא עושה מהחרדות שלנו והקיצוניות שבנו. היא הציבה ביחד עם שאר ענקיות הטכנולוגיה סטנדרט חדש לדריסת ערכים תאגידית.

אני זוכר כששמעתי שקוואי וג'ורג' עברו לקליפרס. באמת שהתרגשתי. קוואי, השחקן הטוב בעולם בשנה שעברה מקבל הזדמנות להוביל קבוצה בצלמו ודמותו, ואולי לייצר מורשת שבסופה יהיה הממשיך של לברון כהגמון של הליגה. ג'ורג' שהיה אחד השחקנים האהובים עלי מקבל הזדמנות להוביל קבוצה לטבעת, כל זה בעיר מוקללת שמעולם לא הגיע לגמר המערב. אבל השנים עברו, הפציעות והתירוצים נערמו, טיירון לו יימח שמו בא, כוכבים מזדקנים הצטרפו, וכשהתפזר האבק הקליפרס נראו ונראים כמו איזה עוד עגלקטיקוס חסר אופי. אז נכון הם משחקים מעולה עכשיו, ואפילו מאיימים על מקום בצמרת, אבל לא תמצאו אותי תומך בתאגיד.

מולם תעלה קבוצה שהיא אולי ההפך הגמור מבחינה ארגונית. קבוצה עם מסורת קשוחה ונשמה ענקית, מאמן מעולה שצמח בארגון ובא מלמטה. קבוצת אנדרייטדים שכמעט כולם משחקים מעל לאיך שציפו מהם כשנבחרו והגיעו לליגה (רק תראו את חיימקה ג'ורדן המקסיקני, מאיפה הם ממשיכים להקריץ אותם?). אני רוצה לראות מישהו מעז להגיד לבאטלר בפנים שהוא או הקבוצה שלו חסרת אופי.

המלצת צפייה עבור: חובבי פורוורדים. אנשים שאוהבים לראות קריירות של כוכבי עבר מאוקלהומה חוזרות לתחייה

דו"ח מצב: אריק ספולסטרה ייאלץ להסתדר בלי רובינסון וסמית', אצל טיי לו רק זובאץ' בסימן שאלה.

הימור: אמן שמיאמי ב4

ככה נראה אופי

1:00 – בוסטון סלטיקס (12-37) מול ממפיס גריזליס (31-18):

שתי הקבוצות המזרחיות ביותר בקונפרנס שלהן יפגשו בפעם השנייה העונה, הפעם בטי.די.גארדן המיתולוגי. הירוקים ממשיכים ברצף הביתי המפנק שלהם לאחר שאירחו את הלייקרס בחמישי, כשהדובים באים לעיר השעועית אחרי משחק בית מול גולדן סטייט.

עם 121.1 נקודות פר 100 פוזשנים, ההתקפה של בוסטון מדורגת שנייה בליגה, אך היא עוד יכולה להשתפר. הקבוצה לוקחת את כמות הזריקות החמישית הכי נמוכה בליגה מהאיזור המוגבל (Restricted Area, או העיגול הזה מתחת לחישוק), למרות שהן נקלעות ביעילות השישית הכי גבוהה (69.3%). בד ובבד, תדירות השלשות Above the Break (כלומר לא מהפינה) של הלפרקונים היא הגבוהה בליגה. הטרייד-אוף ברור: להחזיר את ה-"דרייב" ל-"דרייב אנד קיק" ולסיים חזק את החדירות האלה. דרך אחת לעשות זאת היא לשחק 5-אאוט בהתקפה (כל השחקנים מחוץ לקשת): הנה האנד-אוף של פורזי ופריצ'ארד, כשהרכז חוזר לשטח הפנוי מימין, מקבל את הכדור ומשתחרר מהאליבורטון. הוא מגיע לצבע כשכל העיר אינדיאנה מתמקדת בו וברגע שהוא פוגש את ג'יילן סמית' האיום, שני השחקנים בצד הרחוק חותכים לסל מאחורי ההגנה. ג'יילן בראון חותך מאחורי, ובכן, (ברוס) בראון בדרך לטבעת, שם הוא מסיים בכוח הכוח מעל אותו הסמית'.

הגריזליס מצידם נמצאים באיזורים אחרים לגמרי של הטבלה. בעידן של קרבות התשה על שיפולי הפליי-אין על בסיס עונתי, מכת הפציעות שהקבוצה מתמודדת איתה השנה בהחלט יכולה להיות ברכה במסווה של חוסר תחרותיות. ומה עושים כדי לחזור להתחרות? נכון, מפתחים צעירים. מהרגע שהמאמן טיילור ג'נקינס וה-GM זאק קליימן הגיעו לעירו של אלביס, ממפיס מוציאה מים מהסלע מדי שנה, על אף פציעות חוזרות ונשנות ורוטציה המורכבת משחקנים שנבחרו נמוך עד כאלו שלא חלמו לשחק בליגה. ג'נקינס עושה מהם מטעמים וכל קבוצה שלו שורטת ונושכת עד הסוף ומשחקת כיחידה אחת. למשל כאן, וינס וויליאמס מתמתח עד לקצה כדי להסיט את המסירה, אותה גרנט וויליאמס תופס לבסוף. עוד לפני שהאחרון מבין מה קרה, וינס שוב מוציא לו את הכדור מהיד וטס קדימה יחד עם שאר הדובונים. בתווך, העור הכתום מגיע לידיו של טילמן שמעביר אותו מהר לביין. משם זה שני כדרורים, שתי מסירות טובות קדימה ומבט פנוי לרודי מהפינה. טוב לראות שעדיין נשאר קצת גריט נ' גריינד בנשמתם של הילדים האלה, שכופים איבודים ב-13.5% מהפוזשנים של היריבה, מקום 3 בליגה.

המלצת צפייה עבור: עכברי כדורסל שרק מחכים לקרב סגנונות של קבוצה שאוהבת להניע את הכדור מול אחת שלוחצת ומסתערת עליו כאילו חייה תלויים בכך

דו"ח מצב: ג'יילן בראון בסימן שאלה ולוק קורנט כנראה ישחק אצל הסלטיקס. ממפיס כרגיל בלי ג'ה, ביין, ג'קסון, קלארק, לארביה, אולדיפו, זאיר וויליאמס וסמארט, כשטילמן בספק וקונצ'אר את וינס וויליאמס בסימן שאלה.

הימור: לא כוחות. בוסטון ב-31.

2:00 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-33) מול טורונטו ראפטורס (31-17):

שתי קבוצות שכיכבו בפרויקט הטריידים הדמיוניים שלנו בשבוע שעבר יעלו למשחק הראשון שלהן זו מול זו העונה. אוקייסי נשארת בבית הסופ"ש לאחר ששארלוט קפצה לבקר בשישי, בעוד הראפס ממשיכים ברואד טריפ שלהם, כשלאחרונה שיחקו ביוסטון באותו היום.

אם מישהו חשב שאחרי 49 משחקים העונה, הרעמים מאוקלהומה סיטי יתפסו את המקום השני בטבלת המערב, שירים את ידו (בתגובות). הסיבה להצלחה המדהימה שלהם רבות ואחת מהן היא שמארק דייגנולט תמיד שומר כמה פליימייקרים על הפרקט. דהיינו, שחקנים שיכולים לקלוע על האיש שלהם מכדרור וליצור זריקות לחברים, בין אם בבידוד או דרך פיקנ'רול, האנד-אוף או פשוט יודעים לתקוף את הקלוז-אאוט. שיי וג'יילן וויליאמס מקבלים את רוב הקרדיט כאן אך הכוח האמיתי שלהם מצוי במובילי הכדור המשניים. שחקנים כמו דורט, גידי והרוקיז צ'ט את קייסון וואלאס הם המפתח להתקפה הנהדרת של הקבוצה, מכיוון שרובם קולעים מבחוץ וכולם מוסרים חכמים שמשחקים בשטף הקבוצתי. רוקי נוסף שמתאקלם לאט לאט לשיטה הוא ואסיליה מיצ'יץ'. הילד בן ה-30 מתפקד כרכז קלאסי בחמישייה השנייה (גידי עושה זאת בחמישייה הראשונה), כזה שמחפש את חבריו לקבוצה בעדיפות ראשונה, שנייה ושלישית וכך מקל על ההסתגלות של צעירי הקבוצה (ביניהם הוא עצמו) לליגה. בקליפ הבא מיאמי מציגה איזורית עם 3 מלפנים ו-2 מאחור. דאבל פס של הסרבי עם ג'יי דאב פותח לו נתיב חדירה, כשדאנקן רובינסון סוגר את המסירה לפינה. מיציץ' חודר אלכסונית ומגיע לצבע כשצ'ט פנוי באיזור קו העונשין אך עוצר קלות כדי להסיח את ההגנה וזה לגמרי מספיק כדי לשדרג את המיד ריינג' ללייאפ ולפגוע בדורט בבק-דור מצוין.

נ.ב: לא יודע מתי שבוע הכפילים יוצא, אבל זה רק אני או שהוא הכפיל של שי האוזמן?

לפני חודש וקצת, מסאי יוג'ירי וההנהלה החכמה של הקבוצה היו בצומת דרכים לגבי העתיד: להמשיך לתחזק את ניסוי הפוזישנלס באסקטבול או להתחיל מחדש? כיום, התשובה ברורה, כשהתמורה מהטריידים על או.ג'י וסיאקם יותר ממעידה על ההתחלה המוצלחת של הריבילד. בינתיים, נראה כי הקבוצה הגדולה הבאה של טורונטו תתבסס על משחק מסירות שיתופי והנעת כדור מדויקת על המילימטר. הם מוסרים אסיסטים ב-69.5% מהסלים שלהם וזה הולם יופי טופי את סגנון המשחק שהמאמן דארקו ראיאקוביץ' (אפרופו סרבים חמומי מוח) גדל עליו. לפעמים בא לך למחוא להם כפיים: שרודר רואה את הדאבל טים ומשחרר את זה לג'ונטיי פורטר. האח של מייקל רואה את מרטין יוצא אליו ומקשית את זה לבארנס הצולל פנימה. טאץ' פס לטרנט, שוב לשרודר ובחזרה לפורטר. הפעם הביגמן חודר פנימה, מיאמי מתכווצת כמו מישהו שאכל משהו שהיה בתנור 3 ימים (מניסיון), הכדור חוזר לגרמני ועם עין עקומה זה מסתיים אצל GTJ מהפינה שצולף בלי עין הרע. אם כל זה לא הספיק, תריצו שוב ומקדו את המבט שלכם בקוויקלי, אי שם בצד הרחוק, שעוקב במרץ אחר המתרחש.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים לראות שחקנים רבי מרץ וארוכי גפיים מתרוצצים להם הלוך ושוב על המרקע ומנסים לשים כדור בתוך סל.

דו"ח מצב: הביתיים בלי ג'יילן וויליאמס (הווינג) ואייזיה ג'ו, כשטרה מאן בסימן שאלה. פורטר ייעדר אצל הקנדים ובארט בסימן שאלה.

הימור: אוקלהומה ב-18.

2:00 – מינסוטה טימברוולבס (15-34) מול יוסטון רוקטס (25-23):

המשחק הראשון הלילה בין שתי קבוצות מהקונפרנס המערבי יתקיים במיניאפוליס הקפואה. מיני נשארת בטארגט סנטר אחרי שאירחה את אורלנדו בשישי. גם יוסטון הכניסה אורחים ביום שישי, כשטורונטו הגיעו לטקסס כאמור.

בעוד שבועיים, אנתוני אדוארדס יעלה למשחק האולסטאר השני שלו, שיתקיים באינדיאנה. כמו הרבה כוכבים צעירים, שמספרם עולה ב-NBA מעונה לעונה, אנט-מן ממשיך להשתפר ולפתח את משחקו. הכוכבים הכי גדולים בליגה תמיד יהיו אלו שמצליחים להתאים את עצמם לשיטה ההתקפית וההגנתית של קבוצתם ויחד עם זאת להביא לפרקט את כוחות העל שלהם. ג'ימי באטלר הוא דוגמה מצוינת, עם התשוקה והרצון הבלתי נגמרים מחד ומשחק המיד ריינג' הערמומי מאידך. אדוארדס, שלאט לאט הופך לסופרסטאר לנגד עינינו, לומד לשלב את האתלטיות המהממת שלו עם המאמץ שהשיטה ההגנתית של הוולבס דורשת משחקני קו ההגנה הראשון כדי שגובר יוכל לחפות ביעילות מאחור. הנה דוגמה שנראית תמימה אך מספרת המון: דאלאס מורידה ריבאונד ונותנת את הכדור לאקסום שמעביר את החצי, כשנקיל אלכסנדר-ווקר מכוון אותו הצידה אל קו החוץ. האוסטרלי מגיב עם שבירה פתאומית לאמצע אבל נתקל שם באנט שדפק (מיני) ספרינט אדיר מהלוגו אל ההיי-פוסט תוך פחות משנייה, שמשאיר את אקסום עם הגב לסל וקריאה לחילוץ. אז מי בא לעזור? מספר 5 בכבודו ובעצמו, שעם יד ארוכה לוקח את הכדור כל הדרך לצד השני (שם רואים כמה הוא סופרסטאר כבר עכשיו…).

אפרופו הצד האפור של המגרש, גם יריבתם להערב מרוויחה בו את לחמה (6 בליגה בדיפנסיב רייטינג). ליוסטון אין שום בעיה, בטח לא של מאמץ או רצון לשמור, אך זה נושא אחר ליום אחר. ההתקפה שלהם מדורגת 23 בלבד אך לא אלמן ישראל. בטח שיש להם את אחד הצמדים הטובים בליגה כשלוקחים בחשבון את יכולת הסקורינג והפליימייקינג ביחד. פרד ואן וליט הספיק למסור 144 אסיסטים לאלפרן שנגון, שזה 3 עגול למשחק. גם הטורקי לא קוטל קינים, כש-47 מסירות שלו הפכו לסלים של סטדי פרדי. בקיצור, טובים השניים מן האחד. הדרך שלהם לשפר את היעילות בצד הזוהר של הפרקט תהיה לקחת את המשפט הזה צעד אחד קדימה ולהשתמש באיום שלהם לסל כדי ליצור לחברים. נכון להיום, אפשר לראות ניצנים ראשוניים בתחום: לופז פוגש את ואן וליט כמעט על הקשת, כשהטורקי שועט אל עבר הרחבה. הוא מקבל את הכדור המוקפץ ומושך את יאניס שמגיע לסגור את ההתגלגלות המסוכנת שלו לסל. היווני מצליח להפנות אותו לקצה הצבע אך אלפי צוחק אחרון עם מסירה משגעת בהקפצה מאחורי הגב היישר לסמית', שחופשי ומאושר מהפינה.

המלצת צפייה עבור: חובבי הגנות ואנשים שבאמת מוכנים לנפץ במוחם את המיתוס ש-"אין הגנה ב-NBA". אם מחפשים, מגיעים למקומות נפלאים.

דו"ח מצב: רודי גובר בסימן שאלה להערב במינסוטה. איסון וסטיבן אדאמס (שהוחלף עם אולדיפו מתישהו לאחרונה) לא ישחקו ברוקטס, לנדייל בסימן שאלה.

הימור: מינסוטה ב-6.

3:00 – יוטה ג'אז (26-24) מול מילווקי באקס (16-33):

שתי קבוצות שחוות עונה מוזרה, כל אחת מסיבותיה, יפגשו שוב לאחר 3 וחצי שבועות. הנגנים ממשיכים את הלו"ז הביתי הרצחני לאחר משחק מול פילדלפיה בחמישי בלילה, בעוד הצבאים יסגרו באק-טו-באק בסולט לייק סיטי, אליה הגיעו מדאלאס.

חניכיו של וויל הארדי משחקים כדורסל שוטף, קצבי ומהיר לאחרונה, כשבחודש ינואר הם מדורגים בטופ 5 בסטטיסטיקות כמו רייטינג התקפי (3), טרו שוטינג (5) וקצב משחק (4). כל אלו היו אבני היסוד למאזן של 10 ניצחונות מול 6 הפסדים בחודש שעבר. הארדי עצמו, בגיל 36 בלבד, מאמן קבוצה התקפית תנועתית שהיא תאווה לעיניים, כזו שמשתמשת בהמון חיתוכים, חסימות ללא הכדור ובעיקר בשחקנים אינטליגנטיים שקוראים את ההגנה ונעים בלי הפסקה. הכל מסתכם במהלך הזה, שמתחיל עם האנד-אוף של THT וקסלר. הווינג מקבל בחזרה את הכדור בתנועה שמאלה, עם תחילת התנועה של ג'ון קולינס לכיוון הנגדי. מארקנן מרווח שמאלה ומקבל את הפלייר סקרין (חסימה שמטרתה לפנות את הנחסם לשלשה) אך הביגמן קורא את היציאה האגרסיבית אל הפיני וחותך לסל, כשהאחרון מפנק אותו במסירה קלה לדאנק. לאורי משחק כאן את תפקיד הפיתיון, א-לה סטף קרי, שקטלני במיוחד במהלכים הללו, בטח כ-2.13 מטר שזז כמו שחקן כנף וקולע 41.1% בקאץ' אנד שוט מדאונטאון.

אם קודם דיברנו על הצעות ייעול להתקפה של יוסטון, מה ניתן לזו של הבאקס? עם 121 נקודות למאה פוזשנים, החבורה מויסקונסין מחזיקה בדירוג ההתקפי הרביעי בגובהו בליגה. המפתח לשיפור אצלם הוא פשוט יותר: לחזור למה שעבד בעבר. כשמילווקי זכתה באליפות אי שם לפני שנתיים וחצי, יאניס השליט טרור בגמר מול הסאנס כשהקבוצה הריצה את הפיקנ'רולס והמשחק בין שניים שלו עם מידלטון ללא הרף על צד אחד של המגרש, כשהיווני בעיקר על תקן המסיים. כיום, 16% מההתקפות שלהם הולכות לבידודים/פוסטאפים, התדירות הרביעית בגובה בליגה. עוד נראה אם ומה דוק ריברס יעשה בעניין, אך אם אני במקומו, הייתי עושה יותר מזה:

פט קונטאון מסדר קרוס-סקרין (חסימת רוחב) לאנטטקומפו. שטרוס חוסם כל אופציית מסירה ליווני עד שאלן חוזר אליו ומלווה אותו לאמצע המיד ריינג', שם יאניס מנצל את שינוי הכיוון שלו נפלא בתנועה לסל ומטביע ברברס את הכדור הנהדר הזה ממידלטון. עכשיו כשדיים בסביבה, רוב הדקות של הגריק פריק (בטח בפלייאוף) יהיו לצד שני יוצרים מצוינים שיכולים לפטם אותו במהלכים ששווה לשבור בשבילם צלחת. 37.8% מדאונטאון (7 בליגה) כקבוצה זה הדובדבן שבקצפת, שמספק את הריווח הדרוש למהלכים כאלו ואת הנוסחה להצלחה בפלייאוף של קונטנדרית ותיקה, שזאת אולי ההזדמנות האחרונה שלה להניף את גביע לארי אוברייאן בהרכב הנוכחי.

המלצת צפייה עבור: מי מנצח משחקים? שחקנים או קבוצות? המשחק הזה יהיה תשובה לא רעה בעניין.

דו"ח מצב: הג'אז בלי חיסורים משמעותיים. ברוק לופז ואנדרה ג'קסון בסימן שאלה עבור הבאקס.

הימור: יוטה ניצחה בפעם האחרונה שפגשה את ריברס לסדרת פלייאוף. התפוצצות של סקסטון, קלארקסון וג'ורג' וניצחון של יוטה ב-9.

3:30 – דנבר נאגטס (16-34) מול פורטלנד טרייל בלייזרס (34-15):

שתי קבוצות במאזנים כמעט הפוכים יפגשו בפעם השנייה הסופ"ש בדנבר אחרי שהחבורה של מייק מאלון לקחה את המפגש הראשון בקלות, 120-108. אם הגעתם עד לכאן במעמקי מחילת הארנב שהיא האינטרנט, אין צורך להציג את שתי הקבוצות ואת המטרות שלהן. במקום זה, אנחנו פשוט נהנה ונלמד עליהן באמצעות סרטונים מאותו משחק בליל יום שישי.

וממי יותר טוב ללמוד מאשר השחקן הטוב בעולם? הג'וקר, כעת בעונתו ה-9 בליגה, ממשיך לכתוש את כולם בפוסט ובכדורים החוזרים בהתקפה, קולע מבחוץ כשצריך וכמובן מחלק מסירות משל היה אזרחי ישראל שעוזרים מכל ליבם לחיילים ששומרים עלינו. זה כבר כמה עונות שיוקיץ' משחק ברמה כה גבוהה בהתקפה שהוא מסוגל לחשוף את הטעות הכי פצפונת בהגנה וליצור מזה סלים לעצמו ולחברים. אם איום התקפי אדיר כמו סטף קרי למשל מכניס את המגנים להיסטריה, ביג האני משכיב אותם לישון בעמידה. כך או כך, הכדור לרוב מסתיים ברשת. בסרטון, ניקולה מקבל את הכדור על הכנף הימנית וקולט ששתי הרגליים של השחקן בצד החלש נטועות בצבע. אלו הרגליים של אנפרני סיימונס, שעומד שם כל כך רגוע כאילו הוא משתזף בשמש של חוף פרישמן. בתגובה, הג'וקר שולח כדור מהיר, מה זה מהיר, כמעט טס ופורטר ג'וניור מקבל שלשה פנויה לגמרי בזמן שסיימונס קולט שהוא נשרף.

בצד הבלייזרס של הדברים, אפשר לראות את סקוט הנדרסון מתרגל לליגה. כמו כל רכז רוקי, הבחירה השלישית בדראפט מגביר את הקצב לאט לאט ולפעמים אפשר לראות ניצוצות לעתיד, ששולחים אזהרה לליגה שתצטרך להתרגל אליו. המהלך הזה נראה די בנאלי, אבל הוא ממחיש את כוח העל שלו: המהירות. זה מתחיל מריאת', סטרץ' 5 טוב (38.3% מרחוק) שמושך את שחקני דנבר למעלה. אחד מהם, פייטון ווטסון, מהמר על המסירה שלו לסקוט, שמגיעה לרוקי ומשם הוא חורך את הפרקט בצעדיו הזריזים ומתרומם לדאנק נאה. שימו לב ליציאה הפנטסטית שלו מהמקום, שמבטיחה ש-KCP (המאחר בחיפוי) לא ישפיע כלל על המהלך.

המלצת צפייה עבור: אנשים שחפצים בקרבות גבוהים דומיננטיים יקבלו את הסרבי החמום מוח והאדיש גם יחד מול אדם המכנה עצמו "דומיננייטון". שווה צפייה.

דו"ח מצב: KCP הפצוע המשמעותי היחיד באלופה וגם הוא כנראה ישחק. פורטלנד בלי מוזס בראון, שארפ ורוברט וויליאמס, כשגראנט בסימן שאלה.

הימור: דנבר ב-16.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. אוףףףףף
    נראה לי ששוב מרטינז נפצע ברצועה.
    לא מזמן חזר ועכשיו שוב פעם מישהו נופל לו על הרגל ומנטרל אותו.

  2. וואו איזה פרוויו מושקע.
    היסטוריה, ניתוחים בפינצטה… איזה כיף.
    והדובדבן הגדול על הקצפת – בובאן מריאנוביץ' הנפיל האגדי מפציע במדי יוסטון.
    וגם אקווה מן עבר לשם? על אולדיפו??? לא טרייד ממש ברור.
    בנוסף, במסירה של הג'וקר לפורטר ג'וניור הוא בכלל לא הסתכל לכיוון!!! מג'יק.
    חייב לומר שאם לא ה NBA יוקיץ' היה יכול להיות בטופ של מורה מחנכת.
    וואו
    🙃

  3. תודה יהלי וגם פתי בר.
    הפכים ההיסטוריים מצוינים. לא מבין למה הוא קופץ מגובה רב ולא מנסה קודם עם בובה או משקולת אחרת. אבל הסלקציה הטבעית עבדה כאן יפה. רעידת אדמה בעצמה 8 פלוס זה המון; צריך לזכור שהסקלה היא לוגריתמית ולכן עצמה 8 היא אנרגטית פי 10 מרעידה של 7.
    אני מקווה שהקורא המסור שמעון קרא את הפנייה לצפות במשחק בין יוסטון למיני.
    להימורים:
    אורלנדו, פיניקס, סלטיקס, פייסרס, קליפרס, מיני, אוקלהומה, יוטה, דנבר

  4. בוקר זורק ממאה מטר פול שומר טוב בוקר נופל – מקבל 3 זריקות על כלום ועוד עושים ריוויו על פלייגרנט. חחחח אני פרשתי

  5. עם כמה שזה מצחיק – אני באמת תוהה מה קרה לג'ורדן פול.
    נכון שאוהדי הגולשים הגזימו כשקראו לו סטף הבא, אבל הוא אשכרה היה שחקן עם כישרון מטורף. ומלהיב. ועם פוטנציאל אול סטאר לפחות. אפילו בקדם עונה הרוב חשבו(וגם אני) ש20 הנקודות מגולדן יעלו לאזור ה30 בוושינגטון.

    מהמצב הזה הוא הפך לבדיחה של הליגה, ולunplyable.
    היום לצערי בכל משחק הוא מחזק את ההשערה שהוא נזק מהלך לכל קבוצה חפצת חיים. כמו קיירי רק הרבה פחות מוכשר.

    1. פול יכול להיות שחקן *סביר* רק במועדון שמכבד את עצמו ויודע איך לנהל שחקנים, וכמובן אם הוא מקבל קצת מכות מדי פעם

    2. אני חושב שההצלחה שלו הייתה שילוב של היכולות שלו עם האחריות שהוא קיבל להוביל הרכבים בלי סטף והידיעה שהוא לא יקבל דקות אם לא יהיה טוב ויעיל. הסטרץ' הכי טוב בקריירה שלו היה כשסטף נפצע בסוף העונה הסדירה של 2022, ואז הוא ניהל את המשחק עם קליי ודריימונד בכושר טוב לידו

      1. כן היה לו שם סטרץ' ברמה גבוהה, זה פיתח את התקוות לגביו. סטף גם חזר בהדרגה לפלייאוף ואם אני זוכר נכון עלה כשחקן שישי בסדרה בסיבוב הראשון מול דנבר. הוא ופול קלעו בערך 50-60 למשחק. בכלל בתקופה הזו גולדן עוד חלמה על היסטוריה ומהלך בין דורי תקדימי, והדיבור היה על השלישייה שתמשיך להוביל לריצות עמוקות ועל פול, וויזמן, קומינגה ומודי שיובילו את העתיד. בסוף מה שחיבל בזה זו הבחירה בווייזמן והאמונה בפול.
        אגב גם בעונת 23 הממוצעים שלו היו טובים יותר כשחקן שישי בגולדן. לכן מה שקורה כאן מוזר מאוד על אף ההסבר ההגיוני.
        כנראה כשהמועדון לא רציני גם הוא לא רציני וזה מה שמקבלים.

        1. אתה ביביסט? אני מתלונן על שריקות נגד אבדיה אז אתה מראה פה דוגמא על שריקת אוויר נגד בוקר?
          לא הבנתי מה הנקודה שלך כאן – עוד שחקנים השופטים דופקים עם שיפוט חלש ולא קונסיסטנטי?

          1. אתה כתבת ממש כאן בתגובה שהגבתי לה שסימנו אותו ובוכה כל הזמן שמקפחים אותו ושלשחקני דרג לא היו שורקים עבירות כאלו אם המצב היה הפוך.
            אתה טוען שסימנו אותו רק לרגע כי פתאום זה היה מתאים להם באמצע משחק של עשרים הפרש?
            סימנו אותו לא אומר שכיוונת לרמוז כאן לאיזה רדיפה אישית ושאחרים לא היו "מקופחים" בשריקות כאלה?

            1. שוב דמת'וגיה?
              כתבתי על נקודה בזמן באמצע הרבע השלישי, ואתה נותן דוגמא מאמצע הרבע הראשון.
              אם זה ירגיע אותך – לא התכוונתי שהשופטים קיבלו את השם של אבדיה באוזניה והחליטו להדביק לו עבירות שלא יסכן חס וחלילה את פיניקס.
              מכיוון שזה פקקטה אבדיה פרום יזראל מול KD אז פתאום זה תוקף, גם אם דוראנט לא התייצב בתוקף השני ששרקו.
              נו באמת. אם אתה חושב ששניהם תוקף – שיבושם לך.

            2. אל תתמם זה קשור לנרטיב הנרחב שאתה מציג כאן באופן קבוע.
              זה בדיוק תקף כי הטענה שלך היא שבגלל שהוא עושה את העבירה מול דוראנט אז הוא מקבל שריקה ואם זה היה הפוך או אם הוא היה עושה את זה מול רוקי אז השריקה הייתה הפוכה.
              אבל כאשר מביאים לך מקרים שבהם שריקות שבהן השחקנים הפקקטה שאמורים לא לקבל שריקות מול הכוכבים הגדולים ביותר בליגה מקבלים שריקות מול הכוכבים הגדולים בליגה ולא סתם שריקות אלא שריקות שגויות לחלוטין אז זה מבחינתך לא עושה דבר לנראטיב של הפקקטות יהיו מקופחים מול הכוכבים כאילו זה לא דוגמה שסותרת את הפרספקטיבה שאתה מתעקש בכח לאמץ.
              אתה צריך ללמוד מחדש מה זה עמדת שמירה חוקית. שחקן לא חייב לעמוד יציב במקום כלשהו כדי להיות בעמדת שמירה חוקית.

            1. זה נכון
              הוא הרבה הרבה יותר מוצלח ממך ומסוואגי ש

        1. גם הייתה תוקף. הייתי מביא לך את ההילוך החוזר אבל ראית אותו כבר והוא בקישור שכנראה זמני עד שיורידו אותו. הבעיה שלך היא שאתהאו לא יודע או לא מבין או לא אוהב את החוקים בליגה או שפשוט אתה מסוגל להבין אותם דרך ההטייה של השחקנים והקבוצות שאתה אוהב ולא אוהב.

  6. קדימה להכניס את דני לנפח סטט להעלות ערך טרייד מהר מהר לפני שמאוחר. מרחק נק משיא קריירה, יעלה למגרש ויתחיל סשן שאגות וwaaw לקראת 30 נקודות.

    מקווה שיוטרד לפני הדדליין, בלי פרובינציאליות – שחקן טוב, שיכול לתפקד כשחקן חמישייה/ספסל בכיר לעומק בכל קבוצה, גם ברוטציה של 7-8 בקונטנדרית. נותן הגנה, נכנס לשטף ההתקפי, ולמד קצת זריקות ראש וריקודי בטן העונה כיאה לwwe, בטח ביקר קצת כאן באתר. סטטיסטית הוא השחקן השני הכי טוב בווש, וגם זה כששמים לפני את קוזמה. לטובתו ולטובת המדינה – יועבר לאלתר לקבוצה ראויה.

  7. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    איזה נגר זה הקורנט הזה. מתחת לסל הוא מחטיא פעמיים במקום לדנקק

  8. איך השופטוטים תמיד הורסים משחק?
    כל כך מטומטמים. בוקקקקקקקקקקקיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    הבוקיות האמריקאית האופיינית

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          ענק, העלית חיוך טוב על הבוקר.
          הגלקסייה של ה GGGGGGGGGGGיזזזזזססססס.
          שי אתה NBA המקורי והם רק G ליג…
          כל האמת בפרץוץ

  9. רואה משחק ואין לי מושג מי השופטים. לא חשבתי עליהם פעם אחת.
    ככה זה צריך להיות.
    אבל יכול לקרות רק עם קבוצות שהליגה לא חפצה ביקרן. וגם לא תמיד כמובן.
    צריך גם שלא יהיו שחקנים נכלוליים שמשחקים על הפאולי אוויר, ושלא יהיו השופטים המאוד בעייתיים.

  10. שיפוט מצוין. שריקה קשה – ונכונה.
    צ'אלנג' וריוויו.
    וקיבלו שוב את השריקה הנכונה הלא פופולארית – דורט נכנס בגוף של שרודר באוויר והזיז אותו מנתיב הנחיתה.
    (החסימה שלו למעלה הייתה נקייה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט