לוקה נגד יאניס בליל מוצאי שבת מצומצם / מתנאל אלאשבילי

לוקה נגד יאניס בליל מוצאי שבת מצומצם / מתנאל אלאשבילי

הלילה, מלבד המשחק הראשון, כל המשחקים הם בין קבוצות מאזורים שונים (מזרח נגד מערב), שווה צפייה כי משחקים כאלה בהמון מקרים מגיעים לרגעי קלאץ' ותוצאות גבוהות.

פילדלפיה סבנטי סיקסרס (17-30) נגד ברוקלין נטס (28-19), 1:00:

הסיקסרס, עם האולסטאר הטרי טייריס מקסי שמגיע אחרי שיא קריירה של 51 נקודות, עדיין בלי ג'ואל אמביד. המשמעות של זה קריטית מאחר שהניקס והקאבס הלוהטות עקפו את פילי במיקום בטבלה ושתיהן מרחרחות אחר מילווקי. פילי תקווה להפסד של השלוש (מילווקי, ניו יורק, קליבלנד) כדי להיות בתמונה יותר חזקה על המקום השני. המשמעות של לשחק בלי אמביד היא ענקית בשביל פילי, כי בלי האם וי פי המכהן הסיקסרס במאזן 9-4 מול 8-26 איתו, והיא קולעת 113 למשחק בלעדיו לעומת 121.4 איתו.

ברוקלין מגיעה בסגל יחסית מלא, כשבן סימונס שחזר לאחרונה רשום בספק למשחק. יהיה מעניין לראות אם סימונס ישחק נגד הסיקסרס ועדיין יהיה לו אות קלון שילווה בשריקות בוז או שמא אוהדי פילדלפיה כבר מחלו לו מתוך רחמים. בכל מקרה, סימונס נראה מצוין במשחק החזרה שלו עם 10 נקודות, 8 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. הבעיה היא שלא שיחק במשחק לאחר מכן נגד פיניקס, בו הנטס חטפו 136 נקודות בבית. לברוקלין חסר הפליימייקר שייצר גם לשחקנים שהם לא ברידג'ס או קאם תומאס, ולמרות שהוא מתקשה בהתקפת חצי המגרש, הוא נהדר בהתקפות המעבר והוא כמובן שומר אדיר.

אני מהמר שפילדלפיה תתקשה אבל בכל זאת תנצח ב-5 הפרש.

אטלנטה הוקס (27-21) נגד גולדן סטייט ווריורס (24-21), 2:30:

מעשה בשני רכזים. אחד מגיע אחרי שניצח קבוצה לוהטת ואחד מגיעה אחרי שלא התקשה נגד קבוצה לא טובה.

בגזרה של אטלנטה מדובר במשחק חשוב מאחר שהיא על שלושה ניצחונות רצופים ושיקגו הלילה משחקת נגד סקרמנטו החזקה. אטלנטה משחקת נגד גולדן סטייט שהיא קבוצת חוץ לא טובה ומגיעה לבאק טו באק בחוץ. אתמול בלילה אטלנטה עשו עבודה נהדרת בהגנה כשניצלו את האיבודים של פיניקס כדי לעשות נקודות – 21 נקודות שאטלנטה יצרה מאיבודים מול 5 בלבד של הסאנס. הווריורס מאבדים 14.6 פעמים בממוצע במשחקי חוץ העונה, מקום 25 בליגה. המשחק הזה הוא בין שתי קבוצות ממש דומות, אפילו זהות, וזה היתרון של אטלנטה.

מבחינת הווריורס היתרון שלה על אטלנטה, מאחר שמדובר בשתי קבוצות שקולעות די אותו דבר ומשחקות באותו סגנון פחות או יותר (הווריורס עם קצת יותר הנעת כדור), הוא שאטלנטה קבוצת הגנה מהרעות בליגה, והיא נותנת לקבוצות לקלוע המון. זה יתרון עצום לווריורס שיש לה את: קרי, קליי, קומינגה (שרק אתמול בלילה קלע 29 והוא בתנופה), דריימונד כפליימייקר, וויגינס כפינישר, פוג'מסקי כפליימייקר וקלע. המון כלים התקפיים שיכולים לגרום להגנה הלא טובה של אטלנטה ליפול, לא בהכרח בשלב מוקדם אבל כן נגד היחידה השנייה.

אני מהמר על משחק קשה עם תוצאה גבוהה שיהיה קצת קשה לצפייה מבחינת הגנות – ווריורס ב-6.

שיקגו בולס (26-23) נגד סקרמנטו קינגס (19-28), 3:00:

שיקגו בתקופה סולידית אחרי שהיו במומנטום מצוין, 5-5 בעשרת המשחקים האחרונים, ממש באמצע הליגה מבחינת קליעה בתקופה הזאת ובאמת ממש ההגדרה לבינוניות. במה הם טובים? במה שהם היו טובים במומנטום בהם צברו, ההגנה שלהם עדיין טובה, קובי ווייט עדיין משחק נהדר כאופציה התקפית שנייה/שלישית, קבוצות פשוט למדו מה הם עושים והצליחו לעצור את זה. המשחקים של הבולס יכולים ללכת לכאן או לכאן, העניין הוא שהלילה הם פוגשים קבוצה שעדיין לא שיחקה נגדה העונה, והיא יכולה להפתיע אותה בשתי דרכים – או להיכנס לטבעת ולהוציא יותר פאולים (מה ששיקגו מתקשה בו), או לשמור הגנה רצחנית ולא לתת להתקפה של סקרמנטו להגיע לקליעות משלוש. אחת מההתאמות האלה יכולות לתת להם את הניצחון.

מבחינת סקרמנטו היא מגיעה קצת עצבנית שלא קיבלה נציג אולסטאר, והיא פשוט פירקה את קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (אמנם עם האליברטון מהספסל) וקלעה נגדם 133 נקודות בבית. הלילה, נגד קבוצה עם הגנת צבע פחות טובה בהרבה משל הפייסרס, יגיע דומאנטס סאבוניס שמוביל את הליגה בריבאונדים ואגב, שני ליוקיץ' (15) בטריפל דאבלים עם 13 כאלו. סקרמנטו היא הקבוצה מהמערב שקולעת הכי הרבה נקודות נגד קבוצות מהמזרח (124.4) ומוסרת הכי הרבה אסיסטים (30.1). בהגנה היא קצת מתקשה והיא חוטפת נגד הקבוצות מהמזרח 120.8 נקודות (שני מהסוף במערב רק אחרי הספרס), אבל הקינגס היא לא קבוצת הגנה בלאו הכי ולכן גם אם היא תחטוף את ה-120 האלה משיקגו, לא תהיה להם בעיה לקלוע 125.

אני מהמר על ניצחון של הקינגס במשחק צמוד ב-4 הפרש.

סן אנטוניו ספרס (39-10) נגד קליבלנד קאבלירס (16-30), 3:30:

הספרס, שהיו רחוקים סל אחד של זאיון מניצחון על ניו אורלינס, יפגשו קבוצה חזקה מאוד לבאק טו באק. הספרס, שקצת התפכחו מהרעיון של סוהאן כמוביל כדור, נראים עדיין לא טוב עם שלושה הפסדים די מבאסים ברצף. וומבניאמה וטרה ג'ונס כן שומרים על יציבות מסוימת אבל נראה שלספרס אין מה להציע נגד הקאבס שקיבלו במשחק האחרון גם את דריוס גארלנד ונראה שהם שועטים לעבר המקום השני במזרח.

באשר לקליבלנד, היה לה משחק מוזר משהו נגד דטרויט בבית כשהמשחק היה באופן מפתיע צמוד עד לדקות הסיום שם דטרויט די בעטה בדלי. משחק אחרי זה הם גם סיימו בחוץ בהפרש של 7 נגד הגריזליס, אמנם בלי מובלי אבל בכל זאת. נראה שהקאבס מצאו קצב מטורף עם מיטשל ואלן לבד והשילוב של גארלנד ומובלי חזרה עדיין לא מספיק זורם. למזלה של הקאבס היא מתמודדת נגד קבוצה באמת לא טובה, וזה אחלה של משחק בשבילה לחבר את החתיכות ואם צריך גם לתת מנוחה לג'ארט אלן שנמצא בספק למשחק (למרות שנגד וומבי עדיף שיהיו כמה שיותר שחקנים בצבע).

אני מהמר על משחק צמוד גם כאן ועל ניצחון של הקאבס ב-7 הפרש.

דאלאס מאבריקס (22-26) נגד מילווקי באקס (16-32), 3:30:

דאלאס, שמגיעה אחרי שלוקה וקיירי לא שיחקו נגד מינסוטה (וחטפה על זה בראש עם 34 הפרש), חוזרת הביתה כשלוקה ישחק אבל קיירי בספק.

מילווקי מגיעה אחרי שפורטלנד קלקלה ללילארד את החזרה הביתה והצליחה איכשהו לנצח את הבאקס ולמנוע מלילארד להיות איכשהו אפקטיבי.

דאלאס בתקופה די סבירה כשהיא מתנדנדת בין משחקים בהם לוקה משחק נהדר ולצידו גם החמישייה יחד עם לייבלי וג'וש גרין, לבין משחקים בהם רק הוא מופיע ולא מעבר. גם היא, כמו שיקגו שהוזכרה כבר, בינונית להחריד, רק שלדאלאס יש שחקן שיכול לשנות את כל התמונה. מול ההגנה של הבאקס, שנראית מזעזע העונה בגזרת הגארדים, לוקה יוכל להתפוצץ. עניין שיכול להשפיע על התוצאה הוא שלוקה זורק פחות לשלוש במשחקי בית. לוקה העונה בבית: מאזן 10-11, 9.7 זריקות לשלוש, 35.5%. לוקה העונה בחוץ: מאזן 7-12, 11.1 זריקות לשלוש, 39.9%. מצד שני, במשחקי חוץ לוקה מוסר 8.8 אסיסטים ובמשחקי בית הוא מוסר 10.2. למה זה משנה? כי מבחינת משחק שלם, דונצ'יץ' יותר מועיל לקבוצה במשחקי בית. מבחינת סטטיסטיקה אישית, הוא יותר טוב במשחקי חוץ. כדי לנצח את מילווקי – הוא יצטרך להיות באותו קו של אזור ה-10 אסיסטים ולקוות שהקבוצה שלו גם תוכל לקלוע בצורה אפקטיבית.

הבאקס עדיין בלי ניצחון בעידן דוק ריברס, ההתקפה נראית אותו דבר, ההגנה נראית אותו דבר (אולי אפילו גרועה יותר), ובקצב הזה עד הפלייאוף אנחנו נראה משחקים של 3/13 לשלוש של לילארד הרבה יותר ממה שראינו עד עכשיו. אין לריברס טביעת אצבע של מאמן, וזה קריטי בקבוצה שלא הייתה לה כזאת גם לפני כן. עם כמה שיאניס הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, וגם אם הוא יעמיד שורה סטטיסטית של 27-14-11, זה לא יעזור אם ההגנה עדיין רעה, ההתקפה פשוטה על גבול הצפויה ובנקודות הקטנות מילווקי לא מובילה כמעט על אף קבוצה בצמרת הליגה. כרגע הבאקס עדיין במקום השני, אבל הפסד היום וניצחון של קליבלנד והניקס יבעט אותה למקום הרביעי.

אני מהמר על שואו של דאלאס וניצחון מרשים ב-13 הפרש.

ניו יורק ניקס (17-32) נגד לוס אנג'לס לייקרס (25-25), 3:30:

כרגע, נראה שאף קבוצה לא מסוגלת לעצור את הניקס. הם ברצף של 9 ניצחונות ובמאזן 2-12 מאז הטרייד על אננובי. הם בלתי חדירים בהגנה, בהתקפה ברנסון מוביל את הסיפור בצורה נהדרת ודיוונצ'נזו ממשחק למשחק מראה יכולות של מה שקיוו שיהיה במילווקי. הבעיה? רנדל נפצע, והאולסטאר הטרי לא ישחק נגד הלייקרס שהיא קבוצה פיזית באופן ממשי. זה עלוי לעלות לניקס בקטיעת הרצף כי רנדל מעבר לפיזיות שלו הוא גם ריבאונדר נהדר וגם מסיים מצוין בטבעת. הניקס יצטרכו לקבל משחק נהדר מג'וש הארט בגזרה ההגנתית, ובהתקפה ללכת על ברנסון ואו-ג'י בעיקר לקליעות מבחוץ כי הלייקרס קבוצת הגנה רעה ביציאה לשלשות.

מבחינת הלייקרס הם מגיעים אחרי אופוריה כי הצליחו לנצח את היריבה המרה, בביתה, בלי לברון ודיוויס. אוסטין ריבס נראה בכושר אדיר מבחינת קליעה, וגם דיאנג'לו ראסל, שקצת ירד ביכולת, מצא את החיבור שלו עם הגארד. לברון ודיוויס כנראה חוזרים הלילה והמשחק הזה רשום על אנתוני דיוויס. לניקס, עם כמה שיש לה הגנה נהדרת, אין את רנדל בצבע. והרטנשטיין עם כל היכולת האדירה שלו, לא יוכל להתמודד עם שחקן שהוא גם חזק ממנו, גם קולע מחצי מרחק, גם מאיים מבחוץ וגם עושה חיים קשים בהגנה. הלייקרס קצת יתקשו בקליעה כי מדובר במשחק בגארדן אבל עדיין, בחמשת המשחקים האחרונים הם ראשונים בליגה בנקודות למשחק, וזה יהיה משמעותי כי הניקס בעיקר טובים בהגנה.

אני מהמר על הפתעה ועל ניצחון של הלייקרס ב-11 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

    1. קיירי מזמן מבולבל בין המכה של הכדורסל למכה של הקובייה השחורה. האיש ישחק כשהגאולה המוסלמית תגיע והאבנים יגידו למוסלמי "איש יקר יש יהודי מאחוריי".

      בעבור הפוטנציאל של דונציץ' יש להיפטר ממנו במהרה בטריילר, שומר נפשו וקבוצתו ירחק.

  1. אם השופטים לא יגיעו במוד חילוץ המלך הניקס ינגבו איתם את הפרקט אבל יש לי הרגשה הפרשים באפור באים היום אול אין כל כל היכולות מערכת מעיל הרוח, מנטריית הגשם, הגנת המלך וכו המלך בלי מרפקים ושיפוט מנטרל אמור לסבול היום

    1. חחחח המלך מוכן לסשן שאגות על טיבס. ברונסון עדיין לא בכיר מספיק כדי להתחרות מול המלך הרמטכ"ל ולקבל את היכולות של הwaaw system.

  2. אגב אתמול נכתב שווש לא יכולה לנצח כשפול זורק 2-14.

    בעיניי וושינגטון לא יכולה לנצח כשפול על המגרש, בצד שלהם, ומהצד השני עומדת קבוצה ראויה

  3. פילי עם הצגה של מקסי
    אטלנטה מפתיעה את גולדן
    סקרמנטו שזה שאין להם נציג או שניים באולסטאר זה עוול כי הם הרבה יותר טובים מזקני המערב שקיבלו את הכבוד די על כלום ועל כן פוקס וסאבוניס ינגבו את שיקגו
    הספרס יפתיעו את הקאבס ואותנו
    דאלאס ימשיכו את הכניסה המזעזעת של ריברס לתפקיד
    הניקס פשוט במוד טוב מכדי להפסיד לליקרס שהם יום כן יום לא

    אחלה פריוויו, תודה רבה

    1. לדאלאס לא היתה ברירה אחרת
      מאשר ריברס מבחינה מסחרית .
      אם אתה מפטר את המאמן כי הוא הורס את המערכת אתה צריך מראית.עיין של הכל בסדר.
      מרים אדלסון החסרת.מושג תומכת גם בביבי .
      למה אתם מצפים כי באמריקה תנהג אחרת.?

  4. המלך.הוא מלך הצעדות.
    בלוף לכל דבר ועניין .
    ועם רגליים עייפות.וברכיים בעיתיות.
    אך אם המלך ינצח בניו יורק אז הוא יוכיח אופי,מה שלא ראיתי אצלו אף פעם .
    נראה מה יהיה.

  5. מן הראוי לשנותאת הכותרת :
    ליל הבלופים הגדול:
    לטקה שפעם היה פוטנציאל לשחקן גדול מול בלוף הקבוצה של מילווקי.
    אם באמת רוצים להפיק אירוע מהמפגש הזה אז צריך לתת לרביעית הבלופרים:
    יאניס ריברס לוקה קיד ערימת שעונים מזויפים לכל אחד :
    הצמד שימכור הכי הרבה יוכרז כמנצח .
    כדורסל אין כאן בלאו הכי ,אז תנו
    לצופים תהנות ממשהו מסוג אחר .

  6. לברון ג'יימס סיפר שהוא שקל להצטרף לניקס.
    איזה דוחה היצור הזה. אמין כמו נוד ברוח.
    מניפולציות בכל מילה.
    הלייקרז הזויים.
    הייתי מעיף אותו עם הגבון בטרייד הרגע תמורת שחקנים\בחירות.
    לפני שיפוג תוקפו.
    שיקגו עשויים להיאלץ להוסיף נכסים לזאק לאבין על מנת להעבירו בטרייד. במקרה כזה יתכן שדטרויט תקלוט אותו. על פי NBC שיקגו🤣🤣🤣
    ניהול של קומדיה של טעויות, כבר שנים.

  7. דריימונד גרין: "אני חייב להיות שם עבור הווריירס בשביל להציל את העונה."
    אני שומע מוסיקה של הנוקמים וסופר הירו חחחחחחחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט