פריוויו לחמישה משחקים בסתם עוד יום ראשון / פתיבר

השבוע יהלי מגדיל את הידע האנושי בתזה שלו אז השבוע אני לבד על הפריוויו מה שכמובן מוביל להתפזרות והדרדרות ערכית. היום הוא ה28.1, יום שעל הנייר אין בו משהו מיוחד. הוא לא חג או סוף או התחלה של משהו, מפתה להגיד שמדובר בסתם עוד יום ראשון. אולם ההיסטוריה האנושית לא צעירה כשהייתה, ומסתבר שכל יום הוא עולם ומלואו ואין יום שלא קרו בו דברים מעניינים. הפריוויו היום יוקדש לחגוג את ה28.1, סתם עוד יום ראשון. יאללה לעסק

21:00 – דטרויט פיסטונס (40-5) מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-32):

ב28.1.1963 נרשם בבריטניה פטנט על משחק ששינה את העולם, LEGO. לבני משחק שהניחו אחד על השני וחיברו אחד לשני קיימים משחר ההיסטוריה, אבל החידוש של לבני המשחק LEGO, שעליו גם אולה קירק כריסטיאנסן רשם את הפטנט שלו הוא המגרעות והבליטות בראש הלבנים, שמאפשרים הרכבה יציבה של לבנה אחת לשנייה אבל הרכבה שניתנת גם לפירוק. השינוי הקטן יחסית הזה אפשר לדורות של חובבי לגו, לייצר פרוייקטים בלתי נתפסים במימדים כבירים, ומצד שני לשחקן פשוט לבנות כל פעם מחדש יצירה אחרת מהלבנים שקיימות אצלו.

OKC היא דוגמה ומופת ללגו. קבוצה שנבנתה לבנה אחר לבנה, דורט שנמצא עם הקבוצה כבר דורוט, שיי שהגיע בטרייד מהקליפרס וגדל כמנהיג בחממה של OKC, גידי שהתווסף לפני שלוש שנים והווילאמסים ואחרון חביב צ'אט. רק העונה אנחנו מתחילים לראות מבעד ללבנים איזה פרוייקט מדהים מתגבש לו באוקלהומה, כשלמרות שהם אחת הקבוצות הצעירות בליגה, אוקלהומה תקעה יתד בצמרת המערב ותסיים בסבירות מאוד גבוה באחד משלושת המקומות הראשונים. לצד זה, אוקלהומה היא אחת הקבוצות הגמישות בליגה, עם רשימת בחירות לא נגמרת בשנים הקרובות והרבה מקום מתחת לתקרה. יש מצב שלשנות ולערבב את הרכב הלבנים של הקבוצה יוכל להוביל אותם אפילו להצלחה יותר גבוה

אחרי הרבה שנים שדטריוט לא אהבה את הקבוצה שהיא בנתה, היא החליטה לפרק הכל ולהתחיל לבנות מחדש. וזה נכון שכבר חמש שנים זה נראה רע מאוד והקבוצה פשוט לא מצליחה להתרומם (מעל ה30% הצלחה), אבל העונה הם שברו את כל השיאים והם בדרך הבטוחה להיות אחת הקבוצות הגרועות בהיסטוריה של הליגה. אולי בדומה ליוסטון של השנה, שווה לה להחליף כמה מהלבנים הצעירות שלהם בוטרנים, יאפשר להם לייצר קבוצה עם בסיס יותר יציב, לצעירים שלהם לפתח מנטליות יותר מנצחת וכך לממש את הכישרון שלהם יותר טוב.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים לראות קבוצה אחת מפרקת אחרת כמו לגו

דו"ח מצב: באוקלהומה טרי מאן בחוץ, מונטה מוריס וקייד בספק

הימור: אוקלהומה ב25

22:30 -אינדיאנה פייסרס (21-26) מול ממפיס גריזליז (27-18):

אחד הנושאים הלוהטים בבחירות הקרובות בארה"ב הוא נושא ההפלות. הנושא מאז ומעולם מהווה סוגייה פוליטית מרכזית במעצמת העל המערבית, כשבניגוד לסטנדרט המערבי שבגדול מאפשר הפלות, בארה"ב המצב יותר מורכב ובכל מדינה דעת הקהל בנושא היא אחרת. מעטים יודעים שהמובילה של הסטנדרט הזה היא לא אחרת מאשר איסלנד, מדינת האי הפצפונה בצפון האוקיינוס האטלנטי. ב28.1.1935 עברה ההחלטה שמאפשרת הפלה מלאכותית גם בעקבות רצון האישה ולא רק כתוצאה מאונס.

גם עבור אידיאנה בשורה של קידמה הגיעה מהצפון הרחוק, כשממש לא מזמן הם הצליחו להנחית את פסקאל סיאקאם הפורוורד האתלטי הקמרוני. למרות מאזן נצחנות לא מרשים במיוחד בתקופתו הקצרה באינדיאנה, נראה שסיאקאם משתלב טוב במשחק המהיר וההתקפי של הפייסרס, כששתי נצחונות רצופים במשחקים האחרונים על פיניקס ופילדפיה מציתים את הדמיון של אוהדי הפייסרס לקראת הקיץ.

למרות שהייתם חושבים שממפיס היו מעדיפים לעשות הפלה לעונה הזאת, למזער הפסדים, להתפשר על איזה בחירה גבוה ולהפסיד כמו שיותר, רוח הGRIT&GRIND מונעת מהקבוצה לנהוג ברציונליות כשמשום מה בלי שני הכוכבים המובילים שלהם הם ניצחו שלושה משחקים ברציפות כשטריפל J וטריפל G איכשהו מחזיקים את הראש של הקבוצה מעל המים ואולי איכשהו הם עוד ימצאו את עצמם בפלייאין

המלצת צפייה עבור: אנשים שרוצים לראות משחק מוקדם ולא אכפת להם להתפשר על האיכות

דו"ח מצב: בממפיס יותר פצועים ממשחקים: אדאמס,קלארק,ג'ה,ביין,סמארט,לארביה,קנארד ואיך לא דריק רוז בחוץ. אצל הפייסרס ג'יילן סמית' בספק והאליברטון בחוץ

הימור: פייסרס ב15

1:00 -אורלנדו מג'יק (22-23) מול פיניקס סאנס (19-26):

ב28.1.1793 הוכרז לואי ה17 כמלך צרפת. לואי ה17 זו דוגמה מצויינת לחשיבות של טיימינג. אם הוא היה נולד כיורש העצר הצרפתי בכל תקופה אחרת אלף שנה אחורה, הוא ככל הנראה היה חי חיים של שפע לא יתואר. לרוע מזלו הוא נולד כבנו של לואי ה16, והוכתר למלך צרפת בעודו בן 8 בעיצומה של המהפכה הצרפתית המדממת. על כן את שתי שנות מלכותו הוא בילה במאסר הרפובליקאים הצרפתים עד שמת משחפת בטרם עת כשהוא בן 10.

אני תוהה אם בראדלי ביל היה מעדיף להישאר מלך בעיני עצמו בכלא המכונה וושיגנטון וויזארדס, גם אם ההשפעה שלו היא שולית כמעט כמו של לואי ה16, במקום לצאת מהכלא למדבריות של אריזונה ולהתבזות בקבוצה עם שאיפות. העונה ביל קולע 17.8 ומשחק 32.6 דקות למשחק, שניהם נתוני שפל מאז עונת 2015-2016, ולמרות התקופה הטובה יחסית שחווים הסאנס, הם רחוקים מלהיות אימת הליגה שהם ציפו בעקבות התרכזות הכוכבים שלהם.

אורלנדו גילו שמסוכן לקשור כתרים לקבוצה צעירה, שכקולקטיב הם נתקלים בקיר אמצע העונה. ממאבקים על ביתיות בפלייאוף ומקום של כבוד בבטן המזרחית החזקה הם הפסידו לפאקינג ממפיס עם חמישה שחקנים והדרדרו למאבקי הפלייאין עם שיקגו (וגם מיאמי שנראים ממש לא טוב, אולי יש עכברת במים של פלורידה?)

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים הפכים, הפעם הפוך מהפעם האחרונה שסיקרתי משחק בין הקבוצות

דו"ח מצב: באורלנדו רק גארי האריס בחוץ,בפיניקס יאלצו להתמודד בלי בול בול ודמיאן לי. נורוקיץ' וביל בספק

הימור: אני חושב שפיניקס יבואו כועסים אחרי שהתצוגת קליעה של בוקר התבזבזה בהפסד, פיניקס ב18

1:00 -אטלנטה הוקס (27-18) מול טורונטו ראפטורס (29-16):

בסוף 1918 התרחשה באירופה מלחמה שבה נהרגו יותר אנשים מכלל מלחמות ישראל ופעולות האיבה. לא לא אני לא מדבר על מלחמת העולם הראשונה, אלא על מלחמת האזרחים הפינית. כן גם הסקנדינביים המתוקים האלו נלחמו פעם. המלחמה פרצה על רקע פערים אידיאולוגים בין הפינים הקומוניסטים (האדומים) שהיו בעיקר ילדים עם חזון,לפינים הבורגנים שהיו חיילים ועשירים (הלבנים). האדומים הפתיעו את הלבנים וכבשו את דרום המדינה ואת הלסינקי ולקח ללבנים שלושה שבועות להתארגן על עצמם, לבקש עזרה מאחיהם הגרמנים הבורגנים ולקרוע לאדומים את הצורה. 37,000 פינים נהרגו בתהליך. מה מוסר ההשכל אתם שואלים?, יש אירועים נוראיים שהתרחשו לא כזה מזמן מתחת לאף שלנו, לא שינו מהותית את דפי ההיסטוריה ואנשים לא שמעו עליהם מעולם.

גם היום יתרחש אירוע די נורא בדמות משחק של ההוקס מול הראפטורס שיעלם מעל דפי ההיסטוריה בלי להשאיר חותם ואנשים לא ישמעו עליו לעולם אלא עם טריי יאנג יחליט שהוא מקנא בצ'ילבה וימטיר איזה 81 נקודות על הראש של הקנדים א-לה קובי.

המלצת צפייה עבור: אוהדי הצבע אדום

דו"ח מצב: אצל הראפטורס קוויקלי ופולטל בחוץ, אצל אטלנטה האנטר ופרננדו

הימור: הוקס ב8

2:00 -פורטלנד טרייל בלייזרס (32-13) מול שיקגו בולס (25-21):

משימה בחלל היא עניין מסובך. מילארדי דולרים ומאות של מהנדסים, פיזיקאים, פסיכולוגים,תזונאים וכימאים לקחו חלק בפרוייקט החלל האמריקאי שמהווה עד היום את אחת מההישגים המרשימים ביותר של המין האנושי. מבין סוגי המשלחות השונות, מעבורת חלל זה הסוג המסובך ביותר, לייצר כלי תחבורה שמאפשר לקחת אנשים לחלל, להחזיר אותם, ואז לעשות את זה שוב פעם? ועוד לפני האינטרנט?. כדי שהפרוייקט הזה יעבוד נדרשו שנות תכנון רבות. אממא, לפעמים לא משנה כמה אתה מתכנן ומנסה ופועל, בסופו של דבר, יש תוכניות שפשוט מתפוצצות לך בפנים, תרתי משמע. ב28.1.1986, במשימתה העשירית!, התפוצצה מעבורת החלל צ'אלנג'ר 73 שניות אחרי המראתה.

אמנם לבנות כדורסל זה לא מדע טילים, ולא דורש את התכנון והדיוק של מעבורת חלל, אבל כן מדובר באופרציה מורכבת שמושקע בה המון כסף ועל מנת להצליח היא דורשת תכנון בין תפקידנים ושקלול של הרבה גורמים. הערב יפגשו שתי קבוצות שהתכנון הזה התפוצץ להם בפנים.

שיקגו ניסתה לבנות קבוצת כוכבים UNDERATED, כשלכוכב שלה זאק לווין ולסגל המסייע המעניין שלו שגם הכיל מרקאנן אחד שאבותיו שרדו את מלחמת האזרחים, הם הצמידו את לונזו בול, דמאר דרוזן והביאו בטרייד את ווצ', היוקיץ' של דיסני. לונזו נפצע, דמאר וזאק התחרו ראש בראש בקרב הקלוריות הריקות, ווצ'ביץ' נראה כמו צל של עצמו. פיצוץ, לא במובן החיובי. היום למרות תקופה יחסית סבירה וקובי וויט שנותן מיני עונת פריצה, המצב לא נראה מזהיר בשיקגו

פורטנלד ניסתה לבנות קונטנדרית סביב הכוכב הנאמן ביותר בעת המודרנית דמיאן לילארד. הם ניסו את זה באמצעות בחירת גארדים מוכשרים נוספים שלא שומרים (מקונול, סיימנס), אוברפיי לסמול פרוורדים בינוניים (סורי גראנט), בחירה לא להאריך חוזה לאלדריג' שהשלים את לילארד מעולה והבאת סנטרים פציעים (נורוקיץ' כפרה). באופן צפוי זה התפוצץ, ואת המחיר במאזן פורטלנד משלמים היום.

המלצת צפייה עבור: אנשים שיראו את המשחק בלייב

דו"ח מצב: אצל שיקגו פטריק וויליאמס, לוין, קרייג ואיך לא, לונזו בחוץ. אצל פורטלנד רוברט וויליאמס השלישי ושיידן שארפ בחוץ בנוהל כשהנדרסון, סיימנס, גראנט וברוגדון בספק

הימור: שיקגו ב10

Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהלי אולמר
Editor
3 months ago

פריוויו מופלא פתיבר.
מגוון, כתוב בצורה מדהימה, שנון ועם משחקי מילים נהדרים.
תודה רבה על החיפוי שנעשה כל כך טוב עד שהדיירים לא יודעים שהיה חור בקיר.

השומר
השומר
3 months ago

תודה פתיבר, מעולה ממש.
הסגנון מזכיר לי את הקדימונים הזכורים לטוב של יאיר זעפרני במוצ"ש.

Berch
3 months ago
Reply to  השומר

נכון… גם לי. ממש ברמה
😊

האווי לאסוף
האווי לאסוף
3 months ago

טיסת הסולו עברה בהצלחה מופתית, פתיבר. פריוויו מושקע ומהנה.
תודה רבה פתיבר

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

תודה רבה, חבל שאין משחק שמתחיל בחמש וחצי בבוקר.

NFS
NFS
3 months ago

פריוויו פשוט נהדר החל מהרעיון המקורי ועד הביצוע המצויין. תודה רבה פתיבר (אל תעלב אבל בדיוק טבלתי שניים כמוך – מוצמדים ביחד כמובן – בתוך תה צ'אי).

מנחם לס
Admin
3 months ago

אהבתי את "המלצות הציפייה". מעולה

NBA בדם
Editor
3 months ago

תודה רבה על הפריוויו המושקע.🫠

jefffoster10
Editor
3 months ago

פשוט תענוג

Berch
3 months ago

תענוג פתיבר
בתור חולה היסטוריה הפרוויו שלך בא לי בול (לא לונזו ולא בול)
תודה גדולה
🙏

John
3 months ago

כתוב נהדר! תודה. יום משחקים נחמד בכך ששום משחק לא מרגיש בעל משקל כבד.

עמיחי קטן
Admin
3 months ago

תודה פתיבר. פריוויו נהדר ומהנה לקריאה.
אני אלך על אוקלהומה, אינדיאנה, פיניקס, טורונטו ושיקגו

הגופיה של יואינג
הגופיה של יואינג
3 months ago

פריוויו מופלא לערב הרבה פחות.
כל הכבוד מיסטר בר

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

אנשים שאוהבים לראות קבוצה אחת מפרקת אחרת כמו לגו,
גאון👍🤣👍
היום יתרחש אירוע די נורא בדמות משחק של ההוקס מול הראפטורס שיעלם מעל דפי ההיסטוריה בלי להשאיר חותם ואנשים לא ישמעו עליו לעולם אלא עם טריי יאנג יחליט שהוא מקנא בצ'ילבה וימטיר איזה 81 נקודות על הראש של הקנדים א-לה קובי.
חחחחחחחחח
יהלי,תודה,
מאוד נהניתי לקרא פי 100 מלראות

יהלי אולמר
Editor
3 months ago

רב תודות ידידי, אך התודות מגיעות לפתיבר. אני רק קראתי בהשתאות.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

חחחחח
תודה פתיבר

asaf
3 months ago

תודה פתיבר הוצאת פריוויו נהדר ללילה די שומם.
לילה להתמקד בגמרים האזוריים בפוטבול ולהציץ
באורלנדו- פיניקס תוך כדי.

golan
golan
3 months ago

מעולה פתיבר.
יש פה פניני לשון שאפשר לשחק איתן כמו לגו להתאים לקבוצות שונות.
חבל שהמשחקים לא מתעלים לרמת הפריוויו

עגל
עגל
3 months ago

תודה זעפרני על עוד פריוויו מופתי ומושקע.
לא ידעתי על מלחמת האזרחים הפינית, שברת לי תדמית של עם שלם.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
3 months ago

הכנתי סחלב על האש , אמרתי לעצמי נקרא בינתיים את הקדימון של פתי בר.
אחרי כמה שורות סגרתי את הגז.ושקעתי בקדימון מופלא.
יש רק בעיה אחת הסקירה הרבה יותר מעניינת מהמשחקים.
לצפות בדטרויט זה כמו לצפות בלגו של תינוק בן שנה.
פורטלנד – שיקגו נופל בשעה 2 בלילה.השעה הכי גרועה לשמירה בצבא.צריך ממש להחזיק מעמד במשחק כזה.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
3 months ago

אוק לא לגו מושלם.היא עמוק בתחתית בריבאונד.השאלה לא איזה מקום תתפוס בליגה הרגילה.השאלה איך יתפקדו בפלייאוף אם הם פוגשים את דנוור, מיניסוטה,לייקרס, סקרמנטו.
לגבי ביל , אני די מתפלא על מה שכתבת עליו, מאז שהגיע פניקס בשיפור.לדעתי הוא ממש לא מתגעגע לוושינגטון.שחקן אמיתי תמיד יעדיף קבוצה שמנסה להתחרות ולהתמודד.
באורלנדו הוכח עד כמה ווגנר היה חסר. הנפגע העיקרי סאגס שנסוג בהעדרות של ווגנר. פולץ קצת חלוד,אבל שווה להריץ אותו.בלאק לא ברמה לקבוצה שרוצה להתחרות.

NFS
NFS
3 months ago

מה זה, דטרויט מנקנקים את הת'אנדר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 months ago
Reply to  NFS

זהו, הם התחברו. עד עכשיו עשו כאילו אין שם כלום אבל זה היה רק העמדת פנים בשביל להאדיר את ההישג.
למעשה הם עשו ועושים הכל נכון.
מעכשיו זה רק נצחונות עד הנצחון בגמר

NFS
NFS
3 months ago

(שוגר) דדי?

IDO
IDO
3 months ago

פנטסטי. מעניין . לא ארוך מידי. ברמה הכי גבוהה שאפשר

האווי לאסוף
האווי לאסוף
3 months ago

שמישהו יגיד לאינדיאנה שטורניר אמצע העונה נגמר, אפשר להיפטר מהמגרש הכעור. ברגע הראשון הייתי בטוח שהצילום בשחור לבן, עד שראיתי את השליכטה הצהובה בצדדים.
בדרך כלל דרושה תקופת זמן ארוכה על מנת שנבין באמת כמה אופנה ועיצוב בתקופה מסוימת היו מכוערים (כן שנות השמונים, את עם הכריות בכתפיים, אנחנו מדברים עלייך), אבל במקרה הזה הכיעור מכה בך בפנים כמו רון ארטסט

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

אויי פאולו פאולו, לו היית דיר אל בא-לך?
כמה שטויות אורלנדו עושים בדקה אחת בלי שהמאמן לוקח פס"ז…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

מבחינתי, הזרוקר הפך להיות השחקן הטמא ביותר באין BA
פשוט לא ייאמן איך הוא כל הזמן זורק ראש ועושה הצגות. כמעט כל פעם שהכדור בידיו.
זה אוויל משריש!

אשך טמיר המקורי

הלו תן כבוד לאמביד, ה-MVP של הטומאה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

טוב, הזרוקר הוא הסגן של הטמביד

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

זרוקר לא בא לעבודה, זרוקר לא בא לעבודה
זרוקר זרוקר לא בא!

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

פאולו והוואגנרים מזרבבים את הזרוקר…
זו לא שם של להקה מסוף שנות השישים.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

פאולו והוואגנרים דרסו את זרוקר קאפקייק ודביל.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

בוקר זח ידוקי.
אתה מאזו מקצועי.
גם אם היית משלם לי, לא מוכן להביט על חבורת הריקבון של פיניקס.
טנש ודה שוט ברקע עפים מהצוק?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

בסלע קיומנו

אשך טמיר המקורי

פריוויו מופלא!
באמת מזכיר את זעפרני, ולדעתי עולה עליו.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

זעפרני לנצח
זעפני זה דרדס

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

שיקאגו נותנים פייט ללא חוזה מקסימום…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

עוד לא החלטתי אם קארוסו זה גאנר או נגר, בינתיים גנגר

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

קובי ווייט זורק פריזורה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

קארוסו אחלה שחקן נשמה שכל קבוצה רוצה,פייטר עם כישרון מוגבל.
השלייקרז ויתרו עליו מקמצנות חחחחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מצערף למחמאות פריוויו מהסרטים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

ממש תענוג תודה רבה פתיבר