שיא השיאים: סיכום מחזור הדיוויז'ינל בפלייאוף ה-NFL/ שחר דלאל

1. השבוע קיבלנו את אחד המשחקים הגדולים שראינו בשנים האחרונות, ששבר את כל שיאי הצפייה של הליגה, כאשר המתמודדות היו שוב קנזס סיטי ובאפלו. לראשונה בקריירה פטריק מהומס יצא למשחק חוץ בפלייאוף והוכיח שגם בעונה "לא טובה" של הקבוצה, הוא בדרך כלל שובר השוויון במשחקים צמודים.

למרות עונה "קשה" בהתקפה, ראינו השנה את הצ'יפס מצליחים סוף סוף להעמיד הגנה מובילה שמסייעת להתקפה ולא להיפך (תחשבו על הסופרבול הראשון של מהומס), והיא זאת שבסופו של דבר החזיקה את המשחק צמוד, למרות שההתקפה לא הצליחה לגמור את הסיפור במחצית השניה למרות אין ספור טעויות של הבילס. צפוי לנו קרב מרתק השבוע מול בולטימור.

2. למרות שראינו את הצ'יפס עמוק לתוך הפלייאוף בשנים האחרונות, הנתון הזה תפס אותי לא מוכן:

3. אגב, לכל האנשים שרוצים לראות את קנזס סיטי מודחים רק בגלל טיילור סוויפט, תזכרו מה יכולה להיות האלטרנטיבה…

4. בצד השני ראינו את באפלו חיה שוב את הסיוטים שלה, כאשר עוד בועט שלה פספס בעיטה מכרעת ברגע האמת. עם זאת, הם הצליחו להוכיח שוב כמה הקהילה שהם יצרו סביב "הבילס מאפיה" היא כ"כ חריגה בנוף האמריקאי. אין ספק שמגיעה לקהילה הזאת אליפות.

5. המשחק הגדול השני של השבוע היה בסנטה קלרה. המשחק עצמו הזכיר לי קרב איגרוף בין שני מתאגרפים (שנאהן ולאפלור) שמכירים טוב מידי אחד את השני והם מתקשים למצוא את הפרצה כדי להנחית מהלומה מכרעת. במשחקים כאלה, בהם למאמנים יש פחות יכול לבוא לידי ביטוי, מה שמנצח את המשחק הם מהלכים גדולים של שחקנים שחקנים גדולים. איזה כיף זה פלייאוף!

6. אנחנו כבר בנקודה השישית ורק עכשיו הגענו למועמדת המובילה לזכיה בסופרבול, אולי כי הם פשוט טובים מידי… למרות שהם כבר זכו בשתי אליפויות מאז הגיעו לבולטימור, הרייבנס מעולם לא אירחו את גמר ה-AFC ועם הקהל הנהדר שלה אין ספק שתהיה אווירה מחשמלת. האם בסיום ג'ון הארבו יירקוד שוב?

7. הקבוצה הרביעית בחצאי הגמר היא דטרויט, שנתנו לה את הבמה בשבוע שבעבר. הפעם הם יתארחו אצל סן פרנסיסקו וינסו לעשות משהו שהם לא עשו בעבר. הם רק מקווים שהזכרונות מימי המשחק של דן קמפבל לא יחזרו על עצמם:

8. אפרופו הליונס, בשנים האחרונות הליגה עשתה הרבה כדי לתת למאמנים סיכוי שווה בראיונות העבודה, מה שהפך את הנוהג של ההודעות על מינויים סטייל השוק החופשי מיד לאחר סיום העונה למחזה רחוק. אם יש עוד צעד שצריך לקחת הוא האיסור על ראיונות של מאמנים שעדיין נמצאים בפלייאוף וקביעת תאריך שרק ממנו אפשר להחתים את המאמנים. אחרת מקרים כאלה יחזרו ביתר שאת בשנים הבאות:

9. לפני כמה שבועות כתבתי שהאפשרות היחידה בה ה-NFL יחליטו לפתור את בעיית השיפוט שלהם תגיע בזכות השותפות שלהם עם סוכניות ההימורים. כנראה שהיום הזה קרוב מתמיד (וכן, ברור לכולם למה הוא שובץ):

10. לפעמים אנחנו שוכחים שהגלדיאטורים שמופיעים כל שבוע על המסך שלנו הם גם אנשים בשר ודם. איזה כיף לראות את הסרטון הזה:

*

אם חשבתם שהיום המצב של הליגה עם ההימורים הוא בעייתי, כנראה שהרכישה הצפויה של ערוץ ה-NFL ע"י ESPN עשויה לסבך את העניינים עוד יותר:

*

כמה גרוע היה סיום העונה של האיגלס? הם גרמו לבחור הזה לפרוש (נקווה שהפינה הזאת תמשיך):

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. חחח איזה עצבים של קמפבל, הוויד רסיבר שעובר לידו ממש בשוק ורק ג'רמי שוקי הילדון לא מתרגש. זה עוד לפני שמגיעה הקריסה המלאה…רחמים על שאר הציוד.
    מה שכן זה אחד המשחקים הגדולים.

  2. מצוין שחר
    .
    באופן אישי חולה על הסרטונים אבל הציוצים מלאי החשיבות העצמית של הסטטיסטיקות.. פחות (לא אומר שתוריד פשוט משתף את דעתי כמה זה cringe)

      1. בד"כ זה מגיע עם סנטימנט של "תראו את הסטטיסטיקה הזו!!" שוואלה כל דבר אפשר למצוא כל שבוע
        .
        כנראה זה רק אני, הביקורת היא עליהם לא על הבחירות של שחר

  3. מעניין מאוד, תודה רבה.
    משחקים מעולים ורמה גבוהה של אימון, מרגיש לי שרייבנס צ'יפס זה הגמר האמיתי

    וגם- ג'ון הארבו נתן טד לאסו שם ((:

  4. תודה רבה, מצוין
    הקטע עם דן קמפבל מעולה
    רואים איך כולם מסתכלים הצידה במבוכה, רק לא להסתבך איתו
    .
    האמת שלא זכרתי שהוא היה שחקן. קצת מפתיע האחוז הגבוה של השחקנים הלא קווטרבקים שנעשים מאמנים. היית חושב שקווטרבקים יהיו המאמנים הטובים ביותר אבל נראה לי שאלה דווקא הטייט אנדס (קמפבל, דיטקה) או הליינבקרים (ורייבל), שחר, הנה לך נושא לטור לעונת המלפפונים הארוכה הממשמשת ובאה עלינו לא עלינו

    1. …Those who can't do teach
      .
      וברצינות, פעם לארי בירד הסביר שמאמנים שהיו שחקנים גדולים (צ"ל כוכבים) לא מצליחים לעשות אץ המעבר כי הדיסוננס בין מה שהשחקנים שלהם עושים לבין מה שהם היו מסוגלים גדול מידי.

  5. עכשיו אני מבין למה קמבל מצליח כמאמן, כשהוא כועס אף אחד לא מתעסק איתו…
    כמובן ששום דבר לא מובטח, אבל אני לא רואה אף קבוצה שמצליחה לעצור את הרייבנס, ולצערי הם ינצחו (שוב) בסופרבול את הקבוצה "שלי".

  6. יש 2 קבוצות שאני אוהד בליגה הזו ושתיהן קשורות לעונה הראשונה בה גיליתי את הNFL. גרתי במינסוטה בשנת 2000 ושם התחלתי לצפות במשחקים ונעשיתי אוהד של הוייקינגס. בסוף אותה עונה הסופרבול היה בולטימור נגד הג'איינטס. מכיוון שלא ידעתי כלום על אף אחת מהקבוצות, החלטתי לאהוד את מי שרוב הפרשנים חשבו שתפסיד, את בולטימור. באותה עונה הייתה להם הגנה היסטורית (עד היום היא נחשבת היסטורית) בהובלת ריי לואיס הצעיר. לק"ב שלהם קראו טרנט דילפר, רק שתבינו שההתקפה שלהם הייתה בינונית במקרה הטוב (עובדה מעניינת, לטייט-אנד שלהם קראו שנון שארפ) בולטימור קרעו לג'איינטס את הצורה בסופרבול ההוא, גם ההגנה נתנה משחק מדהים אבל גם ההתקפה תפסה יום מטורף וזה נגמר בתבוסה של הג'איינטס במה שנחשב לאחד הסופרבולים המפתיעים אי פעם. באותו יום פשוט התאהבתי ברייבנס ואני אוהד שלהם מאז. 23 שנים. הם זכו בסופרבול שוב ב2012 והשנה יש לנו קבוצה עם הגנה שריי לואיס היה גאה בה וגם את לאמאר ג'קסון. זו ליגה מטורפת והכל יכול לקרות וביום ראשון זה מהומס והצ'יפס. PLAY LIKE A RAVEN

    1. ספורט הוא תרבות. וכמו שספרות, קולנוע ואומנות קשורים אחד בשני, כך גם הספורט ותרבות הפופ.
      יותר מזה, החשיפה שלה גורמת לקהלים חדשים להתחיל לצפות, מה שבתקווה יעלה את הערך של השחקנים והם רק ירוויחו מזה. אני יכול להבין סנטימנט שאומר "שנמאס", אבל כמו שאומרים בירושלים – "יש לך דדוס, זרוק את הדדוס"…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט