סיקור משחקי שלישי / הגולש נועם לב

נועם לב הוא בן 22 מכפר סבא, וכתב עבורנו בעבר את הטור הזה על וושינגטון בתחילת עונת 2021, ובנוסף לכך, בימים הקרובים יעלה טור נוסף שלו. נועם הציע את עזרתו בסיקור, והעורך שכותב את פסקת הפתיחה מסקר די והותר לכל הדעות, ככה שאנחנו מקבלים בברכה ובשמחה את הסיקור הזה, בתקווה שהוא יהיה רק ההתחלה עבור נועם.

לוס אנג'לס קליפרס 127 (14-28) – לוס אנג'לס לייקרס 116 (23-22) 

קיבלנו הבוקר בקריפטו ארנה משחק פלייאוף מבחינת הרצון לנצח ורמת הביצוע. הלייקרס הגיעו למשחק בלי לברון ובלי גייב וינסנט (כמו כל העונה בערך) הקליפרס הגיעו בלי זובאץ'. 

המחצית הראשונה הייתה תצוגה התקפית אדירה של הקליפרס. הם קלעו 77 נק' ב-66% מהשדה ו-50% לשלוש פתחו פער של 13 נק' מהלייקרס, קוואי סיים את המחצית ללא החטאה (7-7).

במחצית השניה הלייקרס התחילו לשמור (ספגו רק 50 נק') ולקזז את ההפרש. 6 דקות לסיום המשחק התוצאה עמדה על 110-108 לקליפרס. מהרגע הזה קוואי השתלט על המשחק הקליפרס עשו ריצת 9-0 וגמרו את המשחק.

בצד של הקליפרס קוואי הוביל עם 25 נק' והארדן עם דאבל דאבל של 23 נק' ו-10 אס'.

אצל הלייקרס דיאנג'לו ראסל קלע 27 והוסיף עוד 10 אס' ודייויס הוסיף דאבל דאבל של 26 נק' ו-12 ריבאונדים.

מסקנות מהמשחק – השילוב בין דיווס לואנדרבילט נראה מעולה מבחינה הגנתית ומבחינת ריבאונד. השילוב הזה מה שנתן ללייקרס את הדקות הטובות שלה ברבע השלישי והרביעי וכמעט החזיר אותה למשחק. 

הקליפרס התקשו לשחק עם סנטר גם פלאמלי וגם תייס היו עם +- מהנמוכים בקבוצה. ההרכב שעבד להם טוב היה חמישייה ללא סנטר עם נורמן פאוול במקום. זו גם החמישייה שסגרה להם את המשחק, כאשר הם כן התקשו בריבאונד אבל עשו עבודה טובה בכיסויים ורוטציות הגנתיות. בצד ההתקפי החמישייה הזו הגיעה לכל זריקה שהיא רוצה על המגרש והלייקרס לא הצליחו לעצור אותם. אני מאמין שגם בפלייאוף נראה את החמישייה הזו בדקות מסוימות ואולי אפילו סוגרת משחקים. 

נתונים מעניינים – קוואי סיים את המשחק היום עם 25 נק', 11 ריבאונדים ו=10 אסיסטים מה שהיה הטריפל דאבל השלישי בקריירה שלו סך הכל. ווסטברוק קלע 16 נקודות עם 3-3 מהשלוש והקליפרס קלעו 14-27 שהם 52% מהשלוש.

הלייקרס לקחו 13 ריבאונדים בהתקפה מתוכם רק 5 נגמרו בסל ו-3 נגמרו באיבוד כדור מיד לאחר הריבאונד. 

אינדיאנה פייסרס 109 (20-24) – דנבר נאגסט 114 (14-31) 

המשחק היה צמוד במחצית הראשונה ולמרות שאינדיאנה שיחקה בלי הליבארטון היא נראתה טוב. אבל ברבע השלישי המפלצת מדנבר התעוררה וסיימה את הרבע בתוצאה של 39-19. משם הפייסרס עוד ניסו לחזור אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי. הצמד יוקיץ' ומארי הובילו את דנבר עם עוד משחק אדיר, הם קלעו ביחד 62 נק' הורידו 21 ריבאונדים ומסרו 17 אסיסטים הצמד הטוב בליגה?

אצל הפייסרס מיילס טרנר הוביל את הקלעים עם 22 נק' אבל לא באמת הצליח להפריע ליוקיץ'. טי ג'י מקונול היה טוב מהספסל עם 17 נק' ו7 אסיסטים ב20 דק' וסיאקם רשם דאבל דאבל של 16 נק' ו10 ריבאונדים אך עשה זאת באחוזים רעים מהשדה.

מסקנות מהמשחק – מאז הטרייד על סיאקם הפייסרס במאזן 3-0 לא הייתי דואג מזה אבל צריך לעקוב שאין פה מגמה אני מאמין שהמאזן יתאזן עם החזרה של הליברטון.

דנבר לקראת 4 משחקים קשים (ניקס, פילי, מילווקי ואוקלוהומה) ויוקיץ' ומורי מעלים הילוך בזמן האחרון. ב-5 משחקים האחרונים הם קולעים 57 נק' למשחק הם יצטרכו להמשיך בכושר הנהדר שלהם גם ברצף המשחקים הקרוב.

ברוקלין נטס 103 (26-17) – ניו יורק ניקס 108 (17-27)

הניקס נראים מעולה מאז הטרייד על או ג'י אננובי. כמה מעולה? הניצחון היום שם אותם במאזן 10-2 מאז הטרייד. המשחק היום היה המשחק השישי ברציפות שיריבת הניקס לא מצליחה לעבור את ה110 נק' למשחק. הנטס דווקא נראו טוב במהלך המשחק ונכנסו לרבע האחרון ביתרון 9 נק'. אבל ברבע האחרון הניקס הידקה את ההגנה (ספגו רק 18) וסיפקה כמה מהלכי קלאץ' של רנדל וג'ליין ברונסון שניצחו לה את המשחק. 

אצל הנסט הובילו ברידג'ס עם 36 נק' באחוזים מעולים וקלדון ג'ונסון עם 19 נק'. 

אצל הניקס הובילו הצד רנדל ובורנסון עם 30 נק' כל אחד.

מסקנות מהמשחק – ממליץ לחזור ולראות את הרבע האחרון. ההגנה של הניקס נראית מעולה הם כפו 5 איבודי כדור על הנטס ברבע האחרון וזריקות קשות בסוף שעון. ג'יילן ברונסון האדיר דאג בצד ההתקפי לספק נקודות לניקס כל פעם שהיא הייתה צריכה. הוא ידע להגיע בדיוק לנקודות שהוא רוצה לזרוק מהם על הפרקט. זה נכס אדיר לניקס שלדעתי יהפוך להיות עוד יותר משמעותי בפלייאוף. 

ניו אורלינס פליקנס 153 (18-26) – יוטה ג'אז 124 (23-22) 

משחק בין שתי קבוצות במומנטום טוב שנראות מעולה בשבועות האחרונים נגמר בבלואו אווט של הפליקנס כבר במחצית הראשונה. ניו אורלינס פשוט התפוצצו התקפית ולא החטיאו עם 57% מהשדה ו-23-46 לשלוש על 41 אסיסטים!! (שיא מועדון) ו-7 שחקנים שקלעו בדאבל פיגרס. 

את הג'אז הובילו סקסטון עם 22 נק' ופונטקיו עם 18 נק'.

את ניו אורלינס הובילו סי ג'י מקולום עם 33 נק' (9-13 מהשלוש), הרברט ג'ונס 22 נק' 5 אס' 5 ריב' וזאיון עם דאבל דאבל של 17 נק ו-11 אס' (שיא קריירה).

אוקלוהומה סיטי ת'אנדר 111 (13-30) – פורטלנד טרייל בלייזרס 109 (12-31)

הת'אנדר עולים בזכות הניצחון היום לראשות המערב לראשונה מזה חודשיים. המשחק היה צמוד באופן מפתיע עם מחצית ראשונה מעולה התקפית של פורטלנד. אבל כמו קבוצה גדולה הת'אנדר ידעו לעלות למחצית השניה ולהדק את ההגנה (43 נק' לפורטלנד במחצית השנייה). הת'אנדר ניצחו למרות ערב קליעה קבוצתי רע 7-23 מהשלוש אבל פשוט טחנו בצבע את פורטלנד עם 64 נק' מול 32 של הטרייל בלייזרס. בזכות זה הצליחו להתגבר על ערב קליעה חלש ולנצח.

מסקנות מהמשחק – ג'יילן וויליאמס קלע סל ניצחון בפעם השניה העונה בעונתו השניה בNBA, אין ספק שהוא יהיה כוכב בעתיד. בעונתו השניה בNBA הוא שיפר כל נתון סטטיסטי שלו מעונת הרוקי למרות עונת רוקי מרשימה בפני עצמה. היכולת שלו להופיע בקלאץ' ולנצח משחקים בגיל כל כך צעיר זה נכס מטורף לקבוצה. הרבה מהקרדיט על זה מגיע לMVP שלי של העונה שיי ג'ילג'ייס אלכסנדר. עצם היכולת שלו בתור הכוכב והשחקן המוביל של הקבוצה לתת לשחקנים אחרים לקחת את הזריקות המכריעות בסיום משחקים (גם צ'ט לקח כמה זריקות כאלה העונה) זה מה שהופך אותו למנהיג המושלם. שחקן שלא מפחד לקחת אחריות ולקחת זריקות מכריעות אך גם לא מכריח זריקות קשות רק כדי שהוא יהיה השחקן שלוקח אותם. שחקן ששם את הניצחון לפני הכל.

כן יש בעיה אחת לשיי העונה שיכולה להיות קריטית בפלייאוף גם היום שיי סיים עם 0-3 לשלוש והעונה הוא עומד על 32% לשלוש. העונה השנייה הכי פחות טובה בקריירה שלו באחוזים לשלוש ובפלייאוף זו יכולה להיות בעיה רצינית. ראינו בשנתיים האחרונות את מוראנט דורס את הליגה עם ממפיס בעונה הסדירה אך מתקשה בפלייאוף כי קבוצות נתנו לו מטר ושמרו מרחק. זה פגע בכל הקבוצה ובריווח שלה אם אוקלוהומה מכוונת לרוץ עד הסוף בפלייאוף שיי יהיה חייב לשפר את הקליעה שלו לשלוש אחרת יהיה להם מאוד קשה להגיע עד הסוף.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה רבה על סיקור נהדר.
    מחכה עד שהליברטון יבריא מההמסטרינג, הם פוטנציאלית יכולים להיות הסוס השחור במזרח. (אבל מהסוסים היפים).

  2. פאשלה של השופטים במשחק פורטלנד-okc נכון?
    גם ברוגדון וגם צאנסי ביקשו טיים אאוט והשופט לא אישר. צאנסי התלונן וקיבל טכנית. אחרי זה רק העיז להתלונן וקיבל הרחקה. לא ראיתי שצרח, לא קילל, לא תפסו אותו כאילו הוא הולך להכנס במישהו…פשוט זרקו אותו כי העיז להגיד לשופט שטעה.

    1. כן.
      לגבי הטכניות – הראשונה הייתה על פעמיים מגע עם השופט והשניה על זה שהוא המשיך להתלונן ולא ירד מהמגרש.
      עדיין שוד…

  3. תודה נועם וברוך הבא.
    לגבי שיי ההשוואה למוראנט קצת מתעתעת.שיי שחקן שונה ופחות מסתמך על אתלטיות מטורפת,דווקא זה נראה שהוא יותר דומה ללוקה והכניסות שלו לסל נעשות בקצב שלו,ולכן פחות רואה בעיה בפליאוף

    1. תודה יניב
      אני מסכים שההשוואה מתעתעת בסגנון המשחק
      אבל אני עדיין חושב שאם שיי יקלע בפלייאוף בפחות מ30% מהשלוש יהיה לו קשה לקחת את OKC רחוק בפלייאוף
      בדרך כלל בפלייאוף גם באופן טבעי האחוזים לשלוש של רוב השחקנים יורדים אצל שיי זה יכול להיות עוד יותר משמעותי

  4. סיקור באיכות גבוהה, גם תוצאה וקלעים כמיטב המסורת וגם זווית אישית על כל משחק. נשארתי עם טעם לעוד.

  5. סיקור מעולה, נשמח שתמשיך לכתוב פה הרבה! שמרתי הלילה מ4 עד 7, ראיתי אחלה משחקים צמודים, הסוף של הדרבי הניו יורקי, המשחק של אוקייסי מול פורטלנד, שעל פניו היה אמור להיות הרבה יותר קל לאוקייסי, אבל היה צמוד ולכן מעניין, וכמובן הדרבי של LA. מעניין היה לראות כמה חסר זובאץ לקליפרס, וכמה פייט נתנה לייקרס בלי לברון. אבל לא היה להם צאנס באמת מול הקטלנות של קאוואי. וואו איזו יעילות! ובכלל הם קלעו ל3 בצורה נפלאה וזאת קבוצה שיכולה להגיע עם הסוף, בכפוף לפציעות.

  6. תודה נעם סיקור מעולה! המדדה מהקליפרס בכושר קליעה הזוי, הקליפרס הכינו גיבוי טוב לזובאץ עם הוספת תייס לצד פלאמלי.

  7. תודה נועם ומברוק על כניסה לסיקורים.
    המדדה היה טוב הלילה.
    ווסטברוק היה עם 3/3 מהשלוש מדהים, ועוד אחת מהשלשות היתה אחרי שנפלה לו הנעל. אולי זאת השיטה בשבילו?

  8. סיקור משובח. ממש.
    אהבתי את הזוויות הנוספות שנתת לכל משחק. מאוד מעניין.
    בתקווה שתמשיך, יש לך את זה
    💪🏼🙏

  9. סיפתח מוצלח מאוד ,החלק של המסקנות טוב ומעניין. רואים שיש לך הבנה בענף.
    אכן הגיילין ויליאמס מראה המון בשנה השניה שלו ,נראה שיש לו סייז טוב וידיים ארוכות מאוד למרות שהוא 196 סמ בלבד.
    הגיילין השני נעלם השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט