קבוצה שלא יודעת מה היא רוצה – וושינגטון ויזארדס / נועם לב

קבוצה שלא יודעת מה היא רוצה – וושינגטון ויזארדס / נועם לב

על הכותב: נועם לב – בן 19 מכפר סבא, עושה שירות לאומי, חולם להיות כתב ספורט ולסקר את ים מדר בנ.ב.א. את האהבה לכתיבה ולספורט ירש מאביו שכותב שירים לזמרים מפורסמים, ולקח אותו למשחקי מכבי חיפה מגיל שלוש. זהו מאמרו הראשון באתר.

(*הטור נכתב בתאריך 11.1.21 לפני המשחק של וושינגטון נגד פיניקס סאנס)

קצת על העונה עד כה

שלושה שבועות לתוך העונה של הוויזארדס והתמונה כבר מתגבשת. מאזן 8-2 (מקום אחרון בליגה ביחד עם דטרויט). המכשפים קולעים 119.7 נקודות למשחק (מקום 2 בליגה), אבל סופגים 122.7 נקודות (מקום אחרון בליגה), כך שהנט רייטינג הוא 3.0 (מקום 22 בליגה)

הסגל של וושינגטון לא השתנה הרבה יחסית לסגל שהגיע למקום 9 במזרח בעונה שעברה – ג'ון וול עזב, וכך גם יאן מהינמי הנשכח. הגיעו דני אבדיה, הרוקי המבטיח מישראל, בבחירה ה-9, ושני רוקיז נוספים בדמות קסיוס ווינסטון ממישיגן סטייט, פוינט גארד בחוזה דו-צדדי, ואנתוני גיל, פאואר פורווארד. משאית הברינקס המקומית נשדדה לאור יום על ידי דאוויס ברטאנס בחוזה של 80/5, אבל הג'ינג'י הארוך שיחק בקבוצה כבר בשנה שעברה, כך שאינו מהווה תוספת לסגל.

אז נראה שהקבוצה לא התחזקה יחסית לשנה שעברה, בכל זאת הגיעו רק שלושה רוקיז. אבל אז אנחנו נזכרים שג'ון וול לא שיחק כבר שנתיים, כך שעזיבתו לא אמורה לפגוע בקבוצה, והנכס שהועבר עבורו בטרייד מיוסטון, גארד מקשיש אך קופצני, דווקא אמור להוות שדרוג, לא?

אז כן, נראה היה שהמכשפים כיוונו להגיע לפלייאוף העונה, ועם זאת, הקבוצה נראית רע, במיוחד בהגנה – כששני המגינים הטובים ביותר הם רוקי רזה ושחקן השנה השנייה, גרייסון מתיוז, אין להתפלא שהקבוצה סופגת יותר מכל 29 הקבוצות האחרות בליגה.

לוושינגטון יש מספר צעירים, בגילאים 20-24, שיכולים להתפתח ליופי של שחקני NBA – מו ואגנר, גרייסון מתיוז', אייזיק בונגה, טרוי בראון, דני אבדיה, רוי הצ'ימורה, תומאס בראיינט וג'רון רובינסון. אבל כדי להתפתח הם צריכים דקות משחק, כך שוושינגטון צריכה להחליט האם היא מעוניינת לפתח אותם או לנצח עכשיו במטרה להגיע לפלייאוף.

מה עושים מכאן?

לפחות בינתיים, מבחירה או שלא, ובעיקר לאחר שתומאס בראיינט, שמבין הסנטרים היעילות ההתקפית שלו שניה רק ליוקיץ', גמר את העונה, נראה שוושינגטון לא על המסלול שמוביל לפלייאוף. לכן במידה והמכשפים רוצים לנצח עכשיו, כדאי להטריד חלק מהצעירים, עבור סנטר מחליף, ו-וטרנים שיעזרו לבראדלי ביל לנצח. במידה והמכשפים רוצים לפתח את הצעירים יש להטריד את ביל עבור כוכב צעיר ומספר בחירות דראפט שיועילו בהמשך תהליך הבניה. ההמלצה שלי? טרייד על ביל. לאן? עבור מי? מוזמנים להציע בתגובות.

אם וושינגטון מתעקשים לנצח, ולהישאר עם הסגל הזה, יש להם שתי אפשרויות:

הראשונה, שסקוט ברוקס יקצה יותר דקות לשחקנים שמרביצים ונלחמים. כן, גם בליגה של היום, שאינה הליגה של פעם שחקנים מסוג זה עדיין מביאים ניצחונות. דוגמאות? קראודר (ואולי גם כריס פול) בסאנס, טום ת'יבודו בניקס (מרביץ בעיקר לשחקנים שלו, אבל בכל זאת, כנראה שהם קולטים משהו). דוגמה הפוכה היא ההוקס – שלמרות שהכישרון ההתקפי שלה אינו מוטל בספק, בינתיים לא מצליחה לצבור ניצחונות.

השנייה היא שסקוט ברוקס יטמיע בשחקניו הסוררים את ההכרח לשחק הגנה, ואף להתאמץ בהגנה, כי למעט דני אבדיה נראה שזה לא המצב – השחקנים יכולים וצריכים לשמור הרבה יותר טוב. לא מאמינים? להלן שתיים וחצי דקות של דוגמאות מהמשחק הצמוד נגד פילדלפיה, נעבור על הסרטון בזריזות, וניווכח שוושינגטון יכלה למנוע לא מעט סלים.

המהלך הראשון ללא ספק יכול היה להימנע אם שחקני וושינגטון היו יורדים יותר מהר להגנה. כמובן שהזמן הטוב ביותר לעשות דאבל טים או טראפ הוא כאשר חלק משחקני הקבוצה היריבה עדיין לא הגיעו לצד המתקיף, ולכן מספיק שאבדיה, ביל או נטו היו יורדים מהר יותר ואפשר היה למנוע את הסל או לפחות להקשות על פילדלפיה.

במהלך השני פילי הריצה תרגיל לבן סימונס, שבו סת' קרי בא לחסום מצד אחד, ואמביד בא לחסום מהצד השני. חוסר תיאום הגנתי בין בראיינט, ווסטברוק, ואבדיה איפשר חדירה קלה לצבע וסיום בלייאפ יפהפה.

מהלך רביעי 0:42 – אמביד מקבל כדור, ברטאנס מגיע לטראפ, כמו שנעשה במהלך כל המשחק, אך ביל "שוכח" להתחיל רוטציה הגנתית, כמו שקרה המון פעמים במהלך המשחק, בדרך לדאנק קליל של טייבול.

0:54 – אמביד שוב מקבל את הכדור, ברטאנס שוב מגיע לטראפ, והפעם איש סמית מבצע רוטציה הגנתית, אך קרי משנה מיקום וברטאנס לא חוזר לשמור עליו… נו באמת. הרי הכלל הראשון בכדורסל המודרני הוא שלא משאירים קרי לשלשה פנויה…

מהלך אחרון 1:25 – אחרון כי זמנכם קצר, לא כי אין דוגמאות נוספות – אפשר להמשיך ככה כל היום… ברטאנס שוב משליך שלשה, שחקני וושינגטון שוב לא חוזרים בזמן להגנה, וגם הפעם זה נגמר בשלשה קלה של…. יפה ניחשתם – קרי.

המסקנה, שאולי נשמעת טרוויאלית אבל היא פשוט נכונה, הינה שעם מעט יותר ריכוז, תיאום הגנתי וירידה זריזה להגנה, וושינגטון יכולה למנוע הרבה נקודות.

התקפה

בראדלי ביל העונה עם 35 נקודות למשחק מוביל את טבלת הסקורינג בליגה. ראסל ווסטברוק, כשהוא בריא, ומפוקס, בהחלט יכול לייצר נקודות ביעילות כלשהי. סימן השאלה הגדול הוא מי הסקורר השלישי בקבוצה? עד כה בראיינט מילא את התפקיד בהצלחה גדולה, עם אחוזים מצוינים של 64.8% מהשדה ו-42.9% מהשלוש, אבל כאמור, את העונה הזו הוא סיים.

הבחירה האידיאלית היא רוי הצ'ימורה שקולע לא מעט אך ביעילות ובאחוזים נמוכים יותר – 50.8% מהשדה ו-33.3% מהשלוש. הבעיה האמיתית של רוי העונה היא שהקליעה מהשלוש נראית מהוססת מאוד, והאחוזים, כאמור, לא מלהיבים. גם כשרוי פנוי לגמרי משלוש הוא מעדיף הטעית זריקה וכניסת צעד או שניים למיד ריינג' שהוא כל כך אוהב, אך זה פחות יעיל.

האפשרות השנייה היא דאוויס ברטאנס שהתחיל את העונה לא כשיר במאה אחוז ועדיין מתקשה להתאושש מהפציעה או מפתיחת העונה. ברטאנס קולע בינתיים 9.2 נק' ב-32.5% מהשלוש. לא משהו שמצדיק את הברינקס.

והאפשרות השלישית היא כמובן דני אבדיה שעד כה הראה בעיקר קליעה משלוש ויעילות לא רעה בכלל (בטח לא לרוקי), אך טרם הראה שהוא יכול לייצר לעצמו נקודות למעט כמה ניצוצות במשחק האחרון.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. ניתוח מעניין. תמשיך לכתוב לנו.
    טרייד על ביל יכול להיות לא רע מבחינת וושינגטון אם יש תמורה הולמת של צעירים ובחירות, אבל הקבוצה לא אמורה לדחוף לזה יותר מדי, ואם הוא ירצה טרייד יהיה אפשר לחשוב על זה.
    לגבי אבדיה – הוא נוהג להתחיל לאט ולקחת על עצמו יותר בהמשך, ואני מאמין שכך נראה גם הפעם, למרות שהפתיחה לא רעה בכלל.
    אני אנסה בכל זאת להציע טרייד על ביל:
    ביל למיאמי על הירו, אוליניק ובחירת סיבוב ראשון ב-2025.
    https://tradenba.com/trades/94ET57nOH
    וושינגטון מקבלים סותם חורים בקו הקדמי, את הירו שיתפוס את המשבצת של ביל בראייה לעתיד ואת הבחירה הכי קרובה שההיט יכולים לתת.
    מיאמי מקבלים את ביל במחיר לא מאוד גבוה – אוליניק שגם ככה לא שווה להם המון, הירו בתור המחיר ההכרחי ובחירה אחת עבור כוכב.

    1. אני מאמין שיש כמה קבוצות בליגה שביל יכול להפוך למועומדות לאליפות כגון: דנבר, מיאמי, פילדלפיה, ודאלאס. לכן במידה ובמהלך העונה יהיה טרייד על ביל התמורה שוושינגטון תקבל תיהיה בערך שוות ערך לתמורה שיוסטון קיבלה על הארדן.

  2. בסד
    שלום.
    לור. גיל והחוזה, לא הייתי מטריד את היירו תמורת ביל, בוודאי שלא מוסיף את אוליניק ובחירה.
    דווקא טרייד עם פילי יכול להיות מעניין.

  3. מעניין מאוד.
    אם היו ציפיות לפלייאוף אני חושב שהפציעה של בראיינט גמרה תסיפור..
    לא יודע אם הם רוצים להטריד את ביל וותמורת מה, אבל אני לא חושב שהוא יחזיק מעמד שם עם היכולת הגרועה שלהם…

  4. תודה נועם, טור מעניין
    נראה שעדיף להם ללכת על פיתוח לטווח ארוך, ולא על השנה הנוכחית.
    אפשר כמו אוק' לעשות טריידים על בחירות וצעירים.
    אולי אפילו ביל לניו אורלינס על חבילה שכוללת את אנגראם, או על 3 שחקני רוטציה והרבה בחירות.
    אולי ביל לשיקגו על מרקאנן, וייט דאן ועוד שחקני רוטציה ובחירות.
    גם את ווסטברוק אפשר להטריד אם חושבים בצורה יצירתית, למשל לניקס תמורת בארט ועוד כמה שחקני רוטציה

    1. תודה רבה שחר. מסכים איתך עוד בחירת דראפט גבוהה (צריכים רכז) ויש שם כישרון של קבוצה שעוד שנה שנתיים יכולה לעשות סיבוב שני בפלייאוף ואולי גם גמר.

  5. יופי נועם. ישנם עוד הרבה קשיים. לא קל לשחק בעיר המתכוננת למצור ממש בגלל שפוטי טראמפ המאיימים לצבוא שוב על עיר הבירה בעוד פחות משבוע, ולאף אחד אין ראש לכדורסל, בעיקר לבעלי הקבוצה. עוד בעייה גדולה היא בראדלי ביל שהוא אילם ולא
    אומר מילה בקשר לרצונו בעתיד (הוא חתום על הרבה מאד כסף עד עונת סוף העונה הבאה) ואני בטוח שעתה מדברים בקבוצה על הכדאיות של טרייד עליו שיכול להביא כמה שחקנים טובים עבורו (ברמה של מה שיוסטון קיבלה על הארדן). הבעייה של הויזרדס היא שבעליה, טד ליאונסטיס, הוא גם הבעלם של קבוצת ההוקי קרח הקפיטולס – המצליחה הרבה, הרבה יותר מקבוצת הכדורסל, אולמה היה מכור לחלוטין משלך שנים, והיא היתה אלופת הסטנלי קאפ (NHL) ולדעתי הוישזרדס היא בחשיבות שנייה. טד היה פעם ביליונר גדול מאד כשהוא, בעל AOL היה בשיאו (AOL היתה בשיאה). מאז AOL הפכה לשחקנית קטנה מאד באינטרנט, והונו ירד עד ל-1.5 ביליון (מילךיארד). הוא אחד מהבעלים הפחות עשירים ב-NBA ואני לא רואה אותו מוציא כסף רב לעזור לקבוצה.
    העניין בה מינימלי, והרייטינג שלה הוא מהנמוכים ב-NBA. זאת קבוצה עם בעיות גדולות בהרבה מ-W ו-L

  6. אחלה טור נועם,תודה
    הם חייבים להחליף את ברוקס העציץ במאמן שיודע לפתח צעירים.
    ולהטריד את כל מה ששווה שם חוץ מהעתיד ,שילמדו מאוקלהומה איך עושים את זה נכון.
    הבעיה מתחילה במנהלים\בעלים

  7. תודה רבה נועם, תמשיך לכתוב, היה מאוד מעניין.
    ברוקס הוא לא המאמן הנכון ובטח לא בזמן הנכון, הייתה להם טעות פטאלית להביא את ראסל, אך מצד שני וול לא רצה להישאר וזאת הייתה החלופה היחידה, אבל אני פשוט חושב שהוא שחקן שנמצא הרבה אחרי השיא ולא יכול לתרום יותר מידיי לעומת וול, כאשר אני דווקא הייתי עושה מהלך של להטריד את ביל שהמניה שלו נמצאת בעליה ועושה עליו אחלה טרייד עם קבלה של כמה בחירות דראפט ובונה קבוצת צעירים עם אבדיה, ברייאנט שכבר נפצע, האצימורה ואולי עוד כמה שיקבלו דרך הטרייד סביב ג'ון וול שגם אם יפצע לא יהיה כזה נורא כי תמיד יהיה אפשר לשלב צעיר כמוביל כדור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט