הסלטיקס מגיעים לדאלאס, קליבלנד תתארח באורלנדו ושישה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני / רותם אלרן

מנת השף

3:30 – דאלאס מאבריקס (18-24) VS בוסטון סלטיקס (10-33)

המשחק הגדול של הלילה יגיע אלינו מטקסס, שם המאבריקס, המגיעים מהמקום השישי במערב, ימשיכו במאבק ההישארות בתמונת הפלייאוף ויארחו את בוסטון, המחזיקה במאזן החזק ביותר ב-NBA נכון לעכשיו.

דאלאס תגיע למשחק בסגל כמעט מלא, כאשר רק סת' קרי ודנטה אקסום נמצאים בספק למשחק, בעוד מנגד בוסטון עשויה לשחק ללא ג'רו הולידיי ואל הורפורד, אשר מוגדרים כ-GTD גם הם. אין ספק שדאלאס היא החלשה משתי הקבוצות, כפי שניתן לראות מהמאזן של השתיים ועצם כך ש-8.5 משחקים מפרידים ביניהן, אך הלילה היא מחזיקה ביתרון הביתיות, אשר עשוי להוכיח את עצמו כמשמעותי – המאבריקס ניצחו ב-13 מ-22 משחקי הבית שלהם העונה, בעוד הסלטיקס מחזיקים במאזן שווה בחוץ. לא בטוח שזה יתרון מספיק משמעותי על מנת להוביל לניצחון של המאבריקס הלילה, אך הוא בהחלט מספיק מועיל על מנת להבטיח משחק צמוד למדי. ההתקפה של דאלאס העונה היא אחת מהטובות ביותר בליגה, כאשר הקבוצה מדורגת במקום השמיני ב-NBA במדד הרייטינג ההתקפי, אך לרוע מזלה היא מארחת את אחת מקבוצות ההגנה החזקות בליגה, אשר עדיפה עליה אף בצד ההתקפי. דאלאס בהובלת דונצ'יץ' ואירווינג בהחלט מסוגלת לעמוד על שלה מול בוסטון, אך קשה לי להאמין שזה יהיה מספיק בשביל לצאת מהמשחק הזה עם ניצחון ביד.

כאמור, הסלטיקס מדורגים בפסגת הליגה הן במדד הרייטינג ההתקפי והן במדד ההגנתי, כאשר הם מחזיקים במקומות השלישי והשני (בהתאמה) בליגה במדדים אלה. אפילו אם הורפורד והולידיי ייעדרו היום, לבוסטון יש כלים הגנתיים נהדרים אשר יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה עם דונצ'יץ' ואירווינג. הגנת הכנפיים והקו האחורי של בוסטון היא מהטובות ביותר ב-NBA, כאשר שחקנים כמו דריק וייט, טייטום, בראון והולידיי מספקים תרומה איכותית, וכל זה עם קריסטפס פורזינגיס בצבע, מוכן להגן על הטבעת מפני כל שחקן מרום 221 הסנטימטרים שלו. לדאלאס יש שני כוכבים התקפיים נפלאים, אך מעבר לזה אין לה מספיק כלים התקפיים על מנת להתמודד כראוי עם ההתקפה של בוסטון, כך שמדובר במשחק שהמנצחת בו ככל הנראה ידועה מראש.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הסלטיקס ב-7.

שאר המשחקים

2:00 – אורלנדו מג'יק (20-22) VS קליבלנד קאבלירס (15-25)

הראשון משלושה משחקים שיתחילו ב-2:00 יתרחש באורלנדו, שם המג'יק יארחו את קליבלנד הלוהטת.

אורלנדו מגיעה למשחק בתקופה לא מבריקה, כאשר היא מחזיקה ב-2 ניצחונות בלבד ב-7 משחקיה האחרונים. למרות התקופה החלשה, ייתכן שבמשחק זה היא הפייבוריטית – קליבלנד תגיע כשאוון מובלי ודריוס גרלנד עדיין פצועים ולא ישחקו, כאשר גם קאריס לברט נמצא בספק למשחק. קליבלנד קבוצת חוץ טובה למדי וניצחה ב-10 מ-17 משחקי החוץ שלה העונה, אך אני בספק אם היא תצליח להתמודד עם המג'יק במצבה הנוכחי, במיוחד לאור החזרה של פרנץ ואגנר אמש.

המג'יק מציגים רמה גבוהה העונה בביתם, כאשר הם מנצחים ב-14 מ-20 משחקי הבית שלהם. התקופה החלשה לאחרונה נבעה גם מחסרונו של ואגנר, אשר תורם רבות להתקפת הקבוצה, אשר חלשה למדי גם איתו, אך מזעזעת בלעדיו. ההגנה של קליבלנד בהובלת ג'רט אלן נפלאה, אך עם חוסר התפקוד ההתקפי הצפוי אצלה קשה לי להאמין שהיא תצליח להכניע את אורלנדו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי של אורלנדו ב-8.

2:00 – פילדלפיה סיקסרס (13-28) VS סן אנטוניו ספרס (34-8)

הסיקסרס מגיעים למשחק כפייבוריטים ברורים, כאשר בתור המדורגים במקום השלישי במזרח הם יפגשו בסן אנטוניו, המחזיקה במאזן החלש במערב והשלישי בחולשתו בליגה כולה. פילדלפיה ניצחה ב-5 משחקיה האחרונים, בעיקר בשל יכולת פנומנלית מצד ג'ואל אמביד, אשר שיחק ב-4 מתוך אותם 5 משחקים והעמיד 37.8 נקודות, 8.5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-1.3 חסימות לערב במהלכם. לספרס אמנם יש ויקטור וובמניאמה, אחד מהכישרונות הגדולים והמבטיחים ביותר ב-NBA, אשר מוביל את הליגה בחסימות למשחק העונה, אך קשה להאמין שהצרפתי הצעיר יצליח להתמודד עם הדומיננטיות של אמביד.

הספרס נמצאים בקו שיפור מאז שהתחילו לשחק עם וובמניאמה בעמדת הסנטר באופן קבוע, אך הם עדיין מהמועדונים החלשים בליגה העונה, מה שיקשה עליהם להתמודד עם פילדלפיה. הלילה הם יגיעו כאשר זאק קולינס, שחקן רוטציה חשוב, נמצא בספק למשחק, מה שמוריד את הסיכויים הנמוכים ממילא של סן אנטוניו לצאת מהמשחק הזה עם ניצחון. מדובר במשחק מעניין, בעיקר בשל המפגש של וומבניאמה ואמביד והמבחן שהמפגש הזה יציב בפני הבחירה הראשונה בדראפט האחרון, אך הבדלי הרמות בין הקבוצות גדולים מכדי שתהיה פה תוצאה שהיא לא ניצחון ביתי של פילדלפיה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של פילדלפיה ב-13.

2:00 – דטרויט פיסטונס (38-4) VS מילווקי באקס (13-29)

לאחר שאירחה את הבאקס בביתה לפני שלושה ימים בלבד, דטרויט תארח את מילווקי גם הלילה, כאשר גם הלילה התוצאה במשחק קלה לניחוש. הפיסטונס ניצחו במשחק בודד מבין עשרת משחקיהם האחרונים, כאשר גם הניצחון הזה הגיע מול וושינגטון, המדורגת במקום ה-14 במזרח – מקום אחד מעל הפיסטונס. עם מונטה מוריס בחוץ וכשקייד קנינגהאם ואייזיאה סטיוארט בספק למשחק, דטרויט מגיעה בסגל חסר ועשויה לשחק ללא השחקן הטוב ביותר שלה, כאשר גם איתו היא מציגה יכולת מפוקפקת. כפי שראינו לפני שלושה ימים, לדטרויט אין איך להתמודד עם לילארד או יאניס אנטטקומפו, וגם כאן הפער בין הקבוצות צפוי להוביל לניצחון של המוכחת מביניהן.

מילווקי מחזיקה בפער של 3.5 משחקים מבוסטון, המחזיקה במקום הראשון במזרח, והלילה יהיה הזדמנות פז להתקרב אל הסלטיקס מעט – כפי שציינתי, דטרויט היא קבוצה חלשה גם בימים כתיקונם, ובמשחק שבו קנינגהאם עשוי להיעדר היא חלשה פי כמה, כך שניצחון הלילה לא ידרוש יותר מדי מאמץ מצד הבאקס. יאניס אמנם נמצא בספק למשחק, אך אני מאמין שבדומה למשחק הקודם בין השתיים גם הלילה הוא יעלה לשחק, אבל גם במידה והסופרסטאר היווני ייעדר, למילווקי יש מספיק כלים התקפיים על מנת להכריע את דטרויט גם הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הבאקס ב-17.

2:30 – טורונטו ראפטורס (27-16) VS ממפיס גריזליס (27-15)

אחד מהמשחקים הפחות מלהיבים של הלילה יתרחש בטורונטו, שם ייפגשו שתיים מהקבוצות החלשות באיזוריהן, כאשר הראפטורס מגיעים לאחר הטריידים על סיאקם ואנונובי אשר השאירו אותם עם סגל קצר להחריד, בעוד הגריזליס יגיעו ללא ג'ה מוראנט (אשר גמר את העונה) ודזמונד ביין הפצועים.

מאז הטרייד על אנונובי הראפטורס ניצחו ב-4 מ-12 המשחקים ששיחקו, כאשר במשחקים האלה הם מחזיקים בהתקפה טובה למדי (מדורגים במקום ה-13 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי), אך נמצאים בתחתית הליגה במדד הרייטינג ההגנתי ומתקשים להציג יכולת טובה בצד האפור של הפרקט. למזלם, ההתקפה של ממפיס לא מהווה איום משמעותי – עם ג'רן ג'קסון ג'וניור כשחקן המובילים וביין ומוראנט בחוץ, הגריזליס מציגים יכולת התקפית חלשה מאוד, כאשר במהלך 12 המשחקים האחרונים הם מדורגים במקום ה-27 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי. מדובר כאן במפגש בין שתי קבוצות חלשות מאוד, ובמצב זה טורונטו היא ככל הנראה החזקה מהשתיים.

למרות שטורונטו שלחה את סיאקם ואנונובי אל הפייסרס והניקס (בהתאמה), היא עדיין קבוצה טובה באופן משמעותי מהגריזליס הפצועים, כאשר בהובלת סקוטי בארנס ואר ג'יי בארט היא מצליחה להראות ניצוצות של כדורסל איכותי פה ושם, בעוד ממפיס מתקשה באופן קבוע ולא מראה רמה גבוהה באף שלב. הגריזליס מגיעים לאחר שספגו תבוסה בהפרש 29 נקודות לשיקגו לפני יומיים בלבד, ואין סיבה שלא ייצאו גם מהמשחק הזה עם הפסד ביד.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי של טורונטו ב-9.

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (12-30) VS שארלוט הורנטס (31-9)

משחק נוסף בו ניתן לקבוע את המנצחת כמעט בוודאות עוד לפני שהתחיל יגיע אלינו ממינסוטה, שם הטימברוולבס, המחזיקים במקום הראשון במערב, יארחו את שארלוט, המדורגת במקום ה-13 במזרח.

מינסוטה מגיעה למשחק הזה עם מספר יתרונות עצומים, כאשר מלבד הבדלי הרמות בין השתיים כמובן יש את יתרון הביתיות – שארלוט ניצחה רק ב-4 מ-21 משחקי החוץ שלה העונה, בעוד הטימברוולבס ניצחו ב-17 מ-20 משחקי הבית שלהם, וקשה להאמין כי שארלוט תהיה הקבוצה הרביעית שתכריע את מינסוטה בביתה. בנוסף לכך, ההורנטס מגיעים עם לא מעט היעדרויות, כאשר לאמלו בול וניק ריצ'רדס נמצאים בספק למשחק ומארק וויליאמס וגורדון הייוורד ייעדרו. כפי שראינו במשחק מול הסיקסרס, לשארלוט אין מסוגלות להאט שחקני קו קדמי איכותיים, במיוחד בהיעדר שני הסנטרים המובילים שלה, ואין סיבה שלא נראה משחק מצוין מצד קארל אנתוני טאונס הלילה. שארלוט קבוצה לא טובה, במיוחד במשחקים בהם בול נעדר, וקשה להאמין שהיא תצליח לעמוד על שלה מול הקבוצה השנייה בטיבה ב-NBA העונה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של מינסוטה ב-19.

4:00 – פיניקס סאנס (18-24) VS שיקגו בולס (23-21)

הסאנס מגיעים למשחק הזה בסגל כמעט מלא לשם שינוי, כשההיעדרויות היחידות במדיהם יהיו של דמיון לי ובול בול, בעוד הבולס יגיעו ללא לאבין וטורי קרייג וכשדראמונד ופטריק וויליאמס נמצאים בספק למשחק. לאור הפציעות, אין ספק שפיניקס מגיעה למשחק כפייבוריטית, במיוחד לאור החיבור בין שלושת השחקנים המובילים של המועדון – ב-214 הדקות העונה בהן דוראנט, בוקר וביל שיחקו יחדיו הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג 17.0, כאשר הרייטינג ההתקפי שלה עומד על 125.1 נקודות ל-100 פוזשנים. שיקגו מציגה כדורסל סולידי למדי העונה, אך לאור ההיעדרויות והרמה שפיניקס מציגה בהובלת הכוכבים היא לא צפויה להצליח להתמודד עם הסאנס, כך שמדובר כאן במשחק שעשוי להיות חד צדדי למדי.

כאמור, לבולס יש מספר שחקני מפתח אשר עשויים להיעדר מהמשחק הלילה, ואין ספק שההיעדרויות האלו ישפיעו משמעותית על הרמה שלהם הלילה. בהיעדר וויליאמס כמעט ואין להם שחקני הגנה בכנפיים אשר מסוגלים לעמוד מול דוראנט או בוקר, וכידוע הגנת הקו הקדמי והאחורי שלה רחוקה מלהיות טובה. היא אמנם מחזיקה במקום ה-15 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, אך ללא וויליאמס ניתן לצפות לירידה הגנתית, כאשר גם איתו ספק אם שיקגו הייתה מצליחה להתמודד עם השלישייה המובילה של הסאנס.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של פיניקס ב-14.

5:00 – סקרמנטו קינגס (18-23) VS אטלנטה הוקס (24-18)

המשחק שיסגור את הלילה יגיע אלינו מסקרמנטו, שם הקינגס יקוו לסיים רצף של 4 הפסדים רצופים מול אטלנטה, אשר מגיעה לאחר שנחלה תבוסה בהפרש 21 נקודות לקליבלנד לפני יומיים.

כאמור, הקינגס הפסידו בארבעת משחקיהם האחרונים וינסו הלילה לקטוע את הרצף הזה, וייתכן שמדובר בהזדמנות פז עבורם – ההוקס מגיעים ללא טריי יאנג, מה שמוריד את הסיכויים שלהם לנצח באופן ניכר הלילה, אשר מלכתחילה לא היו גבוהים במיוחד לאור כך שמדובר במשחק חוץ. אטלנטה היא קבוצה התקפית מצוינת, אך ללא יאנג היא צפויה להציג רמה התקפית נמוכה מזו של הקינגס, המגיעים בהרכב מלא, מה שצפוי להיות משמעותי לאור העובדה שההגנה של שתי הקבוצות נעה בין בינונית לחלשה העונה. סקרמנטו מגיעה בסגל כמעט מלא (מלבד סשה וז'נקוב, הנמצא בספק למשחק), ובהיעדר יאנג מדובר במשחק שהיא צריכה ואמורה לנצח.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקינגס ב-11.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. משוכה לא פשוטה לסלטיקס, בטח אחרי גב אל גב. נקווה שבראון את טייטום יהיו יותר בפוקוס הערב, אתמול הם הצטיינו בהשלכת לבנים.
    תודה רבה רותם ויאללה סלטיקס

  2. מתחיל להעריך את המאזו הזה.
    ווייט ביקש צאלאנג' בלי צרחות בלי צעקות רק סימן ונראה שהוא הסכים מיד. כבר אמרו פה, צריך לתת עוד צאלנגים אם הצאלאנג מצליח. אני לגמרי בעד.

  3. אמביד הוריד 70 על הספרס (24 מ-41 מהשדה, 21 מ-23 מהקו).
    שבר את השיא של הסיקסרס שהיה שייך לווילט.
    .
    בטימברוולבס KAT כרגע עם 53 ברבע השלישי (18 מ-23 כולל 9 מ-10 מה-3, ו-8 מ-12 מהקו)

  4. kat פשוט הרס למיני נצחון קליל. איזה אוברייטד.
    ניסה כמו חצילון לרדוף אחרי אמביד וזיין לקבוצה שלו נצחון בפלוס 10.

  5. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חושב שאמביד שבר שם איזה שיא של זריקות מהקו.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, מסכן, היו חסרות לו 4 זריקות בשביל להשתוות עם מספר הזריקות של כל שחקני ס"א. ואתם מתפלאים שהוא קלע 70? הוא מוגן אז הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה!!!! כיהיייייייייייייייייייייייייייייייייייי כולם מורתעים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט