דני נגד וומבי ומשחק מוקדם בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי ורותם אלרן

דני נגד וומבי ומשחק מוקדם בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי ורותם אלרן

רותם כתב את ארבעת המשחקים הראשונים בפריוויו, מתנאל את ארבעת האחרונים. קריאה נעימה וליל משחקים מוצלח!

דטרויט פיסטונס (37-4) נגד מילווקי באקס (13-28), 22:00:

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו ממישיגן, שם נקבל מפגש קצוות מזרחי בין דטרויט, הקבוצה החלשה באיזור (ובליגה) ומילווקי, המדורגת במקום השני במזרח, במרחק 3.5 משחקים בלבד מבוסטון הראשונה.

לפני שני משחקים בלבד ראינו את דטרויט משיגה ניצחון נדיר מול וושינגטון, אשר קטע רצף של 7 הפסדים, אך כבר במשחק שלאחר מכן הקבוצה הפסידה למינסוטה בדטרויט, ואין סיבה שהלילה התוצאה תהיה שונה בהרבה. עבור רוב הקבוצות יתרון הביתיות הוא יתרון גדול, אך העונה הפיסטונס ניצחו רק ב-2 מ-20 משחקי הבית שלהם, ואפילו קבוצת חוץ בינונית כמו מילווקי (ניצחה במחצית מ-18 משחקי החוץ שלה העונה) לא אמורה להתקשות יותר מדי. המצב של הפיסטונס נראה עוד פחות טוב כאשר מעיפים מבט על רשימת הפצועים שלהם לקראת המשחק – קייד קנינגהאם, אייזיאה סטיוארט ומונטה מוריס ייעדרו היום, מה שמטה את הכף עוד יותר לטובת הבאקס.

מילווקי מגיעה למשחק כאשר יאניס אנטטקומפו, הכוכב הגדול של הקבוצה והשחקן החשוב ביותר שלה, נמצא בספק למפגש מול דטרויט, אך גם ללא היווני אין סיבה שהיא לא תצא מדטרויט עם ניצחון. החיסרון הפוטנציאלי של יאניס אמנם יפגע בהתקפה, כפי שאנחנו רואים מכך שהרייטינג ההתקפי של הקבוצה צונח ב-10.6 נקודות ל-100 פוזשנים בלי הכוכב, אך למזלה מילווקי פוגשת הלילה באחת מקבוצות ההגנה החלשות בליגה, כאשר דטרויט מחזיקה ברייטינג ההגנתי השלישי בחולשתו ב-NBA. דמיאן לילארד אמנם לא נמצא בשיאו ובחמשת משחקיו האחרונים קולע 22.4 נקודות לערב ביעילות לא מבריקה (40% מהשדה ו-30.8% משלוש), אך לדטרויט אין כלים הגנתיים או תיאום הגנתי מספיק טוב בשביל להאט את הכוכב המזדקן. לצד שחקנים דוגמת ברוק לופז וקריס מידלטון, אין סיבה שלילארד יתקשה יותר מדי מול ההגנה של הפיסטונס, גם בהיעדר אנטטקומפו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של מילווקי ב-11.

שארלוט הורנטס (30-9) נגד פילדלפיה סיקסרס (13-27), 2:00:

מפגש קצוות נוסף יגיע אלינו הלילה מצפון קרוליינה, שם ההורנטס, המדורגים במקום ה-13 במזרח, יארחו את הסיקסרס, המחזיקים במקום השלישי באיזור, כאשר ניצחון הלילה עשוי לקדם אותם אל המקום השני.

שארלוט תגיע למשחק ללא גורדון הייוורד ומארק וויליאמס הפצועים כאשר גם ניק ריצ'רדס נמצא בספק אליו, אך למזלה לאחרונה היא קיבלה בחזרה שחקן שהיה פצוע זמן רב – לאמלו בול. לאחר שנעדר מ-20 משחקים רצופים, כוכב הקבוצה חזר לפני 4 משחקים, כאשר באותם משחקים הוא מעמיד 26.5 נקודות, 6.3 אסיסטים ו-3.3 חטיפות, אך הקבוצה מצליחה להשיג ניצחון בודד, בעוד בשלושת המשחקים האחרים היא הוכרעה בהפרשים שנעו בין 17 ל-36 נקודות. כפי שניתן לראות מההפרשים במשחקים בהם הפסידה ומהמאזן שלה העונה, שארלוט רחוקה מלהיות קבוצה טובה, מה שגם מציב אותה בעמדת נחיתות גדולה מול הסיקסרס.

פילדלפיה ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים, ולאור היכולת שראינו ממנה לאורך העונה ככלל ובתקופה האחרונה בפרט, אין ספק שהיא עדיפה על ההורנטס בעשרות מונים. הלילה היא צפויה לשחק ללא רוברט קובינגטון ודיאנתוני מלטון, כאשר גם מו במבה נמצא בספק, אך לאור כך שהכוכבים צפויים לשחק, אין לחיסורים האלה יותר מדי משמעות – ב-30 משחקים בהם אמביד ומקסי שיחקו יחד, הסיקסרס מחזיקים ב-24 ניצחונות, כאשר בדקות המשותפות של השניים הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג 14.0. בדרך כלל להורנטס יש הגנת קו קדמי מפוקפקת למדי, וללא שניים משחקני הקו הקדמי העיקריים שלה אין סיכוי שהיא תצליח להאט את אמביד באופן כלשהו, כך שצפו למשחק מרשים מצידו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הסיקסרס ב-17.

וושינגטון וויזארדס (33-7) נגד סן אנטוניו ספרס (34-7), 2:00

המשחק השלישי של הלילה יתרחש בוושינגטון, שם נקבל מפגש בין שתיים מהקבוצות החלשות מהליגה, כאשר אף ויקטור וומבניאמה, האטרקציה המרכזית (והיחידה) של המשחק נמצא בספק אליו.

הוויזארדס יגיעו למשחק כאשר הם מחזיקים בניצחון בודד בתשעת משחקיהם האחרונים, כאשר באותם משחקים הם מדורגים במקום ה-25 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי ובמקום ה-24 ברייטינג התקפי. סן אנטוניו לא חזקה בהרבה מהם, לפחות לא מבחינת מאזן (ניצחו ב-2 מתשעת משחקיהם האחרונים), אך במהלך פרק הזמן הזה הספרס מחזיקים בנט רייטינג חיובי (0.6), בעוד וושינגטון מחזיקים בנט רייטינג הרביעי בחולשתו ב-NBA. על הנייר מדובר במפגש בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה, במיוחד בתקופה האחרונה, אך בפועל אנו רואים הבדלים עצומים בין השניים, אשר אמנם לא משתקפים במאזן, אך משתקפים ברמתן וברמת הכדורסל שהן מציגות. סן אנטוניו מגיעה למשחק כקבוצה העדיפה בין השתיים, ובמידה שוומבניאמה יעלה לשחק אני מאמין שסן אנטוניו יוכיחו את ההבדלים בין שתי הקבוצות.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הספרס ב-8.

ניו יורק ניקס (17-25) נגד טורונטו ראפטורס (26-16), 2:30:

אחד מהמשחקים המסקרנים של הלילה יגיע אלינו מהמכה של הכדורסל, שם הניקס יארחו את הראפטורס, כאשר בראש העניינים תעמוד העובדה שזהו המשחק הראשון של אוג'י אנונובי מול טורונטו, לאחר ששיחק בקבוצה במשך 6.5 עונות והועבר ממנה אל הניקס לפני שלושה שבועות בלבד.

מאז ההגעה של אנונובי הניקס נראים נפלא, כאשר קשה לפספס את השינוי שהפורוורד הבריטי הביא בקבוצה. מאז שאנונובי הגיע לניו יורק, המועדון ניצח ב-8 מ-10 משחקיו, ויותר מהכל, הדבר הבולט ביותר הוא השיפור ההגנתי – עד ההגעה של אנונובי הניקס דורגו במקום ה-18 ב-NBA במדד הרייטינג ההגנתי, כאשר הם ספגו 115.5 נקודות ל-100 פוזשנים, אך מאז הטרייד הניקס מדורגים במקום הראשון בליגה במדד, כאשר הם סופגים 104.1 נקודות ל-100 פוזשנים – 11.4 פחות ממה שספגו טרם הטרייד. ייתכן שמדובר בהשפעה והתלהבות זמנית שמעט תדעך ככל שיעבור הזמן, אך אנו רואים את אנונובי משפיע באופן חיובי מאוד על ניו יורק, וזוהי אחת הסיבות שהם מגיעים למשחק הזה כפייבוריטים הברורים.

הראפטורס יגיעו לאחר שלפני ימים ספורים שלחו את פסקל סיאקם לטורונטו, כשבועיים וחצי לאחר הטרייד ששלח את אנונובי לניקס. עקב כך, הם מגיעים בכושר מפוקפק, כאשר הם מחזיקים בניצחון בודד ב-6 משחקיהם האחרונים. במהלך תקופה זו ההגנה שלהם היא מהחלשות בליגה (מדורגת במקום ה-24 במדד הרייטינג ההגנתי), כאשר ההתקפה נמצאת במרכז הטבלה ומדורגת במקום ה-16 ב-NBA. ניו יורק היא לא קבוצה התקפית מבריקה, אך אין ספק שג'יילן ברונסון וג'וליוס רנדל לא צפויים להתקשות יותר מדי מול טורונטו, במיוחד לאחר הטריידים שביצעה האחרונה בחודש החולף, כך שקשה לי להאמין שהיא תצליח להתמודד עם הניקס בכושרם הנוכחי.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הניקס ב-13.

אטלנטה הוקס (23-18) נגד קליבלנד קאבלירס (15-24), 2:30:

אטלנטה, שנמצאת ברצף של שלושה ניצחונות אולי תשחק ללא טריי יאנג היום בלילה (כרגע מוגדר בספק), אבל היא נראית די סולידית, בינונית יש להגיד – כמו בשנה שעברה. טרייד על דז'ונטה מארי כנראה בדרך אבל עד אז, הוא נראה די טוב ולא בדיוק מוריד ברמה בעקבות הדיבור על המעבר – 21.2 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים ב-5 המשחקים האחרונים שזה פחות או יותר אותו דבר כמו מה שהוא עושה לאורך העונה. גם טריי לא בדיוק יציב ואטלנטה למרות שלושה ניצחונות ברצף עדיין עם מאזן 4-6 בעשרת המשחקים האחרונים. נראה שקשה להם לצאת מהבינוניות והם מחכים לשוק שייפתח כדי לייצר מעבר גדול וגם לרענן את הסגל.

קבוצה שנראית לא בינונית בכלל זאת קליבלנד – מאזן 3-11 ב-14 המשחקים האחרונים, אמנם לו"ז קצת קל אבל עדיין ללא גארלנד ומובלי. דונובן מיטשל וג'ארט אלן נראים פשוט מדהים כשמהספסל קאריס לאברט נותן אפשרות להיות מועמד בכיר לשחקן השישי של העונה. רצף של 6 ניצחונות כולל ניצחון ב-40 הפרש על מילווקי מחוסרת יאניס כשג'ורג' ניאנג קולע 33 נקודות עם החטאה אחת מהשדה, ברצף הזה היא על 121 נקודות למשחק מול 113.6 עונתי, 51.3 ריבאונדים למשחק (ראשונה בליגה). הספסל של הקאבס קולע 47 נקודות למשחק ב-15 המשחקים האחרונים וזה פקטור רציני כי הספסל של ההוקס קולע רק 31.9 נקודות למשחק ב-15 המשחקים האחרונים.

אני מהמר שהקאבלירס ימשיכו במומנטום החיובי בדרך ללו"ז הקשה שלפניה ותנצח ב-12 הפרש.

מינסוטה טימברוולבס (11-30) נגד אוקלהומה סיטי ת'אנדר (13-28), 3:00:

וואו. איזה משחק. שתי הקבוצות הטובות במערב. מינסוטה הראשונה בפער של 2 משחקים מדנבר ואוקלהומה, המשחק הזה חשוב למינסוטה כמובן כדי לפתוח מאוקלהומה פער של 3 משחקים בפסגה, אבל אפילו יותר חשוב לאוקייסי כי היא רוצה לא רק להתקרב לטימברוולבס אלא להתרחק מדנבר שנושפת בעורפה.

שתי הקבוצות די שונות בסגנון – מינסוטה קבוצה עם סייז משמעותית גדול משל הת'אנדר, טאונס וגובר, מקדניאלס, נאז ריד מהספסל. אוקלהומה לעומת זאת קבוצה של גאנרים בכל עמדה, כל שחקן יכול לקלוע שלשה וכמובן שג"א שמנהל את כל העניין ויוכל לתקוף עם החטיפות שלו את הובלת הכדור הקצת בעייתית של מינסוטה, שנמצאת במקום ה-28 באיבודים למשחק העונה.

מבחינת הת'אנדר היא צריכה לא רק לתת למשחק ללכת מחוץ לצבע אלא לגרום למשחק לזוז מהר. מינסוטה קבוצה שלא משחקת עם המון פוזשנים, יש לה שחקן שמשחק מצוין תחת לחץ של שעון ויכול לייצר יש מאין, היא צריכה לגרום לשאר לקבל החלטות מהירות כדי לתקוף את הכדור ולצאת להתקפות מעבר.

מבחינת הוולבס הם יצטרכו לשחק המון לתוך עבירות – כמה שיותר זריקות עונשין. אם הולמגרן, שג"א ודורט יסתבכו בעבירות, הם יוכלו לתקוף את הטבעת הרבה יותר וגם לשחק הרבה יותר נינוח ולשלוט בקצב. אדוארדס אמור לחפש את החדירה לטבעת דווקא במשחק הזה למרות שמדובר בשתי קבוצות שאוהבות לזרוק ויודעות לקלוע מחוץ לקשת.

אני מהמר על משחק אדיר שיגיע לשניות האחרונות בו מינסוטה תשמור על הבית ותנצח ב-2 הפרש.

יוסטון רוקטס (21-19) נגד יוטה ג'אז (21-22), 3:00:

יוסטון בתקופה לא טובה, עם 2 ניצחונות ב-8 משחקים האחרונים, אבל היה לה לו"ז קשה מאוד במזרח ומלבד משחקים נגד דטרויט כל המשחקים היו נגד קבוצות טובות ממנה. היא עדיין התקשתה מאוד בהתקפה ברצף הזה – 109.1 נקודות למשחק בלבד. היא גם קבוצה שבקושי זורקת לשלוש, והאחוזים שלה ברצף הזה היו הגרועים בליגה, 30 אחוז. ג'יילן גרין שידוע כקלע הכי לא יציב על הפלנטה נשאר לא יציב ברצף הזה אבל מעבר לזה הוא על 6.9 זריקות לשלוש בממוצע למשחק ברצף הרע של יוסטון, הוא קולע 1.8. לצורך ההשוואה – ג'בארי סמית' ג'וניור קולע 1.6 שלשות בממוצע למשחק ברצף הזה והוא זורק 4.3. ברוקטס עדיין איך לא למדו איך להרחיק מג'יילן גרין את ההרגלים הרעים, ונגד קבוצה שהגארדים שלה נראים נהדר כמו יוטה זה יהי קשה.

בקשר ליוטה, מה כבר נשאר להגיד על הקבוצה הזאת? היא נראית פשוט פנטסטי. לא מורידה רגל מהגז, בעשרת המשחקים האחרונים עדיין ראשונה בליגה בנקודות למשחק עם 129.2, משחקת המון לצבע ובקושי זורקת לשלוש. הולכת המון לקו. כמה המון? בעשרת המשחקים האחרונים (ואגב, זה עלה מהפעם האחרונה שבדקתי), יוטה על 29.2 זריקות עונשין בממוצע למשחק עם 84.2 אחוז. הגארדים שלה מכוונים את הסיפור כי הם לא גארדים של קליעה מבחוץ במיוחד, אולי רק קלארקסון, אז זה מתכתב עם האופי של הקבוצה.

אני מהמר שיוטה תמשיך בכושר המדהים ותכתוש את יוסטון ב-17 הפרש.

שיקגו בולס (20-23) נגד ממפיס גריזליס (26-15), 3:00:

שיקגו חוזרת הביתה אחרי ניצחון מרשים בקנדה, כשניקולה ווצ'ביץ' קולע 24 נקודות, מוריד 14 ריבאונדים ומוסר 7 אסיסטים וקובי ווייט קולע 23, מוריד 8 ריבאונדים וחוטף פעמיים. שיקגו, למרות שנראה שברור שלאבין יעבור בטרייד, לא מייחסת לזה חשיבות גדולה, וממשיכה לפתח את קובי ווייט שנראה מצוין העונה. בעשרת המשחקים האחרונים ווייט עם 22 נקודות למשחק עם 49 אחוז מהשדה (משמעותי כשמדובר בשחקן שאוהב לזרוק המון ולא קולע בצורה יעילה באופן קבוע), 5.4 ריבאונדים, 2.6 שלשות, 80 אחוז מהעונשין. אלה לא מספרים של אולסטאר, אבל ווייט , שהיה נראה שנחתך לגמרי מהתכניות של הבולס פתאום מתעלה על עצמו, וזה גם מניב ניצחונות וכדורסל כיפי לצפייה בשיקגו.

מבחינת הגריזליס, בניגוד לבולס, אין אווירה של התרוממות רוח – ביין נפצע, סמארט נפצע שוב, מוראנט גמר את העונה. ג'ארן ג'קסון ג'וניור לבד במערכה ואין לו דרך להחזיק בה לבד. ממפיס ללא ג'ה נראתה כמו קבוצה חסרת תכלית, למרות השיפור המטורף של ביין כמוביל פיק אנד רול. אז ללא ביין? אין לגריזליס כמעט כלום להציע נגד קבוצות הליגה שהן לא דטרויט. אפילו לוויזארדס יש שחקן או שניים שמסוגלים להפוך את המשחק לטוב, ג'ארן ג'קסון ג'וניור העונה הוא לא השחקן הזה. אין מי שייצור בשבילו, אין את הסנטר המאסיבי שיוכל לשים את הגוף בהגנה שאין לו; כי מי שראה את טריפל ג'יי משחק יודע שבפועל תואר "שחקן ההגנה של העונה" הגיע אליו בזכות סטיבן אדאמס ששם את הגוף וג'קסון חסם כדורים שלא קשה לחסום באורך שלו. עוד דבר, הגריזליס יצטרכו להתמודד עם ווצ'ביץ' שהוא ריבאונדר טוב, וביומבו הוא הריבאונדר הטוב היחיד בקבוצה.

אני מהמר על ניצחון של שיקגו בלי בעיה – 15 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. תןדה על פרוויו עשיר ומלא משחקים טובים.
    והמשחק המעניין של הלילה הוא ללא ספק מינסוטה (מי?) נגד אוקלהומה (מה???)…. מי היה מאמין שיגיע הרגע של מאבק צמרת עליונה שכזה…..
    🤣

  2. תודה רבה.
    וואלה, אחלה ערב משחקים.
    נכון שזה it goes without saying אבל החלק המסקרן במדיסון סקוור הגארדן הוא דווקא החזרה של בארט וקוויקלי שהניקס העיפה תמורת אנונובי.

  3. מילווקי ופילי בבלואו אאוט
    הספרס, הגאז והבולס בניצחונות תחתית
    הקאבס יעשו את המוטל עליהם
    אוקלהומה יצאו עם ידם על העליונה בקרב הפסגה
    בקרב הטרייד בארט וקוויקלי יתנו מספרים יותר טובים מאנונובי אבל הניקס ינצחו

  4. הבאקס פשוט גרועים.
    ההגנה שלהם, בינונית- ולא מספיק מדברים על זה.
    וההתקפה צפויה.

    לא ברור לי איך הם שקטים. אחרי איבדו את הולידיי וגרייסון אלן צריך לצפות מהם להיות יותר אקטיביים.
    שינסו ללכת על ברוס בראון או משהו בסגנון.

  5. צופה בדטרויט מילווקי מההתחלה. יאניס בכלל לא שחקן כדורסל. סתם רומס ודורס בחסות החוקים והשופטים. לא פלא שאין למילווקי אוהדים מחוץ למילווקי

  6. ג׳ורדן פול הפסולת הרדיו אקטיבית אנושית הזאת נכנס חמש דקות לסוף המחצית, פלוס 6 לוושינגטון.
    3 וחצי דקות אחר כך, הספרס מובילים ב-5.
    נגמרו כבר המילים .

      1. שאמט הוא כלום גם כן.
        תן את הכדור בידיים של דני ותכניס את קוליבאלי לחמישיה וזו קבוצה רצינית יותר.

        ספרס עוד קבוצה מטומטמת, וומבי ארוך כמו שרוך אבל קבלת החלטות של אהבל.

  7. עובד את בוגלי עבודות קונסטרוקציה.
    במדרג הם מקום אחרון, העבודה לא שווה את הכסף.
    בקיצור, פעם באה אינסטלטור אחר.

  8. הגמר הבית זונות שפתחו לי פה עם ההשוואות של אנטוני אדוארדס למייקל ג׳ורדן/לביצה של מייקל ג׳ורדן/לזרע הצף של מייקל ג׳ורדן?

    נצחון ענק של אוקלהומה, יש לקבוצה הזאת ביצים וקשיחות של שוורים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט