אמביד ויוקיץ' ראש בראש בפתח שלושה משחקי צמרת בשלישי / אהרן ברלין

02:30     פילדלפיה 76'ס (13-24) – דנבר נאגטס (13-28)

הביתית

שלושה ניצחונות מתוך שבעת המשחקים האחרונים לפילדלפיה (ארבעה מתוכם ללא אמביד, שצפוי לשחק הלילה) שהתלות שלה בכוכב רק הולכת וגדלה. מקסי והאריס בעונות טובות מאוד אבל הספסל בין החלשים בליגה וללא שיפור בצוות המסייע פילי יכולה למצוא את עצמה שוב מסתבכת בשלבים המתקדמים של הפלייאוף. הלילה מול האלופה המכהנת שני ה MVP של שלוש העונות האחרונות יספקו לנו ניחוחות של גמר פוטנציאלי במצ'אפ מרתק בין שני ביגמנים שונים בתכלית. למרות עונת קליעה חלשה יחסית בלא מעט מובנים פילי מחזיקה בהתקפה החמישית בטיבה בליגה, לא מעט הודות ל 26.9 זריקות עונשין ב 84% (מקום ראשון בליגה בשני התחומים). אמביד עצמו קולע כמעט שליש מהנקודות שלו מהקו באחוזים נהדרים כך שבינתיים לא נמצא פתרון קרוב ל 34.9 הנקודות של הענק הקמרוני. אבל יותר מכל המיקום של הקבוצה בטופ של הליגה עובר דרך ההגנה שמדורגת שניה וכאן המאמץ הקבוצתי ניכר יותר אצל החניכים של ניק נרס שההגנה שלהם על קשת השלוש היא הטובה בליגה. הלילה מול דנבר שמסתמכת מעט מאוד על זריקות מרחוק תהיה לאמביד משימה קשה הרבה יותר מול משחק הפוסט של יוקיץ', החדירות של מארי והחיתוכים של גורדון שעד כה לא נמצאה להם תשובה.

האורחת

מסע בן שבוע וחצי וחמישה משחקי חוץ מתחיל הערב עבור דנבר שמשדרת עסקים כרגיל וגם ההפסדים שלה מול אוקלהומה ויוטה לא מרגשים במיוחד. המשחק של דנבר מתעתע, כאשר מצד אחד מדובר בקבוצה השלישית הכי איטית בליגה ומצד שני משחקת עם הרבה מסירות ונמצאת שלישית (הפעם מלמעלה) באסיסטים. המשחק היפהפה אך מבוקר מוביל את הקבוצה ליחס הכי גבוה בין אסיסטים לאיבודים בין קבוצות הליגה ויחד עם אחוזים טובים עד טובים מאוד מכל הטווחים ההתקפה שכבר עובדת על אוטומט נראית בלתי עצירה. כל החלקים בפאזל של האלופה נמצאים בדיוק איפה שהם היו בעונה הקודמת ויחד עם השדרוג המינורי של רג'י ג'קסון אף אחד לא יופתע אם נראה השנה ריפיט. הלילה יוקיץ' יהיה זקוק להרבה עבודה (ובעיקר להימנע מבעיית עבירות) כדי לשבש את הקצב של פילי בהתקפה ולהוציא את ההגנה שלה מאיזון.

ייעדרו: מלטון בפילי. בדנבר אין נעדרים משמעותיים.

עוצרים בווגאס: פילי בבק-טו-בק. נלך על דנבר ב 8 למרות שהסיקסרס מארחים.

04:00     פיניקס סאנס (18-21) – סקרמנטו קינגס (16-23)

הביתית

עוף החול בעל שלושת הראשים (שעושים תורות ביניהם מי יהיה פצוע בכל משחק נתון) סופרת שני ניצחונות רצופים וניצבת במקום השמיני במערב הצפוף. שלושת הקלעים הבכירים של הסאנס מכדררים את עצמם למוות ונהנים ממאמץ קבוצתי מרשים מאוד בסגירה לריבאונד (מקום חמישי בליגה) וכך זוכים בלא מעט ניסיונות (יחסית) בעיקר ממיד ריינג' כאשר שלושה שחקנים – דוראנט, ביל וגרייסון אלן – נמצאים באזור החיוג של ה 40/50/90. הלילה מול הראשונה בליגה בריבאונד הגנה יהיה מאבק מרתק על הכדורים החוזרים בין נורקיץ' לסאבוניס כאשר השמירה של הראשון על האחרון תהיה קריטית לסיכויים של פיניקס לנצח את המשחק. אגב, סקרמנטו שומרים מזעזע על קשת השלוש והסאנס לא זורקים משם בתדירות גבוהה כל כך. הלילה זה הזמן.

האורחת

הקינגס סופרים כבר שני הפסדים רצופים מול מילווקי ופילדלפיה וישמחו לעלות על מסלול הניצחונות אחרי הבאזר ביטר המתסכל והלא ייאמן של לילארד במחזור הקודם. קל זה לא יהיה. דווקא בשני המשחקים האחרונים פוקס התחיל לחזור לעצמו והוביל את הקבוצה בנקודות כאשר סאבוניס אחראי על כל השאר והאחרים מניעים את הכדור נהדר וקולעים מכל הטווחים. מי שנותן לא מעט דקות טובות העונה הוא טריי ליילס עם הגנה לא רעה ותוספת חשובה לריבאונד כאשר גם הקליעה היציבה שלו יכולה להעלות את התרומה שלו אם יקבל יותר את הכדור.

ייעדרו: בול בול בספק, דמיון לי בחוץ. מארי בספק אצל הקינגס.

עוצרים בווגאס: משחק צמוד מאוד כאשר החיסרון של קייגן מארי עשוי להיות קריטי. נלך על פיניקס ב 5.

05:00     לוס אנג'לס קליפרס (14-25) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (11-27)

הביתית

ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג' חוזרים לקבוצתם לשעבר במשחק שבו שני הצדדים יכולים בהחלט לחייך. ההפסד למינסוטה במחזור הקודם היה מובן מאוד עבור הקליפרס שנראה שמצאו את הנוסחה המנצחת ומצליחים לנצל את הפוטנציאל השביר של כל החלקים השונים שמרכיבים את הקבוצה. LA חמישית בליגה באחוזים אפקטיביים וראשונה באחוזים לשלוש כך שלשומרי הפרימטר המצוינים של הת'אנדר תהיה משימה קשה מאוד הלילה. הארדן ממשיך להוריד בהדרגה את כמות הזריקות מהשנים הקודמות וכך גם מעלה את האחוזים שלו ובמקביל מוריד משמעותית את כמות הביקורים בקו העונשין אליו הוא היה הולך בעבר באופן קבוע. הלילה במידה וזובאץ לא ישחק הקבוצה תצטרך למצוא דרכים להגיע לצבע יותר (אוקלהומה שנייה בליגה בהגנה על האזור הקרוב לסל) ולעצור את צ'ט.

האורחת

ארבעה ניצחונות רצופים ותשעה מתוך אחד עשר המשחקים האחרונים (נכתב ביום שני) עבור המועמד ל MVP וחבורתו שמציגים את ההתקפה הרביעית בטיבה בליגה וההגנה השלישית. לקבוצות צעירות בשנים יש נטייה ברורה להיות קבוצות טובות באחד הצדדים של המגרש – בחלק ההתקפי (כמו אינדיאנה של העונה) או ההגנתי (אורלנדו למשל) אבל כמעט אף פעם לא בשניהם יחד. אוקלהומה נראית כמו קבוצה שרצה כבר הרבה מאוד שנים ביחד בה כל אחד יודע את מקומו והמאמץ והתיאום ההגנתיים מעלים חיוך. יחס אסיסטים-איבודים גבוה ואחוזים אפקטיביים גבוהים (מקום שלישי בליגה) מחפים על העובדה שהקבוצה המהירה והצעירה לא סוגרת לריבאונד ומאבדת בשל כך לא מעט פוזשנים. אבל מעל הכל – אמרנו שהקליפרס ראשונים בליגה באחוזים לשלוש? אז אוקלהומה שנייה. וכל מילה מיותרת.

ייעדרו: זובאץ בספק. בת'אנדר לא צפויים נעדרים.

עוצרים בווגאס: זה בהחלט משחק שיכול ללכת לכל כיוון והכישרון הכדורסלני בו נוטף מכל פינה. נלך על אוקלהומה ב 3 פשוט כי אני אוהב אותם יותר.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. מסוג המשחקים שדנבר תתן כדי להרדים את פילי ולתת לה להתנפח.

    אמביד במסע הפייקעלך שלו לmvp(עם מנוחה בכל שבוע) יתן פה היום הופעה. מאמין שינצחו.

    לאוקלהומה יש חתיכת לוח משחקים החודש הזה. טירור של מסע חוץ. מקווה שיתאוששו היום.

      1. בחיים לא היה אתלטי כמו גורדון.
        גורדון סוג של מסוגל לעשות כמעט הכל, כולל להוריד כדור לפארקט ולמסור אבל שום דבר בצורה מדהימה פרט להגנה.

      1. הוא נח שבועיים רצוף.
        המשחק עוד שניה נגמר, ידעתי שהנוכל הזה יבוא יתן הצהרה היום בשביל הmvp וכאילו להוריד קוף מהגב.

  2. מיצ'יץ חיה, המאמן המקובע של אוק' לפתע גילה באמצע העונה שיש לו וטרן תותח בן 30 על הספסל והחל לתת לו מעט דקות.
    מאמן טוב אבל פדנט נוקשה.
    לאומרים שוומבי היה פורח שם במקום צ'ט (יניב), הוא לא היה רואה מגרש אחרי הזריקה הרעה הראשונה שהיה לוקח.

    1. אחלה מאמן יש לאוקלהומה.
      מיצ׳יץ חכם ומוסר מצוין אבל אין לו ממש רגליים לשחק את ההגנה שלהם.
      יכול להיות asset נהדר לקבוצות אחרות.

  3. כמו שאמרתי.
    @ShamsCharania
    Developing: The Raptors and Pacers are in active talks on a trade centered on two-time All-Star Pascal Siakam for package that includes three first-round picks, league sources say.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט