תעודת מחצית – פריוויו ל-10 משחקי רביעי / עמיחי קטן

בימים הקרובים אנחנו צפויים לעבור את נקודת האמצע של העונה הסדירה בכל הנוגע לכמות המשחקים (אחרי היום יהיו 608 מתוך 1230 משחקי עונה סדירה, כך שמחרתיים נגיע בדיוק לחצי), וזו הזדמנות לחלק תעודת מחצית לכל אחת מהקבוצות שתשחקנה הלילה. התעודה תתחלק לקטגוריות הבאות – התקפה, הגנה, הצלחה כללית ופיתוח צעירים.

2:00 דטרויט פיסטונס (4- 36) – מינסוטה טימברוולבס (28- 11):

דטרויט:

התקפה – 50 – יש 4 קבוצות עם התקפה גרועה יותר, והפציעה הנוכחית של קייד קנינגהם עם הפציעה של בוגדנוביץ' בתחילת העונה הן תירוץ לא רע. כמובן שזה לא עובר וטעון שיפור, אבל זה החלק הפחות נורא.

הגנה – 45 – זה נכון שוושינגטון ושארלוט מציגות הגנה גרועה יותר, הרבה מזה בגלל שדטרויט די טובים בריבאונד ההגנה, אבל העובדה שהילד שיושב משמאלך קיבל פחות ממך במבחן לא הופכת את הציון שלך לטוב.

הצלחה כללית – 40 – צריך להתאמץ במיוחד כדי לקבל ציון נמוך מזה בתעודה בימינו, וזה יהיה הציון הנמוך ביותר שיחולק היום.

פיתוח צעירים – 85 – הילד הבעייתי של הכיתה מצא את השיעור היחיד שהוא נהנה בו. כל מה שצריך לעשות זה לתת דקות לשחקנים צעירים ולהעביר את אלו שמפריעים להם כמו באגלי וליברס.

מינסוטה:

התקפה – 70 – הטימברוולבס דווקא קולעים באחוזים די טובים, אבל רק דטרויט ויוטה מאבדות את הכדור באחוז גבוה יותר של ההתקפות שלהן, וכך מינסוטה מייצרים רייטינג התקפי של 114 (מקום 20) בקבוצה שמקווה שמגמת השיפור העיקרית שלה תהיה בצד הזה של המגרש.

הגנה – 100 – ההגנה הטובה בליגה מקבלת ציון 100, ובינתיים היא מצליחה לסייע למינסוטה לשמור על ראשות המערב בקרב הצמוד עם אוקלהומה ודנבר. כאמור, סימני השאלה שיש להם נמצאים בעיקר בהתקפה.

הצלחה כללית – 90 – מעטים חשבו שמינסוטה יסגרו חצי עונה עם כמות כזאת של ניצחונות ובצמרת העליונה של המערב, קל וחומר בפסגה המערבית. הם צריכים לצמצם את איבודי הכדור בעיקר, אבל נמצאים בעמדה טובה מאוד.

פיתוח צעירים – 70 – נאז ריד בן ה-24 מביא למינסוטה כמה נקודות כאן, אבל זו בעיקר העובדה שאנתוני אדוארדס בסך הכל בן 22 וממשיך להשתפר מעונה לעונה. מעבר לזה, טרוי בראון בן 24 ועושה קצת הגנה מהספסל ויתר שחקני הרוטציה הם המבוגרים יותר בקבוצה.

הימור: הפיסטונס ניצחו שלשום. מינסוטה ב-20.

2:30 טורונטו ראפטורס (15- 25) – מיאמי היט (24- 16):

טורונטו:

התקפה – 75 – ההתקפה של טורונטו מדורגת 15 ונמצאת במרכז הטבלה כמעט בכל הנתונים הרלוונטיים. ההגעה של בארט וקוויקלי בטרייד על אנונובי שדרגה קצת את ההתקפה וב-8 המשחקים שלהם בקבוצה ההתקפה מדורגת 10, מה שמוסיף להם קצת נקודות בציון.

הגנה – 65 – בתחילת העונה טורונטו דווקא היו טובים יותר בצד ההגנתי, אבל מאז דברים השתנו, בעיקר אחרי הטרייד ששדרג את ההתקפה על חשבון ההגנה. ההגנה של הראפטורס מדורגת 22 בסך הכל כרגע, אבל אם מסתכלים על המשחקים מאז הטרייד יש רק 3 קבוצות עם הגנה רעה יותר, כך שהצד ההתקפי הוא הטוב יותר של טורונטו כרגע.

הצלחה כללית – 70 – הראפטורס נמצאים במאבק הצמוד על מקומות 10-12 במזרח, ובעיקר שומרים על כבודם ולא מתבזים כמו 3 האחרונות במזרח.

פיתוח צעירים – 85 – סקוטי בארנס עשה קפיצת מדרגה העונה ובארט את קוויקלי הצעירים השתלבו היטב בצד ההתקפי.

מיאמי:

התקפה – 70 – יש למיאמי תירוץ טוב של הרבה פציעות לכך שההתקפה שלהם מדורגת רק במקום ה-19, אבל כרגע היא לא מספיק טובה והם במאבק צמוד על מקומות 4-8 במזרח, ככה שהם זקוקים לשיפור התקפי, שייתכן שיגיע עכשיו כשהסגל שלהם בריא יותר מאשר ברוב שלבי העונה.

הגנה – 85 – הצד החיובי של הקבוצה שמדורגת 9 בחלק הזה של הפרקט, ושם היכולת שלהם לכפות על היריבות קצב איטי עובדת לטובתם כשרק מינסוטה סופגים פחות נקודות בממוצע למשחק. התחום העיקרי בו ההגנה של מיאמי מצטיינת זה מניעת זריקות עונשין ובחירה נכונה על מי לעשות את העבירות, כשרק הסלטיקס והלייקרס סופגות פחות נקודות מהעונשין למשחק.

הצלחה כללית – 80 – יש כרגע 3 קבוצות ששולטות במזרח בעונות הסדירות, והפעם מיאמי צמודה לדבוקה מאחור, כשכולם יודעים שכשמדברים על פלייאוף אז ההיט הם אלה שנכנסים ל"ביג 3" של המזרח עם בוסטון ומילווקי, 3 הקבוצות שזו במזרח בשנים בשנים האחרונות. בינתיים העונה הסדירה טובה יותר מזו שעברה, גם מבחינת העומק וגם מבחינת התוצאות.

פיתוח צעירים – 90 – חיימה האקז ג'וניור (אפשר לכנות אותו גם טריפל ג'יי השני או JJJII) לבדו מספיק כדי לתת להיט ציון טוב, אבל גם יוביץ' נכנס לרוטציה לאחרונה וגם טיילר הירו עדיין בן 24 וממשיך להשתפר בעונות הסדירות כשהוא בריא.

הימור: מיאמי ב-9.

2:30 ניו-יורק ניקס (23- 17) – יוסטון רוקטס (19- 20):

ניקס:

התקפה – 85 – ההתקפה של הניקס מדורגת בקצה הטופ 10, כשכמו בעונה שעברה האחוזים שלהם חוץ מאשר ל-3 לא גבוהים אך הריבאונד מחזיק אותם בצמרת. הויתור על בארט וקוויקלי עשו לפגוע בהם קצת התקפית, אבל בינתיים זה עוד לא קרה כשרנדל לוקח על עצמו יותר לאחרונה.

הגנה – 80 – ההגנה של הניקס מדורגת 12, כשהם לא מצטיינים במיוחד באף תחום ספציפי, אבל עושים הכל די טוב, גם בהגנה על הצבע, גם בשלשות וגם בכפיית איבודי כדור. הטרייד על אנונובי אמור לחזק את ההגנה שלהם, אבל סביר להניח שהכוונה היא בעיקר לתפקידי שמירה אישית בפלייאוף.

הצלחה כללית – 85 – הניקס עד כה במצב טוב ועשו שדרוג על הנייר עם הטרייד על אנונובי. עכשיו השאלה היא האם הם מסוגלים למצוא את הדרך להשתפר עוד קצת ולהפוך לקבוצה שצריך לקחת בחשבון מעבר ל-3 הראשונות במזרח ומיאמי.

פיתוח צעירים – 70 – מקברייד וגריימס הם צעירים שזוכים לדקות בקו האחורי של ת'יבודו, ואצ'יווה הצטרף ויקבל את שלו בקו הקדמי, אבל הויתור על בארט וקוויקלי אומר שאת הניקס מטרידים יותר דברים אחרים מאשר צעירים.

יוסטון:

התקפה – 70 – שני הגארדים הפותחים של יוסטון בקושי מגיעים ל-40% מהשדה, ואם ואן-וליט מתקן את זה עם שלשות, עונשין וניהול משחק מהשורה הראשונה בליגה, אז ג'יילן גרין עדיין לא מספיק יעיל באף אחד מהדברים האלה. מעבר לשניהם, ההתקפה של הרוקטס תלויה מאוד בשנגון וביכולת שלו ליצור לעצמו ולאחרים, ובינתיים זה לא מספיק וההתקפה נמצאת רק במקום ה-21.

הגנה – 85 – ההחתמה של אימה יודוקה לתפקיד המאמן בינתיים מוכיחה את עצמה מבחינת ההגנה של יוסטון, ובעיקר סביב החמישייה הפותחת של ואן-וליט, ג'יילן גרין, ברוקס, ג'בארי סמית ושנגון, שמפתיעה לטובה בצד הזה של המגרש. ההגנה של יוסטון מדורגת 8 בליגה כשהם במקום הרביעי באחוזים של היריבות מהשדה ולשלוש ובמקום השלישי באחוזים של היריבות מהעונשין.

הצלחה כללית – 85 – בדירוג העוצמה של הצוות שמנו את יוסטון במקום ה-27 בליגה והאחרון במערב, ובינתייים הם ממשיכים את הפתיחה הטובה והמפתיעה ונמצאים עמוק במאבק על הטופ 10 במערב. הלו"ז שלהם בהמשך העונה צפוי להיות נוח יחסית, ויש סיכוי ממשי שנראה אותם בפליי-אין או אפילו מעבר לזה.

פיתוח צעירים – 85 – שני הקלעים המובילים של הקבוצה, שנגון וג'יילן גרין, בני 21 בסך הכל, וגם וויטמור, ג'בארי סמית, אמן תומפסון וטארי איסון הם בני 22 ומטה, כך ש-6 מתוך 11 השחקנים הבכירים של הרוקטס עוד לא חגגו יום הולדת 23.

הימור: הניקס ב-5.

2:30 קליבלנד קאבלירס (23- 15) – מילווקי באקס (28- 12):

קליבלנד:

התקפה – 70 – ההתקפה של הקאבס מדורגת 18 בסך הכל, כשהם גם מאבדים לא מעט וגם מתקשים בקליעה מחוץ לקשת ומהעונשין. היתרונות שלהם נמצאים בצבע, גם מבחינת הקליעה וגם מבחינת הריבאונד, ואותם הם מצליחים לנצל כדי לשפר קצת את מצב ההתקפה.

הגנה – 85 – ההגנה של הקאבס שומרת בעקביות על מקום בצמרת של הליגה, ומצטיינת בעיקר בהגנה על הצבע, הודות לנוכחות של ג'ארט אלן ואוון מובלי כשהוא בריא. גם המחליפים בקו הקדמי שותפים להגנה הטובה בצבע, כך שהקאבס צוברים ניצחונות גם בלי גארלנד ומובלי הפצועים.

הצלחה כללית – 80 – בסך הכל, קליבלנד מחזיקים מעמד יפה אל מול גל הפציעות שתקף אותם, אבל הם הביאו את דונובן מיטשל לפני שנה וחצי כדי לעשות קפיצת מדרגה יותר משמעותית, וזה לא ממש נעשה. החצי השני של העונה והפלייאוף יהיו קריטיים להמשך הדרך של הסגל הזה של הקאבס.

פיתוח צעירים – 75 – מובלי בן 22, גארלנד בן 24 ואלן בן 25, אבל שם נגמרים פחות או יותר השחקנים הצעירים המשמעותיים אצל קליבלנד, כשאמוני בייטס וקרייג פורטר ג'וניור מקבלים רק שאריות של דקות.

מילווקי:

התקפה – 95 – ההתקפה של מילווקי מדורגת שנייה לזו של אינדיאנה, וגם זה בגלל חבלי לידה של הבאקס העונה אחרי השינויים בקיץ. בגדול, אפשר לטעון שההתקפה של מילווקי היא הטובה ביותר בליגה, למרות מאזן 1- 4 עונתי נגד הפייסרס, כי הבאקס יותר יציבים בהתקפה, לפחות אם מדלגים על השבועיים-שלושה הראשונים של העונה.

הגנה – 70 – החלק הפחות טוב ויציב של מילווקי, שמדורגים כרגע 19 בתחום הזה. יש רגעים בהם הבאקס מצליחים להתעלות בהגנה, אבל רוב הזמן זה לא המצב, וברוב המקרים הדרך שלהם לנצח משחקים היא התקפה טובה יותר ממה שההגנה מאפשרת. את ההגנה הם יצטרכו לשפר בדרך לפלייאוף ולשלבי ההכרעה של העונה.

הצלחה כללית – 80 – את העונה שעברה מילווקי סיימו עם המאזן הטוב ביותר בליגה, כמו גם ב-3 מתוך 5 העונות האחרונות, אך בכל המקרים האלה הם הודחו נגד הקונטנדרית הראשונה שהם פגשו. מנגד, את האליפות הם לקחו דווקא כשהם סיימו במקום השלישי במזרח, ככה שכל עוד הם בצמרת הגבוהה זה לא כל כך משנה אם הם מקום ראשון, שני כמו עכשיו או שלישי, ומה שחשוב להם זה להגיע בריאים ובמומנטום לפלייאוף.

פיתוח צעירים – 60 – אנדרה ג'קסון בן ה-22, מרג'ון בוצ'אמפ בן ה-23 ואיי ג'יי גרין בן ה-24 נכנסו לרוטציה, אבל הם די בקצה שלה, אולי למעט בוצ'אמפ המנוסה קצת יותר שכן זוכה למעמד קצת יותר גבוה בקו האחורי.

הימור: קליבלנד ב-6.

2:30 בוסטון סלטיקס (31- 9) – סאן-אנטוניו ספרס (7- 32):

בוסטון:

התקפה – 90 – ההתקפה של בוסטון מדורגת שלישית בליגה והסלטיקס יכולים להיות מרוצים ממנה, כשהעובדה שהם זורקים הכי הרבה שלשות בליגה מאפשרת להם לרווח את המשחק, לשפר את האחוזים בלי להצטיין במיוחד בצבע ולאבד מעט כדורים יחסית.

הגנה – 95 – ההגנה של בוסטון מדורגת שנייה למינסוטה, והסלטיקס יכולים להיות מרוצים מכך שגם הויתור על סמארט וצירוף פורגינגיס לא ממש פגעו בהגנה שלהם. יש סימני שאלה של מאצ'-אפ לקראת הפלייאוף, אבל עד כה הם צלחו את זה היטב.

הצלחה כללית – 95 – הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה משייטת לה בעונה הסדירה, ועדיין לא הפסידה אף משחק בית. אם מתאמצים אפשר למצוא בעיות, אתגרים או סימני שאלה, אבל זה מספיק רק כדי למנוע ציון 100 מושלם.

פיתוח צעירים – 60 – דלאנו בנטון ונמיאס קווטה בני ה-24 נכנסים לרוטציה כשיש חיסורים של שחקנים בכירים, כמו גם בריסט בן ה-25, וזו ההזדמנות להזכיר שגם ג'ייסון טייטום עדיין בן 25 וייתכן שיש לו עוד לאן להשתפר. עם זאת, בוסטון כבר עברו את השלב של פיתוח צעירים.

ספרס:

התקפה – 60 – תודה לפורטלנד וממפיס שיש להן התקפה רעה יותר, אבל עדיין המחסור ברכז ובקליעה מבחוץ זועק, כשאלו שתי נקודות התורפה העיקריות של וומבניאמה בשלב הזה של הקריירה שלו. זה לא שהם מצטיינים במיוחד בתחומים אחרים בהתקפה, אבל אלו שני הדברים שבולטים במיוחד לאור האחוזים הנמוכים לשלוש וריבוי איבודי הכדור.

הגנה – 70 – הצד המוצלח יותר של וומבניאמה, שם הוא כבר עכשיו מהשמות המובילים בליגה, כשהוא בין היתר מוביל את הליגה בחסימות עם 3.2. בדקות של וומבי, הספרס מציגים הגנה מעל הממוצע של הליגה, לעומת הגנה שמזכירה את זו של וושינגטון, דטרויט או שארלוט בדקות המנוחה שלו.

הצלחה כללית – 60 – המקום האחרון במערב זה לא הישג בכלל, אבל המטרה העיקרית של הספרס העונה היא לפתח צעירים, ואת זה פופוביץ' עושה טוב, ככה שהם זוכים לציון עובר בקושי.

פיתוח צעירים – 90 – הרבה סימני שאלה יש על ההתנהלות של פופוביץ' בטווח הקצר, אבל הרבה מהרעיונות המוזרים שלו בהחלט יכולים לשפר את הספרס בטווח הארוך, והם מאפשרים לשחקנים הצעירים לקבל הזדמנויות שונות בכל מיני סיטואציות ייחודיות.

הימור: בוסטון ב-27.

2:30 אטלנטה הוקס (16- 23) – אורלנדו מג'יק (22- 18):

אטלנטה:

התקפה – 80 – ההתקפה מדורגת תשיעית והיא בסך הכל ממשיכה להיות טובה כמו בשנים הקודמות עם טריי יאנג. היו תקופות שהיא הייתה טובה יותר, אבל האחוזים של ההוקס קצת פחות טובים העונה והם נשענים יותר על ריבאונד התקפה.

הגנה – 55 – ההגנה מדורגת במקום ה-27 בלבד, ומקבלת כאן ציון נכשל. בניגוד ל-3 הקבוצות שמדורגות מתחת לאטלנטה, להוקס יש שאיפות להגיע לפלייאוף ואפילו אולי להצליח שם איכשהו, אבל ההגנה הזאת מונעת מזה לקרות.

הצלחה כללית – 60 – החדשות הטובות מבחינת אטלנטה הן שהם מספיק קרובים לפליי-אין ולפלייאוף כדי להישאר במאבק עד הסוף ולנצח אותו בזכות ניסיון הפליי-אין שלהם, כמו בשנתיים הקודמות. החדשות הרעות הן שנדמה שיותר מזה יהיה להם מאוד קשה לייצר.

פיתוח צעירים – 80 – ג'יילן ג'ונסון בן 22, אוקונגו בן 23 וסאדיק ביי בן 24, ואלו הדמויות המרכזיות לצד קלינט קאפלה בקו הקדמי של אטלנטה. לפחות בתחום הזה ההוקס כן יכולים להצביע על שיפור ביחס לעונות הקודמות.

אורלנדו:

התקפה – 65 – ההתקפה של אורלנדו רחוקה מלהרשים ומדורגת 23 בליגה, ועיקר הקשיים הם בקליעה מחוץ לקשת, שם רק ממפיס מחזיקים באחוזים נמוכים יותר. הפציעה של פרנץ ואגנר פגעה מאוד בתפוקה ההתקפית של המג'יק שהפכו לתלויים עוד יותר ביכולת של באנקרו, שמשחק טוב, ובכל זאת עדיין לא מספיק יציב.

הגנה – 90 – ההגנה של המג'יק מדורגת רביעית בליגה, והיא ללא ספק הצד הטוב יותר שלהם. היריבות קולעות באחוזים סבירים, אבל אורלנדו כופים הרבה איבודים ומאפשרים מעט ריבאונדים בהתקפה, מה שגורם לכך שליריבות יש פחות מצבי זריקה לסל.

הצלחה כללית – 85 – ביחס לציפיות המוקדמות ששמו אותם בקצה הפליי-אין ומטה (מקום 11 במזרח בדירוג העוצמה שלנו), עצם העובדה שהם במאבק הצמוד של מקומות 4-8 זו הצלחה משמעותית, גם אם לפני כמה שבועות הם היו בעמדה טובה יותר.

פיתוח צעירים – 100 – הגילאים של 6 השחקנים שמובילים את אורלנדו בדקות הם – 21, 22, 22, 23, 24 ו-25 בסדר הזה, ורק גארי האריס וג'ו אינגלס מעל גיל 26 בסגל שבנה ה-GM אנתוני פארקר. כקבוצה שכמעט כל הדקות שלה הולכות לצעירים, ובמקביל גם חוזרת להיות רלוונטית, הציון כאן הוא 100 עגול.

הימור: אטלנטה ב-4.

3:00 ניו-אורלינס פליקנס (24- 17) – שארלוט הורנטס (8- 29):

פליקנס:

התקפה – 80 – ההתקפה בסך הכל די טובה ומדורגת בחצי העליון של הליגה במקום ה-12. הפליקנס נמצאים בצמרת באחוזים מהשדה ולשלוש, אבל מגיעים הרבה לקו ולא ממש פוגעים משם, מה שמוריד קצת את ההתקפה שלהם.

הגנה – 85 – ההגנה של הפליקנס ממשיכה להיות טובה, כמו ב-2 העונות האחרות תחת ווילי גרין, ומדורגת שביעית בינתיים העונה. השקנאים כופים על היריבות אחוזים נמוכים לשלוש ומהשדה, יחד עם כמות די גבוהה של איבודים, והם לא רחוקים מהצמרת של ההגנות המובילות בליגה.

הצלחה כללית – 85 – הפליקנס במקומות 5-6 במערב בזמן כתיבת שורות אלה, וגם אם הם רחוקים יחסית מהטופ 4, בכל זאת הם בעמדה טובה לחזור לפלייאוף, והפעם לא בתור הקבוצה שמשתחלת מהפליי-אין ויוצאת מרוצה אחרי ניצחון או 2.

פיתוח צעירים – 90 – דייסון דניאלס בן ה-20 הוא קבוע ברוטציה, הרוקי הוקינס בן ה-21 נמצא שם בדרך כלל, ואילו טריי מרפי שכבר הפך לשחקן בכיר וכמובן זאיון הם בסך הכל בני 23, ואפילו חוזה אלברדו והרב ג'ונס רק בני 25.

שארלוט:

התקפה – 60 – ההתקפה של שארלוט מדורגת 27, והיא הרעה ביותר במזרח העונה. לאמלו בול נפצע הרבה ואף אחד אחר לא מצליח להוביל את הקבוצה בעקביות, אבל את הציון העובר המינימלי הם יקבלו כאן בעיקר כי זה הצד הטוב יותר שלהם.

הגנה – 50 – ההגנה של ההורנטס מדורגת 29, ומזל שיש את וושינגטון "רק דני עושה הגנה" וויזארדס שמצילה אותם מהמקום האחרון בליגה. אם בהתקפה זה הגיוני שהם מתקשים בלי לאמלו, לא ברור מה גורם להגנה שלהם להיות כל כך גרועה חוץ מאשר חוסר רצון ושאיפות, וככה קשה לצאת מהלופ הזה.

הצלחה כללית – 45 – הצליחו לגרד פה ושם כמה ניצחונות, כך שהמצב שלהם פחות גרוע מזה של וושינגטון ודטרויט, ובכל זאת קשה שלא להגדיר את העונה הנוכחית של ההורנטס ככישלון עד כה. אחרי שנתיים בפליי-אין ב-2021-2, הם הצליחו לאבד כיוון ולחזור לתחתית.

פיתוח צעירים – 80 – ברנדון מילר הרוקי בן 21 הוא השחקן הכי בריא ויציב של ההורנטס העונה, ובתחום הזה הוא מספיק כדי להעניק להם ציון טוב, יחד עם לאמלו בן ה-22 שמשחק טוב כשהוא בריא ומארק וויליאמס שתפס את עמדת הסנטר הפותח בגיל 22.

הימור: הפליקנס ב-21.

3:30 לוס אנג'לס לייקרס (20- 21) – דאלאס מאבריקס (24- 17):

לייקרס:

התקפה – 65 – ההתקפה של הלייקרס מדורגת רק 22, כשהם מתקשים בקליעה לשלוש, לוקחים מעט מאוד ריבאונדים בהתקפה ומאבדים די הרבה כדורים. האיום של דיוויס ולברון בצבע מספיק טוב כדי לייצר שם נקודות בקצב טוב, אבל שחקני המשנה לא יציבים ודרווין האם עוד לא מצא מניה בטוחה שאפשר לסמוך עליה, מה שגורם לו להחליף חמישיות לא אחת.

הגנה – 75 – ההגנה של הלייקרס נמצאת בחצי העליון של הטבלה ומדורגת 14, והיא הצד הטוב יותר של דרווין האם ושל הלייקרס כקבוצה כרגע. עיקר הכוח של הגנת הלייקרס הוא בשליטה של דיוויס בצבע, כך שההגנה בסך הכל במצב בסדר, למרות שהיריבות קולעות לא רע בכלל מחוץ לקשת.

הצלחה כללית – 70 – הגביע נותן ללייקרס כמה נקודות כאן, אבל זו בעיקר הידיעה שכל מה שהם צריכים זה להגיע בריאים לפלייאוף ולמצוא שם את השחקנים בכושר המתאים לריצה דומה לזו של העונה שעברה.

פיתוח צעירים – 75 – ונדרבילט ורדיש בני ה-24 הם שחקנים חשובים ברוטציה, וגם מקס כריסטי וג'קסון הייז בני ה-23 מקבלים דקות בדרך כלל. האצ'ימורה וריבס גם כן רק בני 25, כך שהקבוצה עם השחקן הכי זקן בליגה בסך הכל במצב בסדר מבחינת הצעירים שלה.

דאלאס:

התקפה – 80 – ההתקפה של דאלאס ממשיכה להיות טובה כמו כל התקפה מסביב ללוקה דונצ'יץ', כשהם זורקים הרבה שלשות וקולעים אותן באחוזים מספיק טובים ומאבדים הכי מעט כדורים בליגה, בעיקר בגלל שהכדור נדבק ליד של לוקה. קיירי והארדווי בכושר קליעה טוב לאחרונה, וזה יאפשר ללוקה לנוח טיפה יותר כשצריך, אבל ספק אם הוא יסכים לעשות את זה.

הגנה – 65 – ההצלחה של דאלאס בעונת 2022 הייתה כשליד לוקה שדאג להתקפה הייתה לדאלאס הגנה טובה, אבל מאז שקיירי הגיע במקום שחקן ההגנה הטוב ביותר של המאבס הרעיון הזה נזנח. ההגנה של דאלאס מדורגת כרגע 18, שזה לא נורא ומעיד על שחקני ההגנה הטובים ליד שני הגארדים האלה, אבל לא מספיק טוב לקבוצה שלא מסתפקת בהדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

הצלחה כללית – 75 – בניגוד לעונה שעברה, הפעם המאבס צוברים מספיק ניצחונות עם קיירי כדי להיות בעמדה טובה להעפיל לפלייאוף, אבל קשה לראות אותם עושים מעבר לזה כרגע בלי שיפור הגנתי.

פיתוח צעירים – 90 – לייבלי שעוד לא בן 20 הוא שחקן חמישייה, הארדי בן ה-21 וג'וש גרין בן ה-23 הם שחקני רוטציה קבועים וגם הדונצ'יץ' עצמו הוא רק בן 24 וממשיך להשתפר ביכולת האישית שלו.

הימור: הלייקרס ב-6.

4:00 יוטה ג'אז (22- 20) – גולדן סטייט ווריורס (18- 22):

יוטה:

התקפה – 80 – ההתקפה של יוטה נמצאת ממש באמצע ומדורגת 16, אבל ב-14 המשחקים האחרונים, מהם הג'אז ניצחו 12, היא מדורגת חמישית בליגה. מרקאנן, סקסטון וג'ון קולינס עוברים את ה-50% מהשדה בתקופה הזאת, מה שמוביל לכך שקבוצה הם עם 49.6% מהשדה ויותר מ-30 אסיסטים ברצף הזה.

הגנה – 75 – ההגנה של יוטה מדורגת במקום ה-20 בשקלול העונתי, אבל מאז שמרקאנן חזר מהפציעה הם בטופ 10 גם בצד הזה של המגרש, כשהם עושים עבודה די טובה בצבע. נקודת התורפה העיקרית בהגנה של יוטה היא ההגנה על הפינות, כאשר היריבות קולעות משם ב-46%, הנתון הגבוה ביותר בליגה.

הצלחה כללית – 80 – מאז אמצע העונה שעברה, נדמה היה שיוטה משלימים עם מקומם מחוץ לטופ 10, והם פתחו את העונה עם 10 ניצחונות ב-30 המשחקים הראשונים. אולם, מאז הם במאזן 12- 2, ובלי לשים לב הם פתאום במקום התשיעי במערב, ולאור הקריסה של היריבה שלהם הערב הם עוד עשויים להשתחל לפליי-אין בטעות אם איינג' לא יפעל מהר ויוותר על שחקנים בתמורה לבחירות.

פיתוח צעירים – 90 – חצי מהסגל בערך הוא בגיל 23 ומטה, ורק 4 שחקנים עברו את גיל 26. המרשים ביותר מהצעירים הוא הרוקי קיונטה ג'ורג', בזמן שהרוקי השני הנדריקס עוד לא נכנס לעניינים.

גולדן סטייט:

התקפה – 70 – חוסר היכולת של הווריורס לקלוע שלשות פנויות (מקום 21) ופנויות לחלוטין (מקום 17) הופך את הקבוצה לכזאת שתלויה יותר מדי בקסמים של סטף בהתקפה, במיוחד מאז שכריס פול נפצע. זה גורם לכך שכרגע ההתקפה של גולדן סטייט מדורגת 13 בלבד.

הגנה – 50 – בפתיחת העונה הקשיים של הווריורס היו בעיקר בהתקפה בזמן שההגנה תפקדה היטב, אבל מאז הצד הזה של המגרש חווה התפרקות מוחלטת וכרגע מדובר בהגנה הגרועה ביותר במערב, כשלמזלם יש 5 מזרחיות גרועות יותר בצד הזה של המגרש.

הצלחה כללית – 55 – בין הקבוצות הבודדות שיקבלו כאן ציון נכשל, ויש סיכוי לא קטן שנגמר העידן של השושלת הזאת כקבוצת פלייאוף שמועמדת לריצת פלייאוף. מעניין מתי האוהדים של הווריורס יקלטו שהבחירה שלהם בדראפט מוגנת טופ 4 ועוברת לפורטלנד אם היא מחוץ לטופ 4.

פיתוח צעירים – 85 – ג'קסון-דיוויס בן ה-23 ופודז'מסקי בן ה-20 הרוקיז נכנסו לרוטציה בקביעות, ואף לחמישייה לעיתים, וכך גם קומינגה ומודי בני ה-21. לפחות בתחום הזה הווריורס ממצים את כל האפשרויות שיש להם בסגל, גם אם זה מגיע בגלל יכולת רעה או היעדרויות של חלק מהשחקנים הבכירים.

הימור: יוטה יקלעו 140 ומעלה וינצחו ב-30.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (10- 29) – ברוקלין נטס (16- 23):

פורטלנד:

התקפה – 45 – בצד הזה של המגרש, הבלייזרס לא התאוששו מעזיבתו של לילארד ומדורגים במקום האחרון בליגה, וזה כולל נתון מביך של 47.9% ל-2 נקודות בליגה בה אף קבוצה אחרת לא יורדת מה-51%, ורק 2 קבוצות נוספות ירדו מה-48% בעשור האחרון (אורלנדו ב-2021 והניקס ב-2019). זה לא שהם כל כך מצטיינים מחוץ לקשת (35.5% – מקום 25) או בשמירה על הכדור (15.3 איבודים – מקום 27 ויחס אסיסטים-איבודים של 1.46 – מקום אחרון). בקיצור, ההתקפה הכי גרועה שהליגה ראתה כבר הרבה שנים וציון נכשל מהדהד.

הגנה – 65 – ההגנה היא הצד החיובי של פורטלנד בעידן בילאפס, ובינתיים העונה היא מדורגת 23. ההגנה של פורטלנד היא בין הרעות ביותר בצבע והדבר היחיד שהיא מצטיינת בו זה השלשות של היריבות מאמצע הקשת, שם הן קולעות ב-32.5% בלבד משום מה, שזה הנתון הכי טוב בליגה, ומוביל לכך שפורטלנד בטופ 5 של אחוזים נמוכים של היריבות לשלוש בסך הכל.

הצלחה כללית – 60 – פורטלנד אמורים להיות רעים בשלב הזה של הבנייה מחדש, וזה בדיוק מה שקורה, אז מחמת הנסיבות הם מקבלים ציון עובר, למרות שמשהו במשחק ההתקפה חייב להשתפר בכל מקרה.

פיתוח צעירים – 90 – אחת מהקבוצות הצעירות ביותר בליגה, שמחזיקה ברוטציה רק את ג'רמי גרנט ומלקולם ברוגדון כשחקנים עם ותק, ומי שבולט מהצעירים הוא בעיקר שיידון שארפ, אם כי גם סקוט הנדרסון במגמת שיפור, ואפילו סיימונס ואייטון הוותיקים יחסית הם בני 24 ו-25 בהתאמה. במטרה היחידה של הבלייזרס העונה הם עומדים.

ברוקלין:

התקפה – 75 – ההתקפה של ברוקלין די ממוצעת ומדורגת במקום ה-17 בליגה, כאשר האחוזים שלהם לא טובים, אבל הם מחפים על זה בהרבה שלשות ומעט איבודים. בסך הכל יש שם מגמת ירידה קלה באחוזים ביחס לתחילת העונה, אבל ההתקפה היא עדיין הצד הטוב יותר של ברוקלין.

הגנה – 70 – ההגנה של הנטס מדורגת במקום ה-21, כשהם עושים עבודה טובה בצבע, אך מתקשים בהגנה על השלשות, אותן היריבות קולעות ב-38.1% (מקום 21). הנטס גם עם הכי מעט חטיפות מחוץ לליגה ב' (כלומר מקום 29 כשדטרויט מקום אחרון), והיריבות מגיעות להרבה מצבים ומנצלות אותן לא מעט.

הצלחה כללית – 70 – הנטס נמצאים בתוך המאבק על מקומות 10-12 במזרח, רחוק מ-3 הקבוצות החלשות של המזרח, אבל במצב שמעיד על כך שהם רחוקים מהשלב בו תהיה להם קבוצת צמרת שוב. יש להם הרבה שחקנים מעניינים והרבה בחירות, ומעניין יהיה לראות האם ואיזה שינויים הם יבחרו לעשות.

פיתוח צעירים – 80 – קאם תומאס ודיארון שארפ בני 22 ומקבלים דקות משמעותיות וגם קלאקסטון רק בן 24. לעומתם, בן סימונס החמיץ יותר מדי משחקים ולא יהיה רוקי העונה הפעם, אבל אולי בעונה הבאה…

הימור: ברוקלין ב-12.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. פריוויו איכותי במיוחד.
    השבוע ראיתי לראשונה משחק של הספרס, הרבה זמן לא ראיתי קבוצה שמשחקת כל כך שכונה ובלי יד של מאמן.
    לא ברור מה הולך עם פופוביץ אבל ככה בטח שלא מקדמים צעירים

    1. תודה.
      אם עץ נופל באמצע היער ואין שם אף אחד, האם מישהו יידע את התוצאה בין ברוקלין לפורטלנד?
      הפרדוקסים של החיים…

  2. תודה
    ואשף שי המרומי (מלשון מרום), אני ואתה בקרב בקיי קוראל
    אבל נראה לי שתשתפן חחחח
    לדעתי יהיה צמוד אבל בסוף הכישלון ינצח. 🙂
    או שלא?

  3. וואו עמיחי, לתת ליוטה 30 הפרש על גולדן סטייט…ולהרגיש שזה בסה"כ הגיוני…משקף יותר מכל את המצב העגום של הלוחמים (אם כי יוטה מדהימה במיוחד סקסטון) …אני עדיין אופטימי לגבי ג"ס לא חושב שהם ויתרו…ויש לי הרגשה שדווקא נגד יוטה יתחיל השינוי….נצחון ב-29 נקודות לגולדן סטייט!

  4. המשחק של יוטה וג"ס לא יתקיים הלילה עקב אישפוז חירום של דיאן מילוסביץ, עוזר המאמן הסרבי של ג"ס אתמול במהלך ארוחת ערב של הקבוצה. לא נמסרו פרטים רפואיים אבל מצבו חמור מאד ככל הנראה

  5. תודה עמיחי. אתה וורקוהוליק רציני.
    ההימורים בשביל השומר:
    מינסוטה, אורלנדו, סלטיקס, מילווקי, ניקס, רפטורס, פליקנס, לייקרס, נטס. ג"ס ניצלו מהפסד נוסף.

  6. וואו איזו השקעה. שאפו ותודה רבה.
    לקח לי זמן לקרוא ולהישאר מרוכז….
    נושא פיתוח הצעירים מעניין במיוחד
    🙏

  7. קוויקלי זה אחת ההברקות היפות של השנה.
    חוזה נהדר, שחקן שצריך דקות חמישיה, שצריך לזרוק יותר.
    תענוג. גול עצמי גדול של הניקס הויתור עליו.

  8. יופי
    מאזו רואה שארבע התקפות נגמרות בכלום ולוקח פס"ז לארגן תרגיל. לא שס"א עשו משהו לצמצום אבל ההתקפה של בוסטון הפסיקה וצריך להתניע מחדש.

  9. טוב, אני אשן עוד שעה
    הסלטיקס בלי האיטרייה והקרחזקן כבר עם 25 הפרשות חלה. לא תהייה פה שום הפתעה.

  10. חבל שברוגדון בבוסטון לא הלך!
    בסך הכל שחקן מצוין אבל לא מתאים למערכת שרוצה אליפות, הן בריאותית והן כשהכסף על השולחן. כמו הרבה שחקני אין BA הוא מתאים לקבוצות שאין בהן לחץ להישגים.

  11. איזו ריצה של ברוקלין, מאמן פורט מגיב מאוחר מדיי. מאמנים לפעמים יותר רפי הבגנה מאשר מאמני הופס קו איי אל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט