דורבן לשבת: הפרנץ' מענטש / הדורבן

דורבן לשבת: הפרנץ' מענטש / הדורבן

כמעט בלי ששמנו לב, אנחנו מתקרבים בצעדי ענק למחצית העונה. זה השלב שבו קבוצות מתחילות להסתכל על עצמן ולעשות טריידים (הנה, אחד אפילו כבר קרה לפני שבועיים בין הניקס לטורונטו) ועכשיו-עכשיו אפשר להגיד בזהירות מסוימת שמה שאנחנו רואים מהשחקנים מייצג את המציאות לגביהם, והוא לא סתם סטיית מדגם מרצף משחקים מול קבוצות רעות.

אז ברשותכם, אנצל את ההזדמנות כדי להסתכל על תחילת הקריירה של וומבי, דה פרנץ' מענטש כמו שקרא לו ערן סורוקה האדמור מחולון, ולהגיד שעד כה הוא נראה מעל ומעבר לכל ציפיות שאפשר היה לקוות.

נתחיל בשאלת הבריאות – וכאן כמובן נסייג שהתשובה עליה היא הכי לוקה בחסר וחובת ההוכחה עוד עליו. בתחילת העונה היו המון חששות שוומבי לא יוכל לשחק כל כך הרבה משחקים בעונה אחת. ש-3 משחקים בשבוע יגרמו לגוף הארוך והרזה שלו, שאף אחד לא ידע להגיד איך יגיב לעומס, לקרוס. הרי ראינו גבוהים רבים שנחשבו להבטחה מתרסקים בדיוק מאותה סיבה.

אז ובכן, וומבי באמת נפצע, אבל פציעה חסרת מזל שבה דרך על מביא הכדורים של דאלאס בחימום של לפני המשחק. למען האמת, זו הייתה הפעם השלישית מתחילת העונה שבה וומבי סובב את הקרסול, אבל בפעמיים הראשונות, הרבה בזכות הגמישות שבה וומבי מתהדר, לא קרה דבר. בפעם השלישית הצוות הרפואי קרא "גלידה" ומאז הוא מוגבל בדקות משחק, למרות שהוא לא נראה פצוע בכלל.

למעשה, נראה אם כבר שהגבלת הדקות ל-25 ומטה מתדלקת אותו להתאמץ יותר בזמן שבו הוא כבר נמצא על המגרש, כמו שהציע אתמול אביב בקר בפודקאסט שלנו. זה התחיל ב-5 חסימות מול יוטה, ונמשך ב-7 (!) ו-30 נקודות משחק אחר כך מול פורטלנד.

בחמשת המשחקים שהיו מאז ועד אמש מול דטרויט הוא קלע בממוצע 24 נקודות ב-53% מהשדה ו-66.7% (!) טרו שוטינג, הרבה בזכות זה שהידית משלוש טיפה נרגעה. הוא לקח פחות שלשות, ועדיין קלע אחת או שתיים למשחק. כולל במשחק הדרמטי מול קליבלנד ובדו-קרב מול יאניס.

ואז הגיעה דטרויט, כמו מתנה שהוגשה לו על מגש. פופ הודה שההוראה לשחקנים הייתה לחפש את וומבי בכל זמן שהוא משחק, ואכן במבחן העין מסרו לו הרבה יותר מבדרך כלל, אבל וומבי עצמו ניצל את המשחק הזה דווקא למשהו אחר – לפרגן לחברים שלו מסירה אחר מסירה, בדרך לטריפל דאבל ראשון בקריירה. ועוד לא סתם, ב-21 דקות משחק בלבד (רק ראסל ווסטברוק הגיע לטריפל-דאבל בפחות דקות בתולדות הליגה). וכל זה כשהוא חגג בשבוע שעבר 20 חורפים על פני האדמה (השחקן הצעיר בתולדות הספרס לעשות טריפל דאבל).

למעשה, מאז שוומבי עבר לשחק כסנטר (13 משחקים) הוא עם ממוצעי דאבל-דאבל כשהוא חוסם כ-4 פעמים למשחק. זה נתון מטורף, בטח לרוקי, שכבר במשחקו ה-31 בליגה הגיע ל-100 חסימות – מהר יותר ממי שנחשב לגדול החוסמים בכל הזמנים, מארק איטון. אם ימשיך ככה, הוא עוד יכול לסיים את העונה עם קרוב ל-300 חסימות בתור רוקי ולעקוף את איטון, להיות שני רק למאנוט בול בכל תולדות הליגה. רצף המשחקים הקרוב מול קבוצות יחסית חלשות על הנייר (שארלוט פעמיים, וושינגטון, ואמש דטרויט) יכול ודאי לעזור בכך.

ואלו לא סתם מספרים ריקים. הוא באמת משפיע בהגנה. הגנת הפיק אנד רול שלו היא מהטובות בליגה, הרבה בזכות האורך, הוא משבש נתיבי מסירה והוא משפיע על קבלת ההחלטות של שחקנים שמעיזים להתקרב אליו וחוששים מאיפה תבוא החסימה. ויש לו גם דקות שבהן אי אפשר לקלוע עליו או על הקבוצה סל, למשל בדקה וחצי האחרונות מול קליבלנד:

זה גם בא לידי ביטוי בסטטיסטיקה המתקדמת: איתו על המגרש הדיפנסיב רייטינג של הספרס הוא איפשהו באמצע (נכון למועד כתיבת הטור מקום 17, אבל זה זז ממשחק למשחק) ובלעדיו יש להם את ההגנה הכי גרועה. אם זה רק היה מתורגם לניצחונות, הוא היה בדיבור על תואר שחקן ההגנה של העונה. לצערו, ההפסדים לא תלויים רק בו, בטח לא לאחרונה, אבל אם הוא יסיים עם מספרים כאלה אין שאלה בכלל שהוא יהיה באחת מחמישיות ההגנה.

מה שמוביל אותי לשאלת השאלות – רוקי העונה. על פניו סוכנויות ההימורים מעדיפות את צ'ט הולמגרן (ליין של 210-) על וומבי (150+) לנוכח שתי הזכיות הרצופות של צ'ט בתואר רוקי החודש, אבל תרשמו – זה עוד הולך להתהפך ואולי אפילו בינואר, אם אכן רצף המשחקים הקלים יתורגם לניצחונות והספרס יראו קצת יותר טובים ממה שהם נראים עכשיו.

זה יהיה צמוד, אבל בסוף יהיה קשה להתעלם מהמספרים שוומבי מציג ומהשיאים ההיסטוריים שהוא שובר. לא רק שיאים אזוטריים, כמו זה של הטריפל-דאבל, אלא גם זה שהוא השחקן הראשון (לא רוקי, שחקן!) מאז שאק שמעמיד ממוצעים של 19 נקודות ו-10 ריבאונדים לצד 3.3 חסימות או יותר למשחק.

בסוף, צריך לזכור שזו גם עוד הגרסה הכי בוסרית של וומבי שנראה בעשור הקרוב, קלישאה שלדעתי כבר חזרתי עליה כאן בעבר. תנסו להיזכר איפה יאניס היה בעונה הראשונה (ספוילר: 6.8 נקודות למשחק) או אפילו דוראנט (20 נקודות אמנם, אבל ב-43% אומללים מהשדה ו-28% מהשלוש!)

ואם גם הגרסה הכי בוסרית הזו גרמה לנו לשמוט את הלסת בתדהמה כמעט כל משחק העונה, אפשר רק לפנטז עד כמה גבוה עוד הוא יגיע כשהמשחק שלו ילוטש. בטח ובטח אם ישחק לצידו רכז אמיתי. רק שיישאר בריא. רק.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יש לילד המון כדורסל בשני צידי המגרש השאלה הייתה ונשארה – האם תהיה לו קליעה. כי אם כן… השם ישמור.

  2. איזה יהלום מטריף.
    גם הפרנץ'י בוי וגם הדורבן.
    1. פיתוח פיתוח פיתוח, גם יסודות וגם הגוף.
    2. להעביר את השואל למשרדי ההנהלה.

  3. אני רק שאלה:
    אם יש לנו 2 בחירות טופ 10 השנה והבחירה הגבוהה יותר תהיה PG (רק ניקולא טופיץ ואף אחד אחר לא)
    איזו עמדה אתה בוחר בבחירה השנייה?
    עד היום הייתי בטוח שאני בוחר סנטר (העמדה השנייה הכי חלשה אצלנו): איב מיסי או דונובן קלינגן
    אני שואל בכוונה עליך כי הספרס יביאו עוד 2 ווינגים חסרי כישרון וארוכי ידיים

  4. אה כן, לא לתת לוומבי ROY.
    לא יכול להיות שקבוצה תסריח כל כך ושחקן יזכה בפרס אישי (זה לא חינוך טוב), נדמה לי שויקטור מבין את זה
    כן, ואני יודע שזאת לא אשמתו של וומבי אלא של כל הפרונט אופיס הגרוע שלנו

    1. צודק, גם לדעתי רוקי השנה לא יכול לבוא מקבוצה כל כך מסריחה, בטח כשיש אלטרנטיבה כמו צ'ט. באותה נשימה די ברור משניהם מי הולך להיות שחקן מעולה, ומי הולך להיות שחקן היסטורי. אם צ'ט ממשיך ככה זה שלו. אבל מי יודע, פציעה, קיר הרוקיז, מה שזה לא יהיה יכול להפוך את זה.

  5. תודה דורבן. וואמבי לא מאכזב. הספרס מסריחים את הפארקט אבל הילד מראה שיש על מי לבנות את העתיד. כמו שגילרי כתב אם גם הקליעה תתייצב יהיה בלתי עציר.

  6. תודה דורבן.
    וומבי שחקן מאוד מעניין וכנראה היסטורי. אני אצפה בקריירה שלו מתפתחת ואתפלל בשקטש הוא לא יפצע (שרוכים כמוהו נראים שבירים). וומבי מצוין בהגנה, בהתקפה יש לו עוד הרבה מה ללמוד.
    כרגע יש לצ'ט יתרון ולו בזכות הקבוצה העדיפה שלו.
    לטווח הארוך אני לא יודע מי יהיה יותר טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט