דורבן לשבת: דרוש כוכב / הדורבן

דורבן לשבת: דרוש כוכב / הדורבן

ליוקיץ' יש את מארי. ליאניס, את לילארד. לבוסטון יש את טייטום, הולידיי, בראון, פורזינגיס ודרק ווייט. רק תבחרו שניים, שלא לומר חמישה. נדירים הם המקרים שקבוצה מגיעה לגמר, שלא לדבר על זוכה באליפות, בלי שיש לה לפחות שני כוכבים, עדיף ברמת סופרסטאר. מיאמי של שנה שעברה היא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל, אבל מי שזכתה בסופו של דבר באליפות היא דנבר עם יוקיץ' (כוכב-על-חלל), מארי (כוכב-סף-סופרסטאר), אהרון ד. גורדון (כוכב הטבעות באולסטאר) וגם, למרות שאדון מפ"ג לא פגע בסדרת הגמר, הוא לגמרי בדרך להיות שם.

אבל אני לא צריך לספר את זה לאוהדי הספרס, הם יודעים יפה שלדאנקן היה באליפות הראשונה את רובינסון – האדמירל שנבחר אינספור פעמים לאולסטאר ולחמישיות ההגנה, והיה גם מלך הסלים ואחד הסנטרים הדומיננטים בתולדות הליגה. היה לו גם את שון אליוט, פעמיים אולסטאר בעברו ובחירה 3 בדראפט שבלעדי "נס יום הזיכרון האמריקאי" לא הייתה טבעת ב-1999. ומאוחר יותר היה את טוני פארקר, חבר היכל התהילה והרכז האירופי הגדול בתולדות הליגה, ואת מאנו, שרבים יסכימו איתי שהוא הרבה יותר אליל ממה שמעידים עליו תאריו האינדיבידואליים (להבדיל מהתארים הקבוצתיים).

ומי יש לוומבי? קלדון ג'ונסון, בחירה 29 שהפכה לשחקן לגיטימי פלוס-פלוס בליגה עם 18 נקודות למשחק? דווין ואסל, בחירת לוטרי אמנם, אבל רחוק מלהיות למשל ברמה של טייריס האליברטון, שנבחר מקום אחד אחריו? או אולי ג'רמי סוהן, שחקן שנה שנייה שבינתיים נתקל בקיר הדמיוני שרבים נתקלו בו לפניו? גם אם תגידו שיש שחקנים ראויים סביבו, כלומר כאלה שראויים לראות דקות משחק, אף אחד לא מתקרב לרמה של השמות האחרים שציינתי כאן. וזו, רבותיי, ליבת הבעיה.

הספרס מודעים לכך. תוכנית החומש שלהם להשגת וומבי לא הסתיימה ב-22.6.2023, ליל הדראפט, וגם לא התחילה ב-18.10.2022, ערב הפתיחה של עונת הטנק. למעשה, זו בכלל לא הייתה תוכנית להשגת וומבי, אלא תוכנית לחזרה לגדולה. לבניית קבוצה שאם ירצה הפופ תהיה חזק במאבקי הצמרת בעשור הקרוב, לכל הפחות בשמונה השנים הקרובות, במהלך שני החוזים של וומבניאמה (נדיר מאוד שרוקי ברמה כזו יעזוב קבוצה אחרי חוזה אחד, אפילו לברון לא ברח מקליבלנד).

התוכנית כללה עוד שלב להשגת עוד כוכב. אם יתגלה שזה יהיה ואסל או סוהן או קלדון, אדרבא. אבל לא עליהם בנו, אלא על מי שעוד יגיע. הבעיה כאן, כפי שיגידו מומחים ממני, היא שהדראפט הקרוב לא שופע כוכבים נוצצים כקודמו. ויחד עם זאת, לספרס במתכונתם הנוכחית יש יכולת לבחור בו, בסבירות הכי גבוהה שאפשר, באחד מחמשת המקומות הראשונים.


לפני כמה שנים כתב חרוץ (ואוהד דאלאס, טפו) בשם בוראק קאן קוץ' (נשבע), לקח את כל הנתונים מכל מחזורי הדראפט החל מ-1989 וניתח מה הסיכוי של שחקן להיות אולסטאר בהתאם למיקום שבו נבחר. כלומר, כמה מתוך השחקנים שנבחרו במקום 1 הפכו לאולסטאר, ומתוך אלה שבמקום 2, וכן הלאה.

הוא גילה שלשלושת המקומות הראשונים יש סיכוי של 40% ומעלה, כשבמפתיע (או שלא) דווקא למקום השלישי יש סיכוי גבוה מאשר לשני, אבל כשמסתכלים על זה בחתיכות – הסיכוי שתהיה אולסטאר אם נבחרת מחוץ ללוטרי נמוך פי 3 מחבריך שבמקומות 1-14.

(הסיכוי בין 0 ל-1 שתיבחר לאולסטאר בהתאם למיקום שבו נבחרת בדראפט)

יותר מזה, למקומות 1-5 יש בממוצע כ-44% סיכוי להיבחר לאולסטאר (31.5% אם מסתכלים רק על 4 ו-5, ומוציאים את הבחירה הראשונה שמאוד מטה את הממוצע), ואילו למקומות 6-10 יש רק 18%. מתחת לזה אנחנו כבר מתחילים להגיע למספרים חד-ספרתיים, כשהמגמה ברורה.

כל זה בא לטעון שבסופו של דבר הליגה הזו היא משחק של מספרים, של סטטיסטיקות, של הימורים מושכלים. סטטיסטית, קבוצות יעדיפו את השלשה גם אם היא יותר לא תיכנס מאשר תיקלע (37%, נניח) כי בתוחלת היא תוביל ליותר נקודות פר פוזשן מאשר סל ל-2, אפילו אם ייקלע ב-50% בממוצע. תבדקו אותי. זה לא אני המצאתי.

כנ"ל לגבי הדראפט. כנראה שכמעט תמיד יהיה את היאניס (בחירה 15), קוואי (15) או אפילו יוקיץ' (41) או מאנו (57!!) – לעזאזל רק לפני כמה שנים טייריס האליברטון (12) נבחר אחרי דני אבדיה (9). אבל הם היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל. וגם, צריך לזכור, התפתחות של שחקן היא תלוית סיטואציה – קייד קאנינגהם נחשב להבטחה כבירה ולצערו תקוע בעיר הגריז והעשן דטרויט.

בשורה התחתונה, אם אתה רוצה לפגוע ביהלום, עדיף לך למקסם סיכויים ולהמר על שחקן בבחירה החמישית, גם אם יש יהלום קצת יותר נוצץ עשר מקומות למטה. ואת זה, וודר ווי לייק איט אור נוט, הספרס עושים כשהם מכוונים גבוה בדראפט השנה. או לפחות מנסים. נקווה רק שלא בזבזו את כל המזל שלהם על הדראפט בשנה שעברה.


הערה מנהלתית:

כיאה לקנדי, בשבוע הבא אצא לפגרת חורף קצרה. לא ברור אם אצליח לכתוב את הטור השבועי לשבת, למרות שאנסה. אני כן מתכנן לנסוע לטורונטו ולראות משחק (של הקאבס/ראפטורס) ואולי אפילו לסקר אותו כאן. נחזיק אצבעות לחבר'ה של מנחם היקר שיצליחו לדבר עם הליגה ולהשיג לי אישורים (זה לא קל…!)

בכל מקרה, שיהיה חורף חם, תודה לכולם על התגובות ונתראה בשנה הבאה. כלומר ב-2024. בינתיים, מי שמתגעגע, מוזמן להאזין לי בפודקאסט, שבפרק האחרון שלו נתנו תעודות שליש עונה לשחקנים.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה.
    אני מאמין שיהיה להם קל יותר להשיג כוכב דרך טרייד של כל מיני בחירות וצעירים.
    הם צריכים להראות איזשהו גרף שיפור, או שיתמכרו להפסדים כמו דטרויט וה-אבדיה'ז.
    איפה אתה בקנדה? מונטריאול?

  2. כתבה שעוברת בקלות את התחום של אוהד סן אנטוניו.הניתוח של סיכויי שחקן להיות אולסטאר ממש מעניין.
    מאחר והדראפט הקרוב בינוני.הייתי נותן את בחירת הדראפט הנוכחית פלוס נכסים נוספים, כדי לקבל כוכב .איך שהוא תמיד צץ כוכב שרוצה מסגרת חדשה. כלומר צריך לחכות להזדמנות נאותה, סוג של דיג.
    לא הייתי בונה על הדראפט , לוקח לפחות שנתיים (מהיום כמעט 3) לפתח שחקן משמעותי.
    רכז זה צורך דחוף . הייתי שם עין על אנפרני סימונס או מרכוס סמארט.שחקנים שיכולים להיות זמינים.

  3. טור מעולה
    יחד עם תכנית הבחירות מהדראפט אני הייתי מביא לספרס את איזייה תומס הקטן.
    יכול להיות אחלה רכז + מוטבציה + בזול ממש
    🤷🏻‍♂️

  4. טור מצוין! אני ממש שמח לקרוא תוכן על הספרס ובמיוחד כשהוא כל כך מוצלח.
    אני חושב שהמצב של הקבוצה גרוע מאוד מסיבה נוספת, ושאולי וומבי לא הגיע למקום הכי טוב עבורו. אני חושב שהוא לא משחק מספיק, וכשהוא משחק הוא לא מקבל את הכדור מספיק. אני לא יודע אם הבעיה היא שחקנים שלא רוצים למסור או שפופ כבר לא על זה.

  5. תודה רבנו דורבננו.
    מסכים איתך לגמרי לגבי התוכנית של הספרס לחזור לגדולה. קבוצות שלמות ומגוונות לוקחות אליפות (ולפעמים גם יותר מאחת) ובשביל זה צריך כוכבים ורול פליירס לעילא ולעילא שידעו לשחק יחד. זאת הייתה החוזקה של הספרס ב-20 שנות האימפריה. אחרי הירידה נתאושש לאט לאט.

  6. אני מבקש, למיאמי יש את באטלר ומאחוריו באם, הירו ואפילו רובינסון ולאורי יכולים בטעות להיספר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט