סופה של תקופה: ביל ביליצ'יק עוזב את ניו אינגלד/ שחר דלאל

זהו. 24 שנים ביחד הגיעו לסיומן, והמאמן המעוטר בתולדות המשחק יעזוב את ניו אינגלנד, אותה הוביל לשש אליפויות. עוד יהיה זמן לכתוב על תרומתו של ביל ביליצ'יק למשחק, אבל כרגע זאת רק פרידה זמנית (מדברים כבר על אטלנטה שלוטשת עיניים).

*

גם השנה, כמו כל שנה, המחזור האחרון היה רק הקדימון לקראת יום שני השחור (שהשנה נמרח על כל השבוע), יום הפיטורים האימתני של מאמני ה-NFL.  השנה כמות הקבוצות שיחפשו מאמן ראשי חדש היא גדולה מהממוצע, אך למזלם השנה השמות "החמים" מבטיחים מתמיד. יש שהגדירו אותו אפילו "מחזור הפרי אייג'טנס של המאמנים הטוב בהיסטוריה". 

המציאות הזאת אולי תאפשר, בדומה לשנה שעברה, לקבוצות לעשות בירור רציני ואולי אפילו לראיין מועמדים שלא חשבו עליהם בשלב הראשון. זה גם אמור לחזק את המועמדים שנופלים בקטגוריית "חוק רוני" שקובע שחלק מהמועמדים חייבים להיות "לא לבנים" (כזאת כבר השנה השניה בה המכסה עלתה לשתיים (במקום אחד בשנים הקודמות).

נכון לרגע כתיבת שורות אלו יש שבע קבוצות שמחפשות מאמן חדש: אטלנטה, קרוליינה, לאס וגאס, הצ'ארג'רס, טנסי, וושינגטון וסיאטל, כאשר גם ניו אינגלנד ודאלאס עשויות להיכנס לרשימה.  אז לקראת סבב המינויים המתקרב וסיום העונה הסדירה, הנה היכרות ראשונה עם המועמדים המובילים:

המועמדים הבכירים

מייק ורבל (מאמן ראשי לשעבר, טנסי) – כשהמאמן שהרגע פוטר מוביל את רשימת המועמדים זה לא מאיר את הקבוצה שלו באור חיובי. הטייטנס עשו הכל לא נכון בתהליך איתו ובסוף הוא פוטר בשיחה אחד-על-אחת עם הבעלים. הסיבות לעזיבה נעוצות במאבקים עם ה-GM שמונה לפני שנה, כאשר השניים לא ראו עין בעין, וההפסד של אנסי יהיה הרווח של האחרות. ורבל הוא מאמן מוכח, שהוביל את הטייטנס להישגים אחרי שנים שחונות והוא מסוג המאמנים שאף פעם לא מגיעים שוב לשוק. האם הוא יחכה לראות מה קורה בניו אינגלד לפני שיקבל החלטה? נחיה ונראה.

ג'ים הארבו (מאמן ראשי, מישיגן) – כמו כל שנה הוא ברשימת השמות החמים, אך הפעם נראה שזאת ההזדמנות האחרונה של המאמן בן ה-60, לאחר שזכה באליפות המכללות. הוא יידרוש המון כוח (בדומה לביליצ'יק או פיט קארול של השנים האחרונות) וחוזה לכל החיים (10-15 שנים), אבל קבוצה שתהמר עליו יכולה להפוך לקונטנדריט באופן מיידי. אומנם הבעלים של מיאמי (התורם הבכיר לתכנית הפוטבול של הוולברינס) הבהיר שהוא יעשה הכל כדי שיישאר במישיגן, אבל גם הכיסים של בעלי הריידרס והצ'ארג'רס עמוקים מאוד.

ביל בילצ'יק (מאמן ראשי, ניו אינגלנד) – זה מדהים שהשורות האלה נכתבות, אבל עפ"י כל הדיווחים אנחנו נראה את המאמן הגדול בכל הזמנים בשוק החופשי. בעלי הפטס עדיין לא הודיע על שחררו (לפי הדיווחים הוא יירצה לקבל בחירות דראפט בתמורה), אבל המאמן הוותיק (72) יירצה לסיים את הקריירה עם מספר הניצחונות הגבוה בהיסטוריה (מפגר רק אחרי דון שולה). הוא לא יתאים לכל קבוצה, אבל אולי נראה אותו מאמן קבוצה מספר 3 (או 4, תלוי איך סופרים) ב-NFL.

בן ג'ונסון (מתאם התקפה, דטרויט) – השם החם בקרב עוזרי המאמן השנה הוא ג'ונסון, שנהנה מיחסי ציבור מוגדלים לאורך השנה לאחר שסרב לקחת את המשרה בצפון קרוליינה רק לפני שנה. עפ"י הדיווחים הוא דורש שכר של 15 מיליון לעונה כדי לעזוב את עיר המכוניות, האם תהיה קבוצה שתסכים?

דן קווין (מתאם הגנה, דאלאס) – כמו בכל שנה הוא יתראיין לקבוצות עם התקן הפנוי, וכמו בכל עונה הוא יהיה בעצם זה שמראיין את הקבוצה. לאחר שוויתר על מספר משרות ראשיות בשנתיים האחרונות, השנה נראה שזה אחרת. האם המשרה בסיאטל תקרוץ לו או שאולי אפילו הוא יישאר באותה קבוצה ורק ישנה את הטייטל? 

שמות נוספים

פרנק סמית' (מתאם התקפה, מיאמי) – כל מי שצפה במהפך של הדולפינס בשנתיים האחרונות מבין למה הוא פה, השאלה היא כמה מההצלחה שלהם תלויה בו ולא במאמן הראשי מייק מקדניאל.

שיין וולדן (מתאם התקפה, סיאטל) – מדובר באחד העוזרים המוערכים בליגה, שהצליח להפוך את ג'ינו סמית' לק"ב מוביל בליגה ובאמתחתו הצלחות נוספות. לדעתי האישית, הפרישה של קארול נבעה מהרצון שלו שוולדן ייקח את המושכות.

מייק מקדונלד (מתאם הגנה, בולטימור) – אולי העוזר שגרם למהפך הגדול ביותר בקבוצה שלו. קשה לחשוב מי מהקבוצות לא תרצה אותו, מלבד העובדה שהרייבנס צפויים ללכת רחוק מאוד בפלייאוף.

בראיין קלאהן (מתאם התקפה, סינסנטי) – בן של מאמן מוערך, ואחד האנשים שאחראים להצלחה של ג'ו בורו בליגה. גם השנה הוא יקבל מספר גבוה של ראיונות, ולאור ההיעדרות של הבנגלס מהפלייאוף, יש סיכוי שיהיה המאמן הראשון שיקבל את הקידום.

ראחים מוריס (מתאם הגנה, ראמס) – מוריס עדיין צעיר, היה כבר מאמן ראשי והוכיח שהוא יכול להסתגל לשינויים לאחר שלקח את הגנת הראמס – ששיחקה בשיטת משחק הפוכה ממה שאימן בעבר – לזכייה בסופרבול. 

בובי סלוויק (מתאם התקפה, יוסטון) – לא הרבה הכירו את השם לפני העונה הנוכחית, אך ההצלחה חסרת התקדים שלו עם הרוקי סי ג'יי סטראוד הפכה אותו לשם חם מאוד בסבב הקרוב. האם זה מוקדם מידי בשבילו או שההנהלה החדשה בוושינגטון תרצה להפוך אותו לשנהאן/ מקווי שלהם?

בראיין פלורס (מתאם הגנה, מינסוטה) – אחרי שתבע את הליגה והפך לפרסונה נון גרטה, השם שלו חוזר להופיע בבורסת השמות. מאמן עם ניסיון רב והצלחות מוכחות, אך חייב בעלים/ GM חזקים שיידעו להכיל אותו.

סטיב ווילקס (מתאם הגנה, ניינרס) – למרות ההצלחה האדירה שלו בסנטה קלרה, ההישג הכי מרשים שלו זאת ההצלחה בקרוליינה כמאמן זמני. לא מעט קבוצות יירצו לראיין אותו השנה.

אנטוניו פירס (מאמן זמני, לאס וגאס) – אחרי שסחף אחריו את כל חדר ההלבשה, יש רק שתי סיבות מדוע הוא לא מונה למאמן הראשי בריידרס: חוק רוני שמחייב לראיין מועמדים נוספים והפוטנציאל להחתים את הארבו. האם קבוצה אחרת תקפוץ על המציאה?

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. החלום הרטוב של אוהדי הרייבנס הוא : סופר בול ואחריו מהלך של החלפת הארבו במייק מקדונלד תוך השארות הארבו במערכת . השאלה לגבי הארבו היא הכניסה להיכל , האם 2 טבעות (עם שני קיובי שונים מאוד) הגמישות המחשבתית , יכולת להשתנות להפוך רנינג בק לפוקט פאסר תספיק או שאם האוכל בא התיאבון.
    אפשרות נוספת היא סגירה שקטה שנותנת הבטחה למייק מקדונלד לקבל את התפקיד ברייבנס בעוד שנתיים שלוש .
    זו ההתלבטות שלו האם לעבור לקבוצה ככה ככה או לקבל בעוד 3 עונות קבוצה רצינית עם קיובי MVP מתחת לגיל 30 , ושלד צעיר שהייה בשטח כמו רוקוואן סמית קייל המילטון זיי פלאורס ולינדנבאום.
    זה נעשה כבר בעבר בעמדת הGM כאשר הובטחה המשרה לאריק דה קוסטה כמחליפו של אוזי מספר שנים מראש , ההחלפה בוצעה ואוזי נשאר בשטח ובעצם לרייבנס שני GM טופ 10 שעובדים בהרמוניה.

  2. וואו, אני בשוק שמייק וורבל פוטר. קבוצה טובה מאוד עם QB בינוני שהעונה היה פצוע. אין לתאר.
    אבל השוס הסופי הגיע לגביי פיט קארול וסיאטל. או שהוא לא מאמן כזה טוב, או שההנהלה סתומה לחלוטין. אני הולך על אופציה ב.
    שנה שעברה גינו היה בריא וסיאטל הייתה טובה. השנה הוא נפצע ועדיין הם פספסו את הפלייאוף בשניה האחרונה. הזוי.

    אני מתקשה להאמין שניו אינגלנד תחליף את בליצק, אבל האוזן שלי עדיין מהדהדת מהסטירה של סיאטל, ככה ש….

    1. קארול ביקש לעזוב ולהישאר בתפקיד אחר במערכת. מהלך הגיוני עבור בחור בן 72
      🙂
      .
      לגבי ורבל – טנסי הביאו בשנה שעברה GM עם רקע של אנליטיקס, והוא והמאמן התנגשו מספר פעמים. כנראה שהבעלים החליטה שהיא הולך עם הGM ולא איתו…

      1. לפי אדם שפטר הוא *התבקש* להפסיק לאמן
        במסיבת העיתונאים הוא נראה מוכן ומזומן להמשיך לאמן אם היו מסכימים לו
        אני מניח שהגיעו שם לתחושה של מיצוי ולפחות בעבר היו שחקנים שלא הסתדרו איתו כל כך
        מה שבטוח, המחזור של חנויות המסטיקים northwest ייפגע משמעותית אם הוא ילך למקום אחר
        .
        העניין עם ורייבל הוא מפתיע גם כן. לא שטנסי נראו טוב אבל גם לא נראו נורא. בכל מקרה, הם אף פעם לא ניו אנדראצ'יברים. אני לא יודע אם יש מאמן שהיה מוציא תוצאות יותר טובות עם הסגל הנוכחי

  3. מישהו סופר את קיילן דה-בור מוושינגטון?
    הוא עושה עבודה מצוינת ונראה לי בדיוק בשלב הנכון בחיים לעבור ל NFL

    1. מלבד סיאטל אני לא רואה קבוצה שתראיין אותו (אם כי שם הוא יהיה מועמד בכיר). רוב ההישגים שלו לא היו בדיוויזיה הראשונה והוא רק שנתיים בקולג' גדול. אולי אם יצליח בבית 10 נראה את השם שלו עולה בשנה הבאה

      1. ובכן, לא ב NFL אבל בהחלט שדרוג משמעותי: נכנס לנעליו הענקיות של ניק סייבן באלבמה
        לא שראיתי אותו המון אבל ממה שראיתי נראה לי שהוא הולך להיזכר בעתיד כאחד מטובי המאמנים. יודע לנצל את החוזקות ולחפות על החולשות של הקבוצה שלו וגם מאוד יצירתי. כנראה גם אהוב על השחקנים.

  4. גם המאמן של הסיהוקס שהוא פנים מוכרות ויותר חביבות מביליצ'ק.
    סיאטל דווקא קבוצה שנמצאת במגמה חיובית לעומת בוסטון.

    הפאטס לא היו רלוונטים בעצם מאז הטרייד של בריידי.
    זה דומה לכל הקבוצות של לברון ג'יימס שהתפרקו אחרי העזיבה שלו.

  5. ביום כזה אופטימי כזה ראוי להיזכר בקלאסיקה הבאה
    https://www.youtube.com/watch?v=WFyg0eh0aGs

    אחד השירים היותר טובים שבוצעו אי פעם , המילים זה נחמן ביאליק והלחן זה מוצארט

    אם ניו אינגלנד מחפשים מאמן יש לי איזה לבנוני ממישיגן דרך ניו ג'רזי למכור להם תמורת מסטיק וחצי

  6. טירוף מוחלט. לפני ארוחת הבוקר של הילדים ראיתי את ההודעה על בליצ'ק .
    ההימור שלי הוא על הבילס. אם הם לא יצליחו בפלייאוף סיכוי סביר שהוא שם.

  7. ג'רוד מאיו שהיה עד עכשיו מאמן הליינבקרים של הפטריוטס הוכרז כמאמן החדש שלהם
    שיחק בקבוצה די הרבה עונות כליינבקר אבל לא זוכר שהרשים במיוחד

      1. אני לא יודע מה היכולות המקצועיות שלו, אחרי הכל הוא טירון גמור אבל כנראה מאוד אהוב בארגון ועל השחקנים
        נראה ההיפך הגמור מהקשיש הנרגן שהיה בעמדה הזו בעשרים שנה האחרונות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט