הסאנס יתארחו בלוס אנג'לס, הסלטיקס יגיעו לאינדיאנה וארבעה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני / רותם אלרן

מנת השף

5:30 – לוס אנג'לס קליפרס (13-22) VS פיניקס סאנס (17-19)

המשחק הבולט של הלילה יגיע אלינו מלוס אנג'לס, שם הקליפרס, המדורגים במקום הרביעי במערב, יגיעו למשחקם השני ביומיים האחרונים ויארחו את הסאנס, אשר נמצאים עמוק במאבקי הפלייאין במקום התשיעי באיזור.

הקליפרס מגיעים אל המשחק הזה כשהם הפייבוריטים הברורים משני המועדונים – אף על פי שספגו הפסד בהפרש 3 נקודות ללייקרס אמש, לפני משחק זה הם ניצחו ב-14 מ-16 משחקיהם. במהלך אותם 16 משחקים הקליפרס החזיקו ברייטינג ההתקפי השני בטיבו ב-NBA, מה שהוביל לכך שדורגו במקום השלישי בליגה במדד הנט רייטינג במהלך התקופה הזו. אמנם ראינו את הקבוצה מתקשה להתחבר בפתיחת העונה ובמשחקים לאחר הטרייד על ג'יימס הארדן, אך בחודש האחרון נראה שהכל עובד עבורה: קוואי לנארד נכנס ליכולת שיא עם 28.1 נקודות ביעילות אבסורדית (59% מהשדה, 50.8% משלוש) במהלך פרק זמן זה, הארדן מצא את מקומו כמנהל המשחק המוביל של הקבוצה (מוסר 9.9 אסיסטים למשחק במהלך תקופה זו) ופול ג'ורג' גם הוא נראה בנוח עם 23 נקודות למשחק ביעילות נפלאה, הכוללת 3.7 שלשות לערב ב-45.6%.

היכולת של הקליפרס ככל הנראה תצנח במידת מה בשלב כזה או אחר, בעיקר בשל כך שקשה לראות אותם ממשיכים לקלוע ביעילות כזו לאורך עונה שלמה – הם מחזיקים ב-40.8% משלוש במהלך אותם 16 משחקים, וסביר להניח כי קוואי לא ימשיך לקלוע ב-50% מעבר לקשת, וכך נכון גם לגבי היעילות האבסורדית של יתר סגל הקבוצה. למרות הירידה הצפויה ביעילות, אני עדיין אופטימי לגבי הקליפרס, אשר בהנחה ויישארו בריאים מחזיקים בשלושה כלי נשק התקפיים מהמסוכנים ביותר בליגה, מה שהופך אותם לכמעט בלתי עצירים מול רוב הקבוצות. הלילה היבט זה צפוי להתבטא בצורה בולטת למדי, כאשר ההגנה של הסאנס ממוצעת לכל היותר (מדורגים במקום ה-16 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי), ובהיעדר כלים הגנתיים של ממש קשה לי לראות אותם מאטים משמעותית את התקפת הקליפרס.

בכל זאת, מדובר במשחק מעניין מאחר והסאנס גם הם לא קוטלי קנים בהתקפה – העונה הם מחזיקים ברייטינג ההתקפי ה-11 בטיבו ב-NBA. המצוינות ההתקפית של הסאנס נמצאת בשיאה עם הכוכבים על המגרש, מה שאנו רואים העונה בכך שבדקות המשותפות של בוקר ודוראנט הקבוצה מחזיקה ברייטינג התקפי 121.0, מה שהיה מדורג במקום השני בליגה כיום. מעבר לכך, ב-88 הדקות המשותפות של דוראנט, בוקר וביל על הפרקט העונה פיניקס מחזיקה ברייטינג התקפי 126.6, מה שהיה מציב אותה במקום הראשון בליגה כולה ובפער של 4.2 נקודות ל-100 פוזשנים מהפייסרס, המדורגים במקום הראשון כיום. הסאנס מגיעים למשחק כשהם בבירור נמצאים בנקודת נחיתות לקראתו, אך אני מאמין שנקבל כאן משני הצדדים כדורסל התקפי נהדר, כך ששווה לשים עליו עין.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי של הקליפרס ב-6.

שאר המשחקים

2:00 – שארלוט הורנטס (25-8) VS שיקגו בולס (21-16)

הראשון משלושה משחקים שיתחילו ב-2:00 הלילה יגיע אלינו מצפון קרוליינה, שם ההורנטס יארחו את הבולס לקרב בין המדורגות במקומות ה-12 וה-10 במזרח.

ההורנטס יבואו למשחק ללא לאמלו בול, גורדון הייוורד, מארק וויליאמס, פרנק ניליקינה ופי ג'יי וושינגטון הפצועים, בעוד שיקגו מגיעה למשחק כאשר לאבין, ווצ'ביץ', קארוסו ופטריק וויליאמס נמצאים בספק. שארלוט הפסידה לבולס בהפרש 13 במשחק האחרון בין השתיים, אשר התרחש לפני שלושה ימים בלבד, וכבר במשחק זה יחסי הכוחות בין הקבוצות היו ברורים למדי – שארלוט קלעה 91 נקודות בלבד, כאשר רק שחקן אחד (מיילס ברידג'ס) קולע יותר מ-15 נקודות, בעוד שיקגו סיימה עם 104 נקודות וקיבלה תצוגות נאות מקובי וייט (22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) ודמאר דרוזן (17 נקודות ו-6 אסיסטים).

שתי הקבוצות לא היו מרשימות במיוחד במפגש האחרון ביניהן, אך גם ביכולות הירודות האלו היה מובהק כי שיקגו חזקה משארלוט בעשרות מונים, במיוחד במצב הפציעות הנוכחי של שארלוט, כך שקשה לי להאמין שיהיה כאן קרב צמוד במיוחד בין השתיים.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הבולס ב-11.

2:00 – וושינגטון וויזארדס (29-6) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (11-23)

משחק נוסף בעל איזון מפוקפק בין הקבוצות יתרחש הלילה בוושינגטון, כאשר הוויזארדס, המדורגים במקום ה-14 במזרח, יארחו באולמם את אוקלהומה סיטי, המחזיקה במקום השלישי במערב.

וושינגטון מגיעה למשחק כשהיא מחזיקה בניצחון בודד ב-8 משחקיה האחרונים, כאשר נקודות האור שלה במהלך תקופה זו מועטות – ג'ורדן פול קולע במהלכה 13.4 נקודות למשחק ב-38.8% מהשדה ו-28.8% משלוש, קייל קוזמה צנח מ-23.6 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים לערב ל-19.3 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים והנט רייטינג של הקבוצה מדורג במקום האחרון בליגה במהלך אותם משחקים. השחקן הכמעט יחיד אשר בולט לטובה בתקופה האחרונה הוא נציג ישראל בליגה הטובה בעולם – דני אבדיה. שחקן הכנף משפר את הנט רייטינג של וושינגטון ב-13.2 נקודות ל-100 פוזשנים כאשר הוא משחק, ועם 12.8 נקודות ב-55.1% אפקטיבי, 7.1 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים ו-1.6 חטיפות הוא אחד מהשחקנים היחידים בסגל הקבוצה שמספקים יכולת טובה. ההגנה שלו תהיה משמעותית עבור וושינגטון הלילה לאור המפגש עם אוקלהומה סיטי בהובלת שיי גילג'ס אלכסנדר, אך למרות ההגנה האישית והקבוצתית הנפלאה של אבדיה, אין מספיק סביבו על מנת להאט את הת'אנדר במידה כלשהי.

אוקלהומה סיטי תגיע למשחק כאשר אין ספק שהיא הקבוצה העדיפה מהשתיים – היא מחזיקה במאזן החמישי בטיבו ב-NBA העונה, ברייטינג ההתקפי הרביעי בטיבו וברייטינג ההגנתי השביעי בטיבו, מה שמציב אותה מעל רוב קבוצות הליגה, ובוודאי שמעל וושינגטון החלשה. ההגנה המזעזעת של וושינגטון (מקום שני מהסוף בשמונת המשחקים האחרונים) לא צפויה להצליח להתמודד במידה כלשהי עם ההתקפה הנפלאה של הת'אנדר, כאשר קשה לראות את וושינגטון מצליח להאט את שג"א, צ'ט הולמגרן או אפילו ג'יילן וויליאמס. הת'אנדר יותר מדי מוכשרים וחזרים מכדי שוושינגטון תפריע להם, כך שאני צופה כאן תבוסה של הוויזארדס.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של אוקלהומה סיטי ב-17.

2:00 – אינדיאנה פייסרס (15-20) VS בוסטון סלטיקס (7-28)

המשחק האחרון שיתחיל ב-2:00 הלילה יגיע אלינו מאינדיאנפוליס, שם הפייסרס, המדורגים במקום ה-7 במזרח, יארחו את בוסטון – הראשונה באיזור.

הפייסרס מגיעים למשחק כאשר ברוס בראון, אנדרו נמבהארד ואייזיאה ג'קסון נמצאים בספק אליו, ולמרות יתרון הביתיות מצבם לקראת המשחק רחוק מלהיות מושלם – אינדיאנה תבוא לאחר שהפסידה במשחקה האחרון לסלטיקס בבוסטון, אשר קטע רצף של 6 ניצחונות רצופים, מהם שניים על הבאקס ואחד על הניקס. אינדיאנה היא ללא ספק אחת מהקבוצות המרתקות בליגה העונה, כאשר היא מובילה אותה במדד הרייטינג ההתקפי, בעיקר בזכות היכולת הנפלאה שמציג טייריס האליברטון. למרות הרמה הגבוהה שהפייסרס מציגים העונה ככלל ובתקופה האחרונה בפרט, סביר להניח שהם לא יוכלו לבוסטון, כפי שראינו במשחק האחרון בין השתיים.

הסלטיקס מגיעים למשחק כשגם הם נמצאים בתקופה נהדרת, אשר מתבטאת בכך שהם מחזיקים ב-13 ניצחונות ב-15 משחקיהם האחרונים. בתקופה זו הקבוצה מחזיקה בהתקפה הטובה ביותר בליגה ובהגנה השלישית בטיבה, כאשר היכולת אותה מפגינה הקבוצה בשני צידי המגרש היא מהמרשימות ב-NBA. אחד מההיבטים הבולטים ביותר ביכולתה הוא חלוקת העומסים השוויונית, כאשר כל שחקני החמישייה קולעים מעל 13.5 נקודות לערב ב-15 המשחקים האחרונים,כאשר שלושה מהם (טייטום, בראון ופורזינגיס) קולעים מעל 20 נקודות למשחק. ההבדל הבולט בין שתי הקבוצות הוא ההגנה, כאשר בוסטון היא אחת מהקבוצות ההגנתיות הטובות ביותר בליגה, בעוד אינדיאנה נמצאת בתחתית הליגה במדדים ההגנתיים לאורך העונה כולה. לאינדיאנה אין כלים שיכולים להאט את חמישיית הסלטיקס במידה כלשהי, כך שניתן לצפות כאן לתצוגה התקפית מרשימה של בוסטון.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של בוסטון ב-16.

2:30 – מיאמי היט (15-20) VS יוסטון רוקטס (16-18)

מיאמי מגיעה למשחק ללא ג'ימי באטלר הפצוע וכאשר קיילב מרטין נמצא בספק, בעוד אצל יוסטון דילון ברוקס, ויקטור אולדיפו וטארי איסון ימשיכו להיעדר גם הלילה. אין ספק שהפציעות אצל ההיט צפויות להשפיע עליהם באופן משמעותי בהרבה, כאשר הקבוצה ניצחה רק ב-6 מ-11 המשחקים ששיחקה ללא באטלר עד כה העונה (לעומת 14 ניצחונות ב-24 משחקים איתו). הנט רייטינג של מיאמי צונח ב-9.6 נקודות ל-100 פוזשנים בדקות ללא באטלר על המגרש, והלילה היא תצטרך להתמודד עם יוסטון, אשר הצליחה להקשות על קבוצות חזקות באופן ניכר מההיט ללא באטלר.

כאמור, יוסטון הצליחה להקשות על לא מעט קבוצות חזקות ממיאמי לאחרונה, כאשר במשחקה האחרון אף הצליחה להכריע את הבאקס, למרות תצוגה נפלאה מיאניס אנטטקומפו. בתקופה האחרונה היא הפסידה לפילדלפיה בהפרש 4 נקודות, הכניעה את הפליקנס וגררה את קליבלנד להארכה. באם אדביו אמנם יעשה לה צרות ולא מעט מהן, אך בכושר שאנו רואים מיוסטון העונה ולאור כך שמיאמי תגיע ללא הכוכב הראשי שלה, אני מאמין שיוסטון מגיעה עם יתרון קל למשחק.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של יוסטון ב-3.

3:00 – מילווקי באקס (11-25) VS יוטה ג'אז (20-17)

המשחק שיסגור את הלילה יבוא מוויסקונסין, שם הבאקס נטולי דמיאן לילארד יארחו את הג'אז הלוהטים.

מילווקי תגיע למשחק לאחר שהפסידה במשחקה האחרון ליוסטון וכאשר לילארד, קמרון פיין וג'יי קראודר צפויים להיעדר ממנו, אך למרות החיסורים היא ללא ספק החזקה מהשתיים. ההפסד של הבאקס מול הרוקטס נבע לא מעט מיכולת חלשה של לילארד, אשר סיים את המשחק עם 18 נקודות ב-5/17 מהשדה, כאשר אפילו משחק נפלא של יאניס אנטטקומפו (48 נקודות ו-17 ריבאונדים) לא הצליח להביא את הניצחון למילווקי. למרות ההפסד, אין ספק שהבאקס נמצאים בתקופה מצוינת – ב-14 המשחקים האחרונים הקבוצה מחזיקה ב-11 ניצחונות, כאשר יאניס מוביל את הקבוצה עם 33.3 נקודות, 12.9 ריבאונדים ו-6.7 אסיסטים למשחק במהלך תקופה זו. יוטה מחזיקה ברייטינג ההגנתי השמיני בחולשתו ב-NBA העונה, וקבוצה התקפית ברמתה של מילווקי יכולה לנצל זאת בקלות, מה שנותן לה יתרון משמעותי. יתרון משמעותי נוסף בו הבאקס מחזיקים לקראת המשחק הוא יתרון הביתיות – מילווקי ניצחה ב-16 מ-19 משחקי הבית ששיחקה העונה, בעוד יוטה מחזיקה רק ב-6 ניצחונות ב-21 משחקי החוץ שלה. יוטה אמנם מגיעה ללא פציעות ובסגל מלא לחלוטין, אך קשה לערער על היתרונות בהם מילווקי מחזיקה לקראת משחק זה.

יוטה תבוא למשחק כשהיא מחזיקה ב-7 ניצחונות ב-9 המשחקים האחרונים שלה, וייתכן שהמרכיב הכי חשוב ברצף המשחקים המצוין הזה הוא העבודה הקבוצתית – יוטה מדורגת במקום החמישי ב-NBA בממוצע האסיסטים ב-9 משחקיה האחרונים עם 29.9 לערב, כאשר בנוסף לכך שבעה שחקנים שונים בסגלה מעמידים ממוצע נקודות דו ספרתי במהלך אותם 9 משחקים. השחקן המוביל הוא כמובן לאורי מרקנן, אשר מעמיד 24.4 נקודות ו-8.1 ריבאונדים למשחק, אך גם שחקנים כמו קולין סקסטון (19 נקודות ו-5.4 אסיסטים), סימונה פונטקיו (11.2 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-2.1 שלשות ב-43.2%) מפתיעים ומשחקים כדורסל נהדר. סביר להניח שהמשחק הזה מול הבאקס לא יעצור את התקופה המצוינת בה יוטה נמצאת, אך לאור היתרונות המובהקים בהם מילווקי מחזיקה קשה להאמין כי יוטה תצא עם ידה על העליונה הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הבאקס ב-13.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. נחמד שיש לפעמים ערב עם מיעוט (יחסי, כן?) של משחקים. בתמורה קיבלנו פריוויו מושקע על כל אחד מהם.
    תודה רבה רותם ויאללה סלטיקס

  2. תודה רבה רותם.
    הלילה אוותר על מנת השף היות ומדובר בשתיים מתוך ארבע הקבוצות הכי משעממות בליגה ביחד עם הלייקרס והבאקס.
    זה הזמן של דני להמשיך ולקחת על עצמו עוד אחריות התקפית. מדהים איך רק לפני שנה הת'אנדר גנבו ניצחון בוושינגטון מסל ניצחון של שיי. היום איפה אלה ואיפה אלה..

  3. לדעתי זה יום שקט יחסית ב NBA. המשחק הכי מעניין והכי קשה לניחוש לדעתי זה מיאמי-יוסטון. ההיעדרות של לילארד לא בטוח אם היא מזיקה לבאקס או מועילה. הרי שחקן שמקבל את הכדור כשלילארד שומר עליו זה כמו זריקת עונשין. אירוע הספורט המרכזי של היום הוא כמובן גמר הפוטבול מכללות.

  4. פרנץ בקנבאוור החזיר נשמתו לבורא.
    היה אחד משחקני הכדורגל הטובים בהיסטוריה ורשום על גביעי עולם אירופה וכמובן בבונדסליגה במדיי באיירן מינכן.
    נשאר קיסר אחד לבאיירן, יבדל לחיים ארוכים קרל הינץ רומיניגה.

  5. פרסום בערוץ הספורט על החזרה של גרין למגרשים והסיבה לכך.
    גרין אמר: "אמרתי לאדם סילבר שזה נהיה יותר מדי בשבילי. אני הולך לפרוש. הוא אמר לי שזאת החלטה נמרצת מדי ושהוא לא יתן לי לעשות את זה. הייתה לנו שיחה ארוכה, הוא עזר לי. אני גאה שאני משחק בליגה עם קומשינר כמו אדם סילבר, אדם שעוזר לך ולא פוגע".
    ליגה של מטומטמים והעומד בראשה אחראי לכל הביזיון הזה.
    דיוויד סטרן ז"ל היה כבר מגלה אותו לאוגנדה.

      1. התקופה של אז הייתה שונה. הרבה מהשחקנים בליגה אז היו נכנסים לתיגרות לעיתים קרובות וזה היה נורמלי. בפיסטונס פשוט היו יותר שחקנים כאלה.
        מייקל גם התעמר בחבריו לקבוצה וזה לא יצר הד תקשורתי. היום הוא היה בראש הכותרות והיו הורגים אותו בתקשורת ללא הפסקה.
        זה עידן אחר וסילבר פשוט סמרטוט.

          1. לפני חודש נתנו ליאניס טכנית שנייה והרחקה על שהסתכל שתי שניות על שחקן לאחר שהכניס אותו לפוסטר.
            אם לפי אמות המוסר הזה הולכים (לא לטעמי כלל), על מה שעשה גרין צריך להעיף אותו לכל הרוחות, ולא להתנהג אליו בסלחנות.

            1. לוגיקה צרופה.

    1. טייק טוב של הערוץ הזה ביוטיוב:
      https://youtu.be/oAJsKvC4kUg?si=Eg0pvkbNNLJREv3W&t=653
      דריי כמו דריי ממשיך כמובן בשלו.
      לא לקחת אחריות על מעשיו, להפוך את היוצרות ולשחק את הקורבן.
      לעשות מניפולציות.
      דרך ההתנהלות של הליגה בעידן סילבר ממש דוחה ודריי ממש אומר את זה (לחיוב) בקטע המובא.
      סילבר כמו ההורה שהורס את הילד שלו עם היעדר גבולות, פינוק יתר וחיזוק התנהגויות שליליות.

  6. תודה רבה על הפרוויו רותם
    🙏
    אם יוסטון בהימורים מנצחים את מיאמי אז כל הכבוד להנהלה שם.
    קבוצה שהייתה בטופ, צנחה לתחתית הליגה וטיפסה חזרה די מהר
    שאפו

  7. פריצארד עם שתי שלשות.
    היום זה נכנס לו. נקווה לעוד רבים וטובים.
    נראה שהאוזר גם לא משחק אבל המחליפים עושים תעבודה.

  8. וושינגטון כנראה הקבוצה היחידה בליגה שעל הספסל שלה יש בוודאות לפחות 3 שחקנים טובים מהמקבילים להם בחמישיה.

  9. מחצית והסלטיקס מובילים ב 9. הריצה התחילה לפני הפציעה ונמשכה אחריה.
    האליברטון שחקן אקסטרים הוא נמרח על הפרקט 3 פעמים…
    שתי הפעמים הראשונות הוא נמנע מהפציעה, בפעם השלישית זה קרה.
    אולי היה צריך להוריד רגל מהגז. זו היתה השתטחות אחת יותר מדיי!
    מקווה שזו רק מתיחה וששום דבר לא נקרע שם.

    1. בזוקה ג'ו חזר הלילה. 10 שניות לסוף שוויון האידיוט עם התקפה אחרונה. במקום לקחת טיימאאוט נתן למשחק להמשיך. האיש אידיוט עם קבלות. ההפסד לגמרי עליו. כזה טיפש עוד לא ראיתי. איך ממשיכים להעסיק אותו?
      הסלטיקס לא יקחו אליפות בגללו.

      1. האידיוט ברח מיד לחדרי ההלבשה. הוא הבין שעשה טעות חמורה שלאף מאמן אסור לעשות. רק מקווה שסטיבוט רואה את זה ומבין שזו הנקודה החלשה של הקבוצה הזו…

  10. אגב, העונה הזאת של פיניקס מעבירה בי צמרמורות של עונג
    אולי היא תהיה דוגמא לכל כוכב על ו GM שחושבים שקבוצות שמורכבות משלושה כוכבי על (החשבתי את ביל לכוכב על🤦‍♂️) מפונקים + רוסטר דליל סביבם (שזה המחיר לקבץ אותם) יכולות לקחת אליפות.

    מסתבר שוב ושוב שלא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט