9 משחקים ביום ראשון הראשון של 2024 / פתיבר ויהלי אולמר

7 ימים אחרי יריית הפתיחה של שנת 2024 מביאים אותנו לנקודה בדיקה מעניינת לגבי מצב הליגה העונה. כל הקבוצות שיחקו 33-37 משחקים והבטן של כל קונפרנס צפופה יותר מהצבע בליגה המזרח אירופאית בשנות ה-90. במזרח, טורונטו במקום ה-12 רחוקה רק 6.5 משחקים מניו יורק שבמקום הרביעי, אך זה משחק ילדים לעומת הקונפרנס הפרוע יותר. במערב תוכלו למצוא את יוטה, האורבת במקום ה-12, רחוקה רק 9.5 משחקים מהטימברוולבס שבפסגה (!!!) ו-6 משחקים מהקליפרס הרביעית. זה עוד לא הכל: מלבד מוליכת הקונפרנס ממינסוטה, כל קבוצה בטופ 12 המערבי רחוקה מקסימום במשחק אחד (אחד!) משכנותיה בטבלה.

בפראפרזה על איל קיציס, יש לנו ליגה נהדרת. אלוהי הכדורסל ומשבץ המשחקים זימנו לנו 9 משחקים להיום, עם קבוצות צמרת, תחתית, בטן וכל מה שביניהן. פתיבר AKA תומר לחיאני כתב על 5 המשחקים הראשונים בפריוויו ויהלי על 4 האחרונים. מכיוון שעל הקבוצות דובר ועוד ידובר רבות, בחרנו לדבר היום על שחקן צעיר אחד (מתחת לגיל 25) לבחירתנו בכל קבוצה, אותו בחרנו לפי קריטריונים מדוקדקים (ביניהם העדפה אישית, וזהווווו).

לפני שנתחיל, נציין שוב שהמשחקים הם לפי סידור הכתיבה שבחרנו ולא בהכרח לפי סדר כרונולוגי. אז בלי עוד הקדמות נוספות, תבלו:

20:00 – סן אנטוניו ספרס (29-5) מול קליבלנד קאבאלירס (15-20):

המשחק המוקדם והלא אטרקטיבי שלנו להערב יפגיש את הספרס ומגדל האייפל שלהם עם הקאבלירס שאמנם כרגע עדיין נמצאת בפלייאין (במרכז המזרח הרותח), אולם בכל זאת יש לה פי 4 יותר נצחונות מאשר לספרס, עובדה המעידה על יחסי הכוחות בין הקבוצות.

אז עם כל הכבוד לאמוני בייטס שאולי היה מתאים לנושא הערב כשלברון עוד שיחק בקבוצה. לקליבלנד יש שני שחקנים צעירים מצויינים, אחד מהם מצויין יותר אך לא ישחק הערב. ועל השני נדבר. מובלי, לא אייזאה טמבלולים, אוון (למרות שזה אינדיקציה שמדובר בשחקן לפחות ברמה של יאניס אם הוא מצדיק החתמה של האח שלו). השואו האמיתי אצל מובלי הוא ההגנה. מובלי הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, שומר על הצבע כמו גוברט אבל עם יכולת להחליף על גארדים, מובלי מככב בראש הטבלאות הסטטיות ההגנתיות בליגה, עשירי בדיפנסיב רייטינג, 15 בחסימות וראשון בדיפנסיב ווין שייר, כשכל עונה הוא משתפר יותר ויותר בריבאונד והיום כבר עומד על ממוצע דאבל דאבל. מבחינה התקפית מובלי נותן תמורה סולידית ואף די טובה, בדמות כ16~ נקודות, עם כשלושה אסיסטים למשחק, כמות לא מובטלת בכלל לגבוה, וקליעה סבירה מחצי מרחק. עיקר הביקורת עליו באיזור הזה תהיה שהוא דורך במקום וזו התפוקה שהוא נותן מאז עונת הרוקי שלו. אני אטען שדווקא מדובר על הישג של מובלי, אם גם אחרי שהנחיתו אליו את אחד מחזירי הכדור הגדולים בליגה, אדון מיטשל ומיסטר דונובן, הוא עדיין מצליח לשמר את הסטטיקות האלו, אני מושכנע שכשמיט'צל יברח לאיזה שוק גדול נראה פתאום קפיצה גדולה אצלו מהבחינה הזו ולמרות זאת, אבל אם מובלי שואף להתקרב ברמתו לנפיל אחר עם פני עגל ששיחק מתישהו בקבוצה נגדה הוא משחק עכשיו, הוא יצטרך ללמוד להיות אסרטיבי ולהעלות את רמת המשחק ההתקפי שלו.

אצל הספרס מדובר בבחירה קשה. הרי הקבוצה כולה מורכבת משחקנים צעירים מבטיחים, קלדון ג'ונסון, דוויון וסאל, סוצ'אן המטורלל, וגם איזה וומבי אחד. אז החייזר הצרפתי שיחק כבר שלושים משחקים בליגה והביטוי מצית את הדמיון יהיה אנדרסטייטמנט. דריבל וזריזות של גארד, קליעה, אסרטיביות, ערימות של בלוקים, 3 אסיסטים מכובדים ו19 נקודות למשחק כבר כרוקי. עוד לא עברה חצי עונה והמגרש פשוט נראה קטן עליו, תרתי משמע. אולם לצד הדומיננטיות וההיילטים שבאים בצרורות לא הכל נוצץ במשחקו של וומבי. הוא מאבד יותר מאשר הוא מחלק אסיסטים. האחוזים שלו נוראיים, 44% מהשדה ודיחילק וומבי, אתה 2.24, אין סיבה שתזרוק 5 שלשות למשחק בעונת רוקי שלך, בטח כשאתה קולע 29% מהן. אפשר גם לדבר על עניין ההפסדים, ולתהות האם שחקנים כמו ג'ורדן/לברון או קובי היו מוכנים לאפשר לקבוצה שלהם להתבזות ככה, אפילו בעונת הרוקי שלהם. רק שיהיה בריא!

המלצת צפייה עבור: עוקבי הקרנבל של וומבי, אוהדי לברון שקמו מתרדמת של שש שנים

דו"ח מצב: גארלנד, מובלי וטיי ג'רום ייעדרו אצל הקאבס. כמוהם צ'ארלס באסי וזאק קולינס בספרס, כשסוצ'אן, מקדרמוט, ג'ונסון ובראנהם כנראה יתלבשו.

הימור: קליבלנד ב20

22:00 – פורטלנד טרייל-בלייזרס (25-9) מול ברוקלין נטס (20-16):

המשחק המוקדם והלא אטרקטיבי השני שלנו להערב יפגיש את הבלייזרס, קבוצה שנמצאת עמוק בטנק הבנייה מחדש, לבין הנטס, קבוצה שאולי הייתה מעדיפה להיות כרגע בטנק ולא באיזור הדימדומים של הNBA, הפליאיין המזרחי.

די מתחת לראדר, קצת בזכות הואקום שמשאיר ברידג'ס מאמי בחוסר היכולת שלו להוות כוכב מוביל קבוצה, זורח קאם תומאס. נו זה שעונה שעברה קלע 4 פעמים מעל 40 נקודות וכל פעם הייתם צריכים לגגל מחדש במי מדובר, קאם תומאס הזה. רק בגיל 22, הבחירה ה27 של דראפט 2021 קולע מעל 20 נקודות למשחק, פי 2 מהממוצע העונתי שלו. יש לו קליעה סבירה מכל הטווחים, יכולת כניסה לצבע והוא מסוכן מכל נקודה. אז נכון, האחוזים לא מי יודע מה, הוא לא מוסר הרבה ולא מאבד הרבה ושומר די מזעזע. אבל האמת, כל שחקן שמצליח בגיל 22 ממעמקי הדראפט להוביל קבוצה, ואפילו למאזן לא כזה גרוע ראוי לאיזה שהוא ציון לשבח. האם הוא יצליח להוסיף גיוון למשחקו או יסיים כמו קלעי קלוריות ריקים אחרים?.

היופי בקבוצות בבנייה, שהן מתאימות לנו בול לנושא השבועי של שחקנים צעירים, כי זה לרוב מה שיש להם. ואכן לפורטלנד יש ארסנל של שחקנים צעירים. סימונס שהוא מבטיח אבל כבר גובלי בתחום הצעיר, אייטון שגבולי גם בתחום הצעיר וגם בתחום המבטיח, סקוט הנדרסון, סגנו של וומבי, צעיר אך כרגע לא מראה את סימני ההבטחה, ויש את שיידן שארפ. הגארד הצעיר (מאוד, הוא רק בן 20), פתח את עונתו השנייה בסערה כשעלה בכל מדד סטטיסטי (חוץ מאחוזים), בדגש על עליה בדקות מ22 ל33 ובנקודות מ10 ל16.3. שארפ הוא מהסוג האתלטי של הגארדים, שאוהב להתפוצץ על הסל ולהטביע, כשורטיקל של 49' לא פוגע באהבה הזו. עכשיו רק עולה השאלה כמה גארדים אתלטיים צריכים בפורטלנד כדי לנצח משחק כדורסל?

המלצת צפייה עבור: אנשים שרוצים לראות NBA בשעה סבירה

דו"ח מצב: הבלייזרס בלי רוב וויליאמס ואייטון, ג'בארי ווקר ות'ייבול בסימן שאלה. רק סימונס לא כשיר אצל הנטס.

הימור: פורטלנד ב3

1:00 – אורלנדו מג'יק (15-20) מול אטלנטה הוקס (20-14):

קרב מזרחי בין קבוצות במגמות הפוכות. המג'יק שפורחים השנה ומתחילים את הנסיקה שלהם, מגיעים אחרי ניצחון של הרבה אופי על האלופה במשחק צמוד. ההוקס שמדכדכים השנה ונמצאים בדעיכה שלהם, מגיעים אחרי הפסד בלי הרבה אופי כשקיבלו 150 על הראש ב48 דק' של כדורסל מהקרקס של האליברטון.

אצל ההוקס נבחר בשחקן הרוטציה הצעיר ביותר שלהם, הסמול פורוורד ג'יילן ג'ונסון, שם של גיבור במארוול. שום דבר בשנתיים המדשדשות של JJ בליגה עד כה לא הכין אותנו לעונה שהוא נותן. משחקן של 5 נקודות ל14 דק' הוא השתלט על מקום בחמישייה, פיתח קליעה משלוש (עבר מ0.4 שלשות למשחק ב0.28% ל1.2 ב40%) הכפיל את ממוצעי האסיסטים והריבאונדים שלו ושילש את ממוצע הנקודות שלו ל15. הוא כלכך טוב העונה שהודלפה כבר אמירה שלאטלנטה יש רק שני שחקנים שהיא לא מוכנה לסחור עליהם. יאנג וJJ.

אם אצל פורטלנד היה מבחר של צעירים, אז אצל אורלנדו יש בופה. אין שחקן שפותח להם בחמישיה מעל גיל 24. זה משוגע, מדגיש את ההישג שלהם העונה וצובע את העתיד שלהם בורוד עז. למרות שהבחירה הטריוויאלית היא לדבר על באנקרו, שנראה נכון להיום כמו בחירת הדראפט הראשונה הטובה ביותר ב10 שנים האחרונות, נדבר היום דווקא על ואגנר. למרות השנאה המצופה לשחקן גרמני אני חייב להודות שאני מת על פרנץ וואגנר. האח המוצלח לבית ואגנר הוא סמול פורוורד שיכול לעשות הכל, ריבאונד, למסור, לחדור, לקלוע (למען ההגינות נציין שהעונה הוא דווקא ברגרסיה באחוזי הקליעה שלו לשלוש). עם לא מעט סלי קלאץ' באמתחתו, ותואר אלוף העולם מהקיץ, ואגנר ממשיך את השיפור העקבי שלו גם העונה ועומד על כ4 אסיסטים 6 ריבאונדים ו20 נקודות, והוא רק בן 22.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים לראות התנגשות סגנונות בין הגנת ברזל להתקפה פרועה.

דו"ח מצב: הפצוע היחיד באטלנטה הוא דיאנדרה האנטר. המג'יק יחסרו את פרנץ ואגנר, אייזק, אינגלס והאריס, כשפולץ, קארטר, בלאק וביטאדזה בסימן שאלה.

הימור: אורלנדו ב9

4:30 – לוס אנג'לס קליפרס (12-22) לוס אנג'לס לייקרס (19-17):

עוד פעם קבוצות במגמות הפכות, רק שהפעם זה גם דרבי!. הקליפרס של חורף 23 היא אחת הקבוצות החזקות בליגה. הקליפרס הבינו איך לשלב את הארדן במרקם הקבוצתי, וזה השתלם להם עד מאוד כשהקליפרס ניצחו 8 מ10 המשחקים האחרונים שלהם. הלייקרס לעומת זאת נמצאת במשבר דצמבר קלאסי. הם הדרדרו מחוץ לפלייאין ועומדים על 2 ניצחונות מה10 האחרונים. ממש תמונת מראה.

הקליפרס הם פרוייקט גלאקטיקוס, קרי למכור את כל הנכסים עבור כוכבים ולקוות שהסטאר פאוור יעשה את שלו. נכסים זה גם צעירים, ולכן השחקן היחיד שמתחת לגיל 26 שמשחק מעל 10 דק' בקליפרס הוא בונס היילנד. למרות הכבוד המפקופק הזה, העונה מסתמנת כמו אחת שהיילנד היה רוצה לשכוח. אחרי שתי עונות שבהם היה שחקן משמעותי מהספסל. הצטמצמו כמות הנקודות והדקות שלו. לא מפתיע שעם כל הכוכבים הגריאטרים האלה שהתאגדו במועדון הצעיר של LA, כל מה שנשאר להיילנד זה כמה עצמות.

כנ"ל פחות או יותר גם אצל הלייקרס. למרות שריבס והוצ'ימורה הם יחסית צעירים (25), כדי להגיע לשחקן הצעיר הבכיר בלייקרס צריך להרחיק עד לשחקן בשם מקס כריסטי, שחקן שנה שנייה בן 20 של הלייקרס, שמקבל 17 דקות למשחק ומחזיר במעט נקודות ובאחוזים מביכים. לא קבוצה לדור הצעיר

המלצת צפייה עבור: אנשים שלא אוהבים לראות צעירים מכדררים, חובבי דרבים

דו"ח מצב: הקליפרס יעלו בלי פצועים משמעותיים, הקבוצה של דרווין האם תגיע בלי וינסנט והאצ'ימורה, כשדייויס כנראה ישחק ולברון את דילו בסימן שאלה.

הימור: קליפרס ב12

3:00 – פיניקס סאנס (16-19) מול ממפיס גריזליז (23-12):

מקומות 1, 2 במערב בשנת 2021, כמה הרבה יכול להשתנות בשנתיים וקצת. ייפגשו היום שתי קבוצות שנמצאות בתהליך התאוששות. ממפיס קיבלו בחזרה את ג'ה מוראנט שחזר טוב מאוד. כתוצאה, הם מתחילים לנצח פה ושם וכנראה שהעונה הזו לא תיגמר בתחתית המערב כפי שהיה נראה שיקרה לפרקים בתחילת העונה המסוייטת הזו שלהם. הסאנס הציגו לראווה לא מזמן קצת משחקים ששלושת הכוכבים היו בריאים וזה היה מרשים ואיכותי ברמת הכדורסל. לצערי, עבור שתי הקבוצות מדובר במעט מדי ומאוחר מדי, וכנראה שתיהן לא יעמדו במטרות שלהן העונה

הסעיף של הקבוצות מLA תקף גם לשמשות מאריזונה. בגלטיקוסים אין כלכך צעירים. נציין לטובה את הופעתו של בול בול בן ה24 בסגל. נאחל לו שיראה מדי פעם פרקט ושלא יעלם לנו מהליגה לאיזה ליגה אדריאטית ויקח את הגאג המעולה שהוא הוא.

אצל ממפיס למרות שג'ה וביין הם די צעירים, הייתי רוצה לשים את זרקור הצעיר על סאנטיאגו אלדמה, או בקיצור סאנטי, עוד עקיצה בבחירה ה30 מאת הסקאוטינג המעולה של ממפיס. סאנטי הוא שרוך ספרדי בגובה 7 פיט, עם משחק ייחודי (אולי היום פחות שלכל קבוצה יש אחד כזה). הוא מכדרר לא רע בכלל לגובהו, קולע שלשות אחלה ומניע כדור אחלה גם כן. אולם בכל מה שקשור בלשים את הכדור עור הכתום הזה בטבעת סנטי לא משהו, כשאחוזי הקליעה שלו הם מזעזעים לגבוה. גם בהגנה הוא נתון שיפור, והיה ניתן לראות במשחקי הקבוצה השנה את חוסר היכולת שלו להתמודד עם גבוהי הליגה, הגנתית, וכמה שהוא לא הצליח להיכגנס לנעליו של סטיבן אדאמס בתחום הזה. מהזווית של האוהד אני מאוד אוהב אותו כי מדובר בשחקן נשמה, שעושה דברים קטנים שפחות מופיעים בסטטיסטיקה ובאמת נותן את כל כולו, ספרדי אמיתי.

המלצת צפייה עבור: משחק עם כמה גבוהים מאוד ייחודיים בנוף, מה לא תראו?

דו"ח מצב: פרנק ווגל יחסר את בול בול, דמיון לי ונאסיר ליטל, כשגורדון ודוראנט בסימן שאלה. אצל הגריזליס, אדאמס, קלארק, לארביה ורוז לא יתלבשו, כשג'ה ו-וינס וויליאמס ג'וניור בסימן שאלה

הימור: סאנס ב11

1:00 – סקרמנטו קינגס (13-21) מול ניו אורלינס פליקנס (15-21):

הגולדן וואן סנטר יארח את המפגש הראשון על טהרת המערב הלילה. החבורה הסגולה שקוראת לו בית מגיעה לאחר משחק ביתי מול הראפטורס, כשהשקנאים יבואו לאחר משחק חוץ מול מינסוטה. שניהם שוחקו בשישי בלילה.

השחקן הצעיר הבולט של המלכים הוא כמובן קיגאן מארי, שממשיך להשתפר בגיל 23. התאום הבכור במשפחה הגיע לליגה לאחר שנתיים במכללת איווה, שם שבר שיאי קליעה ונקודות, אותן הוא מביא בשפע להתקפה הנפלאה של מייק בראון. הקליעה שלו חלקה כחמאה והביטחון שלו בקליעה מבחוץ בשמיים, אחרי ששפך 12 שלשות מ-13 ניסיונות במשחק לפני זמן מה. ההגנה שלו לא רעה בכלל, בזכות הגוף הגדול והחזק שלו ומשתלבת יפה עם היכולות ההתקפיות שלו שמתאימות בול לקבוצה. מארי מתמקד במה שהוא יודע, כשאיבוד כדור שלו הוא מחזה נדיר ועם נתוני קליעה של 50.5% מחצי מרחק, 44% בשלשות פנויות לגמרי ו-83.7% עונשין בקריירה, הקליעה מבחוץ התחילה הכי חזק ולאט לאט הגבירה. אם יצליח לשפר את השליטה בכדור ואת יכולת המסירה, אפשר לדבר על כוכב שלישי בעיר הבירה של קליפורניה ועל הרבה קרניים סגולות שיאירו את האולם.

בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה בכמות הווינגים המגוונים שנכנסים לליגה, עם שמות כמו ג'וש גידי וסקוטי בארנס כבר שגורים בפה של כל חובב NBA ממוצע. אז גם לניו אורלינס יש אחד כזה, דייסון דניאלס שמו. האסטרלי כבר הספיק להסתגל לאמריקה הזרה כששיחק בג'י ליג איגנייט לפני שנבחר בבחירה השמינית ב-2022. ההגנה שלו היא לחם חוקו, כשהגוף הפיזי והאתלטי שלו נותן לו את הורסטיליות ההגנתית שג'נרל מנג'רס חולמים עליה. יתר על כן, הוא באחוזון ה-94 בכפיית איבודים עם 2.3 פר 75 פוזשנים. בהתקפה הוא משלב יכולות הובלת כדור ומסירה שמאפשרות להריץ את כוכבי הקבוצה על חסימות ולייצר מהלכים יעילים יותר. בנוגע לקליעה, היא השתפרה קצת מעונת הרוקי, כשהוא קולע 49.2% מהמיד ריינג' ב-94 המשחקים בקריירה הקצרה שלו. נאחל לו להמשיך להתקדם ולקבע את מקומו כשחקן חשוב במערך של ווילי גרין.

המלצת צפייה עבור: מי שאוהב משחקים עם קבוצות בשיפולי הצמרת ועכברים שממתינים להתנגשות בין התקפת הקינגס והגנת הפליקנס.

דו"ח מצב: רק טריי ליילס אולי יעדר וגם הוא בסימן שאלה אצל הביתיים. אלבראדו, קיירה לואיס ומאט ראיין לא ישחקו בפלס וזאיון בסימן שאלה.

הימור: שתי הקבוצות ניצחו אותו מספר משחקים אך סקרמנטו תיקח את היתרון בגזרה בסוף הערב, ב-18 הפרש.

2:30 – דאלאס מאבריקס (15-21) מול מינסוטה טימברוולבס (9-25):

שתי קבוצות שעשויות לעשות רעש בפלייאוף המערבי יפגשו הלילה באמריקן איירליינס סנטר. המאבס ישחקו את משחק הבית השני מתוך שבעה ברצף המצפה להם בחצי הראשון של החודש, לאחר שאירחו את פורטלנד בליל שישי. הטי-וולבס דווקא יתחילו את מסע משחקי החוץ שלהם בעיר הבירה של טקסס לאחר שאירחו את הפליקנס באותו היום.

כשחשבתי על שחקנים צעירים בדאלאס, שמות נאים כמו ג'יידן הארדי וג'וש גרין עלו לי לראש, אך מבט חטוף בבאסקטבול רפרנס הזכיר לי את ששכחתי: גם דרק לייבלי משחק שם ואפילו פותח בחמישייה. תפקידו בכוח ההתקפי הוא להתגלגל עד לטבעת ולסיים את מה שקיירי ולוקה זורקים לכיוון הכללי שלו כשבנוסף, הוא מדגים קבלת החלטות מעניינת בשורט רול, בטח ביחס לסנטר רוקי. אך הגבוה (2.16 מטר!) הצעיר נבחר בשל ההגנה שלו, במיוחד באיזור הצבע: אחוזי היריבה יורדים ב-4.2% יפים כשהוא המגן הקרוב ביותר בזריקות הקרובות לטבעת (עד 6 פיט), אחוזון 70 בליגה. היכולת שלו בנדון מהווה צעד קדימה משמעותי מימיו במכללת דיוק אשתקד. הקולות בדאלאס אופטימיים לגבי הפיכתו לעוגן ההגנתי העתידי שלהם סטייל טייסון צ'נדלר בזמנו, ויש להם ממה להתלהב.

בינתיים במינסוטה, השחקן הצעיר הכי טוב של הקבוצה הוא גם השחקן הכי טוב שלה בלי תארים והגבלות. זהו אנתוני אדוארדס, שהחדירה שלו לסל היא אחד ממהלכי הלחם והחמאה הכי פחות עצירים בליגה. פר 36 דקות הוא חודר 13.7 פעמים, בהחלטיות של שחקן שיודע שיכול להטביע מעל כל יריב (ולפעמים גם מנסה). הקליעה שלו נראית נהדר השנה, במיוחד מדאונטאון (38.5%, שיא קריירה), למרות שהוא זורק משם פחות זריקות מאי פעם. אולי בזכות זה הטרו שוטינג שלו שובר שיאים, בין היתר בזכות היעילות בתוך הצבע (69.5% באיזור הטבעת), סחיטת עבירות קלינית ושיפור בקבלת החלטות. יש תקדימים לכוכבים שהשתפרו בתחום האחרון במהלך הקריירה (ג'ואל אמביד הוא נער הפוסטר כאן) ועם קצת אופטימיות ועזרה מחברי הקבוצה שלו (שמגיעה לשיאה השנה), אני יכול לראות את אנט מתחרה על מקום בין חמשת שחקני הכדורסל הטובים בעולם בעתיד הקרוב.

נ.ב: כשמתחשבים בהגנה שלו, יש לו קייס רציני לטופ 5 שחקני טו-ווי בליגה (כשהוא מפוקס).

המלצת צפייה עבור: אנשים שמעוניינים בדו קרב האקדוחנים בין שוטינג גארד אולד-סקול כמו אנט למגה סטאר כמו לוקה דונציץ' (כבר לא כל כך צעיר אבל עדיין די טוב בכדורסל), כאלו שרוצים לראות את לייבלי נלחם בצבע עם טאונס ורודי גובר ועכברים שחפצים במאצ'אפ הטקטי הנהדר של לוקה מול כל מי שמינסוטה תזרוק עליו (מקדניאלס, סלו מו, אדוארדס ו-NAW). אולי המשחק של הלילה.

דו"ח מצב: מקסי קלבר ואקסום יהיו על אזרחי עבור ג'ייסון קיד, דונציץ', הולמס וגראנט וויליאמס בספק, לייבלי בסימן שאלה. מינסוטה מצידה בסגל מלא.

הימור: משחק איכותי יסתיים בניצחון של מינסוטה ב-8.

3:00 – דנבר נאגטס (12-25) מול דטרויט פיסטונס (32-3):

קרב קצוות בקולורדו. חטיפי העוף ימשיכו את הרצף הביתי שהתחיל מול אורלנדו בשישי בלילה, כשהבוכנות ימשיכו את מסע החוץ לאחר העצירה האחרונה שלהם בגולדן סטייט באותו הלילה.

הנאגטס בחרו 4 פעמים בטופ 40 של הדראפט האחרון, כך שיש מגוון צעירים המשחקים בשורות האלופה, אך היום נדבר על אחד שנבחר בדראפט הלפני אחרון. בבחירה האחרונה של אותו סיבוב ראשון, אותה קיבלו בטרייד מפיניקס דרך אוקלהומה סיטי (הבחירה של השמשות במקור), דנבר בחרה את פייטון ווטסון. הפורוורד הפיזי הגיע לליגה של הגדולים עם גוף שמוכן לראות פרקט אך לקח את עונת הרוקי כעונת השתפשפות ברמות הגבוהות של הכדורסל לאחר ששיחק רק 405 דקות בלבד ב-UCLA. אחרי 34 משחקים העונה, יש לו כבר 603 כאלו. כיום, ווטסון ממצב את עצמו כפליימייקר הגנתי מהספסל וכמיני-בריון שמגבה את הבריון הראשי, אארון גורדון. בהתקפה, השלשות שלו נראות טוב (במדגם קטן) יחד עם דריסות שחקנים קטנים יותר עמוק לתוך הצבע. בשקט בשקט, הוא נמצא על הדרך הבטוחה להישאר הרבה שנים בליגה ולהיות דמות קריטית לעתיד של הנאגטס.

ואם חשבתם שיש מגוון של צעירים בשורות האלופה, חכו ותראו את הצעירים של אלופת 2004, עשרים שנה אחרי. מתוך 18 השחקנים בקבוצה (15 רגילים ו-3 על חוזה טו-ווי), 13 מהם עדיין לא ציינו 25 שנים על פני האדמה. אז נבחר בצעיר שהכי מייצג את דטרויט (שאנחנו מכירים ואוהבים), לא אחר מאשר אייזיאה סטיוארט. הביגמן עשה את הוואן אנד דאן שלו במכללת וושינגטון (לא וויזארדס) לפני שנבחר בבחירה ה-16 בדראפט 2020, שהגיעה לדטרויט מפורטלנד דרך יוסטון. אני רואה את ביף סטו כפאוור פורוורד קשוח של פעם, סוג של אנפורסר (תפקיד שכמעט נכחד ב-NBA) ששומר על חבריו לקבוצה, שואב ריבאונדים ומשחק הגנה קשוחה. בהתקפה הוא מעניק ריווח מעמדת הגבוה שפיסטונס צריכים, עם כמעט 40% מעבר לקשת, נתון מדהים למי שכמעט ולא זרק מבחוץ רק לפני 5 שנים. הדובדבן שבקצפת הוא הנט רייטינג שלו, 8.4+, הנתון הטוב משחקני הקבוצה ועדות ליכולותיו החשובות כגבוה שתמיד מתאמץ ונותן הכל.

המלצת צפייה עבור: אנשים שחושבים שיש כאן מאצ'אפ טקטי מעניין בין אסופת הגבוהים של מונטי וויליאמס לבין השחקן הטוב בעולם וחובבי רג'י ג'קסון שאוהב להתפוצץ מול האקסיות שלו (אני עוד בהלם ממה שהוא עשה לקליפרס).

דו"ח מצב: ולאטקו צ'אנ'אר (תחזור כבר) וג'וליאן סת'רוטר בחוץ אצל דנבר. דטרויט תיאלץ להסתדר בלי מונטה מוריס וסטיוארט, כשברקס בסימן שאלה.

הימור: דנבר בהרבה. אם צריך לבחור מספר, שיהיה 26.

3:30 – גולדן סטייט ווריורס (18-17) מול טורונטו ראפטורס (21-14):

שחזור גמר 2019, 4 וחצי שנים לאחר שהסתיים יפגיש שתי קבוצות שעברו המון מאז. הקבוצה מסאן פרנסיסקו נשארת בבית זה המשחק השישי ברציפות, כשהאחרון היה מול דטרויט בשישי. גם הקנדים שיחקו בקליפורניה בשישי, עת התארחו אצל הקינגס.

אחרי שדיברנו קצרות (וארוכות) על ברנדין פודז'מסקי, בואו ניתן כבוד הפעם לחברו לבציר הרוקיז (המשובח), טרייס ג'קסון-דייויס. הגבוה בעל 3 השמות נפל לידי הווריורס כפרי בשל בבחירה ה-57 (שבה נבחר פעם אחד, מאנו ג'ינובילי) ולאחר 4 שנים בקולג', הוא נבחר בשביל לתרום עוד היום. את הסחורה שלו הוא בהחלט מביא לשולחן: יכולת מסירה טובה מהממוצע לגבוה, סיומת יעילה בקרבת הסל (71.9%) והיכולת שלו לנגוח את הלוב (או להטביע אלי-הופ, אם תרצו) נותנת לקו הקדמי של קר מימד ורטיקלי שהם זקוקים לו. כמו הרבה צעירים בליגה, ה-NBA היה בגנים שלו מאז ומעולם, כשאביו הוא לא אחר מאשר דייל דייויס הזכור לטוב מאינדיאנה של רג'י מילר ושות' (שהייתה קבוצה מצוינת בסוף שנות התשעים וגם קצת הקדימה את זמנה). אינדיאנה גם הייתה הקולג' של TJD, שם היה מלך הקמפוס ואף זכה במקום בחמישיית האול-אמריקן אשתקד (AKA החמישייה הראשונה של הקולג'ים). בקיצור, שחקן ייחודי ומנצח, שיושב יפה (לא על הספסל) לקבוצה שבחרה אותו. גניבת דראפט בהתהוות.

מי שעקב אחרי עונת המכללות אשתקד כבר מכיר אותו, אך לטובת אלו שלא הספיקו, הרשו לי להציג את גריידי דיק. עם הרבה חוצפה חיובית ואינטליגנציית משחק גבוהה (שמתבטאת ביכולת שלו ליצור זוויות מסירה לחבריו שמסדרים לו זריקות מהשלוש), הקלעי הנפלא הרשים כפרשמן במכללת קנזס כ-3&D עם פוטנציאל התקפי ליותר מכך. הראפס אהבו מה שהם ראו ואולי גם בזכות הסייז המודרני שלו כווינג (1.98 מטר), בחרו בו בבחירה ה-13 אשתקד. כרגע הוא יותר פרויקט לטווח ארוך אצל קואוץ' דארקו ראיאקוביץ' אך הטרייד על אנונובי יותר מרומז על הכיוון של טורונטו בעתיד הקרוב. זמנו של גריידי עוד יגיע.

המלצת צפייה עבור: חובבי משחקי אמצע טבלה בואכה שיפולי הפליי-אין וכאלו שחפצים לראות איך הותיקים משתלבים עם הצעירים בכל אחת מהקבוצות

דו"ח מצב: סטיב קר יחסר את דריימונד, CP3 וגארי פייטון 2, קומינגה בסימן שאלה. טורונטו תעלה ללא אוטו פורטר, כריסטיאן קולוקו וגריידי דיק (שבג'י ליג), כשגארי טרנט ג'וניור בסימן שאלה.

הימור: האתלטים של הראפטורס יתעלו וטורונטו תנצח ב-5.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. תודה רבה. פריוויו נהדר.
    קבלו טרייד WIN WIN לשני הצדדים:
    לייקרס מקבלים: רויס אוניל, דוריאן פיני סמית' וספנסר דיווידי.
    ברוקלין מקבלים: ד'יאנג'לו ראסל, רוי האצ'ימורה, מקס כריסטי, הוד שפינו ובחירת סיבוב ראשון ב2029 ללא הגנות.
    https://fanspo.com/nba/s/general/trades/PObr_myIIsGTWq/knkn (הטרייד לא מאושר מכיוון שעוד לא הגיע 15 לחודש).
    לייקרס מקבלים 3 שחקני רוטציה טובים שיושבים על חוזים נוחים מאוד (דינווידי ואוניל חוזים נגמרים, פיני סמית' יושב על חוזה נוח מאוד של 14 לעונה ל3 שנים), שיוסיפו עומק סוף סוף לקבוצה + מתפטרים מהאצ'ימורה ןדילו המאכזבים.
    ברוקלין מקבלים 2 שחקנים צעירים ובחירת סיבוב ראשון שיכולה להיות גבוהה בעוד כמה שנים.

  2. כתבה סופר איכותית.
    כמה שאתם (כותב ברבים כי מגיע מחמאות ל 2)צודקים לגבי מובלי ++ בול פגיעה.
    קם תומאס חייב לשפר הגנה , הקבוצה בגרעון בתוצאה כשהוא משחק!
    לגבי וגנר.למה שנאה מצופה לשחקן גרמני?
    טוב שציינת את בול.השחקן מאוד מוכשר. בינתיים פספוס של פניקס.
    אלדמה- נתון שיפור בשני הקריטריונים הכי חשובים בליגה.הגנה ואחוזי קליעה.
    דאלאס נהנים מהפיחות במעמד הסנטרים , השגו סנטר טוב בבחירה 12.
    סטיוארט -הבעיה שהם נותנים לו לשחק 5.
    טרייס בלוחמים מקרה עוד יותר קיצוני , ראה הערה שלי על לייבלי.

  3. פעם ראשונה השנה שאני רואה את ג'ונס פותח, ואת קלדון עולה מהספסל להיות השחקן השישי, שני דברים שאמרתי מההתחלה.
    עכשיו נשאר לשחק חזק על ואסל, צריך להיות זה שזורק הכי הרבה בכל משחק.

  4. דניס סמית׳ jr נורמלי? זה וינטאז׳ בלייק גריפין דאנק מה שהוא עשה שם.
    איך לעזאזל הנטס הצליחו להפסיד את המשחק הזה בבית?

    הכל כבר סלול לשלשול שלהם בחמישי בפאריז מול וומבי.

  5. גק ווהן והטראפ המעפן שלו כבר לא עובד מכיר רק צד אחד של המגרש, מוריד את קאם לספסל. שיילך לפריז ויישאר שם עם דינוידיי

  6. הרפטורס דופקים לגולדן סטייט בסן פרנסיסקו כמעט 80 נקודות בחצי.

    קוויקלי בדרך לטריפל דאבל(כרגע 9 אסיס׳ עם 0 איבודים), אר ג׳יי בארט כנראה נותן את ההופעה הכי טובה בקריירה שלו, 26 נקודות בחצי עם 5מ6 מהשלוש.

    אונסים אותם בצבע. כל חמישיה של קר הוא במיס מאץ׳ מטורף מול האורך והמהירות שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט