מילווקי תגיע לסן אנטוניו והנאגטס יתארחו אצל הווריורס בפריוויו ליל חמישי ראשון לשנה החדשה / רותם אלרן

2:30 – סן אנטוניו ספרס (28-5) VS מילווקי באקס (10-24)

המשחק המוקדם של ליל המשחקים שלפנינו יתרחש בטקסס, שם הספרס, המדורגים במקום האחרון במערב, יארחו מילווקי, המדורגת במקום השני במזרח והמחזיקה במאזן השלישי בטיבו בליגה.

הספרס יגיעו למשחק כשהם מחזיקים בשני ניצחונות בלבד ב-28 משחקיהם האחרונים, לאחר שפתחו את העונה עם 3 ניצחונות ב-5 משחקיהם הראשונים. נכון לעכשיו סן אנטוניו מחזיקה במאזן השני בחולשתו בליגה כולה, כאשר למזלה יש את דטרויט, אשר אחוז הניצחונות שלה הוא חד ספרתי. החולשה של הספרס לא מפתיעה לאור כך שמדובר בקבוצה שבחרה ראשונה בדראפט האחרון, אך ללא ספק היו יותר ציפיות מקבוצה המחזיקה בשחקן שהיה קונצנזוס לבחירה הראשונה באותו הדראפט – ויקטור וומבניאמה. הצרפתי בן ה-19 אמנם מעמיד מספרים יפים, כאשר הוא קולע 18.9 נקודות, קוטף 10.1 ריבאונדים וחוסם 3.1 פעמים למשחק, אך ניכר כי ההתאמה של הסגל הנוכחי של סן אנטוניו סביבו רחוקה ממושלמת, כאשר המחסור ברכז של ממש (מעבר לטרה ג'ונס) ובריווח מובילים למקום המפוקפק של הספרס בתחתית המערב והליגה. הספרס יגיעו למשחק הלילה ללא זאק קולינס הפצוע, כאשר מעבר אליו מלאקי ברנהאם נמצא גם הוא בספק, כך שהסיכוי הקלוש שהיה להם לנצח את מילווקי הלילה מתערער אף יותר.

אף על פי שהיא תגיע למשחק כקבוצה האורחת, מובהק כי מילווקי היא הפייבוריטית הבלתי מעורערת מבין השתיים – הבאקס מחזיקים ברייטינג ההתקפי השלישי בטיבו ב-NBA העונה, מה שיועצם עוד יותר לאור כך שהספרס מדורגים במקום השישי מהסוף בליגה במדד הרייטינג ההגנתי. אף על פי שוומבניאמה הוא חוסם ומגן צבע מצוין כבר עכשיו, קשה לי לראות אותו מצליח להתמודד עם יאניס, אשר נמוך ממנו בכ-13 ס"מ אך כבד ממנו ב-15 ק"ג. אפילו במידה שוומבניאמה יצליח באופן פלאי להאט את היווני, לבאקס יש את דמיאן לילארד, אשר לאחר פתיחת עונה חלשה נכנס למומנטום מצוין, ובעשרת המשחקים האחרונים מעמיד 26.6 נקודות ו-6.1 אסיסטים לערב. הספרס חסרים כלים התקפיים והגנתיים שאינם עונים לשם ויקטור וומבניאמה, ולאור הבוסריות של וומבניאמה עצמו קשה לראות איך המשחק הזה לא נגמר בתבוסה של סן אנטוניו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הבאקס ב-17.

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (17-16) VS דנבר נאגטס (11-24)

המשחק המעניין יותר מהשניים שיתקיימו הלילה יגיע אלינו היישר מסן פרנסיסקו, שם הווריורס ימשיכו במסע הכניסה שלהם אל הפלייאין ויארחו את הנאגטס, אשר יגיעו למשחק מהמקום השלישי במערב וכשהם עם סגל מלא כמעט לחלוטין.

גולדן סטייט תבוא למשחק לאחר שאתמול התבשר כי גארי פייטון השני יחמיץ מספר שבועות בעקבות פציעה בהאמסטרינג. פייטון אמנם לא היה אחד משחקני הרוטציה הראשיים בווריורס העונה, אך היעדרות של שחקן המשחק 16.3 דקות לערב תהיה משמעותית עבור גולדן סטייט, במיוחד לאור כך שהסגל של הקבוצה קצרצר בין כה וכה ודריימונד גרין גם הוא לא משחק עקב השעייתו. שילוב ההיעדרויות של גרין ופייטון עם היכולת הבינונית שהקבוצה מציגה עד כה העונה צפוי להציב אותה בעמדת נחיתות לקראת המשחק הלילה, במיוחד לאור כך שהיא תפגוש באלופה המכהנת, אשר תגיע בסגל מלא, פרט לרג'י ג'קסון אשר נמצא בספק למשחק.

הווריורס אמנם ניצחו במשחקם האחרון מול אורלנדו, אך זה היה הניצחון היחיד שהמועדון השיג בארבעת משחקיו האחרונים. הקבוצה מתקשה להציג יכולת טובה באופן רציף, וניכר כי חלק גדול מהבעיות שלה נובעות מהקשיים שהיא חווה בצד ההגנתי – בעשרת המשחקים האחרונים גולדן סטייט מחזיקה ברייטינג ההתקפי השמיני בטיבו ב-NBA, אך המצוינות ההתקפית שלה נפגעת בעקבות ההגנה, המדורגת במקום ה-22 בליגה. בזכות ההתקפה הקבוצה אמנם ניצחה ב-6 מאותם 10 משחקים, אך הנט רייטינג שלה ממוקם רק במקום ה-14 בליגה במהלך התקופה הזו. הלילה היא תפגוש בקבוצת ההתקפה השמינית בטיבה בליגה העונה, וללא כלים מספקים להתמודדות עם יוקיץ', מארי או פורטר ג'וניור קשה לראות איך גולדן סטייט קוטפת את הניצחון הלילה.

מנגד, דנבר מגיעה בשיאה של תקופה מצוינת – הקבוצה ניצחה ב-10 מ-12 משחקיה האחרונים, כאשר ניקולה יוקיץ' לוקח צעד אחורה בתחום הסקורינג (קולע 20.9 נקודות ולוקח 12.3 זריקות מהשדה במהלך תקופה זו) ונותן לאחרים לשים את הנקודות על הלוח. במהלך 12 המשחקים האחרונים 9 שחקנים שונים בדנבר מעמידים לפחות 7.8 נקודות למשחק, ולמרות הורדת העומס היחסית מיוקיץ', הקבוצה עומדת יציבה במקום השמיני ב-NBA במדד הרייטינג ההתקפי.

ייתכן שהלילה יוקיץ' יצטרך להיות יותר פעיל ממה שראינו אותו לאחרונה, כאשר נקודת החולשה הבולטת ביותר של הווריורס היא הגנת הצבע. החולשה של הגנת הפנים בווריורס בלטה במשחק האחרון של הקבוצה מול דנבר, אשר התרחש בערב חג המולד, כאשר יוקיץ' זרק 18 זריקות עונשין במהלך המשחק וסיים עם 26 נקודות, אף על פי שקלע רק 4 מ-12 זריקות השדה שלו. ההכרח של הווריורס להתמודד מול יוקיץ' עם עבירות או לספוג נקודות קלות היה חלק גדול מההפסד שנחלו לנאגטס באותו משחק, וייתכן שנראה את המצב הזה חוזר גם הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון חוץ מרשים של דנבר ב-9.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. מילווקי בתקופת שפל קטנטנה, אם אני זוכר נכון. ביקור אצל הספרס זה בדיוק מה שהרופא רשם.
    תודה רבה רותם

      1. בדיחה גם את זה מנפחים כדי להציג שהם מכוכב אחר. ככה גם נתוני דאבל טימס אני בשום משחק לא רואה דאבל טימס על השקץ ואז גיא היה בא לי עם נתונים שהוא טופ 5 בדאבל טימס בליגה חחחחחחחחחחחחחח
        רושמים בטח דאבל טים אם הוא עובר ליד שחקן. יש טעדת ביקורת לרושמי הסטט? 🙂

  2. לא דיברו על זה היום

    https://youtu.be/aZyQz9Q4o0E?si=KeDGBviXRkSEjUbz&t=386

    הכדור עף לבאנקרו מהיד בלי שאיש קרוב אליו הוא כבר תופס את הראש אבל לשופט יש תכניות אחרות נותן חוץ למגיק, נחשתם נכון והמגיק משווים להארכה שנייה. WWE.

    לפני שרקו שריקה הזייה לתוקף של בנקרו ובכלל השיפוט במשחק הזה היה כדי לנווט את התוצאה

  3. קליי תומפסון בבחירות לאולסטאר.
    אני חושב שכל מי שקוראים לו מאליק מונק, בוגדנוביץ׳, קול אנטוני וכל שחקן שישי טוב בליגה יכול להרגיש מקופח.
    איזה בדיחה.

    גם את ג׳ימי באטלר לא הייתי בוחר, אבל מיאמי זה תמיד הייתה עיר מלאה בהייפ מוגזם.

    1. כנראה זה טעות בהקלדה. הוא נבחר לגולסטאר.
      דרך אגב, דריימונד מוביל בבחירות לגולסטאר וייצטרף לברלנד בקו הקדמי.

  4. הדבר הטוב הוא שהלייקרס לא משחקים היום. לא יודע אם זאת הקירבה להוליווד או הנכחות של לברון ג'יימס בקבוצה, אבל כל שחקן לייקרס שנושמים לידו נופל על הריצפה ומתגלגל כאילו פתחו עליו באש מנשק חם. זאת קבוצה טובה, אבל בגלל ההצגות האלה כבר נמאס לראות את הקבוצה הזאת.

  5. אנא קמפופו סימן לשופט וואן. לא הספיק לו הטבעה בקליר פאת' רצה גם תוספת קטנה.
    זוחה (זה-דוחה)!

  6. למה לא היו שם שתי קליעות לסוהן? הוא נכנס בצעד וחצי ת'מני לסל ולילי עצר אותו בדרך….
    זה דרג מול זרב.

  7. בסדר. ס"א במשחק לא רע. כמעט, אבל לא מספיק. גריק פריק במשחק מצויין אפילו בסטנדרטים שלו. אולי ס"א עושים טנקינג, אבל לא ברור בשביל מי.

        1. אולי אתה צודק. אליפות זה קצת שאפתני. אבל לדעתי יש להם הרבה דברים מוכנים, כולל מסורת, מאמנים, וכו. עם כמה טריידים חכמים ועם קצת מקום בתיקרת השכר הם יהיו קבוצה לאליפות. ג"ס והלייקרס לא נהיים יותר צעירים, ויכול להיות שהם יוכלו להתמודד עם קבוצות כמו דנוור כדי לנצח את המערב.

  8. ילה, יצאתי מהעסק
    שתהייה לכולם שבת שלום שקטה ונעימה.
    שי, מחכים ליומנך הבא עלינו לטובה וצחיקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט